قرص برای pms

خواص دارویی و گیاهی

قرص برای pms
قرص برای pms

قرص PMS (پی ام اس) یک مکمل غذایی حاوی منیزیم، ویتامین ها و عصاره ویتاگنوس(Vitex Agnus Castus) است شما با مصرف این قرص می توانید از شر مشکلات قبل از قاعدگی رها شوید . اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، درد های شکمی و غیره در بعضی از دوشیزگان و بانوان به حدی است که در زندگی روزمره و حتی کار روزانه آنها اثر منفی می گذارد . PMS یک داروی مفید و موثر است که برای تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد.

سندرم PMS به علت عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند موثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک chast tree ، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، نشان می دهد که این ماده حاوی فلاوونوئیدها و گلیکوزیدها یی است که عدم تعادل هورمون های زنانه را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم اسیدهای چرب ضروری میوه chast به طور غیر مستقیم مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم PMS کاهش می یابد.

مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه chast از قرون وسطی شروع شده و در سال 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که قرص PMS اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد.


قرص برای pms

سندرم پیش از قاعدگی(PMS)، مجموعه ای از علائم است که خیلی از زنان در طول یک تا دو هفته قبل از قاعدگی تجربه می کنند. این علائم ممکن است فیزیکی، روانی و احساسی باشد. بعد از شروع خونریزی این علائم از بین می رود.
محققین، مطمئن نیستند که علت این علائم چیست. بهترین توضیحی که می توان در این مورد مطرح کرد این است که علائم PMS، به تغییرات دوره ای مربوط است:

علایم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می شوند.


معمول ترین علایم روحی شامل:


و علایم جسمی شامل:

هرچند تعداد علایم و نشانه های بالقوه این بیماری بسیار زیاد است، اما اکثر زنان فقط به بعضی از این مشکلات دچار می شوند. شدت این مشکل در زنان متفاوت می باشد، در بعضی این مشکل قابل تحمل بوده و در بعضی دیگر باعث اختلال در زندگی روزانه می شود. اگر شما در کنترل این مشکل موفق نبودید می بایست به پزشک مراجعه نمایید.


توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

قرص PMS دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.



بیشتر بخوانید:

سندروم قبل از قاعدگی یا pms،بهترین راهکارها برای دوران pms


آشنایی با قرص تاخیر قاعدگی پریمولوت (Primolut)

علت بد اخلاقی و تندی خانم ها در زمان شروع عادت ماهانه + درمان


نحوه محاسبه چرخهٔ قاعدگی یا سیکل قاعدگی



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

یک قرص صبح و یک قرص شب، ترجیحاً قبل از غذای اصلی با یک لیوان آب میل شود. همچنین پیشنهاد می شود برای یک دوره 2 تا 3 ماهه درمان ادامه یابد. و این دوره مجدداً می تواند تکرار شود.
توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

مواد اکتیو و فعال : عصاره خشک (Chast (Vitex Agnus Castus ویتاگنوس 50 میلی گرم اکسید منیزیم 250 میلی گرم (Magnesium Oxide) ویتامین های D3, B1, B6, E PMS (اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، دردهای شکمی و غیره) در بعضی دوشیزگان و بانوان به حدی است که زندگی روزمره و حتی کار روزانه، اثر منفی در بر دارد. PMS، با عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند مؤثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک Chast Tree، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، دارای فلاوونوئیدها و گلیکزیدها بوده که عدم تعادل هورمون های زنانه فوق را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم روغن های اساسی میوه Chast به طور غیر مستقیم به مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم فوق کاهش می یابد. مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه Chast از قرون وسطی شروع شده و در سال های 1989 و 1998 و 1999 و 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که PMS 50 اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد. PMS 50، با بهره گیری از وجود ترکیبات Chast Tree، منیزیم و انواع ویتامین ها که در بابا نام برده شد، یک داروی مفید و مؤثر در تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد. توجه : این محصول صرفاً مکمل رژیمی غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری و یا درمان بیماری نمی باشد. (برگرفته از بروشور محصول)

باسلام،من قرص لووتیروکسین و آسنترا و نورتیلیپتیلین مصرف میکنم میخواستم بدونم میتونم از این مکمل استفاده کنم ،تداخلی با داروهام نداره؟

با سلام

کاربر گرامی، در صورت مصرف این محصول با دو ساعت فاصله از هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

قرص برای pms

این برای کاهش درد و احساس های عصبی و موارد اینگونه برای قاعدگی خوبه ؟ یا توصیه دیگه ای دارید ؟

کاربر گرامی با سلام،
با توجه به ترکیباتی همچون ویتاگنوس ، ویتامین ها و اکسید منیزیم ، این مکمل در حفظ تعادل بین هورمون های استروژنی و پروزسترونی بسیار موثر می باشد . مصرف 1 عدد قرص صبح ، 1 عدد شب توصیه می شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام.من تمامی علایم پی ام اس رو دارم و خیلی آزار دهندس برام.ضمن اینکه از داروی لووتیروکسین برای کم کاری تیرویید استفاده میکنم.ممکنه تداخل داشته باشه با این مکمل؟! پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم

با سلام

کاربر گرامی، در صورتی که بین زمان مصرف این محصول و لووتیروکسین دو ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد، مصرف این محصول تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام .چه طور میتونم دارو رو تهیه کنم؟

سلام , برای تهیه دارو می توانید به داروخانه مرکزی جمالزاده ( آدرس در سایت قید گردیده است ) مراجعه نمایید .

میشه بدون نسخه پزشک مصرف کرد؟من یک سری علائم سندرم پیش از قاعدگی‌رو دارم مثل اکنه بی حوصلگی درد سینه و….که ماهانه تکرار میشه میتونم از این محصول بدون مراجعه به پزشک ستفاده کنم؟باعث بهبود علائم اکنه قبل قاعدگی هم میشه؟شما این قرص رو پیشنهاد میدین یا ول وومن؟ممنون

با سلام
کاربر محترم، آکنه را نمی توان جزو علایم سندرم قبل قاعدگی محسوب نمود ولی در مورد سایر علایم مطرح شده، این محصول کاربرد دارد. در مورد آکنه توصیه می گردد به پزشک متخصص پوست جهت ارزیابی های بیشتر مراجعه فرمایید.
با تشکر
مسئول فنی داروخانه (داروساز)

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص برای pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص برای pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص برای pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص برای pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) (به انگلیسی: Premenstrual Syndrome) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) (به انگلیسی: Premenstrual Tension) مجموعه‌ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخهٔ قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند. تعاریف پزشکی از PMS به الگویی مداوم از نشانه‌های فیزیکی و عاطفی (روانی) محدود می‌شود که تنها در طول فاز لوتئال از چرخهٔ قاعدگی، اتفاق می‌افتد، که از «شدت کافی برای تداخل با برخی از جنبه‌های زندگی» برخوردار هستند.[۱]
به‌طور خاص، نشانه‌های عاطفی (روانی) برای تشخیص PMS، باید حضور داشته باشد. نشانه‌های خاص روانی و فیزیکی منتسب به PMS از زنی به زن دیگر متفاوت است، با اینحال الگوی علائم برای هر زن، به‌طور فردی، قابل پیش‌بینی است. این نشانه‌ها در طول ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد، و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می‌شود.

تنها درصد کمی از زنان (۲ تا ۵٪) علائم پیش از قاعدگی بارزی دارند که می‌توان آن را از ناراحتی عادی مرتبط با قاعدگی زنان سالم جدا کرد.[۱][۲]
از نظر فرهنگی، مخفف PMS در کشورهای انگلیسی زبان بسیار شناخته شده می‌باشد و به مشکلات مرتبط با قاعدگی اشاره می‌کند، و این مخفف بدون توجه به تعریف پزشکی آن، به‌طور گسترده‌ای در گفتگوهای محاوره‌ای و عادی استفاده می‌شود. در این موارد، علائم به ندرت بدون استفاده از مخفف بیان می‌شوند، و اشاره به معنی ضمنی آن بیشتر از تعریف بالینی آن مورد توجه است.

«اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی» (PMDD) حالتی بسیار شدیدتر است که به عنوان یک اختلال روانپزشکی مشابه با افسردگی تک قطبی در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۲۰۰ علامت متفاوت مرتبط با PMS است که سه نشانهٔ مهم آن عبارتند از کج‌خلقی (irritability)، تنش (tension) و اضطراب (dysphoria)(خوشحال نبودن)
بیش از ۲۰۰ نشانهٔ متفاوت با PMS همراه شده‌است، اما سه تا از برجسته‌ترین نشانه‌ها عبارتند از: تحریک پذیری، تنش و بی‌قراری (ناخشنودی).[۱] نشانه‌های عاطفی و غیر اختصاصی مشترک عبارتند از: استرس، اضطراب، مشکل در بخواب رفتن (بی خوابی)، سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی و تغییر در میل جنسی[۳] تعاریف رسمی مطلقاً نیازمند به حضور نشانه‌های عاطفی(emotional) به عنوان شکایت اصلی از PMS می‌باشند؛ حضور نشانه‌های فیزیکی مرتبط با چرخهٔ قاعدگی عبارتند از: نفخ، دلپیچه، یبوست، تورم یا حساسیت به لمس پستان، آکنه مربوط به چرخه قاعدگی و دردهای مفصلی یا عضلانی.

نشانه‌های دقیق و شدت آن‌ها از زنی به زن دیگر و حتی از چرخه‌ای به چرخه دیگر متفاوت است. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی تنها تعداد اندکی از نشانه‌های ممکن را تجربه می‌کنند که به‌طور نسبی قابل انتظار می‌باشد.[۴] بر اساس تعاریف مشخص، علائم باید در زمانی طی ده روز بلافاصله قبل از شروع قاعدگی دیده شوند و نباید حداقل یک هفته بین شروع قاعدگی و تخمک‌گذاری وجود داشته باشند.[۵] هرچند که شدت نشانه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، بیشتر تعاریف نیازمند این هستند که گروه منحصربه‌فرد نشانه‌های یک زن در چرخه‌های متعدد و پی دی پی وجود داشته باشند.[۵]

قرص برای pms

سابقهٔ خانوادگی اغلب پیش‌بینی‌کنندهٔ خوبی برای احتمال سندروم قبل از قاعدگی است، مطالعات نشان داده‌اند که نرخ (concordance) در میان دوقلوهای همسان، دو برابر بیشتر از دوقلوهای غیر همسان (با برادر) است.[۱] این بدان معنی است که اگر یک دوقلو دارای PMS است، قل دیگر احتمال بیشتری از حد متوسط برای ابتلا به PMS دارد، و این نشان می‌دهد که تا حدی علت آن می‌تواند ژنیتیکی باشد. اگر چه وجود سندرم پیش از قاعدگی در زنان مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی، [نیازمند منبع] بالا است، با اینحال رابطهٔ علی آن هنوز ثابت نشده‌است.
همچنین، ویتامین B، به ویژه ویتامین B6، می‌تواند به PMS کمک کند.[۷]

هیچ تست آزمایشگاهی یا یافته بالبنی خاصی برای تأیید تشخیص PMS وجود ندارد. سه تظاهر اصلی عبارتند از:[۱]

برای ایجاد یک الگو، پزشکِ زن (بیمار) ممکن است برای حداقل دو چرخهٔ قاعدگی، از او بخواهد تا نشانه‌ها را بر روی تقویم ثبت کند.[۴] این عمل به تشخیص اینکه آیا نشانه‌ها، واقعاً، محدود به زمان پیش از قاعدگی و قابل پیش‌بینی در محدوده زمان معینی هستند، کمک خواهد کرد. تعدادی وسیله (روش) استاندارد برای توصیف PMS، ایجاد شده‌است، از جمله تقویم تجارب سندرم پیش از قاعدگی(COPE)، گزارش تأثیرات و شدت قاعدگی در آینده (PRISM)، و مقیاسهای قیاسی دیداری(VAS).[۱] علاوه بر این، شرایط دیگری ممکن است، نشانه‌هایی که مستثنی شده‌اند را بهتر توضیح دهد.[۱] تعدادی از شرایط پزشکی هستند که در فرایندی به نام بزرگنمایی قاعدگی، وضع را تشدید می‌کنند. این شرایط ممکن است بیمار را به این باور برساند که دچار PMS شده‌است، این اختلال ممکن است با مشکلاتی چون کم خونی، کم‌کاری تیروئید، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد مخدر همراه باشد.[۱]

ممکن است در خارج از فاز لوتئال نیز دیده شوند. وضعیت‌هایی که ممکن است قبل از قاعدگی برجسته شوند شامل افسردگی و سایر اختلالات خلقی، میگرن، اختلالات تشنجی، خستگی، سندرم روده تحریک پذیر، آسم و آلرژی می‌باشد. [۱] همچنین مشکلات ناشی از سایر جنبه‌های دستگاه تناسلی ماده باید رد شود که این موارد شامل دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی، نه قبل از آن)، اندومتریوز، حالت‌های مربوط به نزدیک شدن به یائسگی و عوارض جانبی ناشی از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌باشد.[۱]

* ویتامین‌ها و داروهای خانگی دیگر:
ممکن است شما در جای دیگر دربارهٔ تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر خوانده باشید، از جمله ویتامین B۶، ویتامین E، منیزیم، منگنز و تریپتوفان، می‌تواند کمک به رفع PMS کند. مطالعات زیادی در مورد این درمان وجود ندارد، و این امکان وجود دارد که این درمانها آسیب بیشتری برسانند. برای مثال، ویتامین B۶ و ویتامین E می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهند.

از سوی دیگر، مصرف قرص‌های کلسیم ممکن است علائم احتباس آب (پف کردن به دلیل تجمع مایعات زیر پوست)، انقباض عضلات و درد پشت را کاهش دهد. حدود ۱٬۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز احتمالاً نمی‌تواند مضر باشد، به خصوص به دلیل اینکه کلسیم مزایای بسیاری دیگری از قبیل استحکام استخوانها را دارد.[۸]

Medically reviewed by Drugs.com. Last updated on Feb 14, 2019.

Dosage form: tablet, film coatedIngredients: ACETAMINOPHEN 500mg, PAMABROM 25mg, PYRILAMINE MALEATE 15mgLabeler: CVS PharmacyNDC Code: 59779-879

Always consult your healthcare provider to ensure the information displayed on this page applies to your personal circumstances.

قرص برای pms

Acetaminophen 500 mgPamabrom 25 mgPyrilamine maleate 15 mg

Pain relieverDiureticAntihistamine

for the temporary relief of these symptoms associated with menstrual periods:

Liver warning: This product contains acetaminophen. Severe liver damage may occur if you take:


Allergy alert: Acetaminophen may cause severe skin reactions. Symptoms may include:

 if a skin reaction occurs, stop use and seek medical help right away.

These could be signs of a serious condition.

ask a health professional before use.

In case of accidental overdose, get medical help or contact a Poison Control Center (1-800-222-1222) right away. Prompt medical attention is critical for adults as well as for children even if you do not notice any signs or symptoms.


1-800-426-9391


CVSHealth™

Compare to the active ingredients in Maximum Strength Pamprin® Multi-Symptom*

NDC 59779-879-08

MAXIMUM STRENGTH

PMS ReliefACETAMINOPHEN 500 mgPAMABROM 25 mg, PYRILAMINE MALEATE 15 mgPain reliever, Diuretic, Antihistamine

Multi-symptom

Relieves the symptoms of premenstrualsyndrome: cramps, bloating, headache,backache and water-weight gain


24 COATED CAPLETS


TAMPER EVIDENT: DO NOT USE IF IMPRINTED SAFETY SEAL UNDER CAP IS BROKEN OR MISSING

قرص برای pms

*This product is not manufactured or distributed by Chattem, Inc., owner of the registered trademark Maximum Strength Pamprin® Multi-Symptom.

50844 REV1116A67908

Distributed by: CVS Pharmacy, Inc.
One CVS Drive, Woonsocket, RI 02895©2017 CVS/pharmacyCVS.com® 1-800-SHOP  CVS

V-11112


CVS®QualityMoney Back Guarantee

CVS 44-679


Medical Disclaimer

Other brands: Midol PMS Maximum Strength, Menstrual Pain Relief, Premsyn PMS, Menstrual PMS, … +2 more

AirDuo Digihaler (fluticasone propionate and salmeterol) is a corticosteroid…

Katerzia (amlodipine benzoate) is a calcium channel blocker in an oral…

Xpovio (selinexor) is a first in class Selective Inhibitor of Nuclear Export…

Xembify (immune globulin subcutaneous, human- klhw) is a 20% immune globulin…

More

The easiest way to lookup drug information, identify pills, check interactions and set up your own personal medication records. Available for Android and iOS devices.

Subscribe to Drugs.com newsletters for the latest medication news, alerts, new drug approvals and more.

Drugs.com provides accurate and independent information on more than 24,000 prescription drugs, over-the-counter medicines and natural products. This material is provided for educational purposes only and is not intended for medical advice, diagnosis or treatment. Data sources include IBM Watson Micromedex (updated 1 July 2019), Cerner Multum™ (updated 1 July 2019), Wolters Kluwer™ (updated 29 June 2019) and others.

Third Party Advertising

We comply with the HONcode standard for trustworthy health information – verify here

Copyright © 2000-2019 Drugs.com. All rights reserved.

Medically reviewed by Drugs.com. Last updated on Dec 18, 2017.

Dosage form: tabletIngredients: ACETAMINOPHEN 500mg, PAMABROM 25mg, PYRILAMINE MALEATE 15mgLabeler: Focus Consumer Healthcare, LLCNDC Code: 71687-3102

Always consult your healthcare provider to ensure the information displayed on this page applies to your personal circumstances.

قرص برای pms


Active Ingredients (in each caplet)

Acetaminophen 500 mg

Pamabrom 25 mg

Pyrilamine maleate 15 mg

Pain reliever

Antihistamine

Diuretic

For the temporary relief of these symptoms associated with menstrual periods:

Allergy Warning: Acetaminophen may cause severe skin reactions. Symptoms may include: • skin reddening • blisters • rash

if a skin reaction occurs stop use and seek medical help right away.

Liver warning: This product contains acetaminophen. Severe liver damage may occur if you take • more than 8 caplets in 24 hours, which is the maximum daily amount • with other drugs containing acetaminophen • 3 or more alcoholic drinks every day while using this product

with any other drug containing acetaminophen (prescription or nonprescription). If you are not sure whether a drug contains acetaminophen, ask a doctor or pharmacist.

if you are

ask a health professional before use.

In case of overdose, get medical help or contact a Poison Control Center right away. Quick medical attention is critical for adults as well as for children even if you do not notice any signs or symptoms.

In case of overdose, get medical help or contact a poison control center right away. Quick medical attention is critical for adults as well as for children even if you do not notice any signs or symptoms.


adults and children 12 years and over:


children under 12 years: ask a doctor

Blue 2, Candelilla wax, corn starch, ethylparaben, magnesium stearate, microcrystalline cellulose, polyethylene glycol, polyvinyl alcohol, povidone, pregalatinized starch, propylaparaben, red 40, sodium starch glycolate, stearic acid, talc, titanium dioxide

قرص برای pms


www.chattem.com

Focus Consumer healthcare

Distributed by Focus Consumer Healthcare,LLC

801 Broad Street Chattanooga TN 37402 USA

©2017 Focus Consumer Healthcare, LLC

www.pamprin.com


IF PRINTED INNER SEAL ON BOTTLE IS BROKEN OR MISSING, DO NOT USE.

Easy-open bottle with child-resistant packaging. Purchase only if carton end flaps are sealed.


Maximum Strength Premsyn pms ®


Prementrual Syndrome Relief of • Tension • Irritability • Bloating

Aspirin free and Caffeine free with Acetaminophen, Pamabrom and Pyrilamine Maleate

New Coated Caplet Same Relief


40 Caplets



Medical Disclaimer

Other brands: Midol PMS Maximum Strength, Menstrual Pain Relief, Premsyn PMS, Menstrual PMS, … +2 more

AirDuo Digihaler (fluticasone propionate and salmeterol) is a corticosteroid…

Katerzia (amlodipine benzoate) is a calcium channel blocker in an oral…

Xpovio (selinexor) is a first in class Selective Inhibitor of Nuclear Export…

Xembify (immune globulin subcutaneous, human- klhw) is a 20% immune globulin…

More

The easiest way to lookup drug information, identify pills, check interactions and set up your own personal medication records. Available for Android and iOS devices.

Subscribe to Drugs.com newsletters for the latest medication news, alerts, new drug approvals and more.

Drugs.com provides accurate and independent information on more than 24,000 prescription drugs, over-the-counter medicines and natural products. This material is provided for educational purposes only and is not intended for medical advice, diagnosis or treatment. Data sources include IBM Watson Micromedex (updated 1 July 2019), Cerner Multum™ (updated 1 July 2019), Wolters Kluwer™ (updated 29 June 2019) and others.

Third Party Advertising

We comply with the HONcode standard for trustworthy health information – verify here

Copyright © 2000-2019 Drugs.com. All rights reserved.

Quaranta S(1), Buscaglia MA, Meroni MG, Colombo E, Cella S.

Author information:
(1)Unità Operativa Ostetricia e Ginecologia, Azienda Ospedaliera Ospedale San Carlo Borromeo, Milan, Italy.

BACKGROUND: Magnesium deficiency has been implicated as a possible contributing
factor to some symptoms of premenstrual syndrome (PMS) and several studies have
reported a lower intracellular magnesium concentration in women with PMS. Thus,
it has been suggested that magnesium supplementation may improve certain symptoms
in women with PMS.
OBJECTIVE: This open-label study assessed the efficacy and safety of a patented
modified-release magnesium 250 mg tablet for improving symptoms in women affected
by PMS.
METHODS: After a 3-month observational period, women aged 18-45 years with a
regular menstrual cycle (from 25-35 days) who were affected by PMS (determined by
a score of > or =25 points on a PMS questionnaire) [n = 41] were given the
modified-release magnesium tablet over three menstrual cycles, beginning 20 days
after the start of their last menstrual period and continuing until the start of
their next menstrual period.
RESULTS: PMS symptoms improved during magnesium treatment. After 3 months, the
mean total PMS score (primary endpoint), as assessed by the investigator using
Moos’ Modified Menstrual Distress Questionnaire, was significantly lower than
before therapy (p < 0.0001). During the same period, the mean PMS scores, as
recorded in patients' diaries (secondary efficacy variables), also showed
significant improvements (p < 0.0001 for all subscales). The relative decreases
in total PMS scores, as assessed by investigator and patient, were 35.1% and
33.5%, respectively. The magnesium tablet was well tolerated, with vertigo the
only treatment-related adverse event reported (one patient).
CONCLUSIONS: We concluded that modified-release magnesium was effective in
reducing premenstrual symptoms in women with PMS in this preliminary study.

قرص برای pms

With a Property Management System you can save a lot of time. Bookings are managed in the Cloud and many processes are automated. Get rid of that paper reservation book!

Many processes are automated thanks to a PMS system. You can think of automatic e-mail confirmations, automatic invoicing and guests can easily check in with one mouse click.

From now on you can view all your reservations wherever and whenever you want. The Property Management System is safe and fully ‘responsive’ on a laptop, tablet and smartphone.

The PMS system works completely in the cloud, you no longer need expensive hardware. View the reservations on a tablet or make an adjustment whenever and wherever you want.

قرص برای pms

The hotel PMS software from RoomRaccoon works entirely in the cloud. What does this mean for your hotel? We would like to explain that to you! At RoomRaccoon you can log in and use the PMS wherever and whenever you want. Regardless of the type of device you use (iPhone, Tablet, Laptop). Log in with colleagues at the same time? No problem! The hotel software works as a website, which can be viewed in any web browser. No costs for expensive hardware or software and you do not have to download or install anything.

Our hotel PMS software has many useful functions. So it is possible to compile together different arrangements or let the guest pay (partly) in advance. But what about the cancellations that are automatically removed from the agenda so that you immediately create space for new bookings? The hotel PMS software of RoomRaccoon’s Hotel Software is very flexible and ensures that you have more time for other important things. No more invoicing in Word, Excel or other programs, this is done completely automatically via RoomRaccoon’s PMS software.

In addition to the handy PMS software, RoomRaccoon also includes a hotel Channel Manager (for managing all booking channels) and a Booking Engine (for increasing the amount of direct bookings through your website). All these functionalities together form a highly desirable hotel software package. With this hotel software you can save a lot of time, generate more revenue thanks to the direct bookings from the hotel booking engine and realize a higher room occupancy by offering the hotel rooms on multiple booking channels (like booking.com or Expedia).

Forget all the fancy files and documents, cause the RoomRaccoon software does it all for you.

It’s like having an extra pair of hands

Forget all the fancy files and documents, cause the RoomRaccoon software does it all for you. I’ve been using this channel manager for a month now and the helpful features really feels like a personal assistant…from automatic replies to processing invoices, RoomRaccoon assists in such a way to allow me to focus on different areas of the business that requires my attention. It must be noted that the almost 24/7 support in Afrikaans and English really makes this a must move for anyone looking to get more out of every day.

What is RoomRaccoon in one word……. BRILLIANT

We generate a lot more direct bookings, my admin workload decreased and became easier.

RoomRaccoon South Africa

8 Rose StSchotsche Kloof8001 Cape Town

[email protected]

Evaluation 9,6 out of 10 based on 37 reviews from Google My Business

Powered by Domeinwinkel Hosting | See our interesting websites

قرص برای pms
قرص برای pms
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *