مضرات خوردن تخمه خربزه

هر آنچه در طبیعت وجود دارد غنی از خاصیت است و می توان با به کار گیری صحیح از آن بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. یکی از این آفریده های پر خاصیت خربزه است که بسیار در درمان بیماری ها کاربرد دارد و ما در این مقاله از خواص تخم خربزه می نویسیم.

ما در مقاله های قبلی سایت خاصیت از خواص تخمه هندوانه و خواص تخمه کدو و دیگر تخمه ها نوشته ایم و در این مقاله به بررسی فواید تخم خربزه می پردازیم.

بعد از میل نمودن خربزه، تخم های داخل آن را دور نیندازید و از آنها جهت مواردی که ما در ادامه از خواص تخم خربزه گفته ایم، استفاده بفرمایید:

برای تخم خربزه مضراتی بیان نشده است که قابل ذکر در این مطلب باشد، از این خواص می توان در درمان و برطرف کردن مشکلات و بیماری ها استفاده کرد، در صورتی که خواص خربزه بی شمار است، اما برای سرما خوردگی مضر است و در بسیاری از این عارضه ها نمی توان خربزه را جایگزین تخمه آن نمود.مضرات خوردن تخمه خربزه

منبع : سایت خاصیت

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

پوسته جو، برنج و گندم را سبوس می گویند، که ارزش غذای بالایی دارد، زیرا حاوی ویتامین های B،

ورود


کاربری یا نشانی


رمز

مرا به خاطر بسپار

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم مضرات خوردن تخمه خربزه

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خوراکی های زیادی در عالم و طبیعت وجود دارند که سرشار از خواص مفید برای سلامتی بدن انسان هستند و بسیار به خوردن آنها توصیه شده است اما به دلیل ضعف در آگاهی تعداد زیادی از ما از خوردن آنها غافلیم.

میوه و سبزیجات فراوانی وجود دارند که برای سلامتی بدن ما ضروری اند ولی در عین حال برخی میوه ها تاثیرات بسیار جالبی برای درمان و یا پیشگیری از بیماری ها دارند.

شب یلدا نزدیک است و بسیاری از خانواده ها مایلند برای این شب زیبا دور هم جمع شوند و این روزها در تدارک میوه و آجیل برای مهمانی های خود هستند. از میان تمام میوه هایی که در شب یلدا مصرف می شود انار خواص بیشتری دارد.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

کوکا : خربزه (به انگلیسی persian melon)میوه ای شیرین و آبدار است که طبیعتی گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین های A ،D و C و قند های طبیعی است که فورا جذب خون شده و نیرو و فعالیت سلول ها را افزایش داده و خستگی را برطرف می سازد.

خوردن خربزه به هضم غذا کمک کرده و سبب افزایش ادرار می شود.

ﺧﺮﺑﺰه ﮐﺎل ﺣﺎوی ﻣﺰه ﺗﺮﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻼف ﺧﺮﺑﺰه رﺳﯿﺪه و ﺷﯿﺮﯾﻦ، ﺗﺮس را در اﻧﺴﺎن ﻣﯽ اﻓﺰاﯾﺪ و ﺷﺠﺎﻋﺖ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد، ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

مصرف خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد، همچنین مصرف خربزه در دوران شیردهی، باعث افزایش حجم شیر مادر می شود.

خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد و در کودکان باعث تقویت هوش می شود. در میان مواد قندی و معدنی خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن می شود.مضرات خوردن تخمه خربزه

مقاله مرتبط : خواص هلو انجیری در بارداری

خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.

همچنین دم کرده ی پوست خشک شده ی خربزه سنگ مثانه را دفع می کند.

به دلیل آن که گوشت خربزه یک ماده ضد تورم به شمار می‌‌رود لذا به شکل ضماد روی سوختگی‌ های سطحی پوست بدن استفاده می‌شود.

بدین منظو گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد کرد.

برای درمان کک و مک و لک های صورت، گوشت خربزه را له کنید و روی صورت بمالید.

وجود ویتامین C موجود در خربزه، موجب طراوت و شادابی و روشن شدن رنگ پوست می گردد.

مقاله مرتبط : خواص بادام زمینی برای پوست و مو

خربزه منبعی غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند، این ویتامین در داشتن موهای سالم و رشد عادی آن بسیار حیاتی است. از طرفی کمبود ویتامین B موجب ریختن موها می شود و خربزه حاوی این ویتامین بوده و جلوی ریزش مو را می گیرد.

خربزه ها مانند میوه ها برای کم کردن وزن ایده آل می باشد. خربزه حاوی کمی سدیم و کالری بوده، چربی و کلسترول ندارد و محتویات آب آن شما را مدتی طولانی تر سیر نگه می دارد.

خربزه چون دارای قند است بسیار چاق‌ کننده بوده و از این رو افراد دارای اضافه وزن در مصرف آن احتیاط کنند.

خربزه دارای ویتامین A است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد.

مقاله مرتبط : خواص قهوه سبز برای لاغری

خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.

‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از عفونت چشم ‌از جمله فواید مصرف خربزه است.

خربزه دفع کننده حرارت کبد بوده و نارسایی‌ کبد را درمان می کند همچنین خربزه‌ درجه‌ قلیایی‌ خون‌ و سلول‌ های‌ بدن‌ را بالابرده‌ و سموم‌ آن‌ را خنثی‌ و دفع‌ می‌کند.

‫ تخم خربزه طبیعت گرم داشته و دارای چربی، پروتئین، آهن و ویتامین E است و مانند تخم کدو ادرارآور، پاک‌کننده کلیه، مثانه و کبد، مسکن سوزش مجاری ادرار و ملین بوده و برای تب‌های شدید مفید است.

مغز تخم خربزه ی بو داده دارای خاصیت ادرار آور، نرم کننده و افزایش دهنده میل جنسی است. تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب های شدید مفید است.

مقاله مرتبط : خواص تخمه هندوانه

پودر پوست خربزه (خربزه ارگانیک و فاقد سموم شیمیایی !) ضد سرطان، ادرار آور، بازکننده گرفتگی های کبد و ضد انگل می باشد، خوردن 8 گرم دم کرده پوست خشک شده خربزه، سنگ مثانه را دفع می کند.

‫مصرف خربزه ﻗﺒﻞ از ﻏﺬا اﺳﻬﺎل و ورم رود را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻣﯽ آورد.

– خوردن خربزه کال در کسانی که معده ای ضعیف دارند ممکن است تولید اسهال کند و خلط را افزایش دهد.

– قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و فروکتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

– این میوه برای سینه درد و سرماخوردگی بسیار مضر است و باعث تب های صفراوی می شود.

‫- زﯾﺎده روی در ﺧﻮردن ﺧﺮﺑﺰه، ﺳﺒﺐ ﻧﻔﺦ و اﯾﺠﺎد درد در ﻣﻌﺪه و روده ﻣﯽ ﺷﻮد.

نکته : از خوردن خربزه با انبه و خوردن آب سرد پس از خربزه اجتناب کنید. خوردن خربزه به همراه عسل خطرناک و مرگ آور است.

کالری : 31

فیبر : 1 گرم

ویتامین سی : 37 میلی‌گرم

کلسیم : 12 میلی‌گرم

پتاسیم : 238 میلی‌گرم

کربوهیدرات : 8 گرم

خربزه تلخ منبع عالی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی است و برای پیشگیری و درمان بیماری‌ های مختلف مانند ایدز، التهاب، سرطان، تومور و دیابت مفید می باشد.

خربزه تلخ می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاهش سطح قند خون برای بیماری دیابت باشد، محققین اعلام داشتند این گیاه بر هر دو نوع دیابت نوع 1 و 2 تأثیر مثبت دارد.مضرات خوردن تخمه خربزه

علامت خربزه خوب آن است که سنگین و نسبتا سفت باشد و قسمت انتهای آن را چون کمی فشار دهید مختصری فرو رود.

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

تعداد افرادی که از خواص تخم خربزه علاوه بر فواید خود این میوه آگاهی داشته باشند، بسیار کم هستند. اکثریت ما بعد از خوردن خربزه دانه های آن را دور می اندازیم و کمتر کسانی تخم ها را خشک و بو داده می کنند و از آن به عنوان خوراکی استفاده می نمایند.

از خواص تخم خربزه برای درمان بسیاری از امراض می توان استفاده نمود. این دانه های ریز و با ارزش سرشار از خاصیت هستند و طبیعتی گرم دارند. جهت آشنایی در این زمینه در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

از تخم خربزه به منظور های ذکر شده در ذیل استفاده می کنند، پس شما نیز بعد از تناول این میوه خوشمزه در جمع آوری دانه های پر خاصیت آن کوشا باشید.

مضرات خوردن تخمه خربزه

قابل ذکر است که تا به الان عارضه یا مضراتی از مصرف تخم خربزه گزارش نشده است که ما در این مقاله به آن اشاره کنیم. درضمن هر چند خواص خربزه چشمگیر است اما خاصیت این میوه با دانه های آن تطابق ندارد و برای درمان مشکلات ذکر شده در متن نمی توان از خربزه به جای تخم آن استفاده کرد.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *