قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

خواص دارویی و گیاهی

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی
قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

 اگر شما هم به عنوان یک زن جوان، به­ تازگی صاحب فرزند شده­اید، مطمئنا به دنبال راهی برای جلوگیری از بارداری دوباره هستید. اما بسیاری ازمادران، زمانی که فرزند کوچکی دارند، دوباره حامله می­شوند که امری وحشتناک و استرس­زا است! اگر شما هم در فکر دارید که نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنید، باید از حاملگی درباره در امان بمانید، زیرا با این اتفاق هم مادر و هم فرزند شیرخواره در معرض خطر بزرگی قرار خواهند گرفت. برای این منظور، مادران جوان باید بدانند که چگونه می­توان از حاملگی دوباره، بعد از تولد نوزاد جدید جلوگیری کرد؟ قرص­های کنترل بارداری که از قدیم مورد استفاده قرار می­گیرد، همیشه موردعلاقه زنان در سراسر جهان بوده است. اما بسیاری از مادران در مورد استفاده از این قرص­ها در هنگام تغذیه نوزاد با شیر مادر دچار مشکل می­شوند. آیا می­دانید که این ترس­ها تا چه اندازه معتبر هستند؟ اگر سوالی در مورد مصرف قرص­های کنترل بارداری و استفاده از آن در زمان تغذیه نوزاد با شیر مادر دارید، حتما مقاله زیر را بخوانید. در ادامه این مقاله، پاسخ همه سوالات موجود در ذهن شما آورده شده است. 

همانطور که می­دانید قرص­های ضدبارداری یکی از موثرترین روش­های کنترل تولد نوزاد در بین زوجین می­باشد. در واقع، هنگامی که این قرص­ها به درستی استفاده شود، تا 99٪ در برابر حاملگی­های تصادفی زنان مقاومت خواهند کرد.

این پرسش معمول­ترین سوالی است که اکثر زنان در دوران شیردهی خود با آن مواجه هستند، زیرا نگران می­شوند که هورمون ترشح­شده در بدن آنه­ا که ناشی از قرص­های ضدبارداری است، از طریق شیر مادر وارد بدن نوزاد شود. برای یافتن پاسخ این سوال، شما به عنوان یک مادر شیرده نیاز دارید تا همه مطالب پزشکی را در مورد قرص­های کنترل بارداری بدانید. همانطور که می­دانید امروزه دو نوع قرص ضدبارداری هورمونی برای کنترل حاملگی زنان وجود دارد، که عبارتند از: قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

مصرف هر دو نوع قرص ضدبارداری در پیشگیری از باردار شدن زنان بسیار موثر هستند. اما هنگامی که این قرص­ها توسط مادران شیرده مورداستفاده قرار می­گیرد، نوع POC آن گزینه بهتر و بی­خطری محسوب می­شود، زیرا قرص­های ترکیبی ضدبارداری حاوی هورمون پروژسترون و استروژن هستند. هرچند این هورمون­ها به کودک شیرخواره آسیب نمی­رسانند، اما هورمون استروژن موجود در آن حجم شیر مادر را تا 41.9٪ کاهش می­دهد. پس، اگر به عنوان یک زن شیرده قصد دارید تا از قرص ترکیبی ضدبارداری  استفاده کنید، حداقل باید تا شش ماه اول زندگی نوزاد خود باید صبر کنی،. زیرا این دوره زمانی است که کودک شما بیشترین نیاز را به شیر مادر دارد. ولی هنگامی که او شروع به مصرف مواد غذایی جامد بکند، کاهش میزان شیر مادر تاثیر زیادی در روند رشد و تغذیه او نخواهد داشت. پس، آن زمان بهتر است از قرص­های پروستاگلاندین (POC) برای کنترل حاملگی استفاده نمایید.

قرص­های ضدحاملگی پروژستین در زبان عامه “قرص­های ضدبارداری کوچک” نیز نامیده می­شود. این قرص­ها حاوی مقدار کمی هورمون پروژسترون بوده و در دوران شیردهی زنان، در پیشگیری از حاملگی­های تصادفی تقریبا تا 100٪ موثر هستند. اما زنان باید در استفاده از این قرص­ها بسیار مراقب باشند و هر روز فقط یک عدد قرص مصرف کنند تا این روش بتواند در روند جلوگیری از حاملگی آن­ها موثر عمل کند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که تاخیر حتی سه و چهار ساعت در مصرف این قرص­ها می­تواند مشکلات جبران­ناپذیری را در بدن مادران شیرده ایجاد کند.

 خالی از لطف نیست که بدانید مواد طبیعی بسیاری وجود دارند که بدون وارد کردن مواد شیمیایی قرص های ضدبارداری ، می توانند شما را به هدفتان برسانند ، در 24 روش خانگی جلوگیری از بارداری در  مورد  این  مواد غذایی بیشتر  صحبت کردیم.

 پیشگیری از بارداری به کمک قرص­های پروژستین در زنان شیرده، با ضخیم شدن مخاط دهانه رحم زنان و جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک در داخل رحم امکان­پذیر است. علاوه بر این، برخی از انواع قرص­های POC می­توانند فرایند تخمک­گذاری را در بدن زنان شیرده متوقف کنند.

 اگر قرص­های ضدبارداری به عنوان یک گزینه جهت جلوگیری از باردار شدن زنان شیرده، باعث بروز عوارض ناخواسته در بدن شما می­شود، می­توانید انواع دیگری از داروهای پروژستین را که حاوی مواد ضدافسردگی بالایی هستند، امتحان کنید. برخی از گزینه ­های دیگر که زنان شیرده می­توانند استفاده کنند، عبارتند از:

به عنوان یک زن شیرده یادتان باشد که مصرف قرص­های ضدبارداری در صبح روز بعد از رابطه جنسی، روش پیشگیری مطمئنی برای جلوگیری از باردار شدن شما نیست. این روش فقط باید در موارد اضطراری استفاده شود. بنابراین، مصرف قرص­های ضدبارداری به این روش، هرگز نباید اولین گزینه مادران شیرده برای جلوگیری از باردار شدن باشد. اما اگر ندانسته به این روش  نیاز پیدا کنید، بهتر است در موارد اضطراری فقط از قرص­های حاوی پروژسترون استفاده کنید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که این قرص­ها، هنگامی که به اندازه و به موقع مصرف شوند، بسیار کارساز خواهند بود، در غیر این صورت روش مناسبی نبوده و می­تواند به کودک شما آسیب برساند.

 بله، عوارض جانبی متعددی وجود دارد که ممکن است در هنگام مصرف قرص­های ضد بارداری توسط مادر شیرده، نوزاد شیرخواره با آن­ها مواجه شود. در ادامه این مقاله از مامانم دات  کام ، نگاهی به عوارض مصرف قرص­های کنترل بارداری توسط زنان شیرده انداخته­ایم که ممکن است میزان شیر و سلامت نوزاد این افراد را تحت تاثیر قرار دهد. این عوارض عبارتند از:

 این مورد، مهم­ترین عارضه جانبی است که مصرف قرص­های ضد بارداری هورمونی، زنان شیرده را تهدید می­کند. همانطور که قبلا هم گفته شد، مصرف قرص­های کنترل بارداری ترکیبی می­تواند بر میزان شیر مادر اثر گذاشته و با کاهش دادن آن، سلامت نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد.

 جالب است بدانید که مصرف همه قرص­های ضدبارداری هورمونی توسط زنان شیرده می­تواند منجر به سفت شدن عضلات بدن نوزاد شیرخواره شود. گرچه تا به امروز مطالعات علمی کافی در این زمینه انجام نگرفته است، اما بسیاری از مادران شیرده مواجه شدن با این مشکل را در بدن نوزاد کوچک خود گزارش کرده­اند.

اگر در دوران بارداری، مادر مشکل دیابت حاملگی داشته باشد، با استفاده از قرص­های ضد بارداری POC در دوران بعد از زایمان، خطر ابتلا به دیابت نوع دو در بدن این افراد افزایش می­یابد. بنابراین، به عنوان یک خانم بی­تجربه قبل از شروع مصرف قرص­های کنترل بارداری، حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

اگر شما به عنوان یک زن شیرده مصرف قرص­های ضدبارداری را بعد از انجام عمل زایمان شروع کرده­اید، نکات زیر را حتما به خاطر بسپارید:

همه ما می­دانیم که مصرف به موقع قرص­های ضدبارداری معمولی برای مادران شیرده می­تواند بسیار دشوار باشد، زیرا محرومیت آن­ها از خواب و خستگی شدید، ممکن است استفاده به­موقع از قرص ضدبارداری را مختل کند. پس، اگر این افراد می­خواهند به طور کامل از حاملگی خود جلوگیری کنند، به کار بردن گزینه­ های دیگر مانند قرص­های ضد بارداری POC بهترین راهکار خواهد بود. به یاد داشته باشید که قرصهای ضد بارداری هورمونی 100% از حامله شدن همه زنان جلوگیری نمی­کنند. بنابراین، به کار بردن کاندوم به عنوان روش ایده­آل معرفی شده و خطر حامله شدن را در زنان به طور کامل از بین می­برد. اما اگر به عنوان یک زن شیرده همیشه از قرص­های کنترل بارداری استفاده می­کنید، نباید مصرف منظم و به موقع آن را فراموش کرده و متوقف کنید. در حقیقت، مصرف قرص ضدبارداری مناسب راه عالی برای به دست آوردن آرامش ذهنی مادران محسوب شده و آن­ها را مطمئن می­کند.

 گوگل پلاس  |  فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

قرص های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است. یکی از قرص های اورژانسی ، قرص لونژیل یا اووسیز است که عوارض جانبی به نسبت کمتر دارد و درصد موفقیت آن به نسبت بالاست. در این مقاله درباره قرص لونژیل و عوارض و نحوه مصرف و چگونگی عملکرد آن توضیح داده شده است:

قرص لونژیل (اووسیز) چیست؟

قبل از مصرف لونژیل این مطالب را بدانید:

قرص لونژیل چگونه عمل میکند؟

عوارض جانبی قرص لونژیل (اووسیز)

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

نحوه مصرف قرص لونژیل (اووسیز)

سوالات رایج شما درباره قرص لونژیل (اووسیز)

قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) با نام تجاری لونژیل ( شرکت دارویی تولید کننده : ابوریحان) و یا اووسیز ( شرکت دارویی تولید کننده: ایران هورمون) بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی در داروخانه ها بفروش می رود. این قرص حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری میشود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری میکنه. 

خانم ها توجه کنید:

قرص های اورژانسی نقل و نبات نیست که تا به رایطه جنسی خودتون مشکوک شدید، مثل شکلات یکیشو بخورید. این قرص ها فقط در شرایط اورژانس اونم سالی یکی دوبار باید استفاده شود نه ماهی دو تا سه بار!! پس یکم به فکر بدنتون باشید. مصرف بی رویه این قرص های اورژانسی عملکرد تخمدان و رحم را مختل میکنه . پس حتما یک روش پیشگیری از بارداری مطمعن را برای خودتان انتخاب کنید و تنها در موارد اورژانس نه از روی تنبلی قرص لونژیل را مصرف کنید.

بازم دقت کنید:

اگر قرص تا 72 ساعت پس از نزدیکی محافظت نشده مصرف شود، از حاملگی جلوگیری می کند. اگر در حال حاضر باردار هستید این دارو اثری نخواهد داشت.

روش پیشگیری از بارداری لونژیل برای استفاده به عنوان یک روش معمول کنترل زایمان در نظر گرفته نمی شود و نباید به منظور کنترل زایمان به مدت طولانی مصرف شود. در خصوص فرمهای مختلف قرص های جلوگیری از بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

شواهد نشان می دهد  قرص لونژیل منجر به عوامل زیر می شود:

 مطالعات نشان می دهند  قرص لونژیل مانع تخمک گذاری می شود یا تخمک گذاری را به تاخیر می اندازد. اگر قرص لونژیل  قبل از تخمک گذاری مصرف شود، مانع از افزایش هورمون لوتئینیزه  (LH)، رشد و بلوغ فولیکول و / یا آزاد شدن تخمک می شود (هورمون LH و FSH چیست؟). این مکانیزم اصلی فعالیت قرص لونژیل  است.

 دو مطالعه اثربخشی قرص لونژیل را با تایید روز چرخه توسط تجزیه و تحلیل هورمونی برآورد کرده اند. در این مطالعات، زنانی که قبل از تخمک گذاری (تعیین زمان تخمک گذاری بعد از پریود) قرص اورژانسی مصرف کردند، باردار نشدند، در حالی که بارداری فقط در خانم هایی که قرص اورژانسی را در روز تخمک گذاری یا بعد از آن مصرف کردند رخ داد. این مطالعات نشان میدهد قرص اورژانسی قادر به جلوگیری از تخمک گذاری نیستند.

 مطالعات به بررسی اینکه آیا قرص اورژانسی تغییراتی در ویژگی های بافتی و بیوشیمیایی اندومتری ایجاد می کنند پرداخته اند. اکثر مطالعات نشان می دهد که  قرص اورژانسی لونژیل بر روی اندومتری تاثیری ندارد و هیچ مکانیسمی برای جلوگیری از لانه گزینی وجود ندارد.   یک مطالعه نشان داد لونژیل از کاشت نطفه بر روی پوشش رحم جلوگیری نمی کند . مطالعات حیوانی نشان داد که قرص اورژانسی لونژیل باعث جلوگیری از لانه گزینی تخمک های بارور بر روی پوشش رحم نمی شود.

مطالعات اولیه نشان داد قرص اورژانسی لونژیل  باعث ضخیم شدن مخاط دهانه رحم می شود و به این شیوه با حرکت اسپرم تداخل ایجاد می کند. با این وجود مطالعات نشان داد قرص لونژیل در دوزهای مورد استفاده برای EC اثر مستقیمی بر عملکرد اسپرم ندارد. مطالعات اخیر نشان داد در صورتی که اسپرم پس از 28-24 ساعت پس از مصرف این قرص در دستگاه تناسلی خانم قرار بگیرد، تحت تاثیر قرص لونژیل قرار نمی گیرد. 

 شواهد جدید در مورد اثر متقابل اسپرم و پروژسترون نشان دهنده یک اثر مخرب احتمالی غلظت بالای پروژسترون قرص لونژیل بر عملکرد اسپرم است که ممکن است اسپرم را در غیاب تخمک فعال کند و یا با جهت گیری حرکت اسپرم تداخل ایجاد کند.

• دو مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی لونژیل  مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی لونژیل  بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر نمی گذارد. 

 پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی لونژیل  تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر هستند؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی لونژیل نمی توانند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارند یا آن را متوقف کنند یا به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

مقاله پیشنهادی اوما: 4 نوع قرص اورژانسی و نحوه مصرف آنها بهمراه اثربخشی

عوارض جانبی که شما باید در اسرع وقت به پزشک خود گزارش دهید:

عوارض جانبی که معمولا به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند (در صورت ادامه یا ناراحتی به پزشک یا متخصص مراجعه کنید):

خانم ها حواستون باشه:

اگر با مصرف قرص حالت تهوع میگیرید، بهتره نیم ساعت قبل و 4 تا 6 ساعت بعد از مصرف هر دوز از قرص لونژیل یک داروی ضد تهوع بخورید.اگر تا دوساعت بعد از مصرف قرص استفراغ کردید، باید مجدد مصرف کنید (عوارض مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی).

این دارو را با هیچ یک از داروهای زیر مصرف نکنید:

این دارو همچنین ممکن است با داروهای زیر نیز تداخل داشته باشد:

 هدف ما این است که به شما اطلاعات مربوطه را ارائه دهیم. با این حال، از آنجا که داروها در هر فرد به صورت متفاوت اثر می گذارد، نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که این اطلاعات شامل همه تداخلات احتمالی می باشد. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی نیست. همیشه با پزشک خود در رابطه با تداخلات احتمالی با تمام داروهای تجویزی، ویتامین ها، گیاهان و مکمل ها و داروهای بدون نسخه که مصرف می کنید صحبت کنید.

این قرص خوراکی است. پزشک شما ممکن است بخواهد قبل از استفاده از قرص ها از آزمایش سریع حاملگی استفاده کند. بلافاصله پس از داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، ترجیحا در 24 ساعت اول، اما نه بعد از 72 ساعت (3 روز)، دارو را مصرف کنید. دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را دقیقا دنبال کنید. قرصهای اضافی را مصرف نکنید قرص های اضافی خطر ابتلا به بارداری را کاهش نمی دهد، اما ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهد.

این قرص با دو دوز مختلف در بازار وجود دارد:

روش استفاده :

دقت کنید قرص ها باید بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک و در اسرع وقت مصرف شود.

اگر یکی از شرایط زیر را دارید باید به پزشک اطلاع دهید:

مقاله پیشنهادی اوما: جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

حاملگی خارج از رحم تقریبا 2٪ از همه حاملگی های گزارش شده را تشکیل می دهد. تنها 10٪ از حاملگی هایی که در مطالعات بالینی گزارش شده است و از روش های ضد بارداری پروژسترون استفاده می کنند با حاملگی خارج از رحم مواجه می شوند.

سابقه بارداری خارج از رحم مورد منع مصرف این روش پیشگیری از بارداری نیست. با اینحال تأمین کنندگان داروها باید احتمالی حاملگی خارج از رحم را در بارداری بعد از مصرف قرص لونژیل در نظر بگیرند. اگر بعد از مصرف قرص لونژیل، هر گونه شک و تردید در رابطه با وضعیت کلی سلامت یا حاملگی داشتید، معاینه فیزیکی انجام دهید.

قرص لونژیل در پایان دادن به بارداری موجود موثر نیست.

بعضی از زنان چند روز پس از مصرف قرص لونژیل لکه بینی را تجربه می کنند (علت لکه بینی بعد از خوردن قرص اورژانسی چیست؟) الگوهای خونریزی قاعدگی اغلب در زنانی که از قرص ضدبارداری پروژسترون استفاده می کنند و زنانی که از لونژیل برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند نامنظم هستند. اگر در شروع خونریزی قاعدگی بیش از یک هفته تاخیر وجود داشته باشد، احتمال حاملگی وجود دارد.قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

لونژیل از عفونت اچ آی وی (ایدز) یا سایر عفونت های انتقال دهنده جنسی (STI) محافظت نمی کند.

معاینه فیزیکی قبل از تجویز قرص لونژیل لازم نیست. اگر بعد از مصرف قرص لونژیل، هر گونه شک و تردید در رابطه با وضعیت کلی سلامت یا حاملگی هر زن وجود دارد، معاینه فیزیکی یا لگنی انجام شود.

پس از درمان با قرص لونژیل برای پیشگیری از بارداری، بازگشت سریع از باروری احتمال دارد؛ بنابراین، قبل از استفاده از قرص لونژیل به منظور جلوگیری از بارداری مداوم، باید از روش پیشگیری از بارداری استفاده شود.

مصرف قرص ضد بارداری بر میزان یا حجم شیر مادر و رشد و توسعه نوزاد تأثیری ندارد. گزارش ها نشان می دهد که حدود 0.1٪ از دوز دارو از مادر به نوزادان شیرده منتقل می شود و در نتیجه سطح استروئیدی قابل تشخیص در پلاسمای نوزاد ایجاد می شود (قرص ضد بارداری در دوران شیردهی). با این حال، هیچ گزارش از اثرات نامطلوب در نوزادان شیرخواری که مادرانشان از قرص ضد بارداری پروژسترون استفاده می کنند وجود ندارد. 

استفاده قابل قبول است

به شیر مادر منتقل می شود: بله

نظرات:

استفاده غیرمجاز است

خلاصه ریسک: اگر حاملگی هنگام استفاده از سیستم داخل رحمی رخ دهد، احتمال سقط جنین، سپسیس و زایمان زودرس افزایش می یابد.

نظرات:

مطالعات حیوانی گزارش نشده است. هیچ داده کنترل شده ای در بارداری انسان وجود ندارد.

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکنه پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف میشود. در کل 14 روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید و اگر نشدید حتما یک تست بارداری بدهید.

این قرص از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دائمی توصیه نمی شود . شما نمی توانید بجای یاسمین و یا ال دی و اچ دی این قرص را مصرف کنید. البته این قرص فقط در موارد اورژانس قابل مصرف است نه اینکه عادت کنید و ماهی یکی دوبار استفاده کنید.

مصرف دارو در دوران شیردهی منع شده است. همچنین قرص لونورژسترول در رده x قرار دارد و در بارداری منع مصرف دارد . در بارداری شما هیچ نیازی به مصرف این دارو نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی اوما: 12 قرص ضد بارداری موجود در ایران

خیر. قرص های ضدبارداری برای جنین ضرری نداره زیرا حاوی پروژسترون هستند، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید

اگر فراموش کردید یک وعده از قرص را بخورید و یک ساعت از زمان آن گذشته بود با پزشک تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را ارائه کند.

قرص را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در دمای اتاق بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. دارو را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

پس از استفاده از این دارو، لکه بینی طبیعی است. اگر دوره پریودی بعدی شما قطع شد، احتمال حاملگی وجود دارد. در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و یک آزمایش حاملگی انجام دهید.

در صورتی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنید، سیگار کشیدن خطر لخته شدن خون یا سکته مغزی را افزایش می دهد، به خصوص اگر بیش از 35 سال سن داشته باشید. توصیه می شود سیگار نکشید. این دارو از شما در برابر عفونت اچ آی وی (ایدز) یا هر گونه بیماری مقاربتی دیگر محافظت نمی کند.

همانطور که در بالا گفتم، قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها 2 تا 3 بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید مصرف کنید، اما مطالعات نشان میدهید این قرص تا 48 ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( 2 روز) و گاها تا 120 ساعت ( 5 روز ) اثر بخشی خواهد داشت.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع:www.healthline.com 

سلام وقتتون بخير من خانمي شيرده هستم قرص ١/٥ لونژيل مصرف كردم ، ميشه بفرماييد تا چند ساعت نبايد شير به بچه شير داد؟

سلام..من۲۷ تم ماه بانامزدم رابطه داشتم وکمی از منی به داخل ریخت وسریع از قرص اورژانسی استفاده کردم..وتاریخ سیکل ماهانم چهارم هست..اگر خونریزی شدم باید تاریخ چهارم هم پریود بشم..واگه نشدم چیکار کنم..ممنون میشم جوابو بدید لطفا

سلام خسته نباشید من ۵ام این ماه یه رابطه محافظت نشده داشتم وبلافاصله یه قرص اورژانسی مصرف کردم دوباره ۱۴ام همین ماه ی رابطه دیگ داشتم وبازم بلافاصله قرص اورژانسی استفاده کردم ولی هنوزپریودنشدم تاریخ شروع قاعدگیمم ۲۶ام ماه هستش میخواستم بدون بنظرتون چقد احتمال بارداری وجودداره آیا برای آزماش زوده یا الان اقدام کنم؟لطفاراهنمایی کنیدکه قرص جواب داده یانه

با سلام خواستم بپرسم قرص تاثیر داشته ؟

سلام ببخشید, من ماه گذشته8شهریور پریود شدم, 17شهریور رابطه داشتم, ولی نمیدونم منی وارد شد یا نه, مگر اینکه قطره اولش وارد شده باشه, ولی دقیقا 13ساعت بعدش یک قرص لونژیل 1/5خوردم, الان خیلی استرس دارم, کی پریود میشم؟

سلاممن بعد از نزدیکی ۲تاقرص اووسیز ۷۵خوردم، چون اولین بارم بود نمیدونستم طریقه درست مصرفش چطوره، ۱۲ساعت بعدش دوباره ۲تا قرص با همون دوز خوردم،الان چ اتفاقی میفته؟توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم😔😢

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من در دوران شیردهی هستم و تمایلی به باردار شدن ندارم. ولی دو شب پیش اتفاقی متوجه شدم که کاندوم پاره شده الان میتونم کاری کنم که باردار نشم؟ در حال حاضر هیچ قرصی برای جلوگیری استفاده نمیکنم.

شیردهی منظم و متداوم خود روشی برای جلوگیری از بارداری می باشد. شما می توانید از قرص های اورژانسی استفاده نمایید، بلافاصله بعد نزدیکی غیر مطمئن، ولی تا 120 ساعت هم جواب میده، هر چه فاصله از نزدیکی بیشتر باشه احتمال تاثیر کمتر است، بهتر است دو تا لوونورجسترول با هم بخورید. حتما روش جلوگیری مطمئنی برای خود انتخاب نمایید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«شیردهی»
واقع در بخش
«نوزاد»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.
قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

“),t.close()},t.write(‘

به نوزاد پنج ماهه ام شیر می دهم. قرص لونژیل 1.5 استفاده کردم و نگرانم که شیرم قطع شود. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

5

سایر خبرها

…. آنهایی که مرتب در تمرین ورزشی شدید مشارکت می کنند مانند ژیمناستیک یا رقصیدن دارای یک اختلال خوردن هستند یا رژیمهای محدود شده را دنبال می کنند اغلب در ریسک بالایی قرار دارند. دوری کردن از رژیمهایی که زودگذر رسم می شود و می تواند مواد غذایی که بدنتان به آن برای باروری نیاز دارد را زیاد مصرف کند برای این باید یک برنامه خوردن سالم پیدا کنید که برای شما قابل اجرا باشد بنابراین با متخصص …

خبرهایی از افزایش قیمت بنزین به گوش می رسید. از جمله اولین اظهارنظرهایی که نشان از ا فزایش قیمت بنزین داشت می توان به سخنان بیژن زنگنه وزیر نفت اشاره کرد. زنگنه وزیر نفت در دولت قبلی و فعلی در روزهای پایانی دولت یازدهم (اول مردادماه سال جاری) در برنامه ای تلویزیونی در این خصوص گفته بود: اگر بخواهیم همین طور از خودروهای شخصی استفاده کنیم، هیچ کاری در مدیریت مصرف بنزین …

غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پر کالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و … را مصرف نکنید.با توجه به اینکه اضافه وزن زیادی ندارید و تصمیم دارید باردار هم شوید، دیگر وزنتان را کمتر از این مقدار نکنید و نیازی به رژیم لاغری نیست، فقط مراقب باشید وزنتان بیشتر نشود. به شما توصیه می کنم برای جلوگیری از چاقی : 1- حتماً حتماً فعالیت بدنی داشته باشید یعنی حداقل روزی یک …

(افزایش فعالیت جسمانی، پیاده روی و غیره)، اصلاح رژیم غذایی، قطع مصرف مشروبات الکلی، کنترل دقیق قند خون با کمک پزشک می توان در جهت درمان این بیماری نتیجه مطلوب به دست آورد. البته ذکر این نکته ضروری است که علی رغم تجویز دارو، هنوز هم کاهش وزن و تغییر در شیوه زندگی از ارکان اصلی درمان بیماری کبد چرب به شمار می روند. در برخی موارد برای کنترل این بیماری، با توجه به شدت عارضه، از دارو استفاده می شود. در …

…: سلام بعد از اقدام برای بارداری اشکال ندارد به خوردن قرص اسید فولیک ادامه دهیم؟؟و ی سوال دیگه اینکه روزهای بعد از اقدام چ چیزهایی بخوریم یانخوریم یاچ کارهایی بکنیم یانکنیم؟؟؟ممنونم. جواب: دوست عزیز. مصرف اسید فولیک سه ماه قبل از بارداری لازم است و باید در 4 ماه ابتدای بارداری نیز ادامه پیدا کند. خانم باردار باید از هر 4 گروه اصلی غذایی طبق نموداری که براتون گذاشتم استفاده کند. در ابتدای بارداری از مصرف کنجد جگر گوجه فرنگی خودداری کنید. …

بیماری تنفسی و قلبی ملزم به مصرف هستند، استفاده کنند. سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط با تمهیدات اورژانس در روزهای آلوده اظهارداشت: اورژانس تهران تیم هایش را در نقاط مهم پایتخت مستقر کرده و علاوه بر پایگاه های شهری موجود، تعداد زیادی آمبولانس در میدان ها و مناطق اصلی پایتخت مستقر شدند. *ماسک های N95 بخرید خالدی افزود: ماسک های ساده از ورود ذرات معلق کوچک جلوگیری نمی …

سوال سلام آیا مصرف زیره سبز در خانم ها ممکنه باعث نازایی بشه آخه میگن زیره سبز هورمون داره ؟من برای کاهش وزن دارم دمنوش زیره سبز استفاده می کنم البته دارم وزنم رو کم میکنم که بتونم باردار شم ولی الان فهمیدم که زیره سبز هورمون داره ممنون میشم در اسرع وقت جواب بدید که تا دیر نشده مصرفش رو قطع کنم . جواب سلام دوست عزیز. مطلبی راجع به ایجاد نازایی در مورد زیره نشنیده ام ولی باعث سقط جنین میشود. در طول مصرف از روش جلوگیری استفاده کنید و باقطع روش جلوگیری برای بارداری مصرف زیره را نیز قطع کنید. …

مهمتر از نشستن یا ثبات ماندن است. برای اینکه بدانید علت خواب رفتن دست و پا چیست این مطلب را بخوانید. خواب رفتن پاها هنگام خواب شاید احساس کنید که دست های شما سوزن سوزن و بی حس می شود و بعد از بیدار شدن حتی ممکن است نتوانید به راحتی دست خود را مشت یا باز کنید. بیشتر این علایم به سرعت رفع می شود. برای رفع این حالت، به آرامی دست را باز و بسته کنید. حس ناخوشایند خواب …

– 3 می باشند توصیه می گردد. 10- در آخر، پروتئین های گیاهی (مخصوصا سویا) را به اندازه متوسط مصرف کنید تا به شما در رسیدن به وزن مناسب برای حامله شدن کمک کند. مصرف غذا (به خصوص آنهایی که زیاد استفاده می کنید) تأثیر مستقیمی بر روی باروری شما دارد. در نتیجه، سعی کنید تا وعده های غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، لبنیات و پروتئین های گیاهی داشته باشید که منابع خوبی از ویتامین C، بتاکاروتن، آنتی …

مانند یک سایه نامرئی ما را کنترل می کند. به گزارش بهداشت نیوز، غلبه بر ترس از شکست آسان نیست، اما اگر شما مصمم باشید که در جهت رشد شخصی خود گام بردارید، حتماً موفق خواهید شد تا بر ترس خود غلبه کنید. هیچ قرص جادویی برای بی تفاوت شدن نسبت به ترس ها وجود ندارد. شما باید با ترس های خود روبرو شوید. 1- شناخت علت ریشه ای ترس ترس از شکست شما از کجا ناشی می شود؟ آرام بنشینید، چند …

…. چگونه از گروه شیر و لبنیات استفاده کنید: 1 از شیر های پاستوریزه شده کم چربی ( 5/2 درصد یا کمتر) استفاده کنید. 2 اگر به شیر پاستوریزه دسترسی ندارید، می توانید شیر باز را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس مصرف کنید. 3 سرشیر و خامه کمتر مصرف کنید. 4 از پنیرهای تهیه شده از شیر پاستوریزه استفاده کنید. 5 بستنی هایی را مصرف کنید که از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد. …

. حاملگی هرچه در سنین جوانی و شادابی مادر انجام شود در سلامتی مادر و کودک موثرتر است. بله از عوارض مصرف قرصها تغییرات وزن هست. این نسبت در افراد متفاوت است. اگر مشکلات هورمونی ندارید و قاعدگی های منظم دارید بنده توصیه به استفاده از قرص نمی کنم. اگر همسرتان همکاری کند می توانید از کاندوم استفاده کنید البته درصدی احتمال پارگی، سوراخ بودن و نشت از آن وجود دارد. از …

. مصرف قرصهای حاملگی عقیم نمی کند ولی بعد قطع آنها تا حدود 6ماه و گاها یکسال امکان حاملگی کم می شود. این نسبت در افراد متفاوت است. در بعضی افراد با یک روز فراموش کردن قرص نیز حاملگی رخ می دهد. اگر مشکلات هورمونی ندارید و قاعدگی های منظم دارید توصیه به استفاده از قرص نمی شود. اگر همسرتان همکاری کند می توانید از کاندوم استفاده کنید البته درصدی احتمال پارگی، سوراخ بودن و نشت از آن وجود دارد. از روش …

این سنت ها را هیچ کدام را اسلام نفی و رد نکرده است مثل سنت نوروز، که روایاتی هم در مورد نوروز از اهل بیت نقل شده است و یکی از این سنت هایی که میان اقوام وجود دارد شب یلدا است که آمدند بعضی ها تفکیک کردند و گفتند یل یعنی یک چیز بزرگ و عظیم؛ یل مانند داستان رستم و افراسیاب که در بیت شعر آمده است که رستم یلی بود از سیستان / منش کردمی رستم داستان و دا هم به زبان لُری یعنی مادر ، کلمه یلدا هم یعنی …

کنید به بسته قرص ها توجه کنید. همه یک نوع باشند. منوفازیک باشند. در بعضی بسته ها قرص ها دو نوع و یا سه نوع اند. بعد از 16 ام هم دیگر قرص نخورید. همراه با قرصها یک قرص متوکلوپرامید می توانید مصرف کنید. تایکی دومان ممکن است نامنظم باشد. بعد احتمالا منظم خواهد شد. برای جلوگیری بهترین روش برای شما کاندوم و روش تقویمی است. در این روش با محاسبه زمان تخمک گذاری و رعایت یک فاصله …

سوال من با خانومم این ماه دوبار رابطه محافظت نشده داشتیم.دفعه قبل روز 13 اسفند یکبار از قرصای اورژانسی لوونجسترول استفاده کردیم که 18 ام خونریزی داشتن تا 23.الان دوباره 28ام رابطه محافظت نشده داشتیم آیا مجاز به استفاده از روش اورژانسی هستیم؟راهکار چیه؟لطفا زودتر جواب بدید زمان طلایی نگذره.مرسی . جواب سلام علیکم با هربار رابطه محافطت نشده که نباید قرص مصرف کرد. از روش …

…: کامران حدادی / اسلام عزیز و همه عقلای عالم، بر این نکته تأکید می کنند که مصرف باید مدبرانه و عاقلانه مدیریت شود. همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیت های اجتماعی و آحاد مردم باید در مسیر تحقق این شعار “مهم، حیاتی و اساسی” یعنی”اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه ها”، برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها …

سوال باسلام خدمت شما و تشکر از زحمات بی دریغتان.بنده 2سال و نیم است ازدواج کرده ام1سال و3 ماه پیش بعلت کیست اندومتریوز لاپراسکوپی انجام دادم و بنا به گفته پزشک تا 3 ماه بصورت پیوسته قرص ال دی مصرف میکردک که پریود نشوم.بعد از سه ماه اولین پریودی ام تا 22 روز لکه بینی داشتم که دکتر مجددا گفتند قرص مصرف کنم…از آبان اقدام به بارداری کردم البته بصورت گسسته بدلیل شرایط شغلی همسرم که همیشه حضور …

راهنماییم کنید خیلی نگرانم چون چسبندگی رحم دارم و نباید باردار بشم.با تشکر . جواب سلام علیکم اصولا چسبندگی رحم مانعی برای بارداری نیست. ولی برای فاصله افتادن بین زایمانها بهترین روش برای شما آی یو دی است که البته درصدی احتمال بارداری خارج رحمی دارد. در کل می توانید از کاندوم و روش تقویمی استفاده کنید. . در این روش با محاسبه زمان تخمک گذاری و رعایت یک فاصله ایمن از این …

سوال سلام اقدام به بارداری کردم الآن روز 18 پریودیمه دندان درد شدید دارم چون نمی دونم باردار هستم یا نه می خواستم بپرسم می تونم برم دندان پزشکی دندانم رو بکشم؟ یا پر کنم؟ و چه آنتی بیوتیکی استفاده کنم مرسی خیلی درد دارم . جواب سلام دوست عزیز. محاسبه سن بارداری از روز اول پریود است و تخمک گذاری تقریبا یک هفته بعد از پاک شدن است پس شما الان تقریبا 4 روز از زمان لقاح میگذرد و هنوز لانه گزینی و تقسیمات سلولی شروع نشده. دندانپزشکی اشکالی ندارد. مصرف کپسول آموکسی سیلین و قرص استامینوفن ساده در بارداری اشکال ندارد. …

…> سلام علیکم هر قرصی عوارض خودش را دارد. داروهای ضد بارداری عوارض مشابه دارند. خطر مشکلات قلبی عروقی و ایجاد لخته بخصوص در سنین بالای سی و پنج سال وجود دارد. دردر و تنگی نفس در سمت چپ و همراهی با مصرف قرص اهمیت دارد و باید دارو قطع شود و حضوری برای بررسی و رد موارد جدی و خطرناک به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. معمولا وقتی لکه بینی ناشی از آی یو دی بعد سه ماه اول برطرف نمی شود بهترین راه قطع خونریزی خارج کردن ان است. …

سوال با سلام من حدود دوماه دیگه عروسیمه میخوام پیشگیری کنم از چه روشی استفاده کنم قرص بهتره یا روش های دیگه؟قاعدگیم هم میوفته حدود چند روز قبلش سوال دیگم این بود که قرص های ال دی هر 21 تاش باید مصرف شه تا تاثیر کنه یا نه؟ جواب سلام علیکم اگر قصد پیشگیری با دارو را دارید از یک سیکل یا دو سیکل قبل باید شروع کنید. یعنی روز پنجم سیکل بعدی شروع کنید به مصرف قرص. تا …

با توصیه های که اورژانس دارد، مخصوصاً برای چند قشر مهم شهر تهران، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای اعم از قلبی و تنفسی و کودکان دارند از تردد غیر ضروری خودداری کنند و داروهای خودشان را اگر با توجه به زمینه های بیماری تنفسی و قلبی ملزم به مصرف هستند، استفاده کنند. سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط با تمهیدات اورژانس در روزهای آلوده اظهارداشت: اورژانس تهران تیم هایش را در نقاط مهم پایتخت …

سوال من به علت خونریزی زیاد و درد بسیار قرص ال دی مصرف میکنم،اما نمیدانم که ایا مصرف دایم و بی وقفه صرری دارد یا نه،یا اینکه باید در طول سال چند ماهی را نخورم؟حدود 2 سال است که این قرص را مصرف میکتم و هر سال به مدت 3 یا 4 ماه قطع کردهام و دوباره دل درد زیاد و خونریزی زیاد در ماه 4 داشتهام،می خواستم بدانم که اگر لازم است که وقفهای باشد این وقفه باید هر چند ماه و به چه مدت باشد،با تشکر …

سوال با عرض سلام و خسته نباشیددو سال قبل ازدواج کردم و مدتی بعد متوجه شدیم متاسفاته همسرم به “هپاتیت اتوایمیون” مبتلا هستن و به همین دلیل مجبور به استفاده از دو قرص از خانواده ی کورتن هاست . حالا به نظر میاد با مصرف دارو ها بیماری کاملاً کنترل شده و تحت نظر دکتر متخصصن . مدتیه تصمیم گرفتیم بچه دار شیم. با توجه به اینکه با قطع دارو ها عوارض بیماری بروز می کنه و باید حتماً حتی در هنگام …

هپاتیت B: زنان بارداری که تست منفی هپاتیت دارند می توانند این واکسن را دریافت کنند. این واکسن برای محافظت مادر و جنین علیه عفونت استفاده می شود. تزریق این واکسن سه مرحله ای بوده و قبل و بعد از زایمان صورت می گیرد. زمان تزریق مرحله اول است. آنفلوآنزا: این واکسن می تواند از بیماری های جدی مادر طی دوران بارداری جلوگیری کند. همه زنان بارداری که وارد سه ماهه دوم یا سوم بارداری …

سوال باسلام من طی چهل روزی که ازدواج کردم تاکنون 6بسته از قرص های دوتایی مصرف نمودم باتوجه به اینکه قعلا قصد بچه دار شدن نداریم راهنمایی بفرمایید بهترین وکم عوارض ترین راه پیشگیری چه راهی است؟وهمچنین بفرمایید عوارض این قرص دوتایی چیست؟ باسپاس فراوان . جواب سلام علیکم استفاده از روش اورژانسی در چند سیکل مداوم بیش از یک بار نباید استفاده شود. کار اشتباهی …

بارداری با خود ضرورت مراقبت بهتر از خودتان از جمله دندان هایتان را به همراه می آورد. گرچه بسیاری از زنان دوران 9 ماهه بارداری را بدون مشکل دندانی خاصی می گذرانند. بارداری ممکن است باعث بدتر شدن برخی از عوارض دندانی یا ایجاد عوارض جدید شود. بنابراین چک آپ های مکرر و حفظ بهداشت دندانی می تواند به سلامت شما و کودکتان کمک کند. تغییرات هورمونی بارداری ممکن است بر دهان و دندان های …

می کند. ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم غذایی دریافت می کند، بسیار مهم است و می تواند در رسیدن به هدف مورد نظر اختلال ایجاد نماید؛ مخصوصاً قرص ها و داروهایی که غنی از سدیم هستند. درمانگاه هایی که در جهان مسئول ارائه این نوع رژیم های غذایی هستند تاکید می کنند که مصرف تمام قرص های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش ها استفاده شود. همسر شما نیاز نیست از رژیم خاصی پیروی کنند در مورد ارائه رژیم غذایی بر اساس قوانین سایت امکان ارائه رژِیم امکان پذیر نیست. …

به شلیک کردن کند و … حالا هوش مصنوعی وارد فاز جدیدی شده که به یادگیری ماشینی یا Machine Learning معروف است. فرض کنید یک ربات توانایی یادگیری داشته باشد و به مرور زمان پیشرفت کند، یا دشمنی بعد از مبارزه های پی در پی با شما، مشکلات خود را شناسایی کرده و خود را بهبود بخشد. انسان خود با یادگیری توانست به چنین سطحی برسد. به قطع اینکه یک ربات یا یک نرم افزار بتواند خودش یاد بگیرد …

“),t.close()},t.write(‘


قرص لونژیل (اووسیز) چیست؟

قرص لوونورژسترول با نام تجاری لونژیل و یا اووسیز به عنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی در شرایط اضطراری مصرف می‌شود. این قرص حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری می‌شود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب بهترین روش اورژانسی برای جلوگیری از بارداری است.

این قرص‌ها باید در سال یک یا دو بار استفاده شود؛ زیرا مصرف بی رویه این قرص‌های اورژانسی عملکرد تخمدان و رحم را مختل می‌کند. توجه داشته باشید با مصرف قرص‌های اورژانسی‌ها با دز بالا، میزان هورمون بالایی، وارد بدن می‌شود که ممکن است عوارض بسیار ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. بنابراین استفاده از آنها تنها در شرایط اضطراری که چاره دیگری ندارید ممکن است قابل پذیرش باشد.

مصرف قرص اورژانسی در بارداری چگونه است؟
قرص لونورژسترول در بارداری منع مصرف دارد. در بارداری هیچ نیازی به مصرف این دارو نیست ولی در صورتی که در دوران بارداری قرص‌های ضدبارداری مصرف شد، نگران نباشید؛ برای جنین ضرری ندارد زیرا حاوی پروژسترون هستند.

مصرف قرص اورژانسی در شیردهی چگونه است؟
قرص‌های خوراکی ضدبارداری ترکیبی حاوی دو هورمون ساختگی استروژن و پروژسترون است که مشابه هورمون‌های طبیعی عمل کرده و سبب ایجاد سیکل منظم قاعدگی می‌شوند.
قرص‌هایی که از ترکیب دو هورمون تشکیل شده اند، معروف به قرص های ضدبارداری هستند. در حالی که قرص‌های هورمونی دیگری نیز برای جلوگیری از بارداری وجود دارند که مثلا فقط هورمون ساختگی پروژسترون (پروژستین) را دارند و برای پیشگیری از حاملگی به عنوان قرص اورژانسی در شیردهی مصرف می‌شوند.قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

بعضی از مطالعات نشان داده است که مصرف استروژن موجود در قرص‌های ترکیبی بر مقدار و کیفیت شیر تولید شده در پستان مادر موثر است. بنابراین مصرف این قبیل قرص‌ها به خصوص در شش ماه اول پس از زایمان توصیه نمی‌شود.

به طور کلی مصرف قرص اورژانسی در شیردهی منع شده است. استفاده از قرص‌های اورژانسی در شیردهی باید با نظر پزشک همراه باشد و خودسرانه صورت نگیرد.


در دوران شیردهی برای جلوگیری از بارداری چه قرصی مصرف شود؟
لاینسترونول قرص خوراکی پروژسترونی پیشگیری از بارداری بوده که فقط مادران شیرده تا ۶ ماه پس از زایمان می توانند از آن برای پیشگیری از بارداری استفاده کنند. این قرص باید هر روز در ساعت معینی خورده شود.

این قرصها چگونه از بارداری پیشگیری می کنند؟
دشوار نمودن رسیدن اسپرم به رحم به دلیل افزایش غلظت ترشحات دهانه رحم
جلوگیری از تخمک گذاری ماهانه (در نیمی از استفاده کنندگان)،
تاثیر در مخاط داخلی رحم (اندومتر)

این قرصها به چه میزان از بارداری پیشگیری می کنند؟
اثر بخشی این قرص همزمان با شیردهی به کودک کمتر از ۶ ماه، حدود ۹۹% است.

مزایای قرصهای شیردهی پیشگیری از بارداری کدامند؟
این قرصها طعم شیر مادر را تغییر نداده و از میزان ترشح آن نمی کاهند.
افزایش مدت زمان شیر دهی
عدم نیاز به قطع روش قبل از عمل جراحی
قابل استفاده در مادران شیرده با فرزند کوچک تر از ۶ ماه
نداشتن فاصله ۷ روزه بین بسته ها و کم شدن احتمال مصرف نادرست
بازگشت باروری بلافاصله پس از قطع قرص

قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی چه معایبی دارند؟
قرصها باید همه روزه راس ساعتی معین خورده شوند. در غیر اینصورت ،بویژه در مادران شیردهی که قاعدگی آنها بازگشته است، احتمال شکست روش افزایش می یابد.بنابراین در مصرف منظم این قرصها دقت کنید.
تاثیر کمتر در پیشگیری از بارداری خارج رحمی در مقایسه با بارداری داخل رحمی
نامنظم شدن قاعدگی ها

عوارض شایع قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی کدامند؟
خونریزی نامرتب رحمی: این عارضه معمولا در ماههای اول مصرف دیده شده و ۳-۲ ماه پس از آغاز مصرف از بین رفته و یا کاهش می یابد.

برای کاهش این عارضه چه باید کرد؟
در صورت تداوم خونریزی نامرتب و یا نارضایتی از این وضع، برای قطع خونریزی تا ۵ روز، کپسول مفنامیک اسید۲۵۰ میلی گرمی، روزی ۳ بار و در هر بار ۲ کپسول تجویز می گردد.در صورت ادامه این عارضه بیش از ۳ ماه، با پزشکتان مشورت کنید.

عوارض غیر شایع قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی کدامند؟
کیستهای تخمدانی
در صورت بروز این عارضه به متخصص زنان مراجعه کنید .

عوارض غیر شایع قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی کدامند؟
کیستهای تخمدانی
در صورت بروز این عارضه به متخصص زنان مراجعه کنید.

حاملگی خارج از رحم
در صورت بروزدرد شدید و یکطرفه زیر لگن که با تعویق پریود همراه است. بویژه اگر قرصها را منظم نخورده اید، به پزشک مراجعه کنید.

خونریزی شدید
در صورت بروز این عارضه به پزشکتان مراجعه کنید شاید شما کاندیدای مناسبی برای دریافت این قرصها نیستید.

سردرد
در صورت بروز این عارضه قرصها را قطع کرده و بلافاصله به یک مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

حساس شدن پستانها
با رعایت توصیه های بهداشتی مانند استفاده از پستان بند های محکم، مسکن های معمولی و کمپرس سرد یا گرم رفع می گردد. در غیر اینصورت به پزشکتان مراجعه کنید.

قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی در برخی موارد ،هرگز نباید مصرف شوند:

خونریزی غیر طبیعی رحمی
اختلالات مزمن یا حاد کبدی
(تومور،هپاتیت و .. )
سابقه و ابتلا به سرطان پستان
ابتلای فعلی به ترومبوز وریدهای عمقی( لخته شدن خون در سیاهرگهای عمقی) ، آمبولی
قرصهای پیشگیری از بارداری در برخی موارد فقط باید با تجویز پزشک و در موارد بسیار ضروری مصرف شوند. در این موارد ، معایب این روش باید در مقابل معایب آن سنجیده شود.
وزن بیش از ۷۰ کیلو گرم
سابقه کلستاز بارداری(خارش همراه با زردی به دلیل افزایش نمکهای صفراوی)
فشارخون بالا (۱۶۰/۱۰۰ میلیمتر جیوه و بالاتر)
مصرف همزمان داروهای ضد تشنج، ریفامپین و احتمالا گریزو فولوین
سابقه حاملگی خارج رحمی

قرصهای پیشگیری از بارداری شیردهی در چه زمانی باید استفاده شوند؟
در صورتی که به فرزندتان شیر می دهید، مصرف این قرصها را باید از روز ۴۰ پس از زایمان شروع کرده و شبی یک عدد از این قرصها را میل کنید. قرصها را سرساعت معینی بخورید تا میزان اثر بخشی انها افزایش یابد.

اگر به کودکتان شیر می دهید و هنوز کودکتان کمتر از شش ماه سن دارد، می توانید از این روش استفاده کنید برای تغییر از سایر روشها می توانید براساس موارد زیر اقدام کنید:

اگر از قبل از قرصهای ترکیبی پیشگیری از بارداری استفاده کرده باشید،،می تواند بلافاصله خوردن قرص پروژسترونی را آغاز کنید. در این صورت، نیازی به استفاده از کاندوم نخواهد بود.

اگر قبل ازاین روش، ازآمپولهای سه ماهه پیشگیری از بارداری استفاده می کردید،در زمان تزریق دوز بعدی یا حداکثر یک هفته بعد از آن می توانید خوردن قرص پروژسترونی را شروع کنید.در این صورت دیگر نیازی به استفاده از روش کمکی مانند کاندوم ندارید. به خاطر داشته باشید ،در صورت تاخیر بیشتر از یک هفته از زمان تزریق دوز بعدی آمپول،در هفته اول علاوه بر قرصهای شیردهی باید از کاندوم نیز استفاده کنید.

در صورتی که قبل از این از روشهایی مانند کاندوم و آی یودی استفاده می کردید، باید در ۵ روز اول قاعدگی و ترجیحا روز اول قاعدگی، استفاده از لاینسترول را آغاز کنید،در غیر اینصورت باید بمدت یک هفته از کاندوم نیز همزمان با قرصهای شیردهی استفاده کنید.

در صورتی که به فرزند کوچکتان شیر می دهید و فرزند تان کوچکتر از ۶ ماه است و قرصها را در روز ۴۰ پس از زایمان شروع نکرده اید، برای استفاده از لاینسترونول ابتدا، باید احتمال بارداری را با ازمایش خون بتاHCG چک کنید و در صورت منفی بودن آزمایش بارداری، پس از آن لاینسترونول را استفاده کنید.

روش مصرف قرصهای شیردهی:
هر بسته لاینسترونول ۲۸ قرص دارد که باید هر شب یک عدد از آن راس ساعت معینی خورده شود.
برای پرهیز از فراموش کردن قرص، خوردن قرص را با یک کار مداوم هر روزه مانند مسواک زدن، نماز خواندن، و… هماهنگ نمایید.
شروع مصرف بسته بعدی قرص بلافاصله پس از پایان بسته قبلی است.
دقت کنید: بین مصرف دو بسته قرص نباید هیچ فاصله زمانی وجود داشته باشد.

در صورت فراموشی قرصهای شیردهی باید چه اقدامی انجام دهیم؟
تا سه ساعت: اگراز زمان فراموشی قرص کمتر از سه ساعت گذشته است،هنوز فرصت دارید آن را جبران کنید. در این صورت قرص فراموش شده را به محض به خاطر آوردن بخورید.
بیش از سه ساعت : اگر بیش از سه ساعت از فراموشی قرص گذشته است به محض به خاطر آوردن، قرص فراموش شده را مصرف کنید. و تا ۲ روز یا آمیزش نداشته باشید و یا از یک روش کمکی مانند کاندوم هم استفاده کنید.
فراموشی دو قرص: باید به محض یادآوردن،قرص های فراموش شده یکجا خورده شده وبقیه قرص ها ادامه یافته و تا ۷ روز از روش کمکی مثل کاندوم استفاده شود.
در صورت داشتن نزدیکی محافظت نشده در این دو روز از روش اورژانس استفاده شود.در صورت پریود نشدن در مدت ۶-۴ هفته پس از فراموشی، بررسی بارداری لازم است. در صورت استفاده از روش اورژانس پس از گذشت ۳ هفته باید بررسی های لازم برای تعیین وضعیت بارداری انجام شود.
اگر از قرصهای شیردهی استفاده می کنید باید معاینات و آزمایشهای زیر را انجام دهید.

      اندازه گیری و ثبت فشار خون
      پاپ اسمیر
      اندازه گیری وزن
      علایم خطرناک

اگر هرکدام از علائم زیر را در خود مشاهده کردید، مصرف قرصها را قطع کرده و به یک مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید:

سردرد شدید (میگرن، سردردهای همراه با تاری دید)،
درد شدید قفسه سینه پس از شروع مصرف لاینسترنول،
خونریزی نامرتب رحمی و یا هر خونریزی بدون دلیلی که احتمال بیماری زمینه ای و یا حاملگی را مطرح کند
زردی پوست و چشم
درد شدید شکمی بخصوص در قسمت پایین شکم و لگن (احتمال EP و پارگی کیست تخمدان)
به خاطر داشته باشید که استفاده از این روش حداکثر تا ۶ ماهگی کودک و همزمان با شیردهی مجاز است در این صورت، پیگیری و بررسی های لازم در فاصله های زمانی ۳ ماهه انجام می شود. دراین بررسی ها وزن وفشار خون شما اندازه گیری خواهد شد.
در صورت بروز هرگونه مشکل ،براساس مواردی که در بالا آمده است، به پزشکتان مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که استفاده از قرصهای پروژسترونی خوراکی پیشگیری از بارداری هیچ افزایشی در فشار خون های سیستولیک و دیاستولیک یا بروز بیماری فشار خون ایجاد نمی کند.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

مدپلاس

 

وونورژسترل یا  لوونورژسترول (Levonorgestrel) یک داروی پیشگیری از بارداری بعد از مقاربت جنسی، و یا مشکوک به بارداری می باشد.
لوونورژسترول یک پروژسترون است و اینکه دقیقا چگونه کار می کند شناخته شده نیست.

این دارو از بارداری با مهار تخمک گذاری، یا تغییر پوشش رحم برای جلوگیری از لانه گزینی اگر لقاح اتفاق می افتد جلوگیری می کند.

لوونورژسترل برای پیشگیری از بارداری اضطراری و مقاربت محافظت نشده و یا شکست های پیشگیری از بارداری شناخته شده و یا مشکوک به کار می رود؛ برای به دست آوردن کارآیی، قرص باید در اسرع وقت ظرف 72 ساعت پس از مقاربت مصرف گردد.قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

قرص لوونورژسترول تنها با نسخه پزشک برای زنان جوان تر از سن 17 سال و بالاتر در دسترس می باشد؛ قرص لوونورژسترول برای استفاده روزمره به عنوان پیشگیری از بارداری تجویز می گردد.

نام ژنریک: لوونورژسترل یا  لوونورژسترول (Levonorgestrel)

نام تجاری:  My Way٬Next Choice٬Plan B٬Plan B One-Step

کلاس درمانی: پیشگیری از بارداری، پروژسترون

کلاس دارویی: پروژستین

 

مطمئن شوید که شما با خیال آسوده می ​​توانید این دارو را استفاده نمایید، اگر شما دارای هر یک از شرایط زیر می باشید با پزشک خود در جریان بگذارید :

شما به هر عنصر در لوونورژسترول حساسیت دارند
شما گمان می کنید که حامله هستید
شما خونریزی غیر طبیعی واژینال دارید
شما در حال استفاده nevirapine، ریفامپین، و یا مخمر سنت جان هستید
شما یک سکته مغزی و یا سابقه خونریزی از مغز، شناخته شده و یا سرطان پستان مشکوک، و یا یک اختلال لخته شدن خون داشته اید

اگر شما سابقه حاملگی خارج رحمی و قبل از قاعدگی داشته اید
اگر شما مبتلا به دیابت می باشید

اگر شما باردار هستید، قصد باردار شدن دارید ، یا در حال تغذیه کودک با شیر خود می باشید

اگر شما باردار هستید نباید از این دارو استفاده نمایید زیر لوونورژسترل میتواند به جنین شما آسیب برسانند و یا حتی ممکن است باعث نقض در هنگام تولد شود

هورمون های موجود در داروهای ضد بارداری می تواند به شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. این دارو همچنین ممکن است باعث کاهش تولید شیر مادر شود.

اگر شما پس از مصرف این دارو دچار هر یک از عارضه های جدی زیر شدید٬ با پزشک خود تماس گرفته و او را در جریان قرار دهید .

خونریزی قاعدگی سنگین یا نور
گرفتگی
قاعدگی نامنظم
درد
درد در لگن
توقف خونریزی قاعدگی

درد شکم یا معده
سرگیجه
سردرد
تهوع
حساسیت به لمس پستانها
خستگی یا ضعف غیر معمول
اسهال و استفراغ

داروهای دیگر ممکن است توسط این دارو تحت تاثیر قرار گیرند٬ قبل از استفاده از این دارو، با دکتر خود در مورد تمام نسخه ها و داروهایی که استفاده می کنید بگویید٬ به ویژه داروهای زیر. این شامل ویتامین ها، مواد معدنی، داروهای گیاهی و داروهای تجویز شده توسط پزشکان دیگر و … است .

ترانس امیک اسید
کاربامازپین
Dabrafenib
فنتانیل
ایزوترتینوئین
Mitotane
Piperaquine
تئوفیلین
تیزانیدین

فرمول شیمیایی:

مطلب قبلی

داروی اپری Apri

مطلب بعدی

اویان Aviane

سوماتروپین

آلپرازولام Alprazolam

آمپی سیلین

جنتامایسین

کلرامفنيکل | Chloramphenicol

تهیه روغن گل سرخ در خانه

عالی بود این قرص شگقت انگیزه

سلام من این قرص رو روز 3 عید خوردم، 12 پریود شدن در صورتی که وقت پریودم نبود، بعد 3_4 روز پاک شدم،امروز یعنی 19 باز به خونریزی افتادم، در صورتی که تایم پریود هام دقیق و 25 هر ماه بود، درد سینه هم دارم، امکان مراجعه به پزشک هم ندارم، لطفا راهنماییم کنید

سلام من روز ٦پريودم نزديكي داشتم بعد از ١٠ساعت دو عدد قرص لونژيل خوردم،ميخوام بدونم اگه من يه هفته بعد روز تخمك گذاريم نزديكي داشته باشم امكان حاملگي وجود داره يا اثر قرص هنوز تو بدنم وجود داره و حامله نميشم؟

سلام دوستان من با نامزدم روز22ام سیکل ماهانه ام بدون اینکه دخول کند مایع منی شو روی واژنم ریخت حدود 4روز بعد دوتا قرص لوونوژسترول باهم خوردم آیا احتمال بارداری هست؟؟ تورو خدا جواب بدید استرس دارم.

دوست عزیززمان دقیق تخمک گذاری میشه(سیکل بارداری/2)+-2
یعنی دوره ات رو تقسیم بر دو کن جواب رو باضافه و منهای دو کن.توی این مدت زمان تخمک آزاد میشه.
البته باید حتما دوره ات تنظیم باشه.

سلام..من 6ساله ک ازدواج کردم و راه جلوگیریم طبیعی تقویمی بوده..4سال اول با این روش پیش رفتم خیلی خوب بود فقط مواقعی ک حس میکردم لازمه همین قرص مصرف میکردم.بعداز بارداری دوره ام تنظیم هس ولی بخاطر بارداری کمی عفونت دارم خیلی کم..اما هنوزم ازهمین روش استفاده میکن..سوالم اینه آیا با این وضعیت بعدازمصرف این قرص مطمئن باشم ک بار دار نمیشم

لطفا زمان دقیق تخمک گذاری رو بگید؟

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی

خیلی عالی بود

سلام خسته نباشین…
عذر میخوام من بعد ارضا سدن مایع منی رو داخل واژن خالی شد..
الان چه دارویی برای باردار نشدن استفاده بشه؟

همین “لوونورژسترل” جواب گو هست ؟

سلام…من با همسرم امیزش بدون روش جلوگیری داشتم ک منی داخل واژنم ریخت.بعدهم من ۸عدد قرصLDخوردم و ۱۲ساعت بعد هم۱عدد قرص لوژسترول خوردم اما صبح ک بیدارشدم دردشکم و حالت تهوع داشتم.تا بعدازظهر ک بهتر شدم..نمیدونم الان احتمال بارداریم هس.دوره عادت من۲۸ روزه است.و۱۵فروردین پاک شدم

سلام من با نامزدم رابطه داشتم و منی ایشون وارد بدنم شد ده ساعت بعد دو تا قرص لونوژسترول ۱/۵ خوردم امکان داره حامله بشم لطفا جواب بدید

د از رابطه قرص لونورژسترول خوردم امکانش هست حامله بشم.یا رو بچم تاثیر بذاره برای همین یه بار؟

سلام من سکس بدون جلوگیری داشتم وهمه منی داخل واژنم ریخت بعدش که رفتم دستشویی یه عالمه بود که بیرون ریخت 6 ساعت بعدش قرص لونورژسترول 1.5 درصد خوردم، میخوام بدونم دیگه چه کاری میتونم انجام بدم که احتمال بارداریم صفر بشه، درضمن سکس در روزهفتم پریودیم بود که پاک شده بودم، خواهش میکنم زودتر جوابمو بدین، خیلی دلشوره دارم، بگین دیگه چیکار کنم؟

با سلام
در زمان تخمک گذاری ام (یکی دو روز بعد پریودم) با کاندوم نزدیکی داشتیم . چهل و هشت ساعت بعد حدودا دوتا قرص لونو ژستریل استفاده کردم . سه روز بعد دستا و پاهام لمس بودن که معمولا وقتی خیلی کم خونم این اتفاق میفته بعد از ۵ روز حدودا الان خونریزی خفیف دارم . باید چه کنم از عوارض داروست؟

من بعد از قرص اول یادم رفت قرص دوم رو بخورم. مشکلی نداره؟

با سلام من دختری باکره هستم،با نامزدم رابطه برقرار کردیم اما دخول سطحی صورت گرفت،من سریعا خود را شستشو دادم اما مقدار کمی خون مشاهده کردم،بنابراین سریعا دو قرص لوونورژسترل را طی دو ساعت همزمان مصرف کردم،اما احساس کمردرد و دلدرد زمان پریود را دارم،میخواستم بدانم آیا من هنوز باکره هستم و امکان بارداری تا چه حد است؟خواهشا به سوالم جواب بدین،واقعا فوری هست،با تشکر

من با همسرم رابطه ی مقعدی داشتم و منی ایشون داخل مقعد من ریخته شد ولی من این قرص رو بعد از 15 ساعت مصرف کردم احتمال بارداری وجود داره یا نه

خیر

سلام من بانامزدم نزدیکی سطحی داشتم باکره هستم ودخولی انجام نشد.روزپنجم پریودم بودوقتی رابطه داشتیم نامزدم انزال کمی داشت که روی نواربهداشتی من ریخت و متاسفانه من ازهمون نواراستفاده کردم.روزپنجم و ششم و هفتم مثل هرماه خونریزیمو داشتم وامروز ب خاطرنگرانی ب متخصص مراجعه کردم و دوعدد قرص اووسیز۱/۵ همون لوونورژسترل بهم داد با فاصله ۱۲ساعت مصرف کنم این قرصو زمانی مصرف کردم که هنوز ۴۸ساعت از رابطمون نگذشته بود به نظر شما خطری هست؟خواهش میکنم سریعتر جواب بدید

سلام .مریم عزیز با اوضاعی که توضیح دادین احتمال حاملگی در حد صفر هستش

سلام من با همسرم رابطه داشتم که دخول صورت نگرفت اما مقداری از مایع منی ایشان ریخته شد جلوی بدنم نزدیک قسمتی که خانمها زایمان میکنن و خون قادگی ازانجامیاد قرص لونورژسترول 1ونیم را خوردم ایا باز باردار میشم یاخیر . یا بستگی به قاعده شدنم داره

سلام.
ببینید احتمال بارداری رو نمیشه دقیق اندازه گرفت . ولی با وضعیت شما بعیده منجر به بارداری بشه . تست های خانگی رو برای مطمعن شدن استفاده کنید . و در نهایت در صورتی که مشکوک شدین حتما به دکتر زنان مراجعه بفرمایید .

سلام من با نامزدم رابطه نزدیک داشتم اما نزدیکی ازجلو صورت نگرفته اما فقط مقداری از منی ایشان درجلوی بدنم ریخته شد که من این قرص را یک ونیم این دارو را مصرف کردم بنظر شما باردارمیشم یانه سریعا راهنمایی کنید نگرانم

سلام ن تاثیری نداره
منم بک سوال داشتم
من باکره هستم و با نامزدم رابطه سطحی داشتم ک هیچ دخولی صورت نگرفت .در روز 7ام عادت ماهیانه بودم.اصولا تا روز 4-5عادتم خونریزی دارم و تا روز 10لکه بینی.برای احتیاط حدود18ساعت بعد دو قرص لوونورژسترون0/75یک جا و 12ساعت بعد یکی دیگه خوردم ایا با این شرح احتمال بارداری در من هست؟

سلام.
خیر احتمال بارداری نزدیک به صفره .

دیروز بخاطر اصرار همسرم بعد از تقریبا72 ساعت از نزدیکی دو قرص لوونورژسترل خوردم. ولی خیلی نگران هستم که اگر حامله بشوم این دارو بر روی بچه تاثیر گذاشته باشد.. لطفا راهنماییم کنید..

سلام دوستان اگر تجربه ای دارید در اختیار سارا خانوم قرار بدید
سارا خانوم بهترین راه ممکن کمک و مشاوره از یک ماما یا دکتر می باشد
با تشکر

سلام دوستان اگر تجربه ای دارید در اختیار سارا خانوم قرار بدید
سارا خانوم بهترین راه ممکن کمک و مشاوره از یک ماما یا دکتر می باشد
با تشکر

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

مشخصات من را ذخیره کن

کد کپچا *

دریافت مطالب جدید , اخبار و اطلاعیه ها در ایمیل شما

 

از عضویت شما سپاسگذاریم . ایمیل خود را جهت تایید بررسی کنید

مطالب تصادفی

رژیم غذایی و اضافه وزن بیشتر هنگام بارداری

دانستنی ها و راه حل‌های بی‌اشتهایی کودکان


دانستنی های شستن و حمام کردن کودکان


با نوشیدن آب چغندر فشار خون را کاهش دهید


آشنایی با خواص کاهو و مضرات آن


عوارض قلبی ناشی از داروهای ADHD


چسبندگی آلت تناسلی یا لابیا ها در دختران


عوارض بیماری دیابت چیست؟


درمان تنبلی کبد با کاسنی


درمان کم خونی و پلاکت پایین با گیاه شبدر

نحوه ی تربیت کودک،نباید این جملات را به کودک…


داروخانه ها در بريتانيا


روش های کاهش خر و پف


همه چیز در مورد آمبولی ریوی


مشکلات بانوان در رسیدن به اوج لذت جنسی


یک رژیم غذایی سالم با غلات کامل


نکات ساده غذایی برای کاهش وزن زیاد


اهمیت تغذیه در باروری مردان


تـراژدی مرگ کودک

زمانی که سیســتم ایمنی پیام هــای غلطی را به پوســت می فرســتد و باعث رشــد بیشتر ســلول های آن می شــود؛ چندین لایه ســلول مرده به شکل پوســته های ســفید رنگ در سطح پوست تجمع پیدا می کنند.

(بیشتر بخوانید : پسوریازیس )

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی
قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل در شیردهی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *