قرص برای درمان حساسیت فصلی

خواص دارویی و گیاهی

بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند و برای درمان آن به دنبال راه حل می گردند، اکثراً جهت بهبود علائم آلرژی (حتی اگر واقعاً آلرژی نباشد) از داروهای اشتباه استفاده می کنند.

افرادی که از آلرژی های فصلی به خصوص در بهار رنج می برند و برای درمان آن به دنبال بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی می گردند، معمولاً در انتخاب آن دچار اشتباه می شوند. تحقیقات نشان می دهند که افراد در هنگام حساسیت های فصلی به داروخانه ها مراجعه کرده و گاهاً داروهای ناسب تهیه می کنند. اما در این مواقع بهترین راه درمانی , بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی چیست؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

اخیراً مطالعه ای نشان داده است که افراد در مواجهه با این گونه حساسیت ها، به جای آن که به پزشک مراجعه کنند و یا برای انتخاب بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی با دکتر داروخانه مشورت کنند؛ سر خود از داروهایی برای درمان آبریزش و قرمز شدن بینی، عطسه و خارش و ریزش اشک چشم استفاده می کنند.

نتیجه این رفتار به گونه ای می شود که پولتان را بی رویه برای خرید این داروها مصرف می کنید و تنها شاهد تغییر کوچکی در بهبود علائم تان هستید؛ بدون آنکه این داروها اثرات مفید و بلندمدتی داشته باشند.

در ژورنال علمی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، پژوهشی که بر روی ۳۰۰ نفر در استرالیا انجام شده بود، به چاپ رسید، این تحقیق در مورد افرادی صورت گرفت که در هنگام حساسیت و آلرژی، با سطح علمی خودشان و بدون مراجعه به پزشک متخصص، دارو مصرف می کردند. در این میان، مشخص شد که تنها کمتر از ۱۷% از این افراد داروی مناسب و مخصوص آلرژی خود را تهیه کرده اند.قرص برای درمان حساسیت فصلی

در این تحقیق، ۶۸ درصد افراد دارای تب یونجه (ورم مخاط بینی) بودند و مابقی علائم، هیچ ارتباطی به التهاب های حاصل از آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت نداشت.

با تعمیم تحقیقی که در استرالیا انجام شد به عموم مردم جهان، می توان گفت که اکثراً جهت بهبود علائم آلرژی (حتی اگر واقعاً آلرژی نباشد) از داروهای اشتباه استفاده می کنند.

به گفته Rachel tan، موسس و عضو انجمن پزشکی دانشگاه سیدنی استرالیا، کسانی که از ورم مخاطی بینی رنج می برند، اغلب بدون درنظر گرفتن راهنمایی و مشاوره پزشک دارو مصرف می کنند.

Tan در ادامه می گوید: “این مسئله ای است که در تمام جهان وجود دارد، کسانی که در آزمایش شرکت کرده بودند، در هنگام مواجهه با بیماری، از داروهایی که به وسیله خودشان تجویز شده بود، استفاده می کردند. این در حالی بود که آن ها با علائم متوسط تا شدید، داروهای ناسب مصرف می کردند.

این قضیه نگران کننده است. زیرا افرادی که دچار تب یونجه (که به عنوان ورم مخاطی بینی نیز شناخته می شود) هستند، سعی دارند تا این مشکل مزمن را خودشان حل کنند، در حالی که موضوعی نیست که بی اهمیت تلقی شود.

۶۰ درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار کردند این علائم، تاثیراتی هم بر روی زندگی روزمره داشته که این موضوع می تواند انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه کند.

این آزمایش به بررسی داروهایی می پردازد که تجویز نادرست آن ها علائم را در بیمار بدتر و شخص را خانه نشین کند.

به گفته Tan، درمان و کم کردن عوارض آلرژی ها، هزینه های مالی زیادی به همراه دارد که شامل هزینه های مربوط به خرید داروهای مناسب می شود. این در حالی است که اکنون مبلغ قابل توجهی شامل خرید داروهای ناسب و سرخود بیماران می شود. این مورد، بار اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی، هم برای بیماران و هم دولت ها به همراه دارد.

 

بنا به گفته انجمن آلرژی و ایمنی شناسی آمریکا، تب یونجه معمولاً در بهار، تابستان و اوایل پاییز به وجود می آید و آلرژی، از گرده افشانی گل ها، درختان و گیاهان ناشی می شود.

عطسه، آبریزش و خارش بینی و ریزش اشک از چشم ها، بیشترین علائم گزارش شده در اثر آلرژی ها می باشند. همچنین در برخی، سر درد و دیگر عوارض را هم به وجود می آورد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در آمریکا دارای تب یونجه هستند. همچنین تقریباً ۳/۲ درصد از این افراد، دارای علائم حاد بوده و خانه نشین شده اند.

تحقیقات نشان می دهند برای افرادی که تب یونجه دارند، اسپری استروئیدی بینی، بهترین انتخاب به شمار می رود. اما افراد کمی از این اسپری استفاده می کنند.

طی این پژوهش، ۲۹۶ نفر از شرکت کنندگان به جای این اسپری ها، از آنتی هیستامین جهت تسکین علائم شان استفاده می کردند.

این حقیقت که افراد به طور خودسرانه از داروها برای آلرژی استفاده می کنند، تعجبی ندارد. از زمانی که داروهای مخصوص آلرژی به مقدار بسیار بالا بدون نسخه در داروخانه ها وجود دارند، افراد کمی این داروها را پس از مراجعه به پزشک و با نسخه دریافت می کنند. نتیجه، این می شود که مردم پول زیادی را صرف خرید داروهای آلرژی می کنند؛ بدون آن که نتیجه ای در پی داشته باشد.

اگر فردی یک بار دچار آلرژی شود و بار دیگر نیز به آن مبتلا شود، با تصور اینکه از همان نوع قبلی است، داروهای مشابه سری پیش را مصرف می کند. اما ممکن است علائمی که تصور می شود، مربوط به آلرژی نباشند؛ بلکه مربوط به یکی دیگر از مشکلات بدن باشند.

علائم موجود در فرد ممکن است به دلیل کمبود خواب، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت باشد. حتی اگر آلرژی باشد، ممکن است در ارتباط با تنگی نفس و آسم باشد. مردم این علائم را بی اهمیت پنداشته و بدون مراجعه به متخصص، اقدام به درمان آن می کنند و از داروهای خوراکی به جای اسپری ها استفاده می کنند.

معمولاً مردم به دلیل احساس ناخوشایندی که اسپری های بینی به آن ها می دهد، این دارو را کمتر استفاده می کنند. واژه “استروئیدی مردم را می ترساند!

آنتی هیستامین های خوراکی، علائم فرد را به سرعت و به صورت لحظه ای تسکین می دهند که باعث می شوند فرد برای مدت کوتاهی احساس خوبی داشته باشد اما بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی نیستند. اما اسپری های استروئیدی، پایداری بلندمدتی داشته و علائم را برطرف می کنند.

مردم به طور اشتباه اقدام به درمان بیماری خود می کنند و با عوارض ناشی از آن زندگی می کنند. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که برای حل این مشکل، داروخانه ها نیز باید اقداماتی انجام دهند.

دکترStacey Galowitz، متخصص آلرژی می گوید: “آلرژی در یک سری از نقاط که هوای گرم تری دارند و بارندگی نیز است، شایع تر بوده؛ در نتیجه، میزان مصرف داروهای خود سرانه نیز است.

 

 

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: www.healthline.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

Current ye@r *

Leave this field empty

Nokia 6.1 Plus که در کشور چین به آن Nokia X6 هم گفته می شود، اسمارت فونی قدرتمند و زیبا و با

این گوشی دارای نمایشگری یکدست و کم حاشیه بوده که فقط سوراخ کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی در بالای آن دیده میقرص برای درمان حساسیت فصلی

“زوج جوان پرستاری بعد از سال ها زندگی مشترک می خواهند صاحب فرزند شوند اما به علت سابقه ی سقط جنین زن

در نقد فیلم American Animals باید گفت که این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ و کشورهای آمریکا و انگلیس است. فیلم جدید برت لیتون

هواوی نوا ۴ اسمارت فونی بزرگ و قدرتمند، با نمایشگری تمام صفحه، بدون notch و با کمترین حاشیه ممکن می باشد. دوربین

محققین دانشگاه Alberta کانادا به تازگی توانسته اند میزان ادرار در استخرهای عمومی را

یکی از بهترین راه های خلاصی از عفونت سینوسی استفاده از راه های درمان

“این جا رو میگن دندیل، همه گشنه و محتاج یک لقمه نون که وصله‎ی

پولیپ بینی بسیار شایع است و زائده ای غیر سرطانی است که مجرای بینی

تابستان و گرما و فصل ورزش های آبی. حداقل شنا و سرسره های آبی.

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

بسیاری از حساسیت ها با داروهای ضد حساسیت قابل کنترل و درمان هستند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دارویی مفیدی در زمینه انواع قرص ضد حساسیت به شما عزیزان ارائه دهیم.

حساسیت ها به صورت های متفاوتی ایجاد می شوند. بسیاری از حساسیت ها فصلی هستند و با تغییر شرایط محیطی پدید می آیند. البته برخی از حساسیت ها نیز مربوط به غذاها و داروهای مصرف شده است. برای کنترل و درمان انواع مختلف حساسیت ها بهتر است با انواع قرص ضد حساسیت آشنا شویم.

تاکنون تعداد زیادی قرص ضد حساسیت معرفی شده است که هر یک می توانند برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی های دوره ایی، حساسیت های پوستی، حساسیت کودکان و مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله تعدادی از معتبرترین و موثرترین قرص های ضد حساسیت را معرفی می نماییم.

این قرص از خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان حساسیت ها و کهیر استفاده می شود. از عوارض این قرص ضد حساسیت می توان به سردرد، یرقان و سرگیجه اشاره کرد. این دارو خیلی سریع به وسیله دستگاه گوارش جذب می شود. در بسیاری از کشورها به دلیل عوارض خطرناکی که دارد، حذف شده است.

قرص برای درمان حساسیت فصلی

عوارض قرص آستمیزول: یرقان، بی قراری، افزایش اشتها، درد مفاصل، خشکی دهان، سردرد و سرگیجه می باشد.

این داروی ضد حساسیت نیز برای درمان آسم و حساسیت های فصلی تجویز می شود. تورم دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و در نتیجه تنفس را آسان می کند. قرص ایروکاست از خس خس سینه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس جلوگیری می کند و به صورت قرص جویدنی 5 میلی گرم و 1 میلی گرم تجویز می شود. این قرص ضد حساسیت در بزرگسالان به میزان 1 میلی گرم به صورت خوراکی(یک بار در روز) و در هنگام غروب مصرف می شود.

عوارض قرص ایروکاست: خستگی، ضعف، علائم آنفلونزا، اسهال، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، بی حسی و گزگز پاها یا دست ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه، تغییرات رفتاری و ذهنی (پرخاشگری، اشکال در خواب، اشکال در حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی، استرس و راه رفتن در خواب)، تهوع، گوش درد، برونشیت، دندان درد، سوء هاضمه، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت گوش

این دارو برای درمان خارش و آلرژی تجویز می شود. به دلیل خواص ضد حساسیتی، خواب آور و آرام بخش است. کودکان نسبت به این دارو حساس تر از بزرگسالان هستند و عوارض بیشتری با مصرف این دارو در کودکان ظاهر می شود.

عوارض قرص هیدروکسی زین: فعالیت غیر ارادی حرکتی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، گیجی، خشکی دهان، لرزش و حملات تشنج

این قرص نیز از خانواده آتتی هیستامین است و برای درمان سرماخوردگی، کهیر، آلرژی و پیشگیری از آسم تجویز می شود. مصرف این دارو در کودکان موجب بهبود خواب می شود.

 

عوارض قرص کتوتیفن: تب ولرز، سرگیجه، ضایعات پوستی، اسهال، سرفه، عفونت تنفسی، خستگی و ضعف، خشکی دهان و خواب آلودگی

قرص لوراتادین به عنوان ضد آلرژی و حساسیت تجویز می شود و از طریق لوله های گوارش جذب خون می شود. این دارو برای درمان بیماران دچار کهیر ناشناخته مزمن نیز استفاده می شود. به طور معمول مقدار مصرف قرص لوراتادین در کودکان بزرگ تر از 6 سال  و بزرگسالان 1 میلی گرم به صورت روزانه است.

کسانی که دچار ناراحتی کبدی هستند، با مصرف این دارو دچار مشکل می شوند. چون که متابولیسم این دارو کبدی است و از این رو بیماران کبدی دچار خواب آلودگی شدیدی می شوند که باید به پزشک مراجعه کنند.

عوارض قرص لوراتادین: سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، خستگی غیر معمول و ضعف عضلانی، عصبانیت، افزایش حساسیت به نور آفتاب، اشکال در دفع ادرار، احساس گرفتگی در سینه، طپش یا تندی ضربان قلب و کهیر

این قرص ضد حساسیت نیز جزء خانواده آنتی هیستامین می باشد. معمولاً برای خارش، کهیر، آلرژی، پیشگیری از آسم وتجویز می شود و عموماً به صورت دو بار در روز و برای چند هفته تجویز می شود.

عوارض قرص زادیتن: افزایش وزن، سرگیجه، تهوع، خشکی دهان، ناراحتی معده، خواب آلودگی و تحریک عصبی

قرص ترفنادین(Terfenadine)

قرص ضد حساسیت ترفنادین نیز جزء خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان و پیشگیری از آلرژی با علائم عطسه، کهیر و خارش، قرمزی و آبریزش چشم و آبریزش بینی به کار می رود. از آن جایی که اثرات ضدموسکارینی و تسکینی آن کم است، امروزه این دارو کمتر استفاده می شود. از آن به منظور درمان رینیت آلرژیک، حساسیت های پوستی و تب یونجه در بزرگسالان روزی 6 میلی گرم(یک عدد قرص) مصرف می شود.

عوارض قرص ترفنادین: سرگیجه، بی قراری، بی خوابی، فشار خون بالا، تهوع، خستگی، سردرد، آریتمی قلبی و خشکی دهان

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در زمینه انواع قرص های ضد حساسیت برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از موارد مطرح شده بتوانید به درمان حساسیت های مختلف بپردازید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید


قرص برای درمان حساسیت فصلی



نشانی شما منتشر نخواهد شد.





بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه ساله با تغییر فصول و شروع حساسیت‌ها، زندگی خیلی‌ها دچار بحران می‌شود. این حساسیت مشکلاتی چون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و بسیاری دیگر از نشانه‌ های حساسیت فصلی را به دنبال دارد. التهاب فصلی مخاط بینی یا حساسیت فصلی، معمولا به تب یونجه شهرت دارد. تب یونجه زمانی روی می‌دهد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی‌خطر را خطرناک تلقی کرده و مواد شیمیایی را برای مبارزه با آنها وارد خون می‌کند. عوامل برانگیزاننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف، با هم فرق می‌کنند. بسته به محل زندگی‌تان و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم حساسیت فصلی را در بیش از یک فصل سال تجربه کنید. با ما باشید تا با علائم و درمان حساسیت فصلی آشنا شوید.قرص برای درمان حساسیت فصلی

به گزارش آکادمی حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ۸ درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند.

حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

طیف علائم حساسیت‌‌های فصلی، از خفیف تا شدید است که متداول‌ترین‌شان شامل موارد زیر می‌باشد:

علائمی که کمتر شایع هستند شامل موارد زیر می‌شود:

بسیاری از افرادی که دچار تب یونجه یا حساسیت هستند، آسم هم دارند. اگر شما هم مبتلا به هر دوی ابن موارد هستید، آلرژن‌های فصلی شما ممکن است موجب حمله‌ی آسم بشود.

تب یونجه از آنجا گرفته شده است که بسیاری از افراد در زمان تاریخی برداشت یونجه یعنی در ماه‌های فصل تابستان علائم حساسیت را دارند. وقتی سیستم ایمنی بدن‌تان، مواد موجود در هوا را که معمولا بی‌خطر هستند، خطرناک تشخیص می‌دهد، تب یونجه روی خواهد داد و با ترشح هیستامین و مواد شیمیایی دیگر در جریان خون، به این مواد بی‌ضرر واکنش نشان می‌دهد. این مواد شمیایی، علائم یک واکنش آلرژیک را ایجاد می‌کنند. عوامل ایجادکننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنند.

درخت‌ها عامل حساسیت‌‌های بهاری هستند. درخت توس یکی از متداول‌ترین عوامل در نواحی شمالی است که افراد زیادی نسبت به گرده‌های آن واکنش نشان می‌دهند. سایر درخت‌های حساسیت‌زا در آمریکای شمالی شامل سرو، توسکا، شاه بلوط، بید و صنوبر می‌شود.

همان‌طور که گفته شد حساسیت‌ را به این دلیل تب یونجه هم می‌ند که افراد زیادی علائم حساسیت را در فصل تابستان که در تاریخ فصل برداشت یونجه است تجربه می‌کنند. عامل اصلی حساسیت فصل تابستان، علف‌هایی چون تلخه و دم‌گربه‌ای چمن‌زار و یک سری علف‌های هرز خاصی هستند. بنا به گزارش مؤسسه‌ی آسم و آلرژی آمریکا، علف‌ها شایع‌ترین عامل ایجاد تب یونجه‌اند.

پاییز فصل کهنه‌واش است که به آن آمبروسیا (Ambrosia) نیز می‌گویند. بیش از ۴۰ گونه از گیاه کهنه‌واش در دنیا وجود دارد که آنها در نواحی معتدل آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کنند. کهنه‌واش‌ها گیاهان مخربی هستند که به‌سختی می‌توان کنترل‌شان کرد. گرده‌ی این گیاه، آلرژن بسیار متداولی است و علائم حساسیت به کهنه‌واش می‌تواند شدید باشد. سایر گیاهانی که در پاییز گرده‌افشانی می‌کنند، گزنه، برنجاسف (mugwort)، ترشک، سلمه تره (fat hens) و بارهنگ هستند.

در فصل زمستان، آلرژن‌های بیرون خانه، به خواب زمستانی می‌روند، در نتیجه سرد شدن هوا برای بسیاری از افرادی که حساسیت دارند، آرامش و آسودگی به همراه دارد. اما همین سرمای هوا باعث می‌شود زمان بیشتری در داخل خانه سپری شود. اگر حساسیت فصلی دارید ممکن است به آلرژن‌های داخل خانه مانند کَپَک، موی حیوانات خانگی، هیره‌ و یا سوسک حمام واکنش نشان دهید.

آلرژن‌های داخل فضای بسته را راحت‌تر از آلرژن‌های بیرون می‌توانید از محیط‌ اطراف‌تان حذف کنید. برای اینکه خانه‌تان را از آلرژن‌های رایج پاک کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

معمولا تشخیص تب یونجه از تشخیص سایر حساسیت‌ها ساده‌تر است. اگر علائمی داشته باشید که فقط در زمان‌های خاصی از سال روی می‌دهند، علامتی است که نشان می‌دهد شما حساسیت فصلی دارید. احتمالا پزشک‌تان گوش‌ها، بینی و گلوی‌تان را معاینه و بررسی می‌کند تا حساسیت‌تان را تشخیص بدهد.

معمولا نیازی به تست حساسیت نیست. درمانی که برای انواع حساسیت‌‌ها تجویز می‌شود، معمولا یکسان است و فرقی نمی‌کند چه نوع حساسیتی داشته باشید.

بهترین دارو برای تب یونجه و حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است. داروهایی نیز برای درمان حساسیت فصلی وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است درمان‌های جایگزین را در پیش بگیرند.

برای اجتناب از آلرژن‌ها باید اقداماتی انجام دهید. مثلا برای خنک کردن فضای خانه در تابستان، به جای پنکه‌های سقفی از دستگاه تهویه‌ با فیلتر هپا (HEPA) استفاده کنید. پیش‌بینی‌های آب و هوای محلی را چک کنید تا از وجود گرده‌ها مطلع شوید و زمانی که تعدادشان زیاد است در خانه بمانید. در زمان‌هایی از سال که تب یونجه‌تان فعال می‌شود:

همچنین حتما از دود سیگار اجتناب کنید تا علائم‌تان بدتر نشود.

اگر نمی‌توانید از آلرژن‌ها اجتناب کنید، درمان‌های دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

در مواردی که علائم شدید هستند ممکن است پزشک‌تان واکسن حساسیت را برای‌تان تجویز کند. این واکسن‌ها نوعی ایمن درمانی هستند که حساسیت سیستم ایمنی‌تان را نسبت به آلرژن‌ها کاهش می‌دهند. شاید بعضی از داروهای حساسیت، عوارض جانبی داشته باشند مانند خواب‌آلودگی، سرگیجه و احساس آشفتگی و عدم تمرکز.

مطالعاتی در مورد درمان‌های جایگزین برای تب یونجه انجام شده و بعضی‌ها عقیده دارند درمان‌های جایگزین زیر، می‌توانند مفید باشند:

برای اینکه بتوان قطعا نتیجه گرفت که این درمان‌های جایگزین مفید و مؤثر هستند، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

علائم حساسیت‌ فصلی ممکن است بسیار ناخوشایند باشند. اگر تردید دارید که مبتلا به حساسیت فصلی هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید. پزشک می‌تواند علت علائم شما را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. پزشک معمولا از شما می‌خواهد که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی حساسیت دور بمانید و در مراحل بعدی داروهای مناسب را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

برگرفته از: healthline.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

قرص برای درمان حساسیت فصلی

من الان ۳ ساله دارم هر شب قرص لتیزن ۱۰ مصرف میکنم یه جورایی احساس میکنم معتادش شدم یه شب که دارو نخورم فرداش همش باید عطسه و خارش گلو و ابریزش داشته باشم اخه این چه دردیه دچار شدیم ?

ادمو از زندگی سیر میکنه یکسال صبر کن تابستون بیاد اونم وقتی میاد حساسیتت شروع میشه واقعا خسته شدم تا کی باید بکشیم اخه . حتی اعتماد بنفسمونو هم گرفته

تشکر واسه مقاله خوبتون.
من آخرش از عوارض آنتی هیستامین میمیرم ? همه ی سال درگیرشم فصول سرد سال کم میشه ولی قطع نمیشه. فصل بهار و اواخر تابستون که دیگه هر روزو با آنتی هیستامین سر پا میمونم ?

لوراتادین خیلی بهتر از آنتی هستامین وسیتریزن

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *