فواید خوردن چای سیاه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تا به حال اتفاق افتاده است در دورهمی‌های دوستانه وقتی می‌خواهید یک فنجان دیگر چای بنوشید، دیگران شما را از خوردن آن منع کنند؟ هرچند افراط در هر چیزی ممکن است اثرات منفی به دنبال داشته باشد، اما نوشیدن یک فنجانِ دیگر چای آنقدرها هم که همه فکر می‌کنند، بد نیست.

فواید خوردن چای سیاه

من هم مثل اکثر ایرانی‌ها عاشق یک فنجان چای درجه‌ی یک هستم؛ هرچند اگر یک روز صبح چای نخورم آسمان به زمین نمی‌آید، اما همیشه از نوشیدن چای لذت می‌برم و مشتاق نوشیدن چای اول صبح هستم.

وقتی صحبت از نوشیدنی گیاهی باشد، چه چای سبز چه چای سیاه، از آنجا که ممکن است هر کدام از اینها روی افراد مختلف اثرات متفاوتی داشته باشند، هرگز نباید توصیه‌های پزشکان را نادیده گرفت. در واقع همه‌ چیز بستگی به شرایط بدنی کسی دارد که آن ماده‌ی خوراکی را مصرف می‌کند. در عین حال تحقیقات مختلف نشان می‌دهد غرق شدن در لذت نوشیدن یک یا دو فنجان چای سیاه در روز می‌تواند انتخاب خوبی باشد و ضرری برای سلامتی ما نخواهد داشت.

همان‌طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید، چای سیاه و سبز هر دو محصول گیاهی به کاملیا سینسیس (Camellia Sinesis) هستند که با دو روش متفاوت عمل‌آوری می‌شوند. علاوه بر خشک‌کردن برگ‌ها، نور و گرما دادن، چای سیاه قبل از فرآیند‌های گرمایشی نهایی، تخمیر هم می‌شود.

همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی فواید نوشیدن یک یا دو فنجان چای سیاه، این نوشیدنی گرم، دلچسب و محبوب ما ایرانی‌ها با شما صحبت کنیم. بهتر است این نوشیدنی پرطرفدار را بدون افزودنی‌هایی مثل قند یا شکر نوش‌جان کنید تا از خواص چای سیاه بهره‌مند شوید.

مطالعات انجام‌شده توسط انجمن تحقیقات سلامت تجارت چای نشان می‌دهد چای سیاه دندان‌ها را از شر پلاک‌هایی که روی آنها تشکیل می‌شوند، خلاص می‌کند. از طرفی چون رشد باکتری‌ها را محدود می‌کند، مانع از پوسیدگی دندان می‌شود. چای ترکیبات پلی‌فنولی (ترکیبات آلی موجود در گیاهان که ارزش درمانی زیادی دارند) دارد که باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان را می‌کشد و مانع از رشد آنزیم‌های باکتریایی می‌شود. این آنزیم‌ها همان موادی هستند که به‌صورت ماده‌ای چسبنده در می‌آیند و پلاک‌های دندانی را ایجاد می‌کنند.

در مقاله‌ای با عنوان «مصرف چای سبز و سیاه و خطر سکته» که در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک تحقیق فراتحلیلی منتشر شد، آمده است خطر سکته‌ی مغزی در افرادی که روزانه ۳ فنجان یا چای می‌نوشند، ۲۱ درصد کمتر از افرادی است که معمولا کمتر از یک فنجان چای سیاه یا سبز مصرف می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم چای سرشار از پلی‌فنول است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان از آسیب‌هایی که سیگار یا سایر مواد شیمیایی به DNA وارد می‌کنند، جلوگیری می‌کند. در واقع چای همان آنتی‌اکسیدان‌‌های میوه‌ها و سبزی‌جات را داراست که همه‌ی ما روزانه در رژیم غذایی‌مان آنها را مصرف می‌کنیم. این آنتی‌اکسیدان‌ها مزایای زیادی برای یک زندگی‌ سالم دارند.

هرچند برای اطمینان از روش‌های پیشگیری از سرطان به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل پلی‌فنول‌ها و ترکیباتی که در چای وجود دارند ممکن است به پیشگیری از برخی انواع سرطان‌ها کمک کند. در همین رابطه گفته می‌شود زنانی که به‌طور منظم چای سیاه می‌نوشند کمتر از دیگران به سرطان تخمدان مبتلا می‌شوند.

با توجه به آنتی‌اکسیدان فیتوکمیکال (مواد شیمیای گیاهی) موجود در چای، کسانی‌ که به‌طور منظم این نوشیدنی گرم را مصرف می‌کنند، استخوان‌های قوی‌تری دارند و احتمال پیشرفت آرتریت (التهاب مفاصل) در آنها کمتر خواهد بود.

براساس مطالعه‌‌ی تحقیقاتی که در جزایر حاشیه‌ی مدیترانه انجام شد، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در ساکنین سالمند این مناطق که در یک بازه‌ی زمانی طولانی به‌طور متوسط روزانه یک و نیم فنجان چای سیاه نوشیده بودند، ۷۰ درصد کاهش یافته بود.

همه‌ی ما به خوبی از خواص آرامش‌بخش چای سیاه آگاه هستیم و آن را تجربه کرده‌ایم. چای سیاه نه ‌تنها شما را در پایان یک روز طولانی و خسته‌کننده آرام‌تر می‌کند بلکه مطالعات نشان می‌دهد اسید آمینه‌ی ال‌ تیاتین موجود در چای سیاه می‌تواند برای استراحت و تمرکز بهتر یاری‌تان کند. از طرفی مصرف منظم چای سیاه، ترشح هورمون استرس‌زای کورتیزول را نیز کاهش می‌دهد.

چای حاوی آنتی‌ژنی ب آلکیل‌آمین (alkylamine) است که پاسخ‌های ایمنی بدن را در موارد مختلف تقویت می‌کند. علاوه‌ بر این چای ماده‌ای به‌ تانن دارد که برای مبارزه با انواع ویروس‌ها به بدن کمک می‌کند. بنابراین برای مقابله با آنفولانزا، مشکلات معده و مقابله با ویروس‌ها‌یی که بدن معمولا در زندگی روزمره با آنها روبه‌رو می‌شود، مفید است.

تانن موجود در چای سیاه علاوه بر اینکه به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، در درمان بیماری‌های معده و روده مؤثر است و در ضمن حرکات دستگاه گوارش و فعالیت روده‌ها را کاهش می‌دهد.

بر خلاف دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، که البته میزان کافئین‌شان از چای است، کافئین چای سیاه بدون آنکه تپش قلب را بالا ببرد، به افزایش گردش خون در مغز کمک می‌کند. چای سیاه متابولیسم و سیستم تنفسی را تحریک می‌کند و فعالیت قلب و کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

دوستان عزیزم؛ اگر یک فنجان چای سیاه درجه‌ی یک و دلچسب قادر است لبخند روی لب‌هایتان بنشاند و حال‌تان را خوب کند، واقعا چه ضرری ممکن است برای شما داشته باشد؟!

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشه و فیلمه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

نوشیدن چای، نوشیدن همه‌ی خوبی‌هاست. درود بر جد و آبادتون!

مطالب بسيار آموزنده است و بنده سعي مي كنم كه موارد ذكر شده در رژيم غذايي رعايت كنم. متشكرم

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که براتون مفید بوده و همراه ما هستید

خواص خوراکی ها

فواید خوردن چای سیاه

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

خواص چای سیاه در سلامتی شامل تاثیر آن بر کلسترول بالا، اسهال، پوسیدگی دندان، تمرکز پایین، مشکلات گوارشی، گردش خون پایین، فشار خون بالا و آسم می باشد. چای سیاه یکی از چای های مورد علاقه مردان است و شهرت آن به خاطر خواص دارویی و تاثیرات آن بر سلامتی می باشد. در ادامه با معرفی 6 خواص شگفت انگیز چای سیاه همراه زوم لایف باشید.

تحقیقات پزشکی اخیر توصیه می کنند که ترکیبات موجود در چای سیاه، به تئوفلاوین علاوه بر طعم و رنگ منحصر به فرد، بسیار برای سلامتی مفید هستند. بنابراین، بشتابید. از فنجان چای سیاه گرم و تازه لذت ببرید و در تمام زندگی خود سالم بمانید.

این مطلب توسط انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) و همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (Boston University School of Medicine) منتشر شده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید.

فواید چای سیاه به طور گسترده در جهان پذیرفته شده است. چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. چای از گیاهی به کاملیا بدست می آید. کشور ها چای سبز را ترجیح می دهند. تفاوت بین چای سبز و چای سیاه و چای سفید فقط در نحوه تولید آن ها است.

در طول فرایند تولید، چای سیاه تخمیر و اکسید می شود که به آن رنگ و عطر و طعم منحصر به فرد و فواید سلامتی می دهد که به طور گسترده شناخته شده است. اما چای سبز و چای سفید تخمیر نمی شوند.

فواید خوردن چای سیاه

اگر طعم و عطر چای سیاه را دوست دارید، می توانید آن را به روش متنوعی مصرف کنید. چینی ها هنگام دم کردن چای به آن عوامل شیرین کننده، ادویه، شکلات و حتی گیاهان نادر اضافه می کنند. در هند معمولا شیر و شکر به آن اضافه می شود. هم چنین برخی مردم به آن داروهای گیاهی مختلف شامل زنجبیل، دارچین، هل خوک، چمن لیمو، مولت (Mulethi) یا ریسل مقدس اضافه می کنند.

چای سیاه ساده دارای آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان پلی فنل ها شناخته می شوند و همچنین دارای مقادیر کمی از سدیم، پروتئین و کربوهیدرات است. طبق گفته مدرسه پزشکی بوستون، چای عملکرد غیر طبیعی عروق خون را اصلاح می کند که از سکته مغزی و دیگر بیماری های مربوط به عروق قلبی جلوگیری می نماید.

چای سیاه به خاطر خواص درمانی آن بسیار شناخته شده است که به برخی از آن ها در زیر اشاره شده است.

مصرف منظم چای سیاه می تواند به درمان اختلالات شریان در بسیاری از بیماری های قلبی کمک کند. بنابراین کسانی که چای سیاه می نوشیند شانس کمتری برای ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی دارند.

چای سیاه تاثیر بسیاری در اختلالات روده ای که به فشار به تانن ها منجر می شود، دارد. توصیه می شود بیماران مبتلا به اسهال، جرعه جرعه چای سیاه بنوشند تا از مزایای حداکثری آن برخوردار شوند.

نوشیدنی های داغ و دم کرده به طور کلی شرایط آسم را تسکین می دهند. در واقع این چیز عجیبی نیست که چای سیاه به درمان آسم بسیار زیاد کمک می کند. چای به عبور هوا کمک می کند و این امکان را به بیماران می دهد تا آسان تر تنفس کنند.

چای سیاه دارای تانن ها و دیگر مواد شیمیایی است که دارای اثر مثبت و آرام کننده بر روی سیستم هضم بدن انسان است. اثر ضد التهاب چای سیاه برای درمان اختلالات گوارشی نیز مفید است.

بر طبق مطالعات انجام شده از سوی انجمن قلب آمریکا در نیواورلان، افرادی که چای سیاه مصرف می کنند می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهد که عامل سکته قلبی و حملات مرگبار قلبی است. همچنین نشان داده شده است که کسانی که روزی 3 تا 4 استکان چای می نوشند نسبت به کسانی که کمتر می نوشند یا اصلا از چای استفاده نمی کنند، شانس کمتری برای ابتلا به مشکلات قلبی دارند.

نوشیدن چای حتی چای سبز یا چای سفید به زنان در جلوگیری از گسترش سرطان در سینه، به خصوص زنان در مرحله قبل یائستگی کمک می کند. چای به افزایش سطح هورمون های گلوبولین در طول دوره سیکل قاعدگی زنان کمک می کند. وجود تئوفلاوین ها در چای سیاه سلول های غیر طبیعی را در بدن قبل از آن که هر گونه مشکل یا تغییر به سلول های سرطانی، نابود می کند.

بدین ترتیب مشاهده می کنید که نوشیدن این نوع از چای درست به اندازه نوشیدن چای سبز برای سلامتی مفید است. تقریبا 8 درصد مردم چای سیاه مصرف می کنند. به راحتی قابل دسترس است و شما می توانید بین صد ها طعم و عطر موجود یکی را در سوپرمارکت انتخاب کنید. اگر به هر جایی از جهان بروید، مطمئن باشید چای را به عنوان یک نوشیدنی با طراوات می یابید.

احتیاط:بسیاری از مردم عادت دارند روزی 3 تا 5 بار چای سیاه بنوشند. آنها بسیار به آن معتاد می شوند که اگر آن یک روز چای ننوشند، ممکن است روز بعد دچار سردرد شوند.

8 خواص شگفت انگیز چای نعناع

11 خواص شگفت انگیز چای سبز

1 خواص شگفت انگیز چای سفید

آیا مطلب ” 6 خواص شگفت انگیز چای سیاه ” برای شما مفید بود؟

میخواستم از دکتر بپرسم چای برای قلب خوب نیست یا این حرفی بوده که از بچگی بهمون گفتن که چای کم رنگ بخورید برای قلب خوب نیست چای اگه پرنگ باشه

در گذشته از زردچوبه به عنوان یک ماده‌ی آرایشی استفاده می‌شده است. به همین دلیل، []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

فواید خوردن چای سیاه

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

نکات فنگ شویی دفتر کار این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک می ‌کند تا یک انرژی موفق و پویا را در فضای اداری خود

فنگ شویی برای جذب ثروت امکان پذیر است؟ فنگ شویی برای جذب ثروت چه راهکارهایی را توصیه می کند؟ راه های جذب انرژی ثروت با به کارگیری فنگ

فنگ شویی ثروت چیست؟ راه‌ های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید از فنگ شویی برای جذب ثروت، کامیابی و فراوانی استفاده کنید. یک روش ساده این

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

 

فواید چای سیاه

چای سیاه به دلیل مزایا سلامتی آن، یک انتخاب مناسب برای آن است که به رژیم غذایی اضافه شود. با توجه به اکسیداسیون زیاد، چای سیاه نسب به دیگر همتایان خود طعم و کافئین بیشتری دارد. علاوه بر این طعم چای سیاه نسبت به دیگر انواع چای برای مدت بیشتری ماندگار است. مزایای سلامتی چای سیاه به شرح ذیل می باشد:

تانن در چای سیاه برای هضم بسیاری مفید است. این تانن با داشتن یک اثر درمانی به مبارزه با بیماری های معده و روده کمک می کند. علاوه بر آن بر اعمال ضد اسهالی تاثیر می گذارد و به کاهش فعالیت روده کمک می کند. پلی فنول ها به کاهش التهاب روده در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

فواید خوردن چای سیاه

مواد شیمیایی گیاهی قوی موجود در چای سیاه به تقویت استخوان ها و بافت های پیوندی کمک می کند. در واقع تحقیقات ثابت کرده است که مصرف کنندگان چای سیاه استخوان های سالم تری دارند.

با توجه به کافئین، چای سیاه یک نوشیدنی انرژی زا است که باعث افزایش بهره وری می شود. کافئین، هنگامی که در حد اعتدال باشد، به عنوان یک محرک با افزایش عملکرد مغز و هوشیاری عمل می کند. در واقع، اثر تحریک کافئین در چای سیاه از قهوه و نوشابه است. چای سیاه دارای ترکیب دیگری به ‘تئوفیلین’ که باعث تحریک سیستم تنفسی، قلبی و کلیه ها می شود . که این ترکیبات در حفظ سیستم قلبی عروقی سالم موثر می باشند.

 سایر فواید: آنتی اکسیدان کاتچین عروق خونی را تقویت کرده و تانن مقاومت بدن در مقابل عفونت های مختلف را افزایش می دهد. علاوه براین چای سیاه پاسخ های آلرژیک را مهار می کند، رشد تومور را به تاخیر می اندازند و حتی دیابت را نیز به تاخیر می اندازد.

– فواید چای سیاه برای پوست

علاوه بر مزایای مختلف ذکر شده برای سلامتی، چای سیاه همچنین برای پوست بسیار مفید است. چای سیاه سرشار از ویتامین ها B2، C، E، مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم، و زینک و برخی از پلی فنول های ضروری و تانن است. بنابراین ارزش غذایی که در چای سیاه وجود دارد آن را برای پوست بسیار مفید گردانده است.

                                                                           

قرار دادن چای کیسه ای مرطوب زیر چشم، پف زیر چشم را کاهش می دهد.

چای سیاه همچنین به کاهش چین و چروک و جلوگیری از جوش و پیری زودرس پوست کمک می کند. بنابراین افرادی که از این بیماری ها رنج می برند می توانند با نوشیدن یک یا دو فنجان چای سیاه در روز از مزایای آن بهره ببرند.

آنتی اکسیدان موجود در چای سیاه در مقابل سرطان پوست محافظت می کند.

زمانی که از عصاره چای سیاه بر روی پوست استفاده شود همچون یک عامل ضد آفتاب عمل می کند.

پلی فنول و تانن موجود در چای سیاه به روند بازسازی پوست سرعت می بخشد.

چای سیاه باعث داشتن پوستی درخشان و بدون لک می شود. تانن از پوست در مقابل اثرات مضر محیط محافظت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و در بدن با باکتری ها مبارزه می کند، بنابراین از پوست در برابر بیماری ها محافظت می کند.

– مزایای چای سیاه برای مو

با توجه به فراوانی آنتی اکسیدان و کافئین، چای سیاه برای مو بسیار مفید مطرح شده است. چای سیاه می تواند در رژیم غذایی برای موهای قوی تر و بدون آسیب گنجانده شود. مزایای مختلف چای سیاه برای پوست به شرح ذیل می باشد:

 

ارزش غذایی چای سیاه

درست مثل دیگر انواع چای، چای سیاه حاوی کافئین، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، پروتئین، پتاسیم، مواد معدنی، منگنز، فلوراید و پلی فنول است. علاوه بر این مواد نیز شامل ترکیبهای تانن، گوانین، پورین، استر گالیک ها و گزانتین است. آنتی اکسیدان پلی فنول ها با تعدادی از خواص درمانی همراه است. مشخصات تغذیه ای چای سیاه شامل موارد زیر است.

سدیم و کالری کم: اگر شما هیچ شیرین کننده ای به چای سیاه اضافه نکنید، این چای کالری و سدیم کمی دارد. بنابراین، این یک مزیت برای افرادی است که می خواهند وزن خود را کم کنند و یا وزن مطلوبی را حفظ کنند و می تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی ها و نوشابه های ناسالم که سدیم و چربی زیادی دارند باشد

آنتی اکسیدان ها: چای سیاه حاوی فلاونوئید های پیچیده است، پلی فنول ها نقش مهمی در مصرف آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از بیماری دارد. یک فنجان چای سیاه به طور میانگین حاوی 2میلی گرم فلاونوئید است. فلاونوئید پلی فنول ها، thearubigins و تیافلاوین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز به مدت سه هفته باعث افزایش غلظت فلاونوئید ها در خون به میزان 25% می شود.

از این رو چای سیاه برای سلامتی، موها و پوست بسیار مفید است. با این حال بایست در حد اعتدال مصرف شود و اگر در دوز بالا مصرف شود می تواند باعث عوارض جانبی همچون مشکلات گوارشی، واریس، بی خوابی، ترش کردن، تپش قلب و مواردی همچون این شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید . . .

                   

آدرس :گیلان , لاهیجان , کمربندی بعثت, پشت سرد خانه ایران زم

تلفن   : 42942 – 13  پیامک: 142942

ايميل : 

© 214-219  تمام حقوق مادی و معنوی برای شرکت تیمن-چای رفاه لاهیجان محفوظ است .

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *