قویترین قرص ضد حساسیت پوستی

خواص دارویی و گیاهی

بسیاری از حساسیت ها با داروهای ضد حساسیت قابل کنترل و درمان هستند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دارویی مفیدی در زمینه انواع قرص ضد حساسیت به شما عزیزان ارائه دهیم.

حساسیت ها به صورت های متفاوتی ایجاد می شوند. بسیاری از حساسیت ها فصلی هستند و با تغییر شرایط محیطی پدید می آیند. البته برخی از حساسیت ها نیز مربوط به غذاها و داروهای مصرف شده است. برای کنترل و درمان انواع مختلف حساسیت ها بهتر است با انواع قرص ضد حساسیت آشنا شویم.

تاکنون تعداد زیادی قرص ضد حساسیت معرفی شده است که هر یک می توانند برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی های دوره ایی، حساسیت های پوستی، حساسیت کودکان و مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله تعدادی از معتبرترین و موثرترین قرص های ضد حساسیت را معرفی می نماییم.

این قرص از خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان حساسیت ها و کهیر استفاده می شود. از عوارض این قرص ضد حساسیت می توان به سردرد، یرقان و سرگیجه اشاره کرد. این دارو خیلی سریع به وسیله دستگاه گوارش جذب می شود. در بسیاری از کشورها به دلیل عوارض خطرناکی که دارد، حذف شده است.

عوارض قرص آستمیزول: یرقان، بی قراری، افزایش اشتها، درد مفاصل، خشکی دهان، سردرد و سرگیجه می باشد.

این داروی ضد حساسیت نیز برای درمان آسم و حساسیت های فصلی تجویز می شود. تورم دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و در نتیجه تنفس را آسان می کند. قرص ایروکاست از خس خس سینه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس جلوگیری می کند و به صورت قرص جویدنی 5 میلی گرم و 1 میلی گرم تجویز می شود. این قرص ضد حساسیت در بزرگسالان به میزان 1 میلی گرم به صورت خوراکی(یک بار در روز) و در هنگام غروب مصرف می شود.

عوارض قرص ایروکاست: خستگی، ضعف، علائم آنفلونزا، اسهال، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، بی حسی و گزگز پاها یا دست ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه، تغییرات رفتاری و ذهنی (پرخاشگری، اشکال در خواب، اشکال در حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی، استرس و راه رفتن در خواب)، تهوع، گوش درد، برونشیت، دندان درد، سوء هاضمه، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت گوش

این دارو برای درمان خارش و آلرژی تجویز می شود. به دلیل خواص ضد حساسیتی، خواب آور و آرام بخش است. کودکان نسبت به این دارو حساس تر از بزرگسالان هستند و عوارض بیشتری با مصرف این دارو در کودکان ظاهر می شود.

عوارض قرص هیدروکسی زین: فعالیت غیر ارادی حرکتی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، گیجی، خشکی دهان، لرزش و حملات تشنج

این قرص نیز از خانواده آتتی هیستامین است و برای درمان سرماخوردگی، کهیر، آلرژی و پیشگیری از آسم تجویز می شود. مصرف این دارو در کودکان موجب بهبود خواب می شود.

 

عوارض قرص کتوتیفن: تب ولرز، سرگیجه، ضایعات پوستی، اسهال، سرفه، عفونت تنفسی، خستگی و ضعف، خشکی دهان و خواب آلودگی

قرص لوراتادین به عنوان ضد آلرژی و حساسیت تجویز می شود و از طریق لوله های گوارش جذب خون می شود. این دارو برای درمان بیماران دچار کهیر ناشناخته مزمن نیز استفاده می شود. به طور معمول مقدار مصرف قرص لوراتادین در کودکان بزرگ تر از 6 سال  و بزرگسالان 1 میلی گرم به صورت روزانه است.

کسانی که دچار ناراحتی کبدی هستند، با مصرف این دارو دچار مشکل می شوند. چون که متابولیسم این دارو کبدی است و از این رو بیماران کبدی دچار خواب آلودگی شدیدی می شوند که باید به پزشک مراجعه کنند.

عوارض قرص لوراتادین: سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، خستگی غیر معمول و ضعف عضلانی، عصبانیت، افزایش حساسیت به نور آفتاب، اشکال در دفع ادرار، احساس گرفتگی در سینه، طپش یا تندی ضربان قلب و کهیر

این قرص ضد حساسیت نیز جزء خانواده آنتی هیستامین می باشد. معمولاً برای خارش، کهیر، آلرژی، پیشگیری از آسم وتجویز می شود و عموماً به صورت دو بار در روز و برای چند هفته تجویز می شود.

عوارض قرص زادیتن: افزایش وزن، سرگیجه، تهوع، خشکی دهان، ناراحتی معده، خواب آلودگی و تحریک عصبی

قرص ترفنادین(Terfenadine)

قرص ضد حساسیت ترفنادین نیز جزء خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان و پیشگیری از آلرژی با علائم عطسه، کهیر و خارش، قرمزی و آبریزش چشم و آبریزش بینی به کار می رود. از آن جایی که اثرات ضدموسکارینی و تسکینی آن کم است، امروزه این دارو کمتر استفاده می شود. از آن به منظور درمان رینیت آلرژیک، حساسیت های پوستی و تب یونجه در بزرگسالان روزی 6 میلی گرم(یک عدد قرص) مصرف می شود.

عوارض قرص ترفنادین: سرگیجه، بی قراری، بی خوابی، فشار خون بالا، تهوع، خستگی، سردرد، آریتمی قلبی و خشکی دهان

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در زمینه انواع قرص های ضد حساسیت برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از موارد مطرح شده بتوانید به درمان حساسیت های مختلف بپردازید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



چیانگ مای ، مقصد تاریخی محبوب تایلند


برای انجام جراحی زیبایی به کدام دکترها اعتماد کنیم؟



تصویری بسیار از از جنگل شهری چین


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک





سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سری

مونا غمخوار بازیگر سریال های خانه ما، خاله سارا، ویرانگر، دشمن، یادداشت های یک زن خانه دار و

ادعای جنجالی سهیلا محامد همسر اول و سابق امیرخسرو عباسی چندی است که بهاره رهنما با امیر خسرو عباسی ا

هادی کاظمی و سمانه پاکدل دو بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران به تازگی با یکدیگر ازدواج کردند. سحر

علت بیماری و علت فوت سیدضیاءالدین دری Ziaeddin Dorri چیست؟ حتی فوت نابهنگام خالق سریال «کیف انگلیسی»

نظرات

محسن چاوشی خواننده پاپ با انتشار پستی در اینستاگرام به طور موقت

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۳ نظر

نظرات

نظرات

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: تمام واردات و صفر تا صد پوشک در

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

جام حذفی فوتبال ایران Hazfi Cup مسابقات حذفی فوتبال در ایران

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

امام کاظم(ع) در یک روایت به یکی از عوامل زمینه‌ساز به وجود

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ نظر

نظرات

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از

۱ نظر

۱۱ نظر

۷ نظر

نظرات

۳ نظر

۱ نظر

۱۷ نظر

۷ نظر

۱ نظر

هانده ارچل ۲۵ ساله در شهر باندیرما استان بالک حصار ترکیه بدنیا

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

اگر میزان گلبول های قرمز خون شما کم باشد، بدن شما باید

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

۱ نظر

نظرات

شرکت های خودروسازی جهان جدیدترین محصولات و طرح های مفهومی خود را

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد شش ماهه نخست سال حدود ۴۲۶ میلیارد

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

فرانک وقتی که با صفحه مرد رمال در فضای مجازی مواجه شد

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

آذربایجان پس از برگزاری مسابقات یورو ویژن در سال ۲۰۱۱، به کشوری

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ایده های تزیین در آشپزی. از درست کردن تخم‌مرغ قلبی‌شکل تا اردور

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در این گزارش نگاهی داریم به عمق خسارات بر جای مانده از

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

جف بزوس Jeff Bezos در مصاحبه با Economic Club of Washington گفت:

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ نظر

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

۱۶ فروردین ۱۳۹۷

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۲۷ بهمن ۱۳۹۶

۲۰ بهمن ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten

بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند


بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی

افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند و برای درمان آن به دنبال بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی می گردند، معمولاً در انتخاب آن دچار اشتباه می شوند. تحقیقات نشان می دهند که افراد در هنگام حساسیت های فصلی به داروخانه ها مراجعه کرده و گاهاً داروهای ناسب تهیه می کنند. اما در این مواقع بهترین راه درمانی , بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

اخیراً مطالعه ای نشان داده است که افراد در مواجهه با این گونه حساسیت ها، به جای آن که به پزشک مراجعه کنند و یا برای انتخاب بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی با دکتر داروخانه مشورت کنند؛ سر خود از داروهایی برای درمان آبریزش و قرمز شدن بینی، عطسه و خارش و ریزش اشک چشم استفاده می کنند.

نتیجه این رفتار به گونه ای می شود که پولتان را بی رویه برای خرید این داروها مصرف می کنید و تنها شاهد تغییر کوچکی در بهبود علائم تان هستید؛ بدون آنکه این داروها اثرات مفید و بلندمدتی داشته باشند.

در ژورنال علمی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، پژوهشی که بر روی ۳۰۰ نفر در استرالیا انجام شده بود، به چاپ رسید، این تحقیق در مورد افرادی صورت گرفت که در هنگام حساسیت و آلرژی، با سطح علمی خودشان و بدون مراجعه به پزشک متخصص، دارو مصرف می کردند. در این میان، مشخص شد که تنها کمتر از ۱۷% از این افراد داروی مناسب و مخصوص آلرژی خود را تهیه کرده اند.

در این تحقیق، ۶۸ درصد افراد دارای تب یونجه (ورم مخاط بینی) بودند و مابقی علائم، هیچ ارتباطی به التهاب های حاصل از آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت نداشت.

با تعمیم تحقیقی که در استرالیا انجام شد به عموم مردم جهان، می توان گفت که اکثراً جهت بهبود علائم آلرژی (حتی اگر واقعاً آلرژی نباشد) از داروهای اشتباه استفاده می کنند.

به گفته Rachel tan، موسس و عضو انجمن پزشکی دانشگاه سیدنی استرالیا، کسانی که از ورم مخاطی بینی رنج می برند، اغلب بدون درنظر گرفتن راهنمایی و مشاوره پزشک دارو مصرف می کنند.

Tan در ادامه می گوید: “این مسئله ای است که در تمام جهان وجود دارد، کسانی که در آزمایش شرکت کرده بودند، در هنگام مواجهه با بیماری، از داروهایی که به وسیله خودشان تجویز شده بود، استفاده می کردند. این در حالی بود که آن ها با علائم متوسط تا شدید، داروهای ناسب مصرف می کردند.

این قضیه نگران کننده است. زیرا افرادی که دچار تب یونجه (که به عنوان ورم مخاطی بینی نیز شناخته می شود) هستند، سعی دارند تا این مشکل مزمن را خودشان حل کنند، در حالی که موضوعی نیست که بی اهمیت تلقی شود.

۶۰ درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار کردند این علائم، تاثیراتی هم بر روی زندگی روزمره داشته که این موضوع می تواند انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه کند.

این آزمایش به بررسی داروهایی می پردازد که تجویز نادرست آن ها علائم را در بیمار بدتر و شخص را خانه نشین کند.

به گفته Tan، درمان و کم کردن عوارض آلرژی ها، هزینه های مالی زیادی به همراه دارد که شامل هزینه های مربوط به خرید داروهای مناسب می شود. این در حالی است که اکنون مبلغ قابل توجهی شامل خرید داروهای ناسب و سرخود بیماران می شود. این مورد، بار اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی، هم برای بیماران و هم دولت ها به همراه دارد.

 

بنا به گفته انجمن آلرژی و ایمنی شناسی آمریکا، تب یونجه معمولاً در بهار، تابستان و اوایل پاییز به وجود می آید و آلرژی، از گرده افشانی گل ها، درختان و گیاهان ناشی می شود.

عطسه، آبریزش و خارش بینی و ریزش اشک از چشم ها، بیشترین علائم گزارش شده در اثر آلرژی ها می باشند. همچنین در برخی، سر درد و دیگر عوارض را هم به وجود می آورد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در آمریکا دارای تب یونجه هستند. همچنین تقریباً ۳/۲ درصد از این افراد، دارای علائم حاد بوده و خانه نشین شده اند.

تحقیقات نشان می دهند برای افرادی که تب یونجه دارند، اسپری استروئیدی بینی، بهترین انتخاب به شمار می رود. اما افراد کمی از این اسپری استفاده می کنند.

طی این پژوهش، ۲۹۶ نفر از شرکت کنندگان به جای این اسپری ها، از آنتی هیستامین جهت تسکین علائم شان استفاده می کردند.

این حقیقت که افراد به طور خودسرانه از داروها برای آلرژی استفاده می کنند، تعجبی ندارد. از زمانی که داروهای مخصوص آلرژی به مقدار بسیار بالا بدون نسخه در داروخانه ها وجود دارند، افراد کمی این داروها را پس از مراجعه به پزشک و با نسخه دریافت می کنند. نتیجه، این می شود که مردم پول زیادی را صرف خرید داروهای آلرژی می کنند؛ بدون آن که نتیجه ای در پی داشته باشد.

اگر فردی یک بار دچار آلرژی شود و بار دیگر نیز به آن مبتلا شود، با تصور اینکه از همان نوع قبلی است، داروهای مشابه سری پیش را مصرف می کند. اما ممکن است علائمی که تصور می شود، مربوط به آلرژی نباشند؛ بلکه مربوط به یکی دیگر از مشکلات بدن باشند.

علائم موجود در فرد ممکن است به دلیل کمبود خواب، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت باشد. حتی اگر آلرژی باشد، ممکن است در ارتباط با تنگی نفس و آسم باشد. مردم این علائم را بی اهمیت پنداشته و بدون مراجعه به متخصص، اقدام به درمان آن می کنند و از داروهای خوراکی به جای اسپری ها استفاده می کنند.

معمولاً مردم به دلیل احساس ناخوشایندی که اسپری های بینی به آن ها می دهد، این دارو را کمتر استفاده می کنند. واژه “استروئیدی مردم را می ترساند!

آنتی هیستامین های خوراکی، علائم فرد را به سرعت و به صورت لحظه ای تسکین می دهند که باعث می شوند فرد برای مدت کوتاهی احساس خوبی داشته باشد اما بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی نیستند. اما اسپری های استروئیدی، پایداری بلندمدتی داشته و علائم را برطرف می کنند.

مردم به طور اشتباه اقدام به درمان بیماری خود می کنند و با عوارض ناشی از آن زندگی می کنند. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که برای حل این مشکل، داروخانه ها نیز باید اقداماتی انجام دهند.

دکترStacey Galowitz، متخصص آلرژی می گوید: “آلرژی در یک سری از نقاط که هوای گرم تری دارند و بارندگی نیز است، شایع تر بوده؛ در نتیجه، میزان مصرف داروهای خود سرانه نیز است.

 

 

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: www.healthline.com

بهترین روش شستن مو و نکات کلیدی آن که ما نمی‌دانیم! هر چند به نظر کار ساده ای است بخوانید

Irrational Man یا مرد غیر منطقی فیلمی است که نه آنقدر خودش را جدی می گیرد و نه در ورطه بخوانید

نگاهی به فیلم عرق سرد کاری از سهیل بیرقی، زنانی که پیش تر از مردان دویده اند! زن در تاریخ بخوانید

در ابتدای نقد کتاب دیوار گذر نوشته‌ی مارسل امه به بیوگرافی مختصری از او می پردازیم. مارسل امه نویسنده و بخوانید

از بهترین ویتامین هایی که به عنوان یک آنتی اکسیدان از ریشه و ساقه موهای شما مراقبت می کند ویتامین بخوانید

آیا می دانید که چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه دارید؟ احتمالا نه. در حقیقت، ممکن است شما با بخوانید

www.724press.com/social/8

بارها گفته شده است که حساسیت بیماری شایع در قرن حاضر است. داروها و روش‌های درمانی متنوعی برای مبارزه با آلرژی و حساسیت وجود دارند که در این مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی هیچ گونه راهکار قطعی برای درمان آلرژی وجود ندارد. با این حال، گروه‌های دارویی مختلف در حالت‌های تجویزی و غیرتجویزی موجود هستند که به رفع علایم آزار دهنده‌ی این بیماری مانند آبریزش بینی کمک می‌کنند. آنتی‌هیستامین‌ها، دکونژستان‌ها، داروهای ترکیبی، کورتیکواستروئیدها و دیگر داروها از جمله داروهای ضد حساسیت موجود هستند.

مطلب مرتبط: انواع آلرژی، علائم و روش‌های پیشگیری از حساسیت

ایمونوتراپی در قالب اسپری‌های ضد آلرژی یا قرص‌های زیر زبانی، از جمله راهکارهایی است که به مرور توانایی بدن شما را برای تحمل آلرژی افزایش می‌دهد.

سال‌های سال است که آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان علایم آلرژی استفاده می‌شود. این دسته‌ی دارویی می‌تواند به صورت‌های قرص، مایع یا قطره‌ی بینی استفاده شود. قطره‌های چشمی آنتی‌هیستامین برای رفع خارش چشم‌ها و قطره‌های بینی آن برای درمان گرفتگی بینی حاصل از آلرژی فصلی کاربرد دارند.

نمونه‌هایی از آنتی‌هیستامین‌ها شامل داروهای زیر هستند:

داروهای غیر تجویزی شامل: سیتریزین (زیرتک)، فکسوفنادین (آلگرا)، لووستیریزین (Xyzal) و لوراتادین (Claritin, Alavert) که از طریق دهان مصرف می‌شوند. برم فنیرآمین و کلرفنیرآمین هم در این میان خاصیت خواب آلودگی ایجاد می‌کنند.

داروهای تجویزی شامل دزولاتادین است که توسط دهان مصرف می‌شود. قطره چشم آزلاستین هم نوعی اسپری آنتی‌هیستامین است.

وقتی در معرض یک ماده‌ی آلرژی‌زا قرار می‌گیرید، سیستم ایمنی شما تحریک می‌شود. پاسخ سیستم ایمنی فرد مبتلا به آلرژی به هر محرکی بسیار شدید است. سلول‌های سیستم ایمنی که به «ماست‌سل» معروف هستند، ماده‌ای به هیستامین ترشح می‌کنند که به گیرنده‌های رگ‌های خونی متصل بوده و باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، هیستامین با اتصال به دیگر گیرنده‌ها باعث قرمزی، ورم، خارش و تغییرات ترشحات می‌شود. آنتی‌هیستامین‌ها با متوقف کردن هیستامین و جلوگیری آن از اتصال به گیرنده‌ها، از بروز این علائم جلوگیری می‌کنند.

بسیار از آنتی‌هیستامین غیر تجویزی هم می‌توانند باعث گیجی و خواب آلودگی شوند. نسل دوم و سوم آنتی‌هیستامین هم که اثر ضد انعقادی (دکونژستان) دارند نیازمند تجویز پزشک هستند.

دکونژستان‌ها با برطرف کردن گرفتگی و احتقان، اغلب به همراه آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند در حالت‌های اسپری بینی، قطره چشم، مایع یا قرص قرار بگیرند.

اسپری بینی و قطره‌های چشم فقط باید به مدت چند روز در یک زمان مشخص استفاده شوند. چرا که مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌تواند باعث بدتر شدن علائم حساسیت شود. درصورتی که دکونژستان‌های قرص یا مایع می‌توانند با خیال راحت و به مدت طولانی‌تری مصرف شوند.

در طول واکنش آلرژیک، بافت‌های بینی شما ممکن است در پاسخ به ماده‌ی آلرژی‌زا متورم شود. این تورم باعث تولید مایع و مخاط خواهد شد. تورم رگ‌های خونی چشم هم باعث قرمزی چشم می‌شوند. دکونژستان‌ها با با کوچک‌تر کردن اندام‌های بینی و عروق خونی، علائمی چون احتقان، ترشح و قرمزی را کاهش می‌دهند.

دکونژستان‌ها ممکن است فشار خون را افزایش دهند. از این روز چنین داروهایی به افراد دارای فشار خون بالا یا گلوکوم توصیه نمی‌شوند. از طرفی، این داروها می‌توانند باعث بی‌خوابی یا تحریک‌پذیری و محدود کردن جریان ادراری شوند.

برخی از داروهای ضد حساسیت، حاوی هر دو گروه آنتی‌هیستامین و دکونژستان هستند تا علائم آلرژی را به صورت چندگانه تسکین دهند. داروهای دیگر علاوه بر جلوگیری از اثرات هیستامین، از آزاد شدن سایر مواد شیمیایی مانند ماست‌سل‌ها جلوگیری می‌کنند.

سیتیزین و پوسیدو افدرین، فکسوفنادین و پوسیدو، دیفن هیدرامین و پوسیدو افدرین، لوراتادین و پوسیدو افدرین برخی از داروهای ترکیبی درمان آلرژی هستند.

مطلب مرتبط: معرفی ۸ ضد حساسیت طبیعی

استروئیدها در پزشکی به عنوان کورتیکواستروئیدها شناخته شده و می‌توانند التهاب همراه با آلرژی را کاهش دهند. این داروها از آبریزش و خارش و گرفتگی بینی در طول سال یا فصل‌های آلرژی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، این داروها می‌توانند التهاب و ورم ناشی از واکنش‌های آلرژیک را کاهش دهند.

استروئیدها داروهای بسیار مؤثری برای آلرژی محسوب می‌شوند. اما مصرف آن‌ها باید به طور منظم و روزانه باشد، حتی اگر علائم آلرژی احساس نشود. علاوه بر این، ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا اثر کامل این داروها احساس شود.

بکلومتازون، فلوتیکازون ، مومتازون و دگزامتازون از جمله داروهای استروئیدی ضد حساسیت هستند.

استروئیدها عوارض جانبی بالقوه‌ی بسیاری دارند. به ویژه هنگامی که به صورت خوراکی، سیستمیک و مدت زمان طولانی مصرف می‌شوند.

تثبیت کننده‌های مست سل می‌توانند برای درمان التهاب‌های متوسط در افراد مبتلا به آلرژی استفاده شوند. این ترکیبات در قطره‌های چشم و اسپرس‌های بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند بسیاری از داروها، ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثرات آن‌ها به طور کامل احساس شود.

کرومولین سدیم و لودوکسیامید ترومتامین، از جمله داروهای این گروه هستند.

تثبیت کننده‌های ماست‌سل از انتشار هیستامین جلوگیری می‌کنند. بعضی از این داروها دارای اثرات ضد التهابی مهمی نیز هستند، اما معمولا آن‌ها به اندازه‌ی استروئیدها اثر نمی‌گذارند.

در اثر مصرف این داروها ممکن است گلودرد، سرفه یا خارش پوست رخ دهد. تثبیت کننده‌های ماست‌سل به شکل قطره‌های چشم هم ممکن است باعث ایجاد سوزش، خارش یا تاری دید در هنگام مصرف شوند.

تعدیل کننده‌های لکوترین برای درمان آسم و علائم آلرژی بینی استفاده می‌شوند. به همراه آن‌ها می‌توان داروهای دیگر را هم تجویز کرد. این داروها تنها با نسخه‌ی پزشک قابل دسترسی هستند و به صورت قرص، قرص‌های جویدنی و گرانول‌های شفاف به فروش می‌رسند. مونتلوکواست (Singulair) تنها تعدیل کننده‌ی لکوترین مورد تایید FDA است.

تعدیل کننده‌های لکوترین با مسدود کردن لکوترین‌ها، مانع از تولید مواد شیمیایی واکنش دهنده با مواد آلرژی‌زا می‌شوند.

عوارض جانبی این داروها نادر هستند اما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

در این میان محصولات بی‌نظیر دیگری وجود دارد که بدون نسخه‌ی پزشک موجود بوده و با کمک آن‌ها می‌توان علایم آلرژی را رفع کرد. این داروها عبارت هستند از:

در صورتی که از ۳ ماه است که از آلرژی رنج می‌برید، ایمونوتراپی می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های درمانی حساسیت باشد. به این ترتیب که با قرار دادن بدن شما در شرایط آلرژی، سیستم ایمنی شما به تدریج تحمل خود را افزایش می‌دهد.

www.724press.com/social/8

تبلیغات | درباره ما | تماس با ما

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک سالگی، از این بیماری های مزمن رنج می برند. این بیماری های مزمن می تواند زندگی این حیوان خانگی زیبا را مختل کرده و باعث برو مشکلات جدی در سلامتی او شود. اگر زود این بیماری ها را تشخیص دهید، بهتر و سریع تر هم درمان می شوند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه

آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع

تردیدی نیست که بسیاری از شما درباره رژیم سوانک در رابطه با بیماری ام اس ، چیزهایی شنیده باشید. یکی از شایع ترین رژیم های غذایی و مکملی برای مدیریت بیماری به شمار می رود. رژیم سوانک برای بیماری ام اس، شامل یک رژیم غذایی کم چربی است که بر روی مصرف دانه ها، میوه ها، سبزیجات و پروتئین های کم چربی، تأکید دارد. در این مقاله از بخش تغذیهدکتر سلام به شما می گوییم که چه تغذیه ای برای این بیماران مناسب است و

هنگامی که سگ شما مبتلا به عفونت مجاری ادراری می شود، این امر برای سگ یا خود شما ناراحت کننده است. برخی از سگ ها ممکن است نشانه های واضحی از خود بروز دهند که نشان دهد چیزی در الگوی ادراری آنها ایجاد مشکل کرده است، در حالی که برخی ممکن است علائم کمتری از خود نشان دهند. علائم می تواند متفاوت باشد، اما در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام، 5 مورد از شایع ترین موارد آورده شده است و سپس به

خیلی‌ها فکر می‌کنند حتما باید دسته جمعی سفر کرد، چون تنهایی سفر کردن آنقدرها که باید خوش نمی‌گذرد. وقتی تنهایی، معاشری نداری و باید خودت را با شرایط

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک

چه دلایلی باعث افزایش مایع آمنیوتیک می شود؟ آیا می دانید پلی هیدرآمنیوس  چیست؟ پلی هیدرآمنیوس چه عوارضی دارد؟ پلی هیدرآمنیوس (hydramnios)، به مقدار بیش از اندازه مایع

زنانی که کودک خود را با سزارین به دنیا می ­آورند، اغلب فکر می کنند که زایمان طبیعی (واژینال) گزینه ای برای بارداری بعدی­ شان نیست. اما اگر

امروزه جراحي بيني كه يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي بدن است، در ميان افراد جامعه رواج زيادي دارد. اين جراحي به دو روش باز و بسته انجام مي‌شود. در

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است. همچنین می توانید مقداری پودر پروتئین را به یک لیوان شیر اضافه کرده و مصرف کنید.

فیبروز کیستی (CF) یک بیماری ژنتیکی است که موجب تشکیل مخاطی ضخیم در ریه ها می شود که بدن قادر به پاکسازی آن ها نیست. موکوس زمینه پرورش دهنده مناسبی برای باکتری ها می شود، در نتیجه کودک را مستعد ابتلا به عفونت های ریه می کند. CF هیچ درمانی ندارد، اما پزشکی مدرن به افراد مبتلا به CF کمک می کند تا زندگی عادی بدون مشکلی را داشته باشند.

در رژیم جنیفر لوپز مقدار مصرف نمک و شکر تا حد ممکن محدود شده است و همین یکی از دلایلی چاق نبودن او است. نمک سبب تجمع آب در بدن شده و در نتیجه ی تجمع آب، وزن بدن زیاد می شود. شکر نیز نوعی سیگار جدید به شمار می رود. مصرف آن را قبل از اینکه دچار اضافه وزن شوید و دچار بیماری های مرتبط با چاقی شوید، متوقف کنید.

برای داشتن اندامی موزون و بدون هیچ گونه لایه های چربی اضافی، باید از آجیل استفاده کنید. آجیل سرشار از ویتامین های ضروری، چربی های سالم، فیبر و مواد معدنی می باشد. آجیل ها باعث افزایش سطح انرژی شده و چربی های سالم موجود در آنها، باعث کاهش التهاب می شوند در نتیجه سطح استرس را نیز کاهش می دهند.

هر چند که در بسیاری از رژیم ها از چربی ها بخاطر کالری زیادشان پرهیز می ‌شود، اما رژیم کتوژنیک بسیار در کاهش وزن موثرتر از رژیم های کم چربی عمل می کنند. علاوه بر همه این ها، در این رژیم فرد احساس گرسنگی کمتری می کند و در اکثر مواقع سیر است، در نتیجه هنگام کاهش وزن به فرد فشار زیادی وارد نمی ‌شود.

مصرف فیبر چندین مزیت دارد از جمله اینکه باعث می شود به مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید. خوردن غذاهای غنی از فیبر از پرخوری جلوگیری کرده و از ریزه خواری که باعث خوردن موادی با قند بالا می شود، جلوگیری می کند. چند نمونه از غذاهای غنی از فیبر عبارتند از لوبیا و حبوبات، میوه ها و سبزیجاتی که دارای پوست خوردنی هستند، نان کامل، غلات کامل مانند کوئینا یا جو، غلات کامل، پاستا گندم

بسیاری از متخصصان به افرادی که به ادم لنف دچار هستند توصیه می کنند تا بطور منظم ورزش ملایم انجام دهند. تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا شنا کردن می ‌تواند به جا به جایی مایع لنفاوی کمک کرده و باعث بهبود ورم در ناحیه خیز شود.

یک رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به محافظت از روده بزرگ کمک کرده و برای مبارزه با سرطان روده مفید باشد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از بهترین سبزیجات و میوه ها برای محافظت در مقابل سرطان عبارتند از سبزیجاتی از خانواده کلم ها مانند بروکلی و گل کلم و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج.

ورزش از بروز پولیپ های روده بزرگ و سرطان روده به دلیل کاهش التهاب، بهبود گردش خون، حمایت از سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش استرس کمک کرده و از دیابت و چاقی جلوگیری می کند. برخی مطالعات نشان داده است که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را به میزان 4 تا 5 درصد کاهش دهد.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *