فواید نوشیدن چای ترش

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خواص چای ترش، آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش کلسترول بد، کمک به دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کاهش التهابات از فواید چای ترش است. چای ترش در درمان بیماری‌های کبد مؤثر است و احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد. چای ترش با افزایش سوخت و ساز، موجب کاهش وزن سالم و تدریجی می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی جادویی در درمان فشار خون بالا و اضطراب نیز مؤثر است.فواید نوشیدن چای ترش

چای ترش از طریق جوشاندن کاسبرگ گیاه جامائیکا به دست می‌آید. این نوشیدنی در سرتاسر دنیا محبوبیت بالایی دارد و به‌عنوان یک نوشیدنی با خواص درمانی شناخته می‌شود. چای این گیاه رنگ قرمز و طعم ترش دارد. به خاطر همین طعم با چای ترش شناخته می‌‌شود. چای ترش را می‌توان گرم یا خنک مصرف کرد. چای ترش کالری پایینی دارد و کافئین ندارد. در این نوشته به تشریح خواص چای ترش و تاثیر آن روی سلامتی و تناسب اندام می‌پردازیم.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۰۸ از سوی انجمن قلب آمریکا منتشر شد، مصرف چای ترش می‌تواند فشار خون را در بزرگسالانی که در مرحله‌ی پیش پرفشاری خون یا پرفشاری خون خفیف قرار دارند، کاهش دهد. همچنین در این گزارش آمده است یک‌سوم بزرگسالان در آمریکا از فشار خون بالا رنج می‌برند. چای ترش به کنترل فشار خون بالا و محافظت از قلب کمک می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند و افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد.

بر اساس پژوهشی در دانشگاه تافتس بوستون، چای ترش به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند فشار خون بالا را تا عدد ۱۰ میلی‌متر کاهش دهد. برای دستیابی به این خاصیت باورنکردنی باید به مدت چند هفته، هر روز سه فنجان چای ترش مصرف کنید. چای ترش ادرارآور است و با کمک به دفع ادرار به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

چای ترش خواص آننتی‌اکسیدانی بالایی دارد و به واسطه‌ی این خاصیت به کاهش کلسترول بد (LDL) خون کمک می‌کند، در نتیجه می‌تواند به محافظت قلب و عروق در مقابل بیماری‌ها و آسیب‌ها کمک کند. چای ترش با کاهش چربی و قند خون می‌تواند برای کسانی که از اختلالات قند خون مانند دیابت رنج می‌برند هم سودمند باشد. بر اساس مطالعه‌ای که روی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم صورت گرفت، مشاهده شد مصرف چای ترش با کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، به کنترل این بیماری ناخوانده کمک می‌کند.

بر اساس تحقیقات خواص آنتی‌اکسیدانی چای ترش به درمان بیماری‌های کبد کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد موجود در بافت‌ها و سلول‌ها از بدن‌ محافظت می‌کنند، در نتیجه می‌توان گفت چای ترش با کمک به حفظ سلامتی بسیاری ار اندام‌ها باعث افزایش طول عمر فرد می‌شود.

چای ترش حاوی ماده‌ای به «پروتوکاتکویک اسید» است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدتوموری دارد. بر اساس مطالعه‌ی صورت گرفته در دپارتمان بیوشیمی دانشگاه پزشکی چانگ شان تایوان، چای ترش با داشتن ماده‌ای به «آپوپتوز» روند رشد سلول‌های سرطانی را آهسته می‌کند.

چای ترش سرشار از اسید آسکوربیک یا همان ویتامین c است. وجود این ویتامین برای تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن به فعالیت ضروری است. همچنین چای ترش برای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی خود نیز شناخته شده است؛ بنابراین از ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند. چای ترش با خاصیت خنک‌کنندگی خود در کاهش تب نیز مؤثر است.

چای ترش در کاهش دردهای قاعدگی و گرفتگی عضلات مؤثر است. این نوشیدنی به تنظیم هورمون‌های بدن نیز کمک می‌کند. در نتیجه از شدت سایر علائم قاعدگی مانند حالات روحی ناپایدار، افسردگی و پرخوری می‌کاهد.

چای ترش محتوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فلاوونوئیدهاست که خاصیت ضدافسردگی دارند. مصرف چای ترش به استراحت دستگاه عصبی کمک می‌کند و با ایجاد حالت آرامش در بدن و ذهن، از شدت اضطراب و افسردگی فرد می‌کاهد.

بسیاری از افراد چای ترش را برای خاصیت هضم‌کنندگی‌اش می‌نوشند. چای ترش به حرکات روده کمک می‌کند و ادرارآور است. همچنین به درمان یبوست، کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از سرطان روده‌ی بزرگ کمک می‌کند.

چای ترش برای رفع تشنگی و عطش مانند نوشابه‌های ورزشی عمل می‌کند. برای این هدف معمولا چای ترش به شکل سرد مصرف می‌شود. چای ترش به سرعت دمای بدن را پایین می‌آورد و شما را خنک می‌کند. همچنین با خواص درمانی‌اش، مایعات اضافی و سموم را از بدن‌ دفع کرده و باعث می‌شود بهترین عملکرد را داشته باشید.

چای ترش در کاهش وزن مؤثر است. اگر شما غذاهای سرشار از کربوهیدرات مصرف کنید، قند و نشاسته‌ی موجود در آنها موجب افزایش وزن‌ خواهد شد. تحقیقات نشان داده‌اند مصرف چای ترش جذب نشاسته و گلوکز را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود. چای ترش ترشح آنزیم آمیلاز را مهار می‌کند. این آنزیم باعث جذب نشاسته و گلوکز در بدن‌ می‌شود؛ بنابراین چای ترش با کاهش جذب نشاسته و گلوکز به کاهش وزن کمک می‌کند. از این رو چای ترش در بسیاری از محصولات کاهش وزن استفاده می‌شود.

می‌توانید چای ترش را سرد یا گرم میل کنید. این ویژگی باعث شده است تا چای ترش برای تمام فصول قابل مصرف باشد. در زمستان که هوا سرد است، می‌توانید پس از دم کردن چای ترش بلافاصله آن را میل کنید تا گرم شوید. در تابستان هم پس از آماده کردن، آن را با یخ خنک کرده و برای رفع عطش میل کنید.

این چای طعم ترش دلپذیری دارد. برای افزایش شیرینی‌‌اش می‌توانید به آن شکر یا عسل بیافزایید. همچنین بسته به ذائقه‌تان می‌توانید ادویه‌هایی مانند دارچین، زنجبیل، میخک یا جوز به آن اضافه کنید.

چای ترش فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد، اما یک سری عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف چای ترش وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

چای ترش با خواص خود باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود و این برای کسانی که فشار خون پایین دارند، خبر خوبی نیست. مصرف زیاد چای ترش در افراد با فشار خون پایین می‌تواند باعث ضعف، سرگیجه و حتی آسیب زدن به قلب و مغز شود.

مصرف چای ترش به واسطه‌ی تأثیراتی که بر جریان خون در رحم و لگن دارد، در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. برای کسانی که تحت درمان هورمونی‌ هستند یا برای کنترل زایش قرص مصرف می‌کنند نیز مصرف چای ترش باید پس از مشورت با متخصص صورت گیرد.

مصرف چای ترش در برخی افراد موجب ایجاد توهم می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که از پاسخ بدن‌تان به مصرف چای ترش آگاه نیستید، پس از مصرف آن رانندگی نکنید.

ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود.

اغلب مردم نمی‌دانند ۱۵ تا ۳۰ درصد چای ترش را اسیدهای آلی تشکیل می‌دهند. اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک از اسیدهای آلی موجود در چای ترش هستند. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها از جمله انگور نیز یافت می‌شوند. آنها به افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

برای اینکه با خواص چای ترش به شکل تصویری آشنا شوید، ویدیوی زیر را ببینید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

فواید نوشیدن چای ترش

متشکرم از جوابتان چون از هر کی می پرسیدم نمیدانست من چند ماهی هست از فروشگاه ایرانی پیدا کردم روزی یک لیوان درست میکنم میخورم و خیلی هم خوشم آمده وب سایت شما را هم سیو کردم موفق و شاد باشید

خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده و ممنون از نظراتتون

با تشکر اگر امکان دارد اسم انگلیسی آنرا بگوئید ممنون

انگلیسیش Hibiscus Tea هست

کلا چیز خوبیه

ممنون از نظرتون دوست عزیز. به طور خلاصه بخوایم بگیم دقیقا همین چیزیه که شما فرمودین

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

خواص چای کوهی؛ ۱۱ خاصیت اعجاب‌انگیز، عوارض و طرز تهیه آن

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها




خانه

موبایل

فواید نوشیدن چای ترش

این چای منجر به کاهش فشارخون می‌شود بهتر است با معده خالی مصرف نشود.چای ترش با علمی L.Hibiscus sabdariffa، از خانواده  Malvaceaeمی‌باشد. این گیاه به طور گسترده در مناطق حاره‌ای کاشت می‌شود و رنگ قرمز کاسبرگ آن به عنوان نوشیدنی و رنگ خوراکی کاربرد دارد.بیش از 3 گونه از این گیاه در سراسر جهان در مناطق گرمسیر و نیمه‌گرمسیر یافت می‌شود.موطن اصلی این گیاه غرب آفریقاست و امروزه در سطح وسیعی در غرب آفریقا، آسیا، استرالیا، هند، مالزی، اتریش، آمریکای مرکزی و بسیاری از کشورهای گرمسیر کشت می‌گردد. در ایران چای ترش در سیستان و بلوچستان در شهرهای ایرانشهر و نیکشهر به طور گسترده‌ای کاشت می‌شود. شروع گل‌دهی این گیاه از شهریور تا مهرماه بوده و برداشت کاسبرگ‌ها در آبان و آذر ماه است. برداشت با دست انجام می‌گیرد و در طی مرحله برداشت باید برای جلوگیری از آلودگی با مواد خارجی و زائد،  به هیچ‌وجه کاسبرگ با زمین یا سطوح آلوده تماس پیدا نکند و زمان بین برداشت و خشک کردن باید حداقل باشد.معمولاً کاسبرگ‌ها 3- 2 روز پس از ریزش گلبرگ‌ها، به حداکثر اندازه خود می‌رسند و 2 – 1 روز پس از آن رسیدگی کامل حاصل می‌شود. بنابراین بهترین زمان برداشت 5- 4 روز پس از ریزش گلبرگ‌ها می‌باشد. کاسبرگ‌ها با دست از کپسول جدا می‌گردند که پس از آن باید خشک شوند.در روش خشک کردن طبیعی، کاسبرگ‌ها را پس از جدا کردن از کپسول‌ها، روی گونی یا صفحات مشبکی که هوا در دو طرف آن‌ها جریان داشته باشد در سایه پهن می‌کنند تا خشک شود. از ترکیبات شیمیایی کاسبرگ  L.Hibiscus sabdariffa که از اجزاء اصلی در فعالیت‌های فیزیولوژیکی هستند می‌توان به آنتوسیانین‌ها و پلی‌فنول‌ها اشاره کرد که تأثیرات مربوط به سلامت این چای ناشی از این مواد است. فواید مصرف چای ترش* برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.* تقویت‌کننده سیستم ایمنی است؛ این چای غنی از ویتامین C می‌باشد که در برابر عفونت و سرماخوردگی مقاومت ایجاد می‌کند.* فشارخون را کاهش داده که این تأثیر ناشی از عملکرد آنتوسیانین‌ها، پلی‌فنول‌ها و اسید هیبیسکوس می‌باشد.* به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، با حذف رادیکال‌های آزاد به حفاظت از سلول‌های بدن کمک می‌کند.* بهبود پروفایل لیپیدی به علت داشتن موسیــلاژ، پکتین، آنتـــوسیانین، پلی‌فنــل‌ها، اسیــدهیبیسکوس  و اسیدسیتریک (از اثرات آنتی‌اکسیدانی آنتوسیانین‌ها مهار اکسیداسیون LDL  کلسترول می‌باشد که مانع تصلب شرایین می‌شود).* در افراد دیابتی اثر هیپوگلایسمیک دارد. چای ترش و کاهش وزروزه با افزایش شیوع اضافه‌وزن و چاقی که به دلیل سبک زندگی ناسب از جمله نداشتن فعالیت بدنی کافی و هم‌چنین افزایش مصرف غذاهای آماده رخ داده است، افراد راه‌های گوناگونی را جهت کاهش وزن امتحان می‌کنند. چه بهتر که این راه‌ها منطقی‌تر و کم‌خطرتر و درعین‌حال کم هزینه‌تر باشند! مطالعات نشان داده‌اند چای ترش در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش، روند کاهش وزن را تسهیل می‌کند. این چای حاوی ماده‌ای است که تولید آمیلاز را مهار کرده و بنابراین جذب کربوهیدرات‌ها کمتر می‌شود.  این چای که در ایران به چای مکی یا قرمز نیز معروف است یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی‌های پرشکر و آبمیوه‌های حاوی ترکیبات سنتتیک از جمله شیرین کننده‌های مصنوعی و یا شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌باشد.موارد منع مصرف چای ترش* ضروری است زنان باردار، شیرده و افرادی که قصد بارداری دارند بدون تجویز و نظر پزشک از مصرف این چای خودداری نمایند.* هم‌چنین به دلیل تأثیر این چای بر سطوح استروژن بدن، بهتر است افرادی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند و یا زنان یائسه که تحت هورمون درمانی جایگزین هستند، از این چای استفاده نکنند.* مصرف این چای برای افرادی که فشارخون پایینی دارند، توصیه نمی‌شود. طریقه مصرفگل‌های چای را در آب جوش ریخته و برای مدت 2 دقیقه صبر کنید. پس از آن گلبرگ‌ها را دور ریخته و با اضافه کردن کمی لیموترش، دارچین یا عسل از مصرف چای لذت ببرید. چنانچه دوست دارید چای شما غلیظ‌تر باشد می‌توانید گلبرگ‌های بیشتری را داخل آب جوش بریزید. مصرف روزانه 3 فنجان از این چای به بهبود جریان خون، تمدد اعصاب و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین می‌توانید چای ترش را در یخچال و یا فریزر قرار داده و از آن به صورت یک نوشیدنی سرد استفاده نمایید. لازم به ذکر است چنانچه در دوران کاهش وزن به سر می‌برید مقدار عسلی که به چای اضافه می‌کنید مهم است. هم‌چنین از آنجا که این چای منجر به کاهش فشارخون می‌شود بهتر است با معده خالی مصرف نشود. این توصیه خصوصاً در افراد دیابتی به دلیل تأثیر هیپوگلایسمیک این چای، باید جدی گرفته شود. منبع: دنیای تغذیه

تبیان 


اسباب بازی های فکری و جالب

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

ویژه تبلیغات در بیتوته

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

تخفیف های ویژه /سوپر مارکت اینترنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

چای ترش که به های چای مکی، چای قرمز یا چای روزل هم شناخته می شود از کاسبرگ گل جامائیکا یا گیاه چای ترش تهیه می شود.

چای ترش فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص چای ترش را برای سلامتی، لاغری، دوران بارداری و پوست و مو شرح داده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

چای ترش خواص آنتی اکسیدانی داشته و چون سرشار از ویتامین C می باشد باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

چای ترش دارای سورفکتانت های طبیعی بوده و به عنوان یک اسکراب و پاک کننده طبیعی پوست صورت باعث پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.فواید نوشیدن چای ترش

ماسک پاک کننده صورت

1 قاشق غذاخوری گیاه چای ترش و 1 قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و بگذارید 3-4 دقیقه دم بکشد، سپس می توانید مقداری سبوس جو دوسر به آن اضافه کرده و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید 1-15 دقیقه بماند و بعد از آن اول با آب گرم و سپس با آب سرد خوب بشویید.

مطالعات متعدد نشان داده که عصاره ی چای ترش باعث بهبودی زخم می شود.

برگ های گیاه چای ترش باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک چای ترش برای مو

1 تا 15 برگ گل جامائیکا را در روغن نارگیل بیندازید و بگذارید 3-6 هفته در محل تاریک و سرد بماند، سپس این روغن را بر روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید تا باعث تقویت و افزایش رشد مو شود.

مطالعات نشان داده مصرف چای قرمر جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

چای ترش تولید آمیلاز را مهار می کند، آمیلاز آنزیمی است که به جذب کربوهیدرات ها و نشاسته کمک می کند. به همین دلیل است که چای ترش در بسیاری از محصولات کاهش وزن استفاده می شود.

همچنین چای ترش با افزایش متابولیسم بدن به لاغری شکم کمک می کند.

انجمن قلب آمریکا در نوامبر 28 اعلامیه ای منتشر کرد و در آن اعلام کرد که مصرف چای ترش برای کاهش فشار خون بالا در بزرگسالان مفید است.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه توفست در بوستون چای ترش دارای خواص دیورتیک و ضد التهابی است که می تواند فشار خون را تا 1 واحد کاهش دهد.

مصرف چای ترش برای فشار خون بالا

برای کاهش فشار خون بالا باید روزانه سه فنجان چای ترش مصرف کنید. (با مشورت پزشک)

چای مکه باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

مطالعات تحقیقاتی نشان داده که که خواص آنتی اکسیدانی چای ترش به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف چای ترش باعث مسمومیت کبد می شود.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در چای ترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

چای ترش حاوی مقادیر بالایی آهن است که برای تشکیل گلبول های قرمز خون بسیار مهم بوده و به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی کمک می کند.

گفته می شود که مصرف چای ترش می تواند باعث کاهش سرعت تولید گلبول های قرمز خون و در نتیجه کاهش غلظت خون در افراد شود.

چای ترش حاوی پروبیوتیک اسید که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و خواص ضد تومور و ضد سرطان دارد و مرگ سلولی، سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

چای ترش با تعادل هورمون ها در بدن به کاهش درد و گرفتگی قاعدگی و کاهش علائم قاعدگی مانند تغییرات خلقی و افسردگی کمک می کند.

چای ترش به بهود هضم غذا کمک کرده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

از آنجایی که آن را به عنوان یک دیورتیک عمل می کند، چای هیبیزیک نیز سران کسانی را که سلامت کلیه و سیستم های ادراری را مطالعه می کنند، تبدیل می کند. آزمایش اولیه حیوانات نشان می دهد که چای هبیسکوس آنچه را که به عنوان “ویژگی ضد انگل شناخته می شود ارائه می دهد، به این معنی که ممکن است نمونه هایی از ترکیبات سنگ کلیه را پایین بیاورد.

بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند، چای ترش سطح قند خون را به شدت کاهش می دهد و اثر داروهای کاهش قند خون را از بین می برد.

طبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد.

چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک نوشیدنی سرد و گرم کم کالری و بدون کافئین استفاده می شود.

در یک فنجان آب جوش مقداری برگ های خشک شده گل جامائیکا (چای ترش) بریزید و بگذارید 1 دقیقه بماند تا رنگ قرمز آن در بیاید. برای شیرین شدن مقداری عسل طبیعی یا استویا به آن اضافه کنید و در صورت تمایل تکه ای زنجبیل، دارچین یا نعناع در آن بیندازید و میل کنید.

گل های جامائیکا را به یک لیوان بزرگ آب سرد اضافه کنید و بگذارید 12-14 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید، چای ترش شما آماده است، درون آن عسل یا استویا و تکه های یخ بریزید و میل کنید.

در صورت مصرف گل خشک تنها 1 گرم دمنوش در روز و در صورت مصرف عصاره 1 میلی‌گرم در روز مصرف شود.

در شرایط عادی بهترین میزان مصرف چای ترش تنها یک فنجان در روز می باشد.

در ادامه بخوانید : خواص چای کامبوجا

منابع : organicfacts – draxe

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

فواید نوشیدن چای ترش

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

چای ترش دارای خواص دارویی و درمانی زیادی است که در این مقاله به تمام خواص چای ترش اشاره می کنیم

چای ترش خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود.چای ترش (چای مکه) از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد مصرف می‌شود.

چای ترش به کنترل فشار خون بالا و محافظت از قلب کمک می‌کند؛ این گیاه همچنین ادرارآور نیز هست.

چای ترش خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود؛ این گیاه قند خون را کاهش می‌دهد. برای مبتلایان به دیابت نیز مفید است.

اگر می خواهید بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟فواید نوشیدن چای ترش

اگر می خواهید بدانید : کلسترول بالا

چای ترش به علت خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد موجب درمان بیماری‌های کبد و افزایش طول عمر افراد نیز می‌شود.

چای ترش حاوی ماده‌ای به پروتوکاتکویک اسید Protocatechuic acid است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدتوموری دارد؛ این گیاه روند رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند.

چای ترش سرشار از اسید آسکوربیک  Ascorbic acid یا ویتامین C  است.این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این گیاه به علت خواص ضدالتهابی و ضدباکتری که دارد از ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند. چای ترش در کاهش تب نیز مؤثر است.

چای ترش حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فلاوانوئیدهاست که خاصیت ضدافسردگی دارند.

چای ترش به هضم غذا کمک می‌کند؛ این گیاه نقش موثری در درمان یبوست دارد و از سرطان روده‌ بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.

چای ترش در کاهش وزن مؤثر است؛ طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف چای ترش جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

چای ترش موجب کاهش فشار خون می‌شود بنابراین افرادی که فشار خون پایین دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. مصرف زیاد چای ترش در افراد با فشار خون پایین می‌تواند عوارضی مانند ضعف، سرگیجه و حتی آسیب به قلب و مغز را به همراه داشته باشد؛ زنان باردار نیز نباید چای ترش مصرف کنند.مصرف چای ترش در برخی افراد موجب توهم می‌شود؛ همچنین برخی از اشخاص نیز به مصرف چای ترش حساسیت نشان می‌دهند. این حساسیت به صورت قرمز شدن چشم یا تب بروز می‌کند.

اگر می خواهید بدانید : چای ترش در کنار کاهش وزن, شما را از علائم آزاردهنده قاعدگی نیز رها خواهد کرد

بدانید : چای سیاه، سبز، سفید یا چای ترش، کدام مفیدتر است؟

بدانید :  برای کاهش وزن و چربی سوزی به این 22 چای نیاز دارید!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: yjc.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

گر نظر پاک کنی کعبه و بتخانه یکیست!

ریمل خشک شده تان را مانند روز اول نو کنید!!!

آیا عطسه کردن در دوران بارداری خطرناک است؟

مدل پالتو زمستانی بلند، به سبک بازیگران زن ایرانی

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!! (قسمت 2)

ساخت لوسترهای فانتزی با وسایلی که در خانه دارید!!

عکس حلقه زدی گرانقیمت پریانکا چوپرا Priyanka Chopra پخش شد!

خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس

فرش سورمه ای را با چه رنگ مبل استیل ست کنیم؟

7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)

سه ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

تقویت مو با 5 روش طبیعی برای داشتن مو هایی پرپشت و زیبا!!

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!!

با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

بازیگران زن در ششمین روز جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )فواید نوشیدن چای ترش

پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید

عکس های روز ششم جشنواره/عکاسی از بهرام رادان روی پله برقی!!

با وز بعد از سشوار چه کنم ؟

چهره واقعی کلئوپاترا فرعون زیبای مصری را ببینید!

چگونه در زمستان و برف عکس های زیبا بیندازیم؟!

آیا امگا3 معجزه می کند؟

بازیگران زن در چهارمین روز جشنواره فجر 37

طلا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته ساخته سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد

با ترکیب رنگ مو هایی که به شما پیشنهاد می شود می توانید هم سفیدی ها را خوب بپوشانید و هم رنگ بسیار زیبا و خوشرنگی را به مادر عزیزتان هدیه کنید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *