فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت
فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

ویتامین E یک دارو شگفت انگیز است , می تواند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و خونی، از جمله شریان های مسدود شده، فشار خون بالا، شریان های سخت شده در پا، وریدهای واریسی، دیابت و عوارض مرتبط، و عصب از جمله بیماری های آلزایمر و زوال عقل را درمان کند.

ویتامین E همچنین برای چشم ها، ایمنی جنین در رحم، سلامت زنان و ناتوانی جنسی در مردان سودمند است. معمولا برای بهبودی پوست خشک و خشک شده استفاده می شود و به طور فزاینده ای در تمام محصولات مراقبت از پوست تولید شده توسط داروها یافت می شود.

ویتامین E یا آلفا توکوفرول یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عمدتا در سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها، غذاهای دریایی و میوه ها یافت می شود. همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک تحت عنوان خواص و فواید ویتامین e خواهیم گفت مکمل های ویتامین زمانی تجویز می شوند که بدن شما به دلایلی قادر به جذب مواد مغذی از رژیم منظم شما نیست.

استفاده موضعی از ویتامین E می تواند در قالب عصاره روغن استفاده شده برای پوست و موهای شما برای رشد و تغذیه آنها مفید و موثر باشد.

 

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

مواد لازم:

عملکرد:

چند قطره روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب کننده شبانه خود مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب، آن را به بدن خود بمالید.

احتیاط:

اگر پوست نرمال یا چرب دارید، باید به توصیه های متخصص پوست عمل کنید.

ویتامین E تمام احتمالات پوست شما را برای پیر شدن، چروک و شل شدن تغییر می دهد و آن را جوان و سفت نگه می دارد.

ویتامین E همچنین می تواند به بهبود سریع آفتاب سوختگی کمک کند.

مواد لازم:

دستورالعمل:

چند قطره روغن ویتامین E را به آرامی بر روی محل سوختگی خود بمالید.

 

لکه های تیره می توانند توسط عوامل مختلفی از قبیل آسیب های رادیکال آزاد، پیری، مشکلات کبدی و غیره ایجاد شوند.

ویتامین E می تواند چنین مشکلاتی را کاهش دهد. :

آنچه نیاز است:

آنچه باید انجام داد :

کپسول ها را پاره کنید و آنها را با لوسیون بدن یا روغن حامل مورد نظرتان، مانند روغن زیتون مخلوط کنید.

سپس آن را روی لکه های تیره بدنتان بمالید تا زمانی که لکه ها به مراتب روشن تر نشده اند، این کار را یکبار در روز انجام دهید.

ویتامین E همچنین به پاک کردن کثیفی ها، جرم و سایر ناخالصی ها کمک می کند، همزمان با حفظ تعادل روغن پوست شما ؛ چند قطره روغن ویتامین E را بر روی یک تکه پنبه برای پاک کردن صورتتان استفاده کنید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 

روغن ویتامین E یک درمان مؤثر برای ناخن های خشک و ترک خورده است.

چند قطره روغن ویتامین E را روی ناخن های خشکتان بریزید و آن را ماساژ دهید.

روغن ویتامین E برای به تعویق انداختن علائم کششی و چروک مفید است.استفاده منظم از این روغن بر روی علائم کششی و چروک همراه با حرکات ملایم ماساژ ،باعث کاهش این علائم می شوند.

روغن ویتامین E برای قطع و کاهش تاول تبخالی شناخته شده است.یک کپسول روغن ویتامین E را سوراخ کنید و آن را به صورت مستقیم روی تاول تبخالی بریزید.

 

ویتانین E رشد مو را تحریک می کند. ویتامین E فولیکول های آسیب دیده مو را تعمیر می دهد و باعث رشد موهای سالم می شود.

مواد لازم:

آنچه باید انجام داد:

کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و عصاره آن را با روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون مخلوط کنید.

سپس، مو و پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

روغن ویتامین E در کاهش سرعت فرآیند پیری بسیار موثر است، چه برای پوست یا چه برای موهای شما.

روغن موی خود را با روغن ویتامین E به صورت منظم ماساژ دهید و آن را با شامپو نرم کننده خود مخلوط کنید و مصرف کنید، تا موهایی سالم تر و شفاف تر از قبل داشته باشید.

مو خوره به پایان می رسد و دیگر آسیب های ناشی از خشکی مو از مصرف اتو مو، پیچاندن مو و رنگ کردن مو به دست می آید و می توانند با کمک ویتامین E در خانه درمان شوند.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

مواد لازم:

آنچه باید انجام داد:

تمام کاری که باید انجام دهید این است که روغن زیتون، نارگیل، کنف و روغن جوجوبا را با هم مخلوط کرده تا مخلوط روغنی جدیدی به دست آید.

روغن ویتامین E را به مخلوط اضافه کنید.

این مخلوط را می توان به عنوان یک روغن داغ و یا به عنوان یک سیلانت برای درمان مو خوره استفاده کرد.

 

روغن ویتامین E می تواند برای درمان سوختگی های جزئی و صدمات استفاده شود.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی یک تکه پنبه بریزید و به آرامی در قسمت سوختگی قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از روغن زدن، سوختگی خنک شده است.

این کار را چند روز تکرار کنید، تا به طور کامل سوختگی خوب شده باشد.

این یک روش درمان برتر برای حذف زخم های ناشی از سوختگی یا آکنه است.

می توانید چند قطره روغن ویتامین E را به بافت اسکار و جای زخم بزنید، صرف نظر از این که آیا آن جای زخم کهنه یا هنوز تازه است.

به آرامی روغن را در یک حرکت دایره ای ،روی اسکار ماساژ دهید.

 

روغن ویتامین E به طور موثر از سرطان پوست جلوگیری می کند.

حدود 4 تا 5 قطره روغن ویتامین E را به کرم ضد آفتاب خود اضافه کنید.

قبل از خروج از منزل از آن استفاده کنید.

ویتامین E یک درمان مؤثر برای اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریاسیس است.

روغن ویتامین E را دو بار در روز به طور منظم برای بهبودی سریع روی محل مورد نظر بمالید.

وجود روغن ویتامین E در رژیم غذایی شما، قلبتان را تقویت می کند، که به نوبه خود باعث داشتن یک زندگی طولانی و سالم می شود.

 

مکمل های ویتامین E برای مبارزه با اثرات اختلالاتی مثل فیبروز کیستیک که منجر به انسداد پانکراس می شوند، شناخته شده و مفید است.

وجود مکملهای ویتامین E و نوع رژیم غذایی در غذای کودک شما برای رفع این مشکل موثر است.

 

برخی از منابع غذایی که می توانند به طور طبیعی به کمبود ویتامین های شما کمک کنند، عبارتند از:

یک اونس از دانه های آفتابگردان خشک شده، 7،4 میلی گرم ویتامین E را به بدن می رساند، که این 90% میزان نیاز روزانه افراد است. پیدا کردن دانه های آفتابگردان دشوار است، اما می توانید آنها را با روغن آفتابگردان نیز جایگزین کنید، میزان 5.6 میلی گرم ویتامین E.

فقط نیمی از آووکادو حاوی 2 میلی گرم ویتامین E و 161 کالری است. این یک تکه بزرگ از هر دو ویتامین E شما و همچنین کالری شماست.

یک اونس از آجیل کاج حاوی 2.6 میلی گرم ویتامین E و 191 کالری است. می توانید انتخاب کنید آجیل کاج در سالاد خود بریزید یا از روغن دانه کاج استفاده کنید.

اسفناج بسیار مغذی است و حاوی مقادیر خوبی از کلسیم، فولات ها و همچنین ویتامین E می باشد. یک فنجان اسفناج آب پزشده می تواند برای 20% محتوای ویتامین E مورد نیاز روزانه را تشکیل دهد. این نیز یک منبع خوب فیبری است که به مدیریت وزن کمک می کند.

کلم سبز، سالاد سبز محبوبی است که حاوی مقدار مناسبی از ویتامین E نیز می باشد و غنی از بسیاری از مواد مغذی است، یک فنجان کلم آب پز شده ،می تواند 60% نیاز روزانه ویتامین E شما را پوشش دهد.

این سبزی پرطرفداری نیست، اما دارای مواد مغذی بالایی است. نصف فنجان برگ شلغم حاوی 2.9 میلی گرم ویتامین E و تنها 24 کالری است.

چغندر برگی سالمترین ،در میان تمام سبزیجات حاوی ویتامین های A، C و K و همچنین ویتامین E است. یک فنجان چغندر برگی پخته شده %17 نیاز روزانه ویتامین E شما را تامین می کند.

مانند چغندر برگی و برگ خردل حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی ضروری است. یک فنجان برگ خردل پخته شده حاوی حدود %14 میزان مورد نیاز ویتامین E شما است.

دانه ها معمولا دارای غلظت بالایی از ویتامین E هستند، مانند بادام که حاوی 7.5 میلی گرم در هر اونس است.

جعفری نه تنها ایده عالی برای طعم و بافت خوب برای سالاد است، همچنین به اندازه کافی غنی از ویتامین E می باشد.

ویتامین E ماده ای مغذی ضروری برای سلامت و پیشرفت و نگهداری بدن انسان است.

 

مصرف زیاد ویتامین E شامل مصرف خوراکی یا مصرف موضعی آن می شود.

هنگام مصرف خوراکی آن، توصیه می شود دوز را به 15 میلی گرم در روز محدود کنید.

مصرف بیش از این حدش ،ممکن است عوارض جانبی جدی را ایجاد کند. همچنین افراد مبتلا به مشکلات سلامتی که در زیر آورده ایم ،باید از مصرف ویتامینهای خوراکی اجتناب کنند:

دیابت: ویتامین E می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در افراد مبتلابه دیابت افزایش دهد.

سطح کم ویتامین K: می تواند مشکلات لخته شدن خون در باره با مسئله کمبود ویتامین K را بدتر کند.

داشتن سابقه مسائل قلبی: ویتامین E می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد مبتلا به سابقه مشکلات مرتبط با قلب افزایش دهد.

سرطان قلب و گردن: افراد مبتلا به سرطان گردن یا قلب باید از مصرف بیش از 400 iu ویتامین E در روز جلوگیری کنند.

رتینیتیس پیگمنتوسا: مکمل های ویتامین E مصنوعی می توانند باعث کاهش بینایی در بیماران مبتلا به رتینیتس های رنگدانه شود. با این حال، مقدار پایین تر از (3 IU /در روز) و دوز کنترل شده آن، با این حال، بی ضرر است.

جراحی ها : از آنجا که ویتامین E رقیق کننده خون است، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و از این رو نباید قبل و بعد از عمل جراحی مصرف شود.

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

حتما شنیدید که ویتامین ای چقدر برای بدن لازم است و یکی از آنتی اکسیدهای قوی محسوب میشود. پزشکان به خانم ها مصرف کپسول ویتامین e را توصیه میکنند. میتوان ویتامین ای را بصورت ماسک روی پوست گذاشت. ویتامین ای برای سیاهی دور چشم و خشکی لب و درمان جای جوش و… کاربرد دارد.  حالا میخواهیم راز زیبایی با کپسول ویتامین e را برای شما بازگو کنیم. تا بدون صرف هزینه های زیاد برای جوانی و زیبایی خود اقدام کنید.

ویتامین E، به عنوان “ویتامین پوست” شناخته شده است و به واسطه خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد، مشکلات پوست را بهبود می بخشد، که آن را به عنوان یک درمان عالی برای بیماری پوست و مو معرفی می کند. این ویتامین به طور طبیعی در روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، زیتون، ذرت و روغن سویا یافت می شود. دانه های کامل مانند آجیل، جوانه گندم و دانه های آفتابگردان همچنین منابع غنی از ویتامین E هستند.

امروزه ویتامین E به دلیل خواص مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست آن به صورت کرم های مختلف، لوسیون ها، مرطوب کننده ها و محصولات آرایشی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

کپسول های ویتامینe در داروخانه ها بعنوان مکمل ویتامین فروخته می شوند . مصرف کپسول ویتامین ای به خانم ها خیلی توصیه میشود . فواید ویتامین e  برای زنان را بخوانید.

قبل از استفاده از ویتامین ای حتما آنرا روی قسمتی از پوست خود تست کنید. درصد کمی از افراد ممکن است حساسیت داشته باشند. میتوانید مقداری ازویتامین e را روی پوست داخل بازو یا پشت گوش  یا گردن تست نمایید.

پس از خارج کردن یک کپسول از داخل قوطی با استفاده از یک سوزن تمیز و ضد عفونی شده سوراخی روی آن ایجاد کنید با کمی فشار محتویات کپسول که همان روغن ویتامین e است بیرون می آید. قبل از استفاده از هر ماسکی پوست خود را تمیز کنید.

پس منتظر چه چیزی هستید؟ برای مطالعه راه های مختلفی که می توانید از روغن ویتامین E برای صورت و پوست خود استفاده کنید، به خواندن متن ادامه دهید.

همه ما رویای همیشه جوان بودن را در سر می پرورانیم. اما هر چقدر هم که برای حفظ شادابی و جوانی پوست تلاش کنیم، نمی توانیم از گذر زمان و ظاهر شدن خط و چین ها در صورت مان فرار کنیم. چروک های پنجه کلاغی به خطوط دور چشم گفته می شود که در سالیان دراز و بر اثر ابراز احساساتی مثل تعجب، خنده، غم و گریه ایجاد می شود.

در حالی که بسیاری از افراد برای پنهان کردن چروک ها ازبوتاکس و یا تزریق ژل استفاده می کنند ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه از روغن ویتامین E برای از بین بردن این علائم پیری استفاده کنید، زیرا این گزینه بسیار امن و همینطور ارزان تر است. به راحتی روغن ویتامین E را با مقداری عسل طبیعی، آب لیمو تازه و ماست ساده مخلوط کنید تا ماسک ضد چروک کاملا طبیعی و فوق العاده موثر را آماده کنید.

مواد مورد نیاز ماسک دور چشم :

روغن ویتامین E، عسل، ماست و آب لیمو را در یک ظرف مخلوط کنید. مواد گفته شده را خوب مخلوط کنید و با احتیاط دور چشم بمالید.

برای حداقل 30 دقیقه آن را روی صورت تان قرار دهید و سپس چهره خود را بشوئید و چشمانتان را ببندید تا مانع رسیدن ماسک به چشمان شما شود. این ماسک را هر روز به مدت دو هفته دور چشم قرار دهید تا نتایج قابل توجهی به دست بیاورید. پس از آن، در هر 3 روز یک بار به منظور جلوگیری از چین و چروک ماسک را استفاده کنید.

در حالی که از بین بردن آکنه یک کار کاملا به خودی خود است و نیازمند گذر زمان است، شما نیز باید برای مقابله با اثرات ماندگار آن تلاش کنید. روغن ویتامین E برای درمان زخم های آکنه، به کمک پوست آسیب دیده شما می رسد و پوست را صاف و بی نقص می کند.برای پاک کردن اثرات آکنه از روغن ویتامین E روی پوست استفاده کنید.

چهره خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید تا از هرگونه گرد و خاک یا ناخالصی پاک شود. کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن را به هر کجا که زخم های آکنه دارید بمالید. با انگشتان دست خود را به آرامی آن را به تمام سطح پوست مالیده و برای ی نتایج بهتر اجازه بدهید که یک شب کامل روی صورتتان باقی بماند. صبح صورت خود را با آب گرم و یا ولرم شستشو دهید.

برای حداقل 3 تا 4 هفته هر روز این کار را تکرار کنید تا زخم های آکنه خود را کاملا از بین ببرید. شما متوجه بهبود قابل توجهی پس 8از  تا 10 روز خواهید شد.

بیدار ماندن تا نیمه های شب ممکن است خوش بگذرد اما شما را با حلقه های کبودی دور چشم مواجه خواهد کرد. در حالی که ما نمی توانیم کاری را در مورد کار یا بیدار ماندن برای مطالعه انجام دهیم، اما می توانیم به شما نشان دهیم که چگونه از روغن ویتامین E برای خلاص شدن از کبودی دور چشم استفاده کنید.

روغن ویتامین E را مستقیما به کبودی های دور چشم بمالید.

این کار را روزی یکبار برای 2 تا 3 هفته تکرار کنید تا کاملا سیاهی و کبودی از بین برود و یکبار در روز تکرار کنید. پس از یک هفته، تغییر قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

قرار گرفتن طولانی مدت در برابر خورشید و اشعه ماوراء بنفش مضر می تواند سبب تولید ملانین بیش از حد شود، که به صورت لکه های پراکندهای تیره، یعنی لکه های آفتاب سوختگی ظاهر می شود. میتوان از ماسک ویتامین E برای تسریع در بهبود و از بین بردن لکه ها استفاده نمود.

موادی که نیاز دارید موارد زیر هستند:

1 عدد کپسول ویتامین e

2 قاشق چای خوری روغن زیتون  

 یک ترکیب از ویتامین E و روغن زیتون را برای خلاص شدن از آفتاب سوختگی درست کنید.

چگونه از ویتامین e برای درمان ترک های پوست و خشکی لب استفاده نماییم؟

منبع : سایت چی نیاز داری

کپی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است

ماسک ویتامین e ویتامین e برای پوست

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

 شابلون خط چشم و سایه

 نیم ست رزگلدفیلم های در حال اکران تابستان 98پیشنهاد 3 ماده ای سایپا به خریداران برلیانسحمله به نفتکش‌ها؛ ایران نسبت به «دسیسه بدخواهان» هشدار دادکارمند ایرانی شورای فرهنگی بریتانیا به ۱۰ سال زندان محکوم شدکار اصلاح و به‌روزرسانی بوئینگ ۷۳۷ مکس به کجا کشید؟اعلام درگذشت جمشید مشایخی توسط فرزندانشپست آقای امیرفضلی درباره سیل زدگان با عنوان جهت اطلاع مدیرانحساب بانکی نرگس کلباسی مسدود شدبزودی سریال هیولا در شبکه نمایش خانگی کاری مشترک ار پیمان قاسم خانی و مهران مدیرینظر مهراب قاسم خانی درباره خبر 20:30 و انتشار لیست چهره های دو تابعیتی$(document).ready(function(){$(“.articlelast img.lazy”).lazyload({effect:”fadeIn”});});

راهنمای کامل کاشت مو + سوالات متداول20 مدل طراحی ناخن 2019 جدید و شیک 20 تابستانی جدید و شیک درسال 9830مدل دوتیکه روش های ساده و موثر در ترمیم و بازسازی مو آسیب دیدهچگونه میز پذیرایی و جلو مبلی را تزیین کنیمچگونه تیپ زمستانی زنانه شیک داشته باشیممدل موهای بلند مردانه که در بین آقایان محبوب ترندجدیدترین و پرطرفدارترین های لباس عروس آستین دار جدیدترین مدل های لباس عروس 2018 را ببینید$(document).ready(function(){$(“.articlelast img.lazy”).lazyload({effect:”fadeIn”});});

chiniazdari[at]gmail.com

باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

اگر نگران این هستید که چشمهایتان زیبایی خود را با ایجاد چین و چروک اطراف آن از دست بدهد از کپسول های ویتامین استفاده کنید.

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و این امر نیز باعث ایجاد چین و چروک می گردد. چین و چروک دور چشم، چهره را خسته و پیرتر نشان می دهد. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا به تاخیر انداختن ایجاد آن باید بیشتر از پوست مراقبت کرد. یک روش عالی برای مراقبت از پوست استفاده از کپسول ویتامین است. در این مقاله بیشتر به این مقوله می پردازیم.

روغن ویتامینE هم یک ماده‌ی مغذی و هم یک آنتی‌ اکسیدان است. بر اساس گفته‌های دفتر مکمل‌های غذایی در انستیتوی ملی این روغن می‌تواند رادیکال‌ های آزاد را که باعث آسیب‌رسانی به سلول‌ها و بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و سایر امراض می‌شوند را خنثی کند. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Fortis می‌گوید: روغن ویتامینE یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی قدرتمند است که می‌تواند وضعیت کلی سلامت وپوست شما را جلایی دوباره ببخشد. این روغن حاوی گروهی از هشت ترکیب مختلف، ازجمله توکوفرول‌ها و توکوترینول‌ها می‌باشد. روغن ویتامین E در خالص‌ترین نوع خود، تنوع گسترده‌ای دارد. می‌توانید آن را روی پوست خود پخش کنید یا کپسولش را میل نمایید

خواص روغن ویتامین E

دکتر دیپالی باردواج، از متخصصان پوست در دهلی می‌گوید:  ویتامینE اعصاب را قوی‌تر کرده و پوست را از درون تغذیه می‌کند. کپسول‌های ویتامین E را با استفاده از سنجاق پاره کرده و آن را بر روی صورتتان بمالید تا پوست نرم و درخشان دلخواهتان را پیدا کنید.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

نشانه های کشیدگی را درمان می کند

پس از بارداری یا زمانی که چاقی و لاغری ناگهانی را تجربه می‌کنید، نشانه‌های کشیدگی روی پوستتان ظاهر می‌شوند. دکتر موکش گیردهار، متخصص پوست در بیمارستان Max Super Speciality می‌گوید: روغن ویتامین E را روی پوستتان بمالید تا مواد مغذی موجود در بافت پوست افزایش پیدا کند. به منظور کاهش این نشانه‌ها، می‌توانید به صورت منظم و موضعی نیز از این روغن بهره بگیری.

زخم ها را کمرنگ می کند

دکتر موکش گیردهار می‌گوید: روغن ویتامین E به نوسازی سلول‌های پوست کمک کرده و لکه‌های قهوه‌ای یا زخم‌های صورت را کم‌رنگ می‌کند.

اسپاسم های عضلانی را درمان می کند

دکتر مانوج آهوجا می‌گوید: ویتامین E برای آرام‌کردن عضلات بسیار خوب بوده و می‌تواند اسپاسم‌های عضلانی را درمان کند.

ضد پیری است

دکتر دیپالی می‌گوید: اگر نشانه‌هایی از پیری زودرس نظیر چروک دور چشم را مشاهده می‌کنید، دو تا سه بار در هفته روغن ویتامینE را در کنار کرم‌های معمول استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده نمایید. با این روند پوستتان سالم شده و نشانه‌های افزایش سن را از بین می‌برد.

همانند مرطوب کننده عمل می کند

دکتر آهوجا می‌گوید: «روغن ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است و بدین‌ترتیب از محصولات محلول در آب سنگین‌تر است. می‌تواند رطوبت ازدست‌رفته را برگرداند و به همین دلیل بهترین عملکرد را برای پوست‌‎های خشک و آسیب‌دیده در پی دارد». می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب‌کننده ترکیب کنید و قبل از رفتن به رختخواب روی بدنتان بمالید.

دایره های مشکی را درمان می کند

استفاده از روغن ویتامین E به دور چشم‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از دایره‌های مشکی است. ۲-۳ روز از این روغن در کنار کرم معمول استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید.

آفتاب سوختگی را درمان می کند

چند قطره روغن ویتامین E را روی محل آفتاب‌سوخته ریخته و به آرامی آن را بمالید. دکتر آدارش کومار به عنوان پزشک داخلی می‌گوید: «ویتامین E نیروگاهی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد حاصله از تشعشع فرابنفش خورشید را خنثی کند و بدین‌ترتیب، آفتاب‌سوختگی را ترمیم می‌کند».

به عنوان یک واسط تمیز کننده عمل می کند

روغن ویتامین E یک نرم‌کننده‌ی سنگین بوده و بهترین راه برای رهایی از غبار، دوده و سایر ناخالصی‌ها می‌باشد و به صورت همزمان می‌تواند تعادل چربی پوست را حفظ کند. چند قطره از روغن ویتامین E را روی یک توپ نخی ریخته و آن را روی صورتتان بمالید.

لب های خشک شده را درمان می کند

دکتر دیپالی باردواج می‌گوید: «روغن ویتامین E به عنوان مرطوب‌کننده عمل کرده و لب‌های خشک را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند». می‌توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با عسل استفاده کنید.

چگونگی استفاده از قرص ویتامین Eبرای درمان چین و چروک دور چشم

به دلیل حساس ونازک بودن پوست زیر چشم  این ناحیه از صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد وهمیشه باید مرطوب نگه داشته شود  به همین منظور اغلب افراد از کرم های دور چشم استفاده می کنند که بسیار گران قیمت هستند و همه افراد توان خرید این کرم ها را ندارند. ما در اینجا ماده ای طبیعی و ارزان قیمت را به شما معرفی می کنیم که جایگزین خوبی برای کرم های گران قیمت دور چشم هستند .

اکثر خانمها با چروک هایی که زیر چشم شان وجود دارند درگیرند اما راه حل هایی دارد:

ما در این مطلب تمامی راه حل ها برای رفع چین چروک دور چشم را به شما معرفی خواهیم کردیکی از این روش ها استفاده از قرص ویتامین ای است که قابل دسترس وارزان قیمت می باشد .

برای از بین بردن خطوط وچین چروک دور چشم استفاده مرتب از روغن ویتامین ای وماساژمحل مورد نظر راه حل بسیار مناسبی است.

بهترین روش رفع چین و چروک دور چشم

شما می توانید هر شب قرص ویتامین ای را با روغن این ویتامین ترکیب کرده ودور چشمان تان ماساژ دهید این کار را تکرار کنید تا چین وچروک دور چشمان تان بهبود یافته وپوستی صاف داشته باشید .

ماسک کردن

می توانید از این ترکیب به عنوان ماسک برای از بین بردن چین وچروک وخطوط زیر چشم استفاده کنید این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه در ناحیه مورد نظر قرار دهید

ترکیب ان با روغن

روش دیگر مصرف آن مخلوط کردن با روغن های دیگر است از جمله روغن بادام وروغن زیتون . :اگر استفاده بدین صورت برایتان مطلوب نیست می توانید به صورت کپسول استفاده کنید .

قهوه

مخلوط کردن با پودر قهوه روش دیگر استفاده از قرص ویتامین ای است بدین ترتیب که مقداری پودر قهوه را با روغن ویتامین ای به صورت ژلی درست کرده وصبح ها زیر چشمان خود بمالید .کافئین موجود در قهوه موجب پف زیر چشم می شود 

 

کلیه حقوق متعلق به
پایگاه خبری فرتاک نیوز
است.


Copyright 2016
fartaknews.
All Right Reserved.

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

کپسول ویتامین ای مزایای زیادی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست داره که در این قسمت به تعدادی از این مزایا و روش استفاده از این کپسول اشاره کرده ایم!

ویتامین ای یکی از انواع ویتامین های ضروری و لازمه که برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو، لب و ناخن ها مورد نیازه و در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی وجود داره! ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مختلفه و به همین دلیله که فواید شگفت انگیزی برای پوست داره. در واقع از کپسول ویتامین ای می تونید به طور مستقیم روی پوستتون استفاده کنید و درخشش فوق العاده ای برای پوستتون ایجاد کنید. اما روش استفاده از کپسول ویتامین ای روی پوست چه جوریه؟ در این قسمت با ما همراه باشید و با مزایا  روش استفاده از کپسول ویتامین E بیشتر آشنا بشید!

 

ویتامین ای دارای اثر جادویی برای پوسته که در ادامه به چند دلیل مهم برای استفاده از کپسول ویتامین ای برای پوست اشاره می کنیم:

 

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

این ویتامین سرشار از آلفا توکوفرول (alpha-tocopherol) است. این یک آنتی اکسیدان قوی است و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

این ویتامین تاثیر زیادی در درمان جوش و زخم به جا مونده از جوش و آکنه داره. یک مطالعه علمی در این زمینه نشون داده که افرادی که جوش و اکنه زیادی در پوستشون دارن غلظت ویتامین E در خونشون خیلی پایینه!

 

 

ویتامین  ای نمیتونه به تنهایی از پوست در برابر اشعه UV ماافظت کنه بلکه باید با سایر ویتامین ها مثل ویتامین سی ترکیب بشه و از این طریق از پوست در برابر این اشعه های مضر محافظت کنه.

 

این ویتامین حاوی توکوفرول (tocopherols) و توکوتیرینول (tocotrienols) که باعث مرطوب، درخشان و هیدراته نگه داشتن پوست میشن! 

 

خواص ضد التهابی موجود در این ویتامین کمک می کنه تا روند بازسازی پوست بیشتر بشه و سطح پوست رو از سلول های مرده پاک میکنه و از این طریق فرصت جایگزین شدن سلول های سالم برای پوست فراهم میشه. علاوه بر از پوست در برابر آسیب های محیطی هم مراقبت میکنه.

نشانه‌های کمبود ویتامین (اینفوگرافیک)

 

امروزه بیشتر محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد آفتاب ها، سرم ها، کرم های ضد پیری و …. حاوی مقادیر خوبی از ویتامین E هستند اما میشه از کپسول این ویتامین مستقیما بر روی پوست هم استفاده کرد و از مزایا و فواید اون برای زیبایی و سلامت پوست بهره مند شد. با چند روش استفاده از ویتامین ای روی پوست بیشتر آشنا بشید!

 

 

 

برای درست کردن این ماسک طبیعی به 2 قاشق روغن ویتامین ای، 2 قاشق ماست، 1 قاشق آب لیمو، گلاب و پد پنبه ای نیاز دارید. روغن درون 2 تا 3 کپسول ویتامین ای رو خارج کنید و بعد تمام مواد مورد نیاز برای درست کردن ماسک رو با همدیگه مخلوط کنید. 

صورتتون رو با گلاب و پد پنبه ای تمیز کنید و این ماسک رو به تمام قسمت های صورت و گردن بمالید. اجازه بدید ماسک روی صورت خشک بشه و بعد اونو با آب سرد بشورید.  از این ماسک طبیعی 2 بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک نه تنها ظاهر چین و چروک پوست و چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم رو کمتر میکنه بلکه باعث میشه تا پوستی روشن تر و شفاف تر هم داشته باشید. ویتامین ای و ماست تمام ناخالصی ها رو از سطح پوست پاک می کنن و کمک می کنند تا پوستی انعطاف پذیرتر داشته باشید. ترکیب این ویتامین با آب لیمو نیز تاثیر زیادی در روشن شدن رنگ پوست داره. همچنین این ماسک باعث مرطوب نگه داشتن پوست میشه و تمام لکه های پوستی رو تا حد امکان کمرنگ و ناپدید میکنه.

 

برای استفاده از این روش ساده فقط به 2 تا 3 کپسول ویتامین ای نیاز دارید. روغن درون این کپسول رو خارج کنید و اون رو مستقیما روی پوست و قسمتهایی که دچار جوش و آکنه شده بمالید. اجازه بدید این روغن شب تا صبح روی پوستتون بمونه و صبح روز بعد پوستتون رو بشورید.

بهتره این کار رو هرشب و به طور منظم تکرار کنید تا شاهد تاثیرات اون باشید. این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدانه و برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست خیلی مفیده و باعث میشه صورتتون زیبا و بدون عیب و نقص بشه. 

درمان مشکلات پوستی، با روغن های طبیعی و معطر

 

 

برای از بین تیرگی اطراف چشم هم می تونید از روغن کپسول ویتامین ای استفاده کنید. روغن 2 تا 3 کپسول رو خارج کنید و این روغن رو به آرومی روی قسمت های تیره اطراف چشم ماساژ بدید. بهتره این کار رو شب ها انجام بدید تا روغن مدت زمان بیشتری روی پوست بمونه. این کار رو به طور منظم 2 تا 3 هفته انجام بدید و تاثیر اونو ببینید.ویتامین ای تاثیر زیادی در از بین بردن حلقه های تیره در اطراف چشم داره و باعث تعمیر و بازسازی کلاژن در پوست میشه. علاوه بر این برای کاهش خستگی چهره هم خیلی مناسبه.

 

برای درست کردن این ماسک صورت طبیعی به 2 کپسول ویتامین ای، 2 قاشق عسل و 2 قاشق شیر نیاز دارید. تمام مواد رو در یک کاسه مناسب مخلوط کنید و روی پوست صورت و گردن قرار بدید و صبر کنید تا ماسک روی پوست خشک بشه. بعد از گذشت 30 دقیقه پوستتون رو با آب گرم بشورید. بهتره از این ماسک 3 بار در هفته استفاده کنید.

شیر باعث تغذیه پوست میشه و عسل در حفظ رطوبت مورد نیاز پوست موثره. ویتامین e هم در تغذیه و ترمیم سولول های پوستی نقش داره.

 

ممنون که با زیبامون دات کام همراه بودید!

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

 

فواید ویتامین E برای پوست و مو

1. مرطوب کننده پوست صورت

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

ماسک ویتامین E برای پوست

چند قطره روغن ویتامین e را با روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

2. کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت

ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود، کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

3. درمان آفتاب سوختگیویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

4. درمان لک های پوست

لکه های قهوه ای پوست می تواند به دلیل آسیب رادیکال های آزاد، پیری و مشکلات کبدی ایجاد شود، ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند.

ماسک قرص ویتامین E برای پوست

کپسول ویتامین e را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

5. پاک سازی پوست صورتویتامین E یک نرم کننده طبیعی پوست است که به رفع آلودگی های پوست صورت کمک کرده و میزان چربی پوست صورت را تنظیم می کند.

ماسک ویتامین ای برای صورت

روزی دو بار چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

6. درمان ترک پوست در بارداری

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.

هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

7. درمان اگزما و پسوریازیس

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

8. درمان ترک و خشکی لب

ویتامین E به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می کند و در از بین بردن خشکی و ترک لب مفید می باشد، مقداری روغن ویتامین E را بر روی لب ها بمالید. و بگذارید تا جذب شود.

9. درمان ناخن های خشک و شکنندهروغن ویتامین E یک مرطوب کننده خوب برای ناخن ها به شما می رود و می تواند به درمان ناخن های خشک و شکننده کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی ناخن ها بمالید و خوب ماساژ دهید.

10. تقویت و افزایش رشد مو

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هاست که گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک ویتامین E برای مو

دو قطره روغن ویتامین E را با روغن نارگیل یا زیتون گرم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با آب گرم بشویید.

11. درمان ریزش موآنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

12. درخشان کننده موویتامین E به عنوان یک درخشان کننده، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو عمل می کند.

13. درمان موخورهویتامین E باعث تقویت موی سر شده و با رطوبت رسانی به موها از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.

ماسک مو با ویتامین E

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

14. خانم ها و بارداری زنانمقادیر کافی ویتامین E در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد.

ویتامین E در دوران بارداری و برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد.

متخصصان توصیه می کنند که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها، ویتامین E مصرفی خود را افزایش دهند.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

15. مردان و اسپرمتحقیقات نشان داده که مصرف مکمل ویتامین E می تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان شده و میل جنسی و باروری در مردان را افزایش دهد.

16. کبد چرب خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید باشد.

17. ورزشکاران و بدنسازان

ویتامین E می تواند برای بهبود استقامت فیزیکی در ورزشکاران و بدنسازان مفید می باشد، پس از ورزش بدنسازی می تواند انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو در عضلات را کاهش دهد.

ویتامین E همچنین می تواند قدرت عضلانی بدنسازان را بهبود بخشد و با افزایش گردش خون، خستگی پس از تمرینات ورزشی را کاهش دهد.

18. لاغری و کاهش وزن با ویتامین

کمبود ویتامین E در بدن باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

مصرف ویتامین E و مکمل ویتامین E سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و با افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

19. کلسترول خونکلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن مورد نیاز است.

هنگامی که کلسترول اکسید شود، کلسترول خون افزایش می یابد. افزایش کلسترول خون عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد، ایزومرهای خاصی از ویتامین E می توانند اکسیداسیون را کاهش داده و از افزایش کلسترول خون جلوگیری کنند.

20. قاعدگیمصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از یک قاعدگی، می تواند گرفتگی، اضطراب و سایر علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد.

ویتامین E با تنظیم سطح هورمون های بدن می تواند درد پریود و خونریزی قاعدگی را کاهش دهد.

21. تاثیر ویتامین E بر چشم و بینایی تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A به مقدار زیاد باعث بهبود بینایی افراد در جراحی لیزری چشم می شود.

خواص روغن ویتامین

روغن ویتامین E برای درمان لک های سفید و قهوه ای پوست مفید می باشد

برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود

به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند

به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند

به عنوان یک مرطوب کننده لب شناخته می شود به درمان خشکی و ترک لب کمک می کند

خطر حمله قلبی و سکته قلبی ناشی از لخته شده خون را کاهش می دهد

دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و با افزایش تولید کلاژن در پوست، چین و چروک پوست صورت را درمان می کند

به عنوان نرم کننده طبیعی موها عمل می کند

برای درمان خشکی و شکنندگی ناخن ها مفید می باشد

اگر هر روز موها را با روغن ویتامین E ماساژ دهید موهای شما نرم و درخشان می شوند

ماساژ موها با روغن ویتامین E گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، از ریزش مو جلوگیری می کند و موخوره را درمان می کند

عوارض و مضرات ویتامین E مصرف بیش از حد ویتامین E طبیعی در مواد غذایی بدون خطر می باشد اما NIH گزارش داده که مصرف دوزهای بالای مکمل ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی از جمله افزایش خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

یک مطالعه نشان داده که مکمل های ویتامین E می توانند در ماه های اول دوران بارداری، مضر باشند. زنانی که در طول هشت هفته اول حاملگی از مکمل های ویتامین E استفاده می کردند، احتمال نقایص قلبی مادرزادی در جنین را افزایش می دادند.

دوزهای بالا ویتامین E گاهی ممکن است باعث تهوع، اسهال، گرفتگی معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش، کبودی و خونریزی در افراد شود.

افرادی که نباید قرص و کپسول مکمل ویتامین E مصرف کنند :

مکمل ویتامین E می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد

مکمل ویتامین E می تواند مشکلات لخته شدن خون در افراد مبتلا به کمبود ویتامین K را تشدید کند

مکمل ویتامین E می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد مبتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد

از آنجا که ویتامین E خطر خونریزی را افزایش می دهد، بهتر است افراد قبل و بعد از جراحی از مصرف مکمل آن خودداری کنند

انواع ویتامین Eدر واقع، ویتامین E در دو کلاس آلفا توکوفرول و توکوتیرینول به هشت نوع مختلف تقسیم می شود.

توکوفرول شامل 4 نوع ویتامین E به نام های آلفا، بتا، گاما و دلتا می باشد، توکوتیرینول هم به 4 نوع ویتامین E آلفا، بتا، گاما و دلتا تقسیم می شود. این دو کلاس ساختار تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که توکوتیرینول توانایی کمتری برای نفوذ به سلول ها دارد.

قوی ترین نوع ویتامین E همان آلفا توکوفرول می باشد.

علائم کمبود ویتامین E

نوزادانی که با وزن کمتر از نارسایی که وزن آن کمتر از 1.5 کیلوگرم متولد می شوند، در معرض خطر کمبود ویتامین E هستند

افراد مبتلا به بیماری التهابی روده که در جذب چربی مشکل دارند، ممکن است در بعضی موارد با کمبود ویتامین E رو به رو شوند

کمبود ویتامین E می تواند در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک، بیماری کرون، بیماری کبد یا نارسایی لوزالمعده هم ایجاد شود

نشانه های کمبود E عبارتند از: از دست دادن هماهنگی عضلات و اختلالات گفتاری و دیداری

عوارض کمبود ویتامین

کمبود ویتامین E باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شده و توانایی تولید مثل در مردان را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین E می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

کمبود ویتامین E در بدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

مقدار ویتامین E مورد نیاز روزانه

نوزادان و کودکان

زنان

مردان

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین E را تحمل کند در ادامه آماده است. برای مصرف مقایر زیاد ویتامین E باید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بهتر است ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و با خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به دست آورید، علاوه بر این باید بدانید که مکمل ویتامین E زمانی بهتر جذب می شود که با غذا خورده شود.

منابع غذایی و طبیعی سرشار از ویتامین E

تخمه آفتابگردان، فندق، بادام زمینی، بادام، کلم و کلم بروکلی، جعفری، کیوی، انبه و گوجه فرنگی خام از مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند.

یک راه آسان برای اینکه ویتامین E بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید این است که در غذا های خود یک قاشق روغن جوانه گندم بریزید، به سالاد خود تخمه آفتابگردان اضافه کنید و یا سالاد کلم و اسفناج درست کنید و بر روی آن فندق بریزید

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و قابل حل در چربی است که می تواند سلامت و زیبایی شما را ارتقا دهد. این ویتامین شامل یک گروه از هشت ترکیباتی است که حاوی هر دو توکوفرول و توکوترینول هستند. ویتامین E به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی عمل می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، قند خون را تنظیم می کند، سلامت قلب را ارتفا می دهد، از آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی جلوگیری می کند و از بدن در برابر سرطان های خاص محافظت می کند. اما خواص ویتامین E برای پوست و مو چیست؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال باید تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند ما را همراهی کنید.

برخی از منابع غذایی حاوی ویتامین E عبارتند از:

این ویتامین خواصی نیز برای پوست و مو دارد. برای بهره مندی از خواص ویتامین E برای پوست و مو می توانید به راحتی کپسول این ویتامین را از داروخانه تهیه کرده و استفاده کنید. فراموش نکنید که مصرف این ویتامین برای برخی از افراد ممنوعیت دارذ. بنابراین قبل از مصرف آن به صورت گسترده حتما از پزشک سوال کنید.

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث تقویت فولیکول های آسیب دیده مو و جلوگیری از خوردگی بافت آن می شود. این خواص به نوبه خود باعث رشد موهای سالم می شوند. این ویتامین ریشه مو را محصور کرده و باعث می شود ضمن سالم تر ماندن، از پیری زودرس مو نیز جلوگیری شود.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین E نیز برای تغذیه موها از داخل مفید است.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

یکی دیگر از خواص ویتامین E برای پوست و مو این است که می تواند به درمان جای زخم کمک کند. این آنتی اکسیدان، پوست آسیب دیده را بهبود داده و  از تبدیل شدن آسیب به زخم دائمی جلوگیری می کند. علاوه بر این، خواص مرطوب کننده آن پوست را هیدراته نگه می دارد و به ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند.

شما می توانید از ویتامین E برای مبارزه با چین و چروک، لکه های ناشی از سن و نشانه های دیگر پیری استفاده کنید. ویتامین E دارای قدرت زیادی است که می تواند از آسیب ناشی از اشعه مضر خورشید و رادیکال های آزاد در محیط جلوگیری کند. این ویتامین حتی تولید کلاژن را افزایش می دهد که باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و مانع از بروز نشانه هایی مانند چین و چروک می شود.

شما می توانید از خواص ویتامین E برای پوست و مو برای درمان هیپرپیگمانتاسیون پوست نیز استفاده کنید. این عارضه سبب ایجاد لکه های نامنظم و تیره در تقریبا هر قسمتی از بدن می شود. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان، می تواند آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را کاهش دهد.

ویتامین E مرطوب کننده عالی برای خشکی دست است. این ویتامین کمک می کند که پوست شما نرم و مرطوب بماند. علاوه بر این، از تضعیف پوست جلوگیری می کند. بنابراین باعث می شود دستان شما دبرتر پیر شوند.

فرقی نمی کند که ترک های پوستی بر اثر حاملگی ایجاد شده است یا به دلیل کاهش و افزایش ناگهانی وزن. در هر صورت می توانید از ویتامین E برای پاک کردن علائم کشش پوست استفاده کنید.

این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از فیبرهای کلاژن در پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. این عامل باعث ترویج قابلیت ارتجاعی پوست شده و ترک ها را درمان می کند.

یکی دیگر از خواص ویتامین E برای پوست و مو درمان ترک و خشکی لب ها است. روغن ویتامین E به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می کند و باعث می شود پوست آن صاف و نرم شود. جتی اگر لب ها از خشکی زیاد ترک خورده باشند نیز باز استفاده از این ویتامین راه حل درمانی شما است.

برای داشتن ناخن های قوی و بلند، ویتامین E را امتحان کنید. خاصیت مرطوب کننده این ویتامین کمک می کند تا ناخن های شما مرطوب و سالم بماند. علاوه بر این، این ویتامین یک راه حل موثر برای شکنندگی و ترک خوردن ناخن است.

شما می توانید از خواص ویتامین E برای پوست و مو جهت درمان درماتیت، که نوعی التهاب پوست است، استفاده کنید. ویتامین E می تواند از علائم درماتیت مانند التهاب، تورم، خارش، احساس سوزش و قرمزی جلوگیری کند. خواص آنتی اکسیدانی آن باعث بهبودی پوست آسیب دیده می شود.

مصرف غذاهای غنی با ویتامین E، مانند موارد زیر نیز به شما کمک می کند که این بیماری را در بدن کنترل کنید:

اگر موهای شما به علت استفاده بیش از حد از رنگ مو، شسوار و دستگاه های دیگر دچار موخورده شده است، ویتامین E راهکار درمانی شما است. این ویتامین می تواند آسیب به موهای شما را معکوس کند. همان طور که می دانید ویتامین E یک مرطوب کننده طبیعی است. به همین دلیل با قفل کردن رطوب در مو، موجب می شود که موخوره کم کم درمان شود.

می توانید یک ماسک مو با آووکادو که غنی از ویتامین E است تهیه کنید:

کانال تلگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

اینستاگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

خدمات مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

دروه های آموزشی مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

مجله لیزر و زیبایی لیلی لند از قدیمی ترین مجلات ارائه دهنده مقالات مراقبت و زیبایی است؛ که به معرفی طیف وسیعی از خدمات مرتبط با زیبایی می پردازد.

۱. قاعدگی ویتامین E با تنظیم سطح هورمون های بدن می تواند درد پریود و خونریزی قاعدگی را کاهش دهد. شما میتوانید با مصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از یک قاعدگی،از علائم قاعدگی از جمله گرفتگی، اضطراب و سایر علائم سندروم پیش از قاعدگی را در امان باشید.

۲. ورزشکاری و بدنسازی ویتامین E برای بهبود استقامت فیزیکی در ورزشکاران و بدنسازان مفید می باشد، استفاده از این ویتامین پس از ورزش بدنسازی می تواند انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو در عضلات را کاهش دهد. ویتامین E همچنین می تواند باعث افزایش قدرت عضلانی بدنسازان شده و با افزایش گردش خون، خستگی پس از تمرینات ورزشی را کاهش دهد.

۳. کلسترول خون کلسترول به صورت طبیعی توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن مورد نیاز است. هنگامی که کلسترول اکسید شود، کلسترول خون افزایش می یابد. افزایش کلسترول خون عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد، ایزومرهای خاصی از ویتامین E می توانند اکسیداسیون را کاهش داده و از افزایش کلسترول خون جلوگیری کنند.

۴. مردان و اسپرم در تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان مشخص شده است که مصرف مکمل ویتامین E می تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان شده و میل جنسی و باروری در مردان را افزایش دهد.

۵. ویتامینE و بینایی مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A به مقدار زیاد باعث بهبود بینایی افراد در جراحی لیزری چشم می شود.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

۶. لاغری و کاهش وزن کمبود ویتامین E در بدن موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد. مصرف این ویتامین و مکمل آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی سوزی را سرعت میبخشد که در کاهش وزن و بهبود روند لاغری بسیار موثر است.

۷. کبد چرب ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد مفید باشد.

۸. خانم ها و بارداری زنان ویتامین E یکی از ویتامین های حیاتی و مورد نیاز بدن مادر در دوران بارداری است. مقدار کافی از این ویتامین در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد. ویتامین E برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد. متخصصان برای خانمهایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند مصرف ویتامین E از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها را تجویز میکنند تا میزان این ویتامین را در بدن آنها افزایش دهند. دقت شود پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما باید با پزشک مشورت شود.

۱. درمان موخوره ویتامین E برای تقویت مو و آبرسانی به مو استفاده میشود و مصرف آن از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و برای درمان موخوره بسیار موثر است.

ماسک مو با ویتامین E ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۳ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و ۲ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

۲. پاک سازی پوست صورت از ویتامین E میتوان به عنوان نرم کننده طبیعی پوست استفاده کرد. این ویتامین به رفع آلودگی های پوست صورت کمک کرده و میزان چربی پوست صورت را تنظیم می کند.

ماسک ویتامین E برای پوست پوست صورت خود را روزی دو مرتبه با چند قطره روغن ویتامین E ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

۳. درمان خشکی و شکنندگی ناخن ها ویتامین E یک نرم کننده طبیعی برای ناخن ها محسوب میشود. چند قطره روغن ویتامین E را روی ناخن های خود بریزید و ماساژ دهید. این کار از خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری میکند.

۴. جوان سازی پوست صورت ویتامین E تولید کلاژن پوست را افزایش میدهد. کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

۵. درمان ریزش مو ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

۶. مرطوب کننده پوست صورت ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

ماسک ویتامین E برای پوست ترکیب چند قطره ویتامین E و روغن زیتون را شبها روی پوست صورت و بدن خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و فردای آن روز با آب گرم شستشو دهید. این کار به نرم شدن پوستتان کمک خواهد کرد.

۷. درمان لک های پوست پیری، آسیب رادیکال های آزاد و مشکلات کبدی میتواند لکه های قهوه ای در پوست ایجاد کند. ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند.

ماسک ویتامین E برای پوست کپسول ویتامین E را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

۸. تقویت و افزایش رشد مو آنتی اکسیدان های موجوئ در ویتامین E گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک ویتامین E برای مو ترکیب دو قطره روغن ویتامین E با روغن نارگیل و زیتون گرم را بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

۹. درمان آفتاب سوختگی آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند. چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

۱۰. درمان پسوریازیس و اگزما طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

۱۱. درمان ترک پوست در بارداری روغن ویتامین E باعث افزایش الاستیک پوست شده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند. استفاده روزانه مقداری روغن ویتامین E بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها و ماساژ دادن آن در دراز مدت باعث از بین رفتن ترکهای پوستی میشود.

۱۲. درمان خشکی و ترک لب مصرف ویتامین E برای مرطوب کردن پوست لب مفید است و به از بین بردن خشکی و ترک لب کمک میکند. زمانی که پوست لبتان خشک میشود مقداری روغن ویتامین E را روی پوست لب خود بمالید و بگذارید جذب شود. این کار باعث نرم و صاف شدن پوست لبتان خواهد شد.

۱۳. درخشان کننده مو مصرف ویتامین E باعث میشود موی شما درخشان، نرم و مرطوب شود.

بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، فندق، کلم و کلم بروکلی، بادام، جعفری، انبه، کیوی و گوجه فرنگی خام از مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند. یکی از روشهای راحتی که میتوانید به رژیم غذایی خود ویتامین E اضافه کنید این است که در غذاهای خود از یک قاشق روغن جوانه گندم استفاده کنید. سالاد کلم و اسفناج درست کنید و روی آن یک قاشق فندق بریزید و یا به سالاد خود تخمه آفتابگردان اضافه کنید.

نشانه های کمبود E عبارتند از: از دست دادن هماهنگی عضلات و اختلالات گفتاری و دیداری

کمبود ویتامین E می تواند در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک، بیماری کرون، بیماری کبد یا نارسایی لوزالمعده هم ایجاد شود.

نوزادانی که با وزن کمتر از نارسایی که وزن آن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم متولد می شوند، در معرض خطر کمبود ویتامین E هستند.

افراد مبتلا به بیماری التهابی روده که در جذب چربی مشکل دارند، ممکن است در بعضی موارد با کمبود ویتامین E رو به رو شوند.

کمبود ویتامین E می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

کمبود ویتامین E باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شده و توانایی تولید مثل در مردان را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین E در بدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

روغن ویتامین E برای درمان لک های سفید و قهوه ای پوست مفید می باشد. ماساژ موها با روغن ویتامین E گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، از ریزش مو جلوگیری می کند و موخوره را درمان می کند.

برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود.

به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند.

به عنوان یک مرطوب کننده لب شناخته می شود به درمان خشکی و ترک لب کمک می کند.

آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و با افزایش تولید کلاژن در پوست، چین و چروک پوست صورت را درمان می کند.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

خطر حمله قلبی و سکته قلبی ناشی از لخته شده خون را کاهش می دهد.

برای درمان خشکی و شکنندگی ناخن ها مفید می باشد.

دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. به عنوان نرم کننده طبیعی موها عمل می کند.

اگر هر روز موها را با روغن ویتامین E ماساژ دهید موهای شما نرم و درخشان می شوند.

یک مطالعه نشان داده که مکمل های ویتامین E می توانند در ماه های اول دوران بارداری، مضر باشند. زنانی که در طول هشت هفته اول حاملگی از مکمل های ویتامین E استفاده می کردند، احتمال نقایص قلبی مادرزادی در جنین را افزایش می دادند.

مصرف بیش از حد ویتامین E طبیعی در مواد غذایی بدون خطر می باشد اما NIH گزارش داده که مصرف دوزهای بالای مکمل ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی از جمله افزایش خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

دوزهای بالا ویتامین E گاهی ممکن است باعث تهوع، اسهال، گرفتگی معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش، کبودی و خونریزی در افراد شود.

افرادی که نباید قرص و کپسول مکمل ویتامین E مصرف کنند :

مکمل ویتامین E می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد.

مکمل ویتامین E می تواند مشکلات لخته شدن خون در افراد مبتلا به کمبود ویتامین K را تشدید کند.

مکمل ویتامین E می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد مبتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

از آنجا که ویتامین E خطر خونریزی را افزایش می دهد، بهتر است افراد قبل و بعد از جراحی از مصرف مکمل آن خودداری کنند.

در واقع، ویتامین E در دو کلاس آلفا توکوفرول و توکوتیرینول به هشت نوع مختلف تقسیم می شود.

توکوفرول شامل ۴ نوع ویتامین E به نام های آلفا، بتا، گاما و دلتا می باشد، توکوتیرینول هم به ۴ نوع ویتامین E آلفا، بتا، گاما و دلتا تقسیم می شود. این دو کلاس ساختار تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که توکوتیرینول توانایی کمتری برای نفوذ به سلول ها دارد.

قوی ترین نوع ویتامین E همان آلفا توکوفرول می باشد.

نوزادان و کودکان

۱-۳ سال : ۶ میلی گرم در روز ۴-۸ سال : ۷ میلی گرم در روز ۹-۱۳ سال : ۱۱ میلی گرم در روز زنان

۱۴ سال و بالاتر : ۱۵ میلی گرم در روز بارداری : ۱۵ میلی گرم در روز شیردهی : ۱۹ میلی گرم در روز مردان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی گرم در روز

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین E را تحمل کند در ادامه آماده است. برای مصرف مقایر زیاد ویتامین E باید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

۱-۳ سال: ۲۰۰ میلی گرم در روز ۴-۸ سال: ۳۰۰ میلی گرم در روز ۹-۱۳ سال: ۶۰۰ میلی گرم در روز ۱۴-۱۸ سال: ۸۰۰ میلی گرم در روز ۱۸ سال و بالاتر: ۱۰۰۰ میلی گرم در روز

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بهتر است ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و با خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به دست آورید، علاوه بر این باید بدانید که مکمل ویتامین E زمانی بهتر جذب می شود که با غذا خورده شود.

همچنین بخوانید: ۱۵ خاصیت شگفت انگیز رزماری برای سلامتی

[…] […]

فواید روغن ویتامین E بر روی صورت

روغن ویتامین E برای چین و چروک و لکه‌های پیری

پاک کننده خوب

مرطوب کننده عالی

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

درمان آفتاب سوختگی

بهبود جای زخم‌های جراحی

التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرما

محو شدن خال مادر‌زادی

برترین ها: ویتامین ای (E) یکی از ویتامینهای محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و از بافت‌ های بدن در مقابل اثرات مخرب برخی از ترکیب ‌های شیمیایی محافظت می ‌کند.

فواید ویتامین E

این ویتامین در درمان انواع سرطان‌ها مانند پروستات، پوست و دهان کمک می‌کند. همچنین ویتامین ای دارای خاصیت ضد انعقادی می‌باشد که به جریان راحت خون در رگ‌هایی که دارای پلاکت‌های چربی چسبنده به دیواره هستند، کمک می‌کند (بهبود عملکرد سیستم گردش خون). این ویتامین در جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی در افراد غیر سیگاری نقش دارد اما در افراد سیگاری خیر.

ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول که ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است مبارزه می‌کند. دلیل آن هم این است که، ویتامین E می‌تواند با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در بدن که منجر به اکسید شدن کلسترول می‌شوند، مقابله کند.فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت

ویتامین E به کاهش التهابات هم در بدن و هم در پوست کمک می‌کند و باعث جوان و سالم ماندن پوست می‌شود. این ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی همچنین هنگامی که در معرض دود سیگار یا اشعه‌های فرابنفش آفتاب باشید، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت می‌کند.

از فواید ویتامین ای برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاصیت ضد التهابی: ویتامین E با جلوگیری از آزاد شدن برخی آنزیم ها یا میانجی های مسوول التهاب از بروز التهاب پیشگیری می کند.

محافظت در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماورای بنفش استفاده از کرمی که حاوی ویتامین E است قبل از قرار گرفتن زیر نور آفتاب می تواند احتمال ایجاد چروک و تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

خاصیت مرطوب کنندگی: ویتامین E با مقاوم کردن قشر نازک هیدرولیپیدی پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ می کند.

محرک حرکات زیرپوستی: ویتامین E با تحریک سلول های رگ های خونی سبب افزایش حرکت زیرپوستی می شود و به عبارتی خون را زیر پوست به جریان می اندازد.

عوارض کمبود ویتامین E

از جمله عوارض کمبود این ویتامین می توان گفت باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود. همچنین کمبود ویتامین E باعث ریزش مو می‎شود. یکی دیگر از عوارض دیگر کمبود ویتامین E خونریزی می‎باشد که ممکن است در مغز یا به وسیله لکه‎های وسیعی در زیر پوست و شکم پیدا گردد.

میزان مصرف ویتامین E

مقدار مصرف ویتامینE به تشخیص پزشک بستگی دارد، بنابراین سعی کنید نسبت به مصرف خودسرانه کنید، اما به طور معمول مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامینE برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است و توصیه می‌شود سعی کنید بیشتر از منابع غذایی آن را دریافت کنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین E

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، ویتامین‌ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در چربی که ویتامین E نیز شامل آن است، برای جذب به چربی نیاز دارند، بنابراین بهترین زمان مصرف ویتامین E که بیشتر به صورت قرص ویتامین ای ۴۰۰ تهیه می‌شود، همراه با وعده‌های غذایی است که حاوی چربی باشند، خصوصاً شام یا ناهار.

منابع ویتامین E

ویتامین E تنها در منابع گیاهی است و در منابع چربی حیوانی یافت نمی‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ این ویتامین می‌باشد.

مواد غذایی مانند:

 

فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت
فواید قرص ویتامین e برای پوست صورت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *