قرص لوزارتان 25 میلی گرم

خواص دارویی و گیاهی

لوزارتان
لوزارتان از پرمصرف ترین داروهای قلبی در ایران می باشد. این دارو از دسته داروهای بلوک کننده ی گیرنده ی آنژیوتانسین دو می باشد.
آنژیوتانسین دو ،ماده ای شیمیایی می باشد که در بدن مسئول تنگ کردن عروق خونی می باشد.همچنین این ماده با تاثیر بر روی ماده ی شیمیایی دیگر به آلدسترون که مسئول افزایش حجم بخش مایع (آب و مايعات جذب شده)خون می باشد ، جریان خون را افزایش می دهد. در نتیجه این داروها که در حقیقت اثرمهارکنندگی دارند، در کاهش کار قلب و کنترل فشارخون موثر می باشند.همچنین لوزارتان اثر محافظتی مطلوبی بر روی کلیه ها دارد.
لوزارتان در مواردی مانند فشارخون بالابا کنترل فشار خون ،در نارسایی های قلبی برای کاهش کار قلب و جهت محافظت از کلیه ها در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که با اختلالات کلیوی درگیر می باشند تجویز می شود.
این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر برای بهبود عملکرد قلبی و عروق شما تجویز می شود.حتی محصولات دارویی ترکیبی از لوزارتان همراه با یک یا دو داروی دیگر تولید شده اند که اثر مناسب تر همراه با استفاده ی راحت تری داشته باشند مانند داروی Cozaar که ترکیبی از لوزارتان و یک داروی ادرار آور به هیدروکلروتیازید می باشد که برای کاهش فشار خون تجویز می شود.

پیش از مصرف لوزارتان
_در صورت سابقه ی هرگونه مشکل کلیوی(خصوصا مشکلات مربوط به انسداد عروق کلیوی)،مشکلات مربوط به دریچه های قلب یا عضلات قلبی و مشکلات کبدی پزشک خودرا مطلع کنید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا بدن شما بتدریجپبه اثرات دارو عادت پیدا کند.
_زمان مشخص در روز را برای مصرف این دارو تعیین کنید و برای اثر مناسب آن را منظم مصرف نمایید.برای بسیاری از بیماران مصرف این دارو صبح ها راحت تر می باشد.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.
_به دلیل اینکه فشار خون بالا معمولا یک بیماری مزمن می باشد مصرف این دارو عموما به مدت طولانی توسط پزشک تجویز می شود لذا به مصرف دارو حتی در صورتی که احساس بهبودی می کنید ادامه دهید و دارو را بدون نظر پزشک قطع نکنید و عموما معاینات و آزمایشات (مانند پیگیری وضع پتاسیم خون ) دوره ای توسط پزشک خودرا ادامه دهید.
_مصرف برخی از ضد دردها و ضد التهاب ها (مانند آسپرین و ایپوبروفن)ممکم است باعث افزایش احتمال بروز عوارض دارویی لوزارتان شوند لذا لیست کلیه داروهای جدید خودرا پیش از شروع مصرف در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید .
_ جهت کنترل فشار خون و اثر مناسب تر این دارو، بسیار مهم است که در مدت درمان از یک رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب که توسط پزشک به شما توصیه می شود پیروی کنید.
-مصرف این دارو در مدت درمان با این دارو احتمال بروز عوارضی همچون سرگیجه و از حال رفتن را تشدید میکند.
_از مصرف نمک های حاوی پتاسیم در مدت درمان با این دارو خودداری نمایید.

عوارض شایع لوزارتان
-احساس خستگی و سرگیجه یا سبکی سر هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته و خوابیده به ایستاده عارضه ی شایعی میباشد.بهتر است به آرامی تغییر وضعیت دهید و در صورتی که احساس سرگیجه نمودید برای چند دقیقه بنشینید و سپس بلند شوید.
لوزارتان می تواند منجر به تغییر میزان پتاسیم خون شود به همین خاطر انجام آزمایشات خون دوره ای برای پیگیری سطح پتاسیم خون توصیه می شود.

خرید مولتی ویتامین مناسب برای بیماران قلبی – عروقی از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference1: https://www.drugs.com/losartan.html
Reference2: https://reference.medscape.com/drug/cozaar-losartan-342323

مهر ۱۷, ۱۳۹۵
علمی و آموزشی

نظری بدهید
33,499 بازدید

درمان فشار خون به تنهایی با همراه با سایر داروهای فشار خون.

بیماری های احتقانی قلب.

لوزارتان دارای متابولیسم عبور اولیه کبدی میباشد و با تبدیل به متابولیک فعال کربوکسیلیک اسید باعث مهار رسپتورهای آنژیوتانسین II و کاهش فشار خون میگردد از طرفی آنزیمهای سیتوکروم P45 و لیزوآنزیم 3A4 از عوامل دیگر متابولیسم لوزارتان میباشند.

سردرد، اسهال، عوارض تنفسی بندرت در بیماران مشاهده میگردد.قرص لوزارتان 25 میلی گرم

هرگونه حساسیت به این دسته دارویی.

هنگام مصرف این دارو از مصرف همزمان فرآورده های حاوی پتاسیم یا مکملهای غذایی پتاسیم دار اجتناب گردد.

ممکن است سبب کاهش هموگلوبین و هماتوکریت شود.

مصرف همزمان داروهایی مانند کتوکونازول، سولفانازول و ترولئاندومایسین با لوزارتان بواسطه مهار سیتوکروم آنزیم P45 مانع از متابولیسم لوزارتان میگردد.

مصرف این دارو در سه ماهه دوم و سوم بارداری به علت اثر مستقیم بر روی سیستم رنین- آنژیوتانسین موجب آسیب و یا حتی مرگ جنین در حال رشد میگردد، بنابراین لوزارتان در سه ماه دوم و سوم بارداری منع مصرف دارد.

در موارد زیر با احتیاط مصرف شود:

کاهش فشار خون یا از دست دادن آب و الکترولیتهای بدن، نارسائی کلیوی، نارسائی کبدی.

1 – 25 میلی گرم 1 تا 2 بار روزانه.

مقدار دزاژ اولیه بصورت 5 میلی گرم در روز میباشد که این مقدار در بیماران مبتلا به کاهش حجم خون بواسطه مصرف داروهای مدر و یا نارسایی کبدی به مقدار 25 میلی گرم کاهش می یابد.

در دمای کمتر از 3 درجه سانتی گراد، در ظروف کاملا دربسته و دور از نور نگهداری شود.

دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

برچسب‌ها اطلاعات دارویی

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶

خرداد ۹, ۱۳۹۶

خرداد ۹, ۱۳۹۶

ساخت جعبه با بطری پلاستیکی ، آموزش ساخت جعبه کادویی با الگو ، آموزش ساخت جعبه کادو مربعی ، آموزش ساخت جعبه کادویی ، آموزش ساخت جعبه کادویی ساده ، آموزش ساخت جعبه های فانتزی

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

بازنشر مطالب تکفال با ذکر منبع مجاز می باشد.

لقمان،حکمت سلامتی

دارای جایگاه شایسته در نظام سلامت کشور

برخوردار از قابلیت های رقابتی ممتاز در تراز جهانی

گواهیه های تعالی سازمانی

قرص لوزارتان 25 میلی گرم

گواهیه های محیط زیست

کسب رتبه عالی از سوی اداره کار و امور اجتماعی

گواهیه های مدیریت کیفیت

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر در سلامت جامعه می باشد

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر و ایجاد یکی از موفق ترین شرکت های دارویی در زمینه تحقیقات ، کیفیت
، تولید ، فروش درجهت ارتقاء سلامت جامعه می باشد .عملکرد و روند کار ما بگونه ای طراحی شده است که به نتایج کیفی بالاتر
از حد انتظار بیماران ، مشتریان ، شرکاء تجاری و قانون گذاران دست یابیم . بیش از 45 سال است که ما در رابطه با تحقیق
و توسعه ، ساخت و بازاریابی و راه حل های نوین سلامتی فعالیت داریم . سعی و تلاش مدیران و کارشناسان این شرکت بر این
است که در تمامی لحظات، حامی و پشتیبان بیماران بوده و در تسکین و بهبود آلام آنها همراهشان باشند.

فرم سفارش آنلاین محصول

سفارش محصول الکترونیکی

درخواست همکاری

ارسال رزومه

نظرسنجی از پزشکان

نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات

انتقادات و پیشنهادات

نظرسنجی عمومی

نظرسنجی از داروخانه

نظر سنجی از مسئولین فنی داروخانه

نظرسنجی از پخش ها

نظرات ناظرین شرکت های پخش

تلاش مستمر در جهت ارتقای کیفیت و اثربخشی فرآیندها و محصولات

گواهی ها، گواه ماست

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با سابقه قریب به نیم قرن، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات دارویی در ایران (تهران) می باشد. محصولات این شرکت شامل بیش از 13 مورد در اشکال مختلف دارویی از قبیل قرص ، کپسول ، ویال ، شربت ، سوسپانسیون ، ساشه و در گروههای آنتی بیوتیک ( گروههای ماکرولید ، سفالوسپورین ، بتالاکتام ، پنم ها ) و غیر آنتی بیوتیک می باشد.
شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با تکیه بر نیروی متخصص و ماشین آلات مدرن، محصولات خود را با رعایت کامل اصول GMP تولید مینماید ، فرمولاسیون محصولات در این شرکت به وسیله پیشرفته ترین و دقیق ترین روشهای آزمایشگاهی مورد تایید و کنترل کامل قرار میگیرد و نتیجه آن کیفیت بسیار بالای داروی ساخته شده با حفظ خصوصیات شیمیایی مواد و اثربخشی مناسب است که قابل قیاس با نمونه های تجاری خارجی است.


در هر لحظه با ما در تماس باشید

آدرس :

تهران،کیلومتر 1 جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشگری)

روبروی شرکت محورسازان، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام)

صندوق پستی : 1443-14155
کد پستی : 1389737611
تلفن : 3-4454121 -21
فکس : 4454755 – 21
پست الکترونیک :

info@loghmanpharma.com

تمامی حقوق وب سایت متعلق به شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام) می باشد. © 216

اخبار داروسازی, داروه, مشروح اخبار

لوزارتان ( Losartan ) ، آنتاگونيست گيرنده آنژيوتانسين دو، دارويي براي پايين آوردن فشارخون است.

اسامی تجاری این دارو: cozzar- Lozaten- Lozar- Pozarex

اشکال داروئی و بسته بندی :

قرص های 25  و 5  میلی گرمی  .

قرص لوزارتان 25 میلی گرم

لوزارتان ( Losartan ) ، آنتاگونيست گيرنده آنژيوتانسين دو، دارويي براي پايين آوردن فشارخون است. آنژيوتانسين دو، يک منقبض کننده عروقي فعال، هورمون اوليه فعال‌کننده سيستم رنين آنژيوتانسين و يک ترکيب مهم در پاتوفنريولوژي هيپرتنشن است. همچنين باعث تحريک ترشح آلدوسترون از قسمت کورتکس غدد فوق‌کليه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، لوزارتان و متابوليت فعال آن، اثر آنژيوتانسين دو را در انقباض عروق و همچنين ترشح آلدوسترون را با مهار انتخابي اتصال آنژيوتانسين به گيرنده AT1 که در بافت‌هاي مختلف وجود دارد، بلوک مي‌کنند.

 

لوزارتان از دستگاه گوارش به خوبي جذب مي‌شود و زمان رسيدن به حداکثر غلظت پلاسمايي لوزارتان و متابوليت فعال آن 3 تا 4 ساعت پس از مصرف خوراکي است. لوزارتان و متابوليت آن به شدت به پروتئين‌هاي پلاسما متصل مي‌شوند و حجم توزيع آنها به ترتيب 34 و 12 ليتر است. 35 درصد از اين دارو از ادرار و 6 درصد آن از مدفوع دفع مي‌شود.

لوزارتان در درمان فشارخون بالا به تنهايي يا همراه با ساير داروهاي پايين‌آورنده فشارخون تجويز مي‌شود. اثر لوزارتان طي يک هفته ظاهر مي‌شود. پيگيري‌هاي مطالعاتي طولاني‌ مدت نشان داده است که اثر درماني لوزارتان تا يک سال ماندگار بوده و عود مجدد بعد از دوره قطع مصرف آن ديده نشده است.

در صورت سابقه حساسيت به اين دارو و نارسايي کبدي يا کليوي، بايد اين دارو با احتياط تجويز شود. همچنين نبايد لوزارتان را همراه با ترکيبات حاوي پتاسيم تجويز کرد.

براساس رده‌بندي FDA، لوزارتان در سه ماهه اول بارداري و شيردهي توصيه نمي‌شود.

عوارض جانبي اين دارو به طور معمول خفيف و گذراست و به طور عمده شامل افت فشارخون وضعيتي، گيجي، اختلال عملکرد کليوي و در موارد نادر کهير و آنژيوادما، افزايش مقدار آنزيم‌هاي کبدي، درد عضلاني و افزايش پتاسيم خون، درد پشت، اختلالات گوارشي و تنفسي است. بروز عارضه سرفه خشک که به طور معمول پس از مصرف داروهاي مهارکننده ACE ديده مي‌شود، با مصرف اين دارو بسيار ناچيز است.

مصرف همزمان لوزارتان با ديورتيک‌هايي مانند اسپيرونولاکتون، تريامترون، آميلورايد و ترکيبات حاوي پتاسيم ممکن است باعث افزايش پتاسيم سرمي ‌شود. مقدار مصرف لوزارتان در شروع درمان 5 ميلي‌گرم يک بار در روز و در بيماران تحت درمان با ديورتيک‌ها يا مبتلايان به نارسايي کبدي، 25 ميلي‌گرم يک بار در روز است.

فارماكودییك و فارماكوكینتیك

مكانیسم اثر:

اثر ضدفشارخون: این دارو آنتاگونیست گیرندة آنژیوتنسینII بوده و اثرات این ماده را بر روی بافتهای مختلف از جمله عضلات صاف جدار عروق، مهار می‌نماید.
نیمه عمر: 2-5/1 ساعت (نیمه عمر متابولیت‌ها 9-6 ساعت).
راه مصرف
شروع اثر
اوج اثر
مدت اثر
خوراكی
ناشناخته
1 ساعت
24 ساعت
دفع: این دارو به‌طور عمده از طریق مدفوع و ادرار دفع می‌شود.

راهنمائی های عمومی جهت مصرف صحيح دارو:
اين دارو برای بيماری فعلی شما تجويز گرديده است ، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و يا توصيه آن به ديگران خودداری نمائید.
قبل از مصرف اين دارو در موارد ذیل با پزشك خود مشورت نمائيد:
– وجود هر نوع حساسیت به این دارو یا دیگر مشتقات آن
– وجود هر نوع حساسیت به غذاها ، مواد محافظ و رنگها
– در صورت ابتلاء به بیماریهایی نظیرنقص عملکرد کبد و کلیه،انقباض عروق کلیوی یا کاهش میزان سدیم و یا حجم خون
– در صورت مصرف سایر داروها نظیر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بخصوص ایندومتاسین ،سیکلوسپورین ، داروهای مدر، داروهای حاوی پتاسیم ، مکمل های پتاسیم ، جایگزین های نمک، فلوکونازول ، داروهای فشار خون و داروهای سمپاتومیمتیک
– در صورت بارداری و شیردهی
– در صورت مصرف در سالمندان و کودکان

مصرف در بارداری و شير دهی :

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،این دارو طبق نظر سازمان غذا و دارو (FDA  ) در سه ماهه اول بارداری جزء گروه  Cقرار دارد و در سه ماهه دوم و سوم جزء گروه D قرار دارد. مصرف این دارو به علت اثر مستقیم بر روی سیستم
رنین – آنژیوتانسین موجب آسیب و یا حتی مرگ جنین در حال رشد می گردد. ترشح این دارو در شیر مادر مشخص نمی باشد، لذا مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد.

هشدار:
– جهت دستیابی به اثرات بهینه دارو را در فواصل زمانی منظم ميل نموده و دوره درمان را كامل كنيد .
– هنگام استفاده از این دارو ممکن است کنترل وزن یا رژیم غذایی نیاز باشد.
همراه با غذا يا با معده خالی مصرف كنيد.  این دارو را می توانید-
در صورت مشکوک شدن به بارداری فورا″ به پزشک اطلاع دهید. – هنگام استفاده از این دارو
– جهت آگاهی از روند بهبود بیماری مرتبا″ به پزشک مراجعه نمایید.
– مصرف این دارو سبب گیجی می شود ، لذا ضمن درمان از رانندگی و کار با وسایلی که نیازبه هوشیاری کامل دارند بخصوص بعد از دوز اولیه ، در بیمارانی که از دارو های مدر استفاده می کنند، خودداری نمایید .
– جهت جلوگیری از فشار خون پایین و از دست دادن آب بدن ، در صورت تهوع ، استفراغ  و اسهال شدید و مداوم به پزشک مراجعه نمایید.
– از مصرف الکل جهت جلوگیری از خطر از دست دادن آب بدن و فشار خون پایین  ناشی از کم شدن حجم آب بدن خودداری نمایید.
– در صورتی که یک نوبت مصرف دارو فراموش شود، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، ولی اگر تقریبا″ زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد،از مصرف آن نوبت خودداری کرده ومقدار مصرف بعدی نیز نباید دو برابر گردد.
– از مصرف سایر دارو ها بخصوص سمپاتومیمتیک های بدون نسخه مگر با اطلاع پزشک خودداری نمایید.
بیمار ممکن است سابقه علائم ناشی ازپر فشاری خون را نداشته باشد ، لذا حتی در صورت بهتر شدن نیز
می بایست مصرف دارو ادامه یابد.

كنتراندیكاسیونها و موارد احتیاط
كنتراندیكاسیونها: ، حساسیت مفرط نسبت به دارو.
موارد احتیاط : ، اختلال عملكرد كلیه و كبد.
تداخلات
دارو ـ دارو: مورد خاصی گزارش نشده است.
واكنش‌های ناخواسته و عوارض جانبی
:CNS سرگیجه، بی‌خوابی.
:GI اسهال، سوءهاضمه.
:Musculoskeletal كرامپ‌های عضلانی، میالژی، درد پشت و پا.
:Respiratory احتقان بینی، سرفه، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سینوزیت.

مسموميت:

در صورت مصرف اتفاقی بيش از مقادير توصيه شده توسط پزشك ، بيمار را به بيمارستان منتقل نمائيد.

مقدار و نحوه مصرف دارو:

مقدار مصرف هر دارو را پزشك تعيين ميكند ولی مقدار مصرف معمول اين دارو به قرار ذیل است :

ضد پر فشاری خون:-

دوز اولیه :

مقدار مصرف معمول این دارو در شروع درمان 5 میلی گرم در روز می باشد.

دوز نگهدارنده :

25 تا 1 میلی گرم در روز. دوز مصرفی ممکن است یک بار در روز یا به صورت دو دوز منقسم باشد.

فشار خون ناشی از بزرگ شدن بیش از حد بطن چپ :

دوز اولیه :5 میلی گرم 1 بار در روز ومقدار5 /12 میلی گرم هیدروکلروتیازید 1 بار در روز باید اضافه شود.
مقدار دوز لوزارتان تا 1 میلی گرم 1 بار در روز و هیدروکلروتیازید تا 25 میلی گرم 1 بار در روز باید افزوده شود.

– درهایپرتروفی دیابتی:

دوز اولیه : 5 میلی گرم 1 بار در روز.مقدار دوز باید بر اساس واکنش کاهش فشار خون تا 1 میلی گرم 1 بار در روز افزایش یابد.

كودكان:

ضد پر فشاری خون:

کودکان 6 سال و بزرگتر :

دوز اولیه 7/ میلی گرم در روزبه ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن که تا 5 میلیگرم در روز افزایش می یابد.
کارایی و سلامت مصرف این دارو در کودکان زیر 6 سال اثبات نشده است.قرص لوزارتان 25 میلی گرم

عوارض جانبی:

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممكن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نيز بشود، اگر چه همه اين عوارض در يك فرد ديده نمی شود، در صورت بروز هر يك از عوارض ذيل با پزشك مشورت نمائيد:

آنژیوادم ، التهاب کبد ،وجود پتاسیم بیش از حد در خون ، کاهش سدیم خون، رابدومیولیز،ترومبوسیتوپنی ، التهاب عروق خونی یا لنفی وخواب آلودگی.

نکات مهم در تجویز و نگهداری دارو:

در بیماران مبتلا به اختلال عملكرد كبد، دارو را با نصف دوز توصیه شده تجویز نمائید.
دارو را در درجه حرارت 15-3°C نگهداری كنید.
پیگیری و بررسی تأثیر دارو:
فشارخون بیمار را به‌طور مرتب كنترل نمائید.
پاسخ درمانی درصورت تجویز دارو در دو دوز منقسم در روز، افزایش می‌یابد.
درصورت مصرف درازمدت دارو در فواصل منظم آزمایشات CBC ، الكترولیت‌های سرم، بررسی عملكرد كلیه و كبد را به عمل آورید.
درصورت حدس حاملگی تجویز دارو را متوقف نمائید.
آموزش بیمار / خانواده
اطلاعات كلی: به بیمار تذكر دهید دارو را به‌صورت ناگهانی و بدون تجویز پزشك قطع ننماید.
به بیمار تذكر دهید از مصرف جانشین‌های سدیم خودداری نماید (این تركیبات به‌طور عمده حاوی پتاسیم هستند و مصرف همزمان آنها با این دارو، ممكن است منجر به بروز هیپركالمی گردد).
از بیمار بخواهید در خلال مصرف این دارو از اقدام جهت حاملگی خودداری نماید.
مصرف در دوران شیردهی
ترشح این دارو در شیر مادر ثابت نشده است، لیكن بدلیل احتمال بروز عوارض جانبی خطرناك در شیرخوار، باید بین تغذیه شیرخوار با شیر مادر یا تجویز این دارو یكی را انتخاب كرد.

نباید دارو را بطور ناگهانی قطع کرد. در نارسایی قلبی شدید که کارکرد کلیوی به سیستم آنژیوتانسین  آلدسترون  وابسته است، احتمال بروز نارسایی حاد کلیوی وجود دارد، لذا  در هفته های اول درمان مراقب این عارضه باشید.
در صورت عدم بهبودی هیپرتانسیون با رژیم یک بار در روز، با همان دوز  توتال، دارو را در دو دوز منقسم تجویز کنید یا دوز را افزایش دهید که احتمال پاسخ درمانی می شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، در مبتلایان کبدی و یا در بیمارانی که تحت درمان  با دیورتیک ها هستند شروع هیپرتانسون با کمترین دوز (25 میلی گرمی) باشد.
باید فشار خون بیمار مرتب چک شود.  در بیمارانی که مشکلات کبدی دارند باید دوز دارو نصف شود. در صورت مصرف دراز مدت این دارو، آزمایشات CBC، الکترولیت های سرم، و تست های بررسی عملکرد کبد و کلیه بطور مرتب باید انجام بگیرد.
افرادی که این دارو را مصرف می کنند نباید حامله شوند. از مصرف جانشین های سدیم باید خودداری کرد، زیرا این دارو حاوی پتاسیم است و ایجاد هیپر کالمی می کند.

 

شرايط نگهداری:

– دارو را در دمای کمتر از3 درجه سانتیگراد ، دور از نور و درون جعبه نگهداری نماييد.
– دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهيد.
– از مصرف دارو تاريخ گذشته خودداری نمایید.

 

جراح و متخصص زنان با اشاره به واکسن‌های مورد نیاز برای زنان باردار گفت: در

این آزمایش‌ها به شما کمک می‌کنند بیماری‌های خاموشتان را زودتر بشناسید تا زودتر به دنبال

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *