قطره چشمی کتوتیفن دارویاب

خواص دارویی و گیاهی

کتوتیفن
مواجهه با برخی مواد مانند پشم یا موی حیوانات ،گرده گیاهان، گرد و خاک و مصرف بعضی مواد غذایی می تواند منجر به بروز علائم حساسیت یا آلرژی شود. این علائم ناشی از آزادسازی ماده ای به هیستامین در بدن می باشند. آزادسازی این ماده از سلولهای بدن منجر به بروز علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، خارش، آبریزش چشم، التهاب پوستی و در مواردی تنگی نفس و سایر علائم التهابی می‌شود. کتوتیفن به عنوان یک داروی ضد حساسیت یا آنتی هیستامین با مهار اثرات هیستامین می تواند علائم حساسیت را تسکین دهد و از تشدید شدن آنها جلوگیری نماید.
این دارو به صورت قرص ،شربت و قطره چشمی موجود می باشد.
پیش از مصرف کتوتیفن:
– در صورت بارداری ،شیردهی یا اقدام به بارداری به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت ابتلا به هرگونه اختلال کبدی یا کلیوی پزشک خود را مطلع نمایید.
– در صورت سابقه یا ابتلا به بیماری‌های چشمی نظیر گلوکوم (آب سیاه )،اختلالات پروستات یا هر گونه مشکل در دفع ادرار ،مشکلات گوارشی نظیر سابقه انسداد روده ،صرع و بیماری‌ خونی ارثی پورفیری حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.
-لیستی از کلیه داروها و فرآورده های مکمل و گیاهی مصرفی خود در اختیار پزشکتان قرار دهید تا در صورت وجود تداخل اقدامات لازم صورت بگیرد.
-در صورت سابقه حساسیت به این دارو یا سایر داروهای آنتی‌هیستامین پزشک خود را مطلع نمایید.
نحوه صحیح مصرف کتوتیفن
-دارو را دقیقا طبق توصیه پزشک مصرف نماییدبا این حال به طور معمول در بزرگسالان یک قرص یک میلی گرم دو بار در روز و در کودکان بالای سه سال یک پیمانه شربت (معادل ۵ میلی لیتر )دو بار در روز توصیه می شود.
-می توانید کتوتیفن را همراه با یک وعده غذایی سبک یا میان وعده میل کنید.در صورت مشکل بلع می‌توانید یک لیوان آب همراه با دارو مصرف نمایید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو نیاز به مصرف نوبت فراموش شده نمیباشد کافیست نوبت بعدی را طبق روال سابق مصرف کنید و از دو برابر نمودن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.
-اکثر افراد نیاز به استفاده طولانی مدت از آنتی هیستامین ها ندارند و به محض اینکه علائم حساسیت برطرف شد می توانید مصرف این دارو را قطع نمایید.
توصیه ها
-مصرف کتوتیفن میتواند با ایجاد خواب آلودگی یا گیجی همراه باشد لذا در مدت اثر دارو از رانندگی و کار با ابزار هایی که نیاز به احتیاط بیشتری دارند خودداری نمایید. مصرف الکل همزمان با این دارو اثر خواب آوری این دارو را تشدید می نماید به همین دلیل بهتر است از مصرف همزمان این دو فرآورده با هم خودداری کنید.
-در صورتی که قرار است عمل جراحی یا آزمایش خاصی انجام دهید (خصوصاً تست آلرژی) حتماً درمانگر خود را در جریان مصرف کتوتیفن قرار دهید تا در صورت نیاز مصرف این دارو در زمان مناسب قطع گردد.
-مصرف کتوتیفن در برخی افراد موجب افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می شود به همین خاطر در مدت درمان با این دارو از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید و و از گرفتن حمام آفتاب بپرهیزید.
-پیش از خرید هرگونه دارو از داروخانه داروساز خود را در جریان مصرف داروهای آنتی هیستامین قرار دهید زیرا بسیاری از داروها از جمله داروهای خواب آور و آرامبخش می توانند عوارض جانبی آنتی‌هیستامین‌ها را تشدید نمایند.
عوارض ناخواسته دارویی کتوتیفن
-عوارض این دارو محدود و خفیف می باشد با این حال در صورت اختلال در خواب ،تغییر درخلق و خو ، زودرنجی و عصبی شدن با پزشک خود صحبت کنید.
-در صورت احساس سرگیجه یاخواب‌آلودگی از رانندگی و کار با ابزاری که نیاز به احتیاط دارند، خودداری نمایید.
-در صورت بروز خشکی دهان می‌توانید از آب نبات یا آدامس های فاقد شکر استفاده نمایید.

قطره چشمي كتوتيفن جهت پيشگيري موقت از التهاب چشم ناشي از بيماري ورم ملتحمه آلرژيك، مورد استفاده قرار ميگيرد. عملكرد اين دارو، برخورد با سلول هايي است كه “ماست سل” يده ميشوند و بدين ترتيب مانع از آزاد شدن موادي ميگردد كه سبب بروز واكنش هاي آلرژيك ميشوند. 

اين دارو هم با نسخه و هم بدون نسخه در دسترس قرارميگيرد.


اين محصول در اشكال دارويي زير موجود ميباشد:

محلول

در صورتيكه تصميم به مصرف دارويي داريد همه جوانب آن بايد بدقت بررسي گردد. اين تصميمي است كه شما و پزشكتان ميگيريد. درمورد مصرف اين دارو موارد زير بايد درنظر گرفته شود:قطره چشمی کتوتیفن دارویاب

آلرژی و حساسیت
در صورت داشتن حساسيت خاص به اين دارو يا ديگر داروها مساله را با پزشك خود درميان بگذاريد. همچنين درصورتيكه نسبت به برخي مواد غذايي، رنگ مو، مواد نگهدارنده يا حيوانات حساسيت داريد پيش از مصرف اين دارو، موضوع را با پزشك خود مطرح سازيد. در صورتيكه بصورت آزاد و بدون تجويز پزشك قصد استفاده از اين دارو را داريد حتما بروشور و يا توضيحات مندرج بر روي بسته را با دقت مطالعه فرماييد.

اطفال
مصرف اين دارو در كودكان بررسي نشده است و اطلاعات خاصي مبني بر استفاده اين دارو در كودكان زير 3 سال در دسترس نميباشد.

سالمندان
بسياري از داروها بطور انحصاري در افراد مسن مورد مطالعه و بررسي قرار نگرفته اند. بنابراين، اثربخشي اين دارو به همان ترتيبي كه در افراد جوان است، نميباشد و امكان بروز عوارض جانبي مختلف نيز وجود دارد. اگرچه هيچ اطلاعات خاصي مبني بر مصرف اين دارو در اين گروه سني موجود نميباشد، در مقايسه با مصرف كنندگان جوان، بروز عوارض جانبي خاصي انتظار نميرود.

دوران بارداری
طبق مطالعاتي كه بر روي حيوانات صورت گرفته، اثرات سوء نشان داده شده است و هيچ مطالعات دقيقي بر روي زنان باردار صورت نگرفته است.

دوران شیردهی و مادران شیرده
تحقيقات خاصي بر روي زنان شيرده مبني بر مصرف اين دارو صورت نگرفته است. پيش از مصرف اين دارو در زنان شيرده همه جوانب مثبت و منفي آن بايد درنظر گرفته شود.

تداخلات دارویی
اگرچه بي شك هيچ دارويي نبايد همزمان مصرف شود، اما در برخي موارد با وجود رخ دادن تداخل دارويي، ممكن است نياز به مصرف همزمان دو داروي مختلف باشد. در چنين مواردي ممكن است پزشك مربوطه مقدار مصرف دارو را تغيير دهد و يا داروي ديگري تجويز كند. بنابراين در صورت مصرف داروي ديگر آنرا با پزشك خود مطرح سازيد. تداخلات دارويي زير بر اساس اهميت بالقوه شان انتخاب شده و لزوما همه گير نميباشند.

تداخلات دارویی دیگر
بي شك هيچ دارويي را نبايد در زمان غذا خوردن يا حوالي آن مصرف نمود چراكه امكان وقوع تداخل وجود دارد. مصرف الكل و تنباكو نيز ايجاد برخي تداخلات ميكند. در صورت بروز مشكل يا مصرف مواد غذايي خاص مانند الكل يا تنباكو، مراتب را به پزشك اطلاع دهيد.

چنانچه چشم هايتان قرمز شده است، از استفاده از لنز اجتناب نماييد. اين دارو را جهت درمان التهاب ناشي لنز مناسب نميباشد. در صورتيكه از لنز استفاده ميكنيد، پيش از مصرف قطره چشمي كتوتيفن، آنها را از چشمتان خارج كنيد. سپس حداقل 1 دقيقه صبر كرده و پس از آن، قطره را در چشم خود ريخته و مجددا پس از گذشت 1 دقيقه، لنز را داخل چشمتان بگذاريد.

جهت استعمال قطره چشم:
–    ابتدا دست هايتان را بشوييد. سر را به عقب شيب دهيد و با فشار اندك انگشت، پوست زير چشمتان را به پايين بكشيد تا جهت استعمال قطره، فضا ايجاد شود. سپس قطره را داخل فضاي ايجاد شده بريزيد و اجازه دهيد به چشم نزديك شود. به آرامي چشم ها را بسته و سعي كنيد پلك نزنيد. به مدت 1 الي 2 دقيقه چشمتان را بسته نگه داريد تا قطره بطور كامل جذب چشم شود.
–    چنانچه تصور ميكنيد عملكرد اين قطره براي چشمتان مناسب نميباشد، از قطره ديگري استفاده نماييد.
–    حتي الامكان جهت عاري نگهداشتن قطره از تماس با ميكروب، از برقراري تماس نوك اپليكاتور با هر سطحي (از جمله چشم) خودداري نماييد. همچنين سعي كنيد درب ظرف قطره را به دقت ببنديد.

میزان مصرف
ميزان مصرف اين دارو در بيماران مختلف، متفاوت ميباشد. در اين خصوص دستورالعمل پزشك يا دستورات مندرج در برچسب اين دارو را دنبال نماييد. اطلاعات زير بر اساس متوسط ميزان مصرف اين دارو در نظر گرفته شده است. چنانچه ميزان مصرفي شما متفاوت ميباشد، آنرا تغيير ندهيد، مگر در مواردي كه پزشك دستور دهد.
ميزان مصرف اين دارو بستگي به قدرت دارو دارد. همچنين تعداد دفعات مصرف روزانه، فواصل بين آن و مدت مصرف، به بيماري شما بستگي دارد. 

ميزان مصرف قطره چشمي
جهت پيشگيري از التهاب چشم ناشي از ورم ملتحمه (حساسيت چشم):
–    بزرگسالان و كودكان بالاي 3 سال – ريختن 1 قطره از دارو در چشم مبتلا، هر 8 تا 12 ساعت
–    كودكان زير 3 سال – ميزان و مصرف دارو توسط پزشك تعيين ميگردد.

در صورت فراموش کردن یک وعده  دارویی چه کنیم؟
چنانچه وعده اي از اين دارو را فراموش كرده ايد، به محض يادآوري آنرا استعمال نماييد. چنانچه زمان وعده بعدي دارو فرا رسيده است، وعده فراموش شده را كنار گذاشته و طبق بره آنرا مصرف نماييد. هيچگاه يك وعده را دوبار تكرار نكنيد.

درهنگام استفاده بیش از حد و موارد اورژانسی چه کنیم؟
در صورت مصرف بيش از حد اين دارو با نزديكترين مركز مسموميت هاي دارويي تماس گرفته شود. در صورتيكه بيمار تنفس نداشت سريعا با اورژانس تماس حاصل كنيد.

درهنگام استفاده از دارو چه موارد تغذیه ای را باید در نظرگرفت؟
رژيم غذايي عادي خود را دنبال نموده و در تنها صورتيكه پزشك دستور دهد، آنرا تغيير دهيد.

شیوه نگهداری از دارو
اين دارو را در جعبهء در بسته، در دماي اتاق، به دور از گرما، رطوبت و نور مستقيم قرار دهيد. از يخ زدگي دارو جلوگيري شود.
دور از دسترس كودكان نگهداري شود.
در صورت عدم نياز يا منقضي شدن دارو آنرا دور بريزيد.
 

چنانچه علائم بيماريتان بهبود نيافت و يا وخيم تر شد، فورا به پزشك مراجعه نماييد.

عليرغم تاثيرات مورد نظر كه يك دارو بهمراه دارد، امكان بروز برخي عوارض جانبي ناخواسته نيز وجود دارد. بروز هريك از عوارض نيازمند مراقبتهاي پزشكي و مراجعه به پزشك ميباشد.

در صورت بروز هريك ازعوارض سريعا با پزشك تماس حاصل نماييد.

برخي عوارض جانبي نياز به مراقبت هاي پزشكي خاصي ندارند و ممكن است در طول مدت درمان از بين بروند. همچنين پزشك مربوطه نيز ميتواند با معرفي راه هايي به پيشگيري يا كاهش اين عوارض كمك كند. در صورتيكه هريك از عوارض در شما ادامه داشت، با پزشك خود مشورت نماييد.

در برخي بيماران امكان بروز عوارض ديگر نيز وجود دارد كه در اينجا ليست نشده است. در آنصورت به پزشك مراجعه كنيد.

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

رفته رفته نقش التهاب در بروز تصلب شرایین مشخص تر میشود. کاهش چربی اضافی بدن میتواند التهاب بدن را کاهش دهد و این خود به عنوان یک بهبود دهنده ی پیشرفت تصلب شرایین و عامل تحریک کننده ی بیماری های قلبی عروقی است

گاستریت نوعی التهاب، سوزش یا فرسایش از پوشش داخلی معده است. این بیماری ممکن است به طور ناگهانی (حاد) و یا به تدریج (مزمن) بروز کند. 

کولیت اولسراتیو نوعی بیماری التهابی روده (IBD) است که باعث التهاب طولانی مدت و زخم در دستگاه گوارش می شود . 

شوک در نتیجه رویداد ناخوشایند، گرمازدگی، از دست دادن خون، یک واکنش حساسیتی، عفونت شدید، مسمومیت، سوختگی شید یا دیگر عوامل بروز کند. وقتی که فرد به هر دلیل دچار شوک شده، خون و اکسیژن کافی به اندام بدن وی نمی رسد. این حالت اگر درمان نشود باعث آسیب جدی به اندام یا حتی مرگ می شود. 

در این روش از کریستالهای فشرده به منظور رفع سلولهای پوستی مرده و یا لایه های اسیب دیده پوستی استفاده میشود و سپس کریستال و مواد اضافی پوست برداشته میشوند .در نتیجه این عمل ،فرد پوستی شفاف و یدون چروک خواهد داشت .

وارد شدن یک جسم خارجی به چشم، هر چند کوچک، بسیار دردناک و مشکل آفرین است. در این مقاله اقدامات اولیه لازم برای خارج کردن جسم خارجی از چشم بررسی نی شوند.

قبل از هر جلسه لیزر درمانی فرد مراجعه کننده لازم است اقداماتی را انجام داده و نکاتی را مد نظر بگیرد. پس از انجام لیزر درمانی هم نیازی به استراحت یا گذراندن دوره بهبود نیست، اما برای تاثیر بهتر لیزر و پیشگیری از آسیب رسیدن به پوست، در نظر داشتن برخی نکات ضروریست. در ادامه به بررسی اقدامات لازم برای قبل و بعد از هر جلسه لیزر درمانی می پردازیم.

در تعدادی از مطالعات حساسیت به گلوتن به انواعی از بیماری‌های قلبی ارتباط داده شده است .در اولین مطالعه‌ای که در این مقاله به آن می‌پردازیم ،اختلالات سیستم خود ایمنی قلب بررسی می‌شوند که به دلیل مصرف گلوتن بوجود آمده‌اند .

التهاب مثانه یا سندرم مثانه دردناک، حالتی است که در آن احساس درد یا نارحتی عود شونده در مثانه و لگن ایجاد می شود. از خصوصیات این بیماری، عود و درمان مشکل آن می باشد؛ بطوریکه عده ای از خانمها سالها از این بیماری در رنج هستند.

تشکیل پلاک دندان در واقع یک فرایند مخرب می باشد . هر بار که غذا می خورید، باکتری ها اسید تولید می کنند  که می تواند به مینای دندان آسیب رسانده و منجر به پوسیدگی دندان شود. اسیدها همچنین می توانند باعث التهاب یا عفونت لثه شوند. اما، اگر به طور منظم پلاک ها برطرف شوند ، می توان از پوسیدگی دائمی  دندان جلوگیری کرد.

اگر پلاک در دندان باقی بماند ، موجب مشکلات بزرگتری مانند جرم می شود. 

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

آشنایی با بیماری ها و اختلالات طبی و روش های درمان و پیشگیری

فیلمی در مورد درد آپاندیس و آشنایی با روش جراحی آپاندیسقطره چشمی کتوتیفن دارویاب

گاستریت یک بیماری التهابی معده است که در این ویدئو دو روش خانگی ساده برای درمان این مشکل معرفی می شوند.

بیماری کرون یک مشکل در روده ها و سیستم گوارشی است. در این ویدئو بیماری و علائم آن به طور مختصر بیان می شوند.

بسته شدن منافذ پوست معمولاً به علت تماس دست و مالیدن پوست است. درنتیجه التهاب ایجاد میشود و پوست جوش میزند.

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

آرشیو موضوعی

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

قطره چشمی کتوتیفن دارویاب

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

کتوتیفن برای جلوگیری و درمان خارش چشم ها ناشی از آلرژی (ورم ملتحمه چشم فصلی یا آلرژیک) استفاده می شود. کتوتیفن یک آنتی هیستامین برای چشم است که با مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص (هیستامین) علائم آلرژیک را درمان می کند.

 

کتوتیفن تثبیت کننده نوعی گلبول سفید (به ماست سل) می باشد که با کاهش آزاد شدن مواد طبیعی که واکنش های آلرژیکی ایجاد میکنند، از این واکنش ها جلوگیری میکنند.

 

اگر از محصول بدون نسخه این دارو استفاده می کنید، قبل از استفاده از آن، تمام دستورالعمل های درج شده در بسته بندی محصول را بخوانید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، دقیقا طبق تجویز از آن استفاده کنید.
۱ قطره را در یک چشم (یا هر دو چشم)، معمولا دو بار در روز (هر ۸ تا ۱۲ ساعت) یا طبق دستور راهنمای دارو یا دستور پزشک، بچکانید.

دوز دارو بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود.

برای استفاده از قطره های چشم، ابتدا دست ها را بشویید. برای جلوگیری از آلودگی، نوک قطره چکان را دست نزنید و یا اجازه ندهید با چشم یا هر سطح دیگری تماس داشته باشد.

اگر از لنزهای تماسی استفاده میکنید هنگامی که با این دارو تحت درمان قرار گرفتید، با پزشک در میان بگذارید. اگر پزشک بگوید همچنان میتوانید از آنها استفاده کنید، قبل از استفاده از قطره چشم آنها را برداری و حداقل ۱۰ دقیقه بعد از هر دوز، صبر کنید و سپس لنز را در چشم قرار دهید. از این دارو برای درمان تحریک پذیری ناشی از گذاشتن لنز استفاده نکنید. در مورد استفاده از لنزهای تماسی که چشم های شما را قرمز یا تحریک میکنند، با پزشک خود مشورت کنید.

سر خود را به عقب بچرخانید، به سمت بالا نگاه کنید، و پلک پایین را بکشید. قطره چکان را روی چشم خود نگه دارید و یک قطره در پلک پایین بریزید. به پایین نگاه کنید و چشمها را به آرامی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه ببندید. یک انگشت را در گوشه چشم (نزدیک بینی) قرار دهید و به آرامی فشار دهید. این کار باعث می شود که دارو از چشم خارج نشود. سعی نکنید پلک نزنید و چشم خود را مالش ندهید.

قطره چکان را شستشو ندهید. پس از هر بار استفاده، سر قطره چکان را بگذارید و محکم آن را ببندید.

اگر از نوع دیگری از داروهای چشم استفاده می کنید (قطره یا پماد)، حداقل ۵ دقیقه قبل از استفاده از آن صبر کنید. قطره های چشم را قبل از پماد ها استفاده کنید تا قطره چشم به داخل چشم برسد.

اگر پزشک این دارو را تجویز کرده است، به طور مرتب از آن استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. به منظور کمک برای یادآوری، هر روز در همان زمان ها از دارو استفاده کنید. استفاده از این دارو را طبق تجویز ادامه دهید تا زمانی که دوره گرده تمام شود یا دیگر در معرض ماده آلرژیک نباشید، حتی زمانی که علائم آلرژی ناپدید شوند و یا بهبود یابید.

اگر وضعیت شما همچنان ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، یا علائم جدیدی ایجاد شدند یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی پزشکی شده اید، فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر خودتان به صورت خوددرمانی از کتوتیفن بدون نسخه استفاده میکنید، در صورت بدتر شدن خارش یا طولانی شدن آن به مدت ۷۲ ساعت، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است به داروی دیگری نیاز داشته باشید.

 

با مصرف این دارو سوزش / خارش / تحریک پذیری چشم، سردرد، آبریزش / گرفتگی بینی، طعم بد در دهان و افزایش حساسیت به نور ممکن است رخ دهند. اگر هر کدام از این موارد ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، فورا پزشک یا داروساز خود را مطلع نمایید.

به خاطر داشته باشید، اگر پزشک این دارو را تجویز کرده است، نفع آن را برای شما از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت بروز هر یک از این موارد نادر، اما جدی، به پزشک خود اطلاع دهید: خشکی چشم ها، درد/ قرمزی / تورم چشم، مشکلات بینایی.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. اما اگر متوجه علائم واکنش شدید آلرژیک شدید فورا به پزشک مراجعه نمایید، علائمی از قبیل: بثورات، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی.

در این مقاله از راستینه ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

 

قطره چشمی کتوتیفن دارویاب

قبل از استفاده از کتوتیفن، اگر به این دارو حساسیت دارید یا اگر آلرژی دیگری دارید با پزشک یا داروساز خود در میان بگذارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی (مانند بنزالکونیوم کلرید نگهدارنده در ظرف دارویی) باشد که می توانند واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات ایجاد کنند. برای اطلاعات با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز را از سابقه پزشکی خود مطلع نمایید، بخصوص سوابق مشکلات چشم (به عنوان مثال، آب سیاه).

پس از استفاده از این دارو، بینایی شما ممکن است موقتا تار شود. از رانندگی، استفده از ماشین آلات یا انجام هر فعالیتی که نیاز به دید واضح دارد تا زمانی که مطمئن شوید که می توانید چنین فعالیت هایی را با خیال راحت انجام دهید، خودداری کنید.

از این دارو در کودکان زیر ۳ سال استفاده نکنید، مگر آنکه پزشک دستور داده باشد.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز شدید مصرف شود. در مورد خطرات و مزایای آن با پزشک خود صحبت کنید.

مشخص نیست که این دارو به شیر مادر منتقل شود یا خیر. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

اگر این دارو برای شما تجویز شده باشد، ممکن است پزشک یا داروساز از هر نوع تداخل احتمالی دارو مطلع باشند و روی آنها نظارت داشته باشند. بدون مشورت با پزشک یا داروساز دوز هیچ دارویی را شروع یا متوقف نکنید یا آنها را تغییر ندهید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز را در مورد تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه و داروهای گیاهی که ممکن است از آنها استفاده کنید مطلع نمایید.

لیستی از داروهای مصرفی خود تهیه و آن را به پزشک یا داروساز ارائه دهید.

 

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

اگر شخصی بیش از حد از این دارو مصرف کند ممکن است دچار علائم جدی نظیر غش یا مشکل تنفسی شود. این دارو ممکن است در صورت بلعیدن، مضر باشد.

 

کتوتیفن را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات با پزشک خود مشورت کنید.

از آلرژن ها (مانند گرده، شوره پوست حیوانات) و عوامل تاثیرگذار دیگر (مثلا محرک ها) دوری کنید. کمپرس سرد و قطره های روان کننده چشم می توانند تحریک چشم را کاهش دهند.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *