بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

خواص دارویی و گیاهی

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

Обработка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

Загрузка

www.manototv.comآقای دکتر پژمان صفایی در مورد شوره موی سر و ریزش موی سکه‌ای صحبت میکنندHotbirdTransponder: 131Frequency: 11137Polarisation: HorizontalSymbole Rate: 275—————–Eutelsat HDTransponder: C5Frequency: 1134Polarisation: HorizontalSymbole Rate: 297—————–EutelsatTransponder: A1Frequency: 1721Symbol Rate: 22Polarisation: Horizontal

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка плейлистов

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ریزش مو سکه ای (آلوپسی آره آتا یا طاسی سکه ای) یکی از انواع ریزش مو است. علت ریزش مو سکه ای، حمله‌ی اشتباهی سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های موست. فولیکول‌ها دقیقا نقطه‌ای هستند که رویش مو از آنجا شروع می‌شود. این حمله به فولیکول‌ها معمولا موقتی است. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چرا سیستم ایمنی چنین رفتاری دارد. ریزش مو سکه ای (آلوپسی آره آتا) در افراد زیر ۲۰ سال دیده می‌شود اما افراد مسن‌تر یا کودکان نیز ممکن است دچار طاسی سکه ای بشوند. ریزش موی سکه ای در مردان و زنان به یک میزان است. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی روش‌های تشخیص و درمان ریزش مو سکه ای در در کودکان و بزرگسالان در اختیارتان قرار بدهیم.بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

ریزش مو سکه ای به‌شکل ریزش دسته‌های مو رخ می‌دهد. این ریزش باعث خالی‌شدن سر یا سایر نقاط بدن از مو می‌شود. این خالی‌شدن به شکل بخش‌های دایره‌ای‌شکل و هموار رخ می‌دهد؛ یعنی پوست سر صاف است و هیچ‌گونه زخمی ندارد. همان‌طور که گفتیم، این نوع ریزش مو در جوانان زیر ۲۰ سال به چشم می‌خورد.

در بعضی موارد آلوپسی آره آتا موها نازک و نازک‌تر می‌شوند و خبری از ریزش کلی و محسوس (کچلی ناحیه‌ای) نیست یا موها رشد می‌کنند اما رشدشان متوقف می‌شود و چند تار مو در حاشیه یا درون دایره‌ی بدون مو باقی می‌ماند که به آن ریزش موی علامت تعجبی گفته می‌شود زیرا این موها قاعده باریک و ساقه طبیعی دارند و شبیه علامت تعجب (!) هستند.

در موارد بسیار نادری نیز تمام موی سر و بدن دچار ریزش می‌شود. ریزش مو اغلب به‌صورت مقطعی صورت می‌گیرد و در مقطعی مو ریزش پیدا می‌کند و سپس دوباره رشد در آن دیده می‌شود. موها پس از ریزش در طول چندین ماه مجددا می‌رویند اما در نواحی دیگر ریزش پیدا می‌کنند.

وقتی ریزش مو سکه ای به‌شکل ریزش موی منطقه‌ای و سکه‌ای در نواحی مختلف سر دیده می‌شود، مو پس از چند ماه می‌روید. با وجود اینکه موهای جدید، بافت و رنگ مشابهی با سایر موها دارند اما گاهی‌اوقات سفید و نازک هستند. ۱۰ درصد از افرادی که به این مشکل مبتلا می‌شوند، هرگز رویش مجدد مو نخواهند داشت. احتمال فقدان دائمی مو در موارد زیر می‌شود:

مو بخش مهمی از ظاهر هر فرد را تشکیل می‌دهد از همین روی، از دست دادن موها باعث می‌شود فرد احساس کند که جذابیت خود را از دست داده است. در برخی از افراد مبتلا به ریزش مو سکه ای (آلوپسی آره آتا)، ناخن‌های انگشتان دست و پا حفره‌حفره می‌شود به‌شکلی که انگار با سوزن روی ناخن‌ها حفره‌های کوچک ایجاد شده است. در بعضی موارد نیز ناخن‌ها شکل سمباده پیدا می‌کنند.

ریزش موی سکه ای را می‌توان کنترل کرد. افرادی که در یک منطقه از بدن این مشکل را تجربه می‌کنند، شاهد ریزش‌های بیشتری خواهند بود.

تشخیص ریزش موی سکه ای با معاینه‌ی فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی فرد امکان‌پذیر است. در این معاینات، پزشک سؤالاتی درباره‌ی ریزش موی فرد مطرح می‌کند، به الگوی ریزش مو در سر توجه می‌کند و پوست سر را بررسی می‌کند. ممکن است برای بررسی چند تار مو را به‌آرامی بکشد تا اوضاع را بهتر متوجه بشود.

اگر علت ریزش مو کاملا مشخص نباشد، پزشک آزمایش‌هایی تجویز می‌کند تا از وجود یا عدم وجود بیماری‌های مرتبط با این نوع ریزش در بیمار مطمئن بشود. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر است:

در این نوع از ریزش مو، معمولا در طی یک‌سال موها مجددا رشد می‌کنند به همین خاطر افراد مبتلا معمولا به پیگیری و درمان ریزش مو فکر نمی‌کنند. اگر به‌دنبال پیگیری و بهبود این مسئله نیستید، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

متداول‌ترین درمان ریزش مو سکه ای (طاسی سکه ای) تزریق کورتیکو‌استروئید به دفعات در عمق یک سانتی‌متری پوست سر در هر ۴ تا ۶ هفته است. کودکان و برخی از بزرگسالان به کمک کورتیکواستروئید موضعی در ناحیه دچار ریختگی مو درمان می‌شوند. ماینوکسیدیل (روگِين) نیز ممکن است به‌همراه کورتیکواستروئید موضعی برای درمان طاسی سکه ای تجویز بشود.

آنترالین نیز نوعی پماد است که به رشد موها کمک می‌کند. البته باعث تحریک پوست و ایجاد لک می‌شود. به همین دلیل از این پماد در نقاط برهنه و بی‌موی سر برای مدت زمان محدودی استفاده و سپس شسته می‌شود. رویش مجدد موها در حدود دو ماه یا طول می‌کشد.

ایمنی‌درمانی نیز باعث تحریک واکنش آلرژیک در پوست سر شده و منجر به رویش موها در این ناحیه می‌‌شود. در این روش نوعی دارو هفته‌ای یک‌بار روی پوست سر قرار می‌گیرد. این ماده پوست سر را تحریک و آن را قرمز و زبر می‌کند. پس از سه ماه از آغاز این درمان، موها شروع به رویش می‌کنند. تورم غدد لنفاوی به‌ویژه در ناحیه‌ی گردن و جوش‌های پوستی (درماتیت یا التهاب و اگزما پوستی) از عوارض این درمان است.

ریزش موی سکه ای (طاسی سکه ای) مانند سایر بیماری‌ها زندگی فرد را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد زیرا فاقد درد است، احساس بیماری ایجاد نمی‌کند و سلامت فرد را تحت‌الشعاع خود ندارد. ریزش مو سکه ای واگیردار نیست و اختلالی در عملکرد کاری، تحصیلی یا تفریحات فرد ندارد. اما اگر از نظر روحی با این قضیه مشکل دارید و سخت‌تان است بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید یا با کسانی که همین مشکل را تجربه می‌کنند، گفت‌وگو داشته باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

من هم همین مشکل رو دارم
جاهای زیادی از سرم رو فرا گرفته
اطراف سر و بالای گردن هم ریزش موی شدید داشته
بارها تزریق و درمان انجام دادم ولی باز جای دیگری درگیر این بیماری شده
واقعا مستاصل شدم

سلام مقاله جالبی بود.

مد و زیبایی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

کتاب صید قزل آلا در آمریکا؛ شاهکاری دیگر از نویسنده‌ٔ محبوب آمریکایی

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند

مدل سبک های یادگیری VAK؛ چطور سبک یادگیری‌مان را پیدا کنیم؟


معرفی کتاب گوگل چگونه کار می کند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ




خانه

موبایل

از دست دادن مو در واقع یک فرایند طبیعی است‎

 

بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

آیا از ریزش موی ناخواسته رنج می‌برید؟ در حالیکه تعداد زیادی از کالاها ادعا می‌کنند که بهترین درمان موثر برای ریزش مو هستند، اما طبیعت، در این مورد، بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

 

درمان ریزش مو با آب پیاز 

آیا از ریزش موی ناخواسته رنج می‌برید؟ هیچکس واقعا نمی‌خواهد موهایش را از دست بدهد، اما این، یک مشکل ناخواسته است که بسیاری از افراد مجبورند با آن روبرو شوند (هم مردان و هم زنان). از دست دادن مو در واقع یک فرایند طبیعی است، اکثر مردم بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز از دست میدهند، و هیچوقت هم متوجه این اتفاق نمی‌شوند.

 

با اینحال ریزش مو باعث استرس بسیاری از افراد می‌شود، چون ممکن است آنها در وهله‌ی اول، موی زیادی برای از دست دادن نداشته باشند. کمپشت شدن مو باعث حس نا امنی زیادی می‌شود و می‌تواند اعتماد بنفس را کاهش دهد.

 

در حالیکه تعداد زیادی از کالاها ادعا می‌کنند که بهترین درمان موثر برای ریزش مو هستند، اما طبیعت، در این مورد، بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند. چیزی در طبیعیت وجود دارد که نتایج بی نظیری ارائه می‌دهد: آب پیاز! بله، درست خواندید. آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

  

آیا آب پیاز واقعا می‌تواند به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند؟ 

پاسخ مثبت است. آب پیاز واقعا می‌تواند به رشد مو کمک کند. مطالعات علمی بسیاری روی ریزش مو، رشد مو و درمان‌های طبیعی که برای هر دو مفید هستند انجام شده است. در بسیاری از مطالعات مختلف، مشخص شده که آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موی جدید، کاملا موثر است. گفته می‌شود که آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ی سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است.

  

آب پیاز چگونه عمل می‌کند؟ 

شاید این مانند یک راه غیر محتمل برای افزایش رشد مو بنظر برسد، اما بارها و بارها نشان داده آنقدر موثر است که بسیاری از مردم، در مورد قدرت آن قسم می‌خورند. مقدار فراوان گوگرد موجود در پیاز است که با کمک به افزایش گردش خون به پوست سر، این روش را اینقدر موثر می‌سازد. همچنین گوگرد، تولید کلاژن که برای تولید موی جدید ضروری است را نیز افزایش می‌دهد. موها در فولیکول‌ها تولید می‌شوند و هنگامیکه خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها راه بیابند، آنها مواد مغذی، و تحریکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند.

 

در بعضی مواقع، پوست سر از طریق باکتری‌ها آلوده می‌شود. این مسئله ممکن است به سرعت به ریزش مو منجر شود، اما می‌تواند بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به شیوه‌ای بسیار مطمئن تر درمان شود. همان محتوای گوگردی که به افزایش گردش خون کمک می‌کند، دارای خواص ضد باکتریایی هم هستند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کند. جلوگیری از رشد این عفونت‌ها به جلوگیری از هرگونه ریزش موی اضافی کمک خواهد کرد.

 

پیاز به استحکام مو نیز می‌افزاید و این مسئله به جلوگیری از شکستگی و نازک شدن موها کمک می‌کند. این استحکام، همان چیزی است که برای افزایش رشد موی جدید و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، نیاز است.

 

برای بهره مندی از مزایایی که پیازها برای افزایش رشد مو ارائه می‌دهند، شما باید آب چند عدد پیاز را بگیرید و آن را روی تمام پوست سرتان بمالید. اجازه ندهید بوی تند آن شما را بترساند، این روش بسیار موثر است. آب پیاز باید حداقل بمدت ۳۰ دقیقه روی پوست سرتان بماند. اگر می‌توانید بوی آن را تحمل کنید، بگذارید مدت بیشتری روی سرتان بماند. بعد از شستن آن باید موهایتان را شامپو بزنید. برای دیدن نتایج، این کار را حداقل ۳ بار در هفته و برای حداقل ۲ ماه انجام دهید. شما نتایج مثبت آن را خواهید دید، بنابراین این روال را رها نکنید.

  

گرفتن آب پیاز برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو 

گرفتن آب پیاز برای استفاده به عنوان یک تونیک مو آسان است. اگر یک آبمیوه گیر ندارید، می‌توانید از یک مخلوط کن، غذا ساز یا رنده برای گرفتن حداکثر آب پیاز ممکن، استفاده کنید. شما برای این کار به چند عدد پیاز نیاز خواهید داشت و باید مقدار آن را با توجه به حجم موهایتان تنظیم کنید.

  

4 راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو 

امتحان کردن هر یک از درمان‌های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش‌های زیر را که برایتان جذاب‌تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.

  

آبکشی موها با آب پیاز 

این روش واقعا ساده است، و فقط به ۵ پیاز قطعه قطعه شده که بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش، جوشانده شده نیاز دارد. اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. بوی آن ممکن است باقی بماند، اما باید در یک یا دو روز، پس از آنکه دوباره شسته شد، از بین برود.

  

آب پیاز و عرق نیشکر برای درمان ریزش مو 

نه، این برای نوشیدن نیست این دستور برای گذاشتن روی موهای شما تهیه شده است. یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد. بعد از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا می‌توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

  

آب پیاز و عسل 

این متد آسان به دو روش عمل می‌کند. می‌توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا می‌توانید آن را روی پوست سرتان بمالید. هر دو روش موثرند، و هر دو نتایج قابل توجهی ارائه می‌دهند. یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. می‌توانید آن را سر بکشید یا بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع، نتایج مثبت آن را ببینید.بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای

  

فقط کافی است پیاز بیشتری بخورید 

تقریبا اینگونه بنظر می‌رسد که پیازها، فقط برای افزایش رشد مو و یک پوست سر سالم ساخته شده اند! خوردن پیاز و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی‌تان باعث می‌شود متوجه تفاوت زیادی در سلامت موهایتان شوید. این، مانند روش‌های دیگر عمل نمی‌کند، اما با اینحال خواهید دید که چقدر به موهایتان کمک می‌کند که بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

  

منبع : fitnessmagazin.ir

  


رازهای زیبایی

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تا 4 درصد تخفیف (ویژه تبلیغات در بیتوته)

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

3 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *