قرص های pms

خواص دارویی و گیاهی

قرص های pms
قرص های pms

سبد خرید شما خالی است!

PMS (اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، دردهای شکمی و غیره) در بعضی دوشیزگان و بانوان به حدی است که زندگی روزمره و حتی کار روزانه، اثر منفی در بر دارد. PMS، با عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند مؤثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک Chast Tree، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، دارای فلاوونوئیدها و گلیکزیدها بوده که عدم تعادل هورمون های زنانه فوق را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم روغن های اساسی میوه Chast به طور غیر مستقیم به مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم فوق کاهش می یابد.

مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه Chast از قرون وسطی شروع شده و در سال های 1989 و 1998 و 1999 و 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که PMS 50 اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد. PMS 50، با بهره گیری از وجود ترکیبات Chast Tree، منیزیم و انواع ویتامین ها که در بابا نام برده شد، یک داروی مفید و مؤثر در تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد.

عصاره خشک (Chast (Vitex Agnus Castus ویتاگنوس 50 میلی گرماکسید منیزیم 250 میلی گرم (Magnesium Oxide)ویتامین های D3, B1, B6, E

قرص های pms

مجموعه ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخۀ قاعدگی در زنان است. این علایم شامل نوسانات خلقی، حساس شدن پستان ها، هوس خوراکی، خستگی، کج خلقی و افسردگی می شود. تخمین زده می شود که از هر ۴ زنی که در دوران قاعدگی قرار دارند، ۳ تای آنها این سندرم را تجربه می کنند. بعضی از زنان در ۲۰ سالگی دچار این سندرم شده، درحالیکه بعضی دیگر در اواخر ۳۰ و ۴۰ سالگی دچار این مشکل می شوند. این سندرم معمولا در الگوی همیشگی و قابل پیش بینی ظاهر می شود. در بعضی ماهها ممکن است علایم آن شدیدا سخت بوده و در سایر مواقع عادی بوده و یا حتی بسختی قابل تشخیص شود. با اینحال شما مجبور نیستید که اجازه دهید این مشکل زندگی شمارا کنترل نماید، چراکه با تغییرات سبک زندگی و درمان می شود، این بیماری را کنترل و مدیریت نمود.

علایم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می شوند.

– تنش یا اضطراب- خلق افسرده- هجوم گریه- نوسانات خلق و خو و تحریک پذیری یا خشم- تغییرات اشتها و هوس های غذایی- مشکل در به خواب رفتن (بی خوابی)- تمرکز ضعیف

– درد مفاصل و یا عضلات- سردرد- خستگی- افزایش وزن بدلیل احتباس مایعات- نفخ شکم- حساسیت به لمس پستان- جوش زدن-اسهال یا یبوستهرچند تعداد علایم و نشانه های بلقوه این بیماری بسیار زیاد است، اما اکثر زنان فقط به بعضی از این مشکلات دچار می شوند. شدت این مشکل در زنان مختلف می باشد، در بعضی این مشکل قابل تحمل بوده و در بعضی دیگر باعث اختلال در زندگی روزانه می شود. اگر شما در کنترل این مشکل موفق نبودید می بایست به پزشک مراجعه نمایید.

علت دقیق این سندرم ناشناخته است، بااینحال بنظر می رسد عواملی برروی ابتلا به مشکل سندرم پیش از قاعدگی نقش دارند، این عوامل شامل:- تغییرات دوره ای در هورمون های بدن زنان.- تغییرات شیمیایی در مغز.- افسردگی.- استرس.- رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل و کافئین.

– کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی-کمک به کاهش اختلالات در سندرم پیش از قاعدگی

یک قرص صبح و یک قرص شب، ترجیحاً قبل از غذای اصلی با یک لیوان آب میل شود. همچنین پیشنهاد می شود برای یک دوره 2 تا 3 ماهه درمان ادامه یابد. و این دوره مجدداً می تواند تکرار شود.توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

– زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.- مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.- در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

 

اندازه محصول : 30 قرصکشور سازنده: ایتالیامدت انقضاء : 24 ماهکد بهداشتی: 2832530047060511

0 از
0 نظر

قرص های pms

قرص PMS (پی ام اس) یک مکمل غذایی حاوی منیزیم، ویتامین ها و عصاره ویتاگنوس(Vitex Agnus Castus) است شما با مصرف این قرص می توانید از شر مشکلات قبل از قاعدگی رها شوید . اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، درد های شکمی و غیره در بعضی از دوشیزگان و بانوان به حدی است که در زندگی روزمره و حتی کار روزانه آنها اثر منفی می گذارد . PMS یک داروی مفید و موثر است که برای تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد.

سندرم PMS به علت عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند موثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک chast tree ، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، نشان می دهد که این ماده حاوی فلاوونوئیدها و گلیکوزیدها یی است که عدم تعادل هورمون های زنانه را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم اسیدهای چرب ضروری میوه chast به طور غیر مستقیم مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم PMS کاهش می یابد.

مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه chast از قرون وسطی شروع شده و در سال 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که قرص PMS اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد.


قرص های pms

سندرم پیش از قاعدگی(PMS)، مجموعه ای از علائم است که خیلی از زنان در طول یک تا دو هفته قبل از قاعدگی تجربه می کنند. این علائم ممکن است فیزیکی، روانی و احساسی باشد. بعد از شروع خونریزی این علائم از بین می رود.
محققین، مطمئن نیستند که علت این علائم چیست. بهترین توضیحی که می توان در این مورد مطرح کرد این است که علائم PMS، به تغییرات دوره ای مربوط است:

علایم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می شوند.


معمول ترین علایم روحی شامل:


و علایم جسمی شامل:

هرچند تعداد علایم و نشانه های بالقوه این بیماری بسیار زیاد است، اما اکثر زنان فقط به بعضی از این مشکلات دچار می شوند. شدت این مشکل در زنان متفاوت می باشد، در بعضی این مشکل قابل تحمل بوده و در بعضی دیگر باعث اختلال در زندگی روزانه می شود. اگر شما در کنترل این مشکل موفق نبودید می بایست به پزشک مراجعه نمایید.


توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

قرص PMS دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.



بیشتر بخوانید:

سندروم قبل از قاعدگی یا pms،بهترین راهکارها برای دوران pms


آشنایی با قرص تاخیر قاعدگی پریمولوت (Primolut)

علت بد اخلاقی و تندی خانم ها در زمان شروع عادت ماهانه + درمان


نحوه محاسبه چرخهٔ قاعدگی یا سیکل قاعدگی



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص های pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص های pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص های pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص های pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص های pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

PMS ؛ از تشخیص تا درمان

در رابطه با اختلالات پیش از قاعدگی برخی از سوالات اساسی که می توان از پزشک پرسید عبارتند از:

– آیا کاری هست که با انجام آن بتوان علائم اختلالات پیش از قاعدگی(PMS) را به حداقل مقدار ممکن رساند؟

– آیا امکان دارد که بعد از دوره درمان، علائم اختلالات پیش از قاعدگی(PMS) به کلی از بین بروند؟

– آیا علائمی که من تجربه می کنم نمایانگر وضعیت جدی و خطرناکی از بیماری هستند؟

قرص های pms

– آیا درمانی برای تخفیف علائم اختلالات پیش از قاعدگی(PMS)  پیشنهاد می کنید؟

– چه درمان هایی برای من میسر هستند؟

– چه داروهایی برای درمان این اختلالات تجویز می نمایید؟

– آیا بروشور، پمفلت و یا جزوه مکتوبی در رابطه با این اختلالات موجود است که بتوانم با خود به منزل برده و مطالعه کنم؟ چه وب سایتی را برای مطالعه و یادگیری بیشتر در مورد این سندرم پیشنهاد می کنید؟

علاوه بر سوالاتی که از قبل یادداشت کرده اید از پرسیدن هر سئوالی که در حین جلسه ویزیت به ذهن تان خطور می کند تردید نکنید.

چه انتظاری از پزشک می رود:

پزشک سئوالاتی را از شما خواهد پرسید. آمادگی برای پاسخ گویی به آن ها به شما این امکان را می دهد که سریع تر به سئوالات پاسخ دهید در نتیجه زمان، کمتر هدر می رود و می توانید از زمان جلسه برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مورد نظرتان استفاده کنید.

– علائم شما از چه شدتی برخوردار هستند؟

– علائم بیماری شما در طول چه روزهایی از سیکل قاعدگی تان به بیشترین شدت خود می رسند؟

– آیا می توانید زمان فرا رسیدن علائم اختلالات PMS خود را پیش بینی کنید؟

– آیا عواملی وجود دارند که علائم اختلالات PMS شما را بهتر و یا بدتر کنند؟

–  آیا علائم اختلالات PMS انجام فعالیت های روزمره زندگی تان را مختل می سازند؟

– آیا اخیراً دچار یاس، ناامیدی و یا افسردگی شده اید؟

– آیا تاکنون تشخیص نارسایی روحی در شما و یا یکی از اعضای خانواده تان داده شده است؟

– چه درمان هایی را تاکنون در پیش گرفته اید؟ اثرگذاری آن ها تا چه میزان بوده است؟

آزمایش ها و تشخیص بیماری:

تست های آزمایشگاهی و یا روش های معاینه خاصی به منظور تشخیص اختلالات پیش از یائسگی وجود ندارد. پزشک یک سری علائم تکرار شونده در پیش از دوران قاعدگی را به اختلالات پیش از قاعدگی(PMS)  نسبت می دهد.

پزشک از شما می خواهد که الگوی علائم پیش از قاعدگی تان را ثبت نمایید:

* بایستی علائم خود را به صورت منظم یادداشت کنید. علائم و نشانه های خود را در یک تقویم و یا دفترچه یادداشت( به مدت حداقل دو سیکل قاعدگی) ثبت نمایید. روزی را که اولین علائم اختلالات  ظاهر می شوند و روزی را که علائم ناپدید می شوند را یادداشت کنید. همچنین اولین و آخرین روز پریود خود را نیز علامت بزنید.

* بایستی پرسشنامه ای را تکمیل نمایید. این پرسشنامه باید در اولین روز پریود تکمیل شود. سئوالات آن مربوط به هر نوع علائم تجربه شده در طول دو هفته ی قبل، توسط شما می باشد. این پرسشنامه به پزشک در تشخیص میزان کارآمدی ارزیابی های آتی در شما کمک خواهد کرد.

درمان های دارویی

پزشک شما یک یا چند دارو را برای اختلالات پیش از قاعدگی تجویز خواهد کرد. میزان موفقیت درمان در کاهش علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

معمولاً داروهای تجویزی در سندرم پیش از قاعدگی عبارت هستند از:

داروهای ضد افسردگی: داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین(SSRI) که شامل فلوکستین(پروزاک)، سرتالین(زلفت) و… می باشند، در کاهش علائمی مانند خستگی، ولع غذایی و مشکلات خواب موفق بوده اند و جزء اولین انتخاب های دارویی در درمان سندرم پیش از قاعدگی شدید یا PMDD هستند. به طور کلی این داروها باید به صورت روزانه دریافت شوند. ولی در برخی زنان استفاده از این دارو به استفاده در دو هفته پیش از شروع قاعدگی محدود می شود.

داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی(NSAIDs): نمونه های این دسته ی دارویی شامل ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم می باشد. دریافت این نوع داروها در اولین لحظات پریود منجر به تسکین درد سینه ها و کرامپ های عضلانی می شود.

دیورتیک ها(داروهای ادرار آور): زمانی که فعالیت ورزشی و محدودیت دریافت نمک در کاهش وزن، کاهش ورم و نفخ ناشی از اختلالات پیش از قاعدگی(PMS) موثر واقع نمی شوند، دریافت دیورتیک ها(یا  قرص های آب) منجر به دفع آب اضافی از طریق کلیه ها می شود. اسپیرونولاکتون(آلداکتون) یک داروی دیورتیک است که در تسکین برخی از علائم ناشی از PMS از آن استفاده می شود.

داروی ضدبارداری خوراکی: این نوع از داروهای تجویزی منجر به توقف تخمک گذاری و تثبیت نوسانات هورمونی می شوند که به موجب آن ها علائم اختلالات پیش از قاعدگی(PMS) تخفیف می یابند. داروها ی پیشگیری از بارداری  جدید که حاوی پروژسترون است، مشابه اسپیرونولاکتون عمل می کند و نشان داده شده است که موثرتر از داروهای ضدبارداری معمول در کاهش علائم روحی و جسمانی PMS و PMDD عمل می کند.

مدروکسی پروژسترون استات(Depo-Provera): در موارد شدید اختلالات پیش از قاعدگی یا PMDD، تزریق این دارو منجر به توقف کوتاه مدت تخمک گذاری می گردد. به هر جهت این داروی تزریقی ممکن است منجر به تشدید برخی علائم و نشانه های PMS شود؛علائمی مانند افزایش اشتها، افزایش وزن، سردرد و افسردگی.

برای مشاهده ی وب سایت دکتر فرشچی می توانید به آدرس اینترنتی www.novindiet.com مراجعه نمایید.

دکتر حمیدرضا فرشچی – همکار تبیان

متخصص تغذیه – فوق تخصص دیابت و چاقی

 

قرص های pms

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

 

* مطالب مرتبط:

تغذیه و شیوه زندگی در PMS

علایم و علل PMS در خانم ها

تغذیه در سندروم پیش از قاعدگی

زنان برای مقابله با PMS چه باید بكنند؟

عادت ماهانه می تواند خطرناک باشد

کاهش درد عادت ماهانه

قطع قاعدگی به هزار و یک علت

تاثیر ویتامین E در کاهش دردهای قاعدگی

بیماری اِندومتریوز در زنان

کنترل اندومتریوز با رژیم غذایی

درمان بیماری اِندومتریوز در زنان

چگونگی کنترل قاعدگی دردناک

بیماری های خاص زنان

 

یک قرص صبح و یک قرص شب، ترجیحاً قبل از غذای اصلی با یک لیوان آب میل شود. همچنین پیشنهاد می شود برای یک دوره 2 تا 3 ماهه درمان ادامه یابد. و این دوره مجدداً می تواند تکرار شود.
توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

مواد اکتیو و فعال : عصاره خشک (Chast (Vitex Agnus Castus ویتاگنوس 50 میلی گرم اکسید منیزیم 250 میلی گرم (Magnesium Oxide) ویتامین های D3, B1, B6, E PMS (اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، دردهای شکمی و غیره) در بعضی دوشیزگان و بانوان به حدی است که زندگی روزمره و حتی کار روزانه، اثر منفی در بر دارد. PMS، با عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند مؤثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک Chast Tree، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، دارای فلاوونوئیدها و گلیکزیدها بوده که عدم تعادل هورمون های زنانه فوق را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم روغن های اساسی میوه Chast به طور غیر مستقیم به مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم فوق کاهش می یابد. مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه Chast از قرون وسطی شروع شده و در سال های 1989 و 1998 و 1999 و 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که PMS 50 اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد. PMS 50، با بهره گیری از وجود ترکیبات Chast Tree، منیزیم و انواع ویتامین ها که در بابا نام برده شد، یک داروی مفید و مؤثر در تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد. توجه : این محصول صرفاً مکمل رژیمی غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری و یا درمان بیماری نمی باشد. (برگرفته از بروشور محصول)

باسلام،من قرص لووتیروکسین و آسنترا و نورتیلیپتیلین مصرف میکنم میخواستم بدونم میتونم از این مکمل استفاده کنم ،تداخلی با داروهام نداره؟

با سلام

کاربر گرامی، در صورت مصرف این محصول با دو ساعت فاصله از هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

قرص های pms

این برای کاهش درد و احساس های عصبی و موارد اینگونه برای قاعدگی خوبه ؟ یا توصیه دیگه ای دارید ؟

کاربر گرامی با سلام،
با توجه به ترکیباتی همچون ویتاگنوس ، ویتامین ها و اکسید منیزیم ، این مکمل در حفظ تعادل بین هورمون های استروژنی و پروزسترونی بسیار موثر می باشد . مصرف 1 عدد قرص صبح ، 1 عدد شب توصیه می شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام.من تمامی علایم پی ام اس رو دارم و خیلی آزار دهندس برام.ضمن اینکه از داروی لووتیروکسین برای کم کاری تیرویید استفاده میکنم.ممکنه تداخل داشته باشه با این مکمل؟! پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم

با سلام

کاربر گرامی، در صورتی که بین زمان مصرف این محصول و لووتیروکسین دو ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد، مصرف این محصول تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام .چه طور میتونم دارو رو تهیه کنم؟

سلام , برای تهیه دارو می توانید به داروخانه مرکزی جمالزاده ( آدرس در سایت قید گردیده است ) مراجعه نمایید .

میشه بدون نسخه پزشک مصرف کرد؟من یک سری علائم سندرم پیش از قاعدگی‌رو دارم مثل اکنه بی حوصلگی درد سینه و….که ماهانه تکرار میشه میتونم از این محصول بدون مراجعه به پزشک ستفاده کنم؟باعث بهبود علائم اکنه قبل قاعدگی هم میشه؟شما این قرص رو پیشنهاد میدین یا ول وومن؟ممنون

با سلام
کاربر محترم، آکنه را نمی توان جزو علایم سندرم قبل قاعدگی محسوب نمود ولی در مورد سایر علایم مطرح شده، این محصول کاربرد دارد. در مورد آکنه توصیه می گردد به پزشک متخصص پوست جهت ارزیابی های بیشتر مراجعه فرمایید.
با تشکر
مسئول فنی داروخانه (داروساز)

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟



این محصول در حال حاضر در انبار بهرو موجود ، آماده پردازش و ارسال است

۵۴,۰۰۰ تومان

متاسفانه این محصول در حال حاضر موجود نیست.

قرص های pms

مجموعه‌ای از علائم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخه ی قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵ درصد) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد. قرص پی ام اس-۵۰ فارمالایف محصول کشور ایتالیا از علائم قبل از قاعدگی دوشیزگان و بانوان مثل سردرد، کمر درد، اضطراب، افسردگی، درد شکمی جلوگیری می کند.

این محصول اختلالات قبل از قاعدگی پیشگیری و درمان کرده و علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد. حاوی ماده معدنی منیزیم و ویتامین است که بهبود عدم تعادل هورمون های زنانه را به دنبال دارد. برای مصرف یک قرص صبح و یک قرص شب ترجیحاً قبل از غذای اصلی با یک لیوان آب میل شود. همچنین پیشنهاد می شود برای یک دوره ۲ تا ۳ ماهه درمان ادامه یابد و این دوره می تواند مجدداً تکرار شود. مقدار توصیه شده هر روز به طور مرتب و حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف گردد. در صورت مصرف هر گونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. از مقدار خوراک روزانه تجاوز ننمائید.

*: نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است. **: مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، دردهای شکمی و غیره در بعضی دوشیزگان و بانوان به حدی است که زندگی روزمره و حتی کار روزانه، اثر منفی در بر دارد. PMS، با عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند مؤثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک Chast Tree، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، دارای فلاوونوئید ها و گلیکزید ها بوده که عدم تعادل هورمون های زنانه فوق را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم روغن های اساسی میوه Chast به طور غیر مستقیم به مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم فوق کاهش می یابد.

مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه Chast از قرون وسطی شروع شده و در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ تکمیل گردیده و نشان داده است که PMS 50 اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد. PMS 50، با بهره گیری از وجود ترکیبات Chast Tree، منیزیم و انواع ویتامین ها که در بابا نام برده شد، یک داروی مفید و مؤثر در تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد.

1398/02/01

ایتالیا

30

جعبه

Pharmalife

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

0.0

از 0 رای

0.0

از 0 رای

0.0

از 0 رای

0.0

از 0 رای

داروخانه دکتر مجید کریمی (شهرک اکباتان)

سندرم پیش از قاعدگی(PMS)، مجموعه ای از علائم است که خیلی از زنان در طول یک تا دو هفته قبل از قاعدگی تجربه می کنند. این علائم ممکن است فیزیکی، روانی و احساسی باشد. بعد از شروع خونریزی این علائم از بین می رود. محققین، مطمئن نیستند که علت این علائم چیست. بهترین توضیحی که می توان در این مورد مطرح کرد این است که علائم PMS، به تغییرات دوره ای مربوط است:

برخی از شواهد نشان می دهد، کمبود منیزیم نیز نقش اساسی ایفا می کند. روش زندگی نیز نقش مهمی در PMS دارد. بیشتر زنانی که مستعد ابتلا به علائم PMS هستند:

در رژیم غذایی آنها، مقادیر بالایی از ترکیبات زیر موجود است:

به هر حال مشخص نیست که آیا این فاکتورها، احتمال ایجاد PMS را افزایش می دهد و یا این که PMS، منجر به این تفاوت ها در سبک زندگی افراد می شود. برای مثال، این احتمال وجود دارد که PMS باعث ایجاد استرس می شود تا این که استرس باعث بوجود آمدن علائم PMS شود.

برخی داروها، باعث تشدید علائم PMS می شود. داروهای ضد بارداری خوراکی یا کنتراسپتیو در برخی از زنان منجر به علائم PMS می شود. اما در برخی دیگر، استفاده از داروهای مربوط به کنترل بارداری علائم PMS را بهبود می بخشد و یا از بین می برد.

قرص های pms

در جامعه پزشکی، در مورد تفاوت بین ناراحتی قبل از قاعدگی و PMS واقعی بحث و مجادله وجود دارد. نارحتی های قبل از قاعدگی در زنانی رایج است که در سن باروری قرار دارند، این مشکل سه چهارم همه زنانی که پریود می شوند را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما در کمتر از یک دهم زنان شدت این علائم به حدی است که بر روابط و زندگی روزمره آنها اثر می گذارد و آن را مختل می کند. برخی پزشکان معتقدند، تنها زنانی که علائم شدید دارند از PMS واقعی رنج می برند.

اما برخی از پزشکان در تعریف این علائم سخت گیری کمتری دارند و تعریف آن ها طیف خفیف تا متوسط علائم را نیز شامل می شود. تغییرات خلقی شدید برخی اوقات با عنوان اختلال ناخوشایند قبل از قاعدگی (PMDD) شناخته می شود.

علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) در دو دسته کلی طبقه بندی می شود:

علائم فیزیکی:

علائم احساسی و روانی:

این علائم از خانمی به خانم دیگر متفاوت است. اما سه مورد کج خلقی، خستگی و تورم بسیار شایع است.

پزشک از شما موارد زیر را سوال خواهد کرد:

علائم PMS زمان این علائم در ارتباط با زمان قاعدگی شما نظم این علائم (هر ماه، …)

پزشک از شما درباره کیفیت کلی زندگی می پرسد. این سوالات ممکن است این گونه باشد:

سپس سوابق پزشکی شما را بررسی خواهد کرد، هم چنین در مورد داروهایی که مصرف می کنید نیز از شما سوالاتی را خواهد پرسید. سپس تست های تشخیصی را انجام خواهد داد از جمله تست لگن با استفاده از پاپ اسمیر. اطلاعات و علائم فیزیکی به تنهایی نمی تواند به تشخیص PMS کمک کند. اما از طریق تست های فیزیکی می توان سایر مشکلات را بررسی کرد، از جمله هایپرتیروئیدیسم (پرکاری تیروئید) و یا وجود تومور در مغز، تخمدان و سینه. به همین نسبت هیچ تست آزمایشگاهی نیز به تنهایی نمی تواند PMS را تایید کند. اما آزمایش خون می تواند برخی اختلالات را نشان دهد از جمله هایپرتیروئیدیسم یا پرکاری تیروئید، هایپرگلایسمی یا سایر مشکلات هورمونی که سبب بروز این علائم در شما شده است. اگر علائم فیزیکی مورد خاصی را نشان نداد، هم چنین نتایج آزمایشات نیز نرمال بود، پزشک از شما می خواهد که سابقه علائم خود را یادداشت کنید. برای این منظور، شما باید در طول 2 تا 3 ماه موارد زیر را در زندگی روزمره خود تحت نظر بگیرید و یادداشت نمایید :

وقتی که این یادداشت ها در طول دو تا سه ماه تکمیل شد، پزشک اطلاعات را بررسی خواهد کرد. اگر این علائم از الگویی پیروی می کرد که با PMS سازگار بود، به تشخیص کمک خواهد کرد. عموما علائم قاعدگی برای دو هفته از بین خواهد رفت، این علائم از مدت کوتاهی بعد از شروع قاعدگی از بین می رود و تا تخمک گذاری بعدی اثری از آن نیست. دوره مورد انتظار:سندرم پیش از قاعدگی یا PMS، می تواند در طولانی مدت ادامه داشته باشد. در برخی زنان، این علائم قبل از دوره قاعدگی به اوج می رسد. این الگو تا شروع منوپوز یا یائسگی ادامه دارد، منوپوز، پایان وابسته به سن برای قاعدگی است.

در برخی از زنان علائم PMS به نظر می رسد بعد از سن 35 سالگی کاهش می یابد.

به دلیل این که علت ایجاد PMS هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. اما شما می توانید برخی از علائم PMS را با تغییر در سبک زندگی خود، تغییر دهید.

درمان PMS بستگی به موارد زیر دارد:

برای مثال، علائم شما ممکن است خفیف باشد و این علائم بر روابط کاری و شخصی روزمره شما اثری نمی گذارد. در این زمان پزشک ممکن است توصیه هایی درباره تغییر سبک زندگی به شما ارائه نماید، مانند:

پزشک ممکن است مصرف مکمل های غذایی مانند ب6، کلسیم یا منیزیم را پیشنهاد کند. در مصرف این مکمل ها همیشه دوز توصیه شده توسط پزشک را دنبال کنید. بیش از 100 میلی گرم در روز ب6 مصرف نکنید. دوز بالای ویتامین ب6 می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.اگر علائم متوسط تا شدیدی دارید که بر زندگی روز مره شما تاثیر می گذارد، پزشک احتمالا داروهایی را نسخه خواهد کرد. این داروها به تخفیف برخی از علائم کمک می کند.برای مثال اگر شما دچار تورم و افزایش وزن می شوید، پزشک برای شما یک داروی دیورتیک (داروی ادرار آور) تجویز می کند. این دارو به شما کمک می کند تا آب اضافی از بدن خارج شود. مصرف قرص های ضد بارداری خوراکی مخصوصا قرص هایی که ترکیب استروژن و پرژستین هستند، می تواند شدت کرامپ ها و همچنین دوره پریود را به حداقل برساند. اگر علائمی مانند کج خلقی، تحریک پذیری، انزوای اجتماعی، خشم و افسردگی را داشته باشید، پزشک ممکن است مصرف داروهای ضد افسردگی را به شما توصیه کند.موثرترین داروهای ضد افسردگی برای تخفیف علائم PMS، دسته داروهای مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است. بعضی از داروهای این دسته، شامل:

سایر داروهای ضد افسردگی مانند نفازودون و ونلافاکسین است. این داروها می تواند دو بار در هفته قبل از هر پریود و یا حتی به صورت روزانه مصرف شود. کمتر اتفاق می افتد که پزشک، دارویی را نسخه کند تا تخمدان ها را متوقف کند، استروژن تولید کند و چرخه تخمک گذاری را متوقف کند. این داروهای برای زمانی است که شدت این علائم بسیار زیاد باشد و یا وقتی که سایر داروها موثر نباشد. دانوکرین (دانازول) یک آندروژن صناعی است. این دارو، باعث مهار هورمون هایی می شود که از مغز منشا می گیرند تا تخمک گذاری را تحریک کند. آگونیست هورمونهای آزاد کننده گنادوتروپین مانند لوپرولاید، می تواند یائسگی موقت ایجاد می کنند. این داروها نیز هورمون های مربوطه را سرکوب می کند و ایجاد چرخه تخمک گذاری را کنترل می کنند.

اگر لازم باشد که درمان تا 6 ماه ادامه داشته باشد، شما ناچار خواهید بود تا برای سلامت استخوانها از استروژن استفاده نمایید. زمانی که برای بهبود علائم PMS تحت درمان قرار دارید، چه علائم شدید باشد چه خفیف، همیشه به شما کمک می شود تا درک و حمایت خانواده را داشته باشید. پزشک شما را تشویق خواهد کرد تا درباره علائم و درمان خود با اعضای خانواده صمیمانه صحبت نمایید.

هنگامی با پزشک تماس بگیرید که:

اگر این علائم در شما شدید است و باعث ایجاد مشکلات جدی برای شما و خانوادتان می شود، در اولین فرصت به پرشک خود مراجعه نمایید.

در بیشتر خانم ها، علائم PMS بعد از 35 سالگی فروکش می کند. این علائم در دوره منوپوز یا یائسگی متوقف می شوند. زنانی که PMS یا PMDD دارند در خطر ابتلا به افسردگی نیز قرار دارند.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

دانشنامه فرزند: اگر شدت اختلال قبل از قاعدگی زیاد باشد و بهبودی با تجویز ترکیبات ویتامین و محدودیت های غذایی حاصل نشود از درمان های دارویی استفاده می شود. در مواردی که کم خونی یا فقر آهن در فرد وجود دارد تجویز قرص یا شربت آهن در بهبودی موثر است.

این مطلب به عنوان زیرمجموعه در
مطلب
دیگری تعریف شده است.
برای مطالعه بیشتر پیرامون این موضوع می‌توانید به
مقاله
درمان اختلالات قبل از قاعدگی
رجوع نمایید.

در خانم هایی که از درد دوران قاعدگی رنج می برند مسکن هایی مانند کپسول مفنامیک اسید علاوه بر بهبودی کلی علایم اختلالات قبل از قاعدگی در کاهش درد نیز موثر است. در افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می برند تجویز برخی مسکن ها می تواند بیماری زمینه ای را تشدید نماید و این گونه افراد باید احتیاط لازم را بنمایند. استفاده از هر نوع مسکنی نیز مجاز نمی باشد. مسکنی که بتواند بر روی ترشح و آزاد شدن پروستاگلنوین ها در رحم اثر نماید و آن ها را مهار کند مناسب است. استفاده طولانی مدت از آن ها نیز توصیه نمی شود، زیرا موجب ایجاد صدماتی در کلیه می گردد.

استفاده از هورمون پروژسترون موجب کاهش حساسیت پستان در خانم ها با اختلالات قبل از قاعدگی می شود، اما می تواند افسردگی را تشدید کند و همچنین سبب تحریک پذیری می شود. علاوه بر این، تجویز قرص های ضد بارداری که جهت کاهش علایم و جلوگیری از تخمک گذاری انجام می شود می تواند عوارضی مانند ایجاد خلق غمگین یا افسرده داشته باشد.

تجویز داروهای هورمونی که مانع تخمک گذاری است مانند هورمون های محرک غددی که در طولانی مدت مثلا بیش از سه ماه موجب بهبودی علایم جسمی و روان شناختی اختلالات قبل از قاعدگی است، اما به علت قطع قاعدگی و ایجاد یائسگی زودرس در زنان جوان توصیه نمی شود. از آنجایی که هورمون درمانی از درمان های توصیه شده برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی نمی باشد، بنابراین استفاده از قرص های ضد بارداری جایی در درمان این اختلال ندارد.

قرص های pms

در برخی تحقیقات تجویز روزانه دو کپسول داکسی دوره ین به فاصله هر 12 ساعت توصیه شده است. احتمال دارد برخی عفونت ها در ایجاد و تشدید علایم جسمی اختلالات قبل از قاعدگی نقش داشته باشند، بنابراین تجویز آنتی بیوتیک ها در رفع عفونت و تخفیف علایم موثر است، ولی از درمان های متداول برای اختلال قبل از قاعدگی نیست و فقط توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط خاص فرد تجویز می شود.

داروهای ضد اضطرابی در کاهش علایم تحریک پذیری و اضطراب موثر است. اغلب تجویز دارو در دو هفته آخر دوره ماهیانه انجام می شود. خواب آلودگی و گیجی از عوارض دارو است و در مصرف طولانی مدت و مداوم دارو امکان وابستگی وجود دارد. برخی داروهای ضد اضطرابی خاصیت ضد غمگینی و افسردگی را نیز دارند و در کاهش علایم غمگینی موثرند. بنابراین تجویز چنین داروهایی اثر دوگانه ای دارد که علاوه بر کاهش اضطراب، بر غمگینی و اختلال خلقی نیز موثر است.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«آمادگی جسمانی»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

قرص های pms
قرص های pms
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *