قرص اورژانسی و پریود نشدن


با سلام میخواستم بدونم چه مدت بعد از مصرف قرص اورژانسی، نظم پریود به حالت عادی بر میگرده و به صورت ماهی یک بار میشه؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام اگر دچار اختلالات هورمونی نشده باشید بعد از یک دوره به حالت اول بر می گردد.


***

قرص اورژانسی و پریود نشدن

در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود.
نظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود.
سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود.
توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.
این دارو تا ۹۹ درصد از بروز بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن است.


سوالات رایج درباره قرص جلوگیری اورژانسی

1. چند روز بعد از مصرف لوونورژسترول پریود میشویم؟
اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید.

اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکنه پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید.

اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف میشود. در کل 14 روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید و اگر نشدید حتما یک تست بارداری بدهید.

2. آیا میشه از قرص لونژیل بعنوان قرص پیشگیری از بارداری دائمی استفاده کرد؟
این قرص از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دائمی توصیه نمی شود . شما نمی توانید بجای یاسمین و یا ال دی و اچ دی این قرص را مصرف کنید. البته این قرص فقط در موارد اورژانس قابل مصرف است نه اینکه عادت کنید و ماهی یکی دوبار استفاده کنید.

3. مصرف قرص لونژیل در دوران بارداری و شیردهی چگونه است؟
مصرف دارو در دوران شیردهی منع شده است. همچنین قرص لونورژسترول در رده x قرار دارد و در بارداری منع مصرف دارد . در بارداری شما هیچ نیازی به مصرف این دارو نخواهید داشت.

4. من قرص لونژیل مصرف کردم، اما الان باردارم. باید جنین را سقط کنم؟
خیر. قرص های ضدبارداری برای جنین ضرری نداره زیرا حاوی پروژسترون هستند، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید

5. اگر یک وعده فراموش کنم قرص لوونورژسترل را بخورم چه اتفاقی می افتد؟
اگر فراموش کردید یک وعده از قرص را بخورید و یک ساعت از زمان آن گذشته بود با پزشک تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را ارائه کند.

6. قرص لونورژسترل را باید کجا نگهداری کنم؟
قرص را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در دمای اتاق بین 15 تا 3 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. دارو را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

7. آیا لکه بینی بعد از مصرف قرص اووسیز طبیعی است؟
پس از استفاده از این دارو، لکه بینی طبیعی است. اگر دوره پریودی بعدی شما قطع شد، احتمال حاملگی وجود دارد. در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و یک آزمایش حاملگی انجام دهید.

8. آیا سیگار کشیدن با مصرف قرص لونژیل تداخل دارد؟
در صورتی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنید، سیگار کشیدن خطر لخته شدن خون یا سکته مغزی را افزایش می دهد، به خصوص اگر بیش از 35 سال سن داشته باشید. توصیه می شود سیگار نکشید. این دارو از شما در برابر عفونت اچ آی وی (ایدز) یا هر گونه بیماری مقاربتی دیگر محافظت نمی کند.

9. چند بار می توانم از قرص اووسیز استفاده کنم؟
همانطور که در بالا گفتم، قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها 2 تا 3 بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

1. آیا مصرف قرص لونژیل نیازی به روش دیگری از پیشگیری است؟
بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

11. بهترین زمان مصرف قرص لونژیل یا اووسیز چه وقت است؟
بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید مصرف کنید، اما مطالعات نشان میدهید این قرص تا 48 ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( 2 روز) و گاها تا 12 ساعت ( 5 روز ) اثر بخشی خواهد داشت.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید.


مصرف قرص لوونورژسترول 52-94٪ در جلوگیری از بارداری مؤثر است. دوره مصرف این قرص پس از مقاربت هر چه زودتر آغاز شود، مؤثرتر است. شواهد نشان می‌دهد که مصرف قرص اولیپریستال در حداقل 98٪ از موارد، مانع از بارداری می‌شود، به خصوص اگر ظرف 72 ساعت پس از نزدیکی مصرف شود.

استفاده مکرر از قرص‌های ضد بارداری اورژانسی می‌تواند منجر به افزایش عوارض جانبی، مانند بی‌نظمی‌های قاعدگی شود. 

معمولاً بعد از یک دوره اختلال در قاعدگی دوباره نظم قاعدگی برقرار می شود. نکته مهم این است که حداکثر تا 1 روز بعد از مصرف قرص اورژانسی باید خونریزی اتفاق بیفتد. قرص اورژانسی و پریود نشدن

 به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات کم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از 7 روز شود، باید احتمال بارداری را در نظر داشت.

در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز 12 ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید.

معمولا خونریزی ظرف 7 روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد. در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید.

“ظرف 3 تا 1 روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد”

بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید. در صورت تعویق خونریزی پس از یک هفته تا 1 روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.

 این دارو یک هورمون پروژستین است که عمدتا با جلوگیری از انتشار تخمک (تخمک گذاری) در طول دوره قاعدگی شما اثر میگذارد. همچنین باعث می شود مایع واژن برای کمک به جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک (لقاح) و تغییر پوشش داخلی رحم برای جلوگیری از اتصال تخمک بارور ضخیم تر شود.

استفاده از این دارو، بارداری موجود را متوقف نخواهد کرد و یا شما و همسرتان را در برابر بیماری های آمیزشی (از قبیل HIV، گونوره، کلامیدیا) محافظت نمی کند.

قرص اورژانسی ممکن است به خوبی در زنانی که بیش از وزن خاصی هستند (برای مثال، از ۷۴ کیلوگرم)، و یا اگر داروهای خاص دیگری در ماه گذشته استفاده مصرف کرده باشند، به خوبی تاثیر گذار نباشد. این اثر می تواند به حاملگی منجر شود.

عوارض جانبی قرص اورژانسی
با مصرف این دارو تهوع / استفراغ، شکم درد، خستگی، گیجی، تغییر در خونریزی واژینال، لکه بینی، اختلالات قاعدگی، حساسیت پستان، یا سردرد ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این عوارض همچنان ادامه داشتند یا بدتر شدند، به سرعت به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اگر پزشک دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که او فایده آن را از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با مصرف این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر عوارض جانبی جدی، از جمله: درد شدید زیر شکم (مخصوصا ۳ تا ۵ هفته پس از مصرف لوونورژسترل)، دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورتی که متوجه هر گونه علائم واکنش آلرژیک جدی، از جمله: جوش، خارش / تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، تنفس مشکل شدید، فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

قرص اورژانسی و پریود نشدن

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

من قرص اورژانسی خوردم بعد چهارده روز لکه های قهوه ایی میبینم ولی پریود نشدم هنوز ممکنه باردار باشم؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

قرص اورژانسی و پریود نشدن

متخصص تمام این بایدها ونبایدها و اما و اگرها به خود زن باردار بستگی دارد. اگر زن بارداری مشکل خاصی نداشته باشد و به شرط اینکه قبل از بره ریزی برای مسافرت معاینه شود و اجازه سفر و نکته های لازم را دریافت کند، می تواند سفر برود. پس اگر شما در هفته اول بارداری هستید و برای یک سفر بره ریزی کرده اید حتما با پزشکتان مشورت کنید و بعد راهی سفر شوید. -در سه ماهه اول بارداری، همه چیز به خود زن

زد که ناراحت نشوم. بعد از مدتی یک شماره داد و گفت این شماره را ذخیره کن و از این به بعد با این شماره با من تماس بگیر اما اگر دیدی خاموش است نگران نشو اینجا برق ها زیاد می رود. آخرین باری که صحبت کردیم دو روز قبل از شهادتش بود. بود که دیگر با او صحبت نکردیم. سه ماه گذشت. به من گفته بود سه ماهه برمی گردد اما هر جا که تماس می گرفتم کسی خبر نداشت. یک بار دیگر هم وقتی مأموریتش تمام می شود نیامده بود و

سوال مخاطب نی نی بان: من از روش اورژانسی استفاده کردم. الان حدود یک ماه پریودم به تاخیر افتاده و توی سونو ساک خالی نشون داده با 6 هفته چقدر ممکنه که سقط شه چون واقعا نمیخوام بچه و مطمئن هستم که بعد از قرص اورژانسی چیزی داخل نریخته پس چطور ساک تشکیل شده؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز قرص اورژانسی روش مطمئنی برای پیشگیری از بارداری نیست. سقط جنین عمدی کاملا ممنوع است، باتوجه به شرایط کشور ما و قوانین شرعی سقط در هر شرایطی ممنوع است، و ما هم نمی توانیم توصیه و پیشنهاد خاصی به شما بکنیم.

به گزارش خبرگزاری کودک و نوجوان ،حال جنین عالی است. همچنان ریه و مغزش در حال تکامل است و روز به روز وزن می گیرد. لگد هم که همچنان می زند. بگذارید جولان بدهد جایش خیلی تنگ است. وضعیت جنین جنین هچنان در حال خوردن و البته همچنان در حال وزن گیری است. درحالی که رشد او نهایی شده اما مغز و ریه هایش همچنان برای تکامل تلاش می کنند و این تلاش شاید حتی بعد از به دنیا آمدن نوزاد

؟ این موضوع به محسن آقا فرزند آیت الله سپرده شده، چون وصی ایشان محسن آقاست که چاپ این خاطرات ادامه پیدا کند. هنوز بعد از فوت آیت الله کتابی در این زمینه چاپ نشده است. بره خاصی برای سالگرد ایشان در نظر گرفته اید؟ بره پیش بینی شده است. یک کنگره یا همایش در یک روز برگزار می شود و در روز فوت ایشان هم مراسمی در حرم امام(ره) که محل دفن شان است، برگزار می کنیم. در این همایش بحث هایی

خیلی ها آنقدر در طول روز درگیر کار، مسئولیت های خانوادگی یا مسائل مختلف می شوند که زمان از دستشان رفته و برای غذا خوردن زمان نمی گذارند و در آخر می بینند که از گرسنگی اعصابشان حسابی بهم ریخته است. وقتی حواستان پرت کارهای دیگر می شود، به پیام هایی که بدنتان برای گرسنگی می فرستد توجه نمی کنید و بعد می بینید که از 4 تا 5 ساعت است که هیچ نخورده اید. یا اگر در ساعات نظم غذا

در روز پایانی رقابت های جهانی وزنه برداری اتفاق افتاد انگار تعبیر یک خواب شیرین بود، تعبیر یک رویا؛ ایستادن سعید علی حسینی روی سکوی جهانی. نایب قهرمانی مردی که می گفتند نابود شده. بازگشت سعید و مدال جهانی او همچون یک حماسه بود. این قهرمان دوست داشتنی در گفت وگو با ما حرف هایی زد که تا قبل از این هرگز به زبان نیاورده بود. خواندن این مصاحبه را از دست ندهید. بعد از هشت سال دوری، جو صحنه

چیز در بدن او برای ورود به دنیای جدید آماده است. ریه های جنین تنها عضوی است که تا آخرین لحظه ها در حال تکامل است و در موارد نارسایی این عضو پس از تولد مشکل ایجاد می کند. قد: 48٫2 سانتی متر وزن: 2648 گرم وضعیت مادر اگر اولین باری است که باردار شده اید ظرف چند روز بعد سر کودک داخل حفره رحم شما قرار می گیرد. با وقوع چنین حالتی مشخص می شود که کودک

مطالعه ای که به تازگی صورت گرفته و نتایج آن در نشریه ی Pediatrics منتشر شده، شواهد بیشتری در مورد ارتباط بین استفاده از استامینوفن در دوران بارداری و ADHD کودک در سالهای بعد ارائه داد. بنا بر یک سری از تحقیقات، اختلال بیش فعالی- کم توجهی یا همان ADHD رو به افزایش است، که البته علت دقیق آن هنوز مشخص نیست. اخیرا برخی از دانشمندان روی مصرف استامینوفن در دوران بارداری به عنوان فاکتوری

استراحت بیشتری نیاز دارید، پس سعی کنید دراز بکشید و مدتی آرام باشید. هر روز زمانی را برای این کار مشخص کنید و فقط و فقط به بارداری تان فکر کنید، نه اینکه بعد از دراز کشیدن شروع کنید به لیست کردن چیزهایی که باید بخرید یا چت کردن با دوستان! به پیاده روی بروید، در وان دراز بکشید و ریلکس کنید یا هر کاری که آرام تان می کند انجام دهید. فکر نکنید کمک خواستن از دیگران برای انجام کارهایی که در این

. * غذاهای با فیبر بالا مانند برنج، ماکارونی، غلات و نان های سبوس دار و نیز میوه ها و سبزیجات را انتخاب نمایید. * زمانی که باردار هستید، مطمئن شوید ویتامین ها و املاح کافی را از رژیم روزانه خود دریافت می کنید. به منظور اطمینان از دریافت ویتامین ها و املاح کافی، هر روز مکمل ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید. * در دوران بارداری، روزانه 1 تا

. راستی اسم فرزندتان را انتخاب کرده اید؟ چه اسمی روی فرزندتان گذاشته اید؟ وضعیت جنین باورتان می شود جنین در این هفته کلی وزن اضافه کرده است. البته قصد دارد همچنان وزنش را کند. به همین دلیل چربی دور بدنش را گرفته و پوستش کمی صافتر شده است. رنگ پوست جنین هنوز صورتی است. نازک تر شدن پوست شکم شما برای او مثل باز شدن پنجره ای رو به دنیای جدید است می تواند نورهای بیشتری را

خشک و کشمش. * زنان باردار روزانه 7 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بنابراین حداقل یکی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف کنید. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است. * روزانه حداقل یکی از منابع

سوال مخاطب نی نی بان: خانما من 4/31 اولین روزه آخرین دوره پریودم بوده، این ماه با کمکه کیت تخمک گذاری اقدام به بارداری کردم، تاریخ تخمک گذاریم 5/23 بود که نزدیکی کردم، امروز 5 روز از زمانه پریود میگذره اما نشدم، بی بی چک گذاشتم 1 بار مثبت بود 3 بار منفی، آزمایش بتا دارم بتا 1 بود، از علائم بارداری فقط یه کمی حالت تهوع دارم، به نظره شما امکانه بارداری هست؟ پاسخ دکتر سمیه علائی نسب، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز بتای یک نشانه بارداری نیست. برای اطمینان می توانید 4 روز بعد تکرار کنید.

دور می ماند. اما بعد ماهی برنده باید با برندگان دیگر مبارزه می کرد. این ماهی که زمانی فقط چند دقیقه مبارزه می کرد حالا باید در مبارزاتی شرکت می کرد که ساعت ها طول می کشید. برنده ماهی بود که هنوز می خواست به مبارزه ادامه دهد و بازنده ماهی بود که عقب نشینی می کرد. در گذشته، شرط بندی های بزرگی روی مبارزات آن ها انجام می شد که از پول تا خانه یا حتی اعضای خانواده را دربرمی گرفت. حتی برخی مردان

تحت تاثیر قرار داده و از تهوع و استفراغ جلوگیری کنند. هنوز، استفاده از زنجبیل مورد بحث است. برخی به دلیل عوارض احتمالی ضد پلاکتی، علیه استفاده از زنجبیل هشدارمیدهند.زنجبیل به اشکالی مختلفی(به عنوان مثال ریشه زنجبیل و قرص) در دسترس است. تجویز یک گرم در روز در دوزهای منقسم قبل از غذا و هنگام خواب جهت پیشگیری از تهوع به کار رفته است. درمان غیر دارویی تهوع و استفراغ در بارداری

، دراین مدت تجویز اهن اضافی ضرورتی ندارد، ولی بعد از این باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی، قرص اهن نیز مصرف شود. 2- سبزیجات: سبزیجات می توانند مقدار زیادی از ویتامین ها از جمله ویتامین هایA وC و مواد معدنی و فیبر را فراهم کنند. یکی از مشکلات خانم های باردار در دوران باردای یبوست است که با مصرف سبزی ها این مشکل برطرف می شود. نیاز به ویتامینC در حاملگی 7 درصد از زمان غیر حاملگی است

. میخواستم بپرسم میشه من فقط یک ماه قرص رو بخورم چون اول پیش یه دکتر دیگه رفته بودم بهم گفت 1 ماه قرص ضد بارداری بخور بعد مدروکسی پروژسترون و کلومیفن مصرف کن ولی بنا به دلایلی دکترم رو عوض کردم و این بار این دکتر گفتن 3 دوره قرص ضد بارداری مصرف کن و بعدش نگفتن باید برای باردار شدن چیکار کنم الان من چیکار کنم 3 ماه بخورم؟؟ یا یک دوره مصرف کنم و بعدش مدروکسی رو مصرف کنم؟ نمیخوام 3 دوره بخورم چون

کوچکترین صدا میترسم و تپش قلبم بالا میره و دل درد میگیرم. آیا ترسیدن باعث متوقف شدن ضربان قلب جنین میشه؟ خیلی سرگیجه هم دارم هم قبل بازداری هم داشتم. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز قبل از بارداری باید مشکلات تیروئید و هورمونی شما درمان شود. و سپس باتوجه به مشکلات کروموزومی که دارید توسط ای وی اف پی جی دی باردار شوید. تا تخم های سالم در رحمتان کاشته شود. اگر قاعدگی عقب افتاده توصیه می شود چند روز دیگر بتا را تکرار کنید اگر باردار نبودید حتما جهت ای وی اف پی جی دی اقدام کنید.

روییده باشد زیباتر شده است. هنوز هم روز را استراحت می کند تا وقتی وارد این دنیا شد انرژی زیادی داشته باشد. قد: 43٫3 سانتی متر وزن: 1728 گرم وضعیت مادر به دلیل تغییر وضعیت جنین و خم شدن سر او به سمت قسمت های تحتانی شکم، پاهای او زیردنده ها قرار می گیرد و در این شرایط ممکن است دردهای شدیدی زیر دنده های خود احساس کنید. اگر در این زمان پاهای جنین زیر یکی از

. فصل اول: استقرار هیأت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و کردستان با دستور وزیر صنعت مبنی بر بسیج همه امکانات، بره ریزی های مختلفی برای رسیدگی به بخش های صنعتی در مناطق زلزله زده و همچنین کمک به مردم آسیب دیده انجام شد. روز بعد از وقوع زلزله با تشکیل نشست ستاد بحران در شهرستان قصرشیرین، استقرار هیأت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به

در نوزادان، پژوهشگران هنوز هم به درستی نمی دانند چه عاملی در تعیین دقیق اولویت استفاده از دستی خاص در نوزادان موثر است. با این تصور، محققان ایتالیایی نوعی روش غربالگری پیش از تولد ابداع کرده اند که به دقت مشخص می کند نوزاد بعد از تولد راست دست می شود یا چپ دست. در این روش از سونوگرافی چهار بعدی برای نقشه برداری از الگو ها و مشخص کردن حرکات دست جنین در داخل رحم استفاده می شود.

مصرف داروهای دیگر بهبود پیدا نکرده باشد، پسوریازیس و اختلالات جدی کراتینیزاسیون (ضخیم شدن بیش از حد پوست) تجویز می شود. اگر این دارو برای خانم هایی که در سنین باروری قرار دارند تجویز شود حداقل یک ماه قبل از شروع درمان، در حین درمان و تا سه سال بعد از قطع مصرف دارو، استفاده از دوروش موثر پیشگیری از بارداری توسط این خانم ها ضروری است. بهترین راه اطمینان از باردار نبودن بیمار شروع مصرف دارو در

.از آن به بعد تا کنون در ادوار مختلف؛ نقاره نوازی ادامه دارد و تنها یک بار از سال 1312 تا سال 132 به دستور رضاخان تعطیل شد . در حال حاضر ساختمان تاریخی نقارخانه در صحن انقلاب قرار دارد و در طول سال به غیر از دو ماه محرم و صفر و ایام سوگواری و شهادت امامان معصوم(ع)؛ در شبانه روز دو نوبت به مدت بیست دقیقه نواخته می شود. نواختن طبل وکرنا پیش از طلوع و غروب آفتاب است و در اعیادمذهبی و میلاد

هفته بعد از زایمان است. برخی خانم هایی که فقط به فرزندشان شیر خودشان را می دهند و هنوز غذاهای جامد را برایش شروع نکرده اند ممکن است هنوز به قرص پیشگیری نیاز نداشته باشند. گاهی در برخی موارد شاهدیم که تا قطع شیردهی قاعدگی رخ نمی دهد اما به هر حال برای این که خیا ل تان راحت باشد و دچار بارداری ناخواسته نشوید، بهتر است مصرف قرص ضدبارداری را از همان هفته 4 شروع کنید. آیا شیردهی خود یک روش

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام و خسته نباشید من در روز 11 ام از سیکل قاعدگیم یک رابطه سطحی بدون دخول داشته ام (باکره هستم) اما از برخورد ترشحات قبل از انزال نگران بودم و 12ساعت بعد یک قرص لونژیل 1.5 خوردم و بعد از 5 روز یعنی روز 15 ام از سیکلم خونریزی داشتم که 5 روز هم طول کشید من خیلی وسواس به خرج دادم و فهمیدم که اولین درد از سینه شروع میشه و دائما سینه ام رو فشار دادم ببینم درد میکنه یا نه یه

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام و خسته نباشید من یک رابطه محافظت نشده داشتم که بعدش قرص لونژیل خوردم در اوایل سیکلم بود و چند روز بعد دچار خونریزی شدم که ادامه هم داشت حدودا 4 روز. تاریخ اصلی قاعدگی من 7 هر ماه هست که پنجم این ماه سینه درد بسیار شدید داشتم و فکر کردم شاید علائم بارداری باشه و تست بتای خون دادم که 1 بود و گفتن منفی هست (دقیقا 18روز بعد از رابطه تست دادم). ایا همچنان امکان بارداری

. بسیاری از حبوبات غنی از آهن و ویتامینB هستند. نیاز به آهن در طی 4 ماهه اول بارداری کم است، دراین مدت تجویز آهن اضافی ضرورتی ندارد، ولی بعد از این باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی، قرص آهن نیز مصرف شود. 2- سبزیجات: سبزیجات می توانند مقدار زیادی از ویتامین ها از جمله ویتامین هایA وC و مواد معدنی و فیبر را فراهم کنند. یکی از مشکلات خانم های باردار در دوران باردای یبوست است که با مصرف سبزی ها این

سوال با سلام و خسته نباشید هفته دوم بعد از لقاح در من مصادف شده بود با ماه رمضان و با توجه به اینکه اطلاع نداشتم باردار هستم روزه گرفتم. وقتی موعد پریودم رسید و فهمیدم باردارم دیگه روزه نگرفتم. در واقع من یک هفته رو روزه بودم. خیلی نگرانم با توجه به اینکه هفته های اول خیلی مهم هستند. لطفا راهنمایی بفرمایین. در ضمن من خودم پزشک عمومی هستم ولی نوبت به خود آدم که میرسه قضیه متفاوته. ممنون میشم

است و باید به استقبال روزهای خوب بروید. وضعیت جنین لگدها و شیطنت هایش همچنان ادامه دارد. جنین روز به روز بزرگتر می شود و جای بیشتری می خواهد. جنین در حال حاضر یک کیلو و 3 گرم وزن و طول بدن او از سر تا نوک انگشتانش حدود 4 تا 45 سانتی متر است. به تدریج حرکات او می شود البته با سرعتی خیلی از روزهای قبل. رشد او مثل هفته های گذشته زیاد نیست فقط سلول های خاکستری مغزش

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *