فواید مصرف اب زرشک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

آب زرشک یکی از محبوبترین نوشیدنی های طبیعی و خوشمزه است. این نوشیدنی در همه فصول وجود دارد ولی در تابستان مصرف آن بوده و توصیه می شود. در این مقاله به خواص آب زرشک در درمان بعضی بیماری های می پردازیم.

زرشکی که جهت آبگیری استفاده می شود متفاوت از انواع دیگر است. این زرشک رنگ تیره تری دارد به طوری که به زرشک سیاه معروف است, این زرشک بزرگتر بوده و به دو صورت تازه و خشک هم یافت می شود. نوع خشک آن در عطاری ها موجود است. خواص زرشک دارای فواید فراوانی است و آب زرشک هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه چندین نمونه از خواص آب زرشک را بررسی می کنیم.

آب زرشک یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که می تواند باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و آن را در برابر حمله میکروبها و ویروسها در امان نگاه دارد. آب زرشک برای گردش خون نیز مفید است, به تنظیم فشار و قند خون کمک کرده و به عنوان یک تصفیه کننده قوی به شمار می رود. همچنین قادر است عطش را رفع کرده و در فصل تابستان که تعریق زیاد است نوشیدنی مناسب به شمار می رود.

این نوشیدنی سرشار از ویتامین B و ویتامین c است که در پیشگیری و درمان سرما خوردگی بسیار کاربرد دارد. کسانی که به نوشیدنی های ترش مزه علاقه ندارند می توانند آب زرشک را همراه عسل میل کنند تا از خواص آن بی نصیب نمانند.

فواید مصرف اب زرشک

نوشیدن آب زرشک باعث کاهش قند خون شده و به کارکرد بهتر انسولین کمک می کند. همچنین به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود آب زرشک را در وعده های روزانه جای دهند. این نوشیدنی به چربی سوزی بدن کمک کرده و در نتیجه به مرور زمان باعث کاهش وزن اضافی بدن می شود.

خواص آب زرشک برای شادابی و جوان سازی پوست مفید است. همچنین برای درمان آکنه های پوستی آب زرشک توصیه می شود.

همچنین خواص دارویی آب زرشک قادر است سنگ صفرا و سنگ کلیه را درمان کرده و باعث تقویت کارکرد این اندام ها می شود.

یکی دیگر از خواص آب زرشک تقویت کننده دستگاه گوارش است. این نوشیدنی برای درمان یبوست بسیار توصیه شده است. همچنین برای درمان مسمومیت های غذایی که با اسهال همراه است و دردهای شکمی استفاده می شود. نوشیدن آب زرشک برای افرادی که به بواسیر خونی مبتلا هستند بسیار توصیه می شود.

خواص آب زرشک طبیعی برای عفونتهایی مانند عفونت دستگاه گوارش, عفونت مجاری ادراری و عفونت دستگاه تنفسی بسیار مفید است. از جمله افرادی که سوزش ادرار دارند با نوشیدن آب زرشک می توانند آن را درمان کنند. عفونتهای روده ای و ریه نیز با خواص دارویی آب زرشک به راحتی قابل درمان است.

آب زرشک به عنوان پاک کنندگی قوی خصوصا برای اندام هایی مانند کبد و کلیه به شمار می رود, نوشیدن روزانه آب زرشک می تواند اختلالات کار کبد و کلیه ها را درمان کرده و باعث تقویت آنها شود.

اما آب زرشک در کنار مزایایی که دارد, ممکن است در بعضی موارد و یا نوشیدن آن در بعضی افراد مشکلاتی ایجاد کند. از جمله این موارد این است که زیاده روی در نوشیدن آب زرشک باعث بروز نفخ مخصوصا در افرادی که مستعد آن هستند, می شود.

نوشیدن آب زرشک به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا سبب تحریک رحم شده و ممکن است خطر سقط جنین را به همراه داشته باشد.

نوشیدن آب زرشک برای افرادی که سرفه می کنند مضر است. این افراد بهتر است که آب زرشک را با عسل میل کنند.

به طور کلی هر نوشیدنی یا ماده خوراکی که به صورت غیر معمول مصرف شود ممکن است آسیبهایی را به بدن بزند. مصرف زیاد آب زرشک ممکن است باعث بروز سرگیجه, خون دماغ و بعضی ناراحتی های گوارشی شود. به همین دلیل نوشیدن آن در تمام وعده های روزانه توصیه نمی شود. اگر در هفته چند بار آب زرشک نوشیده شود, اثر فواید گفته شده را بر روی بدن می گذارد.

منبع : آرگا



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید



چطور عسل طبیعی با کیفیت بخریم؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *