مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت
مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

سبد خرید

بانک فایل پژوهشی معلمان

سوالات متداول

ما را از طریق کانال تلگرام دنبال کنید

قیمت : 4, ریال

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

قیمت : 4, ریال

قیمت : 8, ریال

قیمت : 4, ریال

قیمت : 4, ریال

فایل مورد نظر خود را درخواست نمایید

همکار گرامی و دانش آموزان عزیز با ورود به هر یک از دسته بندی های زیر میتوانید فایل های موجود در هر دسته بندی را ملاحظه نمایید. و فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز دانلود فروشگاه فایل معلم می باشد.

هرگونه سواستفاده از مطالب سایت طبق قانون کپی رایت قابل پیگیری میباشد. copyright © all right reserved

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقالۀ پژوهشی با عنوان

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

 

پیشگیری از گرایش به خشونت

 

 

نگارش

 

 

 

آذر ماه 1395

 

 

 

 

 

 

 

تقدیم به

پدر و مادر عزیز و مهربانم

که در سختی‌ها و دشوار‌ی‌های زندگی همواره یاوری دلسوز و فداکار

و پشتیبانی محکم و مطمئن برایم بوده‌اند.

       

 

 

پیشگفتار

 بررسی وضعیّت خشونت و خشونت در خانواده در مقاله  بر آن است كه تنگناهاي زندگي زنان فراوان و متنوع است اما برخي از آنها از اهميت بيشتري برخوردار است مهمترين اين مشكلات شامل موانع مربوط به اشتغال و آموزش محدوديتهاي ارتباطي، عدم حمايتهاي قانوني، بالاخره خشونت و بد رفتاري با زنان است كه از پديده هاي رايج در جامعه است كه به صورت فيزيكي و كلامي و ساير اشكال انجام مي گيرد. در مقابل خشونتهاي فيزيكي مرد تنها كاري  كه زن مي تواند انجام دهد اين است كه در صورت بروز ضرب وجرح به پزشكي قانوني مراجعه و طول درمان دريافت كند در آن صورت مرد تعهد مي كند كه همسر خود را نزند و در صورت تكرار جريمه اي به او تعلق مي گيرد اما طي اين مسير طولاني با چند مشكل اساسي از جمله ترس از شكايت كردن، عدم اطلاح زنان از حق قانوني خود و نحوه انجام آن، عدم مجازات لازم براي شوهر در قبال بد رفتاري با زنان مواجه است اما خشونت كلامي كه هيچ مرز وحدي ندارد و چون آثاري از خود بر جاي نمي گذارد قابل شكايت هم نيست در نتيجه به صورت فراوان در خانواده هاي ما رواج دارد در كشورهاي خارجي از دهه هفتاد خشونت خانوادگي به عنوان يك مسئله اجتماعي مطرح و مورد پژوهش قرار گرفت به همين علت تحقيقات خارجي انجام شده درباره خشونت خانوادگي به ويژه خشونت همسران عليه زنان در خانواده فراوان است كه هر چند هر پژوهشي به جنبه خاصي از اين مسئله و از زاويه اي خاص به آن نگريسته است اما به طور كلي تمام ابعاد و جنبه هاي مختلف آن مورد پژوهش قرار گرفته است كه مروري بر آن خواهيم داشت .

 

 

چکیده:

خشونت رفتار است که منجر به صدمه زدن به طرف مقابل صورت می گیرد . خشونت خانوادگی ریشه در تاریخ و فرهنگ غلط ما دارد. خشونت جسمی و فیزیکی نسبت به گذشته کاهش یافته، اما حالت روانی و تحقیر کردن آن در حال گسترش است. مهم ترین زمینه های گرایش به خشونت در جامعه ما زمینه های اجتماعی و زمینه های فرهنگی می باشند. در بعد اجتماعی، محرومیت های ساختاری عمده ترین نقش را در گرایش افراد به خشونت های  فردی و به ویژه خشونت های گروهی و شورش های اجتماعی دارد. در بعد فرهنگی، تحقیقات فراوانی بر روی تاثیر رسانه های جمعی بر گسترش خشونت در سرتاسر جهان انجام شده است. نتیاج این تحقیقات نشان از وجود همبستگی مثبت میان میزان استفاده از رسانه های جمعی و گسترش خشونت دارد. زمینه های روانی در میان زمینه های گرایش به خشونت به طور عمده داریا نقش واسطه ای بوده و در مواقع بسیاری معلول زمینه های اجتماعی. مهم ترین کارهای مقابله با زمینه های گرایش به خشونت در جامعه در بعد اجتماعی، راهکارهایی هستند که هدف آنها کاهش سطح محرومیت های ساختاری است. این راهکارها به طور عمده در دو شاخه ی سیاسی و اقتصادی جای می گیرند.

روش تحقیق به صورت کتابخانه ای و فرا تحلیل نظری می باشد که از نتایج آخرین تحقیقات درباره موضوع مذکور استفاده شده است.

هدف این پژوهش بررسی عوامل (فردی، تعادل بین فردی و اجتماعی، اقتصادی)، ابعاد و میزان خشونت، پیامدهای خشونت (روانی، ذهنی، جسمی، اخلال درآمدی خانواده و روابط اجتماعی) وشیوع این پدیده است.

 

 

 

 

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

فهرست مطالب

پیشگفتار.. .. ت

چکیده ث

مقدمه .1

روش تحقیق.. ..1

تعاریف .. .1

نتیجه گیری . ..4

اظهار نظر 4

فهرست منابع .. .5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      

 

 

مقدمه:

 

خشونت را باید موضوعی مبهم تلقی کرد که برخلاف اجماع نظری در رد و انکار آن، در حیات اجتماعی انسان، گستره ای بسی وسیع دارد. انسان ها طی سالیان طولانی از خشونت، آسیب دیده و متضرر شده اند، با این وجود بشر همواره خشونت را تحمل یا اعمال نکرده است. لحظاتی ممتاز در تاریخ به چشم می خورد که آدمی به خشونت خود نسبت به همنوعش اطلاع یافته و در صدد پیدا کردن راهی برای غلبه  بر آن برآمده است. آنچه امروزه نگرانی جوامع مختلف را باعث شده است، همانا وسعت و گسترش روز افزون خشونت است، کمتر روزی پیش می آید که رسانه ها ستون های چندی از صفحات خود و یا بخش هایی از اخبار خود را به شرح اعمال خشونت آمیز اختصاص ندهند. همه روزه شاهد ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز در سطح فردی و اجتماعی هستیم. افزای نرخ قتل، ضرب و جرح و تجاوز، نزاع، گسترس جنگ ها و نزاع های داخلی، درگیری های قومی و مذهبی، و شورش های اجتماعی همگی نشان دهنده این واقعیت است که سطح گرایش به خشونت همه روزه در حال افزایش و تغییر الگو است. تا یک دهه پیش، زمانی که درباره خشونت صحبت می شد، ذهن افراد عمدتا معطوف به برخی گونه های خاصی از خشونت، نظیر خشونت علیه زنان و یا خشونت علیه کودکان می گشت، اما امروزه دیگر صحبت از یک یا چند گونه ی خاص از خشونت معنادار نیست. آنچه امروز توجه همگان را به خو معطوف نموده گسترش خشونت در تمامی اشکال و مظاهر آن است. حال این سوالات به ذهن خطور می کند که اصولا خشونت چیست؟ چه عواملی در شکل گیری خشونت دخیل اند؟ راهکارهای مقابله با خشونت کدامند؟ این پرسش ها تنها بخشی از سوالاتی است که در نگاه نخست ممکن است در ذهن ما پیرامون مسئله خشونت شکل بگیرد؛ پاسخ به این سوالات می تواند مسیری را ترسیم نماید که حرکت در آن مسیر، در نهایت ما را به جایگاهی می رساند که با شناخت صحیح عوامل موثر در گرایش به خشونت، قادریم راهکارهایی را برای مقابله با آن ارائه کنیم.  

 

روش تحقیق

 

شیوه تحقیق در این پژوهش توصیفی و تحلیلی می باشد . جهت گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است ، منابع اصلی شامل : پایان ه ها،  کتب و مقالات می باشد و منابع فرعی شامل : روزه ها، مجلات موجود در کتابخانه ها و اینترنت بوده که مورد  بررسی و استفاده قرار گرفته اند.

 

خشونت

 

در واقع رفتاری است که در همه ی کشورها مشاهده می شود و بر قربانیان فراوان آن همه روزه افزوده و موجب اضطراب مردم و احساس ناامنی آنها و به ویژه گروههای ضعیف تر و آسیب پذیرتری می شود.(سروستانی، 114:1386). در کل به رفتاری اطلاق می شود که هدفش اعمال آسیب و رنج می باشد . به عبارت دیگر رفتاری است که به قصد صدمه رساندن جسمانی یا روانی به فرد دیگر است.(آزاد ارمکی، 1377: 77-76).  مگزواشتروس : از دید این دو محقق خشونت رفتاری با قصد و نیت آشکار یا رفتاری با قصد و نیت پنهان اما قابل درک برای وارد کردن آسیب فیزیکی به فرد دیگر می باشد. محقق دیگر یلو در سال 1983 خشونت را چنین تعریف کرده است : خشونت رفتاری آگاهانه در نظر گرفته می شود که نتایج احتمالی آن، ایجاد آسیب فیزیکی یا درد در فرد دیگر است . همچنین خشونت را می توان از نظر مفهومی کنشی در نظر گرفت که از جانب فرد یا افرادی و از روی اراده و آگاهی به منظور آسیب رساندن فیزیکی یا روحی – روانی به دیگری انجام می پذیرد.

 

عوامل گرایش به خشونت:

 

الف: تاثیر عوامل محیطی در برانگیختن خشونت

 

از جمله عواملی که می توانند در زمینه های گرایش به خشونت موثر قلمداد شوند، عوامل محیطی هستند. پژوهش های بسیاری ارتباط میان عوامل محیطی مانند سطوح صوتی و ویژگی های آب و هوایی با پرخاشگری انسانی را تایید کرده اند. برخی از این عوامل مانند:

1-    رابطه میان متغیرهای آب و هوایی و خشونت

2-    رابطه ی میان محیط خانوادگی و گرایش به خشونت

 

ب) زمینه های فرهنگی

 

رفتارهای جمعی افراد جامعه متاثیر از فرهنگ  آن جامعه است، یعنی فرهنگ یک جامعه می تواند هنجاری را تقویت و یا تضعیف نماید، و آرامش طلبی نیز در بطن فرهنگ قرار دارد. به هر حال آنچه مستفاد می گردد آن است که ریشه پرخاشگری و خشونت را می توان در میان اجزای  فرهنگی یک جامعه جستجو کرد. چندان جای تردید نیست که پیشه ی فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مهمی بر رفتار و تفکر افراد داشته باشد. در حقیقت کیفیت زندگی ما تحت تاثیر پشینه ی فرهنگی ما قرار دارد؛ قطعا این کیفیت می تواند تحت تاثیر احساس هویت ما و درکی که  از وابستگی به گروه هایی که خود را یکی از اعضای آنها می دانیم نیز قرار بگیرد. (سن، 1387 :396)

 

ج) تاثیر رسانه های جمعی در گرایش به خشونت:

 

نگرانی ها در رابطه با رسانه های جمعی، تاریخی طولانی دارد. افلاطون پیشنهاد کرده بود که در جامعه ی آرمانی او شعر باید ممنوع باشد، چرا که او می ترسید محتوای غیر اخلاقی اشعار، ذهن جوانان را فاسد سازد. تحقیقات بسیاری در رابطه با تاثیر رسانه های جمعی بر روی خشونت در سطح جهان انجام شده است؛ با نگهای به کلیت این مطالعات، نکاتی به دست می آید که لازم است در ابتدای این گفتار به آن اشاره شود. نخست آنکه، خیلی دشوار است که خشونت رسانه ای را تعریف واندازه گیری کنیم، برخی کارشناسان که تاثیر خشونت را در بره های تلویزیونی دنبال می کردند، خشونت را به عنوان اقدام به کشتن یا مجروح کردن کسی، مستقل از روش استفاده شده یا شرایط پیرامونی تعریف کرده اند. دوم آنکه، محققان بر سر نوع ارتباطی که داده ها اثبات می کنند، با هم اختلاف نظر  دارند، برخی استدلال می کنند که نمایش خشونت در رسانه ها باعث پرخاشگری است. دیگران می گویند، این دو باهم مرتبطند؛ اما ارتباط علی و معلولی بین آنها وجود ندارد، وعده ای نیز می گویند که کلا ارتباطی بین این دو وجود ندارد. سوم آنکه، حتی آن هایی که به ارتباط بین خشونت رسانه ای و بروز رفتارهای پرخاشگرانه نظر دارند، درباره آن که چگونه یکی بر دیگری اثر می گذارد، با هم اختلاف نظر دارند، بعضی اع تقاد دارند که ساز و کار روان شناختی در راه و رسمی که ما یاد می گیریم ریشه وانده است، برخی دیگر از محققان استدلال می کنند که این اثرات فیزیولوژیکی خشونت رسانه ای است که رفتار پرخاشگرایانه را ایجاد می کند، نمایش تصاویر خشن با افزایش ضربان قلب، تنفس سریع تر و فشار خون بالا ارتباط دارد، برخی فکر می کنند که این عکس العمل ها، مردم را مستعد می کند تا در دنیای واقعی به طور پرخاشگرانه عمل کنند.

 

راهبردهای مقابله ای وپیشگیرانه خشونت:

روشهای زیر می تواند به زوجین کمک نماید تا از بروز خشونت پیشگیری کنند ودر خانواه آرامش برقرار نمایند: گسترش مراکز مشاوره دولتی و تشویق افراد برای مراجعه، آموزش مهارتهای زندگی به زوجین، تشویق افراد به استفاده از روشها ی مؤثر جهت کاهش عصبانیت و کسب آرامش روانی، تدارک بره های آموزشی در محل کار یا مراکز بهداشتی-درمانی جهت آشنایی جوانان با الگوی همسرگزینی. با تقسیم نقشها یر اساس تعاون و همکاری بین زن و مرد و حرکت از الگوی مرد سالاری به سمت تعاونگرایی، مشاوره گروهی.

ارتقا وبهبود آگاهی افراد جامعه بخصوص آموزش مهارتهای قبل از ازدواج، بالا بردن فرهنگ زناشویی و احترام متقابل به یکدیگر، ایجاد سیستم های پیگیری عوامل ایجاد کننده خشونت و اجرای قوانین حمایت از زنان در معرض خطر و اصلاح ساختارهای ناسالم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند در کاهش این پدیده هولناک و پنهان اجتماعی کمک نماید(معاشری،1391: 139)

 

راهکارهای مبارزه با خشونت:

 

جملات زاییده اندیشه های ما هستند. در هنگام خشم از جملاتی که بار احساسی شدید دارند استفاده نکنید. مثلاً نگویید از تو متنفرم یا این یک فاجعه بود. بلکه بگوئید ناراحتم می کنی. میزان خشم تان را ارزیابی کنید. دانستن اینکه آیا دیوانه وار خشمگین هستید یا تنها ناراحتید می تواند در نوع واکنش تان مؤثر باشد. هر گاه به حد انفجار خشمگین شدید، پیش از هر عملی ده نفس عمیق بکشید. این زمان چند ثانیه ای، نه تنها فرصت تفکر منطقی را به شما می دهد بلکه موجب تخلیه هیجانی و حواس پرتی تان از موضوع نیز می شود.به خود بگوئید چرا مردم نباید بد رانندگی کرده یا حتی به من خیانت کنند؟ دیگران در طرز رفتارشان آزادند. این ما هستیم که باید رفتارمان را برحسب شرایط تغییر دهیم.کمی فکر کنید. آیا این موضوع ارزش این همه ناراحتی را دارد یا دارید مسأله را بزرگ می کنید.به جای شعله ور ساختن آتش ماجرا، به دنبال راهی جهت خاموش کردن آن باشید و در این میان هر کاری که از دستتان برمی آید انجام دهید.بدترین کار این است که همه چیز را در خودتان بریزید این کار می تواند موجب طغیان احساسی و خرابکاری شود. با صراحت به او بگوئید که ناراحتتان کرده است. اما متهمش نکنید. به او هم فرصت صحبت کردن بدهید.با انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش، تمرین های ذهنی مانند یوگا یا ریلاکسیشن انرژی حاصل از خشم را تخلیه نمائید.منطقی باشید. قسمت بزرگی از خشم و ناراحتی به این خاطر است که ما نمی خواهیم کوتاه بیائیم. این بایدها و نبایدها هستند که ما را دچار خشم می کنند.اگر نمی توانید جلوی خشمتان را بگیرد، لااقل میزان آن را برآورد کرده و براساس آن به دیگران هشدار دهید یا محیط را ترک کنید.از دید دیگران هم به موضوع نگاه کنید. شاید طرف مقابل کار دیگری از دستش برنمی آمده تا شما خشمگین نشوید.بخشنده باشید. این کار به معنای فراموش کردن ماجرا نیست بلکه بزرگ منشی شما را می رساند. فراموش نکنید که شهامت کسی که می بخشد از کسی که انتقام می گیرد است.در هنگام خشم همیشه سعی کنید که آهسته تصمیم گیری کنید. چرا که هر تصمیم احیاناً احساسی می توانید اوضاع را خراب تر نمائید.مواظب رفتارتان باشید. هتک حرمت، فحاشی، کت ک کاری دور از شأن شماست و از سوی دیگر پل های پشت سر شما را هم خراب می کند و جای بازگشتی باقی نمی گذارد.اعتماد به نفس داشته باشید چرا که کمبود احساس اعتماد به نفس اغلب ما را به سوی رفتارهای غیرمنطقی مانند پرخاشگری های شدید سوق می دهد.یادداشت بردارید. وجدان شما بهترین مرجع جهت بررسی رفتارتان است. این کار رفتارهای عقول و معقول را به شما نشان می دهد. برای رفتارهای معقول به خود پاداش داده و جلوی رفتارهای عقول را بگیرید.بچه بازی در آورید. اگر نتوانستید جلوی خشم تان را بگیرید، بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید یعنی به جای آسیب رساندن به دیگران یا به خطر انداختن موقعیتتان به چیزی لگد بزنید یا در خلوت فریاد بکشید تا آرام شوید.فراموش کنید. چه بخواهید و چه نخواهید این اتفاق رخ داده و پس این قیافه را به خود نگیرید.ایده آل گرا نباشید. هیچ کس بهترین نیست. اگر بخواهید نقش بهترین را بازی کنید، چون نیستید عصبانی می شوید.نسبت به خشم و رفتارهای پرخاشگرایانه تان هوشیار باشید. این شما هستید که باید رفتارتان را تحت کنترل درآورید در غیر اینصورت رفتارهایی از شما سرخواهد زد که پشیمان کننده هستند. به منظور مقابله  با اثرات منفی رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون در گرایش به خشونت راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

الف- گسترش نظارت بر تولید و ساخت بره ها

ب- گسترش نظارت خانواده ها بر دسترسی فرزندان به رسان های جمعی

 

نتیجه گیری:

 

در این مقاله با بیان عوامل گوناگون موثر درگرایش افراد به خشونت، آشکار شد که خشونت موضوعی پیچیده است که با وجود اجماع نظری در رد و انکار آن، در حیات اجتماعی انسان گستره ای بس وسیع را در بر می گیرد. افراد به دنبال آن هستند که از طریق وسایل و امکانات مشروع به اهداف مشروع خویش دست یابند و زمانی که نتواند میان این دور ارتباطی منطقی برقرار سازند، به دنبال منبع بی تعادلی می گردند. اگر میزان نارضایتی افراد بالا رود و افراد نتوانند منبع مسئول وضع حاضر را در محیط اجتماع بیابند، به شدت مستعد رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز خواهند شد، این امر در رابطه با خشونت های فردی و به خصوص در ارتباط با خشونت های اجتماعی صادق است. در حقیقت در سطح جامعه میان اهداف و وسایل دست یابی به آنها تناسبی وجود ندارد از سویی دائما تلاش می شود سطح انتظارات ارزشی افراد بالا نگه داشته شود. این اقدامات به تدریج باعث بالا رفتن سطح انتظارات ارزشی افراد می شود؛ اما افراد در عمل ملاحظه می کنند که اقدامات موثری در راستای پاسخگویی به این انتظارات صورت نمی گیرد، به تدریج افراد به دنبال منبع وضع موجود می گردند و تمام تلاش خود را می نمایندتا به هر طریق ممکن با آن مقابله کنند، خشونت محصول این تقابل است.

 

اظهار نظر

مسئله دیگری که در رابطه با پیشگیری از خشونت دارای اهمیت فراوانی است و متاسفانه کمتر مورد توجه واقع شده، بحث آموزش است. یکی از معروف ترین جملاتی که در زمینه پیشگیری وجود دارد، آن است که «همواره پیشگیری بهتر از درمان است» . آموزش مهارت های زندگی به ویزه مهارت های مرتبط با کتنرل و مهار خشم می تواند گامی اساسی در راستای مقابله کنترل و مقابله با خشونت باشد. واقعیت مسلم آن است که کودکان و نوجوانان ما از مهارت های لازم جهت کنترل و مقابله با فشارهای روانی و موقعیت های تنش زا برخودار نیستند. تقریبا در هیچ یک از مراحل آموزشی، از دبستان تا دانشگاه، مهارت های زندگی آموخته نمی شود، کودکان و نوجوانان آموزش های لازم را در این باره دریافت نمی کنند؛ حتی در زمینه مدرس و کارشناسان آموزشی در این زمینه کمبودهای اساسی وجود دارد، به همین دلیل کودکان و نوجوانان ما از توانایی تحلیلی مناسب برای درک شرایط و اوضاع تنش زا و نیز تصمیم گیری منا سب در موقعیت های حساس برخودار نبوده و به علت این ناتوانی ها دست به ارتکاب  خشونت می زنند، بنابراین توجه به مباحث آموزشی در این باره، گامی اساسی در جهت مقابله با خشونت است.

 

فهرست منابع:

http://tahqigh.blogfa.com/

 

كار.مهرانگيز، پژوهش درباره ي خشونت عليه زنان در ايران، تهران، چاپ سوم، نشر: روشنگران و مطالعات زنان .

ارمکی. آزاد و بهار.مهری (1377)، بررسی مسائل اجتماعی ایران، تهران،موسسه نشر جهاد،چاپ اول.

بگرضايي . پرويز، (1382)، « بررسي عوامل موثر بر خشونت مردان نسبت به زنان در خانواده (موردي شهر ايلام) »، پايان ه كارشناسي ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، گروه مطالعات زنان .

پورافکاری، نصرالله(1378)، پرخاشگری و فرهنگ، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، شماره1

 

مقالۀ

 

نگارش

سید ناصر حسینی 

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

 

 

 

 

 

 

تقدیم به مادرم:

مادرم، آنکه آفتاب مهرش در آستانه قلبم، همچنان پابرجاست و هرگز غروب نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش گفتار

 

رفتارهای پرخاشگرایانه یکی از مشکلات مهم و اساسی در هر جامعه ای است و به دلیل اهمیت آن به اینگونه رفتار در دوران کودکی و به خصوص دوران نوجوانی توجه می شود. نکته عمده در در قلمرو پرخاشگری، از مفهوم آن ناشی می شود. مفهومی که در عین حال ساختارهای خصومت، خشم، پرخاشگری را در بر می گیرد. هاولز و رایت 1987 کوشش کردند تا تمایز بین اصطلاحات را بر اساس توصیف خشم، به عنوان یک حالت برانگیختگی هیجانی، خصومت، به عنوان یک بازخورد به همراه یک ارزیابی منفی بلند مدت از دیگران و وریدادها و پرخاشگری را به عنوان رفتاری آشکار، درگیر شدن وآسیب رساندن به دیگران مشخص کنند، اما آنها اصطلاحاتی را تعریف می کنند که به یکدیگر وابسته هستند. هر چند واژه خشونت را به معانی مختلف تعریف می کنند، اما تعاریف اکثر محققان به کارگیری نیروی بدنی، برای اسیب رساندن به دیگران را در بر می گیرد.

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

پیشگفتار.. .. .. ت

چکیده .. 1

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

مقدمه .2

روش تحقیق.. ..2

ادبیات و پیشینه .2

نتیجه گیری . ..4

اظهار نظر 4

فهرست منابع .. .4

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

پرخاشگری  وخشونت ممکن است به شکل های مختلفی ، مانند آزار و اذیت دیگران، کتک زدن، دش دادن و جلوه گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است.

فیندلر و همکارانش دریافتند که کنترل خشم به عنوان یک رویکرد شناختی – رفتاری رفتار مخرب را کاهش می دهد و خود کنترلی را در نوجوانان پرخاشگر در موقعیت های مختلف بهبود می بخشد.

پژوهشگران عوامل ایجاد رفتارهای فرد را به سه دسته تقسیم می کنند.

1- عوامل درودنی یا انگیزشی. این عوامل باعث ایجاد انگیزه و تمایل در فرد شده و او را به سوی رفتار پرخاشگرایانه سوق می دهد.

2- عوامل بازدارنده حضور این عوامل. در شخصیت فرد از ابراز خشونت جلوگیری می کند

3- عوامل موقعیتی یا محیطی. رفتار فرد نه تنها تحت تاثیر شخصیت وی قرار می گیرد بلکه متاثر از موقعیت  و شرایطی است که فرد در آن قرار دارد. بدین ترتیب برای انجام یک عمل خشونت آمیز یا پرخاشگرایانه لازم است عوامل انگیزشی بر عوامل بازدارنده غلبه نماید.

 

 

 

 

مقدمه

 

دلایل و عوامل مختلفی در تحلیل گرایش نوجوانان به خشونت دخالت دارند و نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که بین پرخاشگری، خشم و خشونت مرزی قائل شویم.

تحلیل گرایش نوجوانان به خشونت در متون و ادبیات نظری حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی، روانپزشکی، جرم شناسی، آسیب شناسی اجتماعی و حوزه‌های مشابه دیگر با رویکردهای مختلف به این موضوع نگاه می کنند. این عوامل را بطور خلاصه می‌توان در چند محور دسته بندی کرد: عوامل روانی – عاطفی از قبیل افسردگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری،‌ شکست های عاطفی، سوگ ناشی از طلاق والدین، ناکامی‌ها، کم توجهی و کمبود عاطفی، تحقیر شدن. عوامل خانوادگی از قبیل بدسرپرستی، جدایی والدین، سابقه خشونت و بزهکاری در خانواده. عوامل تحصیلی از قبیل افت تحصیلی، تکرار پایه، سابقه فرار از مدرسه. عوامل محیطی و اجتماعی از قبیل دوستی با افراد بزهکار، زندگی در محیط های پرخطر، یادگیری و همانندجویی خشونت. عوامل نوپدید از قبیل تاثیرپذیری از رسانه‌ها، همانندجویی با قهرمان‌های رسانه‌ای و بویژه فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و مجازی و عوامل ناشی از تجربه خشونت  از قبیل خشونت فیزیکی ( مانند کتک خوردن و مورد خشونت قرار گرفتن ). همه این عوامل  به اندازه ای در هم تنیده شده اند که تفکیک کردن آنها و تعیین وزن و ضریب آنها بصورت جداگانه کار بسیار دشواری است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که بین پرخاشگری، خشم و خشونت مرزی قائل شویم. در آن صورت، فرد ممکن است، پرخاشگر و در مواردی حتی ستیزه جو باشد، اما این پرخاشگری او  منجر به خشونت نشود و آسیبی به کسی وارد نکند.

 

روش تحقیق:

روش تحقیق مورد استفاده ، روش اسنادی یا کتابخانه ای است .لذا محقق سعی کرده با مطالعه و بهره گیری از منابع و تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع و واقعیت های موجود اقدام به جمع آوری و تنظیم مجموعه حاضر بنماید.

 

تعریف خشونت

 در تبیین چیستی خشونت، تعریف مورد وفاق وجود ندارد. این بدان سبب است كه هر كسی از پایگاه فكری، فرهنگی و اجتماعی خاص به خشونت نگریسته است و یا در مقام تعریف، گونه و یا عرصه ویژه ای از خشونت را در نظر داشته است و یا حتی آنان كه خشونت در ساحت معین ـ خشونت اجتماعی ـ را به تعریف نشسته اند به دلیل هم زیستی خشونت با زور، قدرت و نیرو، چه بسا داد و ستدهای مفهومی میان آنها صورت پذیرفته و از همین رو در تعریف خشونت گفته شده است، خشونت یعنی: «استفاده از زور»9 و یا «سوء استفاده از قدرت»

 

خشونت نوجوان  رفتارهای مضر است که می تواند در اوایل نوجوانی شروع و تا بزرگسالی ادامه دارد.فرد جوان می تواند یک قربانی، مجرم، و یا شاهد خشونت باشد.اعمال خشونت آمیز می تواند شامل  قلدری,بارزه، از جمله مشت زدن، لگد زدن، سیلی زدن، و یا هدف قرار دادن,استفاده از سلاح هایی مانند اسلحه یا چاقو.

نوجوانان خشونت گرا معمولاٌ قدرت کنترل رفتار خود را ندارند و ، رسوم و اخلاقیات جامعه ای را که در آن زندگی می کنند ، زیر پا می گذارند . تحقیقات نشان می دهد که پسران بیش از دختران در رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه خود از نیروی بدنی استفاده می کنند . اما دختران متوسل به جدال های لفظی می شوند . این گونه افراد معمولاً در میان گروه به عنوان افرادی گستاخ ، بی تربیت و بی رحم نسبت به اطرافیان و همسالان ، شناخته می شوند .

علل

۱) خشونت در قالب پرخاشگری فیزیکی یا لفظی ممکن است ناشی از ناکامی های اساسی باشد یا به دلیل وجود مدل های پرخاشگرانه در محیط زندگی ( خانه یا مدرسه ) نوجوان ایجاد شود .

۲) نوجوانان خشن معمولاٌ والدینی پرخاشگر دارند که روش های تربیتی آنها مبتنی بر سخت گیری ، خشونت و تنبیه بدنی است .

۳) عامل وراثت هم می تواند در رفتار خشن یک نوجوان نقش داشته باشد که رفتاری اکتسابی و آموخته شده است . تحقیقات نشان می دهد که در اغلب مواقع ، تربیت های کارآمد و قوی می تواند آثار وراثت را تحت پوشش خود قرار دهد .

۴) نوجوانی که پرتوقع و نازپرورده بار آمده است و انتظار دارد که همگان به خواست های او احترام بگذارند ، هنگام برآورده نشدن انتظاراتش ، عصبانی می شود و ، به خشونت و پرخاشگری متوسل می گردد .

۵) نابسامانی های خانواده می تواند از عوامل دیگر ایجاد خشونت در قالب پرخاشگری باشد. مانند غیبت های طولانی پدر یا مادر ، درگیری و اختلاف ، جدایی و متارکه و محیط های زندگی دور از تفاهم و مسالمت .

پیشگیری و درمان

۱) در دوران بلوغ که بحران روحی و عاطفی نوجوان را در بر می گیرد ، بهترین راه برای پیشگیری از خشونت ، مسامحه و سازگاری است. اغماض ، گذشت و نادیده گرفتن رفتارهای او همراه با آرامش ، در اغلب مواقع از استمرار و پیشروی خشونت در قالب پرخاشگری های فیزیکی و لفظی جلوگیری می کند .

۲) راهنمایی و مشاوره با دانش آموز در خصوص عواقب خشونت و آثار اجتماعی آن و همچنین مشاوره با خانواده دانش آموز درباره کاهش رفتارهایی که منجر به خشونت نوجوان می شود ، بسیار مؤثر خواهد بود.

۳) ایجاد زمینه ی فعالیت های مؤثر در خانه و مدرسه برای اشتغال نوجوان و تخلیه انرژی های جسمی و روانی او در کاهش خشونت و رفتارهای پرخاشگرانه بسیار تأثیرگذار است .

۴) خودداری مدرسه از به کاربردن روش های انضباطی غلط و ایجاد فضای صمیمی تر میان معلمان و دانش آموزانِ نوجوانِ خشونت گرا ، به کاهش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه می انجامد .

اظهار نظر

اما مهمترین بخش در توضیح همه موارد بالا چگونگی کنترل خشم و پرخاشگری است. پیشنهاد محققان در درجه اول این است که سطح استرس خود را کاهش دهید. اما چگونه؟ با پیاده‌روی، دویدن، شنا، یوگا، تمرینات مدیتیشن یا هرگونه فعالیت ورزشی و تمدد اعصاب. تمرینات تنفسی برای کاهش سطح استرس شما مفیدند. به یاد داشته باشید شما به‌طور خودکار زمانی‌که احساس خشم می‌کنید، بیش‌تر تنفس می‌کنید و نفس کشیدن، خود ترفندی مناسب برای کنترل خشم است. توصیه ما به شما این است که در هنگام تنفس و استراحت، طولانی‌تر و عمیق‌تر نفس بکشید. چند نکته هم برای کنترل خشم داریم. اول اینکه برای کاهش تنش، خلاق باشید. نوشتن، موسیقی و نقاشی همه برای از بین بردن استرس عالی هستند. پیشنهاد دیگر این است که خواب کافی داشته باشید. راهکار دیگر اینکه در مورد احساسات خود با یک دوست صحبت کنید. همچنین در جهت رهایی از افکاری که شما را عصبانی می‌کنند، تلاش کنید.

تیجه گیری

با توجه به ضرروت شناخت منشاء رفتارهای خشونت آمیز باید بخش عمده ای از این رفتارها را در دوران کودکی و نوجوانی ریشه یابی کرد.

توهین و تحقیر شخصیت کودکان، بی مهری نسبت به نیازهای فرزندان، مقایسه‌های بی جا و تحقیر توانمندی های کودکان نسبت به کودکان دیگر، تقویت خود کم بینی، از میان بردن عزت نفس در فرزندان به وسیله القاب زننده و وجود برخی خاطرات و رویدادهای تلخ در کودکی و حتی رفتارهای خشونت آمیز والدین می‌تواند منشاء رفتارهای خشونت آمیز در دوران جوانی باشد.

این کودکان هیچگاه دوران کودکی را لمس نمی‌کنند و زودتر از سن خود به بلوغ می‌رسند و رفتارهای خشونت آمیز را در خود پرورش می‌دهند و گاهی انتقام ناکامی‌ها و نداشته‌های خود را در قالب این رفتارهای خشونت آمیز می گنجانند.

ر مواردی نیز اعتیاد و سرخوردگی‌های جنسی نیز نقش موثری در رفتارهای خشونت آمیز دارد که در این باره باید در جهت درمان بیماری اعتیاد و رفع ریشه‌های روان شناختی مشکلات جنسی گام برداشت تا آثار سوء آن در قالب رفتارهای خشونت آمیز از میان برود.

منابع :

www.asriran.com

www.hidoctor.ir

mehr.blogfa.com

 



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پیشگیری از گرایش به خشونت و آدرس khshont.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.


خبره وب سایت:

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

خشونت بیماری آزاردهنده ای است که روح جامعه را زخمی می کند. رواج آن وحشت و ناامنی را گسترش می دهد. شرایط سیاسی ، اقتصادی، باید و نبایدهای اجباری و تحمیل سلیقه های شخصی برجامعه، رواج خشونت را در پی دارد. بدترین صورت خشونت را می توان در میزان آمار جنایات و تبهکاریها دید. اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی استسست بودن بنیان خانواده، عامل اصلی ناهنجاریهای اجتماع است .خشونت بیماری آزاردهنده ای است که روح جامعه را زخمی می کند. رواج آن وحشت و ناامنی را گسترش می دهد. شرایط سیاسی ، اقتصادی، باید و نبایدهای اجباری و تحمیل سلیقه های شخصی برجامعه، رواج خشونت را در پی دارد. بدترین صورت خشونت را می توان در میزان آمار جنایات و تبهکاریها دید. وقتی تیتر رسانه ها را تبهکاریهایی نظیر زورگیری، اخاذی و قتل شکل می دهند، یعنی این که آفت خشونت رو به گسترش است ومشغول از بین بردن روح پرهیزکاری و سلامت جامعه است .آفتی که بدبختانه طی سال های اخیر به سرعت در حال پیشروی در جامعه کنونی ما است. تقریباً همه کس کم و بیش از علل رشد خشونت در جامعه با خبر است، اما شاید کمتر کسی از عواقب سهمگین و ویرانگر آن مطلع باشد. چون با وجود پیدایش آشکار خشونت در جامعه، حساسیت های لازم برای جلوگیری از آن به چشم نمی آید.برخوردهای قهری و به عبارتی خشونت در مقابل خشونت، تنها راه علاج نیست اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی است.احساس عدم امنیت اخلاقی در جوانان به صورت ناخودآگاه باعث گسترش خشونت در خانواده و جامعه شده است. همچنین کمرنگ شدن روابط فکری و عاطفی فرزندان با خانواده، جوانان را به سمت خشونت گرایی سرگردانی معطوف می کند و این امر باعث ناامنی اخلاقی و انتقادی جوان می شود.برخورد با جوانان از طرف مسؤولان باید به گونه ای باشد که جوان را ملزم به رعایت مقررات اجتماعی کند. همچنین با ایجاد مراکز آموزش برای جوانان می توان فرهنگ اجتماعی را بالا برد و قانون پذیری و نظم را در جامعه افزایش داد. خانواده، مدرسه، مراکز آموزشی و جامعه از عوامل مؤثر در پرورش وجوانان وجوانان هستند.بیشترین وقت کودکان طی ورود به مدرسه تادانشگاه صرف می شود، بنا بر این مراکز آموزشی ارتباط حساس وتأثیر گذار در مسائل اخلاقی فرزندان دارد .یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش خشونت در سطح جامعه برقراری پیوند عاطفی ومعنوی است و آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی نیز در تربیت صحیح نوجوانان و جوانان سهیم هستند همچنین مسؤولان و دست اندرکاران مملکتی باید در برقراری عدالت اجتماعی کوشش کنند، چرا که بسیاری از تنش ها و اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی است.یکی از غریزه های وجودی انسان، وجود پرخاشگری است و همه جامعه شناسان و روانشناسان بر این باورند که پرخاشگری مبنای زیستی ـ محیطی دارد.بسیاری از جوامع و دست اندرکاران جوامع برای بروز و ظهور غریزی فعالیتهای مثبت اجتماعی بره ریزی می کنند، چنانچه طی سالهای گذشته شاهد افزایش گرایش جوانان به سمت ورزشهای رزمی هستیم.به طور معمول زمانی پرخاشگری به صورت منفی صورت می گیرد که فرد در جهت رسیدن به اهدافی که مدنظرش است، دچار ناکامی و سرخوردگی شود. شدت و ضعف رفتار پرخاشگرایانه بستگی به انسجام شخصیت فرد دارد. متأسفانه در جوامعی مانند جامعه ما روند رشد طبیعی فرد در خانواده به طوریکه فرد پس از ناکامی در کار، توانایی گزیش راهکار سازنده تری را ندارد.و این مسأله ، ناشی از مشاهدات و الگو برداریهای شخصی از خانواده ها، مدرسه و جامعه است.هرچه روحیه اضطراب و افسردگی در فرد افزایش یابد، آستانه تحریک پذیری در آن فرد بالاتر خواهد رفت.بازنگری در اصول فرهنگی ، تربیتی و اجتماعی را در کاهش سطح خشونت در جامعه مؤثر می باشد و با نگاه اصولی و علمی به فعالیتهای تربیتی و ایجاد زمینه های فعالیت اجتماعی، می توان شاهد کاهش غیرمستقیم پرخاشگری بود.هرچه از میزان تضاد، تعارض در میان افراد و گروههای سیاسی اجتماعی جامعه کاسته شود، شاهد ایجاد فضای آرام تری در جامعه خواهیم بود.جامعه ایران در حال گذار است جامعه فعلی ایران، جامعه ای درحال گذار از سنت به مدرنیزم است ، بنابراین بخشی از این خشونت ها امری معمول است. برای ارزیابی جامعه، بایستی جوانان را مورد آسیب شناسی ویژه قرار داد و بدانیم که جوانان تا چه حدی در خانواده و جامعه مورد توجه قرار گرفته اند. درخصوص ماهیت و چگونگی پیدایش خشونت باید به سطح مطالبات ونیازهای جوانان توجه بیشتری کرد. هرچه به سمت بهبود وضعیت معیشت آنان پیش برویم؛ درک جوانان از مسائل بالاتر خواهد رفت و جامعه به لحاظ سطح خشونت و پرخاشگری روندی منطقی را طی خواهد کرد.سست بودن بنیان خانواده، عامل اصلی ناهنجاریهای اجتماع است. خانواده پایه و مبنای رشد جوانان است و مقدار قابل توجهی از مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از سست بودن بنیان خانواده است.خانواده هسته مرکزی اجتماع است و والدین نقش بسیار مهمی را در تربیت فرزندان دارا هستند، اما به علت مشکلات مالی و کارکردن پدر و مادر خانواده، اعضای خانواده کمتر به یکدیگر می پردازند.به طور کلی از عوامل مؤثر در بسترسازی خشونت در میان نسل جوان، خانواده، محیط تحصیلی، سطح جامعه، رسانه های اجتماعی هستند.افزایش سطح خشونت در جامعه به ساختار کلی اجتماع و خانواده ارتباط مستقیم دارد. ضعیف بودن بنیان خانواده علت اصلی گرایش کودکان و نوجوانان به خشونت است.با توجه به اینکه در عصر ارتباط زندگی می کنیم، خانواده ها همچنان بافت سنتی تربیت فرزندان خویش را ادامه می دهند، دیده می شود، در برخی خانواده ها برای تربیت و تنبیه فرزندان هنوز از روشهای خشونت آمیز و فحاشی استفاده می شود.اگر جنبه های عاطفی تربیتی در جامعه مطرح نباشد و والدین برای تربیت فرزندان دست بر اعمال خشونت آمیز بزنند، انعکاس این رفتار خشونت آمیز در سالهای نوجوانی کودک در اجتماع مشهود خواهد شد.تربیت غلط خانواده ها و ناهنجاریهای جامعه، باعث گرایش جوانان به سمت اعمال خشونت آمیز، جرم و جنایت و اعتیاد خواهد شد. متأسفانه اگر آمار جرم و جنایت و فساد، طبق روال جاری ادامه یابد، جامعه جوان ما به سمت قهقرا پیش خواهد رفت.یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش بروز خشونت در جامعه را توجه مسؤولین امر به جوانان دانست و گفت: مسؤولین، باید کارگزاران را آموزش دهند تا با جوانان برخوردهای منطقی و صحیح داشته باشند. همچنین کانون حمایت از کودکان را توسعه دهند، به طوری که اگر کودکی از سوی خانواده اش مورد تعرض یا بی مهری قرار گرفت به چنین اماکنی تحویل داده شوند.

Trait anger and aggression: A moderated mediation model of anger rumination and moral disengagement

Biting versus chewing: Eating style and social aggression in children

Impact of migration on the expression of aggression and empathy in urban populations

Automatic quantification of juvenile zebrafish aggression

Forming groups of aggressive sows based on a predictive test of aggression does not affect overall sow aggression or welfare

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

The spreading impact of playing violent video games on aggression

Electroconvulsive Therapy for Agitation and Aggression in Dementia: A Systematic Review

Voices carry: Effects of verbal and physical aggression on injuries and accident reporting

Interpersonal trauma and hoarding: The mediating role of aggression

Do cognitive deficits predict negative emotionality and aggression in schizophrenia?

Dimensions of psychopathy in relation to proactive and reactive aggression: Does intelligence matter?

The Influence of Social Threat on Pain, Aggression, and Empathy in Women

Strain differences in intermale aggression and possible factors regulating increased aggression in Japanese quail

Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences

Serotonin-specific lesions of the dorsal raphe disrupt maternal aggression and caregiving in postpartum rats

Reduced frontal grey matter, life history of aggression, and underlying genetic influence

A Comparison of Aggression and Self-injury Among Type 1 Diabetic and Healthy Adolescents: A Sample From Turkey

Moving beyond the employee: The role of the organizational context in leader workplace aggression

Neural activity during the viewing of emotional pictures in veterans with pathological anger and aggression

Exploration of Aggression/Violence Among Adult Patients Admitted for Short-term, Acute-care Mental Health Services

Female–female aggression functions in mate defence in an Asian agamid lizard

The relation of borderline personality disorder to aggression, victimization, and institutional misconduct among prisoners

Dispositional and experimentally primed attachment security reduced cyber aggression after cyber ostracism

Global and contingent self-esteem as moderators in the relations between adolescent narcissism, callous-unemotional traits, and aggression

Adherence to a Dash-style diet in relation to depression and aggression in adolescent girls

Rasch Analysis, Dimensionality, and Scoring of the Neuropsychiatric Inventory Irritability and Aggression Subscales in Individuals With Traumatic Brain Injury

Developing nursing and midwifery students’ capacity for coping with bullying and aggression in clinical settings: Students’ evaluation of a learning resource

Fighting cichlids: Dynamic of intrasexual aggression in dyadic agonistic encounters

Omega-3 supplements reduce self-reported physical aggression in healthy adults

Territorial aggression in urban and rural Song Sparrows is correlated with corticosterone, but not testosterone

Mechanistic substrates of a life history transition in male prairie voles: Developmental plasticity in affiliation and aggression corresponds to nonapeptide neuronal function

Predictors of aggression in 3.322 patients with affective disorders and schizophrenia spectrum disorders evaluated in an emergency department setting

Reduced Lordosis and Enhanced Aggression in Paced and Non-Paced Mating in Diabetic Female Rats

Mediators of aggression in a school-based physical activity intervention for low-income adolescent boys

The relationships among family income, parental depression, and adolescent aggression in South Korea: A latent growth mediation model

Monosodium glutamate ingestion during the development period reduces aggression mediated by the vagus nerve in a rat model of attention deficit-hyperactivity disorder

How impulsivity and intelligence are related to different forms of aggression

Health Care Workers’ Experiences of Aggression

Patient characteristics associated with aggression in mental health units

On thwarted goals and displaced aggression: A compensatory competence model

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت

Social Control of Hypothalamus-Mediated Male Aggression

Romantic motivations for social media use, social comparison, and online aggression among adolescents

Examining the effect of prenatal testosterone and aggression on sporting choice and sporting longevity

Risk factors associated with stranger-directed aggression in domestic dogs

Influence of dietary nutrient balance on aggression and signalling in male field crickets

The relationship between heart rate variability and canine aggression

Preliminary evidence that testosterone’s association with aggression depends on self-construal

Exogenous testosterone in a non-social provocation paradigm potentiates anger but not behavioral aggression

Perfectionism and aggression: Identifying risk profiles in children

Distressed and drained: Consequences of intimate partner aggression and the buffering role of supervisor support

Aggression mediates dispersal tendency in an invasive lizard

School climate and adolescent aggression: A moderated mediation model involving deviant peer affiliation and sensation seeking

The effects of implicit and explicit self-control on self-reported aggression

Negative emotionality and aggression in violent offenders: The moderating role of emotion dysregulation

Assessing causal pathways between physical formidability and aggression in human males

An exploratory study on association between Internet game contents and aggression in Korean adolescents

Anger and aggression problems in veterans are associated with an increased acoustic startle reflex

Perampanel with concomitant levetiracetam and topiramate: Post hoc analysis of adverse events related to hostility and aggression

Behavioural testing based breeding policy reduces the prevalence of fear and aggression related behaviour in Rottweilers

Bidirectional pathways between relational aggression and temperament from late childhood to adolescence

Childhood inhibitory control and adolescent impulsivity and novelty seeking as differential predictors of relational and overt aggression

Of fish and mirrors: Fluoxetine disrupts aggression and learning for social rewards

The psychometric properties of the Life History of Aggression evaluated in patients from a psychiatric emergency setting

Males are quicker to adjust aggression towards heterospecific intruders in a cichlid fish

Gender differences in aggression and cortisol levels in zebrafish subjected to unpredictable chronic stress

Testing psychometric properties of a Chinese version of perception of aggression scale

The 1-year course of adult aggression toward others in patients with borderline personality disorder and axis II comparison subjects

Proneness to aggression and its inhibition in schizophrenia: Interconnections between personality traits, cognitive function and emotional processing

Simultaneous use of alcohol with methamphetamine but not ecstasy linked with aggression among young adult stimulant users

The effects of competition and implicit power motive on men’s testosterone, emotion recognition, and aggression

Electronic displays of aggression in teen dating relationships: Does the social ecology matter?

Personality and trait aggression profiles of male and female prison inmates

Interaction between prenatal risk and infant parasympathetic and sympathetic stress reactivity predicts early aggression

Violent images, anger and physical aggression among male forensic inpatients

Examining the validity and reliability of the cyber-aggression and cyber-victimization scale

همکاران ما در واحد پشتیبانی آمادگی دارند تمامی درخواست های شما عزیزان را بررسی نموده و در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

پس از خرید هر مقاله، یک کد رهگیری منحصر به فرد به شما تقدیم خواهد شد که با استفاده از آن می توانید وضعیت خرید خود را پیگیری فرمایید.

با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید.

مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت
مقاله راجع به پیشگیری از گرایش به خشونت
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *