مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

مصرف قرص ضد تهوع در بارداری
مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

پیوندهای فوری دانشکده پزشکی مجلات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

 

مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

آخرین به روزرسانی

1397/4/5

عطاءاله قهیری
دانشیار، گروه زنان، دانشکده‌ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

فاطمه عبدی
دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، کمیته‌ی تحقیقات دانشجویی، دانشکده‌ی پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

رامیا مستو
دانشجوی پزشکی، کمیته‌ی تحقیقات دانشجویی، پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

مژده قاسمی
کارشناس مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

لینک مفید جهت داوران

سرقت ادبی و علمی لاتین سرقت ادبی علمی فارسی

Attard CL, Kohli MA, Coleman S, Bradley C, Hux M, Atanackovic G, et al. The burden of ill-ness of severe nausea and vomiting of pregnan-cy in the United States. Am J Obstet Gynecol 22; 186(5 Suppl Understanding): S22-7.

Davis M. Nausea and vomiting of pregnancy: an evidence-based review. J Perinat Neonatal Nurs 24; 18(4): 312-28.

Allaire AD, Moos MK, Wells SR. Complemen-tary and alternative medicine in pregnancy: a survey of North Carolina certified nurse-midwives. Obstet Gynecol 2; 95(1): 19-23.

Byrne M, Semple S, Coulthard K. Complemen-tary medicine use during pregnancy. Australian Pharmacist 22; 21: 954-9.

Eisenberg DM, Davis RB, Ettner SL, Appel S, Wilkey S, Van RM, et al. Trends in alternative medicine use in the United States, 199-1997: results of a follow-up national survey. JAMA 1998; 28(18): 1569-75.

Ernst E. Herbal medicines put into context. BMJ 23; 327(742): 881-2.

Alexander R, Lovell AT, Seingry D, Jones RM. Comparison of ondansetron and droperidol in reducing postoperative nausea and vomiting as-sociated with patient-controlled analgesia. An-aesthesia 1995; 5(12): 186-8.

Jellish WS, Owen K, Fluder E, Sawicki K, Sinacore J. Patient-controlled analgesia com-bined with either ondansetron or ondansetron plus prochlorperazine for control of pain and nausea and vomiting in patients undergoing ab-dominal surgery. J Clin Anesth 28; 2(8): 594-6.

Zhang ZJ, Kang WH, Li Q, Wang XY, Yao SM, Ma AQ. Beneficial effects of ondansetron as an adjunct to haloperidol for chronic, treatment-resistant schizophrenia: a double-blind, random-ized, placebo-controlled study. Schizophr Res 26; 88(1-3): 12-1.

Lacroix R, Eason E, Melzack R. Nausea and vomiting during pregnancy: A prospective study of its frequency, intensity, and patterns of change. Am J Obstet Gynecol 2; 182(4): 931-.

Gadsby R, Barnie-Adshead AM, Jagger C. A prospective study of nausea and vomiting during pregnancy. Br J Gen Pract 1993; 43(371): 245-8.

Tierson FD, Olsen CL, Hook EB. Nausea and vomiting of pregnancy and association with pregnancy outcome. Am J Obstet Gynecol 1986; 155(5): 117-22.

Kallen B. Hyperemesis during pregnancy and delivery outcome: a registry study. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol 1987; 26(4): 291-32.

Sandhu T, Tanvatcharaphan P, Cheun-jongkolkul V. Ondansetron versus metoclo-pramide in prophylaxis of nausea and vomiting for laparoscopic cholecystectomy: a prospective double-blind randomized study. Asian J Surg 28; 31(2): 5-4.

Feo CV, Sortini D, Ragazzi R, De PM, Liboni A. Randomized clinical trial of the effect of pre-operative dexamethasone on nausea and vomit-ing after laparoscopic cholecystectomy. Br J Surg 26; 93(3): 295-9.

Bisgard T. Andonestrone improve nausea and vomiting in pregnant women . Ann Agenyc 23; 238(5): 661-2..

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4. Unported License which allows users to read, copy, distribute and make derivative works for non-commercial purposes from the material, as long as the author of the original work is cited properly.


بطور معمول تهوع همراه با استفراغ در بین هفته های 5 تا 15 حاملگی در 5 تا 9 درصد زنان باردار دیده می شود.

عبارت «بیماری های صبحگاهی» برای توصیف تهوع و استفراغ خفیف استفاده می شود.در حالی که عبارت تهوع و استفراغ حاملگی برای توصیف موادر شدیدتر بکار می رود که معمولا در این صورت بیمار دچار چند بار استفراغ در روز و کاهش وزن می شود و در بیمارستان بستری می شود.

معمولا تهوع و استفراغ در دوران بارداری بین هفته های 5 تا 6 بارداری شروع شده و در هفته های 9 علائم شدیدتر می شود و در بین هفته های 16 تا 18 حاملگی بهبود حاصل می شود ولی ممکن است در 15 تا 2 درصد خانم ها تا 3 ماهه سوم بارداری و در 5 درصد زنان تا زمان زایمان علائم ادامه پیدا می کند.اگرچه واژه بیمار صبحگاهی مربوط به تهوع و استفراغ خفیف صبحگاهی می باشد اما علائم می تواند در هر زمانی از روز رخ دهد و در موارد  حدود 8 درصد در تمام روز باقی می ماند و جالب است که بدانید در زنانی ک تهوع و استفراغ دوران بارداری دارند احتمال سقط یا مرگ جنین نسبت به آنهایی که این علائم را ندارند کمتر است.

عبارتی است که برای موارد تهوع و استفراغ شدید دوران بارداری اطلاق می شود این بیماران معمولا دارای استفراغ پایدار می باشند و بیش از 5 درصد از وزن شان را از دست می دهند و یا ادرارشان کتون دارند.کتون ها ترکیبات اسیدی هستند و و در هنگامی که بدن  گلوکز کافی برای تولید انرژی نداشته باشد و از سوزاندن چربی ها برای تولید انرژی استفاده کند تولید می شود.معمولا آزمایشات خون و ادرار مؤید کاهش مایع بدن در این بیماران می باشد.مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

سایر علائمی که این بیماران ممکن است داشته باشند شامل: سرگیجه و غش ، پوست رنگ پریده ، ادرار ناکافی و زردی است.

در این صورت پزشک ممکن است آزمایشات متعددی درخواست کند تا علل زیر رد شوند: مشکلات معده ای و روده ای، بیماری تیروئید، بیماری های کبدی، بیماری عصبی، حاملگی مولار و سندروم HELLP.

در موارد بسیار نادری از این بیماری ممکن است پارگی هایی در قسمت تحتانی مری اتفاق بیافتد.

دلیل تهوع و استفراغ بارداری مشخص نیست. دلایل زیادی ارائه شده است ولی هیچکدام از آنها بطور کامل ثابت نشده اند.

فاکتورهای روانی، افزایش سطح هورمون ها (مثل استروژن)، کاهش حرکات معده، مصرف غذاهای پرچرب و عفونت با هیلکو باکتر از علل ارائه شده می باشد.

در تعدادی از خانم ها تهوع بارداری ایجاد می شود که شامل:

از سایر عوامل خطر می توان به بارداری اول، حاملگی های چند قلویی، سن کمتر از 24 سال، جنین دختر و چاقی اشاره کرد.

اکثر زنانی که تهوع و استفراغ خفیف تا متوسط دارند نیاز به هیچ درمانی ندارند.


چه زمانی نیاز به مداخله است؟

زنان باردار با تهوع و استفراغ شدید باید ارزیابی گردند.

زنانی که یک یا چند مورد از موارد زیر را دارا باشند باید تحت مراقبت قرار گیرند:


§ علائم و نشانه های کاهش مایع


§ کاهش حجم ادرار


§ رنگ تیره ادرار


§ سرگیجه هنگام ایستادن


§  استفراغ مکرر مخصوصا اگر خون در آن باشد

§  درد شکم و لگن و هرگونه عدم تحمل خوراکی یا آشامیدنی بیش از 12 ساعت.

تشخیص تهوع و استفراغ بارداری اکثرا بر اساس علائم بالینی بیمار می باشد.با این وجود دلایل یگر ایجاد کننده تهوع و استفراغ هم باید مد نظر گرفت.مخصوصا اگر علائم بعد از هفته 1 بارداری شروع شده باشد یا همراه با علائم دیگر باشد؛ مثل درد شکم ، تب، سردرد، تیروئید بزرگ، اسهال، یبوست یا فشار خون بالا.

ممکن است یک یا چند آزمایش برای ارزشیابی تهوع و استفراغ توصیه می شود که شامل آزمایش های خون، ادرار و سونوگرافی است.

هدف از درمان تهوع و استفراغ بارداری کاهش شدت علائم است تا بیمار بتواند به مقدار کافی بخورد یا بیاشامد.

هیچ درمانی وجود  ندارد که علائم را بطور کامل از ببرد و در بسیاری از موارد شیوه های مختلف درمان طی چند هفته انجام می شود تا یکی مؤثر شود.خوشبختانه بطور معمول علائم در اواسط  بارداری برطرف می شود حتی اگر درمانی صورت نگیرد.

زنانی که تهوع دارند باید قبل از اینکه اساس گرسنگی کنند غذا بخورند و اجازه ندهند که معده شان خالی بماند،زیرا گرسنگی سبب تهوع می شود.

به خانم ها توصیه می شود که در دفعات و به مقدار کم در هر وعده غذا بخورند.استفاده از غذاهای قندی و کم چرب توصیه می شود و ذف غذاهای پر ادویه و در عین حال مصرف غذاها و و دسرهای پر نمک و پروتئین در خانم ها کمک کننده است.استفاده از مایعات سرد و صاف شده و گازدار مثل لیموناد، نعناع (چای)، یا پرتغال در بعضی از بیماران مفید است.

یکی از مهمترین درمانها برای تهوع و استفراغ بارداری اجتناب از بو ، مزه و فعالیت های محرک تهوع است.بطور مثال تعدادی از محرک ها عبارتند از:اتاق هایی که تهویه مناسب ندارند، بوها(مثل اودکلن، مواد شیمیایی، قهوه، غذاها و سیگار)، گرما و رطوبت، سر وصدا و حرکات فیزیکی و یا بینایی (مثل نور های چشمک زن رانندگی)، مسواک زدن دندان پس از خوردن غذا، تغییر وضعیت سریع و عدم استراحت کافی می تواند باعث ایجاد تهوع و استفراغ شود.اگر مکمل ها حاوی آهن باشند (مثل ویتامین های پره ناتال) علائم را بدتر می کنند.استفاده از آنها در هنگام خواب می تواند مفید باشد و اگر علی رغم آن علائم باقی بماند بطور موقت بهتر است این قرص ها قطع شود وآهن باعث تحریک معده می شود. در این صورت بهتر است تنها از اسید فولیک استفاده شود.

مچ بند های طبی سوزنی P6نیاز به نسخه ندارند و درمان قبول برای تهوع و استفراغ بارداری می باشند. استفاده از این مچ بندها هیچ کونه عارضه شناخته شده ای ندارند.

پودر زنجبیل در کاهش تهوع و استفرا بارداری مؤثر می باشد.با این وجود مطالعات بیشتری نیاز است تا ثابت شود که درمان بدون  عارضه و مؤثر است ولی امروزه بعضی از متخصصین استفاده از زنجبیل را در موارد خفیف  این بیماری توصیه می کنند.

گزارش شده است که در روش های هیپنوتیزم در عده ای از بیماران کمک کننده است. روان درمانی ممکن است در خانم هایی که مضطرب هستند مفید باشد.

خانم هایی که نمی توانند مواد غذایی و مایعات را تحمل کنند، با مایعات وریدی (سرم) درمان می شوند که در این درمان در مطب یا بیمارستان بسته به شدت استفراغ صورت می گیرد.برای مدت کوتاهی به خانم ها توصیه می شود که چیزی نخورند یا نیاشامند تا دستگاه گوارش آنها استراحت کند. غذا و مایعات به تدریج و آهسته در خانم هایی که بهتر شده اند شروع می شود(معولا بین 24 تا48 ساعت)

ثابت شده است که دارو درمانی استفراغ و تهوع را کاهش می دهد و در تعدادی از خانم ها مؤثر است و مصرف این دارو ها در دوران بارداری بی خطر می باشد. هیچ کدام از دارو های ذیل در دوران بارداری مضر شناخته نشده اند:

مصرف ویتامین B6، 3 تا 4 بار در روز به میزان 1 تا 25 میلی گرم علائم تهوع خفیف را کاهش می دهد ولی استفراغ را به طور چشمگیر کاهش نمی دهد.

آنتی هیستامین ها و داروهای ضد تهوع برای درمان تهوع و استفراغ برداری مؤثر و بی خطر هستند.داروهای زیر برای درمان تجویز می شوند:

پرومتازین:که به صورت قرص و محلول تزریقی وجود دارد و هر 4 ساعت یکبار مصرف می شود و میتواند سبب گیجی و خشکی دهان شود.  

عوارض نادر آن عبارتند از:انقباض عضلات که سبب حرکات پرشی می شود. در صورت مصرف این دارو باید از رانندگی اجتناب کرد.

متوکلوپرامید: این دارو سرعت خالی شدن معده را افزایش می دهد و کمک می کند که تهوع و استفراغ کاهش یابد.

معمولا به صورت خوراکی یا تزریقی هر 8 ساعت استفاده می شود.مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

آنتی اسید: خانم های حامله گاهی اوقات رفلکس معده – مری (برگشت محتویات معده به مری) دارند که می تواند سبب بدتر شدن تهوع وو استفراغ شود و درمان آن با آنتی اسید در این گروه از خانم های باردار تجویز می شود.

بسیاری از خانم هایی که تهوع و استفراغ بارداری دارند معمولا بدون عارضه خاصی بهبودی پیدا می کنند. خانم هایی که تهوع و استفراغ ملایم تا متوسط دارند در اوایل حاملگی افزایش وزن کمتری دارند و این مسئله معمولا مشکلی را برای جنین ایجاد نمی کند مگر اینکه مادر خودش در دوران بارداری کم وزن باشد. وزن گیری طبیعی در دوران بارداری به وزن دوران قبل بارداری بستگی دارد. تهوع و استفراغ شدید بارداری در حاملگی های بعدی 15 تا 2 درصد موارد که تکرار می شود. در خانم هایی که در حاملگی اول تهوع و استفراغ شدید نداشته اند به نظر نمی رسد در حاملگی های بعدی این مشکل به وجود آید.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که پزشک معالج شما بهترین منبع برای دریافت اطلاعات و سوالات شما است. زیرا هیچ وقت دو بیمار کاملا مشابه هم نیستند و نسخه های آنها با هم فرق دارد و این تنها پزشک معالج شما است که نسبت به وضعیت فردی شما آگاهی دارد.


قرص ضد تهوع که برای درمان علامتی حالت تهوع و
استفراغ به کار می‌روند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند : داروهای مؤثر بر
سیستم عصبی مرکزی (مؤثر بر مغز و سیستم عصبی) و داروهای محیطی (مؤثر بر
سیستم گوارش). مهم‌ترین این داروها متوکلوپرامید، دیمن هیدرینات و آنتی
اسید هستند که بطور معمول برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ مورد
استفاده قرار می گیرند .

تهوع و استفراغ از مشکلات شایع گوارشی هستند .
تهوع به صورت احساس ذهنی نیاز به بالا آوردن محتویات گوارشی تعریف می شود.
برخی افراد خیلی زود دچار حالت تهوع می‌شوند. عوامل متعددی باعث ایجاد این
حالت ناخوشایند می‌شود مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، پرخوری، استرس، میگرن و
غیره که برای رفع این مشکل باید از قرص های ضد تهوع استفاده کرد.

تهوع و استفراغ دلایل زیادی دارد. علل شایع آن
ویروس ها، مسمومیت غذایی و سموم (مانند برخی از داروها) هستند و هر فردی
ممکن است در طول زندگی خود بارها دچار حالت تهوع شود.
حالت تهوع حرکتی نیز یکی دیگر از علل ابتلا به حالت تهوع است. این بیماری
زمانی که فرد با وسایل نقلیه از جمله اتومبیل، هواپیما و کشتی سفر می کند
رخ می دهد. افرادی که می دانند در طی سفر به این حالت مبتلا می شوند،
بهترین حالت برایشان استفاده از داروهای ضد تهوع قبل از سفر است. مشکلات
داخلی گوش نیز می توانند احساس تهوع ایجاد کند.
عفونت های ویروسی نیز یکی دیگر از علل تهوع و استفراغ است. این حالت اغلب
با اسهال همراه می شود و شیوع آن همه گیر است. مسمومیت غذایی با باکتری یا
ویروس می تواند علائم مشابه ایجاد کند. در هر دو عامل (ویروس یا باکتری)،
بیماری به طور کلی دو روز ادامه داشته و سپس خود به خود از بین می رود. اما
تهوع همراه با اسهال برای افراد مسن و کودکان با کم شدن آب بدن، خطر کم
آبی را به همراه دارد.
اگر تهوع و یا استفراغ مداوم باشد و یا با علائم شدیدی مانند درد شکم، تب،
زردی پوست (یرقان)، یا خونریزی همراه باشد حتماً باید به پزشک مراجعه
کنید. افراد مبتلا به استفراغ شدید که به سایر بیماری ها مبتلا می باشند،
سن زیادی دارند، در سن خردسالی به سر می برند و یا باردار و شیرده هستند در
زمانی که حالت تهوع دارند باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.
گاهی داروها می توانند باعث تهوع یا استفراغ شوند. در این حالت علائم زمانی ایجاد می شود که داروی جدید را استفاده کرده اید.


مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

دیگر دلایل کمتر شایع ایجاد کننده تهوع و استفراغ عبارتند از:

برای جلوگیری یا کاهش تهوع و استفراغ می توان از انواع مختلف داروها
استفاده کرد. هر دارو با روش متفاوتی حالت تهوع را برطرف می کند . برخی از
داروهای ضد تهوع به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند اما اغلب اوقات
ترکیبی از این داروها برای کنترل تهوع و استفراغ مؤثرتر است .


قرص هایی که ممکن است برای جلوگیری یا کنترل تهوع و استفراغ استفاده شوند عبارتند از:

قرص متوکلوپرامید یکی از مهمترین قرص های ضد تهوع می باشد. این دارو در
انواع قرص ۱۰ میلی گرمی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو برای درمان حالت تهوع و استفراغ موثر بوده و همچنین از برگشت محتویات معده به مری جلوگیری
می کند. همچنین باعث تخلیه راحت‌تر معده شده و باعث کاهش زمان عبور از
روده باریک می شود . از این دارو می توان ۴ بار طی روز و قبل از صرف غذا
استفاده کرد.
عوارض : از
عوارض قرص متوکلوپرامید می توان به خواب آلودگی، سرگیجه، بالا رفتن ضربان
قلب، اسهال و اختلال در فشار خون اشاره کرد. این دارو برای رفع حالت تهوع و
استفراغ برای بیماران دیابتی که مبتلا به اختلال حرکت دستگاه گوارش هستند
تجویز می شود. همچنین در گذشته برای درمان حالت تهوع در افرادی که شیمی
درمانی می شدند نیز استفاده می شده است. مصرف همزمان قرص ضد تهوع
متوکلوپرامید با بعضی داروهای که بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند مانند آرام بخش ها، آنتی هیستامین ها، مخدر ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج
ممنوع است زیرا باعث تشدید اثر این دارو ها می شود. همچنین مصرف این دارو
با داروهای روان گردان مانند تری فلوپرازین یا هالوپریدول نیز باعث بوجود
آمدن عوارض خطرناک برای سلامتی بدن می شود.



قرص سیزاپراید به منظور درمان مشکلات گوارشی مثل ترش کردن یا سوزش معده و همچنین درمان ریفلاکس معده
تجویز می‌شود. این دارو اثر ضد تهوعی دارد و خطر بروز آریتمی قلبی از
جدی‌ترین عوارض مصرف آن است. این دارو موجب افزایش حرکات مری، معده و روده
در حین هضم غذا شده و در بیماری‌هایی با علایم بازگشت غذا به مری (ریفلاکس)
از قبیل دیس پپسی، ترش کردن و پس زدن غذا مفید است. به طور معمول مقدار
مصرف سیزاپراید ۱۰ میلی گرم ۳ یا ۴ بار در روز است. مصرف این دارو در
بیماران قلبی باید با احتیاط صورت پذیرد.
عوارض:
عوارض قرص سیزاپراید شامل آریتمی قلبی (غیر طبیعی شدن ضربان قلب)، یبوست،
اسهال، نفخ، افزایش تولید گاز در روده‌ها، تهوع، سردرد، آبریزش بینی، درد
شکم، گیجی، سینوزیت، بی‌خوابی و تشنج می‌باشد.

قرص دمیترون

قرص دمیترون به منظور جلوگیری از تهوع و استفراغ ایجاد شده در بارداری، جراحی، شیمی درمانی، سرطان یا درمان با اشعه
استفاده می‌شود. یبوست و اسهال برخی از عوارض مصرف این دارو می‌باشد.
همچنین اگر خانم‌های باردار حالت تهوع شدیدی داشته باشند، می‌توانند با
تجویز پزشک خود از دمیترون استفاده کنند. این دارو برای افراد کمتر از 4
سال توصیه نمی‌شود.
عوارض:
عوارض قرص دمیترون شامل یبوست، اسهال، تب، سردرد، درد در ناحیه شکم و معده،
سوزش، خارش، گیجی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، احساس سرما، خستگی و ضعف
غیرمعمول می‌باشد.

                                               

قرص ضد تهوع آنتی اسید دارای مواد معدنی مانند کلسیم کربنات، هیدروکسید و آلومینیم است. این دارو باعث خنثی کردن اسید معده می شود که در رفع تهوع موثر است. این دارو ممکن است عوارضی مانند یبوست نیز داشته باشد.

این داروها اگر در دوز پایین مصرف شوند, می توانند با کنترل کردن برگشت محتویات معده به مری حالت تهوع و استفراغ را از بین ببرد.
عوارض :
مصرف همزمان این داروها با سایمتیدین تداخل دارویی داشته و ممکن است سبب
عوارض جانبی خطرناک و یا تاثیر چند برابر دارو و یا بی اثر شدن آنها شود.



یکی از رایج ترین انواع قرص ضد تهوع فنوتیازین ها هستند. این دارو قیمت
مناسبی داشته و می توان از آن برای مدت طولانی نیز استفاده کرد. این دارو
ممکن است در بعضی افراد باعث حساسیت های پوستی، خواب آلودگی و اختلال در
کار کبد شوند.

آنتی هیستامین ها به صورت خفیف می توانند حالت تهوع و استفراغ را از بین
ببرند. این دارو دارای عوارض زیادی مانند گیجی، خواب آلودگی، خشکی دهان و
تاری دید می باشد. به همین خاطر مصرف زیاد این دارو و یا مصرف دوز بالای آن
توصیه نمی شود.

هیدروکلراید مکلزین یک آنتی هیستامین است که در درمان تهوع، استفراغ و سرگیجه ناشی از حالت تهوع حرکتی موثر است.
عوارض:
این دارو نباید توسط افراد مبتلا به بیماری های ریوی، گلوکوم، و یا کسانی
که مشکل ادراری را به علت بزرگ شدن پروستات دارند، استفاده شود. مکلزین
ممکن است موجب خواب آلودگی شود بنابراین نباید آن را با دیگر آرام بخش ها
مانند الکل، داروهای تسکین دهنده، یا قرص های خواب آور استفاده کرد. با
توجه به خواب آور بودن این دارو افرادی که از مکلزین استفاده می کنند باید
از رانندگی کردن و یا کار با ماشین آلات خطرناک خودداری کنند. استفاده از
مکلزین برای کودکان زیر ۱۲ سال و یا زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود مگر
این که توسط پزشک توصیه شود.

دیمن هیدرینات نیز یک آنتی هیستامین است. استفاده از آن باید به حالت تهوع
حرکتی محدود شود. این دارو می تواند موجب خواب آلودگی شود و باید از
استفاده از آن در موقعیت های مشابه داروی مکلزین اجتناب شود. فرمولاسیون
های مختلفی از دیمن هیدرینات در دسترس هستند. شکل مایع این دارو برای
کودکان طراحی شده است. باید حدود یک ساعت قبل از سفر برای جلوگیری تهوع حرکتی از داروهای ضد تهوع مکلزین و دیمن هیدرینات استفاده شود.

امترول یک داروی خوراکی است که برای تسکین معده درد در زمان تهوع و استفراغی که توسط عفونت ویروسی یا باکتریایی یا پرخوری
ایجاد می شود، طراحی شده است. امترول حاوی قند و اسید فسفریک است و برای
افراد دیابتی مناسب نیست. شرکت سازنده این دارو توصیه کرده است که در یک
روز بیش از ۵ بار نباید از این دارو استفاده کرد .
عوارض: به دلیل قند موجود در این دارو، بیماران دیابتی نباید از آن
استفاده کنند . قبل از استفاده از این دارو برای زنان باردار و شیرده و
کودکان خردسال با پزشک مشورت کنید.



بیسموت ساب سالیسیلات در تسکین تهوع و استفراغ موثر می باشد. این دارو بطور مستقیم بر روی دیواره معده تاثیر می گذارد و عوارض جانبی جدی شناخته شده ای ندارد. بیسموت ساب سالیسیلات ممکن است رنگ مدفوع و زبان را تیره کند.
عوارض:
زنان باردار و شیرده باید قبل از استفاده از بیسموت با پزشک خود مشورت کنند
چرا که بخشی از مواد تشکیل دهنده فعال (سالیسیلات) آن فرمول شیمیایی شبیه
به آسپرین دارد، که ممکن است به جنین و نوزاد آسیب برساند. بیمارانی که به
آسپیرین آلرژی دارند و یا با مصرف سایر داروهای مشابه آن واکنش نشان می
دهند، نباید بیسموت استفاده کنند. اگر از داروهای رقیق کننده خون (داروهای
ضد انعقاد) استفاده می کنید، و یا به بیماری دیابت یا بیماری نقرس مبتلا
هستید، این دارو را تحت نظر پزشک استفاده کنید زیرا افزایش سالیسیلات در
بدن ممکن است به افزایش اثر ضد انعقادی کمک کند.

بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند معمولا در ۲۴ ساعت اول دچار
حالت تهوع و استفراغ حاد می شوند. در مواردی ممکن است فرد بعد از چند روز
دچار حالت تهوع شود که به آن تاخیری می گویند. در این موارد معمولا پزشک با
توجه به شرایط جسمی بیمار و مراحل درمانی یکی از انواع داروهایی که برای
از بین بردن حالت تهوع بعد از شیمی درمانی به کار می روند را تجویز می کند.
در ادامه به چندین مورد از این داروها و عوارض جانبی ناشی از مصرف آنها
اشاره می کنیم.

دگزامتازون از انواع قرص هایی است که در از بین
بردن حالت تهوع و استفراغ موثر عمل می کند. این دارو برای رفع حالت تهوع
بعد از شیمی درمانی تجویز می شود. گفتنی است که این دارو دارای عوارض جانبی
خطرناکی می باشد به همین دلیل موارد تجویز آن نیز محدود است با این حال
برای جلوگیری از حالت تهوع بعد از عمل جراحی این دارو برای بیمار تجویز می
شود.

این داروها نیز در از بین بردن حالت تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی
موثر بوده و به عنوان درمان اصلی برای از بین بردن تهوع بعد از جراحی و
رادیوتراپی نیز به شمار می رود. این داروها ممکن است سبب بروز عوارضی مانند
ضعف و بی حالی، یبوست و سر درد شود.

از دیگر قرص های ضد تهوع می توان به بنزودیازپین اشاره کرد. این دارو برای
جلوگیری و یا درمان حالت تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی به کار می
رود. این دارو در دو نوع آلپرازولام و لورازپام وجود دارد.

نکته ای که در پایان باید به آن اشاره شود این است که با توجه به دلیل بروز حالت تهوع و استفراغ باید از قرص ضد تهوع مناسب
استفاده کرد. در مواردی حالت تهوع ممکن است ناشی از مشکلات گوارشی باشد که
درمان های به کار رفته در این شرایط با درمان های حالت تهوع ناشی از شیمی
درمانی یا اوایل بارداری متفاوت است. توصیه می شود که در صورت شدت گرفتن
حالت تهوع حتما به یک مرکز اورژانس مراجعه تا با تشخیص صحیح درمان لازم
صورت گیرد.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

در هفته هفتم بارداری هستم حالت تهوع شدید دارم دکتر دمیترون تجویز کرده ولی فایده ای نداره پیشنهاد شما چیه؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: بیماری های شبه وبا در صورتی که به موقع پیشگیری و درمان نشوند می توانند کشنده باشد و باید رعایت اصول پیشگیری را در پیش بگیریم زیرا این ویروس در مناطق گرم و مرطوب و در فواصل ماه های اردیبهشت تا آبان شایع می شود، این بیماری پس از امراض حاد تنفسی رتبه دوم بیماری های شالع واگیردار را به خود اختصاص داده است. نظری ادامه داد: استفراغ بدون حالت تهوع از قبل

از شیرین ترین و مقدس ترین کارها است چرا که کار ما در واقع مهمان داری و رضایت مهمانی می باشد ک اصلا فرق نمی کند که ملیت ؛ رنگ ؛ نژاد و دین آن چی باشد در این کار شما از مجموع آداب و رفتار دنیا آگاهی پیدا میکنید در واقع مثل کارخانه شخصیت سازی می باشد و با تمام این صحبت ها و سنگ جلوی پای ما و شغلم است. ماهیانه 1 میلیون درآمد داریم حسن زاده در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه ماهیانه چقدر هتل شما در آمد دارد ؛ خاطر نشان کرد: درآمد هتل بستگی به ایام هفته دارد در خلوت ترین ماه هتل حساب کردم قریب به 1میلیون درآمد داشته است.

. افرادی که الگوی بره غذاییشان فست فود بود دچار چاقی شکمی، LDL بالا، HDL پایین و تری گلیسیرید بالا بودند. محققان همچنین متوجه شدند مصرف بالای نودل مخصوصا روی سلامت خانم ها تاثیر می گذارد. مستقل از دیگر عوامل رژیمی، خوردن نودل فوری بیش از دوبار در هفته، برابر است با خطر سندروم متابولیک در خانم ها. تحقیقات دیگری که روی بیش از 1.7 کودک انجام شد نشان داد

. نظری اظهار کرد: بیمار مبتلا به شبه وبا علائمی همچون استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، فاقد تب، بدون دل درد و بدون پیچش در شکم، گرفتگی(اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، عطش و تشنگی فراوان، کم شدن یا قطع ادرار را از خود نشان می دهد. رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار کرد: 9 درصد بیماران التور بدون علامت هستند و یا اسهال خفیف دارند ولی در صورت اسهال آبکی شدید، از اولین مدفوع شل تا شوک 4

> از کم شروع کنید بهتر است روزه گرفتن را از ساعات کم آغاز کنید تا ببینید بدن تان چه عکس العملی به آن نشان می دهد. به عنوان مثال از 8 ساعت در روز آغاز کنید یا صبحانه و ناهار خود را حذف کنید. سپس: • شرایط روحی و فیزیکی خود را در ساعات مختلف بررسی کنید. آیا در روز یا ساعات اول احساس ضعف و خستگی یا برعکس احساس سبکی می کنید؟ روزهای بعد را زیر نظر داشته

> دونالد و گوا با هم بازی می کردند، باهم غذا می خوردند. خانواده کلاگ آزمایش های منظمی را روی آن ها انجام می دادند. در یکی از این آزمایش ها، کلاگ کلوچه ای را با نخی در وسط اتاق آویخت تا ببیند چقدر طول می کشد، این دو به آن برسند. گوا در چنین آزمون هایی از دونالد بهتر عمل می کرد، اما ازلحاظ یادگیری زبان ناامید کننده بود. نه ماه پس از شروع آزمایش، مهارت های زبانی دونالد خیلی از گوا بهتر نبود. وقتی یک روز

مادر پس از هر بار شیردهی، مقدار زیادی انرژی از دست می دهد. این انرژی از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی قابل برگشت به بدن خواهد بود. مادران شیرده حداقل 5 کالری از حالت عادی در روز نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار کالری دریافت شود، میزان شیر تولید شده در مادر نیز کمتر خواهد بود. متاسفانه برخی مادران پس از زایمان، رژیم های سخت لاغری می گیرند و در نتیجه شیرشان کم می شود. اگر نوزاد ساعات

مرتب آب، قند و نمک به بدنتان برسد علاوه بر این تیورفان برای تنظیم کار روده ها مفید است و آب ترشح شده از روده ها را کنترل می کند. اگر دل درد هم داشته باشید می توانید از داروهای ضداسپاسم استفاده کنید. در صورت حالت تهوع و استفراغ نیز به سراغ موتیلیوم بروید. البته توجه داشته باشید که بدون تجویز پزشک نباید بیش از دو روز خوددرمانی کرد و دارو خورد. باید بدانید که مصرف بیش از اندازه

را روی قفسه سینه خود احساس کنند و امکان تعریق زیاد وجود دارد.حالت تهوع و استفراغافراد مبتلا به اختلال اضطراب ممکن است حالت تهوع و استفراغ را در نتیجه یک واکنش استرسی اغراق آمیز تجربه کنند. زمانی که آنها تلاش می کنند در شرایطی که مضطرب هستند، غذا بخورند این حالت ممکن است تشدید شود. طی یک واکنش استرسی بدن خون اکسیژن دار را از اندام های مرکزی به سمت عضلات اصلی منحرف می سازد تا بدن قادر به ارائه واکنش

راستای بررسی ابتلا به آرتریت روماتوئید انجام می دهد و در صورت منفی بودن جواب ممکن است توجه پزشک به سمت روده نشت کننده جلب شود. درد مفاصل می تواند از نشانه های سندرم روده نشت کننده باشد. پژوهش ها نشان داده اند که این شرایط ممکن است ریشه در بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید داشته باشد. غذا می خورید و دچار نفخ می شوید. یا ممکن است پس از مصرف مواد غذایی خاص نیاز فوری به استفاده از

ماه در بیمارستان یاسر بستری بودم و همسرم در آن بحبوحه گرمای تابستان و با حجاب کامل علاوه بر کارهای من به کارهای سایر بیماران اتاق نیز رسیدگی می کرد. صبر و مهربانی همسر یک جانباز در تخت مجاور من یک جانباز حدوداً 25 یا 3 ساله بستری بود. در ساعات ملاقات تنها پدرش به ملاقات او می آمد. از او سوال کردم چرا ازدواج نکرده ای؟ او پاسخ داد :از زنها متنفر هستم خواهر دو قلوی من در سن 16

. فرد به دفعات زیاد از خشم منفجر می شود فرد به دفعات از خشم منفجر می شود و این انفجارهای خشم معمولاً در واکنش به ناکامی روی می دهند و می توانند کلامی یا رفتاری باشند. (انفجار خشم رفتاری به صورت پرخاشگری نسبت به خود، دیگران، یا اشیا و لوازم خود یا دیگران نشان داده می شود). این انفجارهای خشم باید فراوان باشند (حداقل سه بار در هفته)، حداقل 1 سال ادامه داشته باشند، و در حداقل 2 محیط از 3 محیطِ

می کنند، اما درد فک پایین نیز نشانه نسبتا شایع در حمله قلبی است. نشانه های حمله قلبی درد در مرکز قفسه سینه که اغلب به سمت چپ (بازو و فک معمول تر است) منشعب می شود. تنگی نفس و در نهایت اختلال در تنفس تعرق زیاد سرگیجه و از دست دادن هوشیاری (گاهی) تهوع و گاهی استفراغ سایر علل درد فک پایین علل درد فک پایین و نشانه

کشور را بسازند و آینده را درست کنند. مردم مراقب دین و آینده کشور هستند. مردم را باور کنیم. وی هم چنین در پاسخ به پرسشی در خصوص راهکار عملی برای توسعه روابط میان ایران با آمریکای جنوبی گفت: در زمینه مسائل اقتصادی ما می خواهیم بر مبنای منافع دو طرف با همه کشورها کار کنیم و در این راستا من معاون اول و سایر وزرا جلسات و نشست های مشترکی تاکنون داشته ایم. وی خاطر نشان کرد: کشور

اگر عادت به مصرف نوشابه های گازدار دارید و قصد ترک این عادت را دارید، می توانید از آب های گازدار استفاده کنید. می توانید برای بهبود طعم این آب ها، کمی آب پرتقال یا لیمو نیز به آن اضافه کنید. آب گازدار هم بخشی از مایعات مورد نیاز بدن شما را تامین می کند، و هم شما را از طعم تکراری آب خلاص می کند. این آب ها در مورد برخی خانم ها حتی منجر به کاهش حالت تهوع می شوند. بارداری و کافئین

حمله تروریستی در حالی صورت گرفته که همین کشورهای غربی در برابر کشتار مردم یمن توسط سعودی و نیز درد و رنج 2 اسیر فلسطینی که 5 هفته است اعتصاب غذا کرده اند راه سکوت در پیش گرفته اند که خود سندی بر دوگانگی رفتاری و عدم صداقت آنها در باب تروریسم و حقوق بشر است.

> فرد به دفعات از خشم منفجر می شود و این انفجارهای خشم معمولاً در واکنش به ناکامی روی می دهند و می توانند کلامی یا رفتاری باشند. (انفجار خشم رفتاری به صورت پرخاشگری نسبت به خود، دیگران، یا اشیا و لوازم خود یا دیگران نشان داده می شود). این انفجارهای خشم باید فراوان باشند (حداقل سه بار در هفته)، حداقل 1 سال ادامه داشته باشند، و در حداقل 2 محیط از 3 محیطِ زیر حضور داشته باشند (مثلاً، در خانه + در مدرسه

و حتی پس از انتخابات هم هیچ بره ای در حرف و عمل ارائه نمی دهند که سینما از حالت بی سروسامانی محتوایی نجات پیدا کند نباید انتظاری بیش از این داشت. کجای این سینما گردشگر را جذب می کند؟ همین چند روز پیش بود که رضا کیانیان، سینماگر حامی دولت برای بار چندم مدعی شد سینمای ایران در راستای منافع ملی قدم برمی دارد و از ایران چهره ای موجه به جهان ارائه می دهد و برای همین هم سینما

سوال مخاطب نی نی بان: من با وجود کمی اسپرم با اولین اقدام باردار شدم، خدارو شکر، ولی یه سوال داشتم اینکه قبلا یه سقط داشتم ( افتادم لکه بینی )، ولی الان توی بارداری دومم لکه بینی ندارم و تا هفته 4 نوک سینه هام درد داشت و کمی زیر دلم درد داشت و کمی حالت تهوع، ولی الان که هفته 5 هستم تقریبا هیچ علامتی از بارداری ندارم(حالت تهوع و ) و البته لکه بینی هم ندارم، میخواستم بدونم جنین من آسیب ندبده

ایران آنلاین /بوی دهانش سیستم صوتی و تصویری ام را دچار اختلال کرده است. جایی برای عقب نشینی ندارم چراکه احتمالاً صورتم می رود زیر بغل مسافر کناری!ساعت 7 صبح روز شنبه در یکی از واگن های متروی تهران فیلم کمدی گروتسک عجیب و غریبی به نمایش در می آید حیف که تماشاچی ندارد. اپیزود نخست امروز شنبه است، واگن شماره 3 خط 2 تا خرخره پر از مسافر است. مسافرهای چاق و لاغر، کوتاه و بلند، کت و شلواری و

تهوع – استفراغ – اسهال – احساس درد و ناراحتی در ناحیه تخمدان ها برخی از زنانی که داروهای درمان کننده نازایی را تزریق می کنند، دچار نوع خفیف این سندرم می شوند که بعد از حدود یک هفته برطرف می شود. اما اگر خانمی بعد از تزریق این داروها، باردار شود، علائم سندرم بدتر می شوند و چند روز تا چند هفته طول می کشند. علائم سندرم شدید: – افزایش سریع وزن؛ به عنوان مثال 3/

باشد و اگر کسی غذای سنگین مثل گوشت و غذای چرب بخورد مجبور است آب زیاد بخورد، معده اش آسیب می بیند. در روایات سفارش شده بعد از گوشت و غذای چرب، آب نخورید ولی چنین اشخاصی در ماه مبارک از روی اضطرار و ناچاری آب می خورند، نتیجه اش این است که صبح حال مساعدی نداشته و حالت تهوع و استفراغ دارند. مطلب دوم اینکه روزه گرسنگی و تشنگی و احساس ضعف را در پی دارد و بعضی افراد که روزه نمی گیرند دلیل آن

لکه ها یاخونریزیبیشتری را به همراه خواهد داشت. این خونریزی می تواند شش هفته پس از حاملگی یا دیرتر از آن آغاز شود. همچنین ممکن است با حالت تهوع و استفراغ شدید، انقباض یا تورم شکم همراه باشد. دکتر عشوری به بزرگ شدن اندازه رحم بیش از حد معمول برای حاملگی چند هفته ای، پر کاری تیروئید یا وجودکیست های تخمدانیبه عنوان نشانه های دیگر حاملگی مولار اشاره می کند و می گوید: البته بررسی

انتظار این است که بره موشکی ایران جمع اوری شود و ایران به حمایت از گروه های تروریستی به گفته آنها، دست بردارد. در این باره چه پاسخی دارید؟ – پاسخ روحانی به سوال واحد مرکزی خبر: آمریکایی ها بدانند هر زمانی نیاز به تست موشک داشته باشیم، تست خواهیم کرد. مردم ایران برای دفاع از خودشان از کسی نخواهد پرسید. -سلاح ما برای صلح است اگر ایران سلاح نداشته باشد یه عده دچار محاسبه

> واقعا حالا که بدن من در این مرحله از بارداری به اندازه یک خانه بزرگ و سنگین شده و باید هر 14 دقیقه یک بار به دستشویی بروم، خوابیدن کار بسیار راحتی به نظر می رسد! 2- تا چشم روی هم بگذاری 9 ماه تمام شده و بچه به دنیا اومده البته وقتی در روزهای آخر بارداری باشی، هر روز به قدر یک ماه طول می کشد و از آنجایی که من 37 هفته بارداری را گذرانده ام، هنوز 21 ماه دیگر را باید تحمل کنم!

> زنان سعی می کنند تا این خواسته ی همسرشان را اجابت کنند اما گاهی دچار افراط و تفریط می شوند. یکی از مراجعین من می گفت : نمی دانم چه طور و به چه زبانی به همسرم بگویم اینقدر عجیب و غریب آرایش نکن، این قدر هر روز در آرایشگاه نباش . واقعیت است که بسیاری از مردان دوست ندارند همسرشان آرایش جیغ داشته باشد یا دائماً رنگ مویش را عوض کند. همچنین آراستگی و اهمیت دادن به ظاهر با خرید کردن های

تفریح شان می گوید: ماهی یکی دو بار رستوران می آییم، شاید هفته ای یک بار هم درخانه غذا سفارش می دهیم. قبلا سینما هم زیاد می رفتیم، اماالان خیلی دیر به دیر. همین رستوران ها هم خوش می گذرد. من عکس های فودکرت پالادیوم را دیده ام، دوست دارم آنجا برویم اما می گویند گران است. پدر او، کارمند یکی از اداره های دولتی است. با حساب دو دو تا چهارتا کردن می گوید: سینما که برویم، 4 هزار تومان کمتر نمی شود. تازه بعد

کد خبر: 24215|| تاریخ: 1 خرداد 1396 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، عروس خانم آیا وکیلم؟ عروس رفته گل به چینه اما نه، انگار این بار فرق دارد؛ این عروس با عروس های دیگر فرق دارد. او به دنبال گل و گلاب نیست. او حتی برای دوام زندگی مشترک و خوشبختی اش، شرطی هم تعیین نکرده است. او شرطی را پذیرفته و پای در راهی گذاشته، که هرکسی را توان پذیرفتن نیست. نگاه اطرافیان، به لب های

سابقه کاری در زمینه حسابداری- خانم/ آقا مراجعه حضوری یا ارسال رزومه 4 راننده با خودرو خودروی نیسان یخچالدار- آقا مراجعه حضوری مهلت مراجعه حضوری یا ارسال رزومه یک هفته پس از تاریخ درج آگهی استخدام مرکز جامع تصویربرداری پزشکی و رادیولوژی مداخله ای فراپرتو بروز رسانی : 1 خرداد 1396 مقطع : —

را درست کنند. مردم مراقب دین و آینده کشور هستند. مردم را باور کنیم. وی هم چنین در پاسخ به پرسشی در خصوص راهکار عملی برای توسعه روابط میان ایران با آمریکای جنوبی گفت: در زمینه مسائل اقتصادی ما می خواهیم بر مبنای منافع دو طرف با همه کشورها کار کنیم و در این راستا من معاون اول و سایر وزرا جلسات و نشست های مشترکی تاکنون داشته ایم. وی خاطر نشان کرد: کشور ونزوئلا نیز پتانسیل بسیار

“),t.close()},t.write(‘

مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

قرص ضد تهوع در بارداری و دمیترون و متوکلوپرامید و اندانسترون ، اسم انواع بهترین قرص ضد تهوع ، قرص ضد تهوع ماشین و کودکان خارجی همگی در سایت پارسی زی . با ما هرماه باشید.

موقعی که شما دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید نیاز به داروهای ضد تهوع معنی پیدا می کند.این داروها به دو دسته کلی تقسیم می شوند و دسته اول روی مغز و سیستم عصبی شما تاثیر می گذارند و دسته دوم روی دستگاه گوارش شما.

اگر زن بارداری دچار تهوع شد باید به او ویتامین b6 داد . این دارو ها معمولا از گیاه شاهدانه تولید می شوند.از عوارض کلی داروهای ضد تهوع یبوست و خستگی و خشکی دهان است.

از مهمترین داروها و قرص های ضد تهوع می توانیم به قرص متوکلوپرامید و قرص دمیترون و قرص دیمن هیدرینات و قرص اندانسترون و فنوتیازین می باشند.مصرف قرص ضد تهوع در بارداری

این قرص از بهترین قرص های ضد تهوع است و در انواع قرص ۱۰ میلی گرمی مصرف می شود.این قرص برای درمان حالت تهوع و استفراغ کاربرد بسیار زیادی دارد و از بازگشت محتویات معده به مری جلوگیریث می کند.با خوردن این قرص معده راحت تر تخلیه می شود.

مواد پس از مصرف این قرص با سرعت بیشتری از روده بزرگ رد می شود.باید ۴ بار از این دارو در طول روز مصرف شود و باید قبل از غذا خورده شود.این دارو برای درمان حالت تهوع در بیماران دیابتی که مشکل حرکت دستگاه گوارش دارند به کار برده می شود.

این دارو هم مانند تمایم داروهای شیمیایی یک سری عوارض دارد که می توانیم به سرگیجه و خواب آلودگی و اختلال فشار خون و تپش قلب و اسهال را برد.

یکی از کاربردهای خوب این دارو این بود که در گذشته برای درمان حالت تهوع بیمارانی که شیمی درمانی می شدند کاربرد داشت.اصولا این دارو را نباید با داروهایی که روی عصب تاثیر می گذارند مصرف کنید.

این قرص برای درمان مشکلات معده مانند ترش کردن معده و سوزش معده و رفلاکس معده کاربرد دارد.اثر اصلی این دارو تاثیر بر روی تهوع است و از عوارض بد آن خطر بروز آریتمی قلبی است.

با مصرف این دارو در حین هضم غذا حرکات معدهه و روده و مری افزایش پیدا می کند.اگر احتمال بازگشت غذا به مری وجود داشته باشد نیز این دارو تجویز می شود.میزان مصرف هم سه الی چهار قرص ۱۰ میلی گرمی در روز است.

کسانی که بیماری قلبی دارند باید این دارو را با احتیاط مصرف کنند و قبل از مصرف حتما باید با پزشک خود مشورت نمایند.

عوارض

این قرص برای جلوگیری از ایجاد حالت تهوع در شیمی درمانی و بارداری و جراحی و سرطان و درمان با اشعه ها کاربرد دارد.با مصرف این دارو احتمالا ممکن است به اسهال یا یبوست دچار شوید و این چیز عجیبی نیست.

اگر حالت تهوع در بارداری زیاد و شدید باشد بعضی از پزشکان مصرف این دارو را توصیه می کنند و مصرف این دارو برای کودکان زیر ۴ سال توصیه نمی شود.

عوارض

مطالب مرتبط

مصرف قرص ضد تهوع در بارداری
مصرف قرص ضد تهوع در بارداری
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *