فواید خوردن خربزه در بارداری

تغذیه سالم در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین اهمیت زیادی دارد. همان طور که می دانید میوه های بسیاری برای دریافت ویتامین توصیه می شوند. خوردن خربزه در بارداری نیز دارای فواید بسیاری است که در ادامه شما را با خواص آن آشنا می کنیم.

مصرف خربزه در بارداری باعث زیبایی جنین شده و در دوران شیردهی نیز حجم شیر مادر را افزایش می دهد اما بهتر است مادران شیرده در مصرف آن زیاده روی نکنند.

خوردن خربزه در بارداری مانند تمام میوه ها برای سلامت مادر و فرزند داخل رحم مفید است. زنان باردار باید بدانند چه نوع میوه ای را به چه اندازه مصرف کنند. چون معمولاً خانم های باردار در این دوران، ولع و اشتیاق زیادی را نسبت به میوه خاصی از خود بروز می دهند. به عنوان مثال افراد زیادی ولع خاصی به خوردن خربزه در بارداری دارند.

فواید خوردن خربزه در بارداری

 

در این مطلب با خواص بسیاری از خربزه و گرمک برای مصرف در دوران بارداری آشنا شدید. همان طور که متوجه شدید خربزه خواص فراوانی برای سلامت جنین و مادر دارد، از این رو در دوران بارداری به شدت توصیه می شود.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– خربزه میوه ای شیرین، لذیذ و گواراست که انواع گوناگونی دارد و بهترین آن خربزه خراسان است. خانواده خربزه علاوه بر خربزه شامل انواع گرمک و طالبی نیز می‌شود که البته این دو نوع کم آب تر از خربزه هستند. علامت خوب آن است که سنگین و نسبتا سفت باشد و قسمت انتهای آن را وقتی کمی فشار دهید مختصری فرو رود.

خوردن خربزه برای زنان باردار بسیار مفید است چون دارای مواد مغذی و ضروری برای بارداری است. بعضی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن که در خربزه است عبارتند از: کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین های A C B1، ضد انعقاد خون و کاروتنوئیدها.

مصرف خربزه می تواند ناراحتی هایی که ممکن است همراه با بارداری باشد را بهبود دهد. حالت تهوع را کاهش داده و کسلی و حالت تهوع صبحگاهی را در سه ماهه اول بارداری کاهش می دهد، و علائم احساس سوزش معده را کاهش داده و از بین می برد.فواید خوردن خربزه در بارداری

دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفتگو با سلامت آنلاین گفت: خربزه به دلیل مزاج گرم و تری که دارد سردی مزاج را رفع می کند اما انواعی از آن که شیرینی کمتری دارند، از اینکه گرم باشند رطوبت‌بخشند و ‌با رطوبتی که به بدن می‌دهند باعث رقیق شدن مایعات بدن می‌شوند و همچنین یه پاکسازی سیستم ادراری از طریق ازدیاد ادرار کمک می‌کنند.

او با توصیه بر این که بهتر است گاهی از قسمت‌های سفید نزدیک به پوست خربزه استفاده شود چون این قسمت‌ها خاصیت جلادهندگی و پاک کنندگی بیشتری دارند، تصریح کرد: خربزه هر چه شیرین تر باشد گرمی و خواص بیشتری دارد که البته افراط در مصرف آن بخصوص برای گرم مزاجان می تواند عوارضی ایجاد کند.

به گفته میرغضنفری، خربزه نارس (کالک) مخصوصا انواع بزرگتر و سفت تر آن به دلیل مشکلات هضم با مزاج بشر ناسازگار است و سبب نفخ و مولد درد شکم می‌شود. همچنین خربزه را نباید ناشتا یا بلافاصله پس از صرف غذا خورد و بهترین زمان مصرف خربزه از طب سنتی، بین وعده‌هاست.

او افزود: خربزه بخصوص در افرادی ‌که مزاج گرم و خشک دارند تا حدودی تولید صفرا می کند و کسانی که دچار التهاب در مخاط دهان (آفت) یا روده (کولیت) هستند باید موقتا از مصرف خربزه اجتناب کنند.

همچنین برخی افراد که با مصرف خربزه دچار سوزش دهان یا حلق و حنجره می‌شوند می توانند همزمان با آن سکنجبین ملس یا سرکه یا قدری از خنکی ها مصرف کنند تا این عارضه رخ ندهد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، مصلح خربزه برای سردمزاجان، گلاب و  در گرم مزاجان، غرغره کردن سرکه رقیق شده است.

 

منابع:

همشهری آنلاین،تبیان،هفت گنج

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

فواید خوردن خربزه در بارداری

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوردن خربزه برای زنان باردار بسیار مفید است چون دارای مواد مغذی و ضروری برای بارداری است.

 

مصرف خربزه می تواند ناراحتی هایی که ممکن است همراه با بارداری باشد را بهبود دهد.

 

 

فواید خوردن خربزه در بارداری

به گفته میرغضنفری، خربزه نارس (کالک) مخصوصا انواع بزرگتر و سفت تر آن به دلیل مشکلات هضم با مزاج بشر ناسازگار است و سبب نفخ و مولد درد شکم می‌شود. همچنین خربزه را نباید ناشتا یا بلافاصله پس از صرف غذا خورد و بهترین زمان مصرف خربزه از طب سنتی، بین وعده‌هاست.

 

خوردن همه میوه ها در دوران بارداری، برای سلامت خود مادر و فرزند داخل رحم او بسیار مفید است. اما، نکته بسیار مهم این است که زنان حامله باید بدانند که چه نوع میوه ای را و به چه اندازه ای در طی دوران بارداری خود مصرف کنند، چون بسیاری از زنان در دوران بارداری خود، ولع زیادی برای مصرف میوه خاص از خود نشان می دهند. مثلا، آمارها نشان می دهد که اکثر زنان باردار ولع زیادی به مصرف گرمک در دوران بارداری خود دارند! اگر شما هم یکی از این افراد هستید، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید، چون با دانستند اطلاعات کافی در ابن مورد، می توانید با خیال راحت این میوه را مصرف کرده و از دوران بارداری خود لذت ببرید.

• رهایی زنان حامله از مشکل سوزش سر دل با خوردن گرمک در دوران بارداری.
• از بین رفتن احساس تهوع و ویار صبحگاهی با خوردن گرمک در دوران بارداری.
• به دلیل این که میوه گرمک دارای آب زیادی است، پس مصرف آن می تواند بدن زن باردار را هیدراته نگه دارد.
• نکته مهم دیگر، فیبر بالای موجود در میوه گرمک است. به همین دلیل، مصرف این میوه در دوران بارداری با مشکل یبوست و سوء هاضمه در زنان حامله مبارزه خواهد کرد.
• مشکل فشار خون در زنان حامله، به خصوص در شرایطی که نوسان زیادی دارد، با خوردن گرمک در دوران بارداری تنظیم خواهد شد.
• در نهایت، یادتان باشد که مصرف این میوه عفونت های جزئی موجود در بدن زنان باردار مانند تب و سرما خوردگی را از بین می برد.

 

به دلیل این که میوه گرمک دارای مواد مغذی حیاتی بسیاری است، مصرف آن می تواند تمام نیازهای جنین داخل رحم مادر باردار را برآورده می کند. پس، بهتر است مقدار مناسبی از این میوه در رژیم غذایی هفتگی زنان باردار وجود داشته باشد.

وجود مقداری کلسیم در میوه گرمک کمک می کند تا ساختار استخوا ن ها و دندان های جنین داخل رحم مادر محکم شود. در واقع، مصرف کلسیم در دوران بارداری برای خود مادر و فرزند داخل رحم او بسیار مهم بوده و سلامت هر دو نفر آن ها را تضمین می کند.

مصرف فسفر در دوران بارداری برای انقباض عضلات بدن در طول انجام روند زایمان طبیعی بسیار مفید است. همچنین، مصرف این عنصر از لخته شدن خون در بدن مادران باردار جلوگیری کرده و عملکرد کلیه، هدایت عصبی، ترمیم بافت ها و عملکرد قلب این افراد را بهبود می بخشد.

آهن موجود در میوه گرمک به زنان حامله کمک می کند تا هموگلوبین خون را در میزان مناسبی حفظ کنند. همچنین، خوردن گرمک در دوران بارداری کمک می کند تا تولید سلول های قرمز خون افزایش یافته و از بروز کم خونی در بدن زنان حامله جلوگیری شود.

ویتامین C موجود در میوه گرمک به بدن زنان حامله کمک می کند تا با انواع عفونت های جزئی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند.

حتما می دانید که وجود ویتامین A کافی در بدن زنان باردار، برای رشد جنین داخل رحم آن ها، توسعه عملکرد شناختی او و دفع هر گونه نقص هنگام تولد بسیار ضروری است.

تیامین و یا ویتامین B1 جزء فعالی از سری ویتامین های ب ۱۲ است، که مصرف آن روند شکل گیری سالم سیستم عصبی مرکزی جنین را بهبود بخشیده و به او در مبارزه با مسائل مختلف قبل از تولد کمک می کند.

وجود ضد انعقادها در میوه گرمک به عنوان رقیق کننده خون زنان باردار عمل کرده و از لخته خون در بدن این افراد در طی کل دوران بارداری جلوگیری می کند.

کاروتنوئیدهای موجود در میوه گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین داخل رحم او شده و در مبارزه با شرایط تهدیدکننده زندگی مانند سرطان به آن ها کمک خواهد کرد. همچنین، فراموش نکنید که میزان کاروتنوئید موجود میوه ها و سبزیجات بسیار بالا است. میوه گرمک هم دارای بتاکاروتن و لیکوپن، دو نوع کاروتنوئید بسیار ضروری برای بدن انسان، به ویزه زنان باردار است.
با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، خوردن گرمک در دوران بارداری می تواند سلامت مادر و جنین داخل رحم او را تضمین کند. این میوه را می توان به شکل خرد شده، سالاد، پودینگ ها و کوکتل های شیری مصرف کرد، که بسیار هم لذت بخش است. البته، دستورالعمل های جالب خانگی زیادی وجود دارد که اضافه کردن میوه گرمک را به رژیم غذایی زنان باردار را مهیا می کند.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


48 + 53


تلفن شرکت لیزینگ رایان سایپا

مشتري محترم، به علت دستورالعمل جديد بانك مركزي، كليه وجوه حداقل تا 24ساعات آينده كارسازي خواهد شد لذا جهت جلوگيري از محاسبه جريمه ديركرد، شايسته است يك روز زودتر، نسبت به پرداخت قسط خود اقدام فرماييد همچنبن جهت مشاهده صورت وضعيت حساب خود و پرداخت الكترونيكي اقساط از طريق لينك زير وارد “سامانه مشاهده و پرداخت اينترنتي اقساط شويد.

راه اندازی تلفن گویا در خصوص امورحقوقی، وکلا و اقساط معوق

فواید خوردن خربزه در بارداری

     كاربري : کد ملی                رمز عبور: شماره شناسه   

 پس از ورود به صفحه اصلی ، تعداد پرونده های خود را در سامانه مشاهده می کنید ، پرونده مورد نظر خود را انتخاب کرده و برروی آن کلیک کنید ، از منو های مربوطه برای استفاده از خدمات : مشاهده لیست پرونده های مشتری . اطلاعات شخصی ،اطلاعات اقساط . اطلاعات قرارداد مشتری . اطلاعات خودرو . تسویه حساب و واریز اقساط مشتری به شکل آنلاین.  درخواست الکترونیکی. نوع پرونده و تعداد پرونده مشتری . آخرین وضعیت پرونده مشتری . مبلغ وام و مانده بدهی مشتری . اطلاع رسانی و مشاهده فرم های مربوطه و .  بهره مند شوید  .

ادرس اداره سهام شركت ليزينگ رايان سايپا : تهران – خ وحید دستگردی ( ظفر) – بین مصدق( نفت ) و شمس تبریزی – پ 162 – طبقه اول – تلفن : 2664522 – فاکس :  – 2664523 -پاسخگویی فقط در ارتباط با امور سهام خواهد بود

آدرس: تهران، خيابان ميرداماد، بين خيابان شمس تبريزي و  مصدق (نفت شمالي )، پلاك 29، ساختمان رايان سايپا

تلفن  واحد حراست و بازرسی جهت رسیدگی به شکایات : 212353413

 آدرس اداره سهام : آدرس اداره سهام شركت ليزينگ رايان سايپا : تهران – خیابان وحید دستگردی ( ظفر) – بین خیابان نفت و شمس تبریزی –  پلاک 162 – طبقه اول – تلفن :  تلفن : 2664522 – فاکس :   2664523 –  پاسخگویی  تلفن فقط در ارتباط با امور سهام  خواهد بود

مشتري محترم، به علت دستورالعمل جديد بانك مركزي، كليه وجوه حداقل تا 24ساعات آينده كارسازي خواهد شد لذا جهت جلوگيري از محاسبه جريمه ديركرد، شايسته است يك روز زودتر، نسبت به پرداخت قسط خود اقدام فرماييد همچنبن جهت مشاهده صورت وضعيت حساب خود و پرداخت الكترونيكي اقساط از طريق لينك زير وارد “سامانه مشاهده و پرداخت اينترنتي اقساط شويد.

راه اندازی تلفن گویا در خصوص امورحقوقی، وکلا و اقساط معوق

     كاربري : کد ملی                رمز عبور: شماره شناسه   

 پس از ورود به صفحه اصلی ، تعداد پرونده های خود را در سامانه مشاهده می کنید ، پرونده مورد نظر خود را انتخاب کرده و برروی آن کلیک کنید ، از منو های مربوطه برای استفاده از خدمات : مشاهده لیست پرونده های مشتری . اطلاعات شخصی ،اطلاعات اقساط . اطلاعات قرارداد مشتری . اطلاعات خودرو . تسویه حساب و واریز اقساط مشتری به شکل آنلاین.  درخواست الکترونیکی. نوع پرونده و تعداد پرونده مشتری . آخرین وضعیت پرونده مشتری . مبلغ وام و مانده بدهی مشتری . اطلاع رسانی و مشاهده فرم های مربوطه و .  بهره مند شوید  .

ادرس اداره سهام شركت ليزينگ رايان سايپا : تهران – خ وحید دستگردی ( ظفر) – بین مصدق( نفت ) و شمس تبریزی – پ 162 – طبقه اول – تلفن : 2664522 – فاکس :  – 2664523 -پاسخگویی فقط در ارتباط با امور سهام خواهد بود

فواید خوردن خربزه در بارداری

شركت رايان سايپا در اسفند ماه 1376 به ثبت رسيد . واژه رايان بر گرفتــــه از راي به معني دانايي و خرد است . گروه رايان سايپا در زمينه ليزينگ خودرو ، خدمات بيمه اي

كاربر گرامي اين قسمت جهت ارتباط هر چه بهتر شما با گروه خودروسازي سايپا ايجاد شده است. ارائه پيشنهادات و انتقادات، مسلماً ما را به سمت پيشرفت و خدمت رساني هر چه بهتر هدايت مي نمايد.

چنانچه درخصوص فروش و خدمات پس از فروش پيگيري خاص و يا ابهامي وجود دارد لطفاً از طريق سامانه ارتباط با مشتريان كه در قسمت فوقاني صفحه قرار داده شده است با ما ارتباط برقرار نماييد.

جهت دريافت آخرين اخبار شرايط فروش و ليست قيمت محصولات گروه خودروسازي سايپا بر روي دكمه عضويت كليك نماييد عضويت در خبره

تمامي حقوق مادي ومعنوي سايت متعلق به گروه خودروسازي سايپا مي باشد. © 1397

تلفن شرکت لیزینگ رایان سایپا

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

کوکا : خربزه (به انگلیسی persian melon)میوه ای شیرین و آبدار است که طبیعتی گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین های A ،D و C و قند های طبیعی است که فورا جذب خون شده و نیرو و فعالیت سلول ها را افزایش داده و خستگی را برطرف می سازد.

خوردن خربزه به هضم غذا کمک کرده و سبب افزایش ادرار می شود.

ﺧﺮﺑﺰه ﮐﺎل ﺣﺎوی ﻣﺰه ﺗﺮﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻼف ﺧﺮﺑﺰه رﺳﯿﺪه و ﺷﯿﺮﯾﻦ، ﺗﺮس را در اﻧﺴﺎن ﻣﯽ اﻓﺰاﯾﺪ و ﺷﺠﺎﻋﺖ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد، ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

مصرف خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد، همچنین مصرف خربزه در دوران شیردهی، باعث افزایش حجم شیر مادر می شود.

خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد و در کودکان باعث تقویت هوش می شود. در میان مواد قندی و معدنی خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن می شود.فواید خوردن خربزه در بارداری

مقاله مرتبط : خواص هلو انجیری در بارداری

خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.

همچنین دم کرده ی پوست خشک شده ی خربزه سنگ مثانه را دفع می کند.

به دلیل آن که گوشت خربزه یک ماده ضد تورم به شمار می‌‌رود لذا به شکل ضماد روی سوختگی‌ های سطحی پوست بدن استفاده می‌شود.

بدین منظو گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد کرد.

برای درمان کک و مک و لک های صورت، گوشت خربزه را له کنید و روی صورت بمالید.

وجود ویتامین C موجود در خربزه، موجب طراوت و شادابی و روشن شدن رنگ پوست می گردد.

مقاله مرتبط : خواص بادام زمینی برای پوست و مو

خربزه منبعی غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند، این ویتامین در داشتن موهای سالم و رشد عادی آن بسیار حیاتی است. از طرفی کمبود ویتامین B موجب ریختن موها می شود و خربزه حاوی این ویتامین بوده و جلوی ریزش مو را می گیرد.

خربزه ها مانند میوه ها برای کم کردن وزن ایده آل می باشد. خربزه حاوی کمی سدیم و کالری بوده، چربی و کلسترول ندارد و محتویات آب آن شما را مدتی طولانی تر سیر نگه می دارد.

خربزه چون دارای قند است بسیار چاق‌ کننده بوده و از این رو افراد دارای اضافه وزن در مصرف آن احتیاط کنند.

خربزه دارای ویتامین A است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد.

مقاله مرتبط : خواص قهوه سبز برای لاغری

خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.

‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از عفونت چشم ‌از جمله فواید مصرف خربزه است.

خربزه دفع کننده حرارت کبد بوده و نارسایی‌ کبد را درمان می کند همچنین خربزه‌ درجه‌ قلیایی‌ خون‌ و سلول‌ های‌ بدن‌ را بالابرده‌ و سموم‌ آن‌ را خنثی‌ و دفع‌ می‌کند.

‫ تخم خربزه طبیعت گرم داشته و دارای چربی، پروتئین، آهن و ویتامین E است و مانند تخم کدو ادرارآور، پاک‌کننده کلیه، مثانه و کبد، مسکن سوزش مجاری ادرار و ملین بوده و برای تب‌های شدید مفید است.

مغز تخم خربزه ی بو داده دارای خاصیت ادرار آور، نرم کننده و افزایش دهنده میل جنسی است. تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب های شدید مفید است.

مقاله مرتبط : خواص تخمه هندوانه

پودر پوست خربزه (خربزه ارگانیک و فاقد سموم شیمیایی !) ضد سرطان، ادرار آور، بازکننده گرفتگی های کبد و ضد انگل می باشد، خوردن 8 گرم دم کرده پوست خشک شده خربزه، سنگ مثانه را دفع می کند.

‫مصرف خربزه ﻗﺒﻞ از ﻏﺬا اﺳﻬﺎل و ورم رود را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻣﯽ آورد.

– خوردن خربزه کال در کسانی که معده ای ضعیف دارند ممکن است تولید اسهال کند و خلط را افزایش دهد.

– قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و فروکتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

– این میوه برای سینه درد و سرماخوردگی بسیار مضر است و باعث تب های صفراوی می شود.

‫- زﯾﺎده روی در ﺧﻮردن ﺧﺮﺑﺰه، ﺳﺒﺐ ﻧﻔﺦ و اﯾﺠﺎد درد در ﻣﻌﺪه و روده ﻣﯽ ﺷﻮد.

نکته : از خوردن خربزه با انبه و خوردن آب سرد پس از خربزه اجتناب کنید. خوردن خربزه به همراه عسل خطرناک و مرگ آور است.

کالری : 31

فیبر : 1 گرم

ویتامین سی : 37 میلی‌گرم

کلسیم : 12 میلی‌گرم

پتاسیم : 238 میلی‌گرم

کربوهیدرات : 8 گرم

خربزه تلخ منبع عالی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی است و برای پیشگیری و درمان بیماری‌ های مختلف مانند ایدز، التهاب، سرطان، تومور و دیابت مفید می باشد.

خربزه تلخ می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاهش سطح قند خون برای بیماری دیابت باشد، محققین اعلام داشتند این گیاه بر هر دو نوع دیابت نوع 1 و 2 تأثیر مثبت دارد.فواید خوردن خربزه در بارداری

علامت خربزه خوب آن است که سنگین و نسبتا سفت باشد و قسمت انتهای آن را چون کمی فشار دهید مختصری فرو رود.

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *