فواید مصرف بادام هندی

کاشو یا بادام هندی درختی است که تا 14 متر رشد می کند و یکی از آجیل های خوشمزه از خانواده ی پسته ایان و سیب بادام هندی را تولید می کند. علمی بادام هندی Anacardium occidentale می باشد و بومی شرق برزیل است.

طبع بادام هندی گرم و خشک است. بادام هندی برای سلامت قلب، داشتن عضلات قوی، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان مفید می باشد، بادام هندی همچنین از دیابت، کم خونی و سنگ صفرا جلوگیری می کند.

بادام هندی حاوی مس و آهن است که از چروک پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست شود، همچنین بادام هندی از سرطان پوست جلوگیری می کند.

بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند، سلنیوم موجود در بادام هندی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و جای جوش را درمان می کند.

بادام هندی حاوی مس می باشد و به عنوان یک روش طبیعی به تقویت و افزایش رشد مو کمک کرده و از ریزش مو و سفیدی مو جلوگیری می کند.فواید مصرف بادام هندی

بادام هندی برای درمان کم خونی در کودکان مفید بوده و چون غنی از پروتئین است به کودکان کمک می کند تا استخوان های سالم و عضلات قوی تری داشته باشند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی و آجیل در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

پزشکان ایتالیایی معتقدند که مصرف روزانه آجیل هایی از جمله بادام هندی می تواند برای باروری مردان مفید باشد.

بادام هندی تاثیر قابل توجهی بر کیفیت اسپرم و  افزایش تولید اسپرم می گذارد و باروری را افزایش می دهد.

بادام هندی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که بدن را از آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان دریافته اند که مصرف بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می شود.

بادام هندی حاوی مقادیر بسیار کم قند و کلسترول است که آن را به یکی از بهترین آجیل ها برای افراد دیابتی تبدیل کرده است، بادام هندی حتی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

عصاره هیدرو اتانولی موجود در بادام هندی برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین مفید است.

مطالعات نشان داده که بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع، پتاسیم و منیزیم است که می تواند برای درمان چربی و کلسترول بالای خون مفید باشد.

با وجود اینکه بادام هندی یکی از آجیل های با کالری بالا در نظر گرفته می شود، اما چربی های موجود در آن مفید هستند و تحقیقات نشان داده افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی مصرف می کنند وزن کمتری نسبت به کسانی که کمتر غذا می خورند، دارند.

بادام هندی باعث کاهش اشتها شده و به سم زدایی سیستم گوارش و افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.

بادام هندی حاوی کالری بالایی بوده و زیاده روی در مصرف آن باعث چاقی و افزایش وزن می شود. همچنین بادام هندی برای چاقی صورت مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده آنتی اکسیدان های فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین موجود در بادام هندی برای درمان سرطان مفید هستند.

بادام هندی غنی از مس است که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول های قرمز خون می شود. همچنین بادام هندی منبع غذایی آهن است که به رفع خستگی و درمان کم خونی کمک می کند.

بادام هندی منبع خوبی از چربی های مفید اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری است که برای قلب مفید هستند و از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی پیشگیری می کند.

بادام هندی یک دیورتیک بوده و دارای پتاسیم و منیزیم می باشد که برای درمان فشار خون بالا مفید است.

مطالعات نشان داده بادام هندی به سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان کبد چرب و بیماری های کبدی مفید می باشد، همچنین مصرف منظم بادام هندی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی شود.

میوه بادام هندی که سیب بادام هندی یده می شود دارای خواص ضد باکتری بوده و برای درمان زخم معده و ورم معده مفید هستند. آب میوه بادام هندی غنی از ویتامین C است و دارای اثر ضد چروک پوست می باشد.

در آمازون، مردم چای تهیه شده از پوست میوه بادام هندی را برای درمان اسهال خونی مزمن استفاده می کنند.

آب میوه ی بادام هندی به عنوان یک پماد برای درمان رماتیسم استفاده می شود.

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی به طور گسترده ای برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار استفاده می شود.

بادام هندی خام بسیار مغذی بوده و سرشار ازپروتئین و مواد معدنی ضروری از جمله مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. ویتامین های موجود در بادام هندی عبارتند از ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6، فولات، ویتامین E و ویتامین K (فیلوکینون).

همچنین بادام هندی یک منبع غنی از اسید اولئیک و استان می باشد.

منابع : healthline – organicfacts – stylecraze – draxe

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم فواید مصرف بادام هندی

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

Cashew

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است.

این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد دارد، یافت می شود.

با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.فواید مصرف بادام هندی

در قرن 16 میلادی، پرتغالی ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده های بزرگ کاشو هستند.

 

در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره ی نرم خوش مزه ای درست می کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

برای این که با خاصیت این گیاه آشنا شوید متن زیر را مطالعه نمایید:

فواید مصرف بادام هندی

* پیشگیری از سنگ های صفراوی

مصرف کاشو برای پیشگیری از تشکیل سنگ های صفراوی بسیار مفید است؛ یک تحقیق 2 ساله ی جمع آوری شده از 8 زن پرستار نشان می دهد کسانی که در هفته حدود 3 گرم بادام هندی مصرف نموده اند در مقایسه با دیگرانی که آن را در بره شان نداشته اند، 25 درصد کمتر به سنگ های صفراوی مبتلا شدند. بنابراین آن را وارد بره ی غذایی روزانه تان نمایید.

* سلامت استخوان ها و آرامش

این حقیقت کاملاً جا افتاده است که کلسیم برای استحکام استخوان ها ضروری است، اما بد نیست بدانید که منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان ها حیاتی است. حدود دو سوم منیزیم بدن در استخوان ها وجود دارد.

منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن لازم است و با تراز کردن میزان کلسیم، به تنظیم تونوسیته ی عصبی و عضلانی کمک می کند. در واقع کلسیم برای انقباض عضلانی و منیزیم برای انبساط آن مورد نیاز است.

* آنتی اکسیدانی قوی

از دیگر مواد معدنی موجود در کاشو می توان به مِس اشاره کرد. مس یکی از اجزای مهم آنزیم های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می کند.

مس برای برداشتن رادیکال های آزاد مُضر در بدن و برای استفاده ی بهینه ی آهن کمک بزرگی است.

مس برای تولید ملانین و برای پرورش استخوان ها و بافت های ارتباطی بدن ضروری است.

* کاهش ریسک افزایش وزن

بر خلاف باور عموم مردم که می گویند مصرف منظم بادام هندی موجب اضافه وزن و چاقی می شود، باید گفت که تحقیقات اخیر نشان داده اند که این تصورات غلط، بی اساس است. در حقیقت افرادی که دو بار در هفته از بادام هندی استفاده می کردند در مقایسه با دیگر افراد مشابهی که اصلاً بادام هندی نمی خوردند اضافه وزن کمتری داشتند. البته بد نیست بدانید که هر 3 گرم بادام هندی حدود 16 کالری انرژی دارد.

* سلامت قلب و عروق

بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می کند.

کاشو فشار خون بالا را کاهش می دهد چرا که به عنوان یک دیوروتیک یا مُدر خوب مطرح می باشد و علاوه بر این عواملی هم چون منیزیم و لینولنیک اسید نیز در آن یافت می شود که از عوامل تنظیم کننده ی فشار خون هستند.

پس برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب، هفته ای 4 بار و هر بار به اندازه ی یک مشت بادام هندی بخورید.

به طور کلی آجیل ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند.

احتیاط کنید:

* بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از اگزالات می باشد. مطالعات نشان داده است که تجمع این مواد در بدن می تواند منجر به کریستاله شدن آن ها و در نتیجه ایجاد مشکل شود.

از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه ی صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

* آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

نکات مربوط به پخت و پز

بادام هندی می تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکارونی ها، سوپ ها، خورش ها و حتی دسرها.

در غذاهایی که با پختن آماده می شوند معمولا بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می کنند، در غیر این صورت بادام هندی ها خیلی زود نرم شده و بافت شان از هم پاشیده می شود.

در این نوع غذاها، دانه های بادام هندی نرم می شوند و بنابراین صدای خرد شدن شان را در دهان تان مانند دیگر آجیل ها نمی شنوید، اما در سالادها و دسرها می توانید بافت بادام هندی را به همان صورتی که است، در زیر دندان های تان احساس کنید.

ترجمه: مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

فواید مصرف بادام هندی

 

* مطالب مرتبط:

آجیل چه خاصیتی دارد ؟

فندق و خواص آن

پسته، آجیل خندان

خواص بادام زمینی

خواص گردو

خواص مفید بادام

بادام هندی یکی از خوشمزه ترین دانه های روغنی به شمار می رود. این اجیل پر طرفدار دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. یکی از مهمترین خواص بادام هندی, حفظ سلامتی قلب و مغز می باشد.

بادام هندی یکی از آجیل های محبوب و شناخته شده برای افراد است. اگرچه به نظر می رسد دانه های بادام هندی سرشار از کالری است, اما بررسی ها نشان داده است, مصرف بادام هندی خام در کنترل وزن موثر است. در واقع یکی از خواص بادام هندی, کاهش وزن است. در این مطلب با دیگر تاثیرات شگفت انگیز بادام هندی آشنا می شویم.

بادام هندی خام دارای فواید بسیاری است که موجب حفظ سلامتی می شود. بادام هندی بو داده شده نیز دارای خواص مشابه ایی می باشد اما برخی از ریز مغذی های بادام هندی خام در اثر حرارت ممکن است از بین برود. به علاوه برخی برای طعم دار کردن بادام هندی از نمک استفاده می کنند, از آن جایی که نمک یکی از عوامل افزایش فشار خون است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد, بنابراین خواص بادام هندی خام بیش از پخته شده آن می باشد و به همین دلیل توصیه می شود از بادام هندی خام به جای پخته شده آن استفاده شود.فواید مصرف بادام هندی

بادام هندی خام یکی از منابع غنی از آهن به شمار می رود. آهن یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن محسوب می شود. برای انتقال اکسیژن به سراسر اعضاء بدن به آهن نیاز است. وجود آهن کافی در بدن, موجب محافظت از سیستم دفاعی بدن می شود. همچنین آهن به سلول های سفید خون کمک می کند تا عوامل عفونت زا در بدن را از بین ببرند. مصرف روزانه حدود 3 گرم بادام هندی خام, 11 درصد از نیاز روزانه به آهن را برای زنان و 23 درصد از نیاز روزانه به آهن برای مردان را تامین می کند.

بادام هندی خام سرشار از روی و مس است. روی موجب فعال شدن صدها پروتئین در بدن از جمله پروتئین های مورد نیاز برای رشد سلول ها و پروتئین های  مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی می شود. مصرف روزانه حدود 3 گرم بادام هندی خام, 2  درصد از نیاز روزانه به روی را برای زنان و 15 درصد از نیاز روزانه به روی برای مردان را تامین می کند.

مس موجود در بادام هندی خام به فرآیند تولید آهن, تولید انرژی و تقویت عروق خونی در بدن کمک می کند. مصرف روزانه حدود 3 گرم بادام هندی خام, 68 درصد از نیاز روزانه به مس را برای زنان و مردان تامین می کند.

برخی دیگر از خواص بادام هندی خام به منگنز موجود در آن مرتبط می شود. منگنز سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. این ماده معدنی به فرآیندهای مورد نیاز کلسترول و پروتیئن و چربی ها و همچنین پروتیئن های مورد نیاز برای بهبود زخم ها در بدن کمک می کند. مصرف روزانه حدود 3 گرم بادام هندی خام, یک پنجم از نیاز روزانه به منگنز را برای مردان و 26 درصد از نیاز روزانه به منگنز را برای زنان تامین می کند. بررسی ها نشان داده است وجود سطح کافی منگنز در بهبود علایم دیابت موثر است.

خواص بادام هندی باعث شده است این آجیل به عنوان قرص ویتامین طبیعی شناخته شود. حدود 3 گرم بادام هندی 4.3 گرم پروتئین, 9 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی سالم دارد. به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری بسیار مفید است. از جمله خواص بادام هندی در بارداری عبارت است از:

حدود 3 گرم بادام هندی خام, 155 کالری دارد. بررسی ها نشان داده است مصرف منظم این مقدار بادام هندی و جای دادن آن در بره غذایی, می تواند در کنترل وزن موثر باشد. اگرچه این آجیل به عنوان آجیل چرب شناخته شده است, اما چربی های موجود در بادام هندی, جزء چربی های خوب به شمار می رود که نه تنها برای بدن ضرر ندارد و موجب چاقی نمی شود, بلکه به سوخت و ساز بدن کمک می کند و از این رو می تواند در مدیریت و کنترل وزن موثر باشد. دیگر خواص بادام هندی به شرح زیر می باشد.

با توجه به مطالب بیان شده, بادام هندی مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. از جمله مهمترین خواص بادام هندی وجود ریز مغذی ها و ویتامین های مختلف در آن است که به حفظ سلامتی عمومی بدن کمک می کنند.

منبع : آرگا



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید



چطور عسل طبیعی با کیفیت بخریم؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بادام هندی خواص بسیاری دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به حفظ سلامت قلب، سیستم عصبی سالم، عملکرد دقیق ماهیچه، کمک به شکل‌گیری سلول‌های خونی و سلامت دهان و دندان اشاره کرد. در ادامه با فواید و خواص بادام هندی برای سلامتی بدن آشنا خواهید شد.فواید مصرف بادام هندی

بادام هندی در درمان بیماری دیابت، کم خونی و نیز درمان سنگ کیسه صفرا مؤثر است. این خوراکی با ایجاد یک سیستم دفاعی متشکل از آنتی‌اکسیدان، به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

بادام هندی درواقع نوعی مغز از خانواده Anacardiaceae است؛ انبه و پسته نیز از همین خانواده هستند. این خوراکی‌ها در اصل به سواحل شمال شرقی برزیل تعلق دارند و به‌طور گسترده، در مناطقی که آب‌وهوای گرمسیری دارند کشت می‌شوند. بادام هندی در کشورهایی مثل هندوستان، سریلانکا، کنیا و تانزانیا کشت می‌شود. این مغز به قسمت انتهایی میوه‌ای به‌ سیب بادام هندی (Cashew apple) چسبیده و در برزیل، ‌آسیا و آفریقا، مصارف متنوعی دارد.

بادام هندی بسیار مغذی و یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین است. مواد معدنی ازجمله مس، کلسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، پتاسیم و زینک (روی) به‌فراوانی در این خوراکی یافت می‌شود. سدیم نیز به‌میزان اندکی در بادام هندی وجود دارد. این بادام حاوی ویتامین‌هایی ازجمله ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3 یا نیاسین، ویتامین B6،‌ فولات،‌ ویتامین E و ویتامین K است. این ویتامین‌ها منبع اسید اولئیک هستند که در صورت مصرف درست، میزان مناسبی از چربی اشباع‌شده و اندکی از چربی اشباع‌نشده بدون کلسترول را به بدن می‌رساند.

خواص بادام هندی بسیار شگفت‌انگیز هستند که درادامه آنها را بررسی می‌کنیم. مطالعه‌ی خواص بادام زمینی شما را قانع می‌کند که حتما این خوراکی خوشمزه را به رژ‌یم غذایی خود اضافه کنید.

بادام هندی منبع مناسبی از چربی‌های سالم غذایی است و در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر است. این ماده به جذب ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E و ویتامین K کمک می‌کند. این خوراکی همچنین اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز و لخته‌شدن خون را تولید می‌کند که از جمله‌ی آنها می‌توان به چربی‌های اشباع‌نشده‌ی MUFA و PUFA اشاره کرد. این چربی‌ها برای قلب مفیدند و در کاهش کلسترول مضر (LDL) مؤثر هستند. بیماران دیابتی نیز در صورت مصرف به‌میزان مناسب، از مزایای این خوراکی بهره‌مند می‌شوند.

مصرف بیش‌ازاندازه‌ی چربی‌های اشباع‌شده باعث افزایش کلسترول مضر LDL می‌شود که برای افرادی با بیماری‌های قلبی عروقی مثل آترواسکلروز یا سخت‌شدن سرخرگ‌ها خطرناک است. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از چربی‌های اشباع‌نشده به‌جای چربی‌های اشباع‌شده، به افزایش کلسترول HDL،‌ کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می‌کند. مصرف خوراکی‌هایی مثل بادام هندی، ماهی و روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون و کانولا می‌تواند چربی‌های اشباع‌نشده‌ی سالم موردنیاز بدن را تأمین کند.

بادام هندی یکی از خوراکی‌های سرشار از منیزیم است که برای رشد سالم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، بافت‌ها و ارگان‌های بدن حیاتی است. منیزیم در کنترل فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کنترل عملکرد اعصاب و قدرت‌بخشیدن به استخوان‌ها نقش دارد. این ماده همچنین در عملکرد متابولیک، فعالیت انسولین و تنظیم سطح قند خون مؤثر است. کمبود منیزیم می‌تواند متابولیسم کلسیم و هورمون‌های تنظیم‌کننده‌ی آن را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بادام هندی حاوی مقدار اندک قند و کلسترول مضر است که باعث می‌شود مصرف آن برای بیماران دیابتی بی‌ضرر باشد و حتی می‌تواند خطر ابتلابه دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده‌اند خوراکی‌های غنی از آنتی اکسیدان هایی مثل اسیدهای آناکاردیک، کارتنول‌ها و کالدول‌ها برای افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند و از سرطان یا تومور رنج می‌برند، بسیار مؤثر است. بادام هندی ماده‌ای برای جذب نسبتا ساده‌ی پروتئین است که به این بیماران توصیه می‌شود.

بادام هندی غنی از ماده معدنی مس است که در متابولیسم آهن نقش دارد و به شکل‌گیری سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند. این ماده همچنین برای تقویت قدرت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن نیز مفید است. سیستم عصبی و اسکلتی بدن از دیگر مواردی به‌شمار می‌روند که تحت‌تأثیر این ماده‌ی معدنی هستند. کمبود مس در بدن می‌تواند به پوکی استخوان، ضربان قلب نظم و کم‌خونی منجر شود.

فسفر برای رشد سالم استخوان و دندان‌ها حیاتی است که میزان زیادی از آن در بادام هندی یافت می‌شود. این ماده در سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات و چربی‌ها و همچنین حفظ سلامت سلولی نقش دارد.

بادام هندی یکی از منابع غذایی آهن است که نقش اساسی در انتقال اکسیژن به سراسر بدن دارد. این ماده به عملکرد مؤثر آنزیم‌ها و سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. کمبود آهن در رژیم غذایی به خستگی و کم‌خونی منجر می‌شود و حساسیت بدن نسبت‌به عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.

سنگ‌های صفراوی معمولا از کلسترول تشکیل شده‌اند و در کیسه‌ی صفرا انباشته می‌شوند. مصرف منظم مغزهای سالمی مثل بادام هندی خطر ابتلابه سنگ صفرا را کاهش می‌دهد.

زینک یا روی نقش مؤثری در قدرت‌بخشیدن به سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های میکروبی دارد. خوشبختانه میزان چشمگیری از آن در بادام هندی وجود دارد. از دیگر خواص روی می‌توان به سنتز پروتئین (ساخت پروتئین) و بهبود زخم ها اشاره کرد. مصرف زینک در دوران بارداری برای رشد بهتر جنین و همچنین در سنین کودکی برای حفظ ثبات و قدرت بدن کودکان بسیار حیاتی است.

مغز این نوع بادام در حالت‌های مختلف بوداده، ساده، نمکی یا بدون نمک بسیار خوشمزه است. می‌توان بادام هندی را در بسیاری از غذاهای گیاه‌خواری و غیرگیاهی و انواع شیرینی‌ها مثل کلوچه، بیسکویت و بستنی اضافه کرد.

بادام هندی دارای خواص دارویی و صنعتی زیادی است و در گویان و سراسر آمازون هواداران بسیاری دارد.

عصاره‌ای که از غلاف بادام هندی تهیه می‌شود، محصولی جانبی است و در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. این عصاره منبع طبیعی فنول است. این ماده‌ی خام در تولید دارو،‌ حشره‌کش، رنگ، ‌پلاستیک، رزین و برای جلوگیری از آسیب موریانه به چوب کاربرد دارد. عصاره‌ی غلاف بادام هندی به‌دلیل خواص دارویی و وجود آنتی‌اکسیدان، خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و برای درمان دندان درد، جذام، عفونت قارچی،‌ زگیل و کمبود ویتامین C استفاده می‌شود.

پوست و برگ درخت این نوع مغز بادام خواص دارویی دارد و در درمان اسهال و کولیک یا قلنج مؤثر است. از عصاره‌ی برگ درخت بادام در کاهش قند خون و فشار خون استفاده می‌شود. روغن‌هایی که از دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این گیاه گرفته می‌شود در تولید حشره‌کش کاربرد دارد. عصاره‌ای که از پوست درخت تهیه می‌شود خواص مرطوب‌کننده دارد. از این عصاره در دهان‌شویه برای درمان زخم دهان، درمان گلودرد و نیز درمان آنفولانزا استفاده می‌شود. جوشاندن برگ درخت بادام با آب،‌ در کاهش تب و درمان درد بدن مفید است.

سیب بادام هندی خواص ضدباکتری دارد و در درمان زخم و التهاب معده مؤثر است که معمولا توسط باکتری H.pylori به‌وجود می‌آید. آب‌میوه‌ی سیب بادام هندی غنی از ویتامین C است. خواص آنتی‌اکسیدان این میوه باعث شده که در صنایع آرایشی و بهداشتی مثل تولید انواع کرم و شامپو نیز کاربرد داشته باشد.

عصاره‌ی بادام هندی حاوی اسید آناکاردیک (نوعی آنتی‌اکسیدان)‌ است که خواص ضدپیری دارد و حتی در ازبین‌بردن سلول‌های سرطانی نیز مؤثر است. میوه‌ی بادام هندی برای درمان برفک دهان نوزاد و درد دهان استفاده می‌شود. در آمازون، مردم از پوست و میوه‌ی این درخت نوعی دم‌نوش تهیه می‌کنند که در درمان اسهال خونی مزمن مؤثر است. از عصاره‌ی سیب بادام هندی به‌عنوان پماد برای تسکین دردهای رماتیسمی و نورالژی (این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌ها، پیشانی، بینی و غیره می‌شود) نیز استفاده می‌کنند.

مردم آمریکای جنوبی از این میوه برای تهیه سس، مربا و ادویه‌‌ی کاری استفاده می‌کنند. از این میوه، سرکه و شراب نیز گرفته می‌شود. لایه‌ای روی پوست این میوه قرار دارد که به واکنش‌های آلرژیک در زبان و گلو منجر می‌شود. به‌همین‌دلیل تنها پس از پختن یا جوشاندن می‌توان از این میوه استفاده کرد.

روغن استخراج‌شده از دانه‌ی بادام برای درمان ترک پاشنه پا مفید است. پودر این دانه حاوی خواص ضدزهر است که از آن برای درمان نیش مار استفاده می‌شود.

صمغی که از ساقه‌ی این بادام استخراج می‌شود در جلادادن به چوب و کتاب کاربرد دارد.

بادام هندی حاوی نمک اگزالات است که باعث جذب کلسیم در بدن می‌شود. کلسیم بیش‌ازاندازه در بدن به‌صورت سنگ در کلیه انباشته می‌شود. تحقیقات نشان داده است که افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه باید مقادیر اندکی از انواع بادام‌ها را مصرف کنند.

باوجود تمامی خواص دارویی و درمانی بادام، مصرف این خوراکی می‌تواند برای بسیاری از افراد حساسیت‌زا باشد. بدیهی است که در صورت تغییردادن ماهیت اصلی ماده در تولید غذاها، چنین حساسیت‌هایی در نواحی مختلف کشورها در اَشکال متفاوتی ظاهر می‌شود.

مغزهای درختی مثل انواع بادام‌ها، گردو و پسته، ‌دو نوع حساسیت شدید و خفیف را ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر علائم چنین حساسیت‌هایی را دارید، ‌قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

درماتیت بیماری خارش پوستی است که در اثر تماس با آلرژن (ماده‌ی حساسیت‌زا) ایجاد می‌شود. کهیر و تورم نیز از دیگر علائمی است که گاهی اوقات در اثر تماس با بادام یا غلاف آن ظاهر می‌شود. اسید آناکاردیک موجود در بادام نیز می‌تواند سبب بروز خارش و حساسیت پوستی شدید شود.

حساسیت به انواع بادام‌ها به‌شکل حالت تهوع، اسهال،‌ دل درد، سرفه و استفراغ نیز ظاهر می‌شود.

از انواع دیگر علائم حساسیت به بادام می‌توان به آبریزش بینی، سرفه، تنگی نفس نیز اشاره کرد. واکنش‌های شدیدتر مثل یبوست گلوتاتی و آنافیلاکسی می‌توانند مهلک و کشنده باشند.

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک پیشرفته‌ی سریع است و بسته‌به ماده‌ی شیمیایی که بدن به آن حساسیت دارد، می‌تواند در تمام قسمت‌های بدن پخش شود. این حالت به‌دلیل آلرژی‌های غذایی ایجاد می‌شود. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهند خطر ابتلابه این آلرژی در بادام هندی بسیار زیاد است. این واکنش آلرژیک با علائمی مثل تنفس پرسروصدا، بی‌هوشی، رنگ‌پریدگی، ‌تورم گلو یا زبان و تغییر صدا همراه است. درصورت بروز چنین علائمی باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

باوجود تمامی این عوارض جانبی منفی که با آلرژی در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌کنیم که از این خوراکی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف مناسب بادام‌ها در حفظ سلامتی مؤثر است. گیاه‌خوارانی که از خوردن گوشت خودداری می‌کنند می‌توانند از مغزها به‌عنوان جایگزین مناسب برای مواد مغذی لازم برای بدن استفاده کنند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) فواید مصرف بادام هندی

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلام بسیار جالب وخوبی است.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کنترل اضطراب سخنرانی در ۶ گام مؤثر

ارائه‌ آسانسوری؛ چطور در کمتر از ۳۰ ثانیه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

سخنرانی موفق با ۶ نکته‌ای که باید بدانید

خواص پاپایا؛ ۱۴ خاصیت فوق‌العاده پاپایا برای سلامت بدن

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است.

این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه‌ی درختی که بلارد دارد، یافت می‌شود.

با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.فواید مصرف بادام هندی

در قرن 16 میلادی، پرتغالی‌ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده‌های بزرگ کاشو هستند.

در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره‌ی نرم خوش مزه‌ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

* پیشگیری از سنگ‌های صفراوی

مصرف کاشو برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی بسیار مفید است؛ یک تحقیق 2 ساله‌ی جمع آوری شده از 8 زن پرستار نشان می‌دهد کسانی که در هفته حدود 3 گرم بادام هندی مصرف نموده‌اند در مقایسه با دیگرانی که آن را در بره‌شان نداشته‌اند، 25 درصد کمتر به سنگ‌های صفراوی مبتلا شدند. بنابراین آن را وارد بره‌ی غذایی روزانه‌تان نمایید.

* سلامت استخوان ها و آرامش

این حقیقت کاملاً جا افتاده است که کلسیم برای استحکام استخوان‌ها ضروری است، اما بد نیست بدانید که منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان‌ها حیاتی است. حدود دو سوم منیزیم بدن در استخوان‌ها وجود دارد.

منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن لازم است و با تراز کردن میزان کلسیم، به تنظیم تونوسیته‌ی عصبی و عضلانی کمک می‌کند. در واقع کلسیم برای انقباض عضلانی و منیزیم برای انبساط آن مورد نیاز است.

* آنتی اکسیدانی قوی

از دیگر مواد معدنی موجود در کاشو می‌توان به مِس اشاره کرد. مس یکی از اجزای مهم آنزیم‌های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می‌کند.

مس برای برداشتن رادیکال‌های آزاد مُضر در بدن و برای استفاده‌ی بهینه‌ی آهن کمک بزرگی است.

مس برای تولید ملانین و برای پرورش استخوان‌ها و بافت‌های ارتباطی بدن ضروری است.

* کاهش ریسک افزایش وزن

بر خلاف باور عموم مردم که می‌گویند مصرف منظم بادام هندی موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، باید گفت که تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که این تصورات غلط، بی‌اساس است. در حقیقت افرادی که دو بار در هفته از بادام هندی استفاده می‌کردند در مقایسه با دیگر افراد مشابهی که اصلاً بادام هندی نمی‌خوردند اضافه وزن کمتری داشتند. البته بد نیست بدانید که هر 3 گرم بادام هندی حدود 16 کالری انرژی دارد.

* سلامت قلب و عروق

بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می‌کند.

کاشو فشار خون بالا را کاهش می‌دهد چرا که به عنوان یک دیوروتیک یا مُدر خوب مطرح می‌باشد و علاوه بر این عواملی هم چون منیزیم و لینولنیک اسید نیز در آن یافت می‌شود که از عوامل تنظیم کننده‌ی فشار خون هستند.

پس برای پیشگیری از بیماری‌های کرونری قلب، هفته‌ای 4 بار و هر بار به اندازه‌ی یک مشت بادام هندی بخورید.

به طور کلی آجیل‌ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند.

احتیاط کنید:

* بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای از اگزالات است. مطالعات نشان داده است که تجمع این مواد در بدن می‌تواند منجر به کریستاله شدن آن‌ها و در نتیجه ایجاد مشکل شود.

از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه‌ها و یا کیسه‌ی صفرای‌شان را در آورده‌اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

* آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش‌های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب‌ها و) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

نکات مربوط به پخت و پز

بادام هندی می‌تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکارونی‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها و حتی دسرها.

در غذاهایی که با پختن آماده می‌شوند معمولا بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می‌کنند، در غیر این صورت بادام هندی‌ها خیلی زود نرم شده و بافت‌شان از هم پاشیده می‌شود.

در این نوع غذاها، دانه‌های بادام هندی نرم می‌شوند و بنابراین صدای خرد شدن‌شان را در دهان‌تان مانند دیگر آجیل‌ها نمی‌شنوید، اما در سالادها و دسرها می‌توانید بافت بادام هندی را به همان صورتی که است، در زیر دندان‌های‌تان احساس کنید.

منبع: تبیان

همشهری آنلاین:
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه ۶ فوریه احتمال مذاکره مجدد با بریتانیا بر سر مفاد برگزیت را رد کرد.

همشهری آنلاین:
حالا در مقابل کمپین حزب سبزها با «انرژی اتمی؟ نه خیلی ممنون» راست‌های افراطی در برخی از شهرها کمپینی با عنوان «گرگ؟ نه خیلی ممنون» به راه انداختند.

همشهری آنلاین:
پیست شمشک باپیگیری‌های مسؤولین شهرستان بازگشایی شد.

ازسوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، مسیر و ساعت راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ در استان اعلام شد.

همشهری آنلاین:
یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: دیابت باعث کاهش قطر مویرگ‌ها می شود.

همشهری آنلاین:
در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه فیلم و سینما هستیم که دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است.

همشهری آنلاین:
آزادترین و بسته‌ترین اقتصادهای جهان در سال 218 مشخص شدند. هنگ‌کنگ با امتیاز ۹۰/۰۲ برای بیست‌وپنجمین سال متوالی عنوان آزادترین اقتصاد جهان را کسب کرد.
فواید مصرف بادام هندی

همشهری آنلاین:
آنگولا چندان شناخته شده نیست. در مرکز کشور کوهستان داریم، در شمال جنگل‌های استوایی، و در جنوب تا مرز یبیا کویر.

همشهری آنلاین:
سیاست ناتو در قبال پذیرش عضو جدید چیست و یک کشور برای عضویت در ناتو چه باید بکند؟

همشهری آنلاین:
با اینکه تحرک قطب مغناطیسی شمال قدمتی صدها ساله دارد اما این حرکت بسیار کندتر در حوالی شمال کانادا صورت می‌پذیرفته است.

همشهری آنلاین:
اروپایی‌ها سازوکار ویژه مالی خود برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس راه راه‌اندازی کردند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

© 218 HamshahriOnline, All rights reserved

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *