قرص برای پریود شدن فوری

خواص دارویی و گیاهی

قرص برای پریود شدن فوری
قرص برای پریود شدن فوری



مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

اگر دختر شما به تازگی قرص قوی برای پریود شدن ( ضد بارداری ) مصرف کرده است، یا در فکر آن است که از این نوع قرص ها مصرف کند؛ شما احتمالاً سوالات و نگرانی هایی در این رابطه دارید. این مقاله در مجله پزشکی دکتر سلام را تا انتها مطالعه کنید و همچنین برای بالا بردن آگاهی خود در این زمینه به بخش سلامت زنان مراجعه کنید.

برای پریودهای سنگین و نامنظم، گرفتگی قاعدگی، آکنه، سندرم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوزیس و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا زنان جوان غالباً قرص های کنترل بارداری ( قرص قوی برای پریود شدن ) تجویز می گردد.قرص برای پریود شدن فوری

به عنوان مثال، برای دختران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) – ( عدم تعادل هورمونی که سبب پریود های نامنظم، آکنه و رشد بیش از حد مو می شود.) قرص های کنترل تولد برای کاهش سطح هورمون به میزان نورمال تجویز می شود و دوره های پریودی را تنظیم می کنند.

برای دختران مبتلا به آکنه که به روش های ساده پاسخ نمی دهند، اغلب قرص های کنترل بارداری تجویز می شود.

دخترانی که تخمدان آن ها به اندازه کافی استروژن تولید نمی کنند ( به علت تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی مانند سندرم ترنر و یا استرس )  اغلب قرص های پریود شدن را برای جایگزینی استروژن مصرف می کنند. اگر فقدان دوره های قاعدگی ناشی از وزن کم یا اختلال در خوردن باشد ؛ بهترین راه افزایش وزن به وزن نرمال سالم است.

حتما مطالعه کنید » دلایل اصلی پریود نشدن

برای دختران مبتلا به اندومتریوزیس اغلب قرص های قوی برای پریود شدن جهت سرکوب بیماری تجویز می شود. سطح استروژن طبیعی و وزن سالم برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در آخر این قرص ها برای کنترل و عدم بارداری نیز مصرف می شوند.

این قرص ها دارای مزایای بسیاری هستند، نظیر :

اکثر زنان جوان که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند، مشکل خاصی ندارند. با این حال، این نوع قرص ها ممکن است سبب افزایش اندک خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، چشم ها و ریه ها شود. اگر دختر شما هر یک از مشکلات یاد شده را دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا او را به بیمارستان ببرید :

حتما مطالعه کنید » عقب انداختن پریود با مصرف قرص

 

آیا راهی وجود دارد که دخترم خطر ابتلا به لخته شدن خون در هنگام مصرف قرص را کاهش دهد؟

اطمینان حاصل کنید که دختر شما و پزشک او می داند که خویشاوندان او مبتلا به لختگی خون هستند یا خیر. به خصوص در دوران جوانی آنها ( 20 سالگی، 30 سالگی و 40 سالگی ). عوامل دیگری در ابتلا به لختگی خون وجود دارند نظیر تروما، عمل جراحی، اضافه وزن و سیگار کشیدن .

اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که ترک کند. اگر او در حال برنامه ریزی برای یک پرواز یا رانندگی طولانی می باشد ( بخصوص اگر 6 تا 8 ساعت طول می کشد )، به او یادآوری کنید که مایعات زیاد بخورد تا مانع از لخته شدن خون شود.

حتما مطالعه کنید » چه عواملی سبب لخته شدن خون می شوند؟

آیا قرص های پریود شدن باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شوند؟

افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان جوان سالم که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند و سیگار نمی کشند وجود ندارد. اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که سیگار را ترک کند. اگر سیگار می کشد ، می تواند قرص قوی برای پریود شدن نیز مصرف کند، اما اگر سیگار را کنار بگذارد، زندگی سالم تری خواهد داشت. 

آیا قرص های کنترل بارداری باعث سرطان می شوند؟

حقیقت این است که قرص در واقع در برابر سرطان تخمدان و سرطان رحم از بدن محافظت می کند. اگر یک زن قرص های کنترل بارداری را مصرف کند، احتمال ابتلا به سرطان های رحم و تخمدان به نصف کاهش می یابد. اکثر متخصصان معتقدند مصرف قرص های پریود شدن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان نمی شود. حتی دخترانی با سابقه خانوادگی سرطان پستان نیز می توانند قرص را مصرف کنند.

آیا قرص ضد بارداری باعث اختلال مادرزادی می شود؟

خیر. این قرص ها سبب اختلال مادرزادی نمی شود و تاثیری بر سلامت کودکان شما در آینده نخواهند داشت.

آیا مصرف قرص قوی برای پریود شدن باعث افزایش وزن می شود؟

بعید است که قرص باعث افزایش وزن دختر شما شود. محققان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد برخی از نوجوانان افزایش وزن و برخی دیگر کاهش وزن را به همراه دارند؛ اما اکثر نوجوانان دقیقاً در همان وزنی که بوده اند، میمانند. اگر دختر شما فکر می کند که به علت مصرف این قرص ها وزن او افزایش یافته است، باید پزشک خود را ملاقات کرده و وزن خود را اندازه گیری کند.

دختر خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی ایده آل داشته باشد. پیشنهاد کنید که روزانه 5-7 بار میوه و سبزیجات مصرف کند. حجم غذای خود را کم کند و از فست فود و کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها، غلات شیرین، کیک و . . . اجتناب کند. همچنین او را تشویق کنید که فعال باشد و ورزش را بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کند.

آیا این قرص ها بر روی رشد دختر نوجوان تاثیر منفی دارد؟

خیر، قرص های پریود شدن تاثیر یا مانعی بر رشد دختر شما ندارد، اگر پریود او از قبل شروع شده باشد. زمانی که اولین پریود خود را تجربه می کند ، 95% از قد خود را بدست آورده است. یک دختر، حدود 2 اینچ بعد از اولین دوره قاعدگی رشد خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید » مضرات قرص های ضدبارداری برای دختران جوان

امیدواریم در این مطلب تونسته باشیم به خوبی در این خصوص راهنماییتون کنیم.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128833237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

قرص برای پریود شدن فوری

قرص باز شدن پریود زنان و دختران تعدادشان خیلی زیاد نیست و شما می توانید اسم قرص های بازکننده پریود را در ادامه بخوانید و با توجه به عوارض قرص باز شدن پریود یکی را انتخاب کنید اگر پریود نشده اید و از سیکل قاعدگی تان مدت زیادی گدشته است نام قرص باز شدن پریود را در ادامه بخوانید. پریود اصطلاحا به یک دوره چند روزه گفته می‌شود که به طور طبیعی باید هر ماه برای خانم‌ها اتفاق افتد. پریود نشدن پیامدهای مطلوبی به همراه نداشته و باعث بروز اختلالات هورمونی در بدن و به دنبال آن بروز مشکلاتی نظیر ریزش مو، ناباروری، آکنه و… می‌شود. بنابراین باید آن را برطرف کرد. در ادامه به معرفی برخی از این داروها تحت عنوان قرص باز شدن پریود خواهیم پرداخت.

قرص باز کننده پریود زنان در موارد خاص توسط پزشک تجویز می گردد و استفاده خودسرانه از قرص باز شدن پریود ممنوع است. اگر فقدان قاعدگی بیشتر از سه ماه به طول بیانجامد بهترین کار مراجعه به پزشک و استفاده از درمان‌های دارویی در این زمینه است. پزشک متخصص زنان بعد از گرفتن شرح حال بیمار و انجام برخی از آزمایشات داروی مناسب را برای وی تجویز می‌کند. مصرف این داروها به کنترل سطح غیرطبیعی هورمون‌ها کمک می‌کند. در کنار درمان دارویی استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و دوری از استرس می‌تواند به روند درمان کمک کند.

معمولا تخمک‌هایی که از تخمدان آزاد می­‌شوند، برای بارور شدن، خودشان را به دیواره‌های رحم می‌چسبانند. در صورتیکه این تخمک‌ها بارور نشوند، دیواره‌های رحم به همراه تخمک‌ها شروع به تخریب می­‌کند و به همراه خون از بدن زن خارج می­‌شود. بروز این خونریزی در ماه برای خانم‌ها نشانه سلامت جسمی و روحی است و اختلال در این روند می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. گاه بر اثر عوامل مختلف که حتی می‌تواند روانی هم باشد پریود شدن اتفاق نمی‌افتد.

 

علت پریود نشدن زنان

چرخه طبیعی هر قاعدگی ۲۸ روزه است. یعنی از اولین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی متوسط ۲۸ روز می‌شود. گاه این بازه از این هم فراتر می‌رود تا جایی که دوران قاعدگی برخی از خانم‌ها حتی به چندین ماه هم می‌رسد. اینکه چرا در روند طبیعی قاعدگی اختلال ایجاد می‌شود را نمی‌توان تنها به یک علت خاص ختم کرد. عوامل مختلفی در بروز این حالت دخیل هستند. اولین احتمال به بارداری می‌رود. اگر تست بارداری داده‌اید و از این بابت خیالتان راحت است باید به سراغ سایر علل بروید. استرس یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد قاعدگی نامنظم است. عوامل موثر دیگر شامل بیماری، کاهش یا افزایش وزن، انجام ورزش‌های سنگین، شیردهی، مصرف برخی از داروها، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اختلال هورمونی، اختلال تیروئید و یائسگی می‌شود.

 

اگر دچار اختلال در قاعدگی شده‌اید باید هر چه زودتر به پزشک متخصص زنان مراجعه و درمان دارویی را آغاز کنید. پزشک بعد از گرفتن شرح حال بیمار و انجام برخی از آزمایشات داروی مناسب را برای وی تجویز می‌کند. این نکته را باید بدانید که پریود نشدن اتفاق ساده‌ای نیست و نباید به آسانی از کنار آن عبور کرد.

قرص های باز شدن پریود انواع و اقسام مختلفی دارند که در اینجا نام قرص های باز کننده پریود را بیان خواهیم کرد.

برای پریودهای سنگین و نامنظم، گرفتگی قاعدگی، آکنه، سندرم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوزیس و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا زنان جوان غالباً قرص های کنترل بارداری ( قرص قوی برای پریود شدن ) تجویز می گردد.

به عنوان مثال، برای دختران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) – ( عدم تعادل هورمونی که سبب پریود های نامنظم، آکنه و رشد بیش از حد مو می شود.) قرص های کنترل تولد برای کاهش سطح هورمون به میزان نورمال تجویز می شود و دوره های پریودی را تنظیم می کنند.

 

برای دختران مبتلا به آکنه که به روش های ساده پاسخ نمی دهند، اغلب قرص های کنترل بارداری تجویز می شود.

دخترانی که تخمدان آن ها به اندازه کافی استروژن تولید نمی کنند ( به علت تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی مانند سندرم ترنر و یا استرس ) اغلب قرص های پریود شدن را برای جایگزینی استروژن مصرف می کنند. اگر فقدان دوره های قاعدگی ناشی از وزن کم یا اختلال در خوردن باشد ؛ بهترین راه افزایش وزن به وزن نرمال سالم است.برای دختران مبتلا به اندومتریوزیس اغلب قرص های قوی برای پریود شدن جهت سرکوب بیماری تجویز می شود. سطح استروژن طبیعی و وزن سالم برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در آخر این قرص ها برای کنترل و عدم بارداری نیز مصرف می شوند.

 

آیا این قرص ها بر روی رشد دختر نوجوان تاثیر منفی دارد؟

خیر، قرص های پریود شدن تاثیر یا مانعی بر رشد دختر شما ندارد، اگر پریود او از قبل شروع شده باشد. زمانی که اولین پریود خود را تجربه می کند ، 95% از قد خود را بدست آورده است. یک دختر، حدود 2 اینچ بعد از اولین دوره قاعدگی رشد خواهد کرد.

قرص kai menstural

این دارو با استفاده از بهترین محصولات هاوایی تمام مشکلات قاعدگی در خانم ها را حل می کند.این دارو در خانم هایی که هنوز باردار نشده اند و مشکل بی نظمی در پریود دارند،استفاده می شود.

 

کپسول hashmi herbal lady

این دارو هم مانند داروهای دیگر،نوعی کپسول است که به شما کمک می کند که پریودهایتان را به حالت عادی بازگردانید.

 

قرص M2 tone health tonic برای باز شدن پریود

این دارو می تواند هم برای تنظیم پریود استفاده شود و هم برای جلوگیری از پریودهای شدید.این دارو نوعی تونیک است که برای زودتر پریود شدن هم استفاده می شود.این دارو با تنظیم کردن هورمون های زنانه،پریودهایتان را به حالت طبیعی باز می گرداند.

ول وومن (Well Woman) یکی از تاثیرگذارترین انواع قرص باز شدن پریود است. این قرص ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مثل مس، آهن، منگنز و ید است که معمولا در غذاها و سایر منابع طبیعی نیز یافت می‌شود. این مکمل با ترکیباتی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خانم‌ها شده و مشکلات قاعدگی نظیر قطع قاعدگی را برطرف می‌کند. شروع تاثیرات دارو و میزان اثرگذاری آن در افراد مختلف متفاوت است ولی انتظار می‌رود اثرات مفید مصرف قرص ول وومن طی یک تا سه ماه آغاز شود. هر بسته از این مولتی ویتامین حاوی ۳۰ قرص و یا ۹۰ قرص است. هر روز فقط باید یک قرص مصرف شود.

این دارو که به صورت کپسول است یکی از راه های آیوردیک برای حل مشکل پریودهای نامنظم است و در بسته بندی های 60تایی که باید به صورت روزانه مصرف شود،ارائه می­شود.این کپسول­ها برپایه اصول آیورودا و به صورت کاملا گیاهی تولید شده اند و هیچ تاثیر جانبی ای ندارند.این دارو به تنظیم عادت ماهانه شما کمک می­کند.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد.

 

این قرص یکی دیگر از داروهای آیورودا است که می تواند برای حل مشکل بی نظمی قاعدگی شما استفاده شود.این دارو شامل مکمل های گیاهی ای است که گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد و پریودهای شدید و دردناک را متوقف می کند.با وجود اینکه این دارو جزو داروهای گیاهی و آیورودیک است،بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشکتان در مورد دوز مصرف مشورت کنید.قرص برای پریود شدن فوری

 

این دارو از ریشه های گیاهی تهیه شده است که در در درمان مشکل بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار است و می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند.این دارو در فرمولاسیون های مختلفی تهیه شده،مانند پودر،قرص و کپسول.می توانید هر شکلی از این دارو که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید و برای همیشه مشکل پریودهای نامنظم تان را حل کنید.

 

جنسیا آشوکا

این دارو نوعی داروی گیاهی است که شامل عصاره های طبیعی گیاهان است.یکی از کاربردهای این دارو،تنظیم هورمون­های زنانه بدن است.

 

دوفاستون (Duphaston) نوعی قرص باز شدن پریود دارای پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می‌شود. از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می‌شود. به طور معمول از روز ۱۶ قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف دارو، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد، تجویز می‌شود. از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می‌شود. همچنین دوفاستون برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود)، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که حین استفاده از دوفاستون امکان دارد که خونریزی‌های دوران قاعدگی نامنظم شوند.

این دارو در مواردی برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می‌شود. در برخی موارد مصرف دوفاستون می‌تواند علائم بروز یائسگی را هم کاهش دهد. این علائم شامل گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی‌خوابی، خشکی واژن، سردرد، نوسانات خلقی و عدم تمرکز می‌شود.
از مزیت‌های قرص دوفاستون این است که ساختار شیمیایی آن به پروژسترون طبیعی شباهت بسیاری دارد و به لحاظ شیمیایی با تستوسترون در ارتباط نیست و بنابراین تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن ایجاد نمی‌کند. دوفاستون به صورت قرص ۱۰ میلی‌گرمی در دسترس است.

 

از آنجاییکه میزان مصرف این دارو برای بیماری‌های مختلف متفاوت است، باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول از روز ۱۶ قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف دارو، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

 

همچنین بخوانید: آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

اگر از قرص دوفاستون برای درمان ناباروری استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای نردیکی جهت باردار شدن فاصله بین دو قاعدگی است.
دوفاستون را می‌توانید به همراه غذا و یا بدون آن مصرف کنید.
دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک مصرف کنید.
چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید و به زمان مصرف بعدی نزدیک بودید دوز فراموش شده را رها کرده و طبق برنامه مصرف دارو را ادامه دهید. هیچ گاه برای جبران نوبت فراموش‌شده میزان دارو را در نوبت بعدی افزایش ندهید.
در صورت ابتلا به سقط فراموش شده، سابقه سرطان سینه، سرطان اندومتر یا بیماری کبدی، باید قبل از مصرف قرص دوفاستون پزشک را در جریان قرار دهید.
در صورتیکه سابقه حساسیت دارویی داشته‌اید، قبل از مصرف دوفاستون با پزشک در این رابطه صحبت کنید.
در صورتیکه باردار هستید و یا برای باردار شدن تلاش می‌کنید نباید این دارو را مصرف کنید.
اگر به دلایل نامعلومی دچار خونریزی غیرطبیعی از واژن شده‌اید، بهتر است این دارو را مصرف نکنید.
این دارو را بیشتر از مقدار تجویزشده مصرف نکنید.
در مورد تمام داروهای فعلی خود و هر دارویی که قبل از این مصرف کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

عوارض: حالت تهوع، استفراغ، درد سینه، خونریزی نامنظم، سرگیجه، کاهش وزن، خارش پوست، بروز آکنه پوستی یا جوش، لکه‌بینی، آمبولی ریوی، خونریزی، تغییر در اشتها، تورم در قسمت قوزک پا، کاهش یا تاری دید و تورم عروق از عوارض این داروست.
داروی هندی ارگانیک شاتواری ول بیینیگ:

 

این دارو از همان کمپانی داروی قبلی است.این کپسول ها، هورمون های زنانه را تنظیم می کند.در واقع این دارو با تعادل رساندن هورمون هایی که باعث بی نظمی در چرخه قاعدگی می شوند،به شما کمک می کنند.

مدروکسی پروژسترون (Medroxyprogesterone) از داروهای حاوی هورمون زنانه است که به منظور درمان مشکلاتی مثل قطع قاعدگی، درمان سرطان سینه و پیشگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنظیم سیکل قاعدگی از اصلی‌ترین دلایل مصرف این داروست. به طور معمول به مدت ۱۰ روز این قرص را مصرف می‌کنند و بعد از آن، از ۲ تا ۱۰ روز بعد خونریزی اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین این دارو نباید مصرف شود.

 

مپرات

مپرات نوعی دیگر از داروهای حاوی مدروکسی پروژسترون است که برای درمان مشکل پریودهای نامنظم و یا پریود نشدن استفاده می­شود.این دارو خودش نوعی هورمون پروژسترون است و معمولا باعث فعال شدن چرخه قاعدگی می­شود.این دارو برای درمان سرطان سینه و جلوگیری از بارداری نیز استفاده می­شود.

 

میزان دقیق مصرف این دارو در افراد مختلف متفاوت بوده و باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به مدت ۱۰ روز این قرص را مصرف می‌کنند و بعد از آن، از ۲ تا ۱۰ روز بعد خونریزی اتفاق می‌افتد. پس از این روال پزشک می‌تواند برای ناباروری داروهای مربوطه را تجویز کند.

 

از این دارو همراه داروهای دیگری برای تحریک بارداری استفاده می‌شود.
قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز می‌شود.
توصیه می‌شود از این دارو در دوران بارداری استفاده نشود.
در صورت داشتن سابقه حساسیت به دارو قبل از مصرف موارد را به اطلاع پزشک برسانید.
در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین این دارو نباید مصرف شود.
مصرف این دارو بدون تجویز پزشک اصلا توصیه نمی‌شود.
چنانچه طی مصرف این دارو دچار علائمی مثل اختلال بینایی، ضعف ناگهانی، عدم هماهنگی، اشکال در تکلم، سردرد، درد ساق پا، کوتاهی تنفس، درد قفسه سینه، تغییر در الگوی خونریزی واژینال، زردی پوست، تورم در اندام‌ها، راش و افسردگی شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
احتمال خونریزی لثه با مصرف داروی مدروکسی پروژسترون وجود دارد.
در صورت قطع قاعدگی یا شک به بارداری به پزشک اطلاع دهید.
طی مصرف این دارو توصیه می‌شود هنگام خروج از منزل تا حد امکان زیر نور خورشید قرار نگیرید و در صورت قرار گرفتن از عینک‌های آفتابی یا پوشش مناسب استفاده نمایید.
اندازه‌گیری فشار خون در فواصل منظم حین درمان ضروری است.
در صورت داشتن بیماری‌هایی مثل دیابت، صرع و میگرن دارو را با احتیاط مصرف کنید.
در زنانی كه از این دارو برای جلوگیری از بارداری استفاده نموده‌اند، به طور متوسط تا ۱۰ ماه پس از قطع مصرف، امكان باروری وجود ندارد.
دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

 

عوارض: تهوع، کاهش وزن، ورم پا، حساس شدن پستان‌ها، پرمویی، ریزش مو، قاعدگی نامنظم یا لکه‌بینی، افسردگی، بی‌خوابی، لخته شدن خون در پا، اختلالات دستگاه گوارش، تغییر میل جنسی، آکنه، کهیر، و افزایش قند خون از عوارض این قرص باز شدن پریود است.

این دارو،اولین دارو در لیست ماست که برای پریود شدن استفاده می­ شود.این دارو در اصل برای تنظیم هومورن­ های زنانه استفاده مصرف می­شود.ترکیب اصلی این دارو مدروکسی پروژسترون است که خودش نوعی هورمون زنانه محسوب می­شود.این دارو در زنانی که باردار نیستند و چرخه قاعدگی منظم دارند استفاده می­ شود.با استفاده از این دارو،مشکل پریودهای نامنظم با نرمال کردن خونریزی حل می­ شود و یک چرخه قاعدگی سالم را برای خانم ها به ارمغان می­آورد.

 

این قرص ها دارای مزایای بسیاری هستند، نظیر :

تنظیم پریود های نامنظم
کاهش گرفتگی قاعدگی
درمان آکنه
درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
کاهش خطر ابتلا به کم خونی
خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد

 

اکثر زنان جوان که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند، مشکل خاصی ندارند. با این حال، این نوع قرص ها ممکن است سبب افزایش اندک خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، چشم ها و ریه ها شود. اگر دختر شما هر یک از مشکلات یاد شده را دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا او را به بیمارستان ببرید :

درد شکمی یا معده درد شدید
درد قفسه سینه (شدید)، سرفه، تنگی نفس
سردرد (شدید)، سرگیجه، ضعف یا بی حسی
مشکلات چشم (از دست دادن بینایی یا تاری دید)، مشکلات گفتاری
درد شدید پا ( ران یا ماهیچه )

 

افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان جوان سالم که قرص های باز شدن پریود و کنترل بارداری مصرف می کنند و سیگار نمی کشند وجود ندارد. اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که سیگار را ترک کند. اگر سیگار می کشد ، می تواند قرص قوی برای پریود شدن نیز مصرف کند، اما اگر سیگار را کنار بگذارد، زندگی سالم تری خواهد داشت.

بعید است که قرص باعث افزایش وزن دختر شما شود. محققان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد برخی از نوجوانان افزایش وزن و برخی دیگر کاهش وزن را به همراه دارند؛ اما اکثر نوجوانان دقیقاً در همان وزنی که بوده اند، میمانند. اگر دختر شما فکر می کند که به علت مصرف این قرص ها وزن او افزایش یافته است، باید پزشک خود را ملاقات کرده و وزن خود را اندازه گیری کند.

 

دختر خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی ایده آل داشته باشد. پیشنهاد کنید که روزانه 5-7 بار میوه و سبزیجات مصرف کند. حجم غذای خود را کم کند و از فست فود و کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها، غلات شیرین، کیک و . . . اجتناب کند. همچنین او را تشویق کنید که فعال باشد و ورزش را بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کند.



       

اگر می خواهید زودتر پریود شوید و یا با مشکل تاخیر در پریود مواجه شده اید،این قرص ها می توانند به شما کمک کنند.البته فراموش نکنید که حتما قبل از مصرف هر نوع دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

دوران قاعدگی، یکی از مهم­ترین چرخه ها در زندگی خانم ­هاست.قاعدگی چیزی­ست که مشخص می­کند آیا یک زن وارد بارداری شده است یا نه. معمولا تخمک­هایی که از تخمدان آزاد می­شوند،برای بارور شدن،خودشان را به دیواره­های رحم می­چسبانند.در صورتیکه این تخمک­ها بارور نشوند،دیواره­های رحم به همراه تخمک­ها شروع به تخریب می­کند و به همراه خون از بدن زن خارج می­شود.اینکه نوع خون خارج شده غلیظ یا رقیق باشد و یا شدت خون ریزی چگونه باشد،به بدن زن بستگی دارد.قرص برای پریود شدن فوری

اگرچه،با وجود اینکه خیلی از خانم ها از عادت ماهانه و خون­ریزی های شدید این دوره شکایت دارند،؛روزهایی هم هست که به دلیل شرایط خاص،ممکن است چرخه قاعدگی قطع شود و یا به تاخیر بیافتد.در چنین مواقعی،داروهایی برای کمک به پریود شدن وجود دارد که در این مقاله،الودکتر به بررسی 10 قرص قوی برای پریود شدنمی پردازد.

این دارو،اولین دارو در لیست ماست که برای پریود شدن استفاده می­ شود.این دارو در اصل برای تنظیم هومورن­ های زنانه استفاده مصرف می­شود.ترکیب اصلی این دارو مدروکسی پروژسترون است که خودش نوعی هورمون زنانه محسوب می­شود.این دارو در زنانی که باردار نیستند و چرخه قاعدگی منظم دارند استفاده می­ شود.با استفاده از این دارو،مشکل پریودهای نامنظم با نرمال کردن خونریزی حل می­ شود و یک چرخه قاعدگی سالم را برای خانم ها به ارمغان می­آورد.

مپرات:

مپرات نوعی دیگر از داروهای حاوی مدروکسی پروژسترون است که برای درمان مشکل پریودهای نامنظم و یا پریود نشدن استفاده می­شود.این دارو خودش نوعی هورمون پروژسترون است و معمولا باعث فعال شدن چرخه قاعدگی می­شود.این دارو برای درمان سرطان سینه و جلوگیری از بارداری نیز استفاده می­شود.

این دارو که به صورت کپسول است یکی از راه های آیوردیک برای حل مشکل پریودهای نامنظم است و در بسته بندی های 60تایی که باید به صورت روزانه مصرف شود،ارائه می­شود.این کپسول­ها برپایه اصول آیورودا و به صورت کاملا گیاهی تولید شده اند و هیچ تاثیر جانبی ای ندارند.این دارو به تنظیم عادت ماهانه شما کمک می­کند.

 

این دارو از همان کمپانی داروی قبلی است.این کپسول ها، هورمون های زنانه را تنظیم می کند.در واقع این دارو با تعادل رساندن هورمون هایی که باعث بی نظمی در چرخه قاعدگی می شوند،به شما کمک می کنند.

این دارو نوعی داروی گیاهی است که شامل عصاره های طبیعی گیاهان است.یکی از کاربردهای این دارو،تنظیم هورمون­های زنانه ی بدن است.

بلک کوهوش:

این دارو از ریشه های گیاهی تهیه شده است که در در درمان مشکل بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار است و می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند.این دارو در فرمولاسیون های مختلفی تهیه شده،مانند پودر،قرص و کپسول.می توانید هر شکلی از این دارو که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید و برای همیشه مشکل پریودهای نامنظم تان را حل کنید.

قرص جیناون:

این قرص یکی دیگر از داروهای آیورودا است که می تواند برای حل مشکل بی نظمی قاعدگی شما استفاده شود.این دارو شامل مکمل های گیاهی ای است که گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد و پریودهای شدید و دردناک را متوقف می کند.با وجود اینکه این دارو جزو داروهای گیاهی و آیورودیک است،بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشکتان در مورد دوز مصرف مشورت کنید.

این دارو می تواند هم برای تنظیم پریود استفاده شود و هم برای جلوگیری از پریودهای شدید.این دارو نوعی تونیک است که برای زودتر پریود شدن هم استفاده می شود.این دارو با تنظیم کردن هورمون های زنانه،پریودهایتان را به حالت طبیعی باز می گرداند.

این دارو هم مانند داروهای دیگر،نوعی کپسول است که به شما کمک می کند که پریودهایتان را به حالت عادی بازگردانید.

این دارو با استفاده از بهترین محصولات هاوایی تمام مشکلات قاعدگی در خانم ها را حل می کند.این دارو در خانم هایی که هنوز باردار نشده اند و مشکل بی نظمی در پریود دارند،استفاده می شود.

امتياز 4 از 5 بر اساس نظر64 نفر

| 1397/04/26 | چرخه قاعدگی پریود قاعدگی

الو دکتر یک سایت جامع برای ارائه جدیدترین مطالب و اطلاعات پزشکی است. الو دکتر همچنین بانک کامل اطلاعات تمام بیماری ها، علائم و نشانه ها و علل و عوامل خطرساز آن ها را به همراه راه های ساده پیشگیری و نیز عوارض و درمان بیماری ها در اختیار شما قرار می دهد. سایت الو دکتر جایگزین پزشک نیست و تنها برای بالا بردن فرهنگ سلامت و اطلاعات عمومی در خدمت شماست.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128333237

کلیه حقوق این سایت متعلق به الو دکتر بوده و استفاده از مطالب آن فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدقرص برای پریود شدن فوری

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

 

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

 

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

پریود نشدن و تاخیرهای طولانی یکی از مشکلات شایع در میان خانم هاست. میدانم که اولین کار استفاده از درمان های خانگی برای باز شدن پریود است، در این مقاله مواد گیاهی و ورزش هایی که به زودتر پریود شدن شما کمک میکند را معرفی کنیم:

مواد لازم

1 قاشق پاپایا یا یک لیوان آب پاپایا تازه

چه کاری باید انجام دهید:

قرص برای پریود شدن فوری

پاپایا را یک یا دو هفته قبل از شروع پریودی بخورید.

چرا این ماده اثر می کند؟

پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود. این انقباض به طور عمده به دلیل حضور کاروتن در آنها است که برای تحریک هورمون استروژن، که باعث پریودی زودهنگام می شود، معروف می باشد.

 مواد لازم

2000 تا 3000 میلی گرم ویتامین C

چه کاری باید انجام دهید؟

زمانی که می خواهید پریودی زودتر رخ دهد مصرف ویتامین C را افزایش دهید (انواع رنگ خون در پریود: قهوه ای، قرمز روشن، صورتی و سیاه).

چرا این ماده اثر می کند؟

ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن شما می شود. استروژن هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی است. ویتامین C همچنین باعث کاهش سطح پروژسترون می شود که به نوبه خود باعث ریزش زودتر پوشش رحم و قاعدگی زودهنگام می شود.

احتیاط: توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، می توانید مصرف غذاهای غنی از ویتامین C مانند میوه های مرکبات و سبزیجات سبز را افزایش دهید.

مواد لازم

1 کاسه آناناس تازه 

چه کاری باید انجام دهید؟

آناناس تازه را هر روز بعد از ظهر به مدت چند روز قبل از شروع پریودی مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

آناناس مواد معدنی بدن را به ویژه در منطقه لگن تولید می کند. این ماده موجب انقباضات رحم می شود و باعث می شود پریودی شما زودتر از حد معمول رخ دهد.

مواد لازم

یک کاسه هویج پخته یا یک لیوان آب هویج تازه

چه کاری باید انجام دهید؟

هویج پخته شده را مصرف کنید یا آب هویج را 1-2 بار در روز بخورید.

چرا این ماده اثر می کند؟

هویج منبع غنی از بتا کاروتن است که در شل شدن ماهیچه های شکمی موثر است. همچنین هویج می تواند به گشاد شدن رگ های خونی رحم کمک کند، در نتیجه به پریودی زودرس کمک می کند.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

دانه های رازیانه جریان قاعدگی را افزایش می دهند. بنابراین به پریودی زودهنگام کمک می کند.

مواد لازم

1 لیوان آب انار یا یک کاسه انار پوست شده

چه کاری باید انجام دهید؟

انار را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

قرص برای پریود شدن فوری

چرا این روش اثر می کند؟

انار دارای فعالیت استروژنیک است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند. همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشد، به این ترتیب به شما کمک می کند پریودی را زودتر تجربه کنید.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این روش اثر می کند؟

زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک جریان خون به رحم می شود.

مواد لازم

6 گرم برگ جعفری خشک 

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

جعفری منبع غنی از ترکیبات مانند apiol و میریستیکین است که باعث انقباض رحم می شود. این ترکیبات می توانند به قاعدگی سریع کمک کنند.

 مواد لازم 

1 فنجان قهوه تازه 

چه کاری باید انجام دهید؟

یک هفته قبل از تاریخ پریودی مصرف قهوه را شروع کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

قهوه حاوی کافئین و دارای خواص استروژن تحریک کننده است. همانطور که می دانیم، استروژن در تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند و بنابراین افزایش تولید آن می تواند باعث شود دوره های شما زودتر از حد انتظار رخ دهد.

احتیاط

پس از گذشت دوره پریودی از مصرف کافئین اجتناب کنید زیرا مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی شما بد است.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این روش اثر می کند؟

روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک است که باعث انقباض رحم می شود. (برای پریود شدن چه بخوریم)

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

زنجبیل گرما را در بدن افزایش می دهد و باعث پریودی زودرس می شود. همچنین زنجبیل دارای خواص ضد اسپاسم است که از امراض و درد در طی قاعدگی می کاهد (39 خواص زنجبیل | نحوه مصرف زنجبیل).

 مواد لازم

1 قاشق چایخوری شکر زرد

چه کاری باید انجام دهید؟

یک قاشق چای خوری شکر زرد را با آب مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید. ترجیحا این محلول را یک یا دو هفته قبل از تاریخ واقعی پریودی مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

به غیر از منبع غنی از مواد مغذی، شکر زرد دارای خواص افزایش حرارت بدن است که می تواند به زودتر اتفاق افتادن پریودی شما کمک کند. 

مواد لازم

1 قاشق چایخوری دانه کنجد

چه کاری باید انجام دهید؟

یک قاشق چایخوری دانه کنجد را با عسل مخلوط کنید و دو بار در روز بخورید. حداقل 15 روز قبل از تاریخ شروع پریودی این ماده را مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

دانه های کنجد داراي ویژگی های استثنایی می باشند که می توانند باعث پریودی قبل از تاریخ مورد انتظار شوند.

چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است

چگونه اثر می کند؟

ورزش های پایین تنه مانند اسکات باعث تحریک ماهیچه های شکم و لگن می شود. این ورزش ها باعث انقباض رحم می شود که منجر به پریودی های زودهنگام می شود.

تکرارها: 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ بشین پاشو ورزش عضلات شکم است و موجب انقباض ماهیچه های رحم می شود.

تکرارها : 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ کرانچ دوچرخه یا پیچ خورده عضلات شکمی را به کار می اندازند. این ورزش ها به نوبه خود باعث انقباض رحم و پریودی زودهنگام می شوند.

تکرارها:12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ پیچ و تاب های ایستاده، عضلات شکمی فوقانی و کمر را تحت فشار قرار می دهند که این امر موجب پریودی زودهنگام می شود.

تکرارها: 12 تا 15

حتما بخوانید: احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟

چگونه اثر می کند؟ دویدن روشی دیگر است که عضلات لگن را به کار می اندازد. فشار روی عضلات لگن باعث پریودی زودهنگام می شود.

مدت زمان: 25 تا 30 دقیقه

چگونه اثر می کند؟ پیچش شکم شامل چرخیدن شکم شما به عقب و جلو و تحریک عضلات لگن می باشد.

تکرارها: 8 تا 10

چگونه اثر می کند؟ کرانچ معکوس باعث ایجاد فشار بیشتر بر شکم و لگن می شود. این فشار باعث پریودی زودهنگام می شود.

تکرارها: 15 تا 20

چگونه اثر می کند؟ این ورزش سرگرم کننده است و بر روی شکم و کمر اثر می گذارد و باعث پریودی زودرس می شود.

تکرارها: 15 تا 20

چگونه اثر می کند؟ قیچی بر روی عضلات شکمی و لگن شما تاثیر می گذارد. این ورزش دشوار است اما یکی از بهترین روش ها برای پریودی زودهنگام می باشد.

تکرارها: 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ حرکت سگ سر بالا یک حرکت یوگا است که به تقویت عضلات شکمی و لگن کمک می کند. همچنین گردش خون را به ناحیه شکم بهبود می بخشد. فشار شدید بر عضلات شکم باعث می شود پریودی زودتر از تاریخ واقعی رخ دهد.

مدت زمان: هر حرکت را 15 تا 20 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ این حرکت به افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند و ماهیچه های شکمی و لگن را تقویت و سفت می کند. این ورزش به نوبه باعث پریودی زودرس می شود.

مدت زمان: باید این حالت را از 30 تا 60 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ حرکت کمان باعث می شود ماهیچه های شکمی کشیده شوند و جریان خون را به قسمت شکم افزایش می دهد. این حرکت به پریودی زودرس کمک می کند.

مدت زمان: این پوزیشن را برای 15 تا 20 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ این حرکت باعث کشش عضلات شکمی و لگن می شود و باعث سریع تر اتفاق افتادن پریودی می شود.

مدت زمان: این حالت را برای 60 ثانیه نگه دارید.

 چگونه اثر می کند؟ ماتسایانا یک حرکت یوگا است که عضلات شکم و کمر را به همراه عضلات لگن فعال می کند. فعال سازی این عضلات باعث تحریک ماهیچه های رحم می شود که به زودتر رخ دادن پریودی شما کمک می کند.
مدت زمان: شما باید 30 تا 60 ثانیه این حالت را حفظ کنید.

تمام این درمان ها و تمرینات راهی عالی برای زودتر پریود شدن می باشند که حداقل باید یک هفته زودتر از تاریخ پریودی انجام دهید. در حقیقت، می توانید این درمان ها را با داروهای ترکیبی برای نتایج سریعتر و موثرتر استفاده کنید. فراموش نکنید یک رژیم سالم و محیط بدون استرس نیز در حفظ چرخه قاعدگی منظم موثر می باشد. 

اگر چه ممکن است گرفتگی و خونریزی را تا 3 یا 4 روز بعد از سقط جنین نبینید اما پریودی واقعی شما 3 تا 6 هفته بعد از سقط جنین شروع می شود.

می توانید رژیم غذایی مقوی و تمرینات و ورزش های یوگا را استفاده کنید تا به طور طبیعی از بارداری جلوگیری کنید. از آنجا که این روش ها به زودتر رخ دادن پریودی کمک می کنند از حاملگی نیز جلوگیری می کنند.

قرص میزوپروستول معمولا برای سقط جنین و پریودی استفاده می شود (برای سقط جنین چه باید کرد). با این حال، بهتر است از روش های طبیعی ذکر شده در این مقاله استفاده کنید تا عوارض جانبی را نیز تجربه نکنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.stylecraze.com

من یک هفته مونده به پریودم و در حال اقدامم امشب رفتیم مهمونی هم آب هویج خوردم هم مرکباتی که توش ویتامین ث داره خداکنه این ماه پریود نشم و باردار باشم

انشاالله

قرص برای پریود شدن فوری

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

در صورتی که در حال شیردهی هستید زمانی را باید سپری کنید تا هورمون هایتان به حالت طبیعی برگردد و چرخه قاعدگی تان هم منظم شود.

چنانچه در ماههای اخیر دچار اضافه وزن شده اید از طرفی دچار قطع قاعدگی هم شده اید باید بدانید این 2 مساله به هم ارتباط دارند و احتمالا هورمون هایتان دچار اختلال شده اند و شما باردار نیستید. و اما کاهش وزن ؛ این حالت هم امکان ایجاد اختلال در هورمون ها را به وجود می آورد پس نگران نباشید می تواند دلیل پریود نشدن شما لاغری و کاهش وزن تان باشد.

استرس عامل اختلال هورمون هاست پس اگر این روزها دچار استرس شدید بوده اید بهتر است بدانید وقتی دچار استرس می شوید، هورمون ها مانع تخمک گذاری و ایجاد چرخه قاعدگی تان می شوند و قطعی قاعدگی طبیعی است.

گاهی اوقات مصرف نوعی داروی خاص می تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد یا حتی دچار توقف کند.

تخمدان پلی کیستیک، نتیجه عدم تعادل هورمون هاست که در روند تخمک گذاری دخیل است در نتیجه خانم هایی با این عارضه، ممکن است چرخه طولانی قاعدگی یا توقف را تجربه کنند.

ماتسیاسانا یا ژست ماهی، عضلات شکمی بالا و پایین شما را همراه با عضلات لگن را فعال می کند. فعال سازی این عضلات باعث تحریک ماهیچه های رحم می شود، که به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ 30 تا 60 ثانیه این ژست را نگه دارید.

اوستراسانا یا ژشت شتر، به افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند و ماهیچه های شکمی و لگن را تقویت و تنگ می کند. این به نوبه خود باعث درمان عقب افتادگی پریود و باعث پریود زودتر می شود ، شما باید این ژست را برای 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

دهانوراسانا یا ژست کمان ماهیچه های شکمی کش می دهد و جریان خون را به منطقه شکم افزایش می دهد. این کمک می کند تا زودتر پریود شوید و عقب افتادگی پریود درمان شود ، 15 تا 20 ثانیه این ژست را نگه دارید. 

آدهو موخا سواناسانا یا ژست سگ رو به جلو یک روش یوگا آسانی است که به تقویت عضلات شکمی و لگن کمک می کند. همچنین گردش خون در ناحیه شکمی شما را بهبود می بخشد. فشار شدید و فشار بر عضلات شکمی شما به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ 15-20 ثانیه این کار را انجام دهید. 

مالاسانا یا ژست حلقه گل عضلات شکم و لگن شما را کش می دهد و در نتیجه باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ این ژست را برای 60 ثانیه نگه دارید. 

روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک است که باعث انقباض رحم می شود و به نوبه خود می تواند به زمان پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

کمی روغن کرچک را برداشته و به آرامی با آن پایین شکم خود را ماساژ دهید. یک پد گرم را بر روی پایین شکم خود قرار دهید و اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز، برای حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود خود انجام دهید.

آناناس حرارت را بدن، به خصوص در ناحیه لگن شما تولید می کند ، این حرارت موجب انقباضات رحم می شود، بنابراین پریود های شما زودتر اتفاق می افتد.

1 قاشق آناناس تازه بریده شده را هر روز بعد از ظهر، کمی بخورید.قرص برای پریود شدن فوری

 

دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند.

مواد لازم:

دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.

 

انار دارای فعالیت استروژنیکی است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند ؛ آنها همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشند، به این ترتیب به شما کمک می کند عقب افتادگی پریود های خود را حل کنید و زودتر پریود شوید.

آنچه نیاز خواهید داشت:

 

دانه های کنجد دارای ویژگی های استثنایی هستند که می توانند عقب افتادگی پریود شما را حل کنند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

کنجد را با کمی عسل مخلوط کرده و دو بار در روز، حداقل 15 روز قبل از تاریخ پریود خود بخورید.

 

پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود و به طور عمده به دلیل حضور کاروتن موجود در پاپایا است که برای تحریک هورمون استروژن عمل می شود و به نوبه خود برای درمان عقب افتادگی پریود مفید است.

هفته ای یک یا دو بار ، قبل از شروع پریودتان 1 کاسه پر از پاپایا خرد شده یا 1 لیوان آب پاپایا تازه بخورید.

زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک رحم می شود و به این ترتیب موجب درمان عقب افتادگی پریود شما می شود.

آنچه نیاز خواهید داشت:

پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 1 تا 2 بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا 10 روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید. 

جعفری یک منبع غنی از ترکیباتی مانند آپیول و میریستیکین است که هر دو باعث انقباض رحم می شوند. این ترکیبات می توانند در درمان عقب افتادگی پریود کمک کنند و باعث زودتر پریود شدن شوند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

2 گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا 10 روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.

قهوه حاوی کافئین و خواص تحریک کنندگی استروژن است. همانطور که از قبل می دانیم، استروژن به تنظیم چرخه پریودی کمک می کند و بنابراین افزایش تولیدش می تواند باعث زودتر پریود شدن شما و به درمان عقب افتادگی پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

یک هفته قبل از تاریخ دقیق پریودتان قهوه بیشتری بنوشید. 

احتیاط : پس از پریود شدن، از کافئین دوری کنید، زیرا مصرف زیادش به سلامتی شما آسیب می رساند. 

زنجبیل حرارت بدن را افزایش می دهد و باعث درمان عقب افتادگی پریود و زودتر پریود شدن می شود. همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که از امراض و درد در طول قاعدگی جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

آب زنجبیل را بگیرید و کمی عسل را اضافه کنید وروزانه یک هفته قبل از تاریخ واقعی پریود خود مصرفش کنید.

 

شکرزرد به غیر از اینکه منبع خوبی از مواد مغذی است، باعث حرارت بدن نیز می شود، که می تواند به درمان عقب افتادگی پریود کمک کند ، شکر زرد همچنین از بارداری نیز جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

یک قاشق چایخوری شکر زرد را خالی بخورید یا آن را با کمی آب مخلوط کنید و دو بار در روز، ترجیحا یک یا دو هفته قبل از تاریخ پریود خود بنوشید. 

 

ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن می شود. استروژن یک هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی می باشد. ویتامین C همچنین سطح پروژسترون را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث می شود که شانس درمان عقب افتادگی پریود افزایش یابد و دیواره خونی رحم زودتر فرو میریزد.

مواد لازم:

ویتامین C را هر زمانی که خواستید عقب افتادگی پریودتان را جلو بیندازید، بخورید. 

احتیاط:توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید با این حال، می توانید مصرف خود را از غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز افزایش دهید.

هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود.

هویج پخته شده یا آب هویج را 1-2 بار در روز مصرف کنید.

 

این یک ورزش سرگرم کننده است که بر روی شکم فوقانی و کمر کار می کند و به بهبود پریودهای شما کمک می کند پس 15-20 بار تکرار کنید. 

کرانچ معکوس باعث اعمال فشار زیاد بر پایین شکم و لگن شما است. این فشار باعث درمان و جلو افتادن پریود می شود پس 15-20 بار تکرار کنید.

دویدن یک راه دیگر برای کار کردن عضلات لگن شماست. فشار در عضلات لگن کمک می کند تا عقب افتادگی پریودها درمان شوند پس 25-30 دقیقه انجام دهید.

 

چرخش شکمی شامل چرخاندن شکم به عقب و جلو برای تحریک عضلات لگن است که به اندازه کافی درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند و پریودها را جلو می اندازد پس 8-10 بار تکرار کنید.

کرانچ دوچرخه و یا کرانچ پیچ خورده عضلات شکمی را به کار می اندازند، که باعث انقباض رحم می شوند و پریودهای تاخیر دار شما را جلو می اندازد پس 12-15 بار این را تکرار کنید.

ایستادن پبچ دار عضلات شکمی فوقانی و پایینی شما را تحت فشار قرار می دهند که این امر دوباره باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود پس 12-15. بار تکرار کنید.

ضربه قیچه بر روی عضلات شکمی و لگن تمرکز دارد و ممکن است عادت کردن به آن کمی دشوار باشد. با این حال، هنگامی که عادت کردید، آنها یکی از بهترین گزینه هایی خواهند بود که برای درمان عقب افتادگی پریود خود انجام داده اید پس 12-15 بار تکرار کنید. 

تمرینات پایین بدن مانند اسکات زدن باعث تحریک ماهیچه های شکمی و لگن می شود ؛ این کار باعث انقباض زودرس رحم می شود که منجر به جلو افتادن پریودهای عقب افتاده می شودپس 12_15 بار این حرکات را انجام دهید .

بشین پاشو ها شامل تمرین های عضلات شکمی می شوند و همچنین موجب انقباض ماهیچه های رحم، بنابراین باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ 12-15 بار این کار تکرار شود .

 

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

قرص های باز شدن پریود برای خانم هایی استفاده می شود که مدت زمان زیادی از قاعدگی شان گذشته یا پریودشان قطع شده است. پریود نشدن پیامدهای نامطلوبی می تواند به دنبال داشته باشد. اختلالات هورمونی در بدن و به دنبال آن پیامدهای نامطلوبی مانند ریزش مو، ناباروری و آکنه و… در اثر پریود نشدن بروز پیدا می کند. پیش از آنکه از قرص های باز شدن پریود استفاده شود باید علت به هم ریختگی چرخه قاعدگی بررسی شود. استفاده خودسرانه می تواند پیامدهای نامطلوبی را به دنبال داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه مصرف این قرص ها با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص های باز شدن پریود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

در صورتی که فرآیند بارداری اتفاق نیافتد، دیواره رحم همراه با تخمک شروع به تخریب می کند و توسط پریود شدن از بدنتان خارج می شود. خونریزی ماهیانه نشان دهنده سلامت جسمی و روانی تان است. اگر به مدت حدودا سه ماه یا بیشتر پریود نشوید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم از درمان های دارویی استفاده شود. مصرف این داروها کمک می کند تا سطح هورمون هایتان تنظیم شود و چرخه کلی قاعدگی تان، بهبود پیدا کند. توجه داشته باشید تاخیر در چرخه قاعدگی همیشه نیاز به درمان دارویی ندارد و ممکن است حتی در اثر استرس شدید اتفاق بیافتد.قرص برای پریود شدن فوری

 

منظم نبودن چرخه قاعدگی به دلایل مختلف ممکن است روی دهد. در صورتی که پریودتان قطع شده است در درجه اول بررسی کنید تا مطمئن شوید باردار نیست؛ چون در صورت بارداری به جنین ممکن است صدمه بزنید. در صورتی که جواب تست بارداری منفی بود، احتمالا به دلیل عوامل دیگر مانند کیست تخمدان، استرس های روحی و روانی، کاهش یا افزایش وزن، ورزش های سنگین، شیردهی، مصرف برخی داروهای ضد افسردگی و ضد فشار خون، اختلال در غده تیروئید، یائسگی، زخم و عفونت ها رحمی رخ می دهد. 

زمانی که چرخه قاعدگی زنان با مشکل رو به رو می‌شود، ارتباط زناشویی و رابطه جنسی آن ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. اضافه شدن فشار رابطه نیز برای زنان مضر است. آشنایی با بدن زن و شناخت بدن همسر به زوجین این امکان را می‌دهد تا در موقعیت های مختلف با صبوری برخورد کنند.

 

قرص های باز شدن پریود، هنگام قطع قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوز و کنترل بارداری تجویز می شوند. این داروها همچنین برای خانم هایی که به دلیل شیمی درمانی یا تشعشعات یا اختلال هایی مانند سندرم ترنر و… استروژن کافی تولید نمی کنند، به عنوان جایگزین استروژن مصرف می شود.

 

دختران بعد از پریود شدن رشد چندانی نمی کنند، پس اگر اولین دوره پریود او شروع شده است مصرف این قرص ها تاثیر چندانی در رشد او ندارد. بنابراین مصرف قرص های باز شدن پریود پیش از اولین قاعدگی می تواند بر رشد دختران تاثیر منفی بگذارد.

 

اثرات مصرف این قرص ها، بسته به شرایط جسمی و موقعیت هر فرد متفاوت است. مصرف این قرص ها با مزیت هایی مانند تنظیم چرخه قاعدگی، کاهش گرفتگی قاعدگی، درمان جوش، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و کاهش احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان ها همراه است.

 

قرص‌های باز شدن پریود انواع مختلفی دارند که برای مصرف مشاوره جنسی لازم می باشد. در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

یکی از داروها برای باز شدن پریود، قرص Well Woman است. این قرص حاوی موادی مانند مس، آهن، منگنز، ید است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شود و مشکلات و بی نظمی های قاعدگی را برطرف می کند. اثرات این قرص بین یک تا سه ماه مشخص می شود.

عوارض احتمالی: این دارو گیاهی است و در صورت مصرف درست و عدم مصرف خودسرانه عوارض جانبی ندارد.

قرص جیناون نیز در درمان بی نظمی قاعدگی موثر است و به تنظیم شدن هورمون هایتان کمک می کند.  این دارو دارای مکمل های گیاهی ست که گردش خون بدنتان را تسهیل می کند. اگر پریود های دردناک و شدید داشته باشید این دارو می تواند موثر باشد.

این قرص در صورتی که بدنتان قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می شود. این قرص برای درمان اختلالات قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیر طبیعی به کار می رود. به طور معمول بین 3 تا 10 روز بعد از قطع مصرف قرص، خونریزی قاعدگی شروع می شود. این دارو به منظور رشد سینه ها و کاهش تولید تسترون استفاده می شود و علائم بروز یائسگی را کاهش می دهد.

عوارض احتمالی: استفراغ، حالت تهوع، خونریزی نامنظم یا لکه بینی، کم شدن وزن، جوش زدن، خارش پوست، آمبولی ریوی، تاری دید.

قرص مدروکسی پروژسترون به منظور تنظیم سیکل قاعدگی، درمان سرطان سینه و پیشگیری از بارداری استفاده می شود. هنگامی که این دارو را به مدت 10 روز مصرف کنید، 2 تا 10 روز بعد خونریزی روی می دهد. در صورتی که سابقه بیماری های قلبی _ عروقی، ناهنجاری کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین دارید، از مصرف این قرص پرهیز کنید.

عوارض احتمالی: کاهش وزن، استفراغ، حساس شدن سینه ها، ریزش مو، افسردگی، ورم پا، افزایش قند خون، تغییر در میل جنسی، آکنه، کهیر، پیدایش اختلالاتی در دستگاه گوارش، خونریزی نامنظم، کم شدن وزن.

قرص پروورا به منظم شدن هورمون های زنانه کمک می کند و ترکیب اصلی آن قرص مدروکسی پروژسترون است. پروورا چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و باعث فعال شدن آن می شود.

عوارض احتمالی: تهوع، التهاب، حساسیت پستان، سردرد، تغییر در ترشحات واژن، نوسانات خلقی، تاری دید، سرگیجه، خواب آلودگی، افزایش یا کاهش وزن.

یکی دیگر از داروها، قرص مپرات است که برای درمان پریود نشدن یا پریود نامنظم استفاده می شود. در واقع چرخه قاعدگی تان را تنظیم می کند.

عوارض احتمالی: افزایش وزن، افسردگی، درد و حساسیت پستان، از بین رفتن دید یا تاری دید ،تورم صورت، دست ها و پاها، تنگی نفس، خارش،ریزش مو، سردرد، تهوع و استفراغ.

این قرص به منظور از بین بردن مشکلات قاعدگی در خانم ها استفاده می شود. این دارو در خانم های که باردار نشده اند یا دچار بی نظمی قاعدگی هستند مصرف می شود.

قرص M2 Tone Syrup جهت تنظیم شدن پریود، اختلالات رحمی، آمنوره و ناباروری زنان و جلوگیری از پریودهای شدید استفاده می شود. نقش این دارو، تنظیم کردن هورمون های زنانه در بدن است در نتیجه پریودهایتان را به حالت طبیعی باز می گرداند. عوارض این قرص به ندرت اتفاق می افتد.

عوارض احتمالی: ناراحتی معده، افزایش وزن، واکنش های پوستی، استفراغ، بی خوابی، واکنش پوستی، اسهال.

قرص Black Kohosh قرصی گیاهی، با تنظیم هورمون های بدنتان به خصوص استروژن، چرخه کلی قاعدگی را بهبود می بخشد و به منظور زودتر پریود شدن و ریزش دیواره رحم تجویز می شود. این دارو را می توانید به صورت پودر، قرص یا کپسول استفاده کنید. خانم هایی که سابقه ابتلا به سرطان سینه دارند بهتر است این دارو را مصرف نکنند.

عوارض احتمالی: آسیب کبد، ناراحتی معده، سردرد، احساس سنگینی، لکه بینی و افزایش وزن.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص های باز شدن پریود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

قرص برای پریود شدن فوری
قرص برای پریود شدن فوری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *