عوارض مصرف زیاد شربت رانیتیدین

مادرانی که بچه های تان هر چی شیر می خورند و بالا میاورند یا زیاد سکسکه دارند و می دانید علتش رفلاکس اسید معده بچه ها است. برای درمان این مشکل در نوزادان, شربت رانیتیدین تجویز می شود که ما در این مقاله از هر آنچه لازم است از این دارو بدانید, گفته ایم.

بعضی نوزادان تا یک و نیم سالگی دچار رفلاکس اسید معده می باشند که به این علت ممکن است علایمی همانند نفخ کردن, استفراغ, نخوردن غذا, تف کردن, سکسکه و گریه ناگهانی از خود بروز بدهند. در مراجعه با متخصص اطفال بعد از معاینه برای کاهش ترشح اسید معده و کم کردن سوزش و درد معده, شربت رانیتیدین تجویز می شود که ما در این مقاله از تمام فواید و عوارض این شربت نوشته ایم.

برای درمان رفلاکس معده نوزاد، برای جلوگیری از سوزش مری و درد نوزاد تجویز می شود. گاهی اوقات هم از شربت رانیتیدین برای رفع کهیر مزمن که یک حساسیت پوستی در نوزاد است, استفاده می کنند.

عوارض مصرف زیاد شربت رانیتیدین

در برگشت یا رفلاکس اسید معده به مری علاوه بر اینکه این مشکل می تواند به مری آسیب بزند, دردناک نیز هست و نوزاد را اذیت می کند. به همین خاطر پزشکان برای کاهش ترشح اسید معده, شربت رانیتیدین را تجویز می کنند, که به کم شدن این حالت کمک کند.

نوع شربت رانیتیدین که می توان به نوزاد داد پانزده میلی گرم می باشد که تنها با نسخه پزشک می توان آن را تهیه کرد. شکل دیگری از دارو که بدون تجویز و نسخه پزشک به فروش می رسند فقط برای افراد بالای دوازده سال مورد مصرف می باشند. در نوزادانی که کمتر از شش ماه سن دارند استفاده از این دارو هر یک میلی گرم به ازای یک کیلو گرم وزن نوزاد می باشد که دو تا سه بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این دوز برای نوزاد کافی نباشد پزشک تا نه میلی گرم در هر کیلو گرم در روز به دفعات دو تا سه بار را تجویز می کند. در صورت اینکه نوزاد هر گونه اختلالات کلیوی داشته باشد باید مصرف دوز دارو 5 درصد کاهش پیدا کند.

شربت رانیتیدین و دیگر اشکال این دارو معمولا بی خطر هستند و کم و زیاد دادن آنها مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر احساس می کنید از اندازه به نوزاد دارو خورانده اید با پزشک او تماس بگیرید.

رانیتیدین یک دارو برای جلوگیری از ترشح بیش از اندازه اسید معده به منظور پیشگیری از رفلاکس مداوم اسید معده به مری می باشد و یک داروی ضد استفراغ نیست, پس در صورتی که نوزاد تنها رفلاکس معده داشته باشد نیازی به مصرف این دارو نمی باشد و بهتر است از مصرف بدن نیاز آن خودداری شود. هر چند که مصرف رانیتیدین به طور کلی بی خطر است.

مصرف این دارو در نوزادان عوارض جانبی شایع و بارزی ندارد و گاها مصرف آن اسهال, دل درد و یبوست را برای نوزاد به وجود می آورد. و در مواردی بسیار اندک و کم باعث به وجود آمدن التهابات کبدی و کم شدن سلول های خونی در نوزاد می شود.

همانطور که اشاره شد از مصرف سر خود و تجویز سر خود استفاده این دارو برای نوزاد خود و دیگران جدا خودداری کنید, زیرا بیماری های مشابهی با علایم یکسان وجود دارند که با استفاده داروی اشتباهی نه تنها به درمان آنها کمکی نمی شود بلکه احتمال دارد اثرات سو نیز بر روی آن بگذارد.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

بخش سلامت تبیان

دکتر علیرضا خلیلیان ، فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با بیان این‌که میزان مصرف دارو با توجه به مشکل بیمار، توسط پزشک تعیین می‌شود، افزود: مصرف قرص رانیتیدین نیز با تجویز پزشک در نهایت تا شش ماه مجاز است و در صورت نیاز به مصرف بیش از آن باید کنترل شده باشد، در غیر این صورت می‌تواند عوارضی را برجای بگذارد.

وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه و بیش از اندازه  این دارو مانع جذب «کلسیم»، «منیزیم»، «اسید فولیک»، «ویتامین B۱۲ »، «ویتامین D» خواهد شد. بنابراین قرص رانیتیدین را تنها در مواقع مورد لزوم که پزشک به بیمار توصیه می‌کند، باید مصرف کرد.

مصرف هر داروی ضداسید مانند رانیتیدین و امپرازول باید کنترل شود و در صورت لزوم به مصرف طولانی مدت پزشک موظف است در صدد جبران عوارض ناشی از مصرف آن برآید و دستورات لازم را به بیمار بدهد

به گفته این فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی کمبود ویتامین B۱۲ که ناشی از مصرف بیش از حد قرص رانیتیدین است، بعد از حدود پنج سال مشخص خواهد شد. همچنین دو عارضه مهم دیگر مصرف رانیتیدین یعنی اختلالات کبدی و کلیوی ناشی از مصرف این دارو در درازمدت خواهد بود.

عوارض مصرف زیاد شربت رانیتیدین

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مصرف هر داروی ضداسید مانند قرص رانیتیدین و امپرازول و دیگر داروهای نظیر آن باید کنترل شود و در صورت لزوم به مصرف طولانی مدت،  پزشک موظف است در صدد جبران عوارض ناشی از مصرف آن برآید و دستورات لازم را به بیمار بدهد. بنابراین تاکید می‌شود هیچ دارویی را نباید خودسرانه مصرف کنید.

منبع: سلامت آنلاین


 

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

رانیتیدین نوعی آنتی هیستامین نوع 2  است . هیستامین نوع 2 باعث تحریک ترشح اسید معده میشود .  رانیتیدین با سرکوب هیستامین نوع دو باعث کاهش ترشح اسید معده شده و  در درمان زخم معده و روده استفاده می شود . رانیتیدین همچنین برای درمان ریفلاکس معده مورد استفاده رار میگیرد .

توجه : مصرف رانیتیدین می تواند خطر ابتلابه بیماری ذات الریه و سینه پهلو (پنومونی) را افزایش دهد . در صورتی که در دوره مصرف رانیتیدین علائمی شامل : سرفه های شدید و مداوم همراه با خلط سبز و یا زرد ، مشاهده کردید ، به پزشک اطلاع دهید . در صورتی که به رانیتیدین آلرژی دارید نباید از این دارو استفاده کنید . علائم آلرژی به رانیتیدین می تواند شامل : آبریزش بینی ، خشک شدن گلو و زبان ، تورم زبان و لب ، سرفه ، خارش پوست و باشد .

در صورتی که هرگونه بیماری کلیوی و یا اختلال کبدی دارید و یا دچار بیماری پورفیری هستید ، قبل از مصرف رانیتیدین با پزشک مشورت کنید .

عوارض مصرف زیاد شربت رانیتیدین

در زمان مصرف رانیتیدین هیچگاه از الکل استفاده نکنید . در صورتی که بعد از 6 هفته از مصرف رانیتیدین ، علائمی از بهبودی ندارید به دکتر خود اطلاع دهید .

رانیتیدین در گروه B  قرار دارد . ولی در هر صورت توصیه می شود قبل از مصرف رانیتیدین دردوران بارداری حتما با پزشک مشورت کنید .

رانیتیدین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود . در صورت نیاز به مصرف رانیتیدین در دوران شیردهی ، حتما با پزشک مشورت نمایید .

توجه : قرص رانیتیدین  ممکن است حاوی فنیل آلانین باشد . در صورتی دچار بیماری فنیل کتونوری هستید قبل از مصرف رانیتیدین با پزشک تماس بگیرید .

رانیتیدین بر روی آزمایشات تشخیصی تاثیر میگذارد و باید قبل از هرگونه آزمایش ، مصرف رانیتیدین را به پزشک اطلاع دهید .

در صورتی که یک دوز از داروی خود را فراموش کردید ، به محض یاداوری ، داروی خود را مصرف کنید . در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک می شوید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به اشتباه ویا به قصد خودکشی با قرص رانیتیدین مقدار زیادی دارو مصرف کرده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید .

این دارو مانند تمام داروهای دیگر ، میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است هیچ کدام از این عوارض را تجربه نکنید و یا چند عارضه به صورت هم زمان در شما مشاهده شود .

در صورتی که با مصرف رانیتیدین هرگونه علائم آلرژی و حساسیت مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعته کنید  . علائمی مانند : خارش و قرمز شدن چشم ها ، آبریزش بینی ، خشک شدن دهان و گلو ، تورم زبان و لب ، تنگی نفس و سرفه

در صورتی که تریازولام  مصرف می کنید ، قبل از تجویز رانیتیدین به پزشک خود اطلاع دهید .

مقدار ۱۵۰ میلی گرم قرص رانیتیدین  ۲ بار در روز (صبح و شب) یا ۳۰۰ میلی گرم قرص رانیتیدین موقع خواب برای مدت ۸–۴ هفته مصرف می‌شود. در درمان نشانگان زولینگر-الیسون ۱۵۰ میلی گرم ۳ بار در روز تا حداکثر g/day6 در مقادیر منقسم مصرف می‌شود.

تزریقی
برای کاهش اسید معده قبل از اعمال جراحی یا زایمان مقدار ۱۵۰–۵۰ میلی گرم ۲–۵/۰ ساعت قبل از القای بیهوشی به صورت عضلانی یا تزریق آهسته وریدی مصرف می‌شود.

کشیدن سیگار موجب کاهش اثر این دارو می‌شود.
در بیماران سالخورده یا مبتلا به نارسایی کبدی یا کلیوی ممکن است به کاهش مقدار مصرف دارو نیاز باشد.
در صورت کهیر پوستی مصرف کردن رانیتیدین را قطع کنید و پزشک را مطلع کنید.
بیمارانی که به سایمتیدین عدم تحمل نشان می‌دهند، ممکن است این دارو را نیز تحمل نکنند.
در سیروز کبدی و ناراحتی‌های کلیوی متوسط تا شدید خطر بروز عوارض جانبی به خصوص عوارض عصبی دارو وجود دارد.
مصرف این دارو بیش از ۱۲ هفته مداوم توصیه نمی‌شود.
این دارو جزو داروهای گروه B در بارداری است.

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

قرص رانیتیدین در بارداری, رانیتیدین قبل یا بعد غذا, رانیتیدین یا امپرازول,آمپول رانیتیدین,شربت رانیتیدین,میزان مصرف شربت نوزادان,نحوه تزریق آمپول رانیتیدین

مصرف رانیتیدین در سه ماهه اول بارداری, عوارض قرص رانیتیدین, مصرف امپرازول 2 در دوران بارداری, شربت آلومینیوم ام جی در بارداری, مصرف پنتوپرازول در بارداری, دوز مصرف رانیتیدین در بارداری, مصرف فاموتیدین در بارداری, اثرات رانیتیدین روی جنین,

متوکلوپرامید چیست ؟ تداخل – عوارض – موارد

ترازودون – عوارض جانبی ، تداخل و نحوه مصرف trazodone

تعبیر مورچه – تعبیر خواب متفاوت – دیدن مورچه درخانه

ونلافاکسین – عوارض و تداخل دارویی – نحوه مصرف Venlafaxine

ریتالین – عوارض جانبی- تداخل – قرص شب امتحان ritalin

فواید و خواص درمانی رازیانه + جدول ارزش غذایی

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

آیا کسیکه پنتاپرازول مصرف میکند میتواند رانیتیدین مصرف کند البته اولی را صبح ودومی یعنی رانیتیدین را شب موقع خواب مصرف کند.

اره میتونه

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف زیاد شربت رانیتیدین

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *