قرص عضله ساز گیاهی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.

گیاهان عضله ساز

 

رژیم غذایی ورزشکاران همیشه حاوی میزان زیادی گوشت قرمز است چون این ماده غذایی حاوی میزان زیادی پروتئین است و این ماده مغذی در بین دیگر مواد، کمک بیشتری به افزایش حجم عضلانی می کند. اما اگر کسی اهل ورزش باشد و نخواهد به هر دلیل گوشت قرمز زیادی مصرف کند تکلیف چه می شود؟ باید گفت که مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.

   چغندر و برگ های چغندربدون شک خواص چغندر و برگ های آن را می شناسید. اما احتمالاً آنچه نمی دانید این است که این ماده ی غذایی سرشار از نیترات و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی نقش مهم و ویژه ای در مواقعی دارند که بدن با اکسیژن رسانی پایینی (درست مانند زمانی که فرد ورزش های سنگین انجام می دهد) دارد. نیترات های غذایی در بدن ما به اکسیدنیتریک تبدیل می شوند که برای بهبود عملکرد قلب مفید است و شرایط را برای ورزش های سنگین تر و طولانی تر آماده می کند. مصرف چغندر و برگ های آن روشی مطمئن برای تقویت سالم بافت های عضلانی است. برای این که چغندر و برگ های آن را وارد بره ی غذایی تان کنید می توانید چغندر را رنده و برگ های آن را خرد کرده و به سالادها، اسموتی ها و دیگر غذاهایتان اضافه کنید.

  مصرف چغندر و برگ های آن روشی مطمئن برای تقویت سالم بافت های عضلانی است

   جلبک اسپرولینااحتمالاً در خصوص پودر اسپرولینا با آن رنگ سبز جیغ آن که در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد زیاد شنیده اید. اسپرولینا نوعی جلبک سبزآبی و حاوی اسیدآمینه های مفید برای متابولیسم است. این جلبک همچنین منبع خوب ویتامین B6 محسوب می شود. اسیدآمینه ها به همراه این ویتامین کمک زیادی به تجزیه ی کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها کرده و آن ها را به منبع انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کنند. این مسئله در روند عضله سازی مهم است چون هرچه بدن بتواند سریع تر چربی ها و کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به انرژی تبدیل کند شما می توانید عضلات بیشتری داشته باشید. برای وارد کردن این جلبک به بره ی غذایی تان توصیه می کنیم که پودر آن را به اسموتی ها اضافه و یا اینکه از مکمل های آن استفاده کنید. 

اسپرولینا منبع خوب ویتامین B6 می باشد و مصرف آن در روند عضله سازی مهم است

 

جوانه هاجوانه ها سرشار از مواد مغذی ضدالتهاب هستند که به بدن در جذب اسیدآمینه های پروتئین ها کمک می کنند. گلوکورافانین و سولفورفان به احیای عضلانی کمک می کند. به این ترتیب نیز بعد از جلسات ورزشی کمترین میزان درد عضلانی ایجاد می شود. در نتیجه می توانید با فاصله ی زمانی کمتری دوباره به سالن ورزشی مراجعه کنید و در سلامت کامل به پرورش عضلاتتان بپردازید. گنجاندن جوانه ها در بره ی غذایی بسیار ساده است. می توانید از آن ها داخل سالادها، ساندویچ یا اسموتی ها استفاده کنید.

جوانه ها سرشار از مواد مغذی ضدالتهاب هستند و برای تقویت عضلات مفید می باشند

سبزه ی گندم و جواگر تا به حال سبزه گندم را امتحان نکرده اید هم اکنون زمان آن رسیده است که به سراغش بروید. این سبزی ها سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و منیزیم و همچنین کاروتنوئیدهای قوی هستند. این آنتی اکسیدان های قوی برای حفظ سلامت و قدرت سلول ها مفید هستند.

مواد معدنی موجود در سبزه ی گندم و جو باعث بالا بردن عملکرد عضلانی و افزایش قدرت خون در انتقال اکسیژن به عضلات فعال می شود. این کار به حفظ مقاومت بدن در حین ورزش و بالا بردن مدت زمان فعالیت بدنی کمک می کند. برای بهره مندی از این خواص کافی است آب این سبزه ها را گرفته یا پودر آن ها را به اسموتی اضافه و مصرف کنید.  

مواد معدنی موجود در سبزه ی گندم و جو باعث بالا بردن عملکرد عضلانی می شود

   اسفناجدرست است که در کارتون ملوان زبل کمی اغراق شده بود. اما اسفناج به تقویت قدرت عضلانی کمک می کند. چون سرشار از آرژنین است. این اسیدآمینه باعث تحریک ترشح هورمون رشد می شود. به مدت طولانی هورمون های رشد در بین ورزشکارانی که از آن ها برای بهبود عملکرد بدنی خود استفاده می کنند به موضوع بحث و جدل تبدیل شده است. این هورمون باعث تحریک رشد سلولی، باز تولید و احیای سلولی می شود. اما مصرف مکمل هورمون های رشد باعث ایجاد عوارض جانبی زیادی در بین ورزشکاران می شود. توصیه ما این است که اجازه دهید بدن کار طبیعی خود را انجام دهد و شما با مصرف اسفناج که سرشار از مواد مغذی است به ترشح آن کمک کنید.     

اسفناج سرشار از آرژنین است و به تقویت قدرت عضلانی کمک می کند

 

نخودفرنگیاحتمالاً نخودفرنگی اصلاً به چشمتان نمی آید. اما این نخودهای تازه و سبز به طور مؤثری در افزایش حجم عضلانی نقش دارد چون حاوی پروتئین های گیاهی زودهضم است. نخود فرنگی همچنین سرشار از اسیدآمینه ها و گلوتامین است که به احیای عضلانی بدن از ورزش کمک می کنند. مصرف نخود فرنگی علاوه بر کمک به رشد عضلانی به احیای زودهنگام آن ها نیز کمک می کند. می توانید از این نخودهای تازه در غذاهایتان استفاده کنید یا اینکه مکمل پودر پروتئین نخود را در اسموتی هایتان ریخته مصرف کنید. یادتان باشد که سوپ ها و خورش ها بهترین غذاها برای افزودن نخودفرنگی هستند.    

  نخود فرنگی سرشار از اسیدآمینه ها است که به احیای عضلانی بدن از ورزش کمک می کنند

 

جعفری، تره فرنگی و پیازچهسبزی های معطر مانند جعفری و تره فرنگی طعم فوق العاده ای به غذاها می دهند. این سبزی ها از ارزش غذایی خوبی نیز برخوردار هستند. باید بدانید که جعفری و رفقایش منبع لیزین هستند. این اسیدآمینه به رشد و احیای بافت های رابط لیگامنت ها و غضروف ها کمک می کند. این بدین معنی است که لیزین فواید مثبتی روی مفاصل ما دارد و اثرات خسته کننده ی ورزش در این بخش ها را کاهش می دهند. جذب لیزین کار ساده ای است. تا می توانید جعفری، تره فرنگی و پیازچه مصرف کنید. سبزی خوردن، سوپ ها، خورش ها و سالاد بهترین گزینه ها برای مصرف این سبزی ها محسوب می شوند.      

سبزی های معطر مانند جعفری منبع لیزین هستند و به رشد غضروف ها کمک می کند

 

 منبع:tebyan.net

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

ساخت توده‌ی عضلانی نمی‌تواند فقط بوسیله‌ی استفاده از گیاهان انجام شود. برای ساخت و تقویت عضلات، شما باید با وزنه تمرین کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. با اینحال، برخی از انواع گیاهان برای تکمیل هر رژیم بدنسازی، بسیار مفیدند. این گیاهان دارای ترکیباتی هستند که بافت‌های عضلانی را تحریک می‌کنند که رشد کرده، و از پاسخ استرس بدن حمایت کنند. در ادامه، ۵ گیاه معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند توده‌ی عضلانی‌تان را پرورش داده و شکل دهید.

درخت آمالاکی، در مناطق نیمه حاره وجود دارد و بطور سنتی برای تحریک رشد عضلانی بکار می‌رود. این گیاه بخاطر چوب قرمز، پوست خاکستری و میوه‌های سبز روشنش معروف است. قسمتهای مختلف درخت آمالاکی در تونیک‌ها و سایر تمهیدات برای ترویج سلامت بهتر، افزایش انرژی، بهبود عملکرد کبد، طبیعی کردن آنزیم‌های گوارشی و بازگرداندن درخشش مو استفاده می‌شود. آمالاکی همچنین به افزایش سنتز پروتئین، افزایش رشد عضله خالص، بهبود توده عضلانی و افزایش قدرت عضلانی نیز کمک می‌کند.

جینسنگ، یک ماده غذایی محبوب برای سلامتی و یک نوع گیاه دائم الرشد با ریشه‌های گوشتی است. این گیاه در آسیا بخاطر خواص دارویی اش ارزشمند است، و بدلیل مزایای سلامتی بسیاری که دارد، اغلب در انواع تونیک‌های مختلف و محصولات زیبایی از آن استفاده می‌شود. یکی از مزایای اصلی جینسنگ، این است که به کاهش استرس، افزایش سطوح انرژی، و دادن حس تندرستی کمک می‌کند. همچنین یک ماده غذایی سالم محبوب در میان بدنسازان است، زیرا به آنها امکان می‌دهد که از عهده‌ی تمرینات قدرتی سخت بربیایند و در عین حال، نوسانات در خلق و خو، اشتها و خواب را به حداقل می‌رساند.

شنبلیله، یک گیاه دارویی محبوب است که معمولا در طب آیورودا برای بازگرداندن سلامتی و طبیعی کردن عملکردهای بدن استفاده می‌شود. شنبلیله، رشد عضلانی را نیز تحریک می‌کند، زیرا داری اسیدهای آمینه است. شنبلیله به غیر از اینکه یک منبع غنی از اسید آمینه تریپتوفان و ۴-هیدروکسی ایزولوسین است، حاوی نیاسین، کولین، پتاسیم و ویتامین سی نیز می‌باشد. تمام این ترکیبات، بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کنند، انرژی و استقامت را افزایش می‌دهند، و همچنین از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

دانه کتان، حاوی مقدار زیادی پروتئین است. به غیر از مقدار پروتئین شگفت انگیز آن، دانه کتان حاوی پتاسیم، روی، آهن، ویتامین E و منیزیم نیز می‌باشد. همچنین حاوی آلفا لینولنیک اسید است، که حساسیت به انسولین در عضلات را افزایش می‌دهد. ورزشکاران حرفه‌ای از دانه‌ی کتان استفاده می‌کنند، زیرا به افزایش انرژی کمک می‌کند، زمان ریکاوری را سرعت می‌دهد، و مصرف اکسیژن در بدن را بهبود می‌بخشد.

به رودی اولا، یا ریشه طلایی نیز معروف است. ریشه رز حاوی ترکیبات طبیعی است که موجب افزایش ترشح آنزیم‌ها و RNA (هر دوی آنها برای رشد عضلانی ضروری هستند) می‌شود. این گیاه، سنتز پروتئین ماهیچه و فعالیت آنابولیک را نیز افزایش می‌دهد که منجر به رشد عضلانی و افزایش قدرت می‌شود. از آنجا که ریشه‌ی رز حاوی ترکیباتی قوی است، افرادی که مشکلات قلبی یا بیماری فشار خون دارند، از مصرف این گیاه منع می‌شوند.

آشواگاندها، یک درختچه کوچک همیشه سبز است، که بومی هند، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد. این گیاه بطور سنتی برای ایجاد مقاومت در برابر فشار بکار می‌رود. آشواگاندها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هاست که انرژی را بهبود می‌بخشند، استقامت را افزایش می‌دهند و از زمان ریکاوری می‌کاهند. ورزشکاران حرفه‌ای برای کمک به مقابله با فشار تمرینات شدید طولانی مدت و همچنین برای افزایش توده عضلانی از این گیاه استفاده می‌کنند.

سلام
آیا برای خانمها زمان مناسب تر جهت افزایش حجم با توجه به دوران ماهیانه و تغییر سطح هورمونها وجود داره؟

بله وجوددارد




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،کرفس، گیاهی بومی خاورمیانه و مدیترانه محسوب می شود، اما امروزه تقریبا در هر نقطه ای از جهان مصرف می شود. بر خلاف بسیاری از دیگر سبزیجات، هر بخش از گیاه کرفس قابل استفاده و مصرف است. از دانه ها تا برگ ها، کرفس به روش های مختلف قابل استفاده است. کرفس از محتوای ویتامین ها و مواد معدنی خوبی سود می برد. اسید فولیک و پتاسیم موجود در کرفس به بدن در ارائه

افزایش حالت استواری و استحکام مغز و بهبود ناراحتی های تناسلی و نارسایی های تخمدان از دیگر خواص رکوع در نماز است. سجده نیز ستون مهره های بدن را تقویت کرده و دردهای سیاتیک را آرام می کند. سجده علاوه بر از بین بردن یبوست و سوء هاضمه ,پرده دیافراگم را تقویت کرده و به دفع مواد زاید بدن به دلیل فشرده شدن منطقه شکمی کمک می کند. سجده همچنین باعث افزایش جریان خون در سر شده که این امر با تغذیه این

ویروس ها دخالتی ندارند. مواد شیمیایی نیز به دو شکل در فساد مواد غذایی موثر هستند؛ یکی محصولاتی که فرآیند تولید آنها باعث تولید و رشد باکتری های سمی همچون بوتولیسم می شود. این سم که در کنسرو ماهی و مواد پروتئینی تولید می شود، بسیار کشنده است. همچنین استفاده از مواد شیمیایی در خود ماده غذایی نیز می تواند باعث فساد غذا در حرارت بالا یا رطوبت شود. وی نحوه مراقبت از کنسروها را در پیشگیری

مشورت پزشک از کپسول های گزنه استفاده کنید. اگر گزنه بطور منظم یک ماه قبل از شروع فصل آلرژی مصرف شود می تواند حتی از بروز حساسیت فصلی جلوگیری کند. سرکه سیب سرکه سیب به تامین و تولید مجدد مواد مغذی مورد نیاز بدن که پاسخ سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کنند، کمک می کند. به علاوه، این ماده به تنظیم PH قلیایی در بدن برای تسکین علائم حساسیت فصلی کمک می کند. یک قاشق غذاخوری سرکه

منیزیم فراوانی دارد بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به دیابت، اختلالات قلبی – عروقی، کاهش وزن و بهبود پوست موثر است. چربی های خود را با مصرف این آجیل آب کنید وحید یادآور شد: مغز هایی مانند تخمه کدو، بادام و فند ق که منیزیم بالایی دارند، به دلیل ایجاد متابولیسم بالا در بدن با چربی های شکمی مبارزه می کنند، بنابراین استفاده از آنها به منظور لاغری موضعی توصیه می شود. مصرف

به گزارش زاهدانه، همه ما از اهمیت حفظ وزن سالم باخبریم و تلاش های زیادی برای لاغری انجام می دهیم، اما گاهی اوقات این هدف آسان به دست نمی آید، حتی اگر شما مواد غذایی ناسالم را از رژیم غذایی خود را حذف کنید و ورزش را در بره روزانه خود بگنجانید بازهم لاغر نمی شوید. مشکلات هضم و افزایش وزن مشکلات هضم مانند حرکت های آرام روده ای، سوء هاضمه و یبوست از عوامل عمده افزایش وزن بوده که

از غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم مانند عدس پلو، لوبیا پلو و ماکارونی استفاده کنید، ضمن اینکه باید توجه داشت غذای مورد مصرف باید کاملاً پخته شود. ممکن است با توجه به مدت تعطیلات و احتمالاً تعجیل در ساعت حرکت، در تهیه غذا کوتاهی شود و غذا به ویژه گوشت به طور کامل پخته نشده باشد که همین موضوع سبب آلودگی و فساد آن می شود. این متخصص تغذیه می گوید:مسافران از غذاهای نیمه پخته و خام به طور جدی

؛ مصرف فیبر بدون وجود مایعات، تاثیر آن را در سرعت بخشیدن به روند گوارش کاهش می دهد. منابع فیبر: لوبیا، انوع میوه و سبزی جات. رشد عضلات و دستگاه های بدن تخم مرغ + لوبیا + گوشت بره رشد عضلات و دستگاه های بدن پروتئین از ارکان سازنده بافت های بدن انسان است و شما هنگام بارداری، به روزانه 6 تا 7 گرم پروتئین نیاز دارید. خانم ساترلند در این باره

بدون آن خون به طور موثر و درست لخته نمی شود. این شرایط می تواند به خونریزی شدید طی قاعدگی منجر شود که درد و گرفتگی عضلات هر چه را به همراه دارد. به طور همزمان، ویتامین K گرفتگی های عضلانی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) و دیگر دردهای قاعدگی را به واسطه تنظیم عملکرد هورمون ها کاهش می دهد. توجه: افرادی که داروهای تجویزی ضد انعقاد را مصرف می کنند هرگز نباید

رشد موهای زاید و ایجاد توده هایی در بدن شوند و در طولانی مدت بدخیمی ایجاد کنند. کدام روش پخت ماهی هضم بهتری دارد؟ به دلیل سرد و غلیظ بودن گوشت ماهی، معده باید سالم و قوی باشد تا بتواند ماهی را بخوبی هضم کند. لازم است بدانید، معده ضعیف و سرد برای هضم این آبزی دچار مشکل می شود. دکتر میرغضنفری با اشاره به این که کباب کردن ماهی روی آتش بهترین روش پخت آن است و باعث می شود رطوبت و

ترین روش کاهش وزن با کمک این ادویه تهیه آب زیره است. دو قاشق غذاخوری دانه های زیره را در یک لیوان آب خیس کنید و اجازه دهید یک شب به همان حالت باقی بماند. صبح روز بعد این ترکیب را به جوش آورید. با استفاده از یک صافی دانه ها را جدا کرده و آب زیره را با معده خالی مصرف کنید. یک دوره دو هفته ای هر روز این کار را انجام دهید. آب لیمو و کمک به احیای سطوح نمک بدن پس از ورزش تمرینات

عضلات معده و روده را شل می کند و همچنین به تسکین نشانه های سندرم روده تحریک پذیر مانند دل درد و نفخ کمک می کند. افزون بر این، چای نعناع بیابانی به عبور راحت تر غذا از معده کمک می کند و در از بین بردن حالت تهوع نیز موثر است. نعناع بیابانی سرشار از منتول است و دارای اثر خنک کننده و آرامش بخش بر بدن و ذهن است. همچنین، این گیاه از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد

به گزارش جام جم آنلاین، اولین و آشناترین خصوصیت برای شناسایی تازگی ماهی، فشردن انگشت نشانه بر گوشت ماهی است. اگر اثر فرو رفتگی روی عضله ماهی باقی نماند، نشانه تازه بودن آبزی است . اما مهم ترین قسمتی که باید مورد سنجش قرار گیرد، عضلات پشتی اطراف ستون فقرات ماهی است . قسمت های دیگر بدن ماهی، برای این آزمایش مناسب نیست . به چشم ماهی نگاه کنید. چشم باید براق، کاملا برآمده با مردمک روشن و

پرتقال به قیمت پنج هزار تومان و سیب نیز با قیمت چهار هزار تومان به فروش می رسد. وی با بیان اینکه مردم توان خرید میوه، گوشت و برنج را ندارند، افزود: هر کیسه برنج مرغوب از 53 هزار تومان به 7 هزار تومان افزایش یافته است. علی آبادی با بیان اینکه با وجود این قیمت، از مهمانی رفتن و مهمان پذیرفتن در ایام عید منصرف می شویم، گفت: نباید در ایام مهم سال مانند ماه رمضان و اعیاد و مناسبت ها

اند که بین مصرف کم فیبر و افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی ارتباط وجود دارد. برای مصرف فیبر این کارها را انجام دهید: صبحانه غلات کامل بخورید و روزانه 3 قسمت سبزیجات و 2 تا 3 قسمت میوه بخورید. با درست کردن سوپ برای نهار 2 قسمت از سبزیجات را مصرف کنید. به جای خوردن کیک و شیرینی تخمه و آجیل بخورید. شام سبزیجات مصرف کنید و میوه و ماست یونانی به عنوان دسر استفاده کنید.

های انرژی زا: مصرف این نوشیدنی ها از آنجا که برخی از آنها حاوی کافئین و گاهی اوقات تورین است (تورین اسیدآمینه ای است که متابولیسم بدن را از طریق سوزاندن انرژی بالا می برد)، سوخت و ساز را افزایش می دهد اما از آنجا که این نوشیدنی ها می توانند مشکلاتی مانند فشار خون بالا، اضطراب، و مسائل خواب را ایجاد کنند، آکادمی اطفال آمریکا توصیه کرده که در کودکان و نوجوانان به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرند. منبع:

در این میان مصرف شکر به صورت مایع حتی بدتر است. مغز کالری های دریافتی مایعات را مانند کالری مواد جامد ثبت نمی کند، بنابراین وقتی نوشیدنی های شیرین شده با شکر می نوشید، در مجموع کالری بیشتری وارد بدن تان می کنید. مطالعات نشان داده است که به ازای مصرف روزانه یک سهم (serving) نوشیدنی های حاوی شکر، خطر چاقی در کودکان تا ٪6 افزایش می یابد. تصمیم بگیرید که شکر را در رژیم

کم کم به روزهای نوروز نزدیک می شویم. یکی از خوراکی هایی که در خانه ها برای این ایام خریداری می شود، آجیل و میوه های خشک است. برای نگهداری بهتر آنها مقاله زیر را بخوانید. یکی از قدیمی ترین روش های نگهداری مواد غذایی، استفاده از فرآیند خشک کردن می باشد. به کمک این فرآیند، علاوه بر ممانعت از فساد مواد غذایی، وزن و حجم محصول نیز کاهش یافته و باعث سهولت در بسته بندی، حمل و

در این ناحیه ممکن است به صورت شدید و یا خفیف بوده و همچنین با علائمی مانند: تب, کاهش اشتها, حالت تهوع و استفراغ و یا احساس سنگینی همراه باشد. همانطور که گفته شد چندین اندام مختلف در این ناحیه بدن وجود دارد که هر کدام از آنها ممکن است باعث بروز درد در سمت چپ زیر شکم شوند. گفتنی است علت درد زیر شکم سمت چپ در مردان و زنان ممکن است متفاوت باشد, لذا ابتدا دلایل کلی آن ذکر شده و سپس به علل

* یک بره خواب منظم برای کودکتان ترتیب دهید. * از عواملی که باعث افزایش استرس کودک می شوند پرهیز کنید. * از فعالیت های بیش از حد کودک، جلوگیری کنید. * ورزش های منظم و مکرر برای کودک ترتیب دهید. * او را از مصرف بعضی مواد غذایی مثل شکلات، سوسیس و کالباس، پنیر، نوشابه های گازدار، انواع مغزها و مواد غذایی محرک پرهیز دهید. * کودک را در

&gt * تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی از دیگر خواص این میوه است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود. *مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند. * چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند؛ در واقع

داشت که گوشت و مرغ را از منزل و در ظرف یخ گذاشته و دقت کنید در طول راه و قبل از کباب کردن، کاملا سرد نگهداری شود. از گوشت هایی که در هوای آزاد آویزان شده و به فروش می رسند استفاده نکنید. انواع میکروب ها و تخم انگل ها با مصرف این گوشت ها که ممکن است خوب هم پخته نشوند، به بدن منتقل می شود. درموقع تهیه کباب و جوجه کباب، مواظب باشید که تمام قسمت های آن و بخصوص داخل آن کاملا حرارت دیده و به

احتیاط کرد. میوه هایی که قند بالا دارند: انجیر انگور انار انبه گیلاس خرمالو موز سیب گلابی زغال اخته آلو آناناس با وجود اینکه قند موجود در میوه با قند صنعتی تولیدی از نیشکر و چغندر قند تفاوت دارد اما این مواد غذایی نیز ممکن است باعث بالا رفتن قند خون در افراد مستعد دیابت شوند؛ به ویژه در صورتی که به طور همزمان مصرف شوند. میوه هایی که قند کمتری دارند:

به دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. بنابراین، مصرف منیزیم کافی، برای سلامت اهمیت زیادی دارد. غذاهای سرشار از منیزیم شامل: برنج قهوه ای، ماهی، اسفناج، بادام شیرین، بنشن و بادام زمینی. گام ششم: تعادل قند خون تان را حفظ کنید اگر عادت کرده باشید زیاد قند مصرف کنید، پس میزان قند خون تان در طول روز نوسانات زیادی دارد. وقتی میزان قند خون، در اثر مصرف قند زیاد

الهه یوسفی و دکتر مصطفی نوروزی و دکتر رزا زاوشی ماهی بعنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و یکی از منابع مفید تغذیه ای از دیرباز مطرح بوده است. مصرف ماهی، مقدار قابل ملاحظه ای انرژی- پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و املاح را فراهم می کند. خوردن ماهی جزو فرهنگ بسیاری از مردم می باشد و در بسیاری از جمعیت ها ماهی منبع اصلی تامین مواد مغذی ضروری است. با وجود اینکه برخی ویتامین

ارغوانی رنگ خواص ضدسرطانی دارند. انگور قرمز و بنفش چون حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان های شناخته شده مانند فلاوونوئیدها یک ماده ضد سرطانی بسیار عالی هستند. از طرف دیگر انگور قرمز حاوی یک ماده مغذی با رسوراترول دارد که مانع از رشد سلول های سرطانی می شود. پوست این میوه و همچنین هسته آن بخش های مغذی آن بوده و فواید زیادی برای بدن دارند. 512

کمبود ویتامین خاص در دوران کودکی، مانند کمبود ویتامینD ایجاد می شود. کیفوز وضعیتی. این شکل از کیفوز به خمیدگی و ضعف حالت نسبت داده می شود . این در افراد جوان و مسن تر رخ می دهد و در زنان برجسته تر از مردان و به ندرت باعث درد می شود ورزش برای تقویت شکم و عضلات پشت مناسب است. بیماری شویرمان. تخمین زده می شود که 4 تا 8 درصد از جمعیت عمومی ممکن است کیفوز شویرمان در نوجوانی داشته باشند و از

زخم ها، لازم است مقدار کافی آب و سایر نوشیدنی های شیرین نشده مانند آب میوه طبیعی و شیر دریافت شود. شیر کم چرب منبع خوب پروتئین و مایعات است. وجود زخم و جراحت نیاز به برخی ویتامین ها و مواد معدنی خاص را افزایش می دهد. ویتامین C به منظور سنتر کلاژن مورد نیاز است. همچنین این ویتامین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از آسیب سلول ها توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده که این

باعث فرورفتگی یا کشیدگی شوند (مانند آنچه که در سوختگی ها اتفاق می افتد ). برای ابروی ازدست رفته باید با کاشت فولیکول های مو از جای دیگری از بدن که شبیه ابرو است، استفاده شود . همچنین هنگام کاشت فولیکول باید به جهت رویش موهای ابرو هم دقت کرد. این روش در حال حاضر بهترین روش برای پرکردن ناحیه آسیب دیده است اما مشکلی که وجود دارد ، رشد زیاد موهای پیوندی است که باید مدام کوتاه شود . اگر

پور اضافه کرد: حذف کربوهیدرات و چربی ها برای کاهش وزن کار درستی نیست و استفاده از رژیم غذایی مناسب کلید کنترل وزن است. این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان ادامه داد: ورزشکاران باید در رژیم غذایی خود مقدار پروتئین مصرفی را افزایش دهند و رژیم آنها شامل 1 تا 35 درصد پروتئین باشد. وی خاطرنشان کرد: زیبایی پوست و مو، اندام، رشد و نمو بدن، حفظ سلامتی، تقویت حافظه و جلوگیری از ضعف و تنبلی در گرو داشتن رژیم غذایی متعادل است.

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

هر دو مکمل تهیه شده از مواد طبیعی برای افزایش حجم عضله و افزایش وزن، برای افرادی مناسب است که به صورت مستمر ورزش می کنند و در صورت نداشتن تمرینات ورزشی بهتر است از مصرف آنها خودداری نمایید.

 

همه مواد را  آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.

 

یک قاشق غذاخوری صبح پس از بیدار شدن ،2 قاشق قبل از تمرین و سه قاشق بعد از تمرین به تنهایی یا همراه با شیر میل نمایید.

 

*مخلوط را در یخچال نگهداری کنید.

*میتوانید وزن مواد را تا حدودی تغییر دهید.

 

 

همه مواد را  آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.

*هنگام مخلوط کردن مواد اولیه با یکدیگر، برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن پودر، شیرخشک را در آخرین مرحله به مخلوط پودری اضافه نمایید.

یک تا دو قاشق غذاخوری قبل از صبحانه حتما با شیر میل شود. کازئین موجود در شیر هضم پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ را طولانی کرده و سبب جذب پروتئین خواهد شد. پس حتما ترکیب را با شیر میل نمایید.2 قاشق غذاخوری 3-4 دقیقه قبل از تمرین و 3 قاشق غذاخوری بلافاصله پس از تمرین میل کنید.

 

تذکر : هر دو مکمل گفته شده  برای افرادی است که به صورت مستمر ورزش می کنند و در صورت نداشتن تمرینات ورزشی بهتر است از مصرف آنها خودداری نمایید.

تذکر: هر دو مکمل گفته شده را به کسانی پیشنهاد می کنیم که از سلامت کامل برخوردارند و در غیر اینصورت توصیه می کنیم که برای افزایش حجم عضله و افزایش وزن به کارشناس تغذیه مراجعه کنند.گردآوری:گروه سلامت سیمرغ/ واحد تحقیق و توسعه “به مالت”seemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

 

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *