فواید مصرف چای زنجبیل

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

تاکنون تحقیقات زیادی روی خواص گیاهان دارویی انجام شده و دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه خواص خارق العاده بسیاری از این گیاهان برای لاغری و کاهش وزن دست یافته اند.

زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغر کننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از خواص جادویی زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و طرز تهیه چای و دمنوش لاغری زنجبیل، دارچین و لیمو آشنا شوید.

مطالعات نشان داده مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رابطه مستقیم دارد.

محققان طی آزمایشاتی که روی موش ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای کاهش وزن، رفع التهاب، کاهش کلسترول و قند خون موش ها مفید بوده و به درمان کبد چرب کمک می کند.فواید مصرف چای زنجبیل

اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه روی انسان ها انجام شده اما نتایج بررسی های محدود حاکی از آن است که مصرف زنجبیل در انسان ها نیز با کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش اشتها به کاهش وزن اضافی منجر خواهد شد.

متاسفانه محققان تاکنون به نتیجه قطعی درباره بهترین دوز مصرف روزانه زنجبیل و شیوه مصرف آن (خام، دمنوش یا قرص و کپسول) برای کاهش وزن نرسیده اند اما اعتقاد دارند مصرف زنجبیل به طور کلی و به چند دلیل برای کاهش وزن مفید است:

یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

مطالعه ای که در سال 212 در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود 2 گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند 3 ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند. بنابراین توصیه می شود هر صبح 2 گرم پودر زنجبیل به 1 فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد، این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود. مطالعه انجام شده در سال 211 نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید نمک های صفراوی می شود، این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند، این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آئورودا استفاده می شده است.

متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع 2 بسیار مفید است زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2 هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر طلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حداقل 5 روز در هفته و روزانه به مدت 3 دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به 25 میلی لیتر آب داغ (دمای 8 درجه) اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

2 قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به 25 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از 1 دقیقه از روی حرارت برداشته، بگذارید 15 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

نان سفید بدون قند، بادام ها، لیمو، فلفل هندی، سیر، میوه های تازه، توت ها، آووکادو و عسل

توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن 25 میلی لیتر چای گرم 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین را به 1 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه 4 یا 5 برگ نعناع تازه به 1 فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 2 یا 3 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از 2 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس 1 لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به 1 لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، 1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود 1 تا 2 سانتی متر ریشه زنجبیل در هر 5 تا 6 ساعت می باشد.

دارچین از گیاهان ادویه ای عالی برای کاهش وزن است که به طور گسترده در طب سنتی آئورودا نیز استفاده می شود. با مصرف منظم دارچین و انجام تمرینات منظم ورزشی و نه شدید، می توان هر هفته حدود .9 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

دارچین حاوی ترکیبی به سیالدئید است که به چربی سوزی و تولید انرژی در بدن کمک می کند.

مصرف دارچین با بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون از تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش کلسترول خون، متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

از جمله بهترین دمنوش های لاغری دارچین می توان به دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل و لیمو، دمنوش لاغری دارچین و عسل و دمنوش دارچین و سرکه سیب اشاره کرد.

دوز مناسب برای مصرف دارچین به منظور لاغری حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین (2 سانتی متر) در روز می باشد.

مصرف آب لیمو گرم هنگام صبح به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می کند. آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری محسوب می شود و جایگزین عالی برای نوشیدنی های پرکالری مانند آب پرتقال است.

آب لیمو حاوی آب فراوان است، مصرف آب لیمو برای سوخت و ساز بدن و کالری سوزی مفید است و به هیدراتاسیون بدن کمک می کند، برخی شواهد نشان می دهد هیدراتاسیون بدن تاثیر عالی در چربی سوزی، کاهش احتباس آب در بدن، بهبود نفخ و کاهش وزن دارد.

لیمو ترش حاوی ماده ای به پکتین است که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و دیرتر گرسنه شود.فواید مصرف چای زنجبیل

با توجه به خواص ذکر شده برای زنجبیل، دارچین و لیمو حتما متوجه شده اید که ترکیب آن ها تاثیر خارق العاده ای در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان بیماری هایی همچون برونشیت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

3/4 لیتر آب را روی حرارت بجوشانید سپس 2 تکه چوب دارچین، 3 عدد لیمو ترش برش داده شده و یک تکه کوچک زنجبیل را به آب در حال جوش افزوده و در صورت تمایل چند برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید.

شعله را بسته و بگذارید چای به مدت 25 دقیقه خوب دم بکشد. سپس چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

4 فنجان آب را داخل قوری درب دار اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید، سپس 1 تکه کوچک زنجبیل و دو تکه چوب دارچین را به آب در حال جوش افزوده، درب قوری را بگذارید و شعله را ببیندید تا به مدت 1 الی 2 دقیقه دم بکشد. در مرحله آخر آب یک عدد لیمو تازه و مقداری عسل به چای اضافه کنید و بعد از صاف کردن، میل کنید.

برای آنکه بتوانید با خیال راحت لیموترش را با پوست به دمنوش های بالا اضافه کنید باید حتما لیموی مورد استفاده شما شما ارگانیک باشد، یعنی فاقد هر گونه کود و سموم شیمیایی؛ بنابراین از آنجا که در ایران به ندرت لیموترش ارگانیک برای خرید پیدا می شود پیشنهاد می شود دمنوش تان را مثلا با زنجبیل و دارچین آماده کرده و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید!

منبع: time – stylecraze – livestrong – stylecraze2

سایر منابع:

www.femniqe.com/ginger-for-weight-loss
bhrcenter.com/lose-5lbs-naturally-by-drinking-this-tea-ginger-tea
tlvz.com/en/tea-of-ginger-cinnamon-and-lemon-to-deflate-the-belly-and-lose-weight
andrearussell.com/ginger-lemon-cinnamon-tea
www.healthline.com/nutrition/lemon-water-for-weight-loss

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.




خانه

موبایل

زنجبیل با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. زنجبیل یک تنه می‌تواند طعم هر غذا یا شیرینی را از این رو به آن رو کند. علاوه بر طعم‌دهی خواص درمانی زیادی نیز برای این ادویه قائل شده‌اند؛ اما با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. زنجبیل برای کاهش حالت نفخاگر همیشه نفخ می‌کنید توصیه می‌کنیم به چای خود کمی زنجبیل اضافه کنید و یا اینکه یک تکه‌ی کوچک زنجبیل تازه و پوست‌کنده بجوید. شما همچنین می‌توانید برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ی نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کنید. خواهید دید که حالت نفختان به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. زنجبیل برای تسکین دردنتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت کمک کند.به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ی غذاهایتان نیز استفاده کنید. زنجبیل برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطاناگر در گذشته مردم از قحطی، وبا و یا طاعون و غیره می‌مردند امروزه سرطان بلای جان انسان شده است. به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک نیز وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارند. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کنند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود.زنجبیل در دوره‌ی بارداری: آری یا نه؟در خصوص مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری اتفاق نظری بین محققان وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های مختلف نتایج مختلفی را نیز نشان داده است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین مصرف زنجبیل و سقط‌جنین وجود دارد. نتایج بررسی‌های دیگر حاکی از این است که مصرف این ادویه باعث بروز مشکلات و عوارضی در این دوره می‌شود. درحالی‌که بررسی‌های متعدد دیگر نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری نه تنها مشکلی به بار نمی‌آورد بلکه باعث تسکین حالت تهوع نیز می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که شما قبل از مصرف مکمل یا خود زنجبیل با پزشکتان مشورت کنید. چون بسیاری از خانم‌ها برای مقابله با حالت تهوع‌های صبحگاهی از این ادویه استفاده می‌کنند. فواید مصرف چای زنجبیل

  زنجبیل باعث بروز التهاب‌های دهانی می‌شوددر طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ یعنی اینکه باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند. اگر شما با مصرف زنجبیل احساس التهاب و سوزش در دهان داشتید از مصرف آن بپرهیزید.

زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شوداگر به دلیل ورود یک ویروس به بدنتان و یا حالت تهوع ناشی از ماشین‌گرفتگی و غیره دچار حالت تهوع می‌شوید زنجبیل می‌تواند به دادتان برسد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.زنجبیل می‌تواند باعث کاهش قند خون شودنتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ی خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تأثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد. زنجبیل همپای داروهای ضدانعقاد خوننتایج یک پژوهش استرالیایی نشان می‌دهد که زنجبیل یک ضدانعقاد قوی است که تا حدودی قوی تر از آسپرین نیز محسوب می‌شود. در نتیجه مصرف آن برای بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه خطر خونریزی یا کبودی را در آن‌ها بالا می‌برد. اگر مشکل خونریزی دارید و یا از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید بهتر است از مصرف زنجبیل بپرهیزید.

 

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

چای زنجبیل لیمو برای جلوگیری از تجمع چربی، به خصوص در اطراف ناحیه‌ی شکم، مفید استفواید مصرف چای زنجبیل

 

زنجبیل، یک ادویه‌ی محبوب است که بومی جنوب چین می‌باشد. در نهایت، زنجبیل به آسیا و سپس آفریقا و کارائیب گسترش یافت. ریشه‌ی زنجیبل، نه تنها برای عطر و طعم متمایز‌اش ارزشمند است بلکه یک سم زدا و عامل کاهش وزن موثر نیز می‌باشد.تست‌های بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک کند و شما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به سطح قند خون نرمال دست یابید، در غیر اینصورت هوس مصرف غذاهای شیرین، ناسالم و نشاسته‌ای می‌کنید.افراد رژیم گیرنده، برای به حداکثر رساندن فواید کاهش وزن زنجبیل و همچنین دلپذیر کردن طعم آن، از ریشه‌ی زنجبیل به صورت چای زنجبیل لیمو استفاده می‌کنند.خواص کاهش وزن ترکیب شده از زنجبیل لیمو، باعث می‌شود که چای زنجبیل لیمو به یک نوشیدنی مهم در میان افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، تبدیل شود. اما چای زنجبیل لیمو، چگونه به شما کمک می‌کند که به اندامی باریک و خوش ترکیب‌تر دست یابید؟ به حقایق زیر نگاهی بیندازید:چگونه چای زنجبیل لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند

به مهار جذب چربی کمک می‌کندزنجبیل لیمو برای جلوگیری از تجمع چربی، به خصوص در اطراف ناحیه‌ی شکم، مفید است و همچنین مانع جذب چربی توسط بدن می‌شود. چای زنجبیل لیمو، به شیوه‌ای مشابه اکثر چربی سوزها عمل می‌کند. این چای به بدن کمک می‌کند تا چربی اضافه را بسوزاند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد. 

چای زنجبیل لیمو برای تقویت گوارش و به حداقل رساندن جذب چربی مفید است

 از التهاب جلوگیری می‌کندایندومتاسین موجود در زنجبیل به کاهش التهاب و پاکسازی سیستم بدن کمک می‌کند. التهاب، نشانه‌ای از تجمع سموم مضر در بدن است. هنگامیکه سموم بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، کبد سخت‌تر کار می کند تا آنها را از بدن بیرون کند. زنجبیل و لیمو، هر دو دارای ترکیبات ضدالتهابی قدرتمند هستند و در کنار یکدیگر، سدی محکم در برابر تمام انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی می‌سازند. چای زنجبیل لیمو با کشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها به پاکسازی سیستم و جلوگیری از التهاب کمک می‌کند.علاوه بر این، توانایی چای زنجبیل لیمو برای تقویت گوارش و به حداقل رساندن جذب چربی نیز به کاهش عفونت در اندام‌ها کمک می‌کند.

 

از افزایش وزن جلوگیری می‌کندچای زنجبیل لیمو، نه تنها در کمک به از دست دادن وزن اضافه مؤثر است بلکه می‌تواند به شما کمک کند که وزن فعلی‌تان را حفظ کنید. مواد بیو اکتیو خاص موجود در لیمو به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کنند.یک مطالعه ثابت کرد که توانایی لیمو برای افزایش بتااکسیداسیون پراکسی زومال در بدن، به موش‌های آزمایشگاهی کمک کرد تا وزن فعلی‌شان را حفظ کنند و در عین حال مانع تجمع چربی شد.علاوه بر این، عطر خالص لیمو نیز برای کاهش وزن مفید است. عطر لیمو، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کرده، سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و عملکرد ارگان‌ها را بهبود می‌بخشد و همزمان با تمام این‌ها، استرس را کاهش داده و هوس‌ها را فرو می‌نشاند.شما درحالت ایده آل باید چای زنجبیل لیمو را در صبح بنوشید. برای بهره مندی از مواد مغذی سودمند زنجبیل لیمو، همیشه از مواد تازه استفاده کنید.شما می‌توانید قسمت کوچکی از ریشه‌ی زنجبیل را با یک قاشق، پوست بکنید و آن را ریز کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به این مخلوط اضافه کنید و به عنوان پایه‌ی این نوشیدنی، کمی چای سبز معمولی اضافه کنید. استفاده از چای سبز، محتوای آنتی‌اکسیدانی زنجبیل را افزایش می‌دهد.چای زنجبیل لیمو، فقط مختص افراد رژیمی نیست. شما می‌توانید آن را در طول تابستان‌های گرم، به عنوان یک نوشیدنی نشاط بخش سرو کنید.می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و آب سایر میوه‌ها را به این مخلوط اضافه کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، برای جلوگیری از هوس‌های غذایی و کنترل وزن‌تان، چای زنجبیل لیمو بنوشید.

 

منبع:fitnessmagazine.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تا حالا پیش‌ آمده آرزو کنید یک معجون جادویی داشتید که کمک کند سریع‌تر لاغر شوید؟‌ حتی بدون رژیم یا ورزش؟ یا بدون استفاده از کرم‌های گران قیمت پوست شاداب‌تری داشته باشید؟ باید بدانید که بخت با شما یار است، این معجون جادویی به احتمال زیاد در آشپزخانه شما موجود است.فواید مصرف چای زنجبیل

کمک به کاهش وزن و داشتن پوستی زیبا تنها خواص زنجبیل نیستند، با ما همراه باشید تا علاوه بر خاصیت‌ زنجبیل، با بهترین و ساده‌ترین روش‌های استفاده زنجبیل، این گیاه حیرت‌انگیز، آشنا شوید و بهترین نتایج را از مصرف آن بگیرید.

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.

برای درمان شوره دیگر شامپوهای موضعی شیمیایی را لازم ندارید، چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. برای اینکار کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب بدن و صورت تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجبیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

مگر کسی هم هست که رشد سریع‌تر برای موهایش نخواهد؟ زنجبیل معمولا به خاطر ترکیب فعال روغن‌های فرّار و آنتی‌اکسیدانی که دارد یکی از مهم‌ترین اجزاء محصولات تجاری مربوط به بهداشت مو است. اگر آن را به همان شکل که در قسمت «ضدشوره» گفتم استفاده کنید، گردش خون را در فولیکول‌های مو سرعت بخشیده و باعث رشد می‌شود.

صبر کنید، هنوز تمام نشده! به جز اینها، خواص زنجبیل تاثیرات فوق‌العاده‌ای هم برای سلامت دارد:

سرماخوردگی چیز مزخرفی است اما از دست آن ویروس لعنتی هم نمی‌شود فرار کرد. اما می‌شود به زنجبیل پناه برد! زنجبیل منبع اصلی دکونژستان (ماده‌ی ضد احتقان) است. موقع سرماخوردگی لذتی بالاتر از این نیست که با یک فنجان چای داغ زنجبیل زیر پتو بخزید. بهترین کار این است که ترکیبی از زنجبیل خُرد شده با آب داغ، آبلیمو و عسل را به بدن بزنید. برای اینکه با خواص عسل نیز آشنا شوید، سری به مقالات «چطور » بزنید.

حساسیت فصلی یا آلرژی دارید؟ می‌دانم چه می‌کشید! اما غصه نخورید: چه به بوی گل حساسیت داشته باشید و چه به موی گربه، زنجبیل جایگزینی طبیعی برای انواع داروهای پزشکی است. ثابت شده است که چند فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد.

چند پژوهش روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل روی کاهش زوال عقلِ ناشی از افزایش سن که مقدمه‌ای بر آلزایمر است تأثیر دارد. در زنان مسن‌تر هم، آزمایش‌ها نشان از بهبود قابل توجه قدرت حافظه و زمان واکنش داشته‌اند.

دفعه‌ی بعد که عضله‌تان کشیده شد یا موقع خواب سرتان بد افتاد و گردن‌تان خشک شد چند قطره روغن زنجبیل به آب داخل وان اضافه کنید. حتی می‌توانید کمی خمیر زنجبیل گرم شده را مستقیما به ناحیه‌ی دردناک بمالید. خوردن یک قاشق پودر زنجبیل در روز اول عادت ماهانه هم می‌تواند به کم شدن دردهای شکمی کمک کند.

یکی دیگر از خواص زنجبیل ضد تهوع بودن آن است. هر نوع حالت تهوع که داشته باشید- تهوع صبحگاهی بارداری، تهوع ناشی از حرکت یا هر نوع دیگری از تهوع- زنجبیل چاره‌ی کار شماست. ثابت شده است که ریشه‌ی زنجبیل، هم شدت و هم دفعات بالا آوردن را کاهش می‌دهد و خب، بهتر از همه اینکه یک ضدتهوع طبیعی است.

زنجبیل می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی قند خون و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. خاصیت دیگر زنجبیل -که اخیرا تحقیقاتی بر روی آن صورت گرفته- ضددیابت بودن آن است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی ۴۱ نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو انجام گرفت، مشاهده شد مصرف ۲ گرم پودر زنجبیل می‌تواند قند ناشتا را تا ۱۲٪ کاهش دهد.

همچنین زنجبیل توانست سطح HbA1c را که یکی از علائم قند خون است در بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تا ۱۰٪ کاهش دهد.

علاوه بر اینها، کاهش ۲۸ درصدی نسبت ApoB به ApoA و کاهش ۲۳ درصدی در نشانه‌های لیپوپروتئین‌های اکسیدشده در اثر مصرف زنجبیل مشاهده شد. هر دوی اینها از عواملی هستند که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

سوءِ‌هاضمه‌ی مزمن (دیس‌پپسی) از طریق درد و ناراحتی مکرر در قسمت‌های بالایی معده تشخیص داده می‌شود. به‌نظر می‌رسد تأخیر در تخلیه‌ی معده از عوامل اصلی در بروز سوءِهاضمه باشد.

پس از خوردن سوپ، زنجبیل توانست زمان تخلیه‌ی معده را از ۱۶ دقیقه به ۱۲ دقیقه برساند.

در مطالعه‌ای که بر روی ۲۴ فرد سالم صورت گرفت مشاهده شد مصرف ۱٫۲ گرم پودر زنجبیل قبل از وعده‌ی غذایی می‌تواند سرعت تخلیه‌ی مواد از معده را تا ۵۰٪ افزایش دهد.

دردهای قاعدگی (دیسمنوره) دردی است که زن در دوران قاعدگی احساس می‌کند. یکی از کاربردهای سنتی زنجبیل تسکین دردها از جمله درد قاعدگی است.

در یک مطالعه به ۱۵۰ زن در سه روز اول قاعدگی روزانه ۱ گرم پودر زنجبیل داده شد. در نتیجه‌ی این مطالعه مشاهده شد زنجبیل می‌تواند در کاهش درد به اندازه‌ی داروهای مفیک اسید و ایبوپروفن موفق عمل کند.

مقادیر بالای کلسترول بد خون (LDL) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد. غذای مصرفی‌تان تأثیر چشمگیری بر سطح LDL دارد. در یک مطالعه‌ی ۴۵ روزه بر روی ۸۵ نفر که کلسترول بالایی داشتند، مصرف ۳ گرم پودر زنجبیل تأثیر چشمگیری در کاهش نشانه‌های کلسترول بالا برجای گذاشت.

در یک مطالعه‌ی دیگر که بر روی موش‌های مبتلا به کم‌کاری تیروئید انجام گرفت، عصاره‌ی زنجبیل توانست به اندازه‌ی داروی «آتورواستاتین» در کاهش کلسترول موفق عمل کند.

هر دوی این مطالعات نقش زنجبیل در کاهش کلسترول کل و تری گلیسرید خون را به‌خوبی نشان می‌دهند.

سرطان بیماری جدی‌ای است که در اثر رشد کنترل‌نشده‌ی سلول‌های غیرطبیعی رخ می‌دهد. از عصاره‌ی زنجبیل در برخی مطالعات به‌عنوان درمان جایگزین برای برخی سرطان‌ها استفاده شده است.

خاصیت ضدسرطان زنجبیل به‌خاطر ۶-جینجرول است که به مقدار فراوان در زنجبیل خام یافت می‌شود.

در مطالعه‌ای که بر روی ۳۰ نفر صورت گرفت، ۲ گرم از عصاره‌‌ی زنجبیل در روز توانست به‌طور چشمگیری مولکول‌های پیش‌التهابی را در روده‌ی بزرگ کاهش دهد. هرچند مطالعه‌ی بعدی بر روی افرادی که در خطر سرطان روده‌ی بزرگ قرار داشتند، این یافته‌ها را تأیید نکرد.

همچنین شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زنجبیل در کاهش سرطان پانکراس، سرطان سینه و سرطان تخمدان مؤثر است. البته برای تأیید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

استرس اکسیداتیو و التهابات مزمن می‌تواند روند پیری را تسریع کند. اینها از عوامل کلیدی در بروز بیماری آلزایمر و کاهش قدرت شناختی وابسته‌‌به سن هستند.

برخی مطالعات صورت‌گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست‌فعال موجود در زنجبیل می‌تواند مانع از واکنش‌های التهابی در مغز شود.

همچنین شواهد دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به‌طور مستقیم عملکرد مغز را بهبود دهد. در مطالعه‌ای که بر روی ۶۰ زن میانسال انجام گرفت مشاهده شد که عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند باعث افزایش سرعت عکس‌العمل و تقویت حافظه‌ شود.

همچنین مطالعات حیوانی زیادی نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند از کاهش عملکرد مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

جینجرول یک جزءِ زیست‌فعال موجود در زنجبیل تازه است که می‌تواند خطر بروز عفونت ها را کاهش دهد. درواقع عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند مانع از رشد بسیاری از انواع باکتری‌ها شود.فواید مصرف چای زنجبیل

به‌همین دلیل زنجبیل در مبارزه با باکتری‌های دهانی مرتبط با بیماری‌های التهابی لثه، مانند پیوره و التهاب لثه (ژنژیویت) مؤثر است.

زنجبیل تازه می‌تواند در برابر ویروس سین‌سیشیال تنفسی که یکی از عوامل شایع عفونت‌های تنفسی است نیز مؤثر باشد.

خلاصه اینکه وقتی یک ماده‌ی طبیعی در دسترس داریم که همه‌ی این مشکلات را برطرف می‌کند، چرا باید سراغ مواد شیمیایی برویم؟ پس همین امروز زنجبیل را دریابید!

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خودم که مهندس صنایعم (و این خودش یک زندگیه کامله) اما به نوشتن هم علاقه دارم. این اولین باره که در این سطح مقالات تخصصی رو کار میکنم. امیدوارم که برای خواننده ها هم مفید باشه.

مطالب سایت بقول دوست اصفهانیم دارای ۳ میم است مفید .مختصر ومجانی .خیلی جالب بود .ممنون از زحمات شما .

زنجفیل علاوه بر خواص فوق برای ایجاد حس گرما بخصوص برای کوهنوردی در فصل سرد مفید است. نکته دیگر در مورد خواص این ماده توجه به فصل و دوز استفاده آن است که استفاده بیش از حد یا استفاده زیاد آن در فصل تابستان مشکل ساز خواهد بود که باید بسته به مزاج خود آن را مصرف نمایید

عالی بود ممنونم
این مطالب سطح علمی جامعه را بالا میبره ورود کیفیت زندگی جامعه تاثير ميذاره

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *