فواید قرص amitriptyline

خواص دارویی و گیاهی

فواید قرص amitriptyline
فواید قرص amitriptyline

آمی تریپتیلین
این دارو متعلق به گروه ضد افسردگی های سه حلقه ای می باشد. منظور از سه حلقه ای این است که در مولکول دارو سه حلقه به هم متصل هستند. مورد اصلی تجویز این دارو از گذشته تا کنون در درمان افسردگی بوده اما امروزه در برخی از درد های عصبی و جهت پیشگیری از میگرن و مواردی از این دست توسط پزشکان تجویز می شود .
توصیه های امی تریپتیلین
پیش از شروع مصرف این دارو در صورت باردار یا شیرده بودن ،سابقه ی بیماری هایی نظیر تیروئید پر کار ،مشکلات کبدی ،صرع، دیابت، یبوست های مزمن، بیماری قلبی عروقی، چشمی و یا بیماری های اعصاب و سایر بیماری هارا به پزشک خود اطلاع دهید.
از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک، می تواند عوارض نامناسبی برای بیمار در برداشته باشد که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت دارو می گویند و عوارضی همچون سردرد، تهوع، ضعف، حملات ترس و بی حالی در بر دارد.از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود (خصوصا سایر داروهایی که تاکنون و در یک ماه اخیر برای درمان افسردگی و خواب استفاده نموده اید) در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.اگر آمی تریپتیلین به صورت یک نوبت در روز تجویز شود بهترین زمان مصرف آن شب ها پیش از خواب می باشد. با این حال دارو را همانطور که پزشکتان برای شما تجویز کرده مصرف نمایید.ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید.به دلیل این که مسمومیت با ضد افسردگی های سه حلقه ای بسیار خطرناک است دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در صورت مصرف بیش از حد یا ناخواسته ی دارو حتما با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.
عوارض شایع آمی تریپتیلین
در مدت درمان با این دارو ممکن است خشکی دهان را تجربه کنید که برای برطرف نمودن آن می توانید از آدامس یا آبنبات های بدون شکر استفاده نمایید.یبوست، خواب آلودگی، تاری دید و احساس گیجی و خستگی نیز از عوارض شایع این دارو می باشند که با یک رژیم غذایی حاوی وعده های غذا سبک و ساده و حاوی فیبر مناسب و با محدود کردن غذا های چرب و پر ادویه و مصرف به اندازه آب در شبانه روز این علائم را کاهش دهید.-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.-اگر برای اولین بار از این دارو استفاده می کنید ممکن است با تغییر وضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده سرگیجه مختصری ایجاد شود که به مرور برطرف می شود. این حالت طبیعی است. هنگام برخواستن ، به ارامی بلند شويد.در صورتی که مبتلا به دیابت هستید ،مصرف این دارو ممکن است باعث افزایش قندخون شما شود لذا قندخون خودرا به صورت منظم چک کنید و با پزشک خود درمورد آن صحبت کنید.

چنانچه در خصوص “امی تریپتیلین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

موارد مصرف و عوارض جانبی آمی تریپتیلین (amitriptyline)  – باعلم :

آمی تریپتیلین (amitriptyline) یک داروی ضد افسردگی بسیار معروف است .

توصیه ی مهم : در صورتی که سابقه حمله قلبی دارید به هیچ عنوان نباید آمی تریپتیلین (amitriptyline)  مصرف کنید .

فواید قرص amitriptyline

در صورتی که به قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  یا قرص های هم خانواده این دارو حساسیت دارید نباید از این دارو استفاده کنید .

در برخی از جوانان با مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) تفکرات خودکشی و اقدام به خودکشی افزایش میابد . در صورتی که یکی از اطرافیان شما در حال درمان با قرص آمیتریپتیلین (amitriptyline) میباشد ، او را تحت نظر داشته باشید و هرگونه مورد مشکوک را به دکتر متخصص گزارش دهید .

هنوز عوارض قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   در دوران بارداری و بر روی جنین به صورت دقیق مشخص نیست ولی توصیه میشود در دوران بارداری از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) استفاده نشود و در صورتی که هم اکنون در حال استفاده از این دارو هستید ، بهتر است اقدام به بارداری نکنید .

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و در دوران شیردهی مجاز به مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)نیستید .

نحوه مصرف دارو باید دقیقا طبق توصیح دکتر معالج شما باشد . تاثیرگذاری این دارو معمولا ۴ هفته بعد از شروع مصرف دارو آغاز میشود . در صورتی که با مصرف دارو علائم بیماری شما بهتر نشود عجله نکنید و به مصرف داروی خود ادامه دهید تا اولین تاثیرات دارو بعد ۴ هفته خود را نشان دهند. در صورتی که بعد از یک ماه مصرف قرص آمیتریپتیلین (amitriptyline) علائم بیماری شما کاهش نیابد ، به پزشک خود اطلاع دهید 

در صورتی که به جراحی نیاز دارید ، قبل از عمل جراحی باید به پزشک جراح اطلاع دهید که از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) استفاده میکنید . ممکن است لازم باشد چند روز مصرف دارو را متوقف کنید .

دوز و میزان مصرف معمول قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) به صورت خوراکی ۷۵ میلی گرم در روز و به صورت تقسیم شده در وعده های مختلف روزانه میباشد . این میزان میتواند در موارد حاد تا ۱۵۰ میلیگرم در روز و طبق تجویز پزشک افزایش پیدا کند . دوزهای مصرفی این دارو میتواند یه شکل قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) ۲۵ میلی گرم ، ۵۰ میلی گرم و ۷۵ میلی گرم باشد.حداکثر میزان مصرف مجاز قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   در بزرگسالان در یک روز ۱۵۰ میلی گرم به صورت خوراکی میباشد ./

دوز اولیه برای شروع درمان معمولا با ۱۰۰ میلی گرم آغاز می شود . به عنوان دز قبل از خواب میتواند از ۴۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در هر شب استفاده کرد . حداکثر میزان مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) در یک روز در موارد حاد و شدید ، ۳۰۰ میلی گرم میباشد .

در صورتی که مصرف یک وعده از داروی خود را فراموش کردید ، به محض یادآوری ، قرص خود را مصرف کنید ولی در صورتی که به وعده بعدی مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  نزدیک شده اید ، وعده فراموش شده را رها کرده و در زمان دقیق ، وعده بعدی را مصرف کنید .

در صورتی که به صورت اشتباهی و یا با هدف خودکشی ، قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) را بیش از حد مجاز مصرف کرده اید سریعا با اورژانس (۱۱۵) تماس بگیرید . مصرف دوزهای بالا از این دارو بسیار کشنده است و می تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد .

توصیه های مهم :

در صورت بروز هرگونه علائم حساسیت و آلرژی سریعا به اورژانس زنگ بزنید مانند : تنگی نفس ، التهاب صورت و چشم ها ، گرفتگی بینی و گوش ، تورم لب ، زبان و گلو

در صورت بروز علائم زیر به پزشک خود اطلاع دهید :

بدتر شدن بیماری ، عصبانیت غیر قابل کنترل ، ترس ، اضطراب ، خوابیدن بیش از حد در طول روز ، حالت تهاجمی به قصد آسیب رساندن به دیگران ، تفکرات خودکشی ، بی قراری ، شنیدن صداها و حرف هایی که در واقعیت وجود ندارند .

عوارض جانبی معمول در مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) که ممکن است یک یا چند مورد از آن در شما مشاهده شود .

قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) میتواند با داروهای خواب آور ، ضد افسردگی ، مسکن هایی مانند استامینوفن ، داروهای ضد تشنج و شل کننده های عضلات تداخل داشته باشد . در صورتی که از این داروها استفاده میکنید ، قبل از مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) به پزشک خود اطلاع دهید .

در صورتی که ۱۴ روز قبل ، یکی از داروهای مهار کننده MAO (بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز) استفاده کرده اید ، نباید از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  استفاده کنید . مانند : متیلن تزریقی ، لینزولید ،ایسوکاربوکازید ، فنلزین ، سلژیلین (به انگلیسی: Selegiline) ،ترانیل سیپرومین (به انگلیسی: Tranylcypromine)

همچنین در صورتی که پنج هفته قبل داروهای ضدافسرگی مصرف میکردید از مصرف آمی تریپتیلین خودداری نمایید . مانند : سیتالوپرام ، اسکلیتوپرام ، فلوکستین ، فلوکسامین ،پاروکستین ، سرترالین و …

سایمتیدین

داروهای ریتم قلب مانند فلکاییناید، پروپیفنون، کینیدین

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

فواید قرص amitriptyline

سلام بنده چندی روزی است که امی تریپتلین مصرف میکنم و دچار بی خوابی شدم لطفا بگید که چیکار کنم ممنون

دیگران می خوانند


هنگام شستن مبل به اين نكات توجه كنيد

عوامل و دلایلی که باعث سردردهای اول صبح میشوند

راهنماي انتخاب رنگ و ست كردن لباس پاييز و زمستان 2015


آشپزی : طرز تهیه دلمه تره فرنگی

علت “خارش پا”|بیماری های خارش پا|بیماری هایی که…

علت شایع بی خوابی و بدخوابی بعد از زایمان و راههای درمان


تعبیر خواب | تعبیر دیدن کرست در خواب

آرايش و زيبايي | چند راهنمايي مفيد براي پاك كردن آرايش

کشیدن “جراحی دندان عقل”|راه کاهش درد جراحی دندان…


تغذیه برای مبتلایان به ایدز

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

مد روز مردانه -6 لباس ضروری برای داشتن بهترین استایل مردانه…

چطور در 3 روز استانبول را بگردیم – برای خرید بلیط…


لیفت نخ چیست؟ – لیفت صورت با نخ سیلوئت


چرا ما نیاز به طراحی سایت فروشگاهی داریم


اسرار خرید بلیط ارزان هواپیما و قطار

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

جایروس – سایت تخصصی پزشکی و دارو | متخصص مغز و اعصاب |متخصص روانپزشکی | کلینیک روانشناسی | مرکز مشاوره ازدواج | زوج درمانی | تست خواب | درمان خروپف

فواید قرص amitriptyline

آمی تریپتیلین چیست؟

آمی تریپتیلین یک داروی ضد افسردگی است.این دارو جزو داروهای ضد افسردگی سه حلقه ایست.

آمی تریپتیلین برای درمان علائم افسردگی ،سردرد و بسیاری از انواع دیگر درد واختلالات نادری مانند خنده بی جا و… استفاده می شود.

دقت کنید که ممکن است شما اصلا افسرده نباشید ولی دکترتان این دارو را برای شما تجویز کند،چرا که آمی تریپتلین در سایر اختلالات دیگر نیز کاربرد دارد.

قرص آمی تریپتیلین در انواع 10 میلی گرم، 25 میلی گرم، 50 میلی گرم در بازار موجود است.

نکات مهمی در مورد مصرف  آمی ترپتلین:

اگر به دارویی آلرژی دارید حتما به پزشک خود بگویید

اگر در 5 هفته گذشته یکی از داروهای   سیتالوپرام,  فلوکستین ، فلووکسامین، پاروکستین ،سرترالین  (Zoloft) را مصرف کرده اید حتما موضوع را به دکتر خود بگویید.

 

ارتباط احتمالی بین اوتیسم و داروهای ضد افسردگی در دوران…

تفاوت ریتالین با آدرال – مرکز تخصصی بیش فعالی

حتما بعد از چند هفته از شروع دارو به ملاقات پزشکتان بروید! خصوصا در افراد زیر 24 سال چرا که این دارو در اوایل مصرف ممکن است منجر به تقویت افکار خودکشی شود.

 

در صورتیکه سابقه هرکدام از اختلالات زیر را دارید حتما موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید:

بیماری های قلبی؛ سابقه حمله قلبی، سکته مغزی، یا تشنج؛ اختلال دو قطبی (شیدایی افسردگی)؛ اسکیزوفرنی یا دیگر بیماری های اعصاب و روان؛ دیابت (آمی تریپتیلین ممکن است باعث افزایش یا کاهش قند خون شود)؛ پرکاری تیروئید؛ آب سیاه مشکلات ادرار کردن.

 

 

عوارض جانبی نسبتا شایع:

خشکی دهان (آدامس بدون قند برای رفع این حالت مفید است)

یبوست (آب زیاد و مصرف زیاد سبزیجات و میوه ها برای رفع این مشکل مفید است)

سوزش سردل

خواب آلودگی

تاری دید

احساس بیماری و ضعف

احساس اضطراب ویا گیجی.

 

عوارض نادر ولی خطرناک:

تشنج

توهمات بینایی و شنوایی

ضایعات پوستی

درد قلبی

ضایعات پوستی

 

 

فواید قرص amitriptyline

 

 

 

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب (بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران)

 

گروه پزشکان جایروس (آلومینا) حاصل بزرگترین کار گروهی فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان در ایران

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

ما از سال 1388 آغاز کردیم و اکنون گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغز و اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی بزرگسالان و کودکان به شما مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

گروه پزشکان مغزواعصاب جایروس از سال 1388 با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه مغز و اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این مجموعه تخصصی متشکل از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، روان درمانگر، نوروتراپیست ،گفتار درمانگر،کاردرمانگر،فیزیوتراپیست و…. با هدف ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه اعصاب، روانشناسی و روانپزشکی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی، روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

مجموعه تخصصی جایروس با 4 مطب فعال در تهران و 9 مطب فعال دیگر در سراسر کشور،یکی از بزرگترین مراکز درمانی اختلالات حیطه مغز و اعصاب و روان در کشور می باشد.

—————————————-

برای دیدن نشانی و اطلاعات تمام شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

نوشتار قبلی

همه آنچه که شما باید در مورد سرترالین بدانید!

نوشتار بعدی

در یک رابطه چه دلیلی برای دروغ گفتن وجود دارد؟

آمی تریپتیلین و همه چیزهای مهم که باید در موردش بدانید

سلام،من یک ماهه بخاطر بیماری پانیک به تشخیص پزشک اپیپرامول 50 استفاده میکنم(روزی سه عدد)در حال حاظر دکتر بهم امی تریپتیلین 25 تجویز کرده،اما من از قرص امی با عوارضی که به دنبال داره مخصوصا تشنج واهمه دارم چون سالها قبل به دلیل سو مصرف قرصهای متادون و ترامادول دو بار تشنج رو تجربه کردم،خوشحال میشم دکتر اگر راهنماییم کنین یزدان

سلام دوست عزیز برای نظر قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود طبق نظر پزشک معالجتان داروها را مصرف نمایید. در صورت تمایل برای رفع نگرانی نیز می توانید به پزشک دیگری مراجعه نمایید و در اینباره از وی مشورت بخواهید.

امتیاز بینندگان:1 ستاره

با سلام من بذای ترک قرص متادون با دوز 5میل مصرف میکنم و برای افسردگی قرص امیتریپتلین 25 ایا اشکالی دارد ممنون

باید هردو تحت نظر پزشک باشد

  احتمالا تا کنون با نکات و ترفندهای روانشناسی زیادی مواجه شدید که بعضیاشون به دردتون خورده و بعضی هاشون هم هیچوقت به کارتون نیومده. اما من امروز تو این پادکست میخوام به شما 5 نکته ناب روانشناسی معرفی کنم که در هر سن و موقعیتی که باشید  همیشه به دردتون می خوره و حتما باید…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3958207/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-23/19350054-44100-2-b132fad957768.m4a

  همه ما در این موقعیت ها قرار گرفته ایم: به تنهایی با رئیس خود در آسانسور بودن، وارد یک اتاق شدن و چرخش یکباره سر همه حضار به سمت شما، معرفی شدن به دوست دوستان خود و غیره … خوب چه اتفاقی می افتد؟ احساس می کنیم که دمای بدن مان شروع به افزایش می…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3929839/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-20/——————————-0bfa2d7f546a9.m4a

 در این پادکست به بررسی مسائل مختلفی درباره یک عشق ماندگار پرداختیم. 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3869210/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-15/——————————-b70a27c36c1fd.m4a

ساعت بیولوژیک یا ریتم سیرکادین

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3859863/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-14/————————–2a181dcde20d4.m4a

احساس مرگ, احساس سرگیجه, احساس خفه شدن, حمله پنیک, درمان پنیک, ترس از مرگ, حس مرگ

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2028288/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-ff74f09fdd39c.m4a

اضطراب و نگرانی از تشخیص تا درمان های جدید

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2003346/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-f3ed6daf9acf7.m4a

چرا ما قبل از ازدواج مان احتمالا اشتباه می کنیم! و انتخاب اشتباهی می کنیم

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2062692/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————–fa9c455e546e3.m4a

رفتن به سرزمین های جدید چه تاثیری روی روده و مغز ما خواهد داشت؟

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2031461/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-8b711040187c3.m4a

چرا بقیه نمیتونن حرف مارو بفهمن؟ دکتر مصطفی امیری متخصص مغزواعصاب

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2027679/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————-141eb0b60262c.m4a

تشخیص و درمان وحشت زدگی با مجموعه پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2006589/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————c6745b185c91c.m4a

مراحل سوگ و غم فقدان در اطفال – پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2001314/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————-fff415097b65b.m4a

آموزش ذهن اگاهی برای کاهش خشم و آرامش ذهنی

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3349019/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/———————-b8e869e053be1.m4a

آموزش مراقبه اسکن بدن – جزو مجموعه آموزش های مراقیه توسط پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3320052/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————afcb23b0886a9.m4a

جواب همه سوالات شما در مورد خروپف اینجاست

درمان کلیه اختلالات خواب شامل :بی خوابی، خرخر ( خروپف ) ، پرخوابی ، راه رفتن در خواب ، آپنه خواب و…

خروپف فقط صدایی آزار دهنده نیست، خرخر شبانه در صورت همراهی با آپنه خواب ، ریسک سکته قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان و دیابت و فشار خون و ضعف حافظه را چندین برابر افزایش می دهد.اگر خروپف می کنید توصیه می کنیم برای ارزیابی وجود آپنه خواب هرچه سریعتر مراجعه نمایید.

تهران,خیابان شریعتی, روبروی خیابان دولت, داخل کوچه امامزاده,جنب فروشگاه جامبو, پلاک ۱۴, طبقه دوم واحد ۶ یا ۸ (پذیرش فقط با وقت قبلی)

۰۲۱-۲۲۶۳۶۸۶۳    —–      ۰۲۱-۲۲۶۴۸۶۲۷

از هر 3 سرطان یکی قابل پیشگیری است.

اگر در خانواده و اقوام درجه یک سابقه بروز سرطان علی الخصوص در سنین پایین و در بیش از یکی از اقوام نزدیک تان دارید، بهتر است مشاوره و در صورت نیاز تست انجام دهید.

دکتر امینه واقفی جزو معدود افرادی است که با درجه فوق تخصص سرطان های ژنتیکی اخیرا از آمریکا به ایران آمده اند تا در این زمینه به مردم عزیز کشور خودشان خدمت کنند.

برای مشاوره با ایشان با شماره زیر تماس بگیرید: 021-22614237

مرکز شماره یک (شریعتی)

تهران خیابان دکتر شریعتی, تقاطع دولت ،کوچه امامزاده،پلاک 14 واحد 6 و 8، (پذیرش فقط با وقت قبلی)

22616377 – 22636863

************************************

مرکز شماره دو تهران (واحد شرق تهران)  تهران بزرگراه رسالت،بعد از ميدان رسالت،نرسيده به چهار راه سرسبز،روبه روى مسجد حجتيه،پلاك 686 ، طبقه 5، واحد 10

 77136229 _77091723

************************************

مرکز شماره سه تهران (واحد جنوب و غرب تهران) :

تهران، ميدان آزادی،به سمت بزرگراه محمد علی جناح، ابتدای بلوار صالحی، كوچه جعفرنیا ،پلاك ٢١ ،طبقه ٤ ، واحد ١٦

021-66038295

66158469_021

************************************

مرکز فوق تخصصی زوج درمانی و مشاوره زوجین (قبل و بعد از ازدواج) 

در این مرکز فوق تخصصی درمان مشکلات زوجین و مشاوره زناشویی،سکس تراپی، درمان دعواهای زوجین، مشاوره پیش از ازدواج و… انجام می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 8

تماس : 02122636863

************************************

مرکز فوق تخصصی درمان درد، توانبخشی و ارتوپدی

مرکز تخصصی ارتوپدی ، فیزیوتراپی و توانبخشی جایروس یکی از بهترین مجموعه های فوق تخصصی درمان مشکلات استخوان ها، مفاصل، درمان درد (مانند کمردرد و گردن و زانو درد ) است که توسط متخصصین درد، ارتوپدی، توانبخشی اداره می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 7 طبقه دوم

تماس :

02122614237

09338178807

************************************

برای دیدن نشانی و اطلاعات سایر شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان  جایروس (آلومینا) یکی از  بهترین و بزرگترین تیم های فوق تخصصی درمان و پیشگیری از اختلالات مغز،اعصاب و روانپزشکی در ایران است که به همت دهها متخصص مغز و اعصاب،روانپزشک و روانشناس در شهرهای بزرگ ایران فعالیت می کند.

مفتخریم که اعلام کنیم اخیرا چند نفر از بهترین پزشکان فوق تخصص مغزواعصاب ایران از آلمان (مرکز فوق تخصصی هانوفر آلمان که پروفسور سمیعی نیز در همین مرکز فعالیت دارند) و آمریکا به کشور بازگشته اند و در مجموعه بزرگ جایروس در کنار سایر پزشکان مشغول خدمت رسانی به شما مردم عزیز می باشند.لیست کامل پزشکان و درمانگران را میتوانید در صفحه درباره ما ببینید.

در مجموعه جایروس همیشه بهترین پزشکان در انتظار شما هستند.

مشکلات زیر در این مرکز فوق تخصصی قابل درمان اند:

نشانی : خیابان شریعتی ، تقاطع دولت ، کوچه امامزاده ، پلاک 14 ، واحد 7 ، طبقه دوم

تماس :   02122614237

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

آمی تریپتیلین , اگر از آن دسته از کسانی هستید که این قرص را مصرف می کنید باید اطلاعات کافی در خصوص چگونگی مصرف و حتی عوارض بعد از مصرف آمی تریپتیلین را نیز بدانید. در این مطلب از سلامت به موارد مصرف و مکانیسم قرص آمی تریپتیلین و عوارض جانبی آن آشنا شویم.

 

 

 

فواید قرص amitriptyline

از قرص های بسیار قوی که برای درمان افسردگی، شب‌ ادراری و دردهای‌ عصبی بکار می رود قرص آمی تریپتیلین نام دارد. این قرص که با نام تجاری اِلاویل شناخته می شود، اثراتی را بر روی مغز افراد افسرده خواهد گذاشت که نتیجه‌ی آن بهبود و متعادل کردن حال روحی این‌گونه افراد است.

 

 

 

همه قرص ها باید طبق نظر دکتر مصرف شوند خصوصا این قرص که بسیار عملکرد قدرتمندی دارد. لذا توصیه اکید می کنیم که به هیچ عنوان خودسرانه دوز مصرفی را کاهش یا افزایش ندهید.

 

 

 

در طول مدت مصرف قرص ممکن است اثرات جانبی در شما پدیدار شود که طبیعی به نظر می رسد و حتی تا 4 هفته هم ممکن است به طول بینجامد. اگر عمل جراحی در راه دارید موظف هستید که به دکتر خود بگویید که چه قرصی مصرف می کنید. احتمالا لازم است برای مدت کمی مصرف قرص هایی مانند این قرص را قطع کنید.

 

 

 

عوارض جانبی این قرص می تواند برای هر بیمار متفاوت باشد. لذا اگر علائمی مانند: به سختی نفس کشیدن، ملتهب شدن لب ها و حتی گلو، توهم، حالت تهوع و عرق کردن زیاد، تپش قلب شدید، احساس افتادن و یا ولو شدن، یبوست شدید و ادرار سخت، خونریزی غیرمعمول و… را مشاهده کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید، مخصوصا اگر شدت یافتند.

 

 

 

در مواردی خاص به هیچ عنوان نباید از این قرص استفاده کرد، بعنوان مثال اگر در چند وقت گذشته حمله‌ی قلبی به شما دست داده است، و یا اگر در 2 هفته‌ی گذشته از قرص هایی با عنوان مهارکننده استفاده کرده اید. ممکن است داروهای ضدافسردگی دیگری را نیز مصرف کرده باشید، که اگر حداقل تا 5 هفته‌ی گذشته بوده است، می بایست به پزشک خود اطلاع دهید؛

 

 

داروهایی مانند: پاروکستین، سرترالین، سیتالوپرام و…‌تداخل دارویی آن با مهار‌کننده‌ آنزیم موجب افزایش فشار خون می‌ شود. برخی از داروهای ضد صرع باعث می شوند که اثر ضد افسردگی قرص از بین برود. توجه داشته باشید که چنانچه داروهای ضد تیروئید مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید.

 

لازم به ذکر است افراد دارای افسردگی پس از مصرف این قرص و یا حتی قرص‌های با عملکرد مشابه، افکار خطرناکی به ذهن‌شان خطور کند، مانند: خودکشی؛ لذا توصیه می کنیم در چند هفته ابتدایی شروع استفاده از این قرص به صورت مداوم با پزشک خود در ارتباط باشید.

 

 

 

به هیچ عنوان به همراه مصرف این قرص، از مشروبات الکلی و یا هر نوشیدنی الکل دار استفاده نکنید، چرا که خطرات جدی را به بار خواهد آورد. این قرص را به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

 

فواید قرص amitriptyline

 

دقت کنید که اگر اهل آفتاب گرفتن هستید، در روزهای مصرف این قرص از این کار جداً خودداری کنید چرا که ممکن است آفتاب سوخته شوید. توصیه آخر ما این است که به هیچ‌وجه مصرف آمی تریپتیلین را به یکباره قطع نکنید چرا که می تواند منجر به عوارض خطرناکی شود.

 

 

سلام من چند وقتی بود قرص ترک اعتیاد زیر بانی میخورم ولی دارم با تجویز دکتر این قرص رو میخورم آیا واقعا تاثیر داره ممنون میشم جواب یدی بدید

بهترین کار مراجعه به پزشک بوده که شما مراجعه کردید

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

قرص آمی تریپتیلین چیست؟ عوارض و تداخلات

برای مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه اطلاعات دارویی به این بخش از وبسایت دکتر مزرعه مراجعه نمایید

عنوان مقاله: قرص آمی تریپتیلین چیست؟ عوارض و تداخلات

توضیحات کوتاه: قرص آمی تریپتیلین یکی از داروهای ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای است که برای درمان افسردگی، دردهای مزمن و میگرن از آن استفاده می‌شود. این دارو دارای تداخلات مهمی است. به هیچ‌وجه این دارو را خودسرانه مصرف نکنید و هنگام مراجعه به پزشک از مصرف این دارو به پزشک اطلاع دهید.

فواید قرص amitriptyline

نویسنده: دکتر مزرعه

لوگو ناشر:

نام

ایمیل

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

9 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:

من را به خاطر بسپار

فواید قرص amitriptyline


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

داروی الاویل یا آمی تریپتیلین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در چه شرایطی و به چه صورت مصرف می شود؟ عوارض جانبی آن کدامند؟ چه داروهایی را نباید به طور همزمان با داروی اِلاویل یا آمی تریپتیلین مصرف کرد؟ این سوالات، به همراه نکات و اطلاعات مهم درباره‌ی این دارو، در مطلب پیش‌ رو بررسی خواهد شد.

داروی الاویل (Elavil)، که با نام عمومی آمیتریپتیلین (amitriptyline) نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد افسردگی از نوع سه حلقه‌ای است. الاویل، بر روی مواد شیمیایی در مغز افرادی که دچار افسردگی هستند، تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را متعادل می‌کند.

قرص الاویل یا آمی تریپتیلین برای درمان نشانه‌های افسردگی استفاده می‌شود.

اگر اخیراً یک حمله‌ی قلبی داشته‌اید، نباید از این دارو استفاده کنید.

اگر در ۱۴ روز گذشته، یک داروی مهارکننده‌ی MAO (شامل: ایزوکربوکسید، فنلزین، سلگیلین، رازاگلین، ترانیلسیپرومین) مصرف کرده‌اید، نباید از داروی الاویل یا آمیتریپتیلین استفاده کنید.

قبل از استفاده از قرص آمی تریپتیلین، در صورتی که در ۵ هفته‌ی گذشته، از یک داروی ضد افسردگی SSRI (شامل: سیتالوپرام (Celexa)، اسیتالوپرام (Lexapro)، فلوکستین (Prozac، Sarafem، Symbyax)، فلووکسامین (Luvox)، پاروکستین (Paxil) یا سرترالین (Zoloft)) استفاده کرده‌اید، به دکترتان اطلاع دهید.

زمانی که برای اولین بار مصرف یک داروی ضد افسردگی، مانند آمی تریپتیلین را شروع می‌کنید، ممکن است افکار خودکشی به سراغتان بیاید. مخصوصاً اگر کمتر از ۲۴ سال داشته باشید. لازم است که پزشک، لااقل در ۱۲ هفته‌ی ابتدایی، به صورت منظم شما را ببیند و وضعیتتان را بررسی کند.

هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائمتان را به دکتر اطلاع دهید. مثلاً: تغییرات رفتاری یا خلق و خو، اضطراب، حملات ترس، مشکلات خواب، یا اگر احساس ناآرامی، زودرنجی، تلاطم، آشفتگی، احساسات خصمانه و پرخاشگرانه، بیش‌فعالی (جسمی یا روحی)، یا احساس افسردگی بیشتر دارید و یا افکار خودکشی یا صدمه زدن به خود، به سراغتان می‌آید.

اگر نسبت به آمی تریپتیلین حساسیت دارید و یا اخیراً یک حمله‌ی قلبی داشته‌اید، نباید از قرص الاویل استفاده کنید.

اگر در ۱۴ روز گذشته، یک داروی مهارکننده‌ی MAO (شامل: ایزوکربوکسید، لینزولید، فنلزین، سلگیلین، رازاگلین، ترانیلسیپرومین و غیره) مصرف کرده‌اید، نباید از داروی الاویل یا آمیتریپتیلین استفاده کنید. زیرا ممکن است تداخلات دارویی خطرناکی اتفاق بیفتد.

برای اطمینان از اینکه مصرف قرص آمی تریپتیلین برای شما خطری را در پی نخواهد داشت، اگر موارد زیر را دارید، به دکترتان اطلاع دهید:

بعضی از جوان‌ها، به هنگامی که برای اولین بار از یک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند، دچار افکار خودکشی می‌شوند. دکتر باید به صورت مرتب شما را ببیند و وضعیتتان را بررسی نماید. خانواده یا سایر افرادی که از شما مراقبت می‌کنند (مثلاً پرستار خانگی) نیز باید نسبت به تغییرات در حالات روحی یا علائم شما هوشیار باشند.

هنوز مشخص نیست که آیا مصرف داروی آمی تریپتیلین به جنین آسیب می‌زند یا خیر؛ در دوره مصرف قرص الاویل، اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید.

آمی تریپتیلین می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود. بنابراین در دوره مصرف این دارو، نباید به شیردهی بپردازید.

مصرف این دارو برای افراد زیر ۱۲ سال ممنوع است.

آمی تریپتیلین را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.

ممکن است تا ۴ هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود پیدا کند. بنابراین، همان‌گونه که برای شما تجویز شده به مصرف دارو ادامه دهید و اگر علائمتان بهبود پیدا نکردند، به دکتر اطلاع دهید.

اگر قرار است تحت یک عمل جراحی قرار بگیرید، قبل از موعد مقرر به دکتر جراح بگویید که در حال استفاده از این دارو می‌باشید. ممکن است لازم باشد تا برای مدت کوتاهی، مصرف قرص آمی تریپتیلین را متوقف نمائید.

توجه کنید که هرگز به صورت ناگهانی مصرف این دارو را قطع نکنید. در غیر این صورت، ممکن است دچار علائم ناخواسته‌ای شوید. در مورد نحوه‌ی قطع مصرف این دارو، با پزشکتان صحبت کرده و از او راهنمایی بگیرید.

دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، نور و رطوبت قرار دهید.

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، آمی تریپتیلین را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفی از دست رفته، داروی اضافی مصرف نکنید.

چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید. مصرف بیش از حد این دارو، می‌تواند کُشنده باشد.

علائم مصرف بیش از اندازه‌ی داروی آمی تریپتیلین ممکن است شامل موارد زیر باشند:

ضربان قلب نامنظم، خواب‌آلودگی شدید، گیجی، پریشانی، استفراغ، توهم، احساس گرما یا سرمای زیاد، سفت شدن ماهیچه‌ها و عضلات، تشنج یا غش کردن؛

 نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. زیرا با ترکیب الکل با الاویل، عوارض جانبی خطرناکی ممکن است اتفاق بیفتد.

مصرف این دارو ممکن است بر روی اندیشیدن یا واکنش نشان دادن شما اختلال ایجاد کند. بنابراین اگر رانندگی می‌کنید و یا قصد انجام کاری را دارید که نیاز به هوشیار بودن شما دارد، مراقب باشید.

از قرار گیری در معرض نور خورشید و یا برنزه کردن خود، بپرهیزید. زیرا مصرف قرص آمی تریپتیلین می‌تواند باعث شود شما به راحتی دچار آفتاب‌سوختگی شوید. بنابراین عینک آفتابی و لباس مناسب بپوشید و از کرم ضد آفتاب (با spf حداقل ۳۰) در زمانی که بیرون از منزل هستید استفاده کنید.

فواید قرص amitriptyline

اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو – شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو – در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید.

هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائمتان را به دکتر اطلاع دهید. مثلاً: تغییرات رفتاری یا خلق و خو، اضطراب، حملات ترس، مشکلات خواب، یا اگر احساس ناآرامی، زودرنجی، تلاطم، آشفتگی، احساسات خصمانه و پرخاشگرانه، بیش‌فعالی (جسمی یا روحی)، یا احساس افسردگی بیشتر دارید و یا افکار خودکشی یا صدمه زدن به خود، به سراغتان می‌آید.

اگر موارد زیر را دارید، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید:

عوارض جانبی متداول در اثر مصرف داروی آمی تریپتیلین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد. چنانچه موارد دیگری را مشاهده نمودید، به دکتر مراجعه کنید.

مصرف این قرص به همراه داروهایی که باعث خواب‌آلودگی می‌شوند، می‌تواند تاثیر خواب‌آور بودن آن را بیشتر کند. قبل از مصرف آمی‌تریپتیلین با قرص خواب آور، مسکن ها، شل کننده‌های عضلات، یا داروهای اضطراب، افسردگی یا تشنج، با دکتر خود مشورت کنید.

در صورتی که در ۵ هفته‌ی گذشته، از یک داروی ضد افسردگی SSRI (شامل: سیتالوپرام (Celexa)، اسیتالوپرام (Lexapro)، فلوکستین (Prozac، Sarafem، Symbyax)، فلووکسامین (Luvox)، پاروکستین (Paxil) یا سرترالین (Zoloft)، ترازودون یا ویلازودون) استفاده کرده‌اید، به دکترتان اطلاع دهید.

هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر:

البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با آمی تریپتیلین تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ اعم از داروهای با نسخه و بدون نسخه، ویتامین ها و داروهای گیاهی.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

منبع : drugs.com

اگر این مطلب برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌شود مطلب داروی ضد افسردگی سیمبالتا یا دولوکستین را نیز مطالعه کنید.

کپی شد

تازه‌های دنیای مد

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۲۷ تیر ۱۳۹۸

۱۶ تیر ۱۳۹۸

۱۴ تیر ۱۳۹۸

دنیای مد

۲۹ تیر ۱۳۹۸

۲۰ خرداد ۱۳۹۸

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

394,842

286,209

266,597

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

پاموه – مجله سلامت و پزشکی و دارویی – پاموه » سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

آمی تریپتیلین (amitriptyline) یک داروی ضد افسردگی بسیار معروف است .

توصیه ی مهم : در صورتی که سابقه حمله قلبی دارید به هیچ عنوان نباید آمی تریپتیلین (amitriptyline)  مصرف کنید .

فهرست

در صورتی که به قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  یا قرص های هم خانواده این دارو حساسیت دارید نباید از این دارو استفاده کنید .

فواید قرص amitriptyline

در برخی از جوانان با مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   تفکرات خودکشی و اقدام به خودکشی افزایش میابد . در صورتی که یکی از اطرافیان شما در حال درمان با قرص آمیتریپتیلین (amitriptyline)   میباشد ، او را تحت نظر داشته باشید و هرگونه مورد مشکوک را به دکتر متخصص گزارش دهید .

هنوز عوارض قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   در دوران بارداری و بر روی جنین به صورت دقیق مشخص نیست ولی توصیه میشود در دوران بارداری از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   استفاده نشود و در صورتی که هم اکنون در حال استفاده از این دارو هستید ، بهتر است اقدام به بارداری نکنید .

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و در دوران شیردهی مجاز به مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   نیستید .

نحوه مصرف دارو باید دقیقا طبق توصیح دکتر معالج شما باشد . تاثیرگذاری این دارو معمولا 4 هفته بعد از شروع مصرف دارو آغاز میشود . در صورتی که با مصرف دارو علائم بیماری شما بهتر نشود عجله نکنید و به مصرف داروی خود ادامه دهید تا اولین تاثیرات دارو بعد 4 هفته خود را نشان دهند. در صورتی که بعد از یک ماه مصرف قرص آمیتریپتیلین (amitriptyline)  علائم بیماری شما کاهش نیابد ، به پزشک خود اطلاع دهید 

در صورتی که به جراحی نیاز دارید ، قبل از عمل جراحی باید به پزشک جراح اطلاع دهید که از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   استفاده میکنید . ممکن است لازم باشد چند روز مصرف دارو را متوقف کنید .

دوز و میزان مصرف معمول قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   به صورت خوراکی 75 میلی گرم در روز و به صورت تقسیم شده در وعده های مختلف روزانه میباشد . این میزان میتواند در موارد حاد تا 150 میلیگرم در روز و طبق تجویز پزشک افزایش پیدا کند . دوزهای مصرفی این دارو میتواند یه شکل قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  25 میلی گرم ، 50 میلی گرم و 75 میلی گرم باشد.حداکثر میزان مصرف مجاز قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   در بزرگسالان در یک روز 150 میلی گرم به صورت خوراکی میباشد ./

دوز اولیه برای شروع درمان معمولا با 100 میلی گرم آغاز می شود . به عنوان دز قبل از خواب میتواند از 40 تا 100 میلی گرم در هر شب استفاده کرد . حداکثر میزان مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   در یک روز در موارد حاد و شدید ، 300 میلی گرم میباشد .

در صورتی که مصرف یک وعده از داروی خود را فراموش کردید ، به محض یادآوری ، قرص خود را مصرف کنید ولی در صورتی که به وعده بعدی مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)   نزدیک شده اید ، وعده فراموش شده را رها کرده و در زمان دقیق ، وعده بعدی را مصرف کنید .

در صورتی که به صورت اشتباهی و یا با هدف خودکشی ، قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  را بیش از حد مجاز مصرف کرده اید سریعا با اورژانس (115) تماس بگیرید . مصرف دوزهای بالا از این دارو بسیار کشنده است و می تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد .

توصیه های مهم :

در صورت بروز هرگونه علائم حساسیت و آلرژی سریعا به اورژانس زنگ بزنید مانند : تنگی نفس ، التهاب صورت و چشم ها ، گرفتگی بینی و گوش ، تورم لب ، زبان و گلو

در صورت بروز علائم زیر به پزشک خود اطلاع دهید :

بدتر شدن بیماری ، عصبانیت غیر قابل کنترل ، ترس ، اضطراب ، خوابیدن بیش از حد در طول روز ، حالت تهاجمی به قصد آسیب رساندن به دیگران ، تفکرات خودکشی ، بی قراری ، شنیدن صداها و حرف هایی که در واقعیت وجود ندارند .

عوارض جانبی معمول در مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) که ممکن است یک یا چند مورد از آن در شما مشاهده شود .

قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) میتواند با داروهای خواب آور ، ضد افسردگی ، مسکن هایی مانند استامینوفن ، داروهای ضد تشنج و شل کننده های عضلات تداخل داشته باشد . در صورتی که از این داروها استفاده میکنید ، قبل از مصرف قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline) به پزشک خود اطلاع دهید .

در صورتی که 14 روز قبل ، یکی از داروهای مهار کننده MAO (بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز) استفاده کرده اید ، نباید از قرص آمی تریپتیلین (amitriptyline)  استفاده کنید . مانند : متیلن تزریقی ، لینزولید ،ایسوکاربوکازید ، فنلزین ، سلژیلین (به انگلیسی: Selegiline) ،ترانیل سیپرومین (به انگلیسی: Tranylcypromine)

همچنین در صورتی که پنج هفته قبل داروهای ضد افسرگی مصرف میکردید از مصرف آمیتریپتیلین خودداری نمایید . مانند : سیتالوپرام ، اسکلیتوپرام ، فلوکستین ، فلوکسامین ،پاروکستین ، سرترالین / سایمتیدین / داروهای ریتم قلب مانند فلکاییناید، پروپیفنون، کینیدین

سوالات رایج در مورد مصرف آمی تریپتیلین در بارداری :

سوالات

هیچ پاسخ دقیقی به این سوال نمی توان داد.انتخاب بین مصرف کردن و یا مصرف نکردن آمی تریپتیلین در دوران بارداری بستگی به شرایط مادر دارد و می توان گفت نوعی انتخاب بین بد و بدتر است .اگر در دوره مصرف این دارو متوجه بارداری خود شدید حتما باید با پزشک مشورت کنید و تصمیم نهایی در مورد مصرف کردن این دارو به عهده پزشک است .

همیشه توصیه می شود و بسیار مهم است که در دوره مصرف آمی تریپتیلین از روش های مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده کنید و سعی کنید به هیچ وجه باردار نشوید ولی اگر به طور ناخواسته در دوره مصرف این دارو حامله شده اید ‏ سریعا به پزشک مراجعه کنید و شدیدا توصیه می شود که بدون مشورت پزشک و به صورت ناگهانی ‏، مصرف آمی تریپتیلین را قطع نکنید.

اکثر اعضای بدن جنین در 12 هفته اول بارداری شکل می گیرد و بیشترین عوارض جانبی مصرف داروها در این 12 هفته ایجاد می شود.چندین تحقیق در مورد تاثیر مصرف این دارو در دوران بارداری بر روی سلامت جنین انجام شده است .در یکی از این تحقیقات مشخص شده است که نارسایی قلبی در نوزاد مادرانی که در دوران بارداری آمی تریپتیلین مصرف کرده اند کمی شایع تر است .ولی در چند مطالعه بعدی که در این مورد انجام شده است ، هیچ شواهدی مبنی بر این موضوع یافت نشد. برای اطمینان از این موضوع هنوز آزمایشات و تحقیقات بیشتری در حال انجام است .

هیچ ارتباطی بین مصرف آمی تریپتیلین در دوران بارداری و سقط جنین یا زایمان زودرس وجود ندارد .

در صورتی که در دوران بارداری آمی تریپتیلین مصرف کنید،این دارو از طریق جفت وارد بدن جنین می شود و بعد از زایمان ، نوزاد باید تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته و عادت نوزاد به این دارو به مرور زمان و به تدریج کاهش یافته و قطع شود.

در این مورد آزمایشی انجام نشده است و شواهدی مبنی بر آن وجود ندارد.

مهدی حسینی هستم . سعی می کنم به صورت روزانه ، مطالب مربوط به سلامت و پزشکی رو از بهترین سایت های پزشکی جهان ترجمه کنم و در این سایت قرار بدم .

درمان فشار خون بالا – لیست داروهای کاهش فشار خون

لیست عوارض جانبی آسپرین + جایگزین های گیاهی و خانگی

لیست عوارض جانبی مسکن های ضد التهاب غیر استروئیدی

مدروکسی پروژسترون – عوارض + تداخل Medroxyprogesterone

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه ایمیل معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما ایمیل خواهد شد.

فواید قرص amitriptyline

این نام و آدرس ایمیل را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

اگه کسی همزمان ۳قرص امی تریپتیلین مصرف کنه چه اتفاقی براش میفته؟

نکته بسیار مهم :

تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.
قوانین | حریم شخصی | تماس با ما : 09144029928

هیچ محصول و یا دارویی برای فروش نداریم.لطفا سوال نفرمایید.

در صورتی هرگونه مشکل پزشکی فوری و اورژانسی دارید این سایت هیچ کمکی به شما نمی کند.

آدرس بیمارستان های تهران و شماره هایی که ممکن است نیاز داشته باشید.(کلیک)

InChI=1S/C20H23N/c1-21(2)15-7-12-20-18-10-5-3-8-16(18)13-14-17-9-4-6-11-19(17)20/h3-6,8-12H,7,13-15H2,1-2H3 YKey:KRMDCWKBEZIMAB-UHFFFAOYSA-N Y

آمی‌تریپتیلین (به انگلیسی: Amitriptyline)

رده درمانی: ضد افسردگی‌های سه حلقه ای

اشکال دارویی: قرص

کاربرد اصلی این دارو درمان افسردگی است. ولی این دارو در درمان بیماری دردهای نوروژنیک، شب ادراری و پروفیلاکسی میگرن نیز به کار می‌رود.
این دارو در ابتدای مصرف ممکن است افکار خودکشی را تقویت نماید که این اتفاق در سنین زیر ٢۴ سال شایعتر است.برای جلوگیری از این موضوع توصیه می‌شود در چند هفته ابتدای مصرف این دارو مجدداً به ملاقات پزشک بروید.[۱]

فواید قرص amitriptyline

مکانیسم اثر ضد افسردگی‌های سه حلقه ای در مغز مهار بازجذب سروتونین و نوراپینفرین با بلوک نمودن عمکرد انتقال دهنده‌های سروتونین و نوراپی نفرین است. لذا موجب افزایش سطح مغزی سروتونین و نوراپینفرین می‌شوند. این داروها اثر بسیار کمی بر روی انتقال دوپامین دارند.

افسردگی

داروهای ضد افسردگی

فواید قرص amitriptyline
فواید قرص amitriptyline
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *