قرص ليورگل خارجي

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

امروزه سکته مغری به خاطر چربی کبد و افزایش چربی خون در ایران و جهان افزایش یافته است. خطرناک ترین مایعی که بشر از آن استفاده می کند و نسبت به پیامدهای  آن آگهی ندارد روغن است. غذاهای سرخ کردنی با روغن بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل توجه به کاهش چربی خون و کبد خیلی اهمیت دارد.

دکتر رضا ملک زاده، متخصص گوارش و کبد، گفت: کبد چرب یکی از فراگیرترین بیماری های کبدی در جهان و ایران است؛ در ایران دست کم 3 درصد مردم کبد چرب دارند، افرادی که مشکل گوارشی دارند ممکن است مشکل کبد چرب را پیدا کنند. در مرحله اول افرادی که دچار مشکل کبد چرب هستند باید بره غذایی صحیح و درست داشته باشند؛ با این حال با تغذیه نادرست، کبد افراد چرب می شود و احتمال بیماری های دیگر در افراد بالا می رود.
مهم ترین درمان کبد چرب، درمان چربی خون است؛ زمانی که افراد میزان چربی خون را پائین بیاورند بسیار زود بهبود پیدا می کنند.

مهم ترین عامل مرگ و میر برای افرادی که کبد چرب دارند نوع بیماری کبد نیست، بلکه علامت آن سکته های مغزی در 5 سالگی به بالاست.
ایرانبیلد: بهترین درمان کبد چرب خودن قرص گیاهی لیورگل است که از گیاه خارمریم یا کنگر Silybum marianum گرفته می شود و خوردن روزانه قرص آنتوم که از گیاه شوید گرفته می شود . خوردن روزانه شوریه یا عرق شوید و قرص های گیاهی لیورگل و آنتوم توصیه می شود. مهمتر از همه نخوردن غذاهای سرخ کردنی و قطع کامل استفاده از روغن هست. خوردن قرص های استاتین برای کاهش چربی خون که ای روزها معمول هست توصیه نمی شود چون عوارض زیاد دارد.

خارمريم گياه دارویی است که داراي اثرات فارماکولوژيک متنوع مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند. بر مبناي برخي گزارش ها «سيلي مارين» (ماده موثره اصلي موجود در خار مريم) غلظت بعضي نوروترانسميترها را در مغز افزايش مي دهد.اين مطالعه با هدف بررسي اثر ضدافسردگي عصاره آبي و اتانولي دانه خارمريم توسط غلامرضا کريمي، دانشيار گروه فارماکوديي و سم شناسي مرکز تحقيقات علوم دارويي و دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و اجرا شد.در اين تحقيق با استفاده از آزمون شناي اجباري اصلاح شده، اثرات ضدافسردگي عصاره هاي اتانولي (.24، .42 و .6 گرم بر کيلوگرم) و آبي (.72، 1.26 و 1.8 گرم بر کيلوگرم) در موش سوري بررسي شد.

يافته هاي تحقيق حاکي از آن است که عصاره اتانولي تاثيري در افزايش زمان بي حرکتي ندارد، اما عصاره آبي زمان بي حرکتي را در موش سوري افزايش داد.به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، افسردگي يکي از بيماري هاي شايع رواني است که درمان هاي گوناگون براي آن وجود دارد. خارمريم گياهي است که داراي اثرات فارماکولوژيک مختلف مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان است.بر مبناي برخي گزارش ها «سيلي مارين» (ماده موثره اصلي موجود در خار مريم) غلظت بعضي نوروترانسميترها را در مغز افزايش مي دهد.

اين مطالعه با هدف بررسي اثر ضدافسردگي عصاره آبي و اتانولي دانه خارمريم توسط غلامرضا کريمي، دانشيار گروه فارماکوديي و سم شناسي مرکز تحقيقات علوم دارويي و دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و اجرا شد.در اين تحقيق با استفاده از آزمون شناي اجباري اصلاح شده، اثرات ضدافسردگي عصاره هاي اتانولي (.24، .42 و .6 گرم بر کيلوگرم) و آبي (.72، 1.26 و 1.8 گرم بر کيلوگرم) در موش سوري بررسي شد.يافته هاي تحقيق حاکي از آن است که عصاره اتانولي تاثيري در افزايش زمان بي حرکتي ندارد، اما عصاره آبي زمان بي حرکتي را در موش سوري افزايش داد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد کپچا *

مجله مثبت سبز – داروخانه آنلاین مثبت سبز


بررسی تاثیر متفورمین در کاهش وزن


دلیل خشکی پوست چه چیزی است؟

آیا تقویت کننده های متابولیسم موثر در کاهش وزن هستند؟

همه چیز در مورد علل و راه های درمان خارش واژن

نکات جنسی که باید با شریکتون در میون بزارید


ماهیت و موارد استفاده ریتالین چیست؟


کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد


پماد کالاندولا دینه ضد التهاب پوستی

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک


همه چیز درمورد مکمل غذایی


مکمل های درمان کننده آرتروز کدامند؟

مکمل های مولتی ویتامین چیست و چه فعالیتی در بدن انجام می دهند؟

قرص لیورگل حاوی مواد موثره سیلی مارین توی درمان مسمومیت های کبدی، هپاتیت های حاد و مزمن  C و B، سیروز کبدی و کبد چرب، بسیار موثره!

بیماری های کبدی چون سیروز، کبد چرب و هپاتیت مزمن از جمله مشکلاتیه که خیلی زیاد اون رو در اطرافمون می بینیم یا در موردش می شنویم، به همین دلیل درمان این بیماری ها هم به شدت باعث ذهن مشغولی پزشکان می شه.

از فعال ترین اندام های بدن می شه به کبد اشاره کرد. این عضو بر خلاف سایر اندام های بدن مثل معده، روده ها، قلب و ماهیچه ها، هیچ جنبش و حرکتی نداره و فعالیت هایش از نظر چشم پنهانه. کبد که از نظر حجم، بزرگ ترین اندام داخلی بدن هم محسوب می شه، وزنی در حدود 1 تا 1.5 کیلوگرم داره و فضای بالای شکم رو اشغال می کنه.

کبد، روی بیش تر مواد موجود در خون وارد شده به خود، پردازش و فعل و انفعالاتی انجام می ده و گلوکز و مواد معدنی ای مثل آهن و ویتامین هایی مثل B12 رو ذخیره می کنه. کبد هم چنین سم زدایی برخی مواد زیان آور رو هم انجام می ده!

کبد حداقل 5 عمل شیمیایی متنوع و اساسی انجام می ده. این عضو حساس و مفید، دارای رگ خون رسان ویژه ای به ورید باب کبدیه که از طرف معده، روده ها و طحال میاد.

تولید صفرا، فرآیند مواد غذایی و سموم بدن و ذخیره سازی قندها سه وظیفه مهم کبد به شمار میاد.

کبد چرب، بیماری کبد چرب الکلی، سیروز کبدی، هپاتیت و از جمله عمده بیماری های کبدی به شمار میاد.

کارآیی داروهای موثر توی درمان اختلالات کبدی مثل اینترفرون، کورتیکو استرئیدها و با اینکه مناسبه، اما توی بسیاری از موارد، متناقض عمل می کنن و عوارضی دارن!

در سال های اخیر محققان سعی در جایگزین کردن داروهای گیاهی برای داروهای شیمیایی داشتن!

مطالعه ای در سال 24 در بین بیماران هپاتیت C مزمن در آمریکا انجام شد و طی اون شایع ترین داروی گیاهی تجویز شده برای بیماران، سیلی مارین گزارش شد.

در مطالعه دیگه ای که توی کشور فنلاند انجام شد، پس از گذشت 4 هفته از مصرف داروی سیلی مارین در بیماران، مقادیر آنزیم های AST و ALT به شدت کم شد و در مطالعات بافت شناسی هم روند ترمیمی یاخته کاملا واضحی، دیده شد.

همچنین توی تحقیقات حیوانی هم، سیلی مارین در برابر سموم مختلف کبدی ناشی از داروهای هپاتو توکسیک، اثرات محافظتی روی یاخته های این بافت از خودش نشون داد.

قرص لیورگل ساخته شده از عصاره گیاهی خارمریم یا همون “سیلی مارین از طریق تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال، باعث افزایش قدرت نوسازی سلول های کبدی می شه و در نتیجه یه درمان کمکی بسیار موثر برای مسمومیت های کبدی، هپاتیت ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چربه!

میوه‌ گیاه خارمریم حاوی فلاونوئید‌های گیاهی مهمی مثل سیلی بین، سیلی کریستین و سیلی دیانینه که در مجموع سیلی مارین یده می شن و همگی دارای اثرات محافظت کننده‌ کبدی هستن. این خاصیت، در واقع به معنی افزایش مقاومت یاخته های کبدی در برابر آسیب های سمی به حساب میاد..

خرید قرص لیورگل 7 عددی

گفتنیه که هر قرص روکش دار حاوی عصاره خشک گل خارمریم، معادل 7 میلی گرم سیلی مارین هست.

روزی 3 مرتبه و در هر نوبت یک عدد قرص 14 میلی گرمی و یا دو قرص 7 میلی گرمی لیورگل همراه با آب نوش جان کنید!

کبد انسان دارای چندین عمل حیاتی مهمه که عبارتند ازمتابولیسم هضم و سم زدایی مواد زاید بدن که هر نوع ضایعات کبد موجب تغییراتی توی سلول های کبدی شده و از این طریق قدرت عمل کبد رو تحت تاثیر خودش قرار می ده!

سیلیمارین مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خارمریمه و استفاده از این گیاه در درمان مشکلات کبدی تاریخچه ای طولانی داره. سیلیمارین به عنوان یه آنتی اکسیدان قوی و مستقیم عمل می کنه و رادیکال های آزاد سمی رو از بین می بره. گلوتاتیون داخل سلولی و سوپر اکسید دیس موتاز رو افزایش می ده.

همچنین تشکیل لوکوترین ها رو مهار می کنه و فعالیت آنزیم RNA پلی مراز رو توی هسته سلولی زیاد می کنه و موجب تحریک سنتز پروتئین های ریبوزومال می شه که این عمل به نوبه خودش قدرت نوسازی سلولی کبد رو افزایش می ده.

سیلیمارین توی درمان هپاتیت حاد و مزمن ویروسی هردو موثره. توی یه مطالعه بر 29 بیمار هپاتیت ویروسی تحت درمان با سلیمارین، معلوم شد که سلیمارین تاثیر خیلی زیادی روی پارامترهای زیاد شده این مریض ها مثل سطح بیلی روبین سرم و آنزیم های کبدی در مقایسه با گروه پلاسبو داره.

لازم به ذکره که پارامترهای آزمایشگاهی توی گروه تحت درمان با سلیمارین بعد از دو هفته درمان در مقایسه با گروه پلاسبو به طور قابل ملاحظه ای به حد طبیعی می رسه. در مطالعه دیگه ای بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی مزمن هم، سیلیمارین باعث بهبود قابل ملاحظه ای شده. مصرف 42 میلی گرم سیلیمارین در موارد حاد برای مدت 12-3 ماه منجر به بهبود ضایعات سلولی کبدی می شه!

متاسفانه اکثر بدنسازها به علت مصرف زیاد استرویید و مصرف بیش از حد انواع مکمل ها، دچار مسمومیت های کبدی و بالا رفتن آنزیم های کبدی می شن.

مصرف این دارو که یک داروی کاملا گیاهیه، موارد منعی نداره و می تونه کبد رو به وضعیت مناسب برسونه.

خرید قرص لیورگل 14 عددی

این دارو اگرچه گیاهی و بسیار مفیده اما مصرف بی رویه و بی قاعده اون می تونه به شدت به سلامتی بدن آسیب بزنه، پس حتما به پزشک مراجعه کرده و زیر نظر پزشک متخصص پس از گذروندن آزمایش های موردنظر، برای مصرف این دارو اقدام کنید!

مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون 35 بیمار نشان داده که توی بدن این بیماران عوارض جانبی دیده شده تنها شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی بوده. فقط یه اثر ملین ملایم معمولا با مصرف این دارو در بین مصرف کننده ها دیده می شه!

لازم به ذکره عوارضی از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی هم گزارش نشده.

این دارو رو حتما به میزان مورد نیاز تهیه و در جای خشک و خنک نگه داری کنید.

یه نویسنده شاد اما حساسه، متولد قلب زمستون و کارشناسی ارشد اقتصاد داره، سال های زیادی تکواندو کار و البته معلم مقطع ابتدایی بوده و عاشق فوتباله! اون شاعره و اولین کتابش سال 83 چاپ شده، در ضمن اون عاشق حیوانات، کودکان و گیاهانه.

از آندوسکوپی بدانیم

یادگیری یک زبان جدید چگونه بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد؟

بهترین بالشت و تشک برای خواب کدام است؟

حساس بودن به صدای غذا خوردن دیگران

برای نوشتن بعدی، ، ، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

پر بازدید ترین ها


مولتی ویتامین مینرال چیست؟


کاربرد شیرخشک برای بزرگسالان و بدنسازان

نحوه و میزان مصرف مکمل گینر چگونه باید باشد؟


طریقه مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد


طریقه مصرف مکمل آمینو

معرفی محصولات

معرفی کرم احیا‎ کننده و شاداب ‎کننده حاوی ویتامین C الارو


کرم ضد آفتاب فتودرم اسپات بایودرما


معرفی شامپو کرم آنافاز دوکری


معرفی کرم ناخن نووفن ACM

مصاحبه با پزشکان

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک

مصاحبه اختصاصی با جراح و متخصص چشم جناب آقای محمد کریم

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای دکتر سید علی مومن زاده فوق تخصص

مصاحبه با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

مصاحبه اختصاصی با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

رپورتاژ


تاریخچه برند هارتمن

دکتر امیر طالب رضا فوق تخصص جراحی عمومی و کولورکتال

تاریخچه شرکت لیراک (Lierac) فرانسه

تاریخچه برند لورآل

تاریخچه برند الکسیس

همه چیز در مورد علل و راه های درمان خارش واژن


چجوری اضطراب رو پشت سر بذاریم؟


ماهیت و موارد استفاده ریتالین چیست؟

مجله مثبت سبز متشکل از تیمی متخصص، پر انرژی و جوان می باشد که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا بوده و مشتاقند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی فردی هر شخص را ارتقاء می‌بخشد، برای شما فراهم آورند. باعث افتخار است که خلاصه تحقیقات بدست آمده را با هموطنان خود به اشتراک گذاشته تا شاید سهمی کوچک در ارتقاء فرهنگ سلامتی کشور خود داشته باشیم.

ستاره | سرویس سلامت – بیماری کبد چرب از بیماری‌های شایعی است که در اثر داشتن تغذیه ناسالم ایجاد می‌شود و اگر به موقع درمان نشود به بیماری‌های خطرناک دیگری همچون هپاتیت ب و سیروز کبدی تبدیل می‌شود. به طور کلی بی‌تحرکی، اضافه وزن و مصرف غذاهای اماده و باارزش غذایی کم می‌تواند در تشدید این بیماری موثر باشد. در ادامه به معرفی دارویی برای درمان کبد چرب و همچنین روش‌های گیاهی برای درمان این بیماری خواهیم پرداخت. 

 

کبد مهمترین کارخانه‌ شیمیایی بدن است. این عضو با تولید صفرا به هضم چربی‌ها کمک نموده و بسیاری از سموم را از روده‌ها دفع می‌کند. منظور از بیماری کبد چرب، رسوب چربی‌های خنثی به خصوص تری‌گلیسیرید بر روی کبد است. حدودا 1% الی 15% افراد جامعه ایران به عارضه کبد چرب مبتلا هستند. بروز کبد چرب در سنین خاصی از افراد رخ نمی‌دهد ولی بیشترین شیوع آن در 6_4 سالگی می‌باشد. این بیماری بدون علامت می‌باشد و پزشک در بررسی‌های آزمایشگاهی، سونوگرافی و یا سی‌تی‌اسکن که به علل دیگر انجام می‌شود به آن پی می‌برد. گرچه درمان اختصاصی برای کبد چرب وجود ندارد ولی با کنترل علل زمینه مانند کاهش وزن و چربی‌های خون و کنترل دیابت می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد. درواقع با حذف چربی‌های مضری مانند انواع سس، خامه، بستی و از بره غذایی‌تان می‌توانید گام مهمی در بهبودی بیماری خود بردارید.

برای درمان کبد علاوه بر داروهای موجود در این زمینه می‌توان از گیاهان دارویی هم بهره برد. در لینک زیر به معرفی برخی از گیاهان مفید به منظور درمان کبد چرب پرداخته‌ایم.

بدانید: درمان کبد چرب با گیاهان دارویی

قرص لیورگل

 

 

 

 قرص لیورگل (Livergol) یکی از داروهای گیاهی برای نوسازی سلول‌ها و همچنین رفع مسمومیت‌های کبدی است که از عصاره گیاهی خارمریم تهیه شده است. این دارو از طریق تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال باعث افزایش قدرت نوسازی سلول‌های کبدی شده لذا یک درمان کمکی کاملاً موثر برای مسمومیت‌های کبدی، هپاتیت‌ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چرب خواهد بود. این دارو به صورت سه نوبت در روز و در هر نوبت یک قرص ۱۴۰ میلی‌گرمی و یا دو قرص ۷۰ میلی‌گرمی لیورگل همراه با آب میل می‌شود.

از عوارض قرص گیاهی لیورگل می‌توان به اختلالات گوارشی اشاره کرد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بدانید: آشنایی با موارد مصرف و عوارض قرص لیورگل

علاوه بر قرص گیاهی که در بالا معرفی شد مصرف یک روز درمیان 4 واحد ویتامین E و همچنین هفته‌ای 3 عدد قرص امگا 3 به روند درمان کبد چرب کمک می‌کند. 

 امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این قرص و یا هر قرص دیگری را در زمینه درمان کبد چرب داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *