قرص رانیتیدین و شیردهی

خواص دارویی و گیاهی

الف- راهنمايي هاي عمومي براي مصرف صحيح دارو:

قبل از مصرف اين دارو در موارد زير با پزشك خود مشورت نماييد:

1- سابقه واكنشهاي حساسيتي و غير عادي نسبت به رانيتيدين، سايمتيدين، فاموتيدين و ساير داروهاي اين دسته.

2- بارداري و شيردهي

3- مصرف همزمان ساير داروها مانند: آنتي اسيدها، كتوكرونازول، سوكرالفات، داروهاي مضعف مغز استخوان، نفيديپين، فني توئين، تئوفيلين، وارفارين و پروكائين آميد.

4- در صورت ابتلا به ساير بيماري ها مانند بيماري كليوي و يا كبدي.

 ب- مصرف در بارداري و شيردهي:

رانيتيدين از جفت عبور نموده، در شير مادر نيز ترشح مي شود.  لذا مصرف آن در دوران بارداري و شيردهي بايد با احتياط و تحت نظر پزشك صورت گيرد.

 پ- هشدارها:

1- مصرف رانيتيدين نتيجه تستهاي پوستي تشخيص حساسيت و تستهاي تعيين ميزان ترشح اسيد معده را تحت تأثير قرار مي دهد. لذا پزشك مربوطه را از مصرف رانيتيدين آگاه كنيد.

2- به خاطر داشته باشيد كه برخي داروها مثل آسپرين، برخي از غذاها و نوشيدني ها ( نوشابه هاي گازدار و نوشابه هايي كه از مركبات تهيه شده اند)موجب تحريك معده و بدتر شدن مشكل شما خواهند شد.

3- استعمال دخانيات با افزايش ترشح اسيد معده موجب كاهش اثر اين دارو مي شود، لذا در حين مصرف رانيتيدين  از استعمال دخانيات خودداري نماييد.

4- در صورت ادامه يا بدتر شدن درد، پزشك خود را مطلع سازيد.

 ت- مقدار و نحوة مصرف دارو:

مقدار و نحوة مصرف دارو براي هر بيمار را پزشك تعيين مي كند ولي نكات مهم در مورد مصرف معمول و نحوة مصرف رانيتيدين به شرح زير است:

1- بطور كلي چنانچه قرص رانيتيدين بصورت روزي يكبار تجويز شده است، آنرا قبل از خواب ميل كنيد. در صورت تجويز روزي دوبار آنرا در هنگام صبح و قبل از خواب ميل كنيد. مقادير بيشتر را با هر وعده غذا و قبل از خواب ميل كنيد.

2- پس از شروع مصرف رانيتيدين تا بهبودي درد معده ممكن است مدتي طول بكشد، در اين فاصله چنانچه براي كاهش درد از داروهاي ضد اسيد استفاده مي كنيد، بين مصرف اين دو دارو حداقل نيم ساعت فاصله زماني در نظر بگيريد.

3- دورة درمان را حتماً كامل كنيد و در اين فاصله نيز جهت كنترل پيشرفت درمان به پزشكتان مراجعه كنيد.

4- مقدار مصرف معمول قرص رانيتيدين در بيماري هاي مختلف به شرح زير است:

15 ميلي گرم (يك قرص) دو بار در روز و يا 3 ميلي گرم (دو قرص) قبل از خواب در درمان زخم دوازدهه.

15 ميلي گرم (يك قرص) قبل از خواب در پيشگيري از زخم برگشتي دوازدهه

15 ميلي گرم ( يك قرص) دو بار در روز براي زخم خوش خيم و فعال معده، در درمان ترشح بيش از حد اسيد معده مثلاً در سندرم زولينگراليسون  و در درمان بيماري بازگشت محتويات معده به مري.

تعيين مقدار مصرف براي كودكان و افراد مسن توسط پزشك انجام مي شود.

5- در صورت فراموش كردن يك نوبت مصرف دارو، بلا فاصله پس از يادآوري آنرا ميل كنيد، ولي چنانچه تقريباً زمان نوبت بعدي فرا رسيده باشد از دوبرابر كردن مقدار دارو خودداري كنيد.

 ث- عوارض جانبي:

هر دارو به موازات اثرات درماني مطلوب ممكن است باعث بروز برخي عوامل ناخواسته نيز بشود. اگر چه غالب اوقات همة اين اثرات ظاهر نمي شوند اما در صورت بروز ممكن است نياز به مراقبت پزشكي داشته باشند، در صورت بروز هر كدام از اثرات جانبي زير بلافاصله به پزشك اطلاع دهيد:

سوزش، خارش، قرمزي و بثورات پوستي، ضربان تند يا نظم قلب، گلودرد، تب يا گيجي، گرفتگي در قفسه سينه، خونريزي غير عادي،‌ خستگي يا ضعف غير عادي.

برخي عوارض نيز با ادامه درمان از بين مي روند مانند: تاري ديد، يبوست، اسهال، سرگيجه، سردرد،‌درد عضلات و مفاصل،‌ تهوع يا استفراغ و بثورات پوستي. در صورت ادامه اين عوارض به پزشك اطلاع دهيد.

 ج- مسموميت:‌

در صورت مصرف اتفاقي مقادير زياد بيش از حد توصيه شده و بروز مسموميت پزشك را مطلع كنيد. در اين شرايط با توجه به اينكه ضد سمي براي رانيتيدين و تركيبات مشابه شناخته نشده است،‌درمان علامتي علائم مسموميت و تخليه محتويات معده با نظر پزشك انجام خواهد شد.

 چ- شرايط نگهداري:

اين دارو را دور از دسترس كودكان، دور از رطوبت، گرما و نور مستقيم و در دماي كمتر از 3 درجه سانتيگراد قرار داده و از نگهداري و مصرف داروهاي تاريخ گذشته خودداري كنيد.

 ح- بسته بندي:


ساخت ايران

شركت ايران دارو (سهامي عام)

تهران – ايران

آدرس پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در قم لیست و آدرس پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک ، جراحی زیبایی ، متخصص جراحی پلاستیک، متخصص جراحی زیبایی ، متخصص جراحی ترمیمی در شهر قم

ممکن است به هر علتی ختنه یک فرد تا سن بزرگسالی به تاخیر افتاده باشد و پدر و مادر او موفق به انجام این سنت نبوی برای فرزندشان نشده باشند. ختنه در بزرگسالی هیچ اشکالی ندارد و موجب هیچ عیب و ننگی نیست.

کدو حلوایی کدو حلوایی نماد آشپزی فصل پاییز است که در هر سبزی فروشی می توان انواع آن را پیدا کرد ، پس فصل پاییز شروع خوبی برای آشپزی با کدو حلوایی است.کدو حلوایی ، شیرین ، مقوی و پر از رنگ و دلنشین است. اسمش کدوتنبل است! البته به آن کدو حلوایی هم

یکی از این جاها، بیضه است. در قسمت فوقانی هر بیضه، شبکه ای از سیاهرگهای در هم پیچیده وجود دارد. اگر به هر دلیل این سیاهرگ ها دچار اختلال شوند؛ واریس سیاهرگهای بیضه به وجود می آید که به آن واریکوسل گفته می شود. از واریکوسل به عنوان شایعترین دلیل

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش پوبیس یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد.

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش کشاله ران یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد:

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش روماتیسم یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد:

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش تخمدان یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد:

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش خون ساز یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش موضعی یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگرد ..

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش لغزان یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش خورشیدی یرای درمان بیماریهای مختلف به شرح زیر تقدیم میگردد

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش گونه یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگرد

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش پیشانی یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگرد

آقای دکتر فرهاد عبداله زاده جراحی ناخن فرو رفته در گوشت شست پا را در مطب شخصی خود در شهر قم با بهترین روش انجام میدهند

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش پستان یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگردد

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش کبد یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگردد.

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش کلیه یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگردد.

در ادامه ی مبحث جالب و آموزنده ی بادکش درمانی کاربردهای بادکش ریه یرای درمان بیماریهای مختلف به شرج زیر تقدیم میگردد

به خدا، پزشک عمومی هستم که به مکاتب مختلف درمانی معتقدم.

برای درمان بیمارانم از طب کلاسیک و طب سنتی کمک می گیرم. در زمینه بیماریهای داخلی، اطفال، پوست، اعصاب و مهارتهایی همچون حجامت، ختنه و جراحیهای سرپایی کار میکنم

نشانی مطب

کلیه حقوق سایت متعلق به آقای دکتر فرهاد عبداله زاده می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *