مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری
مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

بنا بر نتایج پژوهشی بین‌المللی که اخیرا منتشر شده، محققین اعتقاد دارند که درحال حاضر مدارک کافی برای تجویز مستدل مکمل‌ ویتامین D برای زنان باردار وجود ندارد و هنوز به تلاش‌های هماهنگ و انجام آزمایش‌های فراگیر جدید و زیادی نیاز است تا بتوان عوارض تجویز قبل از زایمان مکمل‌ ویتامین D را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مجله The BMJ، تیمی از دانشمندان به سرپرستی دکتر دنیل روث در بیمارستانی مخصوص کودکان در تورنتو کانادا، اشاره کرده‌اند که به‌احتمال‌ زیاد برخی از حیاتی‌ترین سوالات درباره عوارض مصرف مکمل‌های ویتامین D در طول دوران بارداری، در آینده نیز همچنان بدون پاسخ باقی خواهند ماند.

ویتامین D با حفظ سطح کلسیم بدن به سالم ماندن استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. تحقیقات متعدد در این رابطه نشان داده‌ است که مصرف مکمل‌های ویتامین D ممکن است به مقاومت بدن در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان، عفونت‌های تنفسی و آسم و همچنین بیماری‌های دوران بارداری مثل پره‌اکلامپسی و دیابت دوران بارداری، کمک کند.

اما نتایج این آزمایش‌ها با هم در تعارض هستند و همچنین میزان تجویز این مکمل در میان سازمان‌های پزشکی مختلف، یکسان نیست. به‌ عنوان‌ مثال سازمان بهداشت جهانی(WHO) توصیه می‌کند که بهتر است زنان سالم در طول زمان بارداری از مصرف مکمل ویتامین D اجتناب کنند.

دکتر روث و تیمش برای پاسخ دادن به این شبهات، شروع به بررسی مدارک موجود درباره مکمل‌های ویتامین D در دوران بارداری کردند.مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

آنها نتایج 43 آزمایش تصادفی کنترل‌ شده را که شامل 8406 زن بوده، مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند تأثیرات مصرف مکمل‌های ویتامین D در طول زمان بارداری را با مطالعه 11 عارضه در مادر و 27 عارضه در کودک، تخمین بزنند.

اگرچه محققان، تفاوت‌های طراحی و کیفیت این آزمایش‌ها را برای به حداقل رساندن درصد خطای تحقیق، در نظر گرفته بودند، اما بازهم نتایج این آزمایش‌ها نوسان بالایی را نشان ‌داد.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌ها در دوران بارداری، سطوح ویتامین D را در جریان خون مادر و خون بندناف افزایش داده است، اما محققین نتوانستند رابطه‌ مشخصی بین دوزهای بالاتر ویتامین D و سلامت مادر و کودک پیدا کنند.

طبق این نتایج، روی‌ هم‌ رفته مصرف ویتامین D، میانگین وزن زمان تولد نوزاد را 58 گرم افزایش داده و همچنین باعث شده که ریسک به دنیا آوردن نوزاد کوچک کاهش پیدا کند. با این‌ حال بررسی‌های بیشتر باعث شده که اعتماد محققان به این نتایج کاهش پیدا کند.

محققان در آزمایش‌ها نتوانستند شواهد کافی برای مفید بودن این مکمل برای کاهش بیماری‌های مخصوص دوران بارداری و همچنین تأثیر مثبت آن در مواردی چون زایمان پیش از موعد پیدا کنند.

شواهد محکمی وجود دارد که ویتامین D خطر ابتلا به خس‌خس سینه را در فرزندان سه‌ساله کاهش می‌دهد. اما این یافته تنها براساس نتایج دو آزمایش از 43 آزمایش انجام شده بود و نویسندگان آن تحقیق نیز اذعان داشته‌اند که برای تجویز مکمل ویتامین D در دوران بارداری به‌عنوان داروی پیشگیری از آسم در کودکان، باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

مجریان این پژوهش جامع، اشاره کرده‌اند که اغلب این آزمایش‌ها کوچک بوده(با میانگین 133 زن باردار) و بسیاری از آنها طوری اجرا شده بودند که درصد خطای آزمایش را بالا می‌برد.

لذا این محققین در پایان نتیجه گرفته‌اند که در حال حاضر شواهد کافی برای تجویز مستدل مکمل ویتامین D در دوران بارداری وجود ندارد.

انتهای پیام

سلامت نیوز-*دکتر سمیه ادایی: کمبود ویتامین D در ابتدا به علت ریکتز به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا مواد غذایی غنی از ویتامین D کشف شد. این بیماری هنوز در بخش‌های عمده جهان شیوع بالایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، بعدها، تحقیقات نشان داد که مکمل‌های ویتامین D و کلسیم باعث کاهش شکستگی‌های استخوانی در افراد مسن می‌شود.تأثیرات ویتامین D بر سیستم عضلانی و اسکلتی بر کسی پوشیده نیست.امروزه دانشمندان دریافته‌اند که ریسک سرطان مثلاً سرطان روده وعفونت و بیماری‌های خود ایمن و قلبی عروقی در کسانی‌که سطح 25-hydroxyvitamin D آنها کمتر از 20 ng/Ml است، بیشتر است.هر چند نمی‌دانیم در چه سطحی از 25-hydroxyvitamin D ریسک این بیماری‌ها کاهش می‌یابد. ضعف عضلانی در سطح 25-hydroxyvitamin Dبین 10 تا 25 اتفاق می‌افتد و بیشترین سود درمان ضعف عضلانی با ویتامین D در سطح 25-hydroxyvitamin زیر10 اتفاق می‌افتد.

کاهش ویتامین D در بارداری ممکن است اثرات کوتاه مدت مثل مسمومیت حاملگی و بلندمدت(مثلاً در کودکی)روی استخوان و سیستم ایمنی و آلرژی و سلامت عمومی داشته باشد ولی حد نهایی مفید ویتامین D در بارداری و شیردهی و نوزادی مشخص نیست.از آنجایی که مطالعات راجع به تأثیرات ویتامین D برروی عواقب حاملگی وجوه مختلفی دارد، نتیجه‌گیری قاطع در این باره مشکل است.چراکه روش‌های مطالعه و جمعیت مورد مطالعه متفاوت هستند و ممکن است میزان متفاوتی از ویتامین D را در زمان‌های متنوعی از حاملگی مصرف کرده باشند. مصرف ویتامین D در برخی مطالعات کاهش دیابت بارداری و مسمومیت حاملگی و تولد نوزاد با وزن کم نسبت به سن حاملگی را نشان می‌دهد.مطالعات کافی درمورد کاهش زایمان زودرس با مصرف ویتامین D وجود ندارد.گاهی به‌دلیل کاهش شدید و طولانی مدت ویتامین D در مادر پوکی استخوان(استئومالاسی)می دهد و به دلیل عدم تقارن سر جنین با لگن زایمان به روش سزارین ضرورت می‌یابد.

بسته به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مصرف حداقل ویتامین D متفاوت است.در اکثر کشورها بر میزان مصرف 600 واحد بین‌المللی ویتامین D، روزانه در زنان سنین باروری و در دوران بارداری و شیردهی توافق دارند. باتوجه به اینکه کمبود ویتامین D در زنان در کشور ما شایع است، طبق دستور‌العمل کشوری، زنان در دوران بارداری بهتر است روزانه 1000 واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنند.در اکثر قرص‌های مکمل که در بارداری مصرف می‌شوند 400واحد ویتامین D وجود دارد.بسته به شرکت سازنده ممکن است 200 واحد ویتامین D یا 1000 تا 1200 واحد ویتامین D در برخی مکمل‌ها یافت شود.اکثر محصولات بدون نسخه که بر چسب ویتامین D یا مولتی ویتامین دارند مانند شیر یا نان غنی شده حاوی ارگوکلسیفرول هستند(VitaminD2)وکمتر شامل کوله کلسیفرول(VitaminD3)هستند.مکمل‌هایی که حاوی ویتامین D3هستند معمولاً سریع‌تر به فرم فعال ویتامین D تبدیل می‌شوند و اکثراً بطور مؤثرتری سطح 25-hydroxyvitamin D را بالا می‌برند.بنابراین در اکثرمکمل‌های نسخه شده در بارداری ویتامین D3 (کوله کلسیفرول)وجود دارد هر چند در بعضی ویتامینD2 (ارگوکلسیفرول)و در برخی مخلوط این دو وجود دارد.ازمصرف ویتامین D در دوزهای بالا مثلاً 50000واحد و بالاتر در بارداری باید اجتناب کرد.

*متخصص زنان

%PDF-1.5
%
5487 0 obj
>
endobj

5505 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[5487 49]/Info 5486 0 R/Length 93/Prev 1196268/Root 5488 0 R/Size 5536/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“
D̟”z`L`Q0~”‘l@DnN.l 3

• فشار بالا و یا پایین خون

• سنگ کلیه و مشکلات کلیوی

• اختلالات سیستم ایمنی

• بیماری قلبی

• اختلالات شش ها

مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

• مشکلات تیروئید

• بیماری کبدی

• سردرد های مکرر

• مشکلات معده

• اختلالات پوستی

• اختلالات اسکلتی-عضلانی

• مسمومیت با ویتامین دی 50000

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

ویتامین D یک ویتامین استروئید از گروهی از هورمون های پروتئین محلول در چربی است. ویتامین D و بارداری با هم مهم هستند. مادران انتظار دارند که مقدار ویتامین D توصیه شده در دوران بارداری را برای خوبی و رشد سالم کودک خود داشته باشند. مهم ترین ترکیبات برای رشد انسان D2 و D3 است. سطح پایین ویتامین D در زنان باردار معمول است.مطالعه اخیر نشان داد زنان مصرف کننده ۴،۰۰۰ ویتامین D روزانه بیشترین مزایایی را در جلوگیری از زایمان زودرس و تولد و عفونت دارند .این مطالعه ویتامین D را در این سطح تایید کرده است نه تنها برای شما ایمن است، بلکه برای کودک شما و محققان این مطالعه ،اکنون این دوز روزانه ویتامین D را برای همه زنان باردار توصیه می کنند. متوسط ​​ویتامین پیش از زایمان تنها ۴۰۰ وات ویتامین D دارد، بنابراین مکمل های اضافی باید روزانه مصرف شود.

چرا ویتامین D در دوران بارداری نیاز دارم؟ویتامین D برای سلامت شخصی شما مفید است. ویتامین D در حال حاضر تحقیق گسترده ای را در حمایت از نقش خود در عملکرد ایمنی بدن، تقسیم سلول های سالم و سلامت استخوان دارد. ویتامین D برای جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر ضروری است. بسیاری از مطالعات ارتباط بین سطح ویتامین D سرم و خطر افزایش برخی انواع سرطان، بیماری های خود ایمنی، بیماری های عصبی، مقاومت به انسولین و بیماری های قلبی عروقی را پیدا می کنند.ویتامین D با حمایت از رشد استخوان های سالم، به رفاه نوزاد شما کمک می کند. کمبود ویتامین D نیز با پره اکلامپسی مرتبط است .

دوز مصرف ویتامین دی Dدر بارداریاز ابتدای بارداری، روزانه ۱۰۰۰ واحد ویتامین دی D مصرف نمایند. این مقدار ویتامین از پایان هفته ۱۶ بارداری در دوز مولتی ویتامین دوران بارداری مورد استفاده قرارمیگیرد.دوز پیشگیرانه برای کمبود ویتامین دی در مادران باردار یعنی ۱۰۰۰ واحد در روز، بدون عارضه می باشد.

عوارض مصرف بالای ویتامین دی D در بارداری:دوز های بسیار بالا ۳۰۰٫۰۰۰ ، ۵۰۰٫۰۰۰ واحد به دلیل اوزایش ریسک شرستگی های استخوانی در بارداری توصیه نمی شوند. بیشترین دوز حداکثر مصرف ویتامین D دی برای مادران باردار، ۴۰۰۰ واحد بین المللی ۱۰۰ iu در روز است و مصرف مقادیر بیشتر از ۰۰۰ / ۱۰ واحد در روز می تواند موجم مسمومیت شود.

چه چیزی باعث کمبود ویتامین D می شود؟در این زمان، ۴۰ تا ۶۰ درصد کل جمعیت ایالات متحده کمبود ویتامین D ، از جمله زنان باردار است.این غذاها زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا و ماهی کبد هستند، اما اکثر ویتامین D از طریق غذاهای غنی شده مانند شیر مصرف می شود. برای ۷۵ درصد از مردم که لاکتوز غیر قابل تحمل هستند ، محصولات شیری تقویت شده منبع قابل اعتماد مصرف ویتامین D نیستند.علاوه بر این، بسیاری از عوامل بر توانایی بدن در جذب و جذب ویتامین D تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از: جایی که شما زندگی می کنید، فصل، چقدر زمان صرف خارج از منزل بدون کرم ضد آفتاب، رنگ پوست، سن، چاقی، آلودگی و داشتن روشی سالم با مطلوب ظرفیت جذب. این عوامل در بازی نقش دارند، زیرا ویتامین D در واقع یک هورمون است و نیاز به نور خورشید دارد تا بدن بتواند آن را به درستی تولید کند.مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

چه وعده هایی می توانید برای گرفتن ویتامین D دریافت کنید؟شما می توانید با تلاش برای غذا خوردن ویتامین D بیشتری بخورید. در ادامه، تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید (معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض افتاب و پاها یا دست ها، بازوها و صورت، ۲ یا ۳ بار در هفته) نیز می تواند کمک کند.با این حال، بهترین راه برای حصول اطمینان از ویتامین D کافی از طریق مکمل ساده است. هنگام تکمیل، انتخاب شما بین دو نوع ویتامین D می باشد. Ergocalciferol نوع گیاهی از ویتامین D است و کلالهسیفرول فرم حیوانی است که معمولا از روغن کبد ماهی یا لانولین گوسفند حاصل می شود.شکل کول کلسیفورول جذب و استفاده از فرم برای بدن است، اما اگر شما گیاهخوار هستید، باید ارگونکسیفرول را انتخاب کنید. روغن حامل ارگانیک، روغن زیتون فوق العاده با ارزش است و در ژل های کوچک و نرم که با بلعیدن بسیار آسان است، وجود دارند.

تزریق آمپول ویتامین دی در بارداریفقط در صورت نیاز و به دستور مستقیم پزشک مصرف شود. دوز آمپول بالااست و عوارض دارد. اگر کمبود ی هست می توان با مصرف خوراکی مشکل را برطرف کرد.

منابع غذایی افزایش ویتامین D شماویتامین D را می توان از طریق رژیم غذایی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل دریافت کرد. رژیم غذایی ویتامین D: ویتامین D یک ویتامین است که می تواند در رژیم غذایی سالم دشوار باشد. دستورالعمل های تغذیه توصیه می شود مصرف روزانه ۲۰۰ تا ۸۰۰ واحد بین المللی (IU) بسته به سن شما باشد. در مقابل، مطالعات در مورد پیشگیری از سرطان توصیه می شود مصرف روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد. ماهی های چرب نیز ممکن است برخی از ویتامین D شما را تامین کنند.نور خورشید به عنوان منبع ویتامین دی D: Sunlighمنبع عالی ویتامین D است اما وابسته به عرض جغرافیایی شما و استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ در کانادا نشان داد که زاویه خورشید در طول سال بسیار کم برای جذب ویتامین D کافی است حتی اگر شما در دی ماه با یک پیراهن آستین کوتاه بیرون بیایید؛. از سوی دیگر، مصرف ۱۵ دقیقه در خارج از منزل می تواند بدن شما ۵۰۰۰ وات ویتامین D یا بیشتر را تولید کند.نشریه Dermatoendocrinologyبیان می کند که نور خورشید نامناسب یک مشکل بهداشتی در حال ظهور (به علت کمبود ویتامین D و همچنین سایر دلایل) است .مکمل های ویتامین D:بسیاری از مردم از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند، اما برای اولین بار با پزشک یا مامای خود صحبت می کنند. او ممکن است توصیه کند قبل از شروع مکمل یک ویتامین D دریافت کند. اگر دکتر شما معتقد است که می توانید از یک مکمل بهره مند شوید، با او درباره بهترین دوز مصرفی صحبت کنید. از آنجا که ویتامین محلول در چربی است، آن را بهتر می شود هنگامی که با یک وعده غذایی که حداقل برخی از چربی وجود دارد مصرف شود. نوع مصرف مکمل ویتامین D می تواند مهم باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از ویتامین D3 استفاده کنند اما با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض ویتامین دی Dدر بارداریاگر سالم هستید و کلیه های شما به خوبی عمل می کنند، ویتامین D را از طریق منابع غذایی و آفتاب گرفتن دشوار است. با این حال ممکن است مقدار ویتامین D شما زیاد باشد، اگر شما تصمیم به مصرف یک مکمل، به ویژه یک مکمل بسیار بالا دارید. یکی از عوارض جانبی که ممکن است با ویتامین D همراه باشد، سنگ کلیه سنگین دردناک است. با این حال، اگر از پزشک خود بخواهید سطح ویتامین D خود را بررسی کرده و در صورت نیاز توصیه ای از یک مقدار مکمل (ویتامین D3) بدهد، معمولا این امکان وجود دارد که از این خطر بالقوه اجتناب کنیددریافت ویتامین D بیشتر در روز شماویتامین D بیشتر از استخوان ساز است ویتامین D ویتامین محلول در چربی است که نقش اصلی آن کمک به جذب کلسیم و فسفر از روده و ایجاد و نگهداری توده استخوان است. فراتر از عملکرد آن در متابولیسم کلسیم، همچنین نقش مهمی در کاهش التهاب، پیشگیری از رشد سلول های بدخیم، کاهش عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم خلق و خوی دارد. سطوح پایین ویتامین D با بسیاری از بیماری ها و شرایط بهداشتی از جمله سرطان، چاقی، بیماری های قلبی عروقی، افسردگی، مولتیپل اسکلروز، آرتروز، دیابت و فشار خون بالا همراه است. ویتامین D در این شرایط از بین می رود. ممکن است که داشتن سطوح پایین این ویتامین در واقع باعث بیماری و تجزیه فرایندهای بدن میشود.

آیا شما احتمالا D-Deficit هستید؟احتمالا شما ویتامین D را به اندازه کافی دریافت نمی کنید. بسته به نوع مطالعه ای که شما خواندید، حدود نیم تا دو سوم بزرگسالان کمبود ویتامین D دارند. اگر در داخل خانه کار می کنید، از کرم ضد آفتاب استفاده میکنید، در شمال زندگی کنید ، بیش از ۵۰ سال دارید و / یا مکمل روزانه ندارید، شما ممکن است در این ویتامین مهم کمبود داشته باشید.

چه مقدار ویتامین D شما نیاز دارید؟مقدار بالای دوز ایمن معمولا به میزان ۲۰۰۰ واحد در روز اعلام می شود. این نیز یک شماره بحث انگیز است، برخی از کارشناسان می گویند که پایین تر است و بعضی ها می گویند که در مقدار بسیار بالاتر از آن ایمن است.

پس چطور تصمیم می گیرید چقدر نیاز دارید؟رویکرد محافظه کارانه این است که یک مکمل از ۴۰۰ IU در روز دریافت کنید و در نور خورشید کامل حداقل ۳ بار در هفته در پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این ترکیب برای تقریبا تمام زنان یائسه ایمن است. اگر فکر می کنید دچار کمبود ویتامین D هستید، با مامای خود در رابطه با دوزهای مناسب صحبت کنید. او ممکن است دوزهای بزرگتر را برای یک دوره کوتاه مدت توصیه کند، و بعد از آن، دوزهای نگهداری کوچکتر.سطح پایین ویتامین D در زنان باردار معمول است.

چگونه بفهمم کمبود ویتامین D دارم ؟یک آزمایش خون ممکن است به عنوان بخشی از ارزیابی قبل از زایمان در بیمارستان یا از طریق دکتر محلی انجام شود .اگر ویتامین D پایین داشته باشید توصیه می شود که در معرض تابش خورشید قرار بگیرید و ویتامین D را در طول بارداری و شیردهی افزایش دهید. مقدار ویتامین D اضافی مورد نیاز بستگی به کم بودن ویتامین D شما دارد. بعد از درمان یک آزمایش پیگیری (پس از ۶ هفته) انجام خواهد شد تا میزان ویتامین D شما طبیعی باشد.

چقدر باید ویتامین D مصرف کنم؟از آنجا که شما هر روز از ویتامین D استفاده می کنید، اگر میزان ویتامین D شما کم باشد، باید هر روز در هنگام بارداری و شیردهی از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.ویتامین D در بافت چربی ذخیره می شود. این ممکن است بر مقدار مکمل های ویتامین D تاثیر بگذارد که باید مصرف کنید.

آیا ویتامین D به نوزاد یا من آسیب میرساند؟شواهدی وجود ندارد که نشان دهد که مصرف مکمل ها در مقادیر توصیه شده به شما یا کودک شما آسیب می رساند. اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نوزادانی که دچار کمبود ویتامین D هستند می توانند شرایط جدی پزشکی را ایجاد کنند.

آیا کودکم نیاز به ویتامین D اضافی دارد؟در صورت حاملگی یا کمبود ویتامین D در حین بارداری، باید بعد از ۳ تا ۶ ماه پس از زایمان نوزاد خود، به خصوص هنگام شیر دادن شیر مادر، مکمل های ویتامین D را ادامه دهید. اگر کودک شما نیاز به مکمل ویتامین D داشته باشد، باید با پزشک یا ماما صحبت کنید.

علائم و نشانه های کمبود ویتامین Dویتامین D ضروری است ویتامین محلول در چربی استکه بدن شما نیاز به تنظیم جذب کلسیم دارد. کمبود آن می تواند موجب ضعف، استخوان های شکننده شود. کودکانی که به اندازه کافی نداشته باشند ممکن است با یک بیماری به نام ریچیت مواجه شوند و بزرگسالان با کمبود ویتامین D در معرض خطر بیشتری از پوکی استخوان هستند. در روز مصرف کافی ویتامین D از ۲۰۰ تا ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) است.با این حال، بعضی از کارشناسان معتقدند که این تعداد باید افزایش یابد. سه اونس ماهی آزاد شامل حدود ۸۰۰ IU، یک فنجان شیر فقط بیش از ۱۰۰ IU، و یک خدمت از غلات صبحانه غنی شده معمولا حدود ۴۰ IU ویتامین D دارد. افراد مبتلا به کمبود ویتامین D ممکن است درد استخوانی و ضعف عضلانی را تجربه کنند، اگرچه ممکن است علائم در ابتدا بسیار ملایم باشد. کودکان مبتلا به ریکیت از استخوان های نرم و ناهنجاری های اسکلت رنج می برند. کمبود در بزرگسالان سبب پوکی استخوان می شود که یک بیماری است که استخوان های شما را ضعیف می کند.مامای شما می تواند آزمایش هایی را انجام دهد که سطح ویتامین D هیدروکسی را اندازه گیری می کنند. سطح کافی ویتامین D در خون با انواع مختلف بیماری های دیگر مانند دیابت، فشار خون بالا، مولتیپل اسکلروز و برخی از انواع سرطان مرتبط است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا ویتامین D می تواند از هر یک از این اختلالات جلوگیری یا درمان شود، مورد نیاز است.

علل کمبود ویتامین Dنخوردن غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند و دریافت ناکافی نور خورشید ممکن است منجر به کمبود ویتامین D شود. نوزادان پستاندار، افراد مسن، افراد خانه دار و افرادی که دارای پوست تیره هستند، در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند. افراد مبتلا به مشکلات جذب چربی به علت بیماری مانند بیماری کرون، فیبروز کیستیک، جراحی بایپشت معده یا داشتن شرایط کبد یا کلیه ممکن است ویتامین D را از رژیم غذایی خود دریافت نکنند.شما نیاز به قرار گرفتن در معرض آفتاب برای گرفتن ویتامین D دارید، اما فقط برای مدت ۵ تا ۳۰ دقیقه در معرض تابش آفتاب، دست ها، پاها یا پشت دو هفته بدون کرم ضد آفتاب برای تحریک ویتامین D کافی است. قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد، بنابراین استفاده از کرم های ضد آفتاب مهم است و استفاده از تخت های برنزه را محدود می کند.ویتامین D به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود ندارد؛ با این حال، ماهی های روغنی و مخصوصا روغن کبد کدو غنی از ویتامین D هستند. گوشت کبد، تخم مرغ و پنیر نیز حاوی مقدار کمی است. ویتامین D به بعضی از غذاها مانند شیر و غلات صبحانه غنی شده اضافه می شود.

راههای دریافت ویتامین Dراه های مختلفی برای تقویت ویتامین D شما وجود دارد:آفتابSunshine طبیعی ترین راه برای به دست آوردن ویتامین D است. ویتامین D به شما این امکان را می دهد که بدن شما به راحتی آن را استفاده کند، آن را آزاد می کند و می توانید آن را با تمرین برای یک ترکیب بزرگ استخوانی ترکیب کند. برای زنان سفید پوست که در مناطقی زندگی می کنند که نور آفتاب قوی وجود دارد، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سه بار در هفته معمولا ویتامین D به میزان کافی برای جلوگیری از کمبود آن ایجاد می شود. برای برخی از مردم، نور خورشید دشوار است. اگر لباسهایی را که همه پوست شما را می پوشند، اگر شما در آب و هوای شمالی یا بارانی زندگی می کنید یا اگر پوست تیره دارید، ممکن است آفتاب کافی برای ایجاد سطح کافی ویتامین D نداشته باشید.ویتامین D و تداخلات داروییتعدادی از داروها وجود دارد که می توانند با ویتامین D ارتباط برقرار کنند. قبل از شروع مصرف مکمل های ویتامین D، قبل از مصرف مکمل های ویتامین D، قبل از شروع مصرف داروها، به پزشک یا ماما مراجعه کنید.diuretics thiazide، مانند دیوریل (کلروتیایزید) و اندورون (methyclothiazide)، که می تواند سطح کلسیم را بالا ببردمسدود کننده های کانال کلسیم، مانند Cardizem (دیلتیازم) و Norvasc (آملودیپین)داروهای ضد تشنج، مانند فنوتیوین، پرییدون، فنوباربیتال و اسید والپروئیککورتیکواستروئیدها، مانند پردنیزونXenicaارلیستات)داروهای کاهش کلسترول است که با متابولیسم چربی مانند کلستیآمینین مواجه می شوندویتامین D می تواند دوست خوب شما در یائسگی باشد. پیدا کردن راه های سالم برای به دست آوردن کافی ممکن است به شما کمک کند که قوی بمانید و از بسیاری از مشکلات سلامتی مربوط به سن جلوگیری کنید.ویتامین D برای زنان باردار و مادران جدیدویتامین D ویتامین بسیار مهم برای مادر و نوزاد است. شما باید مطمئن شوید که میزان ویتامین D شما در دوران بارداری و هنگام تغذیه با شیر مادر طبیعی است.

سلام من ازمایش چکاپ بارداری دادم ویتامین dم ناکافی بود دکتری که رفتم پیشش بهم 30 تا ویتامین d1000 نوشت. ازونجا که سر بارداری قبلم نظراتشونو شنیدم زیاد نمیتونم به دکترای اینجا اعتماد کنم دکتر خودمم تلفنی پاسخگو نیست. میخوام بدونم روزی یدونه ویتامین d1000 زیاد نیست؟ بعد من 6هفته تموم شده رفتم تو هفته هفتم. ممکن نیست قرص برا جنین ضرر داشته باشه تاثیر بدی روش بذاره؟

نه عزیزم زیاد نیست دکتر من هم d1000برام نوشته
از 1000پایینتر فک نکنم باشه
من قبل بارداری50000مصرف میکردم هرهفته یکی

منم قبل بارداری مصرف میکردم هفته ای یکی. مرسی عزیزم

خواهش میکنم عزیزم

سلام عزیزم
اگر مقدار ویتامین دی بدن تون ناکافی بوده حتما باید از این قرص استفاده کنید و برای جنین اصلا ضرری نداره بلکه ضروریه. اگر حد ویتامین در بدن نرمال باشه ممکنه ضرر داشته باشه. هر چیزی رو که بدن احتیاج داره باید زیر نظر پزشک استفاده کنید.مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری

بله ممنونم خانم حکیمی عزیزم

خواهش می کنم عزیزم

خانم حکیمی عزیز من یه سوال دیگه داشتم فولیک با ویتامین دی تداخل داره همزمان بخورم؟

عزیزم فکر نمی کنم تداخل داشته باشه اما بهتره شما همزمان مصرف نکنید یکم فاصله بدید بینش
اسیدفولیک با کلسیم تداخل داره

سلام عزیزم منم ۹هفته ام روزی دوتا قرص ویتامین دی ۱۰۰۰ میخورم،مشکلی نیس

سلام عزیزم
اگر پزشک براتون تجویز کردن باید حتما مصرف کنید

بله دکتر تجویز کرده

بله چشم

خوب چرا قوی تر ننوشت که 2 تا نخوری سحر جان

نمیدونم والا تشخیصش بوده حتما،هر ۱۲ساعت یدونه گف بخور که روزی میشه ۲تا

سحر ویتامین دی
دوتا؟؟؟
برو یه دکتر خوب دیگه
من به این دکترت اصلا اعتماد ندارم

وای میترسم اینطوری میگی ویتامین دی من خیلی پایینه،قبل بارداری رفته بود آز داده بودم گف نرماله ولی من بخاطر یچیزای دیگه که کمو زیاد بود مطمئن بود جوابش اشتباست چون من همش که یادمه کمبود ویتامین دی داشتم،تازه آزمایش دادم دکتر گف پایینه بهم روزی ۲تا با دوز ۱۰۰۰داد

D3 ??

اخه سحر ادم عادیشو میگن کلا هفته ای دوتا بخور
تو روزی دوتا

من D3 قبل بارداری کم بود
دکتر گفت سه روز یکبار یکی بخور
من دو سه تاشو خوردم دیگه نخوردم و دو سه تا امپول D3 زدم
از عدد ۹ به ۷۰ رسید
البته توی بارداری یکم اومد پایین چون نخوردم دیگه

کلسیمم توی بارداری عدد ۸ بود
دکتر گفت از ماه چهارم بهت قرص میدم
الانم قرص میخورم روزی یدونه

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری
مصرف قرص ویتامین d3 در بارداری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *