قرص ضد بارداری بعد رابطه

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]


بازگشت به
سایت


 

 

 

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


311-78198  
: info@tanzimekhanevadeh.ir




خانه

موبایل

گاهی در اثر پاره شدن كاندوم و یا تماس منقطع وفق مقداری مایع منی به داخل واژن ریخته شده و موجبات هراس و سر درگمی طرفین را برای جلوگیری از بارداری فراهم آورده است. روش زیر تا حد زیادی به شما یاری خواهد رساند :

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض 72 ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را نشان می دهند . در صورتی که این قرصها بعد از مقاربت ، هر چه سریعتر خورده شوند(مخصوصا در 24 ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

 

امکان استفاده از قرصهای ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای “صبح روز بعد”

می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس 12 ساعت بعد ، دوقرص. این چهار قرص حتما باید در عرض 72 ساعت بعد از مقاربت خورده شوند . هرچه زودتر این قرصها خورده شوند، تاثیر آنها خواهد بود . عوارض جانبی این قرصها عبارتنداز: تهوع ، استفراغ ، سردرد ، حساس شدن پستانها ، سرگیجه ، احتباس مایعات در بدن و خونریزی های نظم . این عوارض جانبی معمولا بعداز یکی دو روز از بین خواهند رفت . با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد میکند کم نمود . در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید ، استفراغ کردید ، باید دوباره قرصها را بخورید.* می توان از قرصهای ال دی LD هم استفاده نمود – اما باید در هر بار 4 عدد قرص خورده شود (مجموعا هشت قرص خورده می شود).

 

 

مزایای استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری كدامند؟

1- می توان بعد از مقاربت از آن استفاده نمود

2- استفاده از آنها آسان است

3- از قرصهای معمولی جلوگیری از بارداری می توان استفاده کرد

4- اشکالی در بارداری های آینده ایجاد نمی کند.

معایب استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری كدامند؟

1- دارای عوارض جانبی مثل تهوع می باشد

2- باید حتما در طی 72 ساعت بعد از مقاربت استفاده شود

3- از بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری نمی کند

4- از این روش فقط در موارد اورژانسی و اضطراری باید استفاده شود و نباید به طور دائمی از آن استفاده کرد

مصرف اولین دوز قرص ها در این روش حتما باید حداكثر در فاصله زمانی 72 ساعت از تماس جنسی مشكوك صورت گیرد. اگر بیش از 72 ساعت از زمان نزدیكی مشكوك نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به كار بستن یكی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:‌

1- قرصHD ، دو عدد در اولین فرصت و دو عدد 12 ساعت بعد‌ ‌

2- قرصLD،  چهار عدد در اولین فرصت و چهار عدد 12 ساعت بعد‌ ‌

3- قرص تری‌فازیك، 4 عدد قرص سفید در اولین فرصت و چهار عدد قرص سفید 12 ساعت بعد (قرص‌های مرحله سوم)‌

 

 

هشدارها در زمان مصرف :‌

1- بهتر است كه قرص‌ها با شكم خالی خورده نشود.‌

2- در صورت استفراغ كردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

3- حداكثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیكل قاعدگی یك بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممكن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یك بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

4- در صورت قاعده نشدن فرد در عرض 3 هفته پس از مصرف روش اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.‌

با توجه به اینكه این روش برای جنین خطرناك نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

 

 

منبع: دستورالعمل روش‌های پیشگیری از بارداری در جمهوری اسلا‌می ایران-انتشارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی


بارداری و زایمان راحت با

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

قرص ضدباردرای، رایج ترین شیوه ی هورمونی پیشگیری از بارداری است

انتخاب روشی مناسب برای پیشگیری از بارداری می تواند کار سخت و گیج کننده ای باشد. انواع قرص ضد بارداری یکی از این گزینه هاست.موثربودن شیوه ی کنترل بارداری با معیار «typical use» یعنی تاثیر مصرف معمول قرص ضد بارداری که گاها برخی دوزها فراموش می شوند سنجیده می شود. همه ی متدهای کنترل بارداری لزوما با وسیله، دارو و یا فرایندی نیستند.دکتر سیمین ظفردوست، درباره روش طبیعی کنترل بارداری، به نبض ما می گوید: روش طبیعی پیشگیری از بارداری یا همان باروری آگاهانه، شامل زمانبندی فعالیت جنسی جهت پیشگیری از باردار شدن زن در زمانی که بیشترین احتمال باروری او وجود دارد، است.اگر یک زوج بدانند که احتمال باروری زن چه زمانی ماکسیمم است، می‌ توانند از بارداری جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، جهت استفاده از روش مبتنی بر آگاهی از باروری لازم است، سیکل های ماهانه خانم منظم و ۳۲-۲۶ روزه باشند.راهنمای کامل استفاده از قرص ضد بارداریاین متخصص ادامه می دهد:احتمال باروری یک زن طی یک رابطه ی جنسی محافظت نشده، طی پنج روز پیش از تخمک گذاری، روز تخمک گذاری و یک تا دو روز بعد از تخمک گذاری بیشترین است. متدهای مختلفی برای پیش بینی زمان تخمک گذاری وجود دارد. سنجش دمای پایه ی بدن و کنترل ترشحات رحمی راههایی برای تعیین زمان تخمک گذاری هستند.روش تقویمی هم برای پیگیری این چرخه براساس تقویم مفید است. مراقب بهداشت شما می تواند به شما یاد بدهد که مطمئن ترین شیوه ی کاربرد این روش چگونه است.این متخصص با اشاره به اینکه درصد اطمینان در این روش، ۷۶ درصد است، می گوید:بی هزینه بودن و عدم نیاز به دارو یا فرایند پزشکی امتیازی است که این روش دارد. از معایب این شیوه هم می‌ توان عدم محافظت در برابر بیماری های آمیزشی، نیاز به پیگیری دقیق سیکل ماهیانه و تخمک گذاری، محدودیت در زمان برقراری رابطه جنسی و پایین بودن درصد اطمینان را برد.وی ادامه می دهد: قرص ضدباردرای هم، رایج ترین شیوه ی هورمونی پیشگیری از بارداری است که حاوی مقدار کمی استروژن و هورمون پروژستین هستند که نمی گذارند، تخمک آزاد شود.فهم چگونگی اثر این قرص ها کمی گیج کننده است! این قرص ها اساسا از هورمون ساخته شده و هورمون هم ماده ی شیمیایی است که در بدن ما ساخته می شود. هورمون ها نحوه ی عملکرد بخش های گوناگون بدن را کنترل می کنند.قرص های ضدباردرای حاوی مقدار کمی استروژن مردانه و هورمون پروژستین هستند که نمی گذارند تخمک ها تخمدان را ترک کنند، در نتیجه تخمکی برای پیوند با اسپرم وجود نخواهد داشت. قرص ضد بارداری ، ترشحات رحمی را غلیظ تر کرده و مانع جفت شده اسپرم با تخمک ها می شود.

دو نوع قرص ضد بارداری وجود دارد؛ قرص های ترکیبی و مینی پیل

عوارض جانبی قرص ضد بارداریدکتر ظفردوست می گوید: بعضی از زنان دچار عوارض جانبی ناشی از مصرف این قرص ها می شوند، اما بدن شان معمولا می تواند به مرور زمان خودش را تطبیق بدهد.  عوارض جانبی رایج این قرص ها شامل خونریزی بین دو قاعدگی، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ و تغییر میل جنسی می شود. انواع قرص ضد بارداری به ندرت منجر به مشکلات خاصی می شوند، لخته شدن خون، افزایش پتاسیم خون، حمله ی قلبی، سکته ی مغزی، افزایش فشار خون، تومور کبدی، سنگ صفرا و زرد شدن پوست یا چشم از عوارضی هستند که بسیار نادرند.انواع قرص ضد بارداریدو نوع قرص ضد بارداری وجود دارد؛ قرص های ترکیبی و مینی پیل. قرص های ترکیبی حاوی استروژن و پروژسترون هستند و مینی پیل تنها حاوی پروژستین است. مقدار استروژن در قرص های ترکیبی متفاوت است. بسته به نوع قرص ترکیبی، ممکن است ۲۱ قرص فعال و ۷ قرص غیرفعال و یا ۲۴ قرص فعال و ۴ قرص غیرفعال وجود داشته باشد. قرص مینی پیل تنها یک فرمول دارد و همه ی قرص های موجود در بسته، فعال هستند.به گفته دکتر ظفردوست، درصد اطمینان قرص ضدباردرای، ۹۱ درصد است. موثر بودن، کاهش مقدار خونریزی قاعدگی،کاهش دردهای قاعدگی و کم هزینه بودن و عدم اختلال در برقراری رابطه جنسی از امتیازات مصرف قرص ضد بارداری است. از معایب این روش هم می توان عدم محافظت دربرابر بیماری های آمیزشی، نیاز به ویزیت و تجویز پزشک، عوارض جانبی و لزوم مصرف روزانه را برد.قرص ضد بارداری اورژانسیدکتر ظفردوست در پاسخ به این پرسش که اگر بعد از رابطه ی جنسی نیاز به جلوگیری اورژانسی بود، باید از چه روشی استفاده کنیم؟ می گوید: اگر بعد از رابطه ی جنسی نیاز به جلوگیری اورژانسی پیدا کردید باید فورا اقدام کنید، این نوع قرص ضد بارداری اورژانسی می تواند هورمونی یا غیرهورمونی باشد که بعد از آمیزش بدون مراقبت یا مشکوک مصرف می شود. تمام انواع این قرص ها حاوی دوز بالایی از همان هورمونی هستند که در قرص های پیشگیری از بارداری وجود دارد و باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از فعالیت جنسی مصرف شوند. اگر این قرص ها در عرض ۷۲ ساعت بعد از رابطه ی جنسی مراقبت نشده مصرف شوند، درصد اطمینان آنها، ۸۹ درصد است.منبع: nabzema.ir


بارداری و زایمان راحت با

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

باید همیشه به خاطر داشته باشید که حتی با یکبار رابطه جنسی محافظت نشده این امکان وجود دارد که باردار شوید. پاره شدن کاندوم در زمان رابطه جنسی احتمال بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی را تا حدود زیادی بالا می برد. همچنین احتمال بارداری شما به عوامل دیگری از جمله اینکه در چه روزی از چرخه قاعدگی خود هستید نیز بستگی دارد. برخی روزها (در اواسط چرخه قاعدگی) باروری زنان از روزهای دیگر است. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشتید یا کاندوم در زمان رابطه جنسی پاره شد باز هم می توانید برای جلوگیری از بارداری اورژانسی اقدام کنید. با ما همراه باشید:

 

 

هر چه سریعتر به دکتر زنان یا دکتر داروساز مراجعه کنید. زمان در جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی محافظت نشده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

اثر بخشی روش های جلوگیری از بارداری در 24 ساعت اول بعد از رابطه جنسی بسیار زیاد است. البته جلوگیری از بارداری اورژانسی می تواند تا 5 روز بعد از رابطه جنسی نیز مفید باشد.

 

رابطه جنسی محافظت نشده علاوه بر افزایش احتمال بارداری، احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را نیز زیاد می کند. بنابراین به متخصص زنان مراجعه کنید و برای بارداری و بیماری های مقاربتی آزمایش دهید. تست ایدز یا HIV معمولا شامل دو تست می شود که 6 ماه با هم فاصله دارند تا نتیجه واقعی مشخص شود.

 

قرص ضد بارداری اورژانسی به Plan B را از داروخانه تهیه کنید. این قرص هورمونی، اگر تا 72 ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف شود می تواند مانع تخمک گذاری و باروری شود.

هورمون موجود در این قرص اورژانسی ضد بارداری پروژسترون یا لوونورژسترول دارد. این قرص نیاز به تجویز دکتر ندارد.

 

الا یک قرص ضد بارداری اورژانسی و ترکیبی (ساخته شده از الیپریستال استات) است که مانند قرص ضد بارداری Plan B عمل می کند با این تفاوت که تا 5 روز بعد از بارداری نیز موثر است. این قرص نیاز به تجویز دکتر دارد. همچنین تا 75% از ابتلا به بارداری جلوگیری می کند.

 

دکتر یا داروساز نمی دانند شما دقیقا دنبال چه چیزی هستید. قرص ضد بارداری Plan B و الا (Ella) را می توانید از داروخانه تهیه کنید.

اگر فردی که در داروخانه کار می کند تنها کلمه قرص ضد بارداری را از شما بشنود ممکن است خیال کند منظور شما قرص های ضد بارداری معمول است. بنابراین کاملا واضح قرص ضد بارداری اورژانسی را بیان کنید.

 

قرص های ضد بارداری ترکیبی خاصی می توانند در جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی نیز موثر باشند. اسم این قرص ها را می توانید از دکتر متخصص بپرسید.

مطمئن شوید که قرص های ضد بارداری را به صورت منظم مصرف می کنید تا در جلوگیری از بارداری موثر باشند. اگر شک دارید با دکتر زنان صحبت کنید.

اگر این قرص ها به طور منظم مصرف شوند تا 75% می توانند از ابتلا به بارداری بعد از رابطه جنسی جلوگیری کنند. البته به نوع قرصی که مصرف می کنید نیز بستگی دارد.

 

دستگاه داخل رحمی مسی یا آی یو دی مسی (IUD) یک روش جلوگیری از بارداری اورژانسی بسیار موثری است که اگر تا 5 روز بعد از رابطه جنسی تعبیه شود احتمال بارداری را تا 99% کاهش می دهد. اگرچه بسیاری از مراکز درمانی IUD در انبار خود نداشته و باید سفارش دهند و به همین دلیل ممکن است نتوانید از این روش کمک بگیرید.

آی یو دی مسی (IUD) مخاط دهانه رحم را افزایش داده و منجر به دفع اسپرم می شود. عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری شامل گرفتگی و خونریزی بین دوره های پریود باشد.

آی یو دی هورمونی (مانند میرنا) به عنوان روش جلوگیری از بارداری اورژانسی موثر نیستند اما برای جلوگیری از بارداری به طور کلی بسیار موثر خواهند بود.

برای تعبیه آی یو دی (IUD) نیازی نیست به بیمارستان بروید چرا که می تواند توسط دکتر یا یک متخصص به راحتی در مطب تعبیه شود.

از دیگر مزایای آی یو دی مسی (IUD) می توان به این نکته اشاره کرد که این روش تا 1 سال موثر است البته هزینه این روش نیز نسبت به روش های دیگر بوده و ممکن است انتخاب اول شما نباشد.

 

برای اثر بخشی مطلوب حتما دفترچه راهنمای قرص ها را با دقت مطالعه کرده و دوز مناسب را مصرف کنید.

 

قرص ضد بارداری Plan B شامل دو قرص می شود که باید هرچه سریعتر با هم مصرف کنید.

شما تنها نیاز دارید یکی از این قرص ها را بخورید. از دوز مصرفی مشخص شده نخورید و دیگر داروهای جلوگیری از بارداری را نیز همزمان با آن مصرف نکنید.

هرچه سریعتر بعد از رابطه جنسی محافظت نشده قرص ضد بارداری Plan B را مصرف کنید، احتمال بارداری کاهش می یابد. اگر قرص ضد بارداری Plan B را تا 24 ساعت بعد از رابطه جنسی بخوید احتمال ابتلا به بارداری تا 95% کاهش می یابد.

 

الا را تنها با تجویز دکتر زنان می توانید مصرف کنید اما نحوه مصرف آن با قرص ضد بارداری Plan B مشابه است. تنها نیاز دارید یک عدد قرص مصرف کنید پس سعی نکنید بیش از دوز مشخص شده بخورید یا قرص های ضد بارداری دیگری را به آن اضافه نکنید.

 

از عوارض جانبی این قرص ها مطلع شوید. عوارض جانبی قرص ضد بارداری اورژانسی شامل تهوع، سردرد و سرگیجه می شود. از دکتر زنان خود یا داروساز نیز می توانید در مورد عوارض جانبی سوال کنید.  

 

اگر تنها یک قرص ضد بارداری در اختیار دارید، حتما داروی ضد تهوع میل کنید تا احتمال بالا آوردن آن کم شود.

خوردن قرص ضد تهوع 1 تا 2 ساعت قبل از مصرف قرص ضد بارداری مانع استفراغ و بیرون آمدن قرص ضد بارداری خواهد شد.

اگر تا یک ساعت بعد از خوردن قرص ضد بارداری دچار استفراغ شدید حتما با دکتر خود تماس بگیرید تا در صورت لزوم دوز بیشتری مصرف کنید.

 

تا 24 ساعت بعد از خوردن قرص رانندگی نکنید چرا که ممکن است احساس خواب آلودگی به شما دست بدهد مخصوصا اگر قرص ضد تهوع نیز خورده باشید.

بعدی

قبلی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *