قویترین قرص قلب

خواص دارویی و گیاهی

به گزارش خبرگزاری فرانسه پروفسور مارتین کووی، که بخشی از این بررسی را در انگلیس اجرا می‌شد، سرپرستی کرده است گفت این دارو می‌تواند سالانه در انگلیس از مرگ 1 نفر جلوگیری کند و آن را “پیشرفتی قابل‌توجه” توصیف کرد.

 این قرص با ایوابرادین- که با تجاری Procoralan شناخته می‌شود- هم اکنون در انگلیس برای درمان درد قلبی (آنژین صدری) به کار می‌رود.

 این کارآزمایی بالینی بیش از 65 نفر در 37 کشور را در برمی‌گرفت، که همه آنها به نارسایی مزمن قلب و سرعت بالای ضربان قلب دست کم 7 ضربه در دقیقه مبتلا بودند و از قبل درمان‌هایی مانند قرص‌های مهارکننده گیرنده بتا دریافت می‌کردند.

نتایج این بررسی که روز دوشنبه 3 اوت در اجلاس سالانه متخصصان قلب اروپا در استکهلم ارائه و در ژورنال پزشکی لنست منتشر شد،‌بیانگر آن است ایوبرادین می‌تواند برای درمان هزاران بیمار مبتلا به نارسایی متوسط تا شدید قلبی به کار رود.

این دارو در طول دو سال خطر مرگ بیماران شرکت کرده در کارآزمایی بالینی از نارسایی قلبی تا 26 درصد کاهش داد و اثر مشابهی بر احتمال پذیرش بیمارستانی این افراد به علت بدتر شدن علائم‌شان داشت.

پروفسور کووی که متخصص قلب بیمارستان سلطنتی برومپتون در لندن است،‌  گفت:‌ “اکنون می‌دانیم تنها با افزودن ایوابرادین به درمان فعلی بیماران می‌توان جان تعداد بیشتری از آنها را نجات داد و زندگی آنها را آسوده‌تر کرد.”

“حیاتی است که نتایج این بررسی جنبه عملی به خود بگیرد و ایوابرادین به عنوان بخشی از درمان استاندارد نارسایی قلبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار گرفته شده بود.”

ایوابرادین بر خلاف درمان‌های دیگر شمار ضربان‌های قلب در دقیقه را پایین می آورد بدون اینکه فشار خون را کاهش دهد. این دارو سابقه ایمنی خوبی دارد و نسبت به سایر داروهای مصرفی تنها تعداد کمی از بیمارانی که در این آزمون‌ها شرکت داشتند،‌ دچار عوارض جانبی وخیم شدند.

 بیش از 7 نفر در بالای 45 سال با نارسایی قلبی زندگی می‌کنند، که هنگامی رخ می‌دهد که آسیب به قلب آن را آنقدر ضعیف می‌کند که نمی‌‌تواند خون را به صورت کارآمدی پمپ کند. این بیماری ممکن است به عوارض وخیمی بینجامد، و حدود 4 درصد از افراد مبتلا در طول یک سال می‌میرند.

درمان یک بیمار منفرد با ایوابرادین حدود 1 پاوند در هفته خرج بر‌می‌دارد.

 اما دکتر جان تیرلینک کارشناس آمریکایی، از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، در مورد عجله کردن برای استفاده از این دارو هشدار می‌دهد.

 او گفت پرسش‌های حل‌نشده‌ای بسیاری وجود دارند و کارآزمایی بالینی بیشتری در مورد این دارو لازم است.

او در نشریه لنست نوشت: “درمان با ایوابرادین در صورت اضافه‌شدن به درمان‌های فعلی نارسایی قلبی ممکن است بستری‌شدن‌های بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد.”

 “اما اینکه ایوابرادین می‌تواند پیامد درازمدت نارسایی قلبی را هم تغییر دهد یا نه،‌ علوم باقی می‌ماند.”

Dr Fariba Hendesi – متخصص قلب و عروق و آنژیوگرافی

•اگر یک فرد بالغ و سالم با ۶۰ سال سن یا هستید : فشار خون هدف کم تر از ۱۵۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

•اگر یک فرد بالغ و سالم هستید و کمتر از ۶۰ سال سن دارید : فشار خون هدف کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

•اگر مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، دیابت یا بیماری عروق کرونر یا در معرض خطر بیماری عروق کرونر هستید : فشار خون هدف کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

اگر چه فشار خون ایده آل ، فشار ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه یا کمتر است، با این حال پزشکان مطمئن نیستند که برای رسیدن به آن سطح درمان دارویی نیاز است یا خیر؟

اگر ۶۰ سال سن یا دارید، و استفاده از داروها باعث کاهش فشار خون سیستولیک شده اند (مثلا کمتر از ۱۴۰ میلی متر جیوه)، نیاز به تغییر دارو ها نیست مگر اینکه موجب اثرات منفی بر روی بدن شده باشند.

برای استفاده ار دارو های فشار خون حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که به میزان فشار خون و سایر مشکلات پزشکی بستگی دارد.

به قرص های فشار خون دیورتیک ها، ادرار آور نیز می گویند. این داروها بر روی کلیه ها اثر می گذارند تا بدن سدیم و آب اضافی را از بدن دفع کند و باعث کاهش حجم خون شوند. دیورتیک های تیازیدی، اغلب اولین داروی درمانی هستند، اما به تنهایی مصرف نمی شوند. دیورتیک های تیازیدی شامل هیدروکلروتیازید (میکروزید)، کلرتالیدون و غیره است.

اگر از این قرص های فشار خون ادرار آور مصرف نمی کنید و فشار خونتان بالا است، با پزشک خود در مورد اضافه کردن داروی دیورتیک مشورت کنید. دیورتیک ها و مسدود کننده های کانال کلسیم در افراد سیاه پوست و مسن بهتر از مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده ی آنژیوتانسین عمل می کنند. یک عارضه ی جانبی شایع دیورتیک ها تکرر ادرار است.

این نوع قرص های فشار خون برون ده قلب را کاهش می دهند و رگ های خونی را باز می کنند که باعث می شود تا ضربان قلب آهسته تر شود. مسدود کننده های بتا شامل قرص های فشار خون اسباتول ( سکترال)، آتنولول (تنورمین) و غیره است. این دارو ها به تنهایی کار نمی کنند، به خصوص در افراد سیاه پوست و مسن تر. اما زمانی که همراه با دیگر داروهای فشار خون مصرف شوند موثر خواهند بود.

شامل قرص های فشار خون لیزینوپریل (زستریل)، بنازپریل (لوتنسین)، کاپتوپریل (کاپوتن) و غیره است. این دارو ها با جلوگیری از تشکیل پلاک ها به شل شدن رگ های خونی کمک می کنند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی از داشتن یک مهار کننده ACE به عنوان یکی از داروهای خود بهره مند می شوند.

این داروها با جلوگیری از تشکیل پلاک به شل شدن عروق خونی کمک می کنند. ARB ها شامل کاندسارتان (اتاکاند)، لوزارتان و غیره است. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی از این دارو حتما باید استفاده کنند.

شامل قرص های فشار خون آمیلودیپین (نورواسک)، دیلتیازم ( کاردیزم ،تیازاک) و غیره است. این دارو ها به شل شدن عضلات عروق خونی کمک می کنند. برخی از آنها ضربان قلب را کاهش می دهند. مسدود کننده های کانال کلسیم ممکن است برای مردم سیاه پوست و سفید و مسن تر از مهارکننده های ACE بهتر عمل می کنند.

مصرف آب گریپ فروت به همراه برخی از مسدود کننده های کانال کلسیم، باعث افزایش سطوح خونی می شود و شما را در معرض خطر بالاتری از عوارض جانبی قرار می دهد. پس حتما در مورد تداخلات دارویی داروهای فشار خون با پزشکتان صحبت کنید.

آلیسکیرن (تکتورنا) تولید رنین را کند می کند. رنین آنزیمی است که توسط کلیه تولید می شود و شروع کننده ی زنجیره ای از مراحل شیمیایی است که فشار خون را افزایش می دهد.

تکتورنا توانایی رنین برای آغاز این فرایند را کاهش می دهد. با توجه به احتمال بروز عوارض جدی، از جمله سکته مغزی، هرگز نباید آلیسکرین را همراه با مهار کننده های ACE یا ARBs مصرف کنید.

گاهی اوقات از داروهای دیگری نیز برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

این داروها تکانه های عصبی به رگ های خونی را کاهش می دهند و تشکیل پلاک در عروق خونی را محدود می کنند. مسدود کننده های آلفا شامل دوکسازوسین (کاردورا) و پرازوسین (مینیپرس) هستند.

این نوع از قرص های فشار خون علاوه بر کاهش تکانه های عصبی به رگ های خونی، سرعت ضربان قلب به منظور کاهش مقدار خونی که باید از طریق عروق پمپ شود را نیز کاهش می دهد. مسدود کننده های آلفا-بتا شامل کارودیلول (کورگ) و لابتالول (تراندات) است.

این داروها از ارسال سیگنال از مغز به سیستم عصبی برای افزایش ضربان قلب و تنگ شدن رگ های خونی جلوگیری می کنند. شامل کلونیدین (کاتاپرس ، کاپوای) ، گوانفاسین ( اینتونیو ، تنکس ) و متیل دوپا می باشند.

این داروها از جمله هیدرالازین و مینوکسیدیل هستند که به طور مستقیم بر روی عضلات دیواره های شریان ها اثر می گذارند و از سفت و باریک شدن عضلات شریان ها جلوگیری می کنند.

آنتاگونیست های آلدوسترون به عنوان نمونه اسپیرونولاکتون (آلداکتون) و اپلرنون (اینسپرا) هستند. این داروها می توانند منجر به جذب نمک و احتباس مایعات شوند، که به افزایش فشار خون کمک می کند.

برای کاهش دوزهای مصرفی روزانه ی قرص های فشار خون حتما باید با پزشکتان مشورت کنید. بهتر است از ترکیبی از چند دارو با دوز پایین به جای یک دارو با دوز بالا استفاده کرد. در واقع، مصرف دو یا چند عدد از قرص های فشار خون در اغلب موارد از یک دارو موثر می باشد.

در کنار استفاده از داروها رعایت نکاتی سبب ایجاد بهبودی سریع تر و کنترل فشار خون شما خواهد شد. از جمله:

# داشتن یک رژیم غذایی سالم با نمک کمتر ( رژیم غذایی برای توقف پرفشاری خون، یا DASH)# ورزش منظم# ترک سیگار# محدود کردن مقدار الکل مصرفی# حفظ وزن سالم و یا کاهش وزن در صورت اضافه وزن یا چاقی

اگر فشار خونتان با وجود مصرف حداقل سه نوع از قرص های فشار خون ( که یکی از آنها معمولا باید یک دیورتیک باشد ) سرسختانه بالا باقی بماند، ممکن است که به فشار خون مقاوم دچار باشید. افرادی که فشار خون بالای خود را کنترل می کنند و در حال مصرف چهار نوع داروی مختلف هم زمان هستند، مستعد فشار خون مقاوم می باشند. علت ایجاد فشار خون بالا پس از یک مشکل دیگر به طور کلی باید بررسی شود. فشار خون مقاوم به این معنا نیست فشار خونتان هرگز کمتر نخواهد شد. در واقع، اگر شما و پزشکتان بتوانید آنچه باعث فشار خون مزمن شما شده است را پیدا کنید، می توانید درمان موثر تری را شروع کنید.

پزشکتان و یا متخصص فشار خون می توانند داروها و دوز آنها و موثر بودن آنها را ارزیابی کنند. اضافه کردن یک آنتاگونیست آلدوسترون مانند اسپیرونولاکتون (آلداکتون) اغلب به کنترل فشار خون مقاوم منجر می شود .دانشمندان در حال مطالعه بر روی برخی از درمان های تجربی مانند کاتتر مبتنی بر فرسایش بسامد رادیویی هستند که باعث تحریک اعصاب سمپاتیک کلیه و بارورسپتورها سینوس کاروتید می شوند.

برخی از داروها، غذاها یا مکمل ها می توانند فشار خون بالا را بدتر کنند و یا جلوی اثر داروهای فشار خونتان را بگیرند. با پزشکتان صادقانه در مورد تمام داروها و یا مکمل هایی که مصرف می کنید صحبت کنید.

اگر شما داروهای فشار خونتان را به موقع و طبق دستور پزشک استفاده نمی کنید، ممکن است باعث بالاتر رفتن فشار خونتان شوید. هرگز درمان خود را با استفاده از قرص های فشار خون بدون دستور پزشک تغییر ندهید.

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشارخون در تهران

کلینیک فشار خون

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

مطلب قبلی

فشار خون یعنی چه؟

مطلب بعدی

پرفشاری خون چیست؟

دلایل اهمیت فشارخون و توجه به آن چیست؟

آنژیوپلاستی روش بدون جراحی برای باز کردن عروق

بهترین متخصص فشار خون و بهترین متخصص قلب و عروق کیست؟

روز جهانی فشار خون چه روزیست؟

سلام دکتر چه قرصی واسه بالا بردن فشار خون پیشنهاد میکنید که خطرناک نباشه فقط ۲-۳ تا بالا ببره؟؟

بالا بردن فشار خون در صورتي كه فرد بدون علامت است نياز نمي باشد بهتره اطلاعات كاملي در مورد عدد فشار خون علائم و سن بيمار داشته باشيم

سلام خانم دکتر من ۵۰ سالم هست دو سال قرص آتنولول ۵۰ استفاده میکردم یه روز سرم گیچ رفت رفتم دکتر فشار خونم گرفت ۱۵روی ۱۰بود قرص عوض کرد و کاپتوپریل داد ۵ روز هست روزی ۲ تا میخورم ولی فشارم فرق نکرده نظر شما چیست

سلام قطع قرص آتنولول بجا بوده ولي داروي دومي كه شروع شده احتمالا براي كنترل فشار كافي نيست بهتر است با داروي ديگري كه متخصص صلاح ميداند تعويض شود

سلام روز بخیر، طبق دستور پزشک قرص gozar که ترکیه ای بود استفاده می کردم صبح یکعدد۵۰ عصرنصف قرص بعد از تمام شدن داروها متاسفانه دارو پیدا نشد قرص لوزارتان ۵۰ توسط پزشک دیگری تجویز شده اما متاسفانه فشارم مدام نوسان دارد ۱۶/۱۰ تا۱۳/۸ لطف می فرمایید راهنمایی کنید

با سلام ، با توجه به عدم كنترل فشار خون دارو ميبايست همراه با هولتر مانيتورينگ بيست و چهار ساعته فشار خون تغيير يابد اگر تهران هستيد با ٢٢١٣٧١٩٤ جهت هماهنگي تماس بگيريد

سلام خانم دکتر خسته نباشید .من ۳۶ سالمه سه هفته پیش بعد از حدودا یساعت که از حمام اومدم بینیم شروع به خونریزی کرد اونم پشته هم تا اونموقع اینجورس نشده بودم .القصه رفتم بیمارستان شهرستانمون که فوق تخصصیه حشمتیه سبزوار .الان میخوام بدونم یه سری قرص بهم دادن اقایه دکتر فقط چون ۷ قلمه و بیشترم واسه پایین اوردن فشاره خونه واقعا لازمه ۷ تا قرص اگه مقدور هست جواب بدیدن بگم قرصام سپاس.

سلام خانم دکتراحتراما به استحضار میرسانم بنده ۴۶ سالمه متاسفانه حدودا از ۲۵ سالگی داروی فشار خون مصرف میکنم دکترا داروهای زیادی برام تجویز کردن که متاسفانه بی نتیجه بود و همیشه بطور میانگین ۱۰-۱۱ روی ۱۷-۱۸ بوده ، الان حدودا یک ساله که به سیم آخر زدم وهیچ دارویی مصرف نمیکنم فقط از لحاظ غذایی یکم مراعات حالمو میکنم و عرقیجات و سیر و استفاده میکنم که باز فشارم همان است حداقل دیگه سمی وارد بدنم نمیشهمیخواستم ببینم تاکنون به چنین مسئله ای برخورد کردید یا اینکه دلیل فشارخون بغیر از دلایل مرسوم چیز دیگه ای باشه حتی قرص زیر زبان بعد از ۲-۳ ساعت فقط یک درجه پایین میارهممنون میشم جوابو برام بزنید

سلام بله به اين مورد فشار خون مقاوم به درمان ميگيم و٥-١٠ درصد افراد فشارخوني ميتوانن مقاوم بشن ولي لطفا دارو را قطع نكنيد و در صورت امكان براي بررسي روشهاي نوين درمان فشار خون با کلینیک فشارخون ما تماس بگيريد

خانم دکتر چون خودم دستگاه فشار سنج دارم ۲۴ ساعته تست میگیرم ولی همیشه ۱۰-۱۱ روی ۱۷-۱۸ هست ، دستگاه هم مشکل نداره چون بیرون هم میگیرم همونهمرسی از جواب

سلام خانم دكتروقتتون بخيرامكان داره قرص هاي افزايش دهنده فشار خون رو معرفي كنيدممنون از لطفتون

با سلام خدمت خانم دکتر۴۰سالمههر ده بیست روز یکبار شبها از ناحیه پشتسر دچار سردر میشماون موقع فشارم ۱۴روی۱۰ هستشوتا چندین ساعت سردرد ادامه داره بعد که خوب میشه هر روز برای چک فشارخون میرم درمانگاه فشارم نرمال هستشآیا بنده دچار فشارخون هستم یا بخاطر سردرد فشارخونم بالا میره؟ ازمایش چکاپ کامل دادم فقط همه چی نرماله فقط چند درصد چربی خونم بالا هستش

معمولا براي افزايش فشار خون دارو نميدهيم و بيشتر بررسي علتي ميكنيم بد نيست كمي حجم نمك مصرفي را بالا ببريد

لطفا یکباره دیگه سوالمو بخوانید.تشکر

سلام سن ۲۸ سال مرد هستم فشارم همیشه ۱۴روی ۹هست ایا این نرمال هست یا نیاز به دارو داره ؟

سلام وزن و قد شما ؟ سيگار ميكشيد يا نه؟

سلام خانم دكتر بزرگوار -من ۴۰سال سن دارم حدود ۴است كه فشار خونم درحالت عادي كه سرگيجه وهيچ كدام از عوارض مربوط به فشار را ندارم ۱۴و۱۵ است البته پدر ومادرم هردو فشار خون دارن -حدود ۳ماه است كه تاحدودي از لحاظ رژيم غذايي رعايت ميكنم وهر روز حدود ۴۵دقيقه پياده روي تند دارم كه بعد ازاين قضيه ديگه هر وقت فشار چك ميكنم ۱۳روي ۹است حالا سوالم خدمت شما اينه كه آيا ورزش وپياده روي را بيشتر كنم وهمچنان رژيم غذايم را ادامه بدم يا شما راه ديگري پيشنهاد ميكنيد-البته وزنم ۸۸كيلوگرم هست وقدم ۱۷۵/۵ميباشد -سيگار به عمرم نكشيدم وحدود ۳سال است كه خيلي بندرت وشايد بگم ۱۰۰درصد نمك را گذاشتم كنار -باتشكر از راهنمايتون

سلام شما راهكار اوليه كنترل فشار خون رو بخوبي انجام داديد در همين حد حفظ شود به نظر كمي اضافه وزن داريد در حد ٥ كيلوگرم كه در صورت امكان كاهش يابد . فعلا درمان دارويي لازم نيست

سلام خانم دکتر . کمکتان به بیماران در خور تقدیر است.مادرم داروهای الزایمر وقند خون وفشار خون را باهم مصرف میکند.صبح لوزار۲۵ ظهر سوستاک ۲/۶ و شب متورال ۵۰مدتی است که فشار حدود ۱۷/۸ است ایا دوز رو تغییر بدم یا داروی دیگری اَضافه کنم با تشکر.

سلام به نظر ابتدا دوز لوزار روزي يكعدد افزايش يابد در صورت عدم كنترل در حد ميانگين زير ١٢-١٣ بهتر است بررسي شوند

سلام خسته نباشید.ببخشید یک سوال هرچند ابتدائی از خدمتتون داشتم.پرازوسین و ترازوسین همراه دیورتیک تجویز میشن.میخواستم بدونم این دو دارو چگونه باعث احتباس آب و سدیم میشن؟

سلام وقت بخیر ببخشید میشه آدرس مطبتونو بفرستین من پدرم هم فشارخون داره هم دیابت

آدرس : سعادت آباد، خ بخشايش، خ هفدهم، پلاك ٨١شماره های تماس : ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣شماره همراه: ۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶

سلام دکتر من ۴۰سالم هست . و کم خونی هم دارم واوقات دچار سرگیجه وکاهش فشار خون میشم .پیشنهاد میکنید چه دارویی مصرف کنم وچیکار کنم ممنون میشم

سلام. وقت به خیر. خانم ۶۰ ساله ای که داروی فشار خون مصرف می کند می تواند در صورتی که فشار خون ۱۱ داشت دارو رو قطع کند؟

سلام اگر تشخيص فشار خون قطعي باشد بهتر است بدون مشورت با پزشك دارو قطع نشود

با سلام و احترامخانم دکتر ،بنده ۳۵ ساله هستم و اقافشار من در دورده های متناوب ۱۵ روی ۸ بود که دکتر برای من قرص متورال ۵۰ تجویز کرد.و بعد یک دوره مصرف فشارم ۱۳/۷ رسید. ولی دکتر صلاح به قطع دارو ندونست.اما حدود یک ماهی هست که هم میل جنسی من کم شده و هم در نعوظ مشکل پیدا کرده ام و دچار اختلال در رابطه جنسی با همسرم شده ام .میخواستم ببینم ایا ارتباطی بین این مشکل من و مصرف داروی متورال است یا این اختلال جنسی ناشی از استرس کاری است که در این چند هفته اخیر پیش امده ؟ و اگر مشکل از قرص است چه دارویی میتوان جایگزین متورال کرد که این عارضه را نداشته باشد؟

و اینکه ایا باید تا اخر عمر این قرص را مصرف کنم؟

سلام متورال گاهي چنين عارضه اي ميدهد ميتوان تغيير داد اما بهتر است زير نظر پزشك باشد

سلام و خسته نباشیدمن ۴۵ سال سن دارم و از دی ماه ۹۶ دچار افزایش فشار خون شده ام . چاقی ندارم و آزمایشات خون و ادرار ( ساده و ۲۴ ساعته و ۴۸ ساعته ) و سایر آزمایشات لازم به همراه سونوگرافی رنگی از کلیه و مجاری ادرار و پروستات هم بنا به درخواست پزشک متخصص معالجم انجام دادم. نهایتا مشخص شد فقط رنین من بالا و ۱۴۶ بود و سایر موارد نرمال بودند. دکتر قبلی والسارتان ۸۰ دوبار در روز توصیه کرده بود اما متخصص فوق کلیه که آزمایشات و عکسبرداری های یادشده را درخواست کرد والزومیکس نسخه نوشت و تاکید داشت علت فشار خون من عمدتا عصبی و استرس هست و توصیه به مصرف آرامبخش هم نمود. در سه ماه گذشته که والزومیکس ،بسته به فشار خونم روزانه یک تا دو عدد والزومیکس مصرف کرده ام اما تفاوت چشمگیری ندیدهام و همچنان بالاست و به نظر میرسد کافی نبوده و می بایست تغییر کند.امکانش هست نظر خودتون رو اعلام بفرمایید و یا اگر نیاز هست حضوری برای ویزیت خدمت برسم

اگر عصبی و استرسی هستید سعی کنید خود را ارام نگه دارید و خونسرد باشید ، در صورت بهتر نشدن به کلینیک ما تشریف بیارید تا معاینه و مشاوره شوید

سلام وقت بخیر خانم دکتر مادرم ۵۵ سالشه دیابت دارههمیشه فشار خونش پایین بوده اما حدود یکساله که ضربان قلبش شده(حدود ۱۰۵) و فشارش بعضی وقتا میره بالا مثلا ۱۸ روی ۹ و احساس سرگیجه داره دکتر دیابت میگه فشارت زیاد نیست و قرص فشارخون خطر داره نمیشه تجویز کرد بعد بردیم یه دکتر دیگه قرص آرامبخش و تجویز کرد و گفت قرص فشار خطر داره! امروز به اصرار خودمون قرص زیر زبانی تجویز کرده. میخوام بدونم این سرگیجه را چجوری میشه حلش کرد موقع بالا رفتن فشار؟ و اینکه اگه فشار ۱۸ زیاد نیست چرا سرگیجه داره ؟

سلام وقت بخیر خانم دکتر مادرم ۵۵ سالشه دیابت دارههمیشه فشار خونش پایین بوده اما حدود یکساله که ضربان قلبش شده(حدود ۱۰۵) و فشارش بعضی وقتا میره بالا مثلا ۱۸ روی ۹ و احساس سرگیجه داره دکتر دیابت میگه فشارت زیاد نیست و قرص فشارخون خطر داره نمیشه تجویز کرد بعد بردیم یه دکتر دیگه قرص آرامبخش و تجویز کرد و گفت قرص فشار خطر داره! امروز به اصرار خودمون قرص زیر زبانی تجویز کرده. میخوام بدونم این سرگیجه را چجوری میشه حلش کرد موقع بالا رفتن فشار؟ و اینکه اگه فشار ۱۸ زیاد نیست چرا سرگیجه داره ؟

سلام خانم دكتر بنده ديابتي همراه با بيماري فشار خون بالا هستم در حال حاضر انسولين نوورپيد به مقدار ١٢ واحد در هر وعده غذايي وانسولين لانتوس به مقدار ٣٢ واحد درشب وقرص والسارتان ١٦٠ در ٢ نوبت وقرص متورال ۲۵ صبح وشب مصرف ميكنم با اين حال باز فشارم ١٥ روي ٨ است آيا مقدار داروي والسارتان را افزايش دهم يا داروي ديگري مصرف كنم؟

سلام بايد ترجيحا نوع دارو تغيير يابد و در كنار آن رژيم درماني مناسب هم داشته باشيد در صورت تمايل جهت بررسي و درمان فشار خون با دفتر ما هماهنگ نماييد

مادرم فشارخون همراه با نارسایی نسبتا شدید قلب است .قرص کارودیلول ۶/۲۵روزی ۲عدد مصرف دارند همراه با ایزو سورباید وداروهای متفرقه غیر قلبی .اما پس از مصرف کارودیلول شدیدا احساس نا آرامی و دارد .آیا جایگزینی برای کارودیلول هست.سن ۸۵سال تقریبا رختخوابی هستند.

بايد تعداد ضربان قلب مادر بررسي شود ممكن است تعداد ضربان قلب كم باشد يا اينكه سبب تنگي نفس بدليل نارسايي قلبي شود بهتر است ميران اين دارو كاهش يابد

سلام خانم دكترمن مادرم قرص ادوان ٤٠ صبح و ٨٠ شب و نصف هيدروكلراتيزيد و متورال مى خورند ولى همش پشت سرش درد مى گيريد و فشارش يكدفعه ١٤ روى ١٠ يا ١٦ روى ١٠ و همش نوسان دارد و بالا مى رود، ايا ممكنه هست اين قرص ادوان بهش نمى سازد و ايا داروى بهتر از اين هم است؟ممنون از شما

سلام بله بايد تغيير دارو جهت ايشان صورت گيرد در صورت تمايل با دفتر ما هماهنگ فرماييد

سلام خانوم دكتر من ٢٧ سال دارم چند ماه فشارم پايين نمياد فشارم روي ١٦روي ١١يا بيشتر ميشه بهم فقط قرص لوزارتان ٢٥ دادن و پروپرونول ولي من همچنان حالم خوب نميشه و فشارم بالاست ميشه شما راهنماييم كنيد

با سلام مادر من ۶۰ ساله و سابقه دوبار سکته مغزی دارند و الان حدود ۱۵ روز از سکته مغزی دومشون گذشته داروهایی که برای فشار خون استفاده میکنن والسارتان ۸۰ صبح دو عدد و شب دو عدد – آمیلودوپین ۵ صبح و شب یک عدد – پلاویکس یک عدد صبح – آتورواستاتین ۴۰ شب یک عدد – هیدروکلروتیازید نصف قرص شب استفاده میکنن اما زمانی که فشارشون رو میگیریم فشار مینیمم کمتر از ۱۰ نیست و معمولا فشارشون ۱۳/۵ روی ۱۰/۲ و حتی ۱۲ روی ۱۰ میباشد آیا این فشار مشکلی ایجاد میکنه براشون که البته در ناحیه گردن تنگی عروق دارندکمال تشکر

باسلام وعر ض ادب وارزوی سلامتی برای سرکار خانم دکتر هندسی وتشکر از اینکه این امکان رافراهم اورده تا مریضهابتوانند باایشان در تماس باشند اینجانب باسن ۵۰سال تاحال سه بار درزمانهای بافاصله یکسال در زمانهای متفاوت شبانه روز فشارم به ۱۷یا۱۶بالارفته وحالت فشاری زیادبرام امده که تنگی نفس داشته ام نه حالت دیگری فقط تمام بدنم بی حس شده وبی حال وبامصرف کاپتوپریل در همان حال به حالت عادی برگشتم وبااستراحت ..بعدافشارم راکنترل کردم ۱۲و۱۳و۱۴بوده درزمانهای متفاوت به دکتر مراجعه کردم ادوان ۴۰روزی یکی برام تجویز کرده که خوبم فعلا یک ماهی است خواهشمندم اظهارنطرفرماییدایامراجعه کنم به سرکار خانم یانه نگران کننده نیست

سلام درمان را ادامه دهید و در طول درمان یک مانیتورینگ فشار ۲۴ ساعته شوید.

سلام خانم دکتر عزیزمیخواستم بدونم آیا پرهیزات غذایی که برای داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین میشه، شامل داروهای فشار خون مثل آملودیپین و متورال هم میشه یا خیر؟مثلا برای وارفارین، مصرف دمنوش کرن بری، تداخل دارویی داره، آیا برای آملودیپین هم این تداخل وجود داره؟ممنونم

سلامتداخل وارفارین شامل داروهای دیگری که اشاره کردید نمیشود.

با سلامبنده ۵۴ سال سن دارم . اولین سئوالم این است که عفونت سینوزیت باعث فشار خون است یا نه ؟ایا لازم است که داروی فشار خون به صورت دوره ای مثلا هر ۶ ماه تغییر و جایگزین شود یا نه یعنی مصرف یک نوع داروی فشار خون در طولانی مدت از اثر آن نمی کاهد ؟

ارنباط بين سينوزيت و فشار خون اغلب موجود نيست در ضمن مقاومت به داروهاي فشار خون گهگاه اتفاق ميافتد

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

– عضو انجمن قلب امريكا

– موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

– عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

– عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

– بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

– سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

مطالب پربازدید

اندازه گیری فشار خون چگونه است؟

مزایا و معایب آنژیوگرافی

افتادگی دریچه میترال قلب و راه های تشخیص آن

پرفشاری خون چیست؟

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

آدرس: سعادت آباد، خ بخشايش، خ هفدهم، پلاك ٨١تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب شنبه: ۱۷ الی ۲۰دوشنبه: ۱۷ الی ۲۰چهارشنبه : ۱۷ الی ۲۰

انواع روش های درمان واریس پا

اسکلروتراپی ،روش درمانی واریس پا و رگهای عنکبوتی

بهترین متخصص واریس کیست و بهترین درمان واریس چیست؟

دلایل اهمیت فشارخون و توجه به آن چیست؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *