قرص nexium برای نوزادان

خواص دارویی و گیاهی

قرص nexium برای نوزادان
قرص nexium برای نوزادان

نکسیوم (Nexium) نام تجاری داروی (اسموپرازول) , یک مهارکننده پمپ پروتونی است که مقدار اسید تولید شده در معده را کاهش می‌دهد.

قرص نکسیوم برای درمان علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) و سایر وضعیت‌های دیگر که به خاطر تولید بیش‌ازحد اسید معده مانند سندرم زولینگر- الیسون رخ می دهد و همچنین برای پیشگیری از التهاب فرسایشی مری که ناشی از اسید معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این دارو با مهار انتخابی پمپ k/h- ATPase در سلول های پاریتال معده، از ترشح اسید جلوگیری میکند.

قرص nexium برای نوزادان

فارماکوکینتیک: فراهمی زیستی دارو 90 % می باشد و غذا باعث کاهش جذب آن می گردد. اس- امپرازول تا 97 % به پروتئین های پلاسما باند می شود. از طریق سیستم آنزیمی سیتوکروم P450 در کبد به متابولیتهای غیر فعال تبدیل میگردد.

دفع این دارو عمدتا از راه ادرار میباشد که حدود 80 ٪ آن به صورت متابولیت غیرفعال و کمتر از 1% دارو بصورت دست نخورده دفع میگردد، حدود 20 ٪ دارو نیز از راه مدفوع دفع میشود. نیمه عمر دارو بین 1 تا 1.5 ساعت می باشد.

ازوفاژیت اروزیو، ریفلاکس معده به مری علامت دار ، عفونت هلیکوباکتر پیلوری (کاهش خطر عود زخم دوازدهه)، کاهش خطر زخم معده ناشی از مصرف ضدالتهابهای غیراستروئیدی، سندروم زولینجر- الیسون







بزرگسالان: ۴۰ میلی گرم همراه 1 گرم آموکسی سیلین و ۵۰۰ میلی گرم کلاریترومایسین هر ۱۲ ساعت به مدت ۱۰ روز



بزرگسالان: ۲۰ تا ۴۰ میلی گرم به مدت حداکثر 6 ماه


بزرگسالان: ۴۰ میلی گرم دو بار در روز، دوز دارو بر اساس شرایط بیمار تنظیم می شود و ممکن است تا ۲۴۰ میلی گرم در روز هم افزایش یابد.


نکسیوم را باید یک ساعت قبل از صبحانه میل کرد.

در صورتی که بیمار قادر به بلع کپسول نباشد، می تواند محتویات کپسول را با آب سیب یا پرتقال یا در غذای نرم مخلوط نموده و بلافاصله میل کند. لازم به ذکر است که گرانولهای این دارو به علت اینکه باید در محیط روده باز شوند، داخل مایعات خوراکی، انحلال ناپذیر بوده و به صورت ذرات معلق در مایعات باقی میماند و باید به همین صورت مصرف گردد.

نکسیوم را می‌توان از طریق لوله تغذیه بینی (NG) استفاده کرد. کپسول را بازکنید و دارو را به یک سرنگ با ظرفیت ۶۰ میلی‌لیتر اضافه کنید. سپس آن را با ۵۰ میلی‌لیتر آب مخلوط‌کنید. محلول پیستون را داخل سرنگ قرار داده و مخلوط را کاملاً تکان دهید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ دانه گرانولی از دارو در نوک سرنگ وجود ندارد. سرنگ را به لوله NG وصل کرده و میله پیستونی را پایین بیاورید تا سرنگ را داخل لوله قرار دهید. سپس لوله را با آب بیشتر همراه کنید تا محتویات را بشوید.

اگر از این دارو برای مدت بیش از ۳ سال استفاده کنید، ممکن است این میزان مصرف در شما کمبود ویتامین B12 ایجاد کند. در مورد چگونگی مدیریت این وضعیت اگر در شما رو به وخیم شدن است، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر علائم شما بهبود نیافته باشد یا در صورت استفاده از این دارو بدتر شوند، با پزشک خود تماس بگیرید.

نکسیوم می‌تواند نتایج غیرمعمولی را در آزمایش‌های پزشکی خاصی ایجاد کند و ممکن است لازم باشد از مصرف دارو برای مدت کوتاهی قبل از آزمایش خودداری کنید. با هر پزشکی که شمارا تحت درمان قرار می‌دهد، در مورد این‌که شما از این دارو استفاده می‌کنید صحبت کنید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی FDA رده بندی بارداری : گروه B

انتظار نمی رود که نکسیوم برای کودک شما مضر باشد٬ اما اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن را دارید حتما در استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

معلوم نیست که آیا نکسیوم یا اسموپرازول از طریق خون به شیر مادر وارد می شود و یا می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند. اما اگر شما نوزاد شیرخوار دارید حتما پزشک خود را در مصرف این دارو مطلع سازید.


این دارو به مقدار زیادی به پروتئین‌های پلاسما پیوند می‌یابد، بنابراین نمی‌توان دارو را با دیالیز برداشت نمودو درمان حمایتی است.

برای اینکه مطمئن شوید نکسیوم برای شما بی خطر است٬ در مورد سابقه ها و حساسیت های زیر حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید :

چه اتفاقی می افتد اگر شما یک دوز از این دارو را فراموش کنید؟

به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دوز بعدی است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید. برای جبران دوز از دست رفته قبلی در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.

اگر نکسیوم را بیش از حد مصرف کنید، چه اتفاقی می افتد؟

با مراقبت‌های پزشکی اورژانس و یا کمک‌های اضطراری برای مسمومیت، تماس بگیرید.

این دارو می تواند اسهال را ایجاد کند که ممکن است نشانه عفونتی جدید در بدن شما باشد. اگر اسهال آبکی یا خونریزی دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. از داروهای ضد اسهال استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک شما به شما توصیه کند.

اگر موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید:


قرص nexium برای نوزادان


بیشتر بخوانید:

فواید مصرف مکمل گیاهی رافویه برای مشکلات معده

9دلیل قانع کننده برای مصرف روغن زیتون با معده خالی

علائم و نشانه های میکروب هلیکوباکتری معده و درمان این بیماری




© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.


تلفن : 02166189404


فکس : 02166182517

آدرس : تهران – كيلومتر 7 بزرگراه فتح – خروجی خلیج – شرکت ویتانا


کد پستی : 3911-13869


پست الکترونیکی : info@madarclub.com

قرص nexium برای نوزادان


با ثبت نام در باشگاه مادران و کسب امتیاز


از مزایای متعدد جوایز، قرعه کشیها، طرحهای


حمایتی، مشاوره پزشکان، گفتگو با دوستان


خوب و… برخوردار خواهید شد:


http://www.madarclub.com/fa/sign-in


اهداف بزرگی در راه است با ما باشید…

اس امپرازول Esomeprazole

قرص های 20 و 40 میلی گرمی 

نکسیوم حاوی دارویی است به نام اس امپرازول که متعلق به گروه دارویی مهارکننده های پمپ پروتون (ترشح اسید) می باشد که موجب کاهش تولید اسید معده می شوند.

نکسیوم برای درمان موارد زیر به کار می رود:

قرص nexium برای نوزادان

در بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال

در بزرگسالان

در صورت وجود هر یک از موارد زیر از مصرف دارو خودداری نمایید:

مانند هر دارویی مصرف نکسیوم نیز ممکن است تعدادی عارضه جانبی در پی داشته باشد، اگرچه این عوارض در تمام افراد بروز نمی کنند.

در صورت بروز هر یک از عوارض زیر مصرف نکسیوم را متوقف و فوراً به پزشک مراجعه نمایید:

عوارض ذکر شده نادر هستند و در کمتر از یک مورد به ازای هر هزار نفر بروز می کنند.

محتویات نکسیوم:

ماده فعال در این دارو اس امپرازول می باشد. قرص های نکسیوم مقاوم به اسید معده در دو شکل 20 و 40 میلی گرمی در دسترس هستند.

 

قرص نکسیوم دارای یک نوع دارو به اسم اسموپرازول می باشد که مربوط به گروه داروهایی مهار کننده اسیر معده می باشد که منجر به کاهش اسید معده می شود.

ساختار شیمیایی نکسیوم یا اسموپرازول

قرص nexium برای نوزادان

طول مصرف این دارو بین ۴ تا ۸ هفته است. اما برای کسانی که به دنبال بهبودی کامل هستند باید حداقل ۳ سال از این قرص استفاده کنند.

به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را استفاده کنید. ولی اگر نزدیک به نوبت بعدی مصرف دوز است، از مصرف دوز فراموش شده خودداری کنید .

*برای جبران دوز فراموش شده در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.

قرص نکسیوم هم ممکن است مانند هر داروی دیگری دارای عوارضی باشد، اما این عوارض بسیار نادر هستند و کمتر کسانی با مصرف این قرص ها دچا مشکل می شوند که بروز این عوامل تقریبی است.

در درجه اول اگر هرگونه علائمی دیدید مصرف آن را قطع کنید و به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

علائمی همچون:

تداخلات دارویی اسموپرازول

مصرف همزمان داروی نکسیوم با هر یک از داروهای زیر ممکن است تداخل ایجاد کند.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !


مدل ساعت های لوکس زنانه و مردانه با استایل های جذاب



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟



تخفیف ویژه ساعت مچی لوکس به مدت محدود


با خواندن این مقاله تور عمان مقصد بعدی شماست!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قرص nexium برای نوزادان
قرص nexium برای نوزادان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *