مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

نکات فنگ شویی دفتر کار این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک می ‌کند تا یک انرژی موفق و پویا را در فضای اداری خود

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خاکشیر که به خاکشی هم شناخته می شود، گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می‌روید. تخم این گیاه که عموم مردن آن را با خاکشیر می شناسند، ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز (طعم تلخ) و قرمز تیره مایل به قهوه ای یافت می شود.

خاکشیر فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص خاکشیر را برای یبوست، اسهال، لاغری، دوران بارداری و شیردهی و پوست و مو شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خاکشیر برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه‌ تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کنید و به مدت 3 هفته بخورید تا جوش صورت درمان شود.

مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست و درمان لک های پوست کمک می کند.

خاکشیر و ترنجبین برای صورت

ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید، سپس صاف کنید و با 2 قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و به مدت 3 هفته بخورید.

نوشیدن روزی 2 یا 3 لیوان شربت خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

خاکشیر به عنوان یک ملین ملایم شناخته می شود که با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. شربت خاکشیر اگر با آب گرم تهیه شود به درمان یبوست کمک می کند

در طب سنتی از خاکشیر برای پاک سازی روده ها و درمان اسهال استفاده می شود. اگر شربت خاکشیر با آب سرد و شکر تهیه شود، اسهال را درمان می کند.

خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد.

خاکشیر یک ملین طبیعی است و مصرف آن در دوران بارداری به درمان یبوست حاملگی کمک می کند.

مصرف خاکشیر در اواخر دوران بارداری به باز شدن دهانه رحم و تسهیل زایمان طبیعی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف خاکشیر به بهبود سلامت جنین کمک می کند.

نکته : فراموش نکنید که قبل از مصرف خاکشیر در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. گفته می شود که زیاده روی در مصرف خاکشیر به دلیل اثر نرم کنندگی که بر دهانه رحم دارد، خطر سقط جنین در سه ماه اول بارداری را افزایش می دهد.

در طب سنتی گفته می شود که خاکشیر ضعف قوای جنسی در مردان را که به دلیل وجود سودا ایجاد شده، برطرف می کند و به درمان ناباروری کمک می کند.

خاکشیر یک ملین طبیعی است که به هضم غذا کمک کرده و می تواند باعث درمان یبوست در نوزادان و کودکان شود.

خواص ضد باکتریایی خاکشیر خطر ابتلا به اسهال در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

خاکشیر به دلیل طبع سرد و تر که دارد به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان مبتلا به آبله مرغان و سرخک کمک می کند.

نکته : توصیه می شود که خاکشیر را از سن 2 سالگی به بعد به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید، قبل از آن می توانید شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و از آب آن به نوزاد بدهید.

خاکشیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد، به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می شود.

خاکشیر با بهبود حرکات روده به پاک سازی و سم زدایی روده ها کمک کرده و با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

یکی از خواص خاکشیر ناشتا کمک به لاغری و کاهش وزن است؛ هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

گفته می شود که برای چاقی و افزایش وزن اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر بخورید، معده تقویت شده و با افزایش اشتها به درمان لاغری کمک می کند.

خاکشیر یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند. در طب سنتی از شربت خاکشیر و ترنجبین برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه استفاده می شود.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌ خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

شربت خاکشیر و ترنجبین با سم زدایی و پاک سازی بدن و دفع خلط های موجود در سیستم تنفسی به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید تا بوی بد دهان رفع شود.

در طب سنتی شربت خاکشیر یخمال به کاهش دمای بدن کمک می کند و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری و درمان گرمازدگی محسوب می شود.

پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به ورم و زخم معده بهتر است از مصرف خاکشیر اجتناب کنند.

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم بهتر است خاکشیر را به دلیل طبع سرد و تر که دارد، محدود کنند. این افراد بهتر است خاکشیر را با عرق نعناع یا عسل استفاده کنند.

طبیعت خاکشیر سرد و تر می باشد. خاکشیر حاوی مقادیر بالای اسید های چرب از جمله اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می‌باشد.

از خاکشیر برای تهیه انواع شربت خاکشیر با آبلیمو، ترنجبین، زعفران و تخم شربتی، خاکشیر یخمال و سبزه عید با خاکشیر استفاده می شود.

منابع : bartarinha – asriran – tasnimnews

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.

یافته های جدید نشان می دهد مصرف هفته ای یکبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ کودکان می

بسته به نوع برندی که استفاده می‌ کنید، این عادت به ظاهر سالم ممکن است شما را در معرض مواد



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

“),t.close},t.write(‘

پاکسازی کبد با خاکشیر از جمله مهمترین خواص دارویی گیاه خاکشیر است. در این مطلب با نحوه پاکسازی کبد با خاکشیر و درمان گیاهی کبد چرب آشنا شوید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

مضرات خوردن خاکشیر ناشتا

17

فشار خون را دارد، افرادی که اصولا افزایش فشار خون را دارد، بهتر است از دمنوش های جایگزین استفاده کرده یا یک بار این دمنوش را مصرف کنند، مصرف طولانی مدت این دمنوش باعث روشن شدن پوست هایی می شود که به خاطر مصرف خوراکی های ناسالم مثل سوسیس، کالباس کدر شده اند. افرادی که دچاری اختلال حواس هستند می توانند با مصرف این دمنوش درمان را آسان تر کنند. فواید دیگر این دمنوش وجود منیزیم بوده که از

دهید تا تخمیر در آن انجام شود. از مخلوط به دست آمده روزی یک فنجان قبل از غذا بنوشید. قبل از صبحانه یک قاشق عسل که تقویت کننده معده است، مصرف کنید. موز خواص ضد باکتریایی دارد که موجب توقف رشد میکروب و باکتری ها در معده می شود. مصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم معده مفید است. سیر باعث آرام تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم های جدید کمک می کند. روغن نارگیل مصرف کنید. این روغن باعث نابودی باکتری ها درمعده شده و به درمان اختلالات عملکرد معده کمک می کند.

، همه اجزای لبو مفید است؛ از ریشه، ساقه و برگ گرفته تا پوست و گوشتش! برگ چغندر خام باعث بهبود ورم طحال می شود، همچنین در طب سنتی توصیه شده که برای از بین بردن شوره و چربی مو، سر با جوشانده برگ چغندر شسته شود؛ این جوشانده نه تنها خاصیت ضدشپش دارد که از آن می توان برای درمان ترک دست و پا نیز استفاده کرد. لبو مواد غذایی چند منظوره است که می تواند خام در سالاد و نوشیدنی یا پخته شده خورده شود

کاهش دهید پژوهش ها شواهد قوی بر اثرات مضر چربی اشباع برای زوال عقل دارند. 9. مصرف ادویه کورکومین را افزایش دهید. کورکومین، ماده فعال در زردچوبه است که در مبارزه با بیماری آلزایمر مفید است. در یک بررسی اخیر از یک تیم از دانشمندان استرالیایی، نشان داده اند که کورکومین می توانید بتا آمیلوئید مشخصه پلاک آلزایمر را تغییر دهد و نشان داده شده ماده آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی آن عملکرد مغز و توسعه زوال عقل را تحت تاثیر قرار می دهد.

های سخت، بدن را ضعیف می کند؛ غذاهای مرطوب بارد (طبع سرد) مانند خورش کدو، سوپ جو و افزودنی هایی مانند تمر هندی و نارنج و غوره برای افراد با مزاج گرم و خشک و غذاهای سردی بخشِ کم رطوبت مانند غذاهای ترش برای افراد با مزاج گرم و تر مناسب تر است. افراد سرد و تر به غذای گرم و لطیف مثل گوشت گنجشک و کبک با دارچین و زیره احتیاج دارند و بهتر است سرد و خشک ها، غذاهای رطوبت بخشِ معتدل مانند گوشت برّه و زرده تخم مرغ استفاده کنند.

&gt استفاده از زرشک، سیب ترش، ماست ترش، سرکه و ترشی، مصرف مواد غذایی گرم زیاد و سرد زیاد ممنوع است. همچنین خوردن یخ و الکل نیز ممنوع است. مصرف بنفشه و ختمی موجب سقط جنین می شود. ختمی که باز کننده انتهای عروق رحم است که خود سقط کننده است و زنان باردار بدن مشورت پزشک حاذق و دانشگاهی طب سنتی هیچ گیاه دارویی و داروی گیاهی مصرف نکنند. به طور کلی مصرف هر ماده غذایی قاعده آور موجب

، ولی روش استفاده آنان نادرست است! برای نمونه، برخی شنیده اند که گل گاوزبان، درمان هزار درد است، از این رو مشت /مشت آن را دم می کنند و پیاپی می نوشند، در حالی که نباید آن را بدون سنبل طیب دم کرد؛ یا به سبب داشتن یک ماده شیمیایی(آلکالوئید) که به چنگار کبد می انجامد، باید در نوشیدنش اندازه را نگه داشت. الکالوئید، چه بسا سبب تولد نارس نوزاد شود یا از شیر مادر وارد بدن نوزاد شده و وی را مسموم کند

&gt برای درمان این مشکل در وهله اول رعایت رژیم غذایی اهمیت فروان دارد، هر فردی دارای یک مزاج است و خوردن غذاهای طبع دیگر می تواند باعث مشکلات گوارشی و حتی بیماری هایی مانند آکنه و ریزش مو در او شود، برای فهمیدن طبع می توان به پزشک طبع گیاهی مراجعه کرد. خوردن سریع خوراکی ها، نوشیدن آب همراه با غذا، مصرف غذاهای دیر هضم، استفاده از چاشنی و انواع ادویه های تند همراه با غذا، مصرف خوراکی های سرد

حذف مواد سمی از خون انباشته می کند. این ماده همچنین روزنه ها را تمیز می کند و پوست شما را درخشان می کند. 9. محصولات لبنی محصولات لبنی مانند شیر کم چرب برای تشکیل بافت ها مفیدند و همچنین شامل ویتامین آ می باشند. اگر می خواهید دچار اضافه وزن نشوید، مواد لبنی مانند پنیر محلی و شیر کم چرب را انتخاب کنید. به این بهانه که پیتزا دارای پنیر فراوان است، در مصرف آن زیاده روی نکنید چرا

به گزارش بلاغ ، کارشناس ارشد طب سنتی گفت: مصرف 21 عدد مویز سرخ به صورت ناشتا، باعث پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود. هانیه ناصری مویز را از خانواده کشمش و جزو گروه میوه ها دانست که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای قند، چای خود را همراه با مویز میل کنند. وی مزاج مویز را گرم و تر اعلام کرد و افزود: در طب سنتی خوراکی هایی مانند سکنجیبن، عناب و آب میوه های ترش

بدن کافی است. همچنین، می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی های چرب، شیر غنی شده، جگر و تخم مرغ را در دستور کار خود قرار دهید. ویتامین E ویتامین E حاوی ویژگی های ضد پیری است که با آسیب سلولی مقابله می کند و تغییرات مرتبط با افزایش سن در بدن را کند می سازد. این ویتامین به پیشگیری از بیماری قلبی، آب مروارید، از دست دادن حافظه و برخی انواع سرطان نیز کمک می کند. افزون بر این، ویتامین E برای

به شمار می آید و مصرف برگ و ساقه های کرفس در مورد افرادی که از ناراحتی های گوارشی نظیر یبوست رنج می برند، بسیار نافع است. این متخصص طب سنتی افزود: همچنین کرفس ضد نفخ است و تب را پایین می آورد. این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می کند و مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماری های قلب و عروق و بالا بودن چربی های خون بسیار توصیه می شود. وی بیان داشت: ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن

اشاره به خواص درمانی توت فرنگی گفت: این گیاه میوه ای خوش طعم، مقوی، اشتهاآور، ملین و آرام بخش و سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است. این کارشناس طب سنتی یادآور شد: خوردن توت فرنگی برای افراد ضعیف و کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند سودمند است. همچنین برای افراد کم خون و بیماران معلول نیز مفید بوده و ضد روماتیسم و التهاب است. وی با بیان اینکه توت فرنگی دارای ویتامین A است و برای

فشارخون می شوند، مصرف کنید. دمنوش عناب ترکیبات عناب: 5 عدد آب: یک لیوان طرز تهیه عناب را هم می توان خام خورد و هم می توان به صورت دمنوش مصرف کرد. برای دم کردن آن می توانید چند عناب را به همراه آب داخل قوری ریخته و پس از اینکه حدود پنج دقیقه جوشید، روی حرارت غیر مستقیم به مدت 15 دقیقه قرار داد. خواص: عناب طبیعتی معتدل دارد و ملین، تصفیه کننده خون، ضد سرفه و تنگی نفس، کاهش دهنده فشارخون و مفید در درمان بواسیر و برطرف کننده خشونت سینه، حلق و گرفتگی صدا ست.

. این در حالی است که مصرف کم فیبر و آب و نداشتن فعالیت بدنی و جلوگیری از دفع، این امر را دشوار می کند. در خصوص بیماری یبوست و پیشگیری از آن با “دکتر احمدرضا همت، متخصص داخلی و پزشک افتخاری خیریه حضرت ابوالفضل (ع)” به گفتگو پرداختیم که مشروح آن از نظرتان می گذرد: بیماری یبوست چیست و چه زمانی ایجاد می شود؟ یبوست مشکلی نیست که درمان دارویی داشته باشد. این بیماری که به خشکی مزاج

سالاد و ترشی مشکل او بدتر می شود چه تدابیری برای اصلاح معده اش لازم دارد, خاطرنشان کرد: سالاد متشکل از خیار, کاهو و ترشی است که طبیعت سرد دارند؛ معده کسی که با خوردن سردی مشکل اش بدتر می شود، دچار سوء مزاج سرد است یعنی معده از تعادل خارج شده و با خوردن سردیجات روز به روز بدتر می شود. این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: نخستین گام در رفع بیماریهای معده حذف یا محدودیت مصرف برخی از

کبد چرب درمان دارویی خاصی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن بهبود می یابد. مطالعه های مختلف نشان داده اند اگر این افراد 5 تا 1 درصد وزنشان را کاهش دهند، آنزیم های کبدی به حد طبیعی بازمی گردد. لازم است فرد مبتلا به متخصص تغذیه مراجعه کند و رژیم غذایی خاصی داشته باشد تا هرچه سریع تر بهبود یابد و بیماری اش وارد فاز 2 و

سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف مکمل های ماهی نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. مطالعات انجام شده در سال 215 نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز که 1 میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، درد کمتری در زانوهای خود داشتند. تمرین تای چی نیز می تواند مفید باشد: استفاده از تمرینات تای چی یک روش بسیار خوب برای تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش

، همچنین توصیه می کنم چند قطره لیموترش نیز به آنها اضافه کنید تا خوش طعم تر شده و خواص آن چند برابر شود. گام سوم، میان وعده کرمی درباره میان وعده ها یادآور شد: به جای کیک و شیرینی های پر از قند و افزودنیها و تنقلات ناسالم مثل پفک و چیپس و نوشیدنیهای صنعتی از میوه های فصل و آجیلها استفاده کنید. گام چهارم، کاهش حجم غذا این متخصص بیوتکنولوژی کنار گذاشتن

ویژه ای که دارد، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.در عهدباستان از چای سرخ به عنوان شاداب کننده و رفع کننده عوارض بیماری های قلبی استفاده می کردند. مصرف این محصول در تعدادی از فرهنگ ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی در جشن های رسمی از آن استفاده می کنند.نوشیدن این گیاه را می توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداری قند یا نبات یا

به عنوان چاشنی برای مصرف سالادها و در کنار انواع غذاهایتان میل کنید. گلابی هندی این میوه حاره ای کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب خون است. گلابی هندی همچنین برای کنترل فشارخون استفاده می شود. اگر به این میوه دسترسی دارید حتما آن را در بره غذایی تان بگنجانید. مصرف آن به صورت اسموتی نیز رایج است. تخم شربتی این دانه های ریز منبع فوق العاده اسیدهای چرب

شوند که مصرف آنها الزامی است. این کارشناس تغذیه افزود: آنتی اکسیدان ها نیز مانند اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل وجود خواص ضد التهابی برای تقویت مفاصل مفید هستند؛ این مواد را می توانید در میوه ها و سبزی ها پیدا کرد. همدانی اظهار داشت: استفاده از ویتامین D نیز برای تقویت مفاصل توصیه می شود، البته لازم نیست حتما به دنبال مواد غذایی حاوی این ویتامین باشید بلکه کافی است در روز مدتی زیر نور آفتاب بایستید تا نیاز روزانه شما به این ویتامین رفع شود. *ایرنا

سال پیش به دلیل خواص درمانی مورد استفاده بوده است. حاوی آنتی اکسیدان ها: دانه های انار رنگ قرمز خود را از پلی فنول ها می گیرند. این ترکیب ها آنتی اکسیدان های قوی هستند. آب انار حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان هاست که نسبت به آبمیوه های دیگر است. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد، حفظ سلول ها از آسیب دیدگی و کاهش التهاب کمک کند.

، ممکن است باعث استفراغ شود. – قورت دادن مقداری آب نمک، مشکل بزرگی نیست و گاهی اوقات برای شستشوی روده و شکم توصیه می شود، اما مصرف نمک بیش از حد می تواند باعث فشار خون بالا شود. – توجه به این نکته ضروری است که آب نمک مورد استفاده نباید شور باشد و برای استفاده صحیح آن می توان از شکل سرمی (آماده) آن استفاده کرد یا با 5 گرم نمک در 1 سی سی آب آن را تهیه کرد.

اختلال بدین شرح است که غده ی پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود می کند و فرد برای تخلیه ی ادرار باید بالاجبار از سند پزشکی استفاده کند. این عارضه درست مانند وازکتومی، سبب ایجاد ناتوانی جنسی می شود. بد نیست بدانید بچه هایی که پدر آنها خودارضایی می کرده، نمی توانند در سلامت کامل روحی و روانی به سر برند. آنها دارای بیماری های گوناگونی هستند چراکه از یک تخم نه چندان سالم بوجود آمده اند

سلامانه : فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد با اشاره به اینکه مصرف الکل، مرگ تدریجی را به دنبال دارد، گفت: کبد چرب، اولین تغییر ایجاد شده توسط الکل در بدن است. به گزارش فارس، محسن نصیری، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در شبکه رادیویی سلامت کبد را یک پالایشگاه بزرگ در بدن دانست و گفت: این پالایشگاه در بدن مواد غذایی اصلی خورده شده مانند قند، چربی و پروتئین ها را مدیریت می کند.

از نظر کالریکی داشته باشد (از این رو به خصوص در مورد کودکان استفاده از مشاوره تغذیه ای ضروری است). محدودیت کالریکی و کاهش وزن متوسط در حدود 7-5 کیلوگرم نشانه های خوبی را در کنترل دیابت نشان می دهد حتی اگر یک وزن مطلوب به دست نیاید. • کربوهیدرات ها یک دریافت کافی از کربوهیدرات ها تا 5درصد کالری روزانه توصیه می شود. حبوبات، سبزیجات و میوه ها منابع خوبی برای ویتامین

مختلف مصرف کرد . باید مارچوبه را با کمی آب و حرارات کم در ظرف های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا برداشت . آب مارچوبه را دور نریزید و از آن برای سوپ استفاده کنید زیرا دارای ویتامین و املاح می باشد . وقتی که مارچوبه می خرید دقت کنید تازه باشد . آجیل آجیل جایگزین تنقلات ناسالم است. بادام سرشار از ویتامین E می باشد و برای مبارزه با آکنه، پسوریازیس و اگزما بسیار مفید است. آجیل

تا سه هفته اول، حداقل هر دو تا سه ساعت یکبار، یا حداقل هشت بار در روز، شیر می خورند. شکم آنها حداقل سه بار در روز کار می کن، و رنگ مدفوع آنها حدودا در روز پنجم پس از تولد روشن تر شده و به رنگ زرد خردلی در می آید. از روز پنجم بعد از تولد تا حداقل سه ماهگی، روزانه 3 تا 5 گرم وزن اضافه می کنند. آنها هفت تا هشت کهنه بچه یا پنج تا شش پوشک یکبار مصرف را در روز خیس می کنند. میزان جذب پوشکهای یکبار

برای درمان افسردگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان داروسازی در کاشان با اشاره به دو محصول دیگر گل محمدی که با روغن این گل به تولید رسیده است، عنوان کرد: فرآورده طب سنتی روغن گل محمدی برای درمان درد و وزوز گوش به صورت موضعی استفاده می شود و کپسول نرم روغن گل محمدی ضد التهاب معده و بهبود دهنده علائم بیماری التهابی روده است. همچنین روغن موضعی گل سرخ

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *