موارد استفاده قرص mobic

خواص دارویی و گیاهی

موارد استفاده قرص mobic
موارد استفاده قرص mobic

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

موارد استفاده قرص mobic

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

ملوکسیکام برای درمان آرتریت استفاده می شود. این دارو درد، تورم، و خشکی در مفاصل را کاهش می دهد. ملوکسیکام به عنوان یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) شناخته شده است.برای اطلاعات بیشتر از این دارو در این مقاله با راستینه همراه شوید.

نام عمومی: ملوکسیکام

 

قبل از شروع مصرف ملوکسیکام و هر بار که دوباره قصد مصرف آن را داشتید، راهنمای دارو ارائه شده توسط داروساز خود را مطالعه کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

این دارو از طریق دهان طبق دستور پزشک، معمولا یک بار در روز مصرف میشود. به همراه این دارو یک لیوان پر از آب (۸ اونس / ۲۴۰ میلی لیتر) بنوشید مگر اینکه پزشک غیر از این را دستور داده باشد. حداقل ۱۰ دقیقه پس از مصرف این دارو دراز نکشید.

اگر شکل مایع این دارو را مصرف میکنید، قبل از مصرف هر دوز به آرامی بطری را تکان دهید. میزان مصرف را با استفاده از دستگاه اندازه گیری ویژه یا قاشق مخصوص اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است دوز صحیح را دریافت نکنید.

اگر هنگام مصرف این دارو ناراحتی معده به وجود می آید، آن را با غذا، شیر، یا دوای ضد ترشی معده مصرف کنید. دوز بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین میشود. همیشه باید کمترین دوز موثر، و تنها برای مدت زمان مقرر استفاده شود. بیشتر از مقدار تجویز شده از این دارو مصرف نکنید زیرا دوزهای بالاتر احتمال زخم معده یا خونریزی را افزایش میدهند.

شکل کپسول ملوکسیکام مقادیر مختلفی از دارو را نسبت به شکل های قرص و شربت ارائه میدهد. بنابراین کپسول و دیگر اشکال ملوکسیکام را بدون اجازه و دستور پزشک جایگزین یکدیگر نکنید.

ممکن است دو هفته طول بکشد تا شما متوجه فایده کامل این دارو شوید. برای دریافت بیشترین مزیت از این دارو آن را به طور منظم مصرف کنید. به یاد داشته باشید آن را هر روز در همان زمان استفاده کنید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شد، پزشک خود را مطلع کنید. 

اگر شما در حال درمان بیماری مزمنی همچون آرتروز هستید، با پزشک خود در مورد درمان های غیر دارویی و یا استفاده از داروهای دیگر برای درمان درد خود صحبت کنید. همچنین به بخش هشدار این مقاله مراجعه کنید.

از این دارو برای بیماری هایی که در این بخش ذکر شده اند تنها در صورتی که توسط فرد حرفه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی تجویز شده باشد، استفاده کنید.

این دارو ممکن است برای درمان حملات نقرس نیز استفاده شود.

 

همچنین به بخش هشدار مراجعه کنید.

ناراحتی معده، تهوع، سرگیجه، یا اسهال ممکن است به وجود آیند. در صورتی که هر یک از این عوارض باقی بمانند یا بدتر شوند، فورا پزشک یا داروساز خود را مطلع سازید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این خاطر تجویز کرده است که در نظر گرفته است فواید آن بیشتر از خطر عوارض جانبی آن است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

این دارو ممکن است موجب فشار خون بالا شود. فشار خون خود را به طور منظم چک کنید و اگر نتایج بالا بودند پزشک خود را در جریان بگذارید.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی فورا به پزشک مراجعه کنید، از جمله: کبودی / خونریزی آسان، سردرد شدید /مداوم، تغییرات خلق و خوی یا تغییرات روانی، افزایش وزن غیر قابل توضیح یا ناگهانی، تورم دست/ پا، نشانه هایی از مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار)، سفتی گردن غیر قابل توضیح، خستگی غیر معمول.

این دارو به ندرت میتواند باعث بیماری جدی (احتمالا منجر به مرگ) کبدی شود. به محض اینکه متوجه هر گونه علائم آسیب کبدی، از جمله: ادرار تیره، تهوع/استفراغ /از دست دادن اشتها مداوم، درد معده / شکم، چشم / پوست زرد رنگ، شدید فورا کمک پزشکی دریافت کنید.

واکنش آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، به محض اینکه متوجه هر گونه علائم واکنش آلرژیک جدی، از جمله: جوش، خارش / تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید و تنفس مشکل شدید، کمک پزشکی دریافت کنید.

در اینجا ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا نیست، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.موارد استفاده قرص mobic

 

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (از جمله ملوکسیکام) به ندرت ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهند. در صورتی که مبتلا به بیماری قلبی باشید و یا در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشید (به عنوان مثال، با توجه به مصرف سیگار، سابقه خانوادگی بیماری قلبی، یا بیماری هایی مانند فشار خون بالا و یا دیابت)، و یا مدت طولانی تری از این دارو استفاده میکنید، این خطر میتواند بیشتر باشد. این دارو نباید قبل یا بعد از عمل جراحی بای پس قلب (CABG) مصرف شود.

همچنین، این دارو به ندرت ممکن است موجب خونریزی جدی (به ندرت کشنده) معده یا روده شود. هنگام مصرف این دارو، این عارضه میتواند بدون علائم هشدار در هر زمانی رخ دهد. افراد مسن ممکن است بیشتر در معرض خطر این عارضه باشند. (به بخش احتیاط و بخش تداخلات دارویی مراجعه کنید.)

در صورتی که متوجه هر یک از عوارض جانبی نادر ولی جدی زیر شدید فورا کمک پزشکی دریافت کنید: مدفوع سیاه یا خونی/ قیری، درد مداوم معده /شکم، استفراغی که مانند دانه های قهوه است، درد قفسه سینه / فک / بازوی چپ، تنگی نفس، تعریق غیر معمول، ضعف در یک طرف بدن، تغییرات ناگهانی بینایی، لکنت زبان. در مورد خطرات و مزایای درمان با این دارو با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

قبل از مصرف ملوکسیکام، در صورتی که به این دارو و یا به آسپیرین یا NSAID های دیگر (مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، سلکوکسیب) حساسیت دارید؛ و یا هر گونه آلرژی دیگری دارید، پزشک یا داروساز خود را مطلع سازید. این محصول ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده فعالی باشد، که می توانند واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک و یا داروساز را از سابقه پزشکی خود مطلع سازید، به خصوص از سوابقی همچون موارد زیر: آسم (از جمله سابقه بدتر شدن تنفس پس از مصرف آسپیرین یا سایر NSAID ها)، بیماری کبد، مشکلات معده / روده / مری (مانند خونریزی، زخم معده، سوزش سر دل مکرر)، بیماری های قلبی (مانند سابقه سکته قلبی)، فشار خون بالا، سکته مغزی، اختلالات خونی (مانند کم خونی، مشکل خونریزی / انعقاد خون)، رشد در بینی (پولیپ بینی).

مشکلات کلیوی گاهی اوقات می توانند با استفاده از داروهای NSAID، از جمله ملوکسیکام ایجاد شوند. احتمال این مشکلات در صورتی که دچار کم آبی شوید، نارسایی قلبی یا بیماری های کلیوی داشته باشید، مسن تر باشید، و یا اگر برخی داروهای خاص مصرف کنید، بیشتر میشود (بخش تداخلات دارویی را ببینید). طبق دستور پزشک برای جلوگیری از کم آبی مقدار زیادی مایعات مصرف کنید و اگر متوجه تغییر در میزان ادرار خود شدید، فورا پزشک خود را در جریان قرار دهید.

این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. تا زمانی که مطمئن نشدید که میتوانید فعالیت هایی که نیازمند هوشیاری هستند را به درستی انجام دهید، از انجام چنین فعالیت هایی مانند رانندگی و استفاده از دستگاه ها خودداری کنید. 

این دارو ممکن است موجب خونریزی معده شود. استفاده از الکل و تنباکو، به ویژه هنگامی که با این دارو ترکیب میشود، میتواند خطر ابتلا به خونریزی معده را افزایش دهد. از مصرف الکل جدا خودداری  فرمایید و سیگار کشیدن را محدود کنید. برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

این دارو ممکن است موجب حساسیت بیشتر نسبت به خورشید شود. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، برنزه شدن، و لامپهای خورشیدی اجتناب کنید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و لباس های محافظ بپوشید.

قبل از عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) مطلع سازید.

افراد مسن ممکن است به عوارض جانبی این دارو، به خصوص خونریزی معده و مشکلات کلیوی حساس تر باشند.

زنان در سنین باروری قبل از استفاده از این دارو، باید با پزشک خود را در مورد مزایا و خطرات آن (مانند سقط جنین، مشکل در باردار شدن) صحبت کنند. در صورتی که حامله هستید و یا قصد بارداری دارید، پزشک خود را در جریان قرار دهید. در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز مصرف شود. مصرف این دارو در طول سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری به علت آسیب به جنین و تداخل با زایمان نرمال، توصیه نمیشود.

معلوم نیست که این دارو به شیر مادر منتقل میشود یا نه. با این حال، داروهای مشابه به شیر مادر منتقل می شوند و بعید است به نوزاد شیرخوار آسیب برسانند. قبل از تغذیه با شیر مادر با دکتر خود مشورت کنید.

 

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد داروهای شما را تغییر دهند و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهند. این مقاله شامل تمام تداخلات دارویی امکان پذیر نیست. لیستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله نسخه / داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) تهیه کنید و آن را به پزشک یا داروساز خود ارائه دهید. بدون تایید پزشک مصرف این دارو را شروع یا متوقف نکنید، و یا دوز آن را تغییر ندهید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: آلیسکیرن، مهارکننده های ACE (مانند کاپتوپریل، لیزینوپریل)، آنژیوتانسین II مسدود کننده های گیرنده (مانند لوزارتان، والزارتان)، سیدوفویر، لیتیوم، متوترکسات (درمان با دوز بالا)، قرص های آب (دیورتیک ها مانند فوروزماید).

هنگامی که این دارو با داروهای دیگری که میتوانند موجب خونریزی شوند، مصرف شود ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. چنین داروهایی عبارتند از: داروهای ضد پلاکت مانند کلوپیدوگرل، “رقیق کننده خون” مانند دابیگتران/ انوکساپارین / وارفارین و غیره.

اگر از شکل مایع ملوکسیکام استفاده میکنید، در صورتی که همزمان از سولفونات پلی استایرن سدیم نیز استفاده میکنید، پزشک خود را مطلع سازید.

به دقت برچسب تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه را بررسی کنید زیرا بسیاری از داروها حاوی کاهش دهنده های درد / تب هستند (آسپرین، داروهای غیر استروئیدی مانند سلکوکسیب، ایبوپروفن، یا کتورولاک). این داروها مشابه ملوکسیکام هستند و ممکن است در صورتی که باهم مصرف شوند خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهند. با این حال، اگر پزشک شما دستور داده است که برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی، آسپرین با دوز پایین (معمولا در دوزهای ۸۱-۳۲۵ میلی گرم در روز) مصرف کنید، باید به مصرف آسپرین ادامه دهید مگر اینکه پزشک شما غیر از این را دستور داده باشد. برای دریافت جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران میتوان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها میتوانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

 

ملوکسیکام را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

WebMD

منبع تصاویر 

privatehealthdoctor
۱۸۰۰petmeds

منبع تصاویر 

    

646,860 بازدید

 

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

ملوکسیکام meloxicam که نام تجاری آن موبیک mobic است جزو دسته ای از داروها است که به آنها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs میگویند. از این دسته داروها برای کاهش التهاب و درد استفاده میشود.موارد استفاده قرص mobic

فهرست مطالب .

التهاب به علل مختلفی میتواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد میشود.

ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژناز cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن میشود.

این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند.

پس داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجی کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد میشوند.

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷.۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند.

استفاده از ملوکسیکام در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های ۷.۵ و ۱۵ میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.

اگر از ملوکسیکام استفاده میکنید به نکات زیر توجه کنید :

قبل از مصرف ملوکسیکام در صورتیکه شرایط زیر را دارید باید با پزشک مشورت کنید

ملوکسیکام را بهتر است بعد از مصرف غذا میل کنید. این دارو بصورت یک بار در روز مصرف میشود و بهتر است هر روز در یک ساعت معین مصرف شود.

اگر در یک روز، مصرف دارو را فراموش کرده اید به محض اینکه به یادتان آمد آنرا مصرف کنید ولی در صورتی که ۲۴ ساعت از زمانی که باید دارو را مصرف میکردید گذشته است مقدار مصرف را دو برابر نکرده و داروی همان روز را مصرف کنید.

ملوکسیکام مانند هر داروی دیگری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. در صورت بروز عوارض با پزشک خود مشورت کنید. شایعترین عوارض مصرف دارو عبارتند از

این مقاله چقدر مفید بود ؟

لطفا در زیر امتیاز بدهید

2 هفته پیش

2019-07-20

2019-07-13

2019-06-26

2019-06-16

2019-06-03

2019-05-17

2019-04-25

2019-04-17

2019-04-03

2019-03-29

2019-03-22

 

موارد استفاده قرص mobic

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

InChI=1S/C14H13N3O4S2/c1-8-7-15-14(22-8)16-13(19)11-12(18)9-5-3-4-6-10(9)23(20,21)17(11)2/h3-7,18H,1-2H3,(H,۱۵٬۱۶٬۱۹) YKey:ZRVUJXDFFKFLMG-UHFFFAOYSA-N Y

ملوکسیکام (به انگلیسی: Meloxicam) یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) است. این دارو به صورت قرص‌های ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام در درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملوکسیکام از طریق مهار تولید ترکیبات شیمیایی که موجب درد و التهاب بدن می‌شوند عمل می‌کند. التهاب به علل مختلفی می‌تواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت‌های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد می‌شود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژناز cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن می‌شود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین‌ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجب کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد می‌شوند.

مقدار مصرف ملوکسیکام معمولاً یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آن را تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. این دارو را می‌توان در دمای اتاق و هوای خشک نگهداری کرد.
موارد استفاده قرص mobic

ملوکسیکام می‌تواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آن‌ها موجب افزایش فشار خون شود. بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند. خطر مرگ و همچنین مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق‌کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد. از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.
توجه : قبل از تجویز ملوکسیکام در صورتی که هرگونه داروی مسکن و آنتی هیستامین مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.ملوکسیکام با داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و داروهای مشابه تداخل شدید دارد.

http://shahredaru.com/fa/node/110

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

کلید واژه ها : عوارض ملوکسیکام, عوارض جانبی ملوکسیکام, عوارض جانبی قرص ملوکسیکام, عوارض مصرف ملوکسیکام, عوارض مصرف قرص ملوکسیکام, عوارض جانبی داروی ملوکسیکام, 

 

موارد استفاده قرص mobic

ملوکسیکام (Meloxicam) یا موبیک (Mobic) یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی جزو دسته ای از داروها است که به آنها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs میگویند. از این دسته داروها برای کاهش التهاب و درد استفاده میشود.

ملوکسیکام از طریق کاهش هورمون هایی که باعث التهاب و درد در بدن می شوند کار می کند. این دارو بصورت قرص‌های ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام یا موبیک در درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملوکسیکام یا موبیک از طریق مهار تولید ترکیبات شیمیایی که موجب درد و التهاب بدن می‌شوند عمل می‌کند. التهاب به علل مختلفی می‌تواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت‌های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد می‌شود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژن از cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن می‌شود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین‌ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجب کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد می‌شوند.

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. استفاده از ملوکسیکام در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های ۷٫۵ و ۱۵ میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.
قرص ملوکسیکام در دو دوز ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرم تولید می شود. ملوکسیکام با نام های تجاری گوناگونی در بازار شناخته می شود که نام تجاری معروف ملوکسیکام، موبیک Mobic (تولید آلمان) می باشد. از جمله نام های تجاری دیگر ملوکسیکام می توان به ملوکسیفار یا ملوکسی فار، کاملوکس، روماتوبیک، موبیفارم یا موبی فرام و ملوکسیب (تولید ایران) اشاره کرد.
قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷٫۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، مصرف گردد.
ملوکسیکام عوارض گوارشی کمتری نسبت به پیروکسیکام، دیکلوفناک و ناپروکسن ایجاد می کند.

ملوکسیکام معمولاً یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. این دارو را می‌توان در دمای اتاق و هوای خشک نگهداری کرد.
مصرف ملوکسیکام در بالغین: روزانه ۷٫۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵) و در صورت نیاز (در درمان کوتاه مدت) تا ۱۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، ۱ بار در روز نیز قابل افزایش است.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد. در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند . Meloxicam می تواند به شیر مادر منتقل می شود و به نوزاد آسیب برساند ٬

 

درد قفسه سینه، ضعف، کوتاهی نفس، سیاه و سفید، خونین، یا مدفوع قیری.  لکنت زبان، تورم یا افزایش سریع وزن. مشکلات بینایی و یا تعادل. تهوع، درد بالای معده، خارش، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، مدفوع تیره یا خونی

ملوکسیکام می‌تواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آنها موجب افزایش فشار خون شود.

بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند.

مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.

سیکلوسپورین ، لیتیوم  متوترکسات وارفارین کومادین سولفونات پلی استایرن سدیم استروئیدها  بنازپریل (Lotensin)، انالاپریل (Vasotec)، لیزینوپریل  رامیپریل  آسپیرین یا  دیکلوفناک ایبوپروفن موترین، ایندومتاسین کتوپروفن  ناپروکسن

منابع :

ویکیپدیا

iranorthoped.ir

 

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آیا موبیک آلمانی فقط جنبه ضد التهاب و مسکن هست و اثر درمانی مثلا در دیسک مهره ۴و ۵ گمر ندارد ؟

موارد مصرف و عوارض جانبي دارو

موارد استفاده قرص mobic

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی…

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

فیزیوتراپی خوب در کرج کجاست ؟ فیزیوتراپی چیست و چگونه انجام…

8 قانون مهم قبل از ست کردن کیف و کفش برای خانم‌های خوش سلیقه

8 نکته ای که پیش از خرید کیف چرم زنانه باید بدانید

آموزش بهترین روش برای تعویض بی دردسر لباس نوزادان

سریال تلویزیونی عروسکی «سین شو» روی آنتن شبکه سلامت

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

کلید واژه ها : عوارض ملوکسیکام, عوارض جانبی ملوکسیکام, عوارض جانبی قرص ملوکسیکام, عوارض مصرف ملوکسیکام, عوارض مصرف قرص ملوکسیکام, عوارض جانبی داروی ملوکسیکام, 

 

موارد استفاده قرص mobic

ملوکسیکام (Meloxicam) یا موبیک (Mobic) یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی جزو دسته ای از داروها است که به آنها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs میگویند. از این دسته داروها برای کاهش التهاب و درد استفاده میشود.

ملوکسیکام از طریق کاهش هورمون هایی که باعث التهاب و درد در بدن می شوند کار می کند. این دارو بصورت قرص‌های ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام یا موبیک در درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملوکسیکام یا موبیک از طریق مهار تولید ترکیبات شیمیایی که موجب درد و التهاب بدن می‌شوند عمل می‌کند. التهاب به علل مختلفی می‌تواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت‌های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد می‌شود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژن از cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن می‌شود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین‌ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجب کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد می‌شوند.

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. استفاده از ملوکسیکام در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های ۷٫۵ و ۱۵ میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.
قرص ملوکسیکام در دو دوز ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرم تولید می شود. ملوکسیکام با نام های تجاری گوناگونی در بازار شناخته می شود که نام تجاری معروف ملوکسیکام، موبیک Mobic (تولید آلمان) می باشد. از جمله نام های تجاری دیگر ملوکسیکام می توان به ملوکسیفار یا ملوکسی فار، کاملوکس، روماتوبیک، موبیفارم یا موبی فرام و ملوکسیب (تولید ایران) اشاره کرد.
قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷٫۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، مصرف گردد.
ملوکسیکام عوارض گوارشی کمتری نسبت به پیروکسیکام، دیکلوفناک و ناپروکسن ایجاد می کند.

ملوکسیکام معمولاً یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. این دارو را می‌توان در دمای اتاق و هوای خشک نگهداری کرد.
مصرف ملوکسیکام در بالغین: روزانه ۷٫۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵) و در صورت نیاز (در درمان کوتاه مدت) تا ۱۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، ۱ بار در روز نیز قابل افزایش است.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد. در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند . Meloxicam می تواند به شیر مادر منتقل می شود و به نوزاد آسیب برساند ٬

 

درد قفسه سینه، ضعف، کوتاهی نفس، سیاه و سفید، خونین، یا مدفوع قیری.  لکنت زبان، تورم یا افزایش سریع وزن. مشکلات بینایی و یا تعادل. تهوع، درد بالای معده، خارش، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، مدفوع تیره یا خونی

ملوکسیکام می‌تواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آنها موجب افزایش فشار خون شود.

بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند.

مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.

سیکلوسپورین ، لیتیوم  متوترکسات وارفارین کومادین سولفونات پلی استایرن سدیم استروئیدها  بنازپریل (Lotensin)، انالاپریل (Vasotec)، لیزینوپریل  رامیپریل  آسپیرین یا  دیکلوفناک ایبوپروفن موترین، ایندومتاسین کتوپروفن  ناپروکسن

منابع :

ویکیپدیا

iranorthoped.ir

 

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آیا موبیک آلمانی فقط جنبه ضد التهاب و مسکن هست و اثر درمانی مثلا در دیسک مهره ۴و ۵ گمر ندارد ؟

موارد مصرف و عوارض جانبي دارو

موارد استفاده قرص mobic

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی…

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

چطور در 3 روز استانبول را بگردیم – برای خرید بلیط…


چرا باید حتما فیلم کتاب سبز را ببینید


 ویلای رز؛ بنایی خاص در شهرک غرب

آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!

سایت “هالی دات آی آر” بهترین راهکار خرید…

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

کلید واژه ها : عوارض ملوکسیکام, عوارض جانبی ملوکسیکام, عوارض جانبی قرص ملوکسیکام, عوارض مصرف ملوکسیکام, عوارض مصرف قرص ملوکسیکام, عوارض جانبی داروی ملوکسیکام, 

 

موارد استفاده قرص mobic

ملوکسیکام (Meloxicam) یا موبیک (Mobic) یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی جزو دسته ای از داروها است که به آنها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs میگویند. از این دسته داروها برای کاهش التهاب و درد استفاده میشود.

ملوکسیکام از طریق کاهش هورمون هایی که باعث التهاب و درد در بدن می شوند کار می کند. این دارو بصورت قرص‌های ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام یا موبیک در درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملوکسیکام یا موبیک از طریق مهار تولید ترکیبات شیمیایی که موجب درد و التهاب بدن می‌شوند عمل می‌کند. التهاب به علل مختلفی می‌تواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت‌های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد می‌شود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژن از cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن می‌شود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین‌ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجب کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد می‌شوند.

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. استفاده از ملوکسیکام در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های ۷٫۵ و ۱۵ میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.
قرص ملوکسیکام در دو دوز ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرم تولید می شود. ملوکسیکام با نام های تجاری گوناگونی در بازار شناخته می شود که نام تجاری معروف ملوکسیکام، موبیک Mobic (تولید آلمان) می باشد. از جمله نام های تجاری دیگر ملوکسیکام می توان به ملوکسیفار یا ملوکسی فار، کاملوکس، روماتوبیک، موبیفارم یا موبی فرام و ملوکسیب (تولید ایران) اشاره کرد.
قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷٫۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، مصرف گردد.
ملوکسیکام عوارض گوارشی کمتری نسبت به پیروکسیکام، دیکلوفناک و ناپروکسن ایجاد می کند.

ملوکسیکام معمولاً یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. این دارو را می‌توان در دمای اتاق و هوای خشک نگهداری کرد.
مصرف ملوکسیکام در بالغین: روزانه ۷٫۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵) و در صورت نیاز (در درمان کوتاه مدت) تا ۱۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، ۱ بار در روز نیز قابل افزایش است.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد. در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند . Meloxicam می تواند به شیر مادر منتقل می شود و به نوزاد آسیب برساند ٬

 

درد قفسه سینه، ضعف، کوتاهی نفس، سیاه و سفید، خونین، یا مدفوع قیری.  لکنت زبان، تورم یا افزایش سریع وزن. مشکلات بینایی و یا تعادل. تهوع، درد بالای معده، خارش، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، مدفوع تیره یا خونی

ملوکسیکام می‌تواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آنها موجب افزایش فشار خون شود.

بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند.

مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.

سیکلوسپورین ، لیتیوم  متوترکسات وارفارین کومادین سولفونات پلی استایرن سدیم استروئیدها  بنازپریل (Lotensin)، انالاپریل (Vasotec)، لیزینوپریل  رامیپریل  آسپیرین یا  دیکلوفناک ایبوپروفن موترین، ایندومتاسین کتوپروفن  ناپروکسن

منابع :

ویکیپدیا

iranorthoped.ir

 

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آیا موبیک آلمانی فقط جنبه ضد التهاب و مسکن هست و اثر درمانی مثلا در دیسک مهره ۴و ۵ گمر ندارد ؟

موارد مصرف و عوارض جانبي دارو

موارد استفاده قرص mobic

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی…

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل…

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها…

چرا برای مهاجرت به آمریکا، اگر(دنبال وکیل مهاجرت در  سن…

با قورمه سبزی تلخ شده چه کار کنیم؟ » رفع تلخی قورمه سبزی

تور آنتالیا؛ استراحت کامل در لوکس‌ترین هتل‌ها با قیمت ارزان


لیفت با نخ ؛ لیفت صورت با نخ سیلوئت و PDO

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

موارد استفاده قرص mobic

© Porseshkadeh.com

ملوکسی کام به دسته ای از داروها تعلق دارد بنام داروهای ضد التهاب غیر کورتونی. ملوکسیکام در دراز مدت التهاب و درد را کاهش می دهد لذا در تسکین دردهای مزمن مانند درد روماتوئید آرتریت و سایر دردهاي مفصلي مزمن كاربرد دارد.همچنین در درمان کوتاه مدت دردهای استخوانی و مفصلی نیز می تواند موثر واقع شود.

ملوکسیکام با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.ملوکسیکام با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز، منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به نام پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين،درد و التهاب کاهش می یابد.

مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷.۵ میلی‌گرمی در روز است، ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آن را تا ۱۵ میلی‌گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵) در روز هم رساند. توجه داشته باشید که قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷.۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵)، مصرف گردد.

موارد استفاده قرص mobic

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

 

 

 

مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷.۵ میلی‌گرمی در روز است، ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آن را تا ۱۵ میلی‌گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵) در روز هم رساند. توجه داشته باشید که قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷.۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵)، مصرف گردد.موارد استفاده قرص mobic

منبع: سایت ستاره و دارویاب 

نام ژنریک دارو : ملوکسیکام Meloxicam

ملوکسیکام یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) است که برای برطرف کردن علائم آرتروز، مانند التهاب، تورم، سفتی و درد مفاصل استفاده می شود. با این حال این دارو آرتروز را درمان نمی کند بلکه تا زمانی که به مصرف آن ادامه می دهید، علائم بیماری بهبود می یابند. داروی ملوکسیکام تنها با نسخه پزشک در دسترس بیمار قرار می گیرد و به شکل کپسول، قرص و سوسپانس موجود است. 

در صورتیكه تصمیم به مصرف دارویی دارید همه جوانب آن باید بدقت بررسی گردد. درمورد مصرف داروی ملوکسیکام موارد زیر باید درنظر گرفته شوند:

اگر به ملوکسیکام یا هر داروی دیگری حساسیت نشان داده اید، حتما پزشک خود را مطلع سازید. به علاوه اگر دچار حساسیت های دیگری هم هستید، مانند حساسیت غذایی، حساسیت به رنگ، مواد نگهدارنده و یا حیوانات، به پزشک خود اطلاع دهید. در مورد داروهایی که تاکنون مصرف نکرده اید، ابتدا دستورالعمل دارو را بخوانید. 

مطالعاتی که تاکنون در مورد مصرف داروی ملوکسیکام در اطفال انجام شده، هیچ گونه مشکلی در این زمینه نشان نداده و مصرف این دارو را برای این گروه سنی محدود نساخته است.موارد استفاده قرص mobic

مطالعاتی که تاکنون در مورد مصرف داروی ملوکسیکام در افراد سالمند انجام شده، هیچ گونه مشکلی در این زمینه نشان نداده و مصرف این دارو را برای این گروه سنی محدود نساخته است. به هرحال افراد سالمند بیشتر مبتلا به بیماری های گوارشی، قلبی و کلیوی هستند که لازم است دارو برای این افراد با احتیاط مصرف شود. 

در رابطه با تاثیر مصرف این دارو در دروان شیردهی بررسی کافی انجام نشده است. در این دوران بهتر است خطرات و مزایای مصرف دارو را در نظر گرفته و سپس تصمیم به مصرف دارو بگیرید. 

بعضی داروها را نباید در زمان غذا خوردن یا با برخی غذاهای خاص مصرف کرد چرا که ممکن است تداخلاتی به وجود آید. مصرف تنباکو و الکل با بعضی داروها نیز خطرناک می باشد. در مورد زمان مناسب مصرف دارو و غذاهای مناسب در دوره ی مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید. مصرف ملوکسیکام با الکل، برخی غذاها و دخانیات توصیه نمی شود، اما گاهی اجتناب ناپذیر است. در این مواقع نیز پزشک میزان مصرف دخانیات و دارو را مشخص می کند. 

وجود مشکلات پزشکی دیگر بر روی اثر بخشی ملوکسیکام تاثیر می گذارد. در صورتی که مشکلات دیگری دارید، با پزشک خود در میان بگذارید، به ویژه اگر یکی از موارد زیر باشند:

برای ایمنی و اثربخشی بهتر این دارو، آن را درست طبق دستورات پزشک مصرف کنید. مصرف زیاد این دارو احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. داروی ملوکسیکام همراه با یک دستورالعمل دارویی به بیمار عرضه می گردد. بسیار مهم است که تمام اطلاعات مربوط به آن را خوانده و درک کنید. در مورد هر نکته که متوجه نمی شوید، با پزشک مشورت کنید. مایع خوردنی را پیش از مصرف به خوبی تکان دهید. میزان مصرف را با استفاده از قاشق های مخصوص، سرنگ های اندازه گیری یا فنجان های دارو تعیین کنید. قاشق های غذاخوری مورد استفاده در خانه میزان درستی از دارو به شما نمی دهد. کپسول این دارو را به طور کامل ببلعید. آن را نشکنید، خراش ندهید و از جویدن آن نیز خودداری کنید. می توانید این دارو را همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. دقیقا همان برندی از دارو را مصرف کنید که پزشک تجویز کرده. دیگر نام های تجاری دارو ممکن است تاثیر متفاوتی داشته باشند. اگر مجددا دارو را خریداری کرده ولی متفاوت از قبل به نظر می رسد، حتما با پزشک خود یا پزشک حاضر در داروخانه مشورت کنید. 

ملاقات منظم با پزشک و بررسی بهبود بیماری در طی مصرف ملوکسیکام، بسیار اهمیت دارد. این امر به پزشک اجازه می دهد تا اثر بخشی دارو را بررسی کرده و در مورد ادامه مصرف دارو تصمیم گیرد. آزمایش های خون و ادرار برای بررسی عوارض جانبی لازم خواهند بودمصرف قرص ملوکسیکام خطر حملات قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد. این عوارض بیشتر در افرادی رخ می دهد که دارای سابقه مشکلات قلبی و عروقی هستند و همچنین افرادی که مدت زیادی است از این دارو مصرف می کنند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

ملوکسیکام ممکن است باعث خونریزی معده یا روده شود. این مشکل ممکن است بدون هیچگونه علائم هشداردهنده رخ دهد. اگر در گذشته دچار زخم معده بوده اید یا سیگاری هستید، الکل مصرف می کنید و یا سن شما بیشتر از 60 سال است و از لحاظ جسمی ضعیف هستید و یا اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید (مانند استروئیدها یا رقیق کننده های خون) احتمال خونریزی در معده یا روده شما افزایش می یابد. مشکلات کبدی نیز در زمان مصرف این دارو رخ می دهند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

مصرف این دارو ممکن است باعث بروز عوارض جانبی جدی شود. گاهی اوقات عوارض جدی بدون هیچ هشداری رخ می دهند. با این حال گاهی پیش از بروز عوارض هشدارهایی مشاهده می شود که عبارتند از:

به علاوه مشکلات قلبی مهم نیز ممکن است رخ دهند از جمله درد و سفتی در قفسه سینه، ضربان قلب سریع و نامنظم، گرم شدن غیرعادی پوست. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. ملوکسیکام ممکن است باعث بروز یک واکنش حساسیتی خطرناک به نام آنافیلاکسی شود. گرچه به ندرت این مشکل رخ می دهد، اما معمولا در بیمارانی اتفاق می افتد که نسبت به آسپیرین و دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی حساس هستند. آنافیلاکسی یک واکنش بسیار خطرناک است و به مراقبت های فوری پزشکی نیاز دارد. مهم ترین علائم مربوط به آنافیلاکسی عبارتند از: تنفس خیلی سریع یا نامنظم، نفس نفس زدن یا غش کردن. دیگر علائم مربوط به آن نیز عبارتند از تغییر رنگ پوست صورت، ضربان قلب خیلی سریع اما نامنظم، کهیرهای پوستی و التهاب یا پف کردن پلک ها و اطراف چشم. اگر این علائم را مشاهده کردید، به کمک های خیلی فوری ناز خواهید داشت و باید فورا به اورژانس منتقل شوید. با اورژانس تماس بگیرید، روی زمین دراز بکشید، خود را بپوشانید تا گرم شوید و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. در این وضعیت بمانید تا کمک برسد. واکنش های شدید پوستی در طول دوره درمان با این دارو بروز می کند. اگر تاول های پوستی، شل شدگی در پوست، ضایعات پوستی قرمز، آکنه و یا بثورات پوستی، زخم بر روی پوست  مشاهده می کنید یا دچار تب  لرز شده اید، به پزشک مراجعه کنید. مصرف ملوکسیکام در طول دوره آخر بارداری می تواند به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. اگر در زمان مصرف دارو فکر می کنید باردار شده اید، به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو ممکن است باعث تاخیر در تخمک گذاری زنان شود و یا بر روی باروری آنها تاثیر بگذارد. اگر تصمیم به بچه دار شدن دارید، پیش از مصرف دارو با پزشک خود صحبت کنید. اگر دچار اضافه وزن غیر معمول یا ادم (احتباس مایعات و یا تورم بدن) شده اید به پزشک اطلاع دهید. مایع خوراکی موبیک Mobic حاوی سوربیتول وقتی با سدیم سولفونات پلی استایرن مصرف شود، ممکن است باعث بروز مشکل جدی روده شود. این دو دارو را با هم مصرف نکنید. در زمان مصرف این دارو از هیچ دارو و مکمل دیگری، اعم از داروهای با نسخه و یا بدون نسخه، مصرف نکنید مگر با توصیه و مشورت پزشک. 

در کنار تاثیرات مفید، هر دارو دارای عوارض جانبی نیز می باشد. گرچه تمام این عوارض جانبی اتفاق نمی افتند، اما در صورت بروز هریک از آنها درمان های خاصی لازم است. در صورت مشاهده ی هر یک از علائم زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

برخی عوارض جانبی نیاز به درمان نداشته و به خودی خود درمان می شوند. این عوارض در طول زمان و با مطابقت بدن به دارو برطرف می شوند. به علاوه پزشک نیز راهکارهایی برای پیشگیری ز بروز این عوارض و یا درمان آنها ارائه می دهد. در صورتی که هر یک از عوارض زیر به طور مستمر مشاهده شدند و یا در مورد آنها سوالی داشتید، با پزشک خود مشورت کنید. 

عوارض دیگری که در اینجا لیست نشده اند هم ممکن است اتفاق بیفتد. به هرحال در صورت مشاهده هرگونه عوارض به پزشک مراجعه کنید. 

 بیشتر بدانید : آرتروز چیست و چگونه درمان می شود؟

بیشتر بدانید : درباره آرتروز این 5 نکته را باید بدانید, حتی اگر جوان هستید!

بیشتر بدانید : درد آرتروز را چگونه بدون دارو کاهش دهیم

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ


نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

موارد استفاده قرص mobic
موارد استفاده قرص mobic
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *