مجازات زن خیانتکار در قانون

خواص دارویی و گیاهی

مجازات زن خیانتکار در قانون
مجازات زن خیانتکار در قانون


خیانت و داشتن رابطه نامشروع یکی از اولین اتهام‌هایی است که همسران هنگام اختلاف، یکدیگر را به آن متهم می‌کنند. در قانون نیز شکایتی با عنوان روابط نامشروع به رسمیت شناخته شده و از سوی قضات مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد.

 ارتباط نامشروع، از تخیل تا واقعیت: مردی قصد دارد از همسرش جدا شود. مهریه همسر او بسیار سنگین است. او برای رهایی از پرداخت این مهریه و نیز سرکیسه کردن همسرش، موقعیتی را فراهم می‌کند که مردی غریبه با همسرش رابطه نامشروع داشته باشد و با فیلمبرداری از این موقعیت، همسرش را تهدید می‌کند که در صورت عدم رضایت به طلاق و نپرداختن مبلغی پول به او، این فیلم را منتشر خواهد کرد. همسر مرد راضی به طلاق و پرداخت پول می‌شود، اما نمی‌داند این نقشه‌ای است که همسرش به واسطه آن تا به حال چند بار اقدام به کلاهبرداری‌های مشابه کرده است.

این خلاصه داستان فیلمی‌ به نام نقاب است که دو سال قبل نسخه کوتاه شده آن در سینماهای ایران به نمایش درآمد اما مدت کوتاهی پس از آن، نسخه کامل فیلم از طریق شبکه غیرقانونی پخش فیلم‌های سینمایی به دست مخاطبان رسید. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده بود اما هنوز هم مردانی هستند که تصور می‌کنند اگر بتوانند برای همسر خود پاپوشی از این نوع درست کنند، راحت و بی‌دردسر از آنها جدا می‌شوند و به سراغ زندگی خود مـی‌رونـد.

بسیاری از این مردان در دادگاه‌های خانواده، همسر خود را تهدید می‌کنند که اگر راضی به طلاق نشود، با جور کردن ۴ شاهد و طرح دادخواستی با عنوان رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد، آبروی آنها را می‌برند. اغلب این مردان نمی‌دانند که حتی اگر چنین جرمی‌ نیز در مورد همسرشان به اثبات برسد، این مساله بحث مهریه را منتفی نمی‌کند.مجازات زن خیانتکار در قانون

چون مهریه مالی است که پیش از وقوع خیانت و در همان زمان عقد به زن تعلق گرفته است و در چنین حالتی ممکن است دادگاه تخفیف اندکی را برای گرفتن مهریه قائل شود و مهریه در هر شرایطی به زن تعلق می‌گیرد و فقط اثبات خیانت می‌تواند سبب شود مرد بتواند براحتی همسرش را طلاق دهد.

در مورد زنانی هم که تمایل به طلاق دارند، ممکن است برخی از آنها به سراغ زنی بروند و او را ترغیب کنند از طریق تماس تلفنی و تله‌گذاری، همسر آنها را به دام بیندازد تا در نهایت پس از اثبات خیانت همسرشان بتوانند بسادگی طلاق بگیرند.

اینها راه‌حل‌هایی است که برخی افراد در دادگاه در پیش می‌گیرند، اما شرایط همیشه مانند فیلم‌های سینمایی نیست و بسیاری از افراد در این مسیر دچار مشکلات عجیب و غریبی می‌شوند.

در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هرفردی با کیفر و جزای سنگین همراه است .

در تمامی جوامع مدنی به محض این‌که زن و شوهر با خطبه عقد یا بنابر رسوم و فرهنگ خودشان با هم ازدواج می‌کنند و رابطه زن و شوهری میان آنها پیش می‌آید و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، میان آنها حریم و رابطه‌ای ایجاد می‌شود که در تمام جوامع بشری به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن جوامع برای آن قداست و حرمت قائل هستند. به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم قبیح و زشت تلقی شده و با آن بشدت برخورد می‌شود.

در بعد تاریخی حتی در قدیمی‌ترین قوانین بشری مثل قانون حمورابی برای کسانی که مرتکب جرائم خانوادگی شوند مجازات سختی پیش‌بینی کرده بودند. مثلا زنی که به شوهرش خیانت می‌کرد یا مردی که به زنش خیانت می‌کرد به مجازات حبس، تبعید و شلاق محکوم می‌شد که این موارد بسته به نوع جرم و کیفیت آن تقسیم‌بندی‌های خاص خود را داشت و این مجازات در مواردی منجر به صدور حکم مرگ مجرم می‌شد.

در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی هم خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هر فردی با کیفر و جزای سنگین همراه است.

در شرع مقدس اسلام این جرم در ۲ قسمت زنا و رابطه نامشروع تعریف شده است.

تعزیر هم مجازاتی است که تعیین آن به اختیار حاکم است و تفاوت آن با مجازات در این است که حد را خدا از طریق پیامبر خود برای ما مشخص کرده است و در آن هم جرم و هم مجازات مشخص است.

در ماده ۶۳ قانون مجازات اسلامی‌ در تعریف جرم زنا آمده است: «جماع مرد با زنی که بر او ذاتا حرام است.»

در کتاب دوم از باب اول قانون مجازات اسلامی‌ نیز راه‌های اثبات این جرم و انواع آن مشخص شده است. زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است که انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن مشخص است.

همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند.

جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند. جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

در شهر تهران دادسرایی تخصصی با عنوان دادسرای ارشاد نیز برای رسیدگی به این جرم تعیین شده که افراد می‌توانند با مراجعه به این محل دادخواست خود را به این دادگاه تخصصی ارائه دهند، اما این مساله مانع از رسیدگی به این شکایت در دادسراهای عمومی‌ نیست. البته گاهی دادسراهای مختلف چنین پرونده‌هایی را برای دادسرای ارشاد ارسال می‌کنند تا در آن محل مورد رسیدگی قرار گیرد،

اما در شهرستان‌ها این شکایت در دادسراها رسیدگی می‌شود. شیوه رسیدگی هم مانند دیگر جرائم کیفری است و دادگاه با احضار متهم و بازجویی از وی وارد رسیدگی به پرونده می‌شود.

نکته جالب توجه این است که بر خلاف دادگاه‌ها و دادسراهای دیگر که خبرنگاران با مجوزهای لازم امکان حضور در جلسات دادگاه و تهیه گزارش از دادسراها را دارند، دادسرای ارشاد هیچ خبرنگاری را برای تهیه گزارش نمی‌پذیرد و درباره پرونده‌هایی که در این دادسرا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد نیز هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد. چنین مساله‌ای به این دلیل است که ممکن است بیان و گزارش چنین موضوع‌هایی باعث اشاعه فساد و فحشاء شود و در نتیجه قبح این مسائل از بین برود. به همین دلیل در اطلاع رسانی این پرونده‌ها نیز ملاحظه‌های فراوانی لحاظ می‌شود.

 زنان و مردانی که با در دست‌داشتن چنین شکایت‌هایی به دادگستری و یا دادسرا مراجعه می‌کنند،  شکایت خود را چنین مطرح می‌کنند: در بیشتر مواردی که موضوع شکایت رابطه نامشروع است، شاکی مدعی می‌شود همسرش غیر از او با فرد دیگری نیز رابطه دارد. گاهی نیز همسران داشتن چنین رابطه‌ای را به یکدیگر نسبت می‌دهند و هر دوی آنها علیه یکدیگر شکایت می‌کنند.

علت طرح چنین شکایت‌هایی نیز همیشه وجود چنین رابطه ای نیست بلکه در برخی موارد یکی از طرفین دچار توهم است یا این‌که به خاطر بدبینی یا دوست داشتن زیاد، همسر خود را به این مورد متهم می‌کند. در برخی موارد نیز همسران حریم خانواده را رعایت نمی‌کنند و با برخی رفتارهای خاص خود سبب بروز سوء ظن در همسر خود می‌شوند.

برای شکایت رابطه نامشروع نیز شیوه‌هایی همچون اقرار، شهادت، دلایل و مدارک، علم قاضی و اماره برای اثبات جرم وجود دارد.

اقرار اولین و بدیهی‌ترین دلیل اثبات جرم است به این معنی که وقتی از فردی شکایتی شده و متهم به انجام جرم است، در مقابل قاضی یا مامور نیروی انتظامی‌ قرار بگیرد و با زبان خودش اعتراف کند که جرم را مرتکب شده و بعد هم اقرار خود را با امضاء یا اثر انگشت تایید کند. دلایل و مدارک نیز شیوه دیگری برای اثبات جرم است. در قانون آیین دادرسی کیفری مشخص شده که گزارش و اعلام جرم باید مستند باشد و برای قاضی یقین حاصل شود که جرم انجام شده است.

قانون در خصوص این جرم و اثبات آن سختگیری خاصی دارد و در مواردی که فردی به دیگری نسبت زنا دهد و نتواند این جرم را ثابت کند، مجازات سختی پیش بینی شده است. به چنین جرمی‌در متون حقوقی «قذف» گفته می‌شود.

تعریف دقیق حقوقی این عبارت نیز چنین است: قذف نوعی دشنام و به معنای متهم کردن شخصی به زنا یا لواط است و در فقه اسلامی ‌و حقوق کیفری ایران جرم دانسته می‌شود و قذف‌کننده به میزان ۸۰ ضربه شلاق مجازات خواهد شد. این مجازات برای این تعیین شده که افراد به سادگی چنین اتهامی‌ به یکدیگر نزنند و صرف اختلافی کوچک آبروی یکدیگر را نریزند،

زیرا  در دین اسلام آبروی فرد مومن مانند خون اوست و هرکس آبروی مومنی را بریزد مانند این است که خون او را ریخته و به همین‌دلیل قانون برای چنین موضوعی این مجازات سخت را پیش‌بینی کرده است.

در قرآن و در آیه۴ سوره نور نیز آمده است: کسانی که زنان عفیف را به زنا متهم می‌کنند و ۴ شاهد نمی‌آورند ۸۰ ضربه تازیانه بزنید و از آن پس هرگز شهادتشان را نپذیرید که مردمی‌ فاسق‌اند.

البته در مواردی که شکایت رابطه نامشروع مستدل و دقیق باشد، به این شکایت‌ها به دقت رسیدگی و مرتکب آن مجازات خواهد شد؛ اما با کسانی که بخواهند در این زمینه تهمت بزنند و حتی افرادی که به دروغ شهادت می‌دهند مورد مجازات قرار می‌گیرند. به همین سبب افرادی که می‌خواهند چنین شکایتی را مطرح کنند، حتما باید عواقب این کار را در نظر بگیرند و بی‌جهت به کسی تهمت نزنند.

در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری دامنه ارتباط‌های انسانی نیز گسترش یافته است. بسیاری از همسران با دیدن تلفن همراه همسرشان و خواندن پیامی‌کوتاه ممکن است نسبت به آنها مشکوک شده و تصور کنند همسر آنها با فردی غیر از او رابطه دارد. اما سوال اینجاست که آیا پیامک می‌تواند دلیلی بر وجود رابطه نامشروع باشد؟

پاسخ به این سوال این گونه است: در چنین پرونده‌هایی علم قاضی بسیار مهم و موثر است. پذیرفتن این مساله بستگی به نظر قاضی دارد و او شرایط و اوضاع و احوال را در نظر می‌گیرد. ممکن است قاضی چنین مساله‌ای را به عنوان یک اماره بپذیرد و ممکن است قبول نکند.

برای شنود تلفن متشاکی یا متهم علاوه بر اجازه قاضی پرونده، نیاز به اجازه قاضی ویژه‌ای نیز هست.

فیلم و عکس نیز از دیگر مواردی است که از نظر برخی افراد ممکن است بتوان با آن رابطه نامشروع را ثابت کرد، در مورد چنین پرونده‌هایی اغلب شهادت شهود و اقرار به عنوان دلیل ارتکاب جرم مورد پذیرش قرار می‌گیرد و فیلم و عکس ادله اثبات جرم تلقی نمی‌شوند و فقط ممکن است برای قاضی به عنوان اماره و نشانه تقلی شود، زیرا مواردی وجود داشته که فیلم یا عکس ساختگی بوده و مونتاژ شده است تا آبروی فردی ریخته شود. چنین مسائلی نیز با توجه به پیشرفت فناوری براحتی قابل انجام است و به همین سبب قضات به چنین مسائلی توجهی جدی ندارند.

وقتی این سوال را از یک قاضی دادگستری می‌پرسم، پاسخ می‌دهد: در شکایت‌هایی که خانم‌ها علیه همسران خود مطرح می‌کنند مواردی که سبب شکایت شده این‌گونه است که زنی آمده از همسر خود شکایت کرده که با زنی رابطه نامشروع دارد، اما در بررسی دادسرا مشخص شده که رابطه شوهرش با یک زن دیگر صرفا رابطه کاری بوده است و فقط در طول یک مسیر مشخص مرد همکار خانمش را سوار خودروی خود کرده و زن با دیدن این صحنه از این مساله تلقی رابطه نامشروع کرده است.

در پرونده‌ای دیگر زنی از تلفن همراه همسرش پیامکی را پیدا کرده که از طرف دوست مذکر مرد ارسال شده، اما چون الفاظ موجود در پیامک ناجور و مشکوک‌ بوده، همسر مرد تصور کرده فرستنده آن یک زن بوده و این تصور ایجاد‌شده که میان او و همسرش رابطه نامشروع وجود داشته است.

در مورد مردها نیز در یک پرونده زنی به دیدن پدر و مادرش می‌رفته و چون شوهرش سختگیری می‌کرده به شوهرش چیزی نگفته و همسرش نسبت به این رابطه مشکوک شده است.مجازات زن خیانتکار در قانون

در پرونده ای دیگر زنی بدون اطلاع همسرش به خانواده خود کمک می‌کرده و این مساله سبب مشکوک‌شدن همسر و طرح شکایت شده است.

یا در پرونده‌ای دیگر زنی بدون اطلاع همسرش به ورزشگاه می‌رفته و شوهرش وقتی خانه تلفن می‌کرده او جواب نمی‌داده و حضور نداشته و این مساله سبب شکایت شوهر شده است. در تمامی ‌این موارد، ادعاهای شاکی بررسی و مشخص شده این ادعاها صحت نداشته است.

بهتر است همسران شرایط و اوضاع و احوال خود را در نظر بگیرند و اگر روابط کاری یا مسائلی از این دست دارند، با صداقت آن را با همسر خود در میان بگذارند.

او همچنین به مساله «دفاع مشروع» نیز به عنوان یکی از مسائل مرتبط با این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «در قانون بحثی با عنوان دفاع مشروع وجود دارد و معنی آن این است که اگر مردی همسر خود را در حین ارتکاب عمل زنا با شخص دیگری ببیند می‌تواند هم مرد و هم همسر خود را بکشد.

این مساله نیز تنها در شرایطی قابل پذیرش است که مرد این دو نفر را اصطلاحا در یک فراش یعنی روی تخت یا میز ببیند. البته اگر مرد برای چنین کاری برنامه‌ریزی کند و برای همسرش توطئه یا دام بچیند، با قتل همسرش و فرد دیگر مرتکب قتل شده و قصاص خواهد شد. اگر هم به آنها صدمه‌ای جز کشتن بزند متناسب با آن مجازات می‌شود.

شکلی غیرطبیعی ابراز محبت کنند. جالب است بدانید در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی در ارتباط با جرایم و اعمال منافی عفت آمده است هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی ‌و معابر تظاهر به عمل حرامی ‌نماید، این شاید برخی تصور کنند وجود رابطه زوجیت میان همسران به آنها اجازه می‌دهد تا در ملاءعام به یکدیگر به کار او مجازات دارد و به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس عمل دچار کیفر نمی‌باشد  مثل روبوسی زن و شوهر  ولی عفت عمومی‌ را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ۲ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. این مساله نشان می‌دهد روابط زن و شوهر در خارج از چارچوب حریم منزل از نظر قانون قبیح است.

البته قانون در رسیدگی به چنین جرائمی‌ُِ  همه شرایط و اوضاع و احوال را در نظر می‌گیرد و تنها در صورتی مرتکب جرم را مجازات می‌کند که مشخص شود او سوء‌نیت داشته است. مثلا اگر زن و شوهری بعد از یک سفر طولانی در فرودگاه با هم مواجه شوند، طبیعتا این مساله جرم تلقی نمی‌شود، اما مواردی وجود داشته که مردی با همسر خودش و زنی دیگر در خانه‌ای تنها بوده و با همسر خودش رفتاری را کرده تا در زن دیگر زمینه سوء‌استفاده ایجاد کند و قانون نیز با چنین مساله‌ای برخورد کرده است .


یاسا همان قانون است.

باسلام
اگر مردی دارای همسرحدود ۲۸ سال هردو و یک فرزندنوزاد ۱۸ماهه بعلت شهوت فراوان دو روز درمیان که غیر قابل کنترله و نیاز شدید به همسر که در چندین مدت رو میزند و جواب سربالا میشنود و اینکه من وقت حمام رفتن و … ندارم یا حوصله ندارم و یا…… برود با زنی که ۲۳ سال و یه نوزاد ۱۸ ماهه دارد که بزبان خود زن،، من اسما همسر دارم ولی یک سال باهم (توافقیییی) هیچ رابطه ای نداریم و خیلی راحت ازهم تو زندگی مشترک فاصله گرفتیم اما خرج منو میده و زیر یه سقفیم و گفته دوس دارم تو شوهرم باشی و با من رابطه داشته باشی و من نیاز شدید دارم ونمیتونم با اون که برام یه غریبه شده رابطه داشته باشم ….. لطفا بفرماید .رابطه این مرد لا این زن الان شرایطش چیست و چه حکمی دارد. با تقدیر حیدری

چی میگی خودایی خودتک فهمیدی فقط فهمیدم یکی این وسط یه نیاز شدید جنسی داره همین

حرامه دیگه. نه صیغه ای نه چیزی😑نیاز شدید رو هم بهونه نکن برای توجیه کار

سلام مردی هستم متاهل دارای یک فرزند همسرم مبتلا به خود ارضایی هست و افسردگی دارد البته این موارد از قبل از ازدواج با او همراه بوده و با وجود گرمی طبع بنده ایشان با اکراه حاضر به همبسری انهم ماهی یک بار با من هستند من به خاطر بد خلقی و مشکلاتی که با ایشان دارم و نیز این موارد درخواست جدایی از ایشان دارم
ایا تشریح این موارد برای قاضی پرونده منجر به صدور طلاق میشود

با زنی دیگرصیغه کند و زن را بخاطر داشتن فرزند طلاق ندهد چون فرزند به مادر نیاز دارد

اگر زنى به هـمسرش دروغ بگوید که نوبت دندانپزشکى در شهـری نزدیکدارد و با مادرش میرود اما انروز با دوست پسرش که بعدا اعتراف کرده ١٨ ماه دوستند و بیرون میروند رفته به انشهـر گردش و ماشینش را هـم دوست پسرش رانندگى میکرده خیلى تصادفا برادر شوهـرش با هـمسر خود میرفته خرید به ان شهـر در راه مسیر اتفاقى شاهـد شدند و هـمسر ری را اگاه کردند و ماشین ایشان را به هـمراه دوست پسر کنار خیابان کنار زده و نگه داشتند تا هـمسر وی به هـمراه پدر و مادر این خانوم برسند و شاهـد باشند. هـمسر از دیدن ماجرا خانه رابنام وابستگان می برد و ایشان بعد از ماهـی قهـر دختر و رفتن به منزل پدرش با وساطت خانواده دختر آشتى کرده و وى رجوع میکند به زندگیش اما دو سه ماهـی این آشتی نمی پاید حالا رفته و مهـریه اش را اجرای قانون کرده و از اینکه وى منزلی داشته و تعویض مالکیت کرده حکم قانونى برای چنین زنی که فرزندش را هـم با خود برده و خیانت هـم کرده در ایران اسلامی حکم این مرد چیست؟ باید مهـریه بپردازد؟ منزلی که حالا ٧ ماه تغییر مالکیت خورده چه؟ آیا زنى که بدون دلیل فقط برای تفریح خیانت میکند هـنوز حق و حقوق دارد؟

همسر من بصورت مجازی به من خیانت میکنه الان حدود دوازده ساله که این موضوع برام روشن شده البته فقط با فرد خاصی نیست بصورت همزمان با چند نفر ارتباط داره تازگیها حتی تو تلگرامش دیدم از یه نفر تقاضا کرده که به خونمون بیاد چون چند روز من خونه نبودم قبلا هم توی چتهاش دیده بودم که بصورت آنلاین با یه خانم خودشو ارضاء کرده الان دیگه واقعا شک دارم که ارتباط مستقیمی با کسی داشته و زنا انجام داده یا نه اگر بابت خیانتش شکایت کنم چه حکمی براش صادر میشه البته بعد از هر بار که دستش رو میشه و دعوامون میشه به شدت اظهار پشیمانی میکنه و میگه تمام تلاشش رو میکنه که تکرار نشه اما هر بار بدتر از دفعه قبل میشه اینبار اقدام به شکایت کردم اما قبل از اینکه شکایتم رو تحویل دادگاه بدم دست به خودکشی زد الان موندم چیکار کنم واقعا تمام درها به روم بسته شده لطفا راهنماییم کنین

درست نمیشه قبل اینکه شمارو متهم کنه جدا شید مشکل منم همین بود دیر اقدام کردم متهم جدایی هم من شدم ادم بده زندگی من شدم

با یک مشاور حقوقی مشاوره کنید

چه بر سر این دنیا آمده ؟

سلام.روزبخیر
متاسفانه همسر بنده بانامردی زن دار وارد رابطه شده و به گفته خودش فقط رابطه تلفنی وپیامکی بوده.
آیا میشه فقط وفقط ازون نامرد شکایت کرد؟؟؟
طوریکه به آبرو و حیثت ما لطمه ای نخوره

منم مشکل شما رو دارم رفتم از شماره تلفن اون طرف شکایت کردم هنوز پیگیر هستم.

به نظر من اصل ماجرا زیاد واسه شما مهم نیست . پس بی خیال قضیه بشید تا ابروداری کنید ، و همیشه به خاطر ابرو بیخیال هرچیزی که به سرتون میاد بشوید

سلام همسرم ب من اتهام رابطه نامشروع زده و در دادگاه قرار منع تعقیب صادر شد و ادعای ایشان رد شده ایا میتوان الان بنده دادخواست طلاق بدهم بابت این تهمت؟؟؟

پناه بر خدا….

از جنس زن خراب تر باز خودش مردهای عزیز گول نخورید این موجودات شیطانو درس میدند

اره والا احسنت

بی شعور میشه بگی مادری که تو رو به دنیا آورد جنسش از چیه؟
فقط آدمای بی شعور و لاابالی یه گروه خاص رو خراب میدونن که خودشون خرابن.برو دهن نجستو بشور و دیگه ازین گوه خوریا نکن که بگی همه زنا خرابن.به نظر من اون درصدی هم که خرابن گول شیطانایی مثل تو رو خوردن.

سلام متوجه خیانت شوهرم شدم ازتلگرامش عکس گرفتم ارتباط داره با زن متاهل میتونم حالا چیزی رو ثابت کنم

بله

M:
M:
M:
سلام خسته نباشید ببخشید من سه ماه هست بایه خانم اشنا شدم بعدچندوقت فهمیدم شوهردارن ازطریق گوشی وپیام فقط صحبت کردیم هیچ رابطه ای بین مانبوده الان شوهرایشون فهمیده رفته پرینت مکالمه گرفته شکایت کرده ازمن الان من میخوام بدونم جرمه چی هست فقط من مجرم هستم یااون خانم هم تو جرم من شریک هستش اخه تو سایت گروه وکلای یاسا نوشته بوده خانم هم مجرم هست یعنی جفت دونفر شلاق ۹۷ تعزیزری درسته هست ممنون میشم راهنماییم کنید

ببخشید این شکایت کلا تاچندوقت اعتبار داره

سلام حکم رابطه با خانومی که ازدواج نکرده دقیقا چیه و میخواستم بدونم که آیا پلیس حق دخالت یا دستگیری رو داره یا نه

اگر زنا باشد شلاق حدی دارد لذا اگر جرم مشهود باشد بله

باسلام من با همکارم در حیطه کاری صمیمی هستیم وازطریق ایمل ارتباط کاری داریم آیا این موضوع رابطه نامشروع تلقی می شود

خیر

سلام
مندهمسرم دوسال با یک پسر مجرد دوست بوده و عاشق اون شده ، من بطور اتفاقی متوجه شدم و فایل های صوتی از خانومم دارم که این حرف ها را ثابت می کنی ، می خواستم بودنم آیا این رابطه قابل شکایت است و اگر ثابت بشه چه حکمی داره

اگر اثبات شود رابطه نامشروع است و شلاق تعزیری دارد.

سلام
تکلیف زنی که شوهرش سالهاست به او تمایلی نداره و هیچ پشتیبان اقتصادی هم نداره که بتونه جدا بشه و خانواده ها هم حمایتش نمی کنند چیه؟
من واقعا سالهاست برام سواله که چرا در دین مقدس اسلام برای این مورد چاره ای نیست؟
چطور میشه که مردها راحت می رن همسر دایم یا موقت می گیرند ولی یک خانم که سالهاست زیر یک سقف با فردی به نام شوهر!ولی دوشیزه است، حتی یک ارتباط تلفنی هم _صرفا برای اینکه دست به خودکشی نزنه، از شدت نیاز عاطفی و جنسی_، براش حرامه؟

زن برای طلاق باید یکی از شروط ضمن عقد را داشته باشد.

زن من با وجود دوتا بچه رفته با یه افغانی به من خیانت کرده اخه ننگ از این بیشتر الانم شکایت کنم باید مهریه بدم پس مجبورم برم سمت اعتیادتا این غم منو نکشه .ممنون از قانون

رفیق واس کسی که ارزش نداره زندگی تو تباه نکن کاری به کارش نداشته باش

کارش اصلا درست نبوده ولی آدما اشتباه میکنن ولی اگه تکرار کرده مشکل از خودته حتما واسش کم گذاشتی ،مثل جنسی و عاطفی ومالی و …. یا برخورد خوبی باهاش نداشتی که با وجود داشتن دوتا بچه همچین کاری رو کرده . که باعث از هم پاشیدگی خونوادتون میشه . چیزی نشده میخوای بری معتاد شی ماشاالله به تو . مثلا مردی؟ بشین با زنت صحبت کن و ازش مشکلاتشو بپرس اونم واسه خودش آدم . باهم مشکلاتتونو حل کنین . الان بری معتاد شی زنتم خونه رو ترک میکنه، بچه هاتونم خدایی نکرده خیابانی میشن . عاقلانه با هم تصمیم درست رو بگیرین .صحبت +ریشه یابی + عمل =نتیجه (یامنفی یا مثبت ) که بالاخره تصمیم آخرو میگیرین دیگه .

پسر مجردی که به مدت یکسال با زن شوهردار رابطه جنسی داشته(تقریبا ماهی یکبار)حکمش سنگین تر از کسی ست که یکبار این کار را کرده باشد؟

در صورتیکه هر دفعه اثبات نشده باشد خیر مجازات شلاق حدی ۱۰۰ ضربه خواهد داشت ولی اگر اثبات شود هر دفعه مجازات سنگین تر میشود.

سلام/ من مجرد هستم با شخصی دوست هستم که متاهل است و ۴ بچه دارد متاسفانه زن این شخص مدتهاست که با تهدید با من طرح دوستی ریخته و مرتبا برایم ایجاد مزاحمت میکند هر وقت هم که بهش میگم نمیخوام این رابطه کثیف را ادامه دهم تهدید میکند که به شوهرم میگم مرا اغفال کردی و آبروی خودت و خانواده ات را میبرم به تازگی الفاظ رکیکی هم به خانواده ام میگوید وقتی هم تهدید به شکایت از وی در دادگاه میکنم میگوید دادگاه از من که زن هستم حمایت میکند چون تو مرا اغفال کردی در حالی که این زن از روزی که مرا دید به گفته خودش تلفن مرا از گوشی همسرش بدست آورد و شروع به مزاحمت نمود و تهدید کرد که اگر با وی دوست نشوم به شوهرش میگوید که من به وی تعرض کرده ام / مانده ام چگونه از دست این ابلیس رها شوم بخاطر استرس این شخص دچار افسردگی شدید شده ام / لطفا راهنمایی کنید

پیشنهاد میکنم که حتما با وکیل متخصص مشورت کنید.

سلام ببخشیدمیخواستم بدونم که اگرزنه متاهلی که به سن۱۸نرسیده وباخواسته خودش با یه پسردیگه رابطه داشته باشه وخودش اعتراف کنه که دوسه باربافردی رابطه داشتم جرم اون زن ومرده چیه!؟خواهشاجواب بدین ممنون ازلطفتون

میتواند رابطه نامشروع و یا زنا با اقرار اثبات شود.

سلام ، پسری هستم ۲۱ساله و مجرد ، چنوقت هست که با خانم متاهلی آشنا شدم که بعد از یه مدت از آشناییمون گذشت فهمیدم متاهله ، و طبق گفته ی این خانم با همسرشون دچار طلاق عاطفی شدن و چندین باز تا مرز طلاق پیش رفتن و به دلایل مختلفی نتونستن از هم جدا شن ، اگر هیچ رابطه ی نامشروعی نباشه تکلیف چیه ؟ واقعا عاشق همدیگه ایم ، و اینکه رابطه ی نامشروع صرفا زنا هست یا به هر رابطه بین دو تا نامحرم میگن نامشروع

خیر رابطه نامشروع زنا نیست و صرف گفتگوی عاشقانه نیز میتواند رابطه نامشروع باشد و شلاق تعزیری دارد.

سلام میخواستم بگم‌تو نامزدیم بعد پرینت اس ام اس گرفتم زنم با پسر دایش رفیق بودن بعد اس اما اش های ناجوری دادن بهم خیلی بد.
من رابطه نامشروع شکایت کردم اونم عگس منو با زن همسایه ک شوهرش اونجا بوده ما عکس گرفتیمو برده شکایت رابطه نامشروع کرده خواستم ببینم بابت عکس و اینا میتونه کاری کنه یا نه؟؟؟

خیر صرف ارائه عکس موجب اثبات رابطه نامشروع نیست.

سلام/
۳۰ ساله بودم که دختر خانمی رو دیدم و علاقه مند شدم . ۳ سال طول کشید که بتونم خونه بسازم و شرایطی که میخاد رو فراهم کنم . کم می دیدیم همو . بعد که رفتم خاستگاریش پدرش ۸۰۰ تا سکه بهعنوان مهریه خواست و شیر بها هم ۱۰ ملیون تومن . پدرم مخالفت کرد اما به خاطر اینکه ناراحتی منو دید گفتقبوله اما (اندل استطاعه) یه همچین چیزی !!! بعد هم شیرینی خوردیم . اما چند روز بد که اومدیم دنبال دختر خانم که بریم آزمایش و .. پدرشون جار و جنجال راه انداختن که می خای مفتی دختر بگیری و قبل تو ۸ نفر دیگه اومدن ندادمش و به ما می گفت این گدا گدوله ها رو از کجا پیدا می کنی و …
پدرم گفت برگریدم شهر خودمون و همین کار رو انجام دادیم
قبل برگشت که مسافر خونه بودیم پدرم یه مقدار بیشتر داخل شهر تحقیق انجام داد و متوجه شدیم که پدر دختر خانم اعتیاد صنعتی داره و دختر خانم هم از چند سال قبل به یکی از اساتید هنرش علاقه مند هست اما اون آقا پا پیش نمی زاره.
حالا هم میگه بیا دوباره خاستگاریم
نمیگم که گناه کاره یا …
اما واقعا چه ضمانتی وجود داره که در آینده یه زندگی بدون دردسر داشته باشیم.

هیچ ضمانتی کسی به شما نمیدهد.

سلام
اگر مرد متاهلی باشه که سه فرزند داشته باشه و با داشتن سه فرزندو همسر رابطه نامشروع با شخصی رو داشته باشه برای ثابت کردن این عمل حتما باید ۴ تا شاهد وجود داشته باشه؟از طریق چه چیزی باید ثابت شه؟واگر این عملو شخصی ندیده باشه چی؟یعنی از هیچ طریقی نمیشه ثابت شه؟

رابطه نامشروع با دو شاهد نیز ممکن است اثبات شود ولی شهادت در زنا باید ۴ نفر باشند.

ما یک جرم زنا داریم ک مجازات حدی دارد وجرم دیگری ب نام رابطه نامشروع میباشد ک مجازات تعدیری دارد،۴شاهد برای اثبات جرم زنا میباشد ک احکام خاص خود را دارد،ولی برای اثبات رابطه نامشروع ب پیامکها،یا عکس یا حضور دوشاهد نیز قابل اثبات است ک این جرایم مستقیما در دادگاه رسیدگی میشه ک اگر قرائن قوی براین موضوع باشه حتی ازطریق پلیس فتا نیز قضات درخواست پیگیری مینماید باید ب بعد روانی توجه داشت ک بسیاری از اشخاص با قرار گرفتن در جلسه محاکمه اقدام ب اقرار یا ب عذرخواهی وادار میشوند ک باید روحیات شخص نیز درنظرگرفته شود

اگر زنی متاهل با شخصی مجرد رابطه تلفنی داشته و همدیگه را ملاقات کردن ، شوهرش برنامه شنود نصب کرده رو گوشی زن و فهمید و زن اعتراف کرده که رابطه تلفنی و برادری بوده ، اما با توجه به صحبتهای تلفنی فهمید رابطه عاشقانه بوده اما زنا نبوده ، حالا میشه با صدای شنود اون را محکوم به رابطه نامشروع کرد ، یعنی صدای اون کافی هست برای قاضی

صدای ضبط شده دلیل محسوب نمیشود.

سلام ،اگر دو مرد مجرد با یک زن متاهل رابطه زنا داشته باشند ،و زن با پای خودش اومده باشه بعد بره شکایت کنه حکمش چیست؟میشه راهنمایی کنید

اگر زنا اثبات شود اگرچه با رضایت باشد شلاق حدی خواهد داشت.

سلام سوال دارم

بفرمائید.

صدادر دادگاه دلیل محسوب نمیگردد اما میتواند اماره قضایی باشد ک موجب علم قاضی میگردد و قاضی با توجه ب سایر قرائن وامارات رابطه نامشروع را استخراج نماید اما ب هیچ عنوان حتی با زدن حرفهای نامربوط موجب اثبات زنا نمیگردد

اگه مردی متاهل با زن متاهل همبستر بشه در صورت اثبات کیفر مرد چیه

زنای محصنه میباشد و در مرتبه اول شلاق حدی خواهد داشت.

سلام پسری هستم ۲۶ ساله که بعد از اتمام دوران سربازی ودانشگاه قصد سروسامان گرفتن داشتم
بعد از آشنایی با یکی از دختران آشناهایمان حدود۸ماه نامزد بودیم که هیچ مشکلی نداشتیم
بعد از اتمام این مدت با این دختر عقد کرده و قصد یک زندگی آبرومند را داشتم
ولی حدود۶ساعت بعد از جاری شدن خطبه متوجه شدم که ایشان قصد اخاذی از من را کرده وبه گفته ی خودش از من متنفر است و خانواده اش به اجبار اورا شوهر داده اند و پای نفر سوم هم در میان است که در تمام این مدت با آن مرد همبستر میشده است
البته این ها اقرار های خود دختر است ومن از صحت داشتن ویا نداشتن آن بی اطلاع هستم
حال در خواست مهریه دارد
ومن را در شرایطی قرار داده که آبرو حیثیتم را در تمام فامیل تهدید میکند به طرزی که ادامه زندگی با او میسر نیست
با تشکر فراوان از شما خواستار راهنمایی هستم

ایشان میتوانند در هر زمان برای مطالبه مهریه اقدام کنند.

شخصی با شکی که از همسرش پیدا کرده شب موقع خواب سراغ گوشی زنش میره و میبینه این زن با شخص سومی که مرد هست پیام‌های عاشقانه و …مستهجن دادن این مرد چکاری برای رهایی میتونه انجام بده ممنون میشم پاسخ بدید

میتوانند برای طلاق اقدام کنند.

مجازات زنای محصنه برای زن چیست؟

سلام.اگر به طور یقین بامدرک ثابت بسه زن کسی با شخص دیگری از طریق پیامک در ارطباته و عکی بی حجاب برای نامحرم فرستاده دکل دوست پسر گرفته ولی زنایی اثبات نشده.حکم قانونی برای این زن چیه دوتا بچه هم داشته باشه که طلاق کمی سخت میشه خواهس میکنم راهنماییم کنید لطفا‌ممنون میسم به ایمیلم پاسخو بفرستین

اگر رابطه نامشروع اثبات شود مجازات شلاق تا ۹۹ ضربه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)



زنا و رابطه نامشروع در زنانی که مورد تجاوز واقع می شوند، باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت جهت اعلام شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کنند و لازم است مدارک و اسنادی که نشان دهنده صحت ادعای آنان است به همراه داشته باشند. اما اغلب زنان به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت درست یا به این مرکز قضایی مراجعه نمی کنند و یا دیرتر از موعد مقرر و بدون مدرک در پزشک قانونی حاضر می شوند.

در رابطه نامشروع، هر نوع عمل جنسی که بدون رضایت قربانی انجام شود، تجاوز جنسی نامیده می شود. البته زن باید عاقل و بالغ و بالای ۱۸ سال باشد تا رضایتش برای عمل جنسی شرط باشد. برای کودکان رضایت شرط نیست و هرگونه تماس جنسی با کودکان تجاوز به حساب می آید. همینطور آزار جنسی فردی که قدرت رضایت دادن نداشته باشد نیز تجاوز به حساب می آید.

زنانی که مورد تجاوز جنسی و رابطه نامشروع قرار می گیرند اگر به مراکز قضایی و پزشکی قانونی مراجعه کنند، مورد معاینات لازم قرار می گیرند و نمونه های لازم برای بررسی آزمایشگاهی نیز اخذ می شود. وسائل آنان مانند لباس یا دستمالی که به ترشحات مرد آلوده شده است، در آزمایش فرستاده می شود.

یکی از راه های تشخیص صحت ادعای زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، آثار ضرب و جرح بر بدن آنان است. می توان از روی آثار ضرب و جرحی که در کل بدن آنها وجود دارد، تشخیص داد که مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا خیر. البته همیشه این گونه نیست که کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند آثار ضرب و جرح داشته باشند، زیرا ممکن است فرد را ترسانده باشند و بدون ایجاد ضرب و جرح به او تجاوز کرده باشند.مجازات زن خیانتکار در قانون

تشخیص نهایی تجاوزات جنسی و رابطه نامشروع با مقامات قضایی است. تحقیقات قضایی تشخیص می دهد که آیا فرد مورد تجاوز واقع شده است؟ اینکه به زنی تجاوز شده و یا فرد با میل شخصی خود به انجام این کار مبادرت کرده است را قاضی تحقیق باید مشخص کند.

زنانی که مورد تجاوز و رابطه نامشروع واقع شده اند باید ظرف ۷۲ ساعت جهت انجام معاینات به پزشک قانونی مراجعه کنند.

در صورت مراجعه فرد در ۷۲ ساعت اول بعد از تجاوز جنسی با نامه مراجع قضایی به پزشکی قانونی، می توان اقدامات لازم برای معاینه و نمونه برداری را به انجام رساند. همچنین اگر فرد قربانی، دختر باشد از علائم ایجاد شده می توان تا سه هفته اول، زمان تقریبی تجاوز جنسی را تشخیص داد.

از سویی در مراجعه زودهنگام این افراد، می توان آثار ایجاد شده بر نواحی مختلف بدن وی را نیز بررسی و اعلام نظرکرد.

آثار روحی و روانی شدیدی به دنبال تجاوزات جنسی در قربانی ایجاد می شود که قابل بررسی در مراکز پزشکی قانونی است؛ مثل احساس گناه، ترس، احساس حقارت، خجالت، عصبانیت، اضطراب، کابوس شبانه و غیره که در مراحل حاد، روزها و ماه ها ادامه می یابد. با فروکش کردن این علائم فرد قربانی، تجاوز جنسی را به عنوان بخشی از تجربه زندگی خود می پذیرد، اما پیامدهای آن اغلب پایدار و طولانی مدت است و ممکن است در کار و زندگی خانوادگی فرد مشکلاتی ایجاد کند.

فرد قربانی تجاوزات جنسی باید هرچه زودتر برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری های عفونی جنسی به مراکز درمانی مراجعه کند.

زنا به فریب عنوان مجرمانه مستقلی ندارد و حتی در قانون مجازات اسلامی جدید، به طور مستقل جرم انگاری نشده است.‌ در این مورد دو فرض را می‌توان مطرح کرد:

البته فریب در زنا نیز از دو بعد قابل بررسی است:

اگر خدای ناکرده شخصی فریب خورد و مورد رابطه نامشروع قرار گرفت و با او زنا شد، قبل از هر چیز بهتر است به دفتر یک وکیل دادگستری مراجعه و پس از مشورت با وی از مباشر این عمل به دادسرا شکایت کند.

برای طرح چنین شکایتی باید فرم شکواییه تکمیل شود. با پر کردن این شکواییه از ریاست محترم دادسرای عمومی محل وقوع جرم درخواست می‌شود، فردی را که شاکی را فریب به زنا داده است، تعقیب و در نهایت مجازات کند.

در قسمت پایین و سمت راست فرم شکواییه نیز آدرس شاکی و متشکی‌عنه یعنی کسی که از او شکایت شده است، نوشته می‌شود.

خوب است بدانید که جرم زنا و رابطه نامشروع از جرایمی است که رسیدگی به آن به صورت یک مرحله ای و در دادگاه است. در صورتی که جرم زنا از نوع زنای محصنه یا به عنف باشد، در صلاحیت دادگاه کیفری استان رسیدگی می شود و با توجه به حساسیت اجتماعی بالایی آن، بر خلاف جرایم دیگر که تحقیقات اولیه آن ها در دادسرای عمومی و انقلاب صورت می گیرد، طبق تبصره ۳ ماده ۳ قانون احیای دادسراها اصلاحی ۲۸/۷/۸۱، معمولا دادسرای محل وقوع جرم، مرجع تحقیقات مقدماتی آن است.

حال سؤال اینجاست که بعد از تقدیم شکواییه به دادسرا و شروع تحقیقات، چنین پرونده هایی چقدر طول می کشد؟

متأسفانه درباره مدت زمان بررسی این پرونده نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد؛ چون بسته به نوع پرونده و نظر قاضی رسیدگی کننده و پزشکی قانونی بستگی دارد. تشریفات چنین پرونده‌هایی با استعلامی که از مراجع وابسته به قوه قضاییه، مانند پزشکی قانونی اتخاذ می‌شود و با توجه به رعایت برخی از موازی شرعی معمولا زمان بر و رسیدگی به آنها دقت بیشتری را می طلبد.

البته باید توجه داشت که مدت زمان رسیدگی به پرونده بستگی به موضوع پرونده هم دارد. اما مهم‌ترین نکته در این پرونده، زمان طرح شکایت بزه‌دیده است؛ زیرا پزشکی قانونی تا مدت زمان معینی می‌تواند مجرم یا مباشر جرم را تشخیص دهد و اگر بزه دیده بعد از این مدت شکایت کند، دیگر پزشکی قانونی قادر به تشخیص مباشر نیست و این موضوع در روند پیگیری و بررسی پرونده بسیار موثر است.

البته اگر شکایت بزه دیده بعد از این مدت باشد، به وسیله اقرارمباشر یا شهادت چهار نفر نیز می‌توان این جرم را ثابت کرد.

فارغ از این که بپذیریم فریب در زنا ، دارای عنوان مجرمانه مستقلی است یا خیر؟

قدر متیقن این است که در صورت اثبات ، احکام کلی جرم زنا در مورد آن صادق است. بنابراین اشاره به این احکام خالی از لطف نیست. قانون مجازات اسلامی راه‌های صریح و مشخصی را برای اثبات جرم زنا اعلام کرده است که می توان گفت برگرفته از موازین شرع مقدس اسلام است.

این راه‌ها عبارتند از:

برخی از احکام ثبوت زنا و رابطه نامشروع مطابق قانون بدین شرح است:

هر گاه مرد یا زنی چهار بار نزد حاکم اقرار به زنا و رابطه نامشروع کند، محکوم به حد زنا خواهد شد و اگر کمتر از چهار بار اقرار باشد، تعزیر می‌شود.

همچنین مطابق قانون ، اقرار در صورتی نافذ است که اقرارکننده دارای اوصاف بلوغ، عقل، اختیار و قصد باشد. علاوه بر این ، اقرار باید صریح یا به طوری ظاهر باشد که احتمال عقلایی خلاف در آن داده نشود.

در قانون آمده است: هر گاه کسی اقرار به زنا و رابطه نامشروع نماید و بعد انکار کند، در صورتی که اقرار به زنایی باشد که موجب قتل یا رجم است با انکار بعدی، حد رجم و قتل ساقط می‌شود، در غیر این صورت با انکار بعد از اقرار حد ساقط نمی‌شود.

همچنین هر گاه کسی به زنا و رابطه نامشروع ای که موجب حد است، اقرار و بعد توبه کند، قاضی می‌تواند عفو او را از ولی امر تقاضا و یا حد را بر او جاری کند.

علاوه بر اقرار ، شهادت هم یکی از راه های اثبات زنا و رابطه نامشروع محسوب می شود. مطابق قانون ، رابطه نامشروع و زنا چه موجب حد جلد باشد و چه موجب حد رجم، با شهادت چهار مرد عادل یا سه مرد عادل و دو زن عادل ثابت می‌شود. همچنین در مورد شهادت در قانون آمده است: در صورتی که زنا، فقط موجب حد جلد باشد، به شهادت دو مرد عادل، همراه با چهار زن عادل نیز ثابت می‌شود و شهادت زنان به تنهایی یا به انضمام شهادت یک مرد عادل، زنا را ثابت نمی‌کند، بلکه در مورد شهود مذکور، حد قذف طبق احکام قذف جاری می‌شود.

همچنین در قانون تصریح شده است: شهادت شهود باید روشن و بدون ابهام و مستند به مشاهده باشد و شهادت حدسی معتبر نیست. بنابراین هرگاه شهود خصوصیات مورد شهادت را بیان کنند، این خصوصیات باید از لحاظ زمان و مکان و مانند آن‌ها اختلاف نداشته باشند و در صورت اختلاف بین شهود، علاوه بر این که زنا ثابت نمی‌شود، شهود نیز به حد قذف محکوم می شوند.

از دیگر شرایط شهادت برای اثبات جرم زنا مطابق قانون این است که شهود باید بدون فاصله‌ زمانی، یکی پس از دیگری شهادت دهند و اگر بعضی از شهود، شهادت بدهند و بعضی دیگر بلافاصله برای ادای شهادت حاضر نشوند، یا شهادت ندهند، زنا ثابت نمی‌شود و در این صورت شهادت‌دهنده مورد حد قذف قرار می‌گیرد.

نکته ای که قابل توجه است و در قانون جدید هم مورد توجه قرار گرفته است، موضوع نهاد فقهی و شرعی توبه است که در مورد جرایم منافی عفت هم باید مورد تدقیق قرار گیرد.قانون در این زمینه اشعار می دارد: هرگاه زن یا مرد زانی قبل از اقامه شهادت توبه کند، حد از او ساقط می‌شود و اگر بعد از اقامه شهادت توبه کند، حد ساقط نمی‌شود.

در توضیح زنا و رابطه نامشروع و این مطلب باید به این نکته توجه کرد که منظور از “محصنه” و “غیر محصنه” چیست؟

احصان زمانی است که مردی به اصطلاح “متاهل” است و هر زمان که اراده کند به همسر دایمی خود دسترسی دارد. این موضوع در مورد زن هم مصداق دارد ، یعنی زنی که در زوجیت دایمی مردی است و همیشه به او دسترسی دارد.چنان چه مردی که واجد چنین ویژگی هایی است ، مرتکب عمل زنا چه با فریب و چه بدون فریب شود؛ در صورت اثبات باید مجازات سنگین رجم را برای او متصور بود، هر چند که به مجازات رجم در قانون جدید اشاره ای نشده است ولی مطابق قانون جدید مجازات اسلامی، در حدودی که در قانون در مورد آن سکوت شده است ، می توان مطابق اصل ۱۶۷ قانون اساسی، یعنی رجوع به فتاوای معتبر و منابع معتبر فقهی عمل کرد.

سوالی که ممکن است متبادر به ذهن شود؛ این است که آیا فریب در زنا و رابطه نامشروع فقط در مورد مردان صادق است یا ممکن است در مورد زنان هم مصداق داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت: به نظر می‌رسد در این مورد، مرد بودن ملاک تحقق مجرمانه نیست و می توان این فرض را در مورد زنان نیز تصور و تصدیق کرد. لذا نباید این گونه استنباط کرد که فریب در زنا نمی تواند از سوی زنان محقق شود، هرچند که باید پذیرفت شکل غالب در این مورد، از سوی مردان انجام می پذیرد، ولی انجام آن از سوی زنان نیز بعید نیست.

مجازات زن خیانتکار در قانون

چرا که در مورد علم قاضی که باید به یقین برسد و مستند “بینه” از طرق شرعی حاصل میگردد و هرگز نباید سوال و ابهامی وجود نداشته باشد و وجدان در علم قاضی و طرق شرعی در مورد ابهامات سازگار نیست (در مورد حد زنا و رابطه نامشروع ) همچنین وجود فیلم و ادله دیگر از جمله آزمایشات پزشکی و پیام کوتاه نمیتواند دلیل کافی و معتبر باشد، زیرا استفتائات و دیگر فتفای مراجع معظم نیز بر طرق شرعی تاکید نموده و اینگونه اعلام مینماید که اثبات زنا فقط میبایست بر اساس طرق شرعی (اقرار و شهود) باشد و لاغیر.

ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی جدید مقرر می‌دارد: علم قاضی عبارت از یقین حاصل از مستندات بیّن در امری است که نزد وی مطرح می‌شود. در مواردی که مستند حکم، علم قاضی است، وی موظف است قرائن و امارات بیّن مستند علم خود را به ‌طور صریح در حکم قید کند.

با توجه به سیاق این ماده کاملا مشخص می‌شود که مستندات علم قاضی باید بیّن و روشن بوده و هیچ شکی در آن نباشد.

در مورد ماده ۲۱۱ ق.م.ا.ج مقنن محترم بر کلمه “بین” تاکید دارد! از کلمه فوق به راحتی میشود نتیجه گرفت که بینه در اثبات گناه حائز اهمیت است. همچنین در تبصره اعلام مینماید که اگر علم یقین حاصل از بینه بدست نیاید ملاک حکم نمیتواند علم قاضی باشد.

بنابراین علم قاضی در مواردی که بدون شبهه و همچنین با استناد به طرق شرعی بینه، به یقین تبدیل گردد میتواند در نظر گرفته شود که در ذیل به آنها اشاره میگردد.

در واقع بیشترین منظور از علم قاضی در مورد حدود در رابطه زنا و رابطه نامشروع با شناسایی و راستی آزمایی مربوط به صحت شهود میباشد! چرا که ممکن است شهود دست به یکی کرده و بخواهند آبروی مومنی را ببرند و یا شخصی از روی دیوانگی بخواهد اقرار به گناهی نماید که صحت نداشته است!

پس ماهیت و منظور کلی از علم قاضی این نیست که قاضی در صدد احراز زنا بر اساس استنباط و علم خود باشد ! بلکه باید با تدبیر و علم خویش تا آخرین لحظه در صدد احراز صدق گفتار شهود و احراز صدق طرق شرعی باشد و نه چیز دیگر و همچنین در صدد نجات مرتکب در صورت توبه و حتی در صورت حصول علم به توبه شخص، در ضمیر خود باشد!

در آخر عنوان میشود که: فیلم ویدئویی هم می تواند از امارات و شواهدی باشد که در مواقع حساس چون ایجاد قتل یا اقدام به قتل در کنار ادله دیگر، علم قاضی را افزایش دهد! اما در رابطه با مسئله زنا و رابطه نامشروع به طور کامل منتفی خواهد بود چرا که ابهام در مورد زنا و رابطه نامشروع حتی ۱% قابل قبول نبوده و قاضی نمی تواند حکم خود را بر مبنای فیلم و امثال آن قرار دهد که اصلا معلوم نیست که فیلم یا صدا بر مبنای چه چیزی به وجود آمده است.

به نظر بسیاری از مفسرین اجتماع باید از آثار منفی و مخرب این موارد همچون اخاذی و ریختن آبرو و سوء استفاده بسیاری از انسانهای فاسد مبنی بر ساخت و مونتاژ و یا تکثیر این گونه فیلم ها که شاید جهت اخاذی و به طور مخفیانه تهیه میگردند و شاید با مونتاژ و صداگذاری واقعیت را وارونه جلوه میدهند و شاید هم یک اشتباه و یا گناه بدون آگاهی و قصد قبلی انجام شده را که منجر به توبه شده است را به جای درپوش گذاشتن بر روی آن به از بین رفتن آبروی یک انسان تبدیل مینمایند که میبایست دید جامعه طوری باشد که از اینگونه ترفندها و تجسس در مورد فیلم و آزمایشات پزشکی و پیام کوتاه ایمن گردد و آبروی انسانها که هیچوقت قابل برگشت نخواهد بود به طور کامل حفظ گردد!

بنابراین، گشودن باب این مطلب که هر علمی حجت باشد، موجب سلب اعتماد مردم و لغزش قضات خواهد شد، لذا در این راه باید از وسواس شدیدی برخوردار بود.


یاسا همان قانون است.

سلام اگرزنی شوهر داررابطه تلفنی با مردی زن دار داشته باشد. وبعد هم اقرار کند پیش شوهرش که یک بار.با آن مرد زنا کرده است وازشوهرش تقاضای بخشش کند وتوبه کند آیا شوهرش میتواند از آن مردشکایت کند البته پرینت تماس های تلفنی زن موجود است آیا قاضی برای آن مرد فقط حد میبرد یا برای هردو باتشکر

درود
اقرار به زنا فقط در موردی موجب مجازات است که نزد قاضی آن هم چهار بار صورت گرفته باشد با این اوصافی که شما فرمودید ممکن است فقط رابطه نامشروع اثبات شود نه زنا

واسه هر دو میبره

سلام
زن شوهر داری را به زور مجبور به رابطه کنند و ان زن برای شرفش قصد دارد متجاوز را مجازات کند،و میخواهد ازش شکایت کند.
و مدرکی بجز چندتا فیلم که در ایمو و تلگرام با ان مرد متجاوز حرف زده و ان مرد گفته که میخواد چجوری با این زن دوباره رابطه برقرار کند،نداشته باشد.
ایا میتواند چیزی ثابت کند و یا خود زن محکوم نشودبه زنا؟

با سلام
زنی شوهر داراگه بامردی نامحرم دوس باشد واون دوست بخاطر دوستی زیاد نزدیک ۳ سال از زن تقاضا ی نزدیکی کند وحتی نفرات دیگر معرفی کند واین کار هم صورت گرفته باشد البته این تقاضا مرد همراه با تهدید بوده وزن هم ناچارا موافقت می‌کند آیا این کار چجور میشه ثابت کرد البته پیام‌ها وعکس های جانبی هم مطرح شده است در طی این سه سال
حال آیا با شکایت حکم زن چه می‌شود وچجوری می‌توان جرم مردها رو ثابت کرد
وایا در صورت اثبات حکم زن به زنا ثابت می‌شود یا نه واگه ثابت شود حکم شان چیست

حکم زنا فقط و فقط سنگسار است چرا که زن و مرد نباید این کار را که اسلام آن را به شدت منع کرده انجام داده اند باوجود اینکه همسر داشته اند زنا کرده اند

ایا ازمایشی هست که نشون بده یک مرد به زنش خیانت کرده؟

باسلام اگر دختری در سن ۱۲ سالگی موردتجاوز قرار گیرد و بعداز چن سال در سن ۱۸ سالگی با پسر دیگری ازدواج کند و پسر هم از این موضوع آگاه باشد و قبول کند و ازدواج کند بعد از ازدواج کار به طلاقشان بکشد پسر میتواند از زنش شکایت کند؟ در پزشک قانونی معلوم میشود؟

خیر مشخص نخواهد شد و شکایتی نمیتوانند بکنند.

سلام.من چند وقتی به همسرم مشکوک بودم و مرتب به من دروغ میگفت تا اینکه یک گوشی موبایل از او کشف کردم و دعوا شد کار ب طلاق کشید که دوباره با ریش سفیدی حل شدولی چن مدت دیگه باز همان رفتار گذشته رو تکرار میکرد تا اینکه یک روز به خونه اومدم دیدم که یه مرد غریبهکه از اقوام دور همسرم هست . داخل حمام خونه پنهان شده باهاش درگیر شدم که با چاقو منو زد وفرار کرد البته ازش فیلم گرفتم ومدارک دیگه ای هم وجود داره که داخل خونه بوده .حالا از اون اقا شکایت کردم به جرم ورود ب حریم خانه ضرب شتم و مجروح کردن بنده…لطفا راهنمایم کنید که چکار کنم.

باید در دادسرا علیه ایشان شکایت کیفری کنید و در مرحله تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس انجام خواهد شد و اگر مدرک وجود داشته باشد بعد از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارجاع میشود.

ممنون‌از پاسخ گویی شما

خواهش میکنم کاربر عزیز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


دستگیری دزدان طلافروشی‌های پایتخت پیش از سومین سرقت

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی  

زن چه اموالی را به ارث می‌برد؟

رئیس کمیسیون قضایی مجلس: برخی از مصادیق مجرمانه تبدیل به تخلف ‌شود

طلاق سرنوشت مردی که به همسرش شک کرد/ پیامک دادند دخترت فرزند تو نیستمجازات زن خیانتکار در قانون

افزایش زندانیان مطلقه و بیوه

آغاز فیلترینگ هوشمند تلگرام شایعه است

هزار سکه در ازای طلاق نگرفتن از شوهر خیانتکار

مردجوان:همسرم عاشق یکی از همکلاسی هایش شده و طلاق می خواهد

خیانت همسران؛ چرا و چه باید کرد؟

حمله شدید آیت الله علم الهدی به شجریان!

انتقاد شدید تهیه کننده حامد همایون به گزارش جنجالی ۲۰:۳۰!

چرا مدیران منطقه «سیلیکون ولی» روزه می گیرند؟

ایران اولین کشور حاضر در جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس شد

سرمایه اجتماعی؛ تبر در دستان راسکولنیکوف

سفرهای هوایی ایران در انحصار شرکت‌های خارجی است

میلتون فریدمن؛ شریک دیکتاتور یا رفیق آزادی؟

فیلم/ نبوغ کودک ریاضیدان

فیلم/ سلفی های مرگ بار

سینا سرلک از سریال شهرزاد حذف شد!

دانش‌آموز بنیادکودک بورسیه شد

مدیری که ارزش سهام یک شرکت را دو برابر کرد

ترامپ تحریم‌های کوبا را تمدید کرد

همسر نتانیاهو به فساد مالی متهم شد

کشته‌شدن 2نفر براثر 2درگیری مسلحانه در فارس

موش‌ها دختر فرانسوی را در خواب جویدند

حوادث وحشتناک هوایی  

تبلیغ هشدار دهنده برای ترک سیگار  

پیشنهاد آخوندی به رئیس‌جمهور برای تغییر شرایط پرداخت وام مسکن

ترافیک هراز و کندوان نیمه سنگین است

مرغ و تخم مرغ گران می‌شود

کارت اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی هک شد

زمان صدور و هزینه ویزای اربعین

جاده چالوس از ساعت ۱۴ یک‌طرفه می‌شود

تکذیب سقوط یک مسافر به دریا در بندر شهید حقانی

بیادی: آن‌ها که الفبای سیاست نمی‌دانند، دولت را نقد نکنند

کاهش 3 درجه‌ای هوای تهران در روزهای آینده

نامه مازنی به ظریف درباره نسل‌کشی میانمار

روحانی امروز به قزاقستان می‌رود

آمار قربانیان زلزله مکزیک به ۶۱ نفر رسید

مجازات زن خیانتکار در قانون

ترامپ از هم‌پیمانان عربش خواست تا علیه ایران متحد شوند

۲۴ درصد از ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند

منصوریان سال ۸۵ را فراموش نکند

مقدم:به فرهنگ که می‌رسند همه فرافکنی می‌کنند

معرفی برترین قاری و حافظ قرآن کشور

چگونه اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

شعرخوانی شاعران به مناسبت عید سعید غدیر  

ژنرال قاسم سلیمانی عامل اصلی پیروزی بشار اسد / باید تهدیدهای آمریکا را باور پذیرتر کنیم

قانونی یا عادلانه؟ مساله این است

فرار از طوفان ایرما؛ جنوب فلوریدا تخلیه شد

آیا اصلاح‌ طلبان دچار غرور سیاسی شده‌اند؟

دولت دوازدهم در آستانه یک چالش بزرگ قرار دارد

تیلرسون: برای مقابله با تهدید ایران متحد شوید

فریاد خشم جهانیان مقابل ساختمان سازمان ملل

بانکداری بدون ربا و چالشی به نام نرخ سود

پیشگویی امیرالمومنین نسبت به ردکنندگان غدیر

امارات: شروط ۱۳ گانه،کلید حل بحران قطر است

سیدصالحی:دلالان باعث جدایی من ازفوتبال شدند

یک روز عزای عمومی در لبنان

وزیر امور خارجه واقعی آمریکا کیست؟

ایران نوشت:زن خیانتکار که پس از نصب دوربین درخانه‌اش به دام افتاده و به اتهام رابطه شیطانی با مرد غریبه دستگیرشده بود، با حکم قضات شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد.

 رسیدگی به این پرونده
از مرداد امسال وبدنبال شکایت مرد جوانی از همسرش کلید خورد.

شاکی پس
ازحضوردردادگاه کیفری وهنگام تسلیم شکایتش به قضات گفت: چند ماهی بود که به
رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم. وقتی هم برای کار به مأموریت شهرستان می
رفتم اطرافیان درباره همسرم حرف‌های عجیب وغریب می‌زدند که اوایل به آنها
اهمیت نمی‌دادم. تا اینکه آرام آرام شک کردم برای همین دست به
کار شدم وبدون اینکه همسرم «کیمیا» متوجه شود داخل خانه دوربین مدار بسته
نصب کردم تا حقیقت روشن شود.پس ازروشن کردن دوربین‌ها، روزبعد به بهانه
مأموریت ازخانه رفتم. طی چند شبی که در خانه نبودم با تمام وجود ودراوج
نگرانی دعا می کردم هیچ اتفاق بدی رخ ندهد وشک من به طورکامل برطرف شود.به
همین خاطروقتی به خانه برگشتم همسرم را به بهانه‌ای به بیرون فرستادم. اما
وقتی فیلم دوربین ها را بررسی کردم با صحنه‌های باورنکردنی وحضورمردی غریبه
درخانه روبه‌روشدم که با دیدن این صحنه‌ها احساس کردم تمام دنیا یک جا
برسرم ویران شده است و…دراوج خشم و ناراحتی وقتی همسرم به خانه
بازگشت، فیلم‌ها را نشانش دادم و ازاوخواستم برای همیشه از زندگی‌ام برود.
اما او همه چیزرا انکارکرد. به همین خاطرتصمیم به شکایت گرفتم.»

پس از این
شکایت فیلم‌ها توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت که صحت‌شان برای قضات
مشخص شد. بنابراین زن جوان دستگیر شد و به اتهام زنا در شعبه یکم دادگاه
کیفری به ریاست قاضی هدایت رنجبر و دو مستشارش- یزدان پناه و خنک دار- پای
میز محاکمه ایستاد. اما او که با مستندات غیر قابل انکار روبه‌رو شده بود و
هیچ دفاعی از خود نداشت اتهامش را پذیرفت.»

قضات نیز وارد شور شده و پس از
بررسی‌های علمی وحقوقی، زن جوان را به اتهام زنا به اعدام محکوم کردند. با
توجه به اینکه مرد شیطان صفت متواری است، تلاش برای دستگیری و محاکمه‌اش
ادامه دارد.مجازات زن خیانتکار در قانون

 

45302

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved



هر چند بر اساس نظرات روانشناسان فعال در این حوزه،  مواردی از جمله انتقام‌جویی، بی‌تفاوتی همسر، احساس ناامنی و خلأ عاطفی، بازگشت به روابط قبلی، رابطه طولانی و یكنواخت، ترس از خیانت، روابط زناشویی سرد و یكنواخت، نبود نقاط مشترك، بیماری و جلب توجه و ماجراجویی از جمله مهمترین دلایل گرایش زوجین به خیانت محسوب می‌شود.


در نگاه مذاهب مختلف، «خیانت» فعلی حرام قلمداد شده و ارتكاب آن از سوی هر فردی(زوج و زوجه) با كیفر و جزای سنگین همراه است. از بعد تاریخی نیز حتی در قدیمی‌ترین قوانین بشری مثل قانون حمورابی برای كسانی كه مرتكب جرائم خانوادگی شوند مجازات سختی پیش‌بینی شده بوده است. مثلا زنی كه به شوهرش خیانت می‌كرد یا مردی كه به زنش خیانت می‌كرد به مجازات حبس، تبعید و شلاق محكوم می‌شد كه این موارد بسته به نوع جرم و كیفیت آن تقسیم‌بندی‌های متفاوتی داشته است. این مجازات در مواردی منجر به صدور حكم مرگ برای مجرم می‌شده است اما تمام شواهد و بررسی‌ها نشان از قبیح دانستن فعل خیانت در تاریخ زندگی بشر دارد و در ادوار مختلف تاریخ شكل و نوع و مجازات آن تفاوتهایی داشته است.مجازات زن خیانتکار در قانون

البته نگاه قانون به خیانت بسته به نوع آن متفاوت اسن. خیانتهایی كه روحی هستند و خیانتهای جسمی نیز بر اساس فعل رخ داده مجازاتهای متخلفی دارند و برای خیانتهای منجر به زنا مجازاتهای سختگیرانه‌ای وضع شده است. هر چند در آخرین اصلاحات قانون مجازات اسلامی، سنگسار به عنوان سختگیرانه‌ترین مجازات برای روابط نامشروع منجر به زنا حذف شده است و البته برای آن مجازاتهای جایگزین در نظر گرفته شده است.

در شرع اسلام جرم خیانت در دو بخش زنا و رابطه نامشروع تعریف شده است. یك قسمت از این مجازات مشمول حد است كه از سوی خدا تعیین و در دین اسلام هم مشخص شده است و یك قسمت از این مجازات هم موجب تعزیر می‌شود. تعزیر هم مجازاتی است كه تعیین آن به اختیار حاكم است.

در ماده 637 این قانون تشریح شده است كه در عرف به آن رابطه نامشروع گفته می‌شود. این جرم در قانون این‌گونه تعریف شده است كه «هرگاه زن و مردی كه بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتكب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت «غیر از زنا» از قبیل تقبیل یا مضاجعه (تقبیل به معنای بوسیدن است و معنی مضاجعه نیز گردن به گردن شدن است) شوند، به شلاق تا 99 ضربه محكوم خواهند شد.»

زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است كه انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن نیز مشخص است كه معمولا در نهایت آنچه در اذهان عمومی به عنوان خیانت قبیح دانسته می‌شود وقوع یكی از این اقسام است. اما بخش تعزیری این جرم، در فصل 18 قانون مجازات  با عنوان جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی معرفی شده و در ماده 637 این قانون تشریح شده است كه در عرف به آن رابطه نامشروع گفته می‌شود. این جرم در قانون این‌گونه تعریف شده است كه «هرگاه زن و مردی كه بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتكب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت «غیر از زنا» از قبیل تقبیل یا مضاجعه (تقبیل به معنای بوسیدن است و معنی مضاجعه نیز گردن به گردن شدن است) شوند، به شلاق تا 99 ضربه محكوم خواهند شد.» این مجازات كمترین مجازات در نظر گرفته شده در قانون برای روابط نامشروع است كه البته منجر به زنا نمی‌شوند اما فعل حرام در آن به وقوع پیوسته است.

موضوع قابل بحث دیگر این است كه طبق آیین دادرسی كیفری، جرم رابطه نامشروع از جرائمی‌ محسوب می‌شود كه در صورت نداشتن شاكی خصوصی، هم قابل پیگیری است و نیاز به شاكی خصوصی ندارد. معنی ساده جمله این است كه نیروی انتظامی‌ یا مدعی‌العموم می‌تواند شخصا و بدون این‌كه شاكی خصوصی شكایت كند، وارد رسیدگی به این جرم شوند در صورتی كه جرم مشهود باشد كه البته جرائمی اینچنینی كمتر به صورت مشهور رخ می‌دهند و اگر در حد تقبیل یا مضاجعه باشد قابل پیگیری قضایی از سوی ضابط قضایی است. البته در اسلام و با استناد به روایات ماخوذه از شرع، تاكید شده كه تحقیق و تفحص درخصوص این جرم، ناشایست است. در دین اسلام موارد فراوانی ذكر شده كه درخصوص مسائل اخلاقی و جنسی تحقیق نكنید. حتی زمانی كه فردی نزد پیامبر اسلام آمدند و گفت زنا كرده‌ام ایشان آن را  نشنیده گرفتند پس صحیح است كه در این باب تفحص صورت نگیرد. البته اینكه امكان دارد عده‌ای بر اساس توهمات خود افترایی در این زمینه را به كسی نسبت دهند كه این موضوع با عنوان مجرمانه افترا  بهتان در محكام قضایی از سوی مفتری قابل پیگیری است.

در بحث بررسی حقوقی خیانت زوجین، به موضوع خیانت زنان كه با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران از قبح بیشتری برخوردار است، می پردازیم. بر اساس قانون اگر در روابط زن و شوهر مرد به تکالیف خود عمل کرده و این زن بوده که مرتكب عمل خلاف عف عمومی قبل یا بعد از ازدواج شده باشد؛ یکی از اختیاراتی که قانون گذار به مرد داده حق مطلق طلاق است که به موجب ماده 1133قانون مدنی با رعایت شرایط مقرر در این قانون مرد هر وقت که بخواهد می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق همسرش را داشته باشد و اینجا بحث پرداخت حقوق شرعی و قانونی زن مثل مهریه- نفقه- جهیزیه- اجرت المثل مطرح می‌شود. در صورتی که مرد به این تکلیف قانونی عمل کند حکم طلاق صادره اجرا در غیر اینصورت بعد از سه ماه باطل می‌شود.

البته در زمینه پرداخت حقوق قانونی زن در این موضوع اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. زمانی که انگیزه طلاق خیانت زن به مرد باشد تکلیف حقوق زن مبهم است از نظر عقل و عدالت فرد خائن به ضرر خود اقدام کرده و حق مطالبه را از دست داده است اما از نظر فقهی فقها نظرشان این است که باید حقوق مالی زن پرداخت شود. البته در شدیترین مجازات برای زنان زانی بحث حبس و مجازات اعدام كه می‌تواند جایگزین سنگسار برای فرد و البته به صلاح‌دید قاضی در نظر گرفته شده است.

نكته بسیار جالب ماده 86 قانون مجازات اسلامی است كه می‌گوید زنای مرد یا زنی که هر یک همسر دائمی دارد ولی به واسطه مسافرت یا حبس و مانند انها از عذرهای موجه به همسر خود دسترسی ندارد موجب رجم نیست و حد زنای زن یا مردی که واجد شرایط احصان نباشد نیز صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است

از نظر قانون و شرع زوجین هر دو نباید به یکدیگر خیانت کنند. ولی اگر ازدواج مخفیانه مرد یا اختیار زن دوم را خیانت مرد به زن بدانیم قانون‌گذار به زن حق طلاق داده است. در صورت وقوع جرم رابطه نامشروع از سوی مردان قانون بر اساس همان قانون متبادر درباره زنا و محصنه و غیر محصنه بودنش صدور حكم خواهد كرد. البته نكته بسیار جالب ماده 86 قانون مجازات اسلامی است كه می‌گوید زنای مرد یا زنی که هر یک همسر دائمی دارد ولی به واسطه مسافرت یا حبس و مانند انها از عذرهای موجه به همسر خود دسترسی ندارد موجب رجم نیست و حد زنای زن یا مردی که واجد شرایط احصان نباشد نیز صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.


در پایان نگاهی می‌اندازیم به آمار و ارقام وقوع خیانت در جامعه.

نتایج یک تحقیق علمی که چندی پیش در 15 استان کشور انجام شده نشان می‌دهد «خیانت»، علت 67 درصد قتل مردان از سوی همسرانشان بوده است. 33 درصد مردان هم با واکنش در برابر خشونت، حمله ناگهانی یا تهدید از سوی همسر مواجه بوده‌اند. اگرچه ماده 630 قانون مجازات اسلامی، مردان را تنها در صورت مواجهه با خیانت همسر مجاز به قتل وی می‌داند اما نتایج این تحقیق تأکید دارد مردان نیز در اغلب موارد بدون حصول اطمینان از خیانت همسر و در صورت شکست در زندگی زناشویی، نافرمانی، عدم تمکین جنسی و حتی سهل انگاری زنان در انجام وظایف زناشویی، عمدی یا غیرعمدی و با تمسک به این قانون و توسل به عامل تحریک مرتکب رفتارهای خشونت آمیز و یا قتل شده و در عین حال خود را نیز تبرئه می‌کنند.

در پایان به این حدیث از امام علی بپردازیم كه فرمودند: آنچه را به خود نمی‌پسندیم به دیگران نپسندیم. اگر این حدیث مدنظر قرار گیرد كمتر كسی مرتكب خیانت می‌شود. چه زنان و چه مردان و این میزان انرژی دستگاه قضا صرف رسیدگی به پرونده‌های روابط نامشروع و قتلهایی كه در پی آن به وقوع پیوسته‌اند نمی‌شود.

معصومه نصیری
بخش حقوق تبیان


 مهریه از جمله حقوق مالی زن می باشد که برای مرد همواره   تکلیف برای پرداخت آن وجود دارد.

 

 

اين سوال تنها براي زوجه(زن) مطرح خواهد بود تا براي طلاق و احراز عسر و حرج بدان متوسل شود .

و یا آنکه مرد براي طلاق نيازي به اثبات موضوعي ندارد .مجازات زن خیانتکار در قانون

ماده ۱۲۵۷ قانون مدني اذعان دارد و  هر کسی مدعي حقي باشد بايد آن را در دادگاه ثابت کند ،

و مدعي‌ عليه هرگاه در مقام دفاع‌ ، مدعي امري شود که محتاج به دليل باشد اثبات امر بر عهده او  نیز هست‌.

موارد اثبات دعوي عبارتند از:

اقرار، اسناد کتبي‌، شهادت، امارات‌ و قسم‌.

روش های اثبات امر کيفري نيز  در قانون مجازات اسلامي آمده عبارت اند از :

اقرار، شهادت، قسامه و علم قاضي.

ايميل، اس ام اس يا چت را مي توان از جهت شباهت با دلايلي همچون سند عادي سنجيد.

با توجه به این موضوع که امکان دخالت در اين اسناد از طريق هک و … بسيار زیاد است

اطمينان از صحت و درستي و انتساب آن نسبت به ساير اسناد کتبي کاهش ميابد .

 

همچنين در استناد پذيري اين وسايل ارتباطي با توجه با فصل سوم جرايم رايانه اي ماده ۵۰ آن قانون مي گويد:

 

از اين سو به منظور حفظ صحت و تماميت ، اعتبار و انکارناپذيري ادله الکترونيکي جمع ‌آوري شده،

لازم است مطابق آيين‌نامه مربوط از آنها نگه داري و مراقبت به عمل آيد.

بايد گفت  از ايميل، اس ام اس و چت با شرايطي که در فوق اشاره شد

جهت اثبات ادعا استفاده نمود و بدانها استناد کرد.

روش هاي ارتباطي چون ايميل، چت، اس ام اس تنها مي توانند مواردی برای علم براي قاضي نام برد ،

که در کنار ساير شرايط موجب علم قاضي در مسئله گردد.

همان طور که اشاره شد صرف وجود چنين رابطه اي به صرف رابطه اينترنتي جرم انگاري نشده

و تنها در صورت بروز اين رابطه در قالب هاي جرايم عمومي قابل پيگری می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Current ye@r *

Leave this field empty

مشاوره حقوقی رایگان ( شعبه مرکزی – تهران ) : 77249848

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

© کلیه حقوق برای گروه وکلای تهران محفوظ است

مجازات زن خیانتکار در قانون
مجازات زن خیانتکار در قانون
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *