قرص والسارتان ۴۰ برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشریه اینترنتی آرگا در این مقاله در بخش سلامت خودش, از اطلاعات دارویی قرص والسارتان برای عزیزانی که این دارو را مصرف می کنند یا تازه شروع به مصرف این دارو کرده اند می نویسد.

قرص والسارتان دارویی است که برای فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به افزایش تراکم عملکرد قلب می پردازد. در حالی که این دارو به مدت مدید مورد استفاده قرار بگیرد موجب اختلال در عملکرد دستگاه قلب و عروق می شود. این دارو می تواند به رگ های خونی مغز و قلب و همچنین کلیه آسیب برساند و باعث بروز سکته های مغزی و قلبی و همینطور نارسایی های کلیوی بشود. برای آشنایی با این قرص و  موارد و مقادیر و منع مصرف آن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

از داروی والسارتان در درمان نارسایی های قلبی و بطن چپ بهره می گیرند. والسارتان باعث انسداد گیرنده های آنژیتانین که عملکردش را با مسدود کردن ماده ای در بدن که موجب انقباض و گرفتگی رگ های خونی میشود, انجام می دهد. این قرص باعث شل شدن عروق خونی و در نتیجه کم کردن فشار خون می شود. این دارو تنها با تجویز پزشک می تواند مصرف شود و به دو شکل قرص و کپسول در بازار موجود است.

قبل از مصرف این دارو, در صورت داشتن حساسیت به این دارو و یا داروهای دیگر, همچنین آلرژی به حیوانات خانگی, رنگ مو, مواد غذایی و یا ماده نگهدارنده خاصی با پزشکتان مشورت کنید. اثر بخشی و امنیت این دارو در اطفال و کودکان تایید نشده است و مصرف این قرص برای کودکان زیر شش سال بهتر است صورت نگیرد. مصرف قرص والسارتان در سالمندان مانعی ندارد, فقط چون بخاطر سن بالا درگیر بیماری های بیشتری هستند بهتر است در مصرف برای آنها احتیاط بیشتری لحاظ گردد. مصرف این قرص در بارداری و شیردهی چون تاثیرش بر شیر و جنین مشخص و تایید نشده است, توصیه نمی شود.

قرص والسارتان با داروهای ذکر شده در زیر برای مصرف تداخل دارویی دارد:( Aliskiren_ Benazepril_ Coptopril_ Enalapril_ Enalaprilt_ Fosinopril_ Lisinopril_ Lithium_ Moexipril_ Perindopril_ Quinapril_ Ramipril_ Simeprevir_ Trandolapril_ Trimethoprim)  و به علاوه مصرف این دارو به همراه غذا و الکل و تنباکو تداخل دارد.

برای مصرف این دارو اگر مشکلاتی از قبیل: واکنش های حساسیت زا به داروهای فشار خون, نارسایی های احتقانی قلب, دیابت, نداشتن و عدم تعادل در الکترولیت های بدن همانند سدیم و نداشتن, عدم توازن در مایعات مثل کم آبی بدن و همینطور ناراحتی و نارسایی های کلیوی دارید, با پزشکتان در میان بگذارید. تعیین میزان مصرف قرص والسارتان در هر شخص بستگی به قدرت دوز این دارو, دفعات مصرف این دارو در روز, فاصله تایم های مصرف و نوع بیماری, دارد.

مصرف داروی والسارتان در بیماری های برده شده در بزرگسالان به شکل زیر می باشد:

شرایط نگهداری این دارو, در دمای اتاق, به دور از دسترس کودکان و گرما و نور و رطوبت مستقیم و همچنین جلوگیری از یخ زدگی می باشد.

و  در آخر از عوارض جانبی قرص والسارتان بدانید که این قرص ممکن است مشکلات زیر را به وجود بیاورد:

درصورت مشاهده تک تک این علایم به همراه مصرف قرص والسارتان حتما به پزشک مراجعه کنید و با تجویز خود شروع به مصرف این دارو نکنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



معرفی بهترین رستوران های ایرانی در دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آنچه که باید درباره داروي خوراكي “والسارتان”  بدانید!

والسارتان، به تنهايي يا به همراه ساير داروها جهت درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار ميگيرد. اين دارو تراكم كار قلب و عروق را افزايش ميدهد. در صورتيكه اين دارو در بلند مدت مصرف شود، منجر خواهد شد كه عملكرد قلب و عروق به درستي انجام نپذيرد. اين دارو ميتواند به رگ هاي خوني مغز، قلب و كليه آسيب وارد ساخته و در نتيجه منجربه سكته مغزي، نارسايي قلبي و ناراحتي كليوي گردد. كاهش فشار خون، خطر سكته مغزي و حملات قلبي را كاهش ميدهد.
والسارتان همچنين در درمان نارسايي قلبي و نارسايي بطن چپ، پس از حمله قلبي، بكار برده ميشود. نارسايي بطن چپ هنگامي اتفاق مي افتد كه سمت چپ قلب (فضاي اصلي پمپاژ) دچار انقباض و بزرگ شدن يا تورم گردد؛ و از آنجاييكه قلب قادر نيست به درستي پمپاژ كند، اين امر منجربه تجمع خون در ريه ها خواهد شد.
والسارتان مسدود كننده گيرنده هاي آنژيوتانسين II (ARB) ميباشد كه عملكردش با مسدود كردن ماده اي در بدن است كه منجربه انقباض و گرفتگي رگ هاي خوني ميگردد. والسارتان سبب شل شدن عروق خوني و در نتيجه، كاهش فشار خون ميشود. فشار خون پايين، ميزان عرضه خون و اكسيژن به قلب را افزايش ميدهد.
اين دارو تنها با نسخه پزشك در دسترس قرار دارد.
اين محصول در اشكال دارويي زير موجود ميباشد:
–    قرص
–    كپسول
 

در صورتيكه تصميم به مصرف دارويي داريد همه جوانب آن بايد بدقت بررسي گردد. اين تصميمي است كه شما و پزشكتان ميگيريد. درمورد مصرف اين دارو موارد زير بايد درنظر گرفته شود:

آلرژی و حساسیت
در صورت داشتن حساسيت خاص به اين دارو يا ديگر داروها مساله را با پزشك خود درميان بگذاريد. همچنين درصورتيكه نسبت به برخي مواد غذايي، رنگ مو، مواد نگهدارنده يا حيوانات حساسيت داريد پيش از مصرف اين دارو، موضوع را با پزشك خود مطرح سازيد. در صورتيكه بصورت آزاد و بدون تجويز پزشك قصد استفاده از اين دارو را داريد حتما بروشور و يا توضيحات مندرج بر روي بسته را با دقت مطالعه فرماييد.

اطفال
مطالعاتي در خصوص ارتباط ميان سن و مصرف اين دارو در كودكان صورت نگرفته است. ايمني و اثربخشي آن ثابت نشده است. به هر حال مصرف اين دارو در كودكان زير 6 سال توصيه نميشود.

سالمندان
بر اساس مطالعات انجام شده، هيچ مشكل خاصي در خصوص مصرف اين دارو در سالمندان نشان داده نشده است. اما از آنجاييكه سالمندان بيشتر در معرض خطر ابتلا به ناراحتي هاي مختلف قرار دارند، اين دارو در اين افراد بايد با احتياط و طبق نظارت پزشك مصرف شود.

دوران بارداری
طبق مطالعاتي كه بر روي حيوانات صورت گرفته، اثرات سوء نشان داده شده است و هيچ مطالعات دقيقي بر روي زنان باردار صورت نگرفته است.

دوران شیردهی و مادران شیرده
تحقيقات خاصي بر روي زنان شيرده مبني بر مصرف اين دارو صورت نگرفته است. پيش از مصرف اين دارو در زنان شيرده همه جوانب مثبت و منفي آن بايد درنظر گرفته شود.

تداخلات دارویی
اگرچه بي شك هيچ دارويي نبايد همزمان مصرف شود، اما در برخي موارد با وجود رخ دادن تداخل دارويي، ممكن است نياز به مصرف همزمان دو داروي مختلف باشد. در چنين مواردي ممكن است پزشك مربوطه مقدار مصرف دارو را تغيير دهد و يا داروي ديگري تجويز كند. بنابراين در صورت مصرف داروي ديگر آنرا با پزشك خود مطرح سازيد. تداخلات دارويي زير بر اساس اهميت بالقوه شان انتخاب شده و لزوما همه گير نميباشند.
مصرف اين دارو با داروهاي برده زير به هيچ وجه پيشنهاد نميگردد اما در برخي موارد ضروريست. چنانچه هردو دارو با يكديگر تجويز شده اند، ممكن است پزشك درمان با اين دارو را ادامه ندهد و يا داروهاي مصرفي ديگر را تغيير دهد.
–    Aliskiren

معمولا مصرف همزمان اين دارو با داروهاي زير توصيه نميشود، اما ممكن است در برخي موارد نياز به استفاده همزمان دو دارو باشد. در چنين مواردي اغلب پزشك دوز يا تعداد دفعات يك يا هر دو دارو را تغيير ميدهد.
–    Benazepril
–    Captopril
–    Enalapril
–    Enalaprilat
–    Fosinopril
–    Lisinopril
–    Lithium
–    Moexipril
–    Perindopril
–    Quinapril
–    Ramipril
–    Simeprevir
–    Trandolapril
–    Trimethoprim

تداخلات دارویی دیگر
بي شك هيچ دارويي را نبايد در زمان غذا خوردن يا حوالي آن مصرف نمود چراكه امكان وقوع تداخل وجود دارد. مصرف الكل و تنباكو نيز ايجاد برخي تداخلات ميكند. در صورت بروز مشكل يا مصرف مواد غذايي خاص مانند الكل يا تنباكو، مراتب را به پزشك اطلاع دهيد.

سایر مشکلات پزشکی
وجود مشكلات پزشكي ديگر ممكن است بر مصرف اين دارو تاثيرگذار باشد. در صورتيكه مشكل پزشكي ديگري داريد، حتما آنرا با پزشك خود مطرح سازيد، بويژه موارد زير:
–    آنژيوادم (واكنش هاي آلرژيك) با داروهاي فشار خون
–    نارسايي احتقاني قلب
–    ديابت
–    عدم تعادل الكتروليت (مانند كمبود سديم در بدن)
–    عدم توازن مايعات (ناشي از كم آبي بدن)
–    ناراحتي هاي كليوي
 

میزان مصرف
ميزان مصرف اين دارو در بيماران مختلف، متفاوت ميباشد. در اين خصوص دستورالعمل پزشك يا دستورات مندرج در برچسب اين دارو را دنبال نماييد. اطلاعات زير بر اساس متوسط ميزان مصرف اين دارو در نظر گرفته شده است. چنانچه ميزان مصرفي شما متفاوت ميباشد، آنرا تغيير ندهيد، مگر در مواردي كه پزشك دستور دهد.
ميزان مصرف اين دارو بستگي به قدرت دارو دارد. همچنين تعداد دفعات مصرف روزانه، فواصل بين آن و مدت مصرف، به بيماري شما بستگي دارد. 

جهت نارسايي قلبي:
–    بزرگسالان – در ابتدا 4 ميلي گرم، 2 بار در روز
–    كودكان – ميزان مصرف توسط پزشك تعيين ميگردد.

جهت فشار خون بالا:
–    بزرگسالان – ابتدا 8 يا 16 ميلي گرم، يكبار در روز
–    كودكان 6 تا 16 سال – ميزان مصرف توسط پزشك تعيين ميگردد.
–    كودكان زير 6 سال – مصرف اين دارو توصيه نميگردد.

جهت نارسايي بطن چپ پس از حمله قلبي:
–    بزرگسالان – در ابتدا 2 ميلي گرم، 2 بار در روز
–    كودكان – ميزان مصرف توسط پزشك تعيين ميگردد.

در صورت فراموش کردن یک وعده  دارویی چه کنیم؟
چنانچه وعده اي از اين دارو را فراموش كرده ايد، جهت دريافت دستورالعمل با داروساز يا پزشكتان تماس حاصل نماييد.

درهنگام استفاده بیش از حد و موارد اورژانسی چه کنیم؟
در صورت مصرف بيش از حد اين دارو با نزديكترين مركز مسموميت هاي دارويي تماس گرفته شود. در صورتيكه بيمار تنفس نداشت سريعا با اورژانس تماس حاصل كنيد.

درهنگام استفاده از دارو چه موارد تغذیه ای را باید در نظرگرفت؟
رژيم غذايي عادي خود را دنبال نموده و در تنها صورتيكه پزشك دستور دهد، آنرا تغيير دهيد.

شیوه نگهداری از دارو
اين دارو را در جعبهء در بسته، در دماي اتاق، به دور از گرما، رطوبت و نور مستقيم قرار دهيد. از يخ زدگي دارو جلوگيري شود.
دور از دسترس كودكان نگهداري شود.
در صورت عدم نياز يا منقضي شدن دارو آنرا دور بريزيد.

در اين خصوص با پزشك مشورت نماييد.

عليرغم تاثيرات مورد نظر كه يك دارو بهمراه دارد، امكان بروز برخي عوارض جانبي ناخواسته نيز وجود دارد. بروز هريك از عوارض زير نيازمند مراقبتهاي پزشكي و مراجعه به پزشك ميباشد.
در صورت بروز هريك از اين موارد سريعا با پزشك تماس حاصل نماييد:

موارد كمتر شايع
–    ادرار خوني
–    عرق سرد
–    گيجي
–    كاهش تعداد دفعات دفع ادرار
–    مشكل تنفسي
–    سرگيجه، غش يا سبكي سر حين برخاستن از حالت خوابيده يا نشسته
–    غش
–    افزايش تشنگي
–    نظم شدن ضربان قلب
–    ار دست دادن اشتها
–    درد پهلو يا كمر
–    تهوع
–    عصبانيت
–    بيحسي يا سوزن سوزن شدن دست و پا يا لب
–    تورم صورت، انگشتان و پايين پا
–    ضعف و خستگي غير معمول
–    استفراغ
–    افزايش وزن

موارد نادر
–    لرز
–    تب
–    گرفتگي صدا
–    گلو درد
–    تورم دهان و دست و پا
–    مشكل در بلعيدن يا تنفس

بروز ناشناخته است
–    ادرار تيره
–    ضعف و خستگي عمومي
–    روشن شدن رنگ مدفوع
–    درد شكم يا معده
–    زرد شدن پوست و چشم
برخي عوارض جانبي نياز به مراقبت هاي پزشكي خاصي ندارند و ممكن است در طول مدت درمان از بين بروند. همچنين پزشك مربوطه نيز ميتواند با معرفي راه هايي به پيشگيري يا كاهش اين عوارض كمك كند. در صورتيكه هريك از عوارض زير در شما ادامه داشت، با پزشك خود مشورت نماييد:

موارد بيشتر شايع
–    درد شكم يا معده
–    كمر درد
–    تاري ديد
–    علائم شبيه به سرماخوردگي يا آنفولانزا
–    سرفه
–    اسهال
–    مشكلات حركتي
–    سردرد
–    درد و انقباض عضلاني
–    درد، تورم، يا قرمزي در مفاصل

بروز ناشناخته است
–    ريزش مو
–    نازك شدن تارهاي مو
در برخي بيماران امكان بروز عوارض ديگر نيز وجود دارد كه در اينجا ليست نشده است. در آنصورت به پزشك مراجعه كنيد.
 

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

علل اصلی مرگ و میرمردهای  بزرگسال درایالات متحده عبارت است  از بیماریهای قلبی،  سکته،  سرطان و بیماریهای تنفسی مزمن.

 سرطان گلو اغلب به دو دسته تقسیم می شود . سرطان حلق و سرطان حنجره . سرطان حلق در حلق (لوله توخالی که از پشت بینی شروع شده و به سمت پایین تا ناحیه گردن پیش می رود  ) و سرطان حنجره در حنجره (جعبه صدا)  شکل می گیرد .

مطالعات جدید نشان میدهند که چهار نمونه از داروهای درمانی فشار خون میتوانند باعث بروز اختلالات خلقی همانند افسردگی یا اختلال دو قطبی شوند.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی میتواند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد 

بیش از نیمی از مردان بالای سن 6 سال دچار بزرگی پروستات هستند و احتمال بروز این حالت با افزایش سن افزایش می یابد. در بزرگی خوش خیم  پروستات اول قسمتهای مرکزی پروستات بزرگ می شود، بزرگی این ناحیه معمولاً بر روی پیشابراهی که از داخل پروستات عبور می کند فشار می آورد. گاهی اوقات این حالت منجر به بروز علایم و مشکلات ادراری خواهد شد. معمولاً بزرگی خوش خیم پروستات در عملکرد جنسی اختلالی ایجاد نخواهد کرد. باید بخاطر داشت که بزرگی خوش خیم پروستات سرطان نبوده و منجر به بروز سرطان نیز نخواهد شد. اما ممکن است فرد همزمان دچار بزرگی پروستات و سرطان پروستات باشد.

در حفاري تخمدان، سطح بيروني و ضخيم باز ميشود و اين امر منجربه كاهش ميزان توليد تستوسترون توسط تخمدان ها ميگردد.

مطالعات علمی زیادی در خصوص حجامت وجود ندارد. در مطالعه‌ای در سال 215 که در مجله طب مکمل و سنتی چاپ شده است، نشان میدهد که حجامت تأثیر مثبتی در رفع اکنه،هرپس زوستر و درد دارد.

کمک رسانی به فردی که در حال خفه شدن است نیاز به سرعت عمل و حفظ خونسردی دارد. 

خون ادراری یا هماچوری به شرایطی گفته می شود که در ادرار فرد گویچه خونی مشاهده شود ، که معمولا یک زنگ هشداری محسوب میشود.از آنجا که خون در ادرار می تواند نشانه ای از یک بیماری وخیم باشد ، به هیچ وجه نباید این علائم نادیده گرفته شود

میلوم متعدد نوعی سرطان خون است که در مغز استخوان یا بافت اسفنجی مانند داخل استخوان آغاز می‌شود 

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

آشنایی با بیماری ها و اختلالات طبی و روش های درمان و پیشگیری

تعداد انگشت شماری از موجودات کره زمین به قاعدگی دچار میشوند، و ما انسانها تنها یکی از این طیف اندک هستیم. در این انیمیشن با علت قاعدگی زنان آشنا شوید.

بشر برای سالم بودن و سالم زیستن به خواب نیاز دارد. اکثر متخصصان معتقدند هشت ساعت خواب شبانه یعنی معادل یک‌سوم شبانه‌روز برای همه لازم است، اما آیا می‌دانید علاوه بر ساعات خواب، نحوه خوابیدن نیز روی سلامت تاثیر می‌گذارد؟
خوابیدن به پشت، روی شکم، به پهلو یا به شکل جنینی جزو وضعیت‌های معمول خواب است که روی نحوه تنفس، وضع ستون فقرات و یا جریان خون تاثیر می گذارد.

کم خونی فقر اهن تعداد زیادی از خانمها را مبتلا کرده است و یاعث ضعف و خستگی انها میشود

گلبولهای قرمز نقش مهمی در کم خونی فرد دارند

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

یکی از دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌ها «خیانت زناشویی» است. بسیاری از زوجین یا درگیر این مسئله‌اند و یا نگرانند که مبادا با این مسئله مواجه شوند. در این باره، روایات شیعی نکته‌ها و رهنمودهای خوبی دارند. ادامه مقاله 

هیچ‌کس هنوز نمی‌داند که منشأ بسیاری از بیماری‌ها مانند: ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا سندرم، خستگی مزمن و ده‌ها بیماری دیگری چیست؛ ادامه مقاله 

این تحقیق به بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار مناسب در فرهنگ‌سازی قرآنی پرداخته و پس از کندوکاو در این موضوع به این نتیجه رسیده که عدم تنوع و رنگ باختن آموزش‌های قرآنی در جوامع اسلامی ادامه مقاله 

یکی از مشکلات شایع معده، رفلاکس و یا بازگشت اسید معده به مری است. متأسفانه امروزه بسیاری از افراد با این ناراحتی معده درگیرند. ادامه مقاله 

در بررسی و شناخت وجوه مختلف وجودی سید شهیدان اهل قلم «سیدمرتضی آوینی»، یک وجه بسیار مهم اغلب نادیده گرفته شده و مغفول واقع شده است؛ ادامه مقاله 

با پیشرفت و فراگیر شدن تکنولوژی در قرن اخیر تغییرات زیادی در همه علوم پدید آمده است در این میان ورزش نیز از این موهبت بی نصیب نمانده است آزمایشگاه‌ها و مراکز عمده ورزشی با استفاده از تکنولوژی به روزتر و کارآمد تر شده‌اند. ادامه مقاله 

کاوش‌های نظری و تجربه تاریخی به روشنی نشان داده‌اند که اقتصادهایی که بر مناسبات سرمایه‌دارانه تکیه می‌کنند، نوعاً و ذاتاً گرفتار صور مختلف فساد و ارتشاء و رشوه‌خواری و اختلاس می‌گردند. ادامه مقاله 

آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشى‌نجفی در سال 1276 شمسی در نجف به دنیا آمد. پدرش سیدشمس‌الدین محمود مرعشی، از بزرگان فقهای دوران خود بود. ادامه مقاله 

از آفرینش حکمت‌آمیز و مدبّرانۀ انار درس عبرت بگیر! [اگر با دقت در آن بنگرى‌] در بخش‌هایى از آن، بلندی‌هایى از پیه مى‌بینى که دانه‌ها چنان در آن در صف و چیده شده است که گویى با دست چیده‌اند. خوردن انار، میل جنسى را تقویت مى‌کند ادامه مقاله 

همان‌گونه که غریزۀ جنسى، یکی از عوامل اساسى در پیدایش خانواده و زندگى مشترک است، همین غریزه در استمرار و استحکام خانواده نیز نقش مهمى دارد. ادامه مقاله 

دانلود 9 درجه 1397/5/22 – دانلود نود درجه بره نود 12 شهریور 1397دانلود نود درجه هفته ششم فصل جدید (فصل 98 – 97 )

زمان : 3:4

دانـلـود

مشاهده

فرانسه! سرقت کیف مسافران از اتوبوس در حال حرکت!اخیرا مسافرانی در گرنوبل، فرانسه غارت شدند!

زمان : :14

دانـلـود

مشاهده

دانلود مستند تورنتو 521 – مستندی جنجالی از جاسوسی دری اصفهانی که کریمی قدوسی در مجلس پخشجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی مستندی از عبدالرسول دری اصفهانی مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ که به دلیل جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شده است، پخش کرد.کریمی قدوسی

زمان : 21:44

دانـلـود

مشاهده

آیا من با ازدواج خوشبخت می شوم و مشکلاتم حل خواهد شد؟جواب: خیر!معاشقه و روابط زناشویی ثواب دارد.

زمان : 3:33

دانـلـود

مشاهده

دانلود مستقیم درس هایی از قرآن 1397 با موضوع خطبه رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم – جلسه دوم 1397/6/8 – دانلود مستقیم سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

زمان : 33:32

دانـلـود

مشاهده

دانلود ویدئو کلیپ زیبای تنگه ابوقریب با صدای امیرعباس گلاب

زمان : 4:15

دانـلـود

مشاهده

دکتر خیراندیش – خواب و اهمیت آن

زمان : :8:14

دانـلـود

مشاهده

چند صد نفر در سه قوه و در نهاد های نظارتی و حتی در سازمان هایی که رهبری مسئولش را انتخاب کرده باید محاکمه شوند!

زمان : 1:

دانـلـود

مشاهده

دانلود مسخره کردن صنعت خودروساری ایران توسط مجری مشهور آمریکایی بطور کاملو بررسی جالب علت دشمنی ایران و آمریکا از زبان خودشان!مجری: تروِر نوآ (به انگلیسی: Trevor Noah)

زمان : 3:49

دانـلـود

مشاهده

دانلود موشن گرافیک تنگه ابوقریبروایت حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به تنگه ابوقریب و حماسه‌ای که بچه‌های گردان عمار آفریدند.آخرین عملیات ایران قبل از قطعه 598

زمان : 2:43

دانـلـود

مشاهده

Camera MX نرم افزاری قدرتمند و کامل در زمینه ویرایش تصاویر و فیلم ها در گوشی

OfficeSuite Pro آفیسی بسیار قدرتمند برای اندروید است بیش از 1 میلیون دانلود داشته

Textra SMS بره ای است برای ارسال سریع SMS و MMS که انعطاف بیشتری نسبت به بره

اپلیکیشنی مطمئن و کاربردی و با امنیت بالا جهت حفاظت از اطلاعات شخصی

Easy Uninstaller یکی از سریع‌ترین ابزارها برای حذف نرم افزارهای مختلف بوده و جایگزین

بره پیام رسان در دسترس برای آندروید و سایر پلتفرم ها

اگر به دنبال یک ویرایشگر تصویر فوق‌العاده اندرویدی می‌گردید، ‌نمی‌توان هیچ گزینه‌ای

Norton AntiVirus and Security ویژه اندروید امنیت سیستم شما را به ارمغان می آورد و

ارسال و دریافت اطلاعات از طریق وایرلس

1Password یکی از قدرتمندترین بره های مدیریت پسورد است که توسط آن می توانید پسوردهای

ذاکران

واعظان

نماهنگ

مشاوره

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *