فواید خوردن ابجو

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

آبجو ( Beer) پرمصرف‌ترینو احتمالاً قدیمی‌ترین نوشیدنی الکلی و پس از آب و چای محبوب‌ترین نوشیدنی جهان است. آبجو حاصل تخمیر نشاسته و اساساً انواع دانه غلات است، هرچند دانه جو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی از دانه‌های برنج، ذرت و گندم نیز استفاده می‌شود.

طعم تلخی آبجو به خاطر رازک است که یک نگهدارنده طبیعی نیز می‌باشد، اگرچه آبجو در برخی موارد طعم‌های دیگری چون سبزیجات و میوه‌ها را نیز شامل می‌شود. در برخی از قدیمیترین نوشته‌های شناخته شده می‌توان اشاراتی به تولید و توزیع آبجو یافت، در قانون حمورابی اشاره ویژه‌ای به قوانین سرو آبجو وجود دارد.

فواید خوردن ابجو

آبجو یا ماء الشعیر نوشیدنی پر طرفدار که بسیاری افراد بخصوص آقایان از خوردن آن لذت میبرند .قبل از آنکه در مورد خواص این نوشیدنی صحبت کنیم باید بگوییم که خواصی که ذکر میشود در مورد آبجو بدون الکل است چرا که در ماء الشعیرهایی که دارای ترکیبات الکلی هستند میتواند به سلامتی ضربه های جبران ناپذیری بزند که هر کسی با شنیدنش مطمئنا دست از خوردن آبجو الکل داربرخواهد داشت .

این آبجو به دلیل داشتن الکل یک حلال برای چربیها و بخصوص غشاء سلولی عصبی بدن است که با نوشیدن مداوم آن باعث بروز بیماریهایی از جمله لرزش دستها ، خستگی بی علت ، انقباض مغز در سنین بالا و ایجاد آلزایمر شدید وهمچنین بیماریهای کبدی و ایجاد کبد چرب می باشد .اما آبجو بدون الکل به دلیل وجود مخمر جو در آن که طعمی تلخ نیز به آن میبخشد دارای انواع ویتامین های ب میباشد که برای سلامتی بسیار مفید و لازم است .

اشکال دارویی آبجو

مخمر آبجو به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.

دوز مجاز مصرفی

معمولاً دوز مصرفی روزانه ی آن 2-1 قاشق غذاخوری (به شکل محلول) و از 8- 2 قرص متغیر می ‌باشد. با اینکه مصرف دوز بالای این مکمل عوارض خطرناکی در بر ندارد، اما بهتر است از مصرف بیش از اندازه ی آن خودداری شود.

درحالی که انواع مختلفی از آبجو در جهان وجود دارد، اصول ابتدایی ساخت آبجو در ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف یکسان است.در مناطقی از اروپا مانند آلمان، بلژیک، بریتانیای کبیر، ایرلند، لهستان، جمهوری چک، هلند و اتریش، انواع مختلفی از آبجو به صورت محلی تهیه می‌گردد. در نقاط دیگر جهان نظیر آمریکا، کانادا و استرالیا آبجو با اقتباس از سبک اروپایی تولید می‌شود.

آبجو دارای شانزده نوع اسیدهای آمینه ؛ کروم، فسفر و سلنیوم می ‌باشد. روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز و پتاسیم میباشد که همگی برای سلامتی بدن از لازمه ها هستند .طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که آب جو بدون الکل مصرف میکرده اند نتایج قابل ملاحضه ای به دست آمده و نشان میدهد که افرادی که آبجو مصرف میکنند .

بدنشان در برابر بیماریهای مختلف مقاومت بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نکرده اند دارد که از جمله آن بیماریها سکته قلبی ، لخته شدن خون در قسمت های مختلف بدن ، فشار خون ، بیماری دیابت و بالا رفتن قند خون ، پوکی استخوان ، استرس و اضطراب ، اسهال ، سنگ کلیه و مثانه ، سرطان ، سرماخوردگی ، بیماریهای گوارشی میباشد.

شانس سکته قلبی در کسانی که آبجو می نوشند بین 4 تا 6 درصد کمتر از کسانی است که لب به آبجو نمی زنند. نوشیدن نیم لیتر آبجو در روز میانگین این تحقیق می باشد.

مواد سازنده آبجو از شما در مقابل لخته شدن خون محافظت می کنند.

نتیجه آخرین تحقیقات محققین هلندی و دانشگاه هاوارد ثابت می کند که نوشیدن مقدار کم آبجو فشار خون شما را تحت کنترل نگاه می دارد.

نوشیدن آبجو می تواند از دیابت جلوگیری کند. آبجو خورها بندرت دچار مرض قند می شوند

آبجو می تواند حافظه را تقویت کند، کسانی که آبجو می نوشند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند

آبجو تاثیر مثبت در استحکام استخوان ها داشته و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

کسی که یک تا دو گیلاس آبجو در روز می نوشد، عمر طولانی تری خواهد داشت.

اسید و میکروب های آبجو مانع از فعالیت میکروب های بوجود آورنده دل پیجه و اسهال می شوند.

محققین دانشگاه مونترال تائید کرده اند که چند گیلاس آبجو در روز فشار ناشی از کار و مشکلات روزانه را سبک می کند. کسانی که آبجو نمی نوشند بسیار دچار استرس هستند.

محققین فنلاندی مدعی هستند که منیزیم آبجو شانس ابتلا به سنک کلیه را تا 4 درصد کاهش می دهد.

یک گیلاس آبجو در شب می تواند به جای قرض خواب آور عمل نماید.

در آبجو عناصری وجود دارند که می توانند در رشد تومورهای سرطانی مانع ایجاد کنند.

بعضی از ویتامین های آبجو از پوست محافظت کرده و برای سلامت آن مفید می باشند. آبجو پوست شما را شفاف و قابل انعطاف تر می کند.

کسانی که آبجو گرم می نوشند دیرتر سرما می خورند. نوشیدن آبجوی گرم به جریان خون و نحوه تنفس کمک می کند..

فواید خوردن ابجو

کمبود(Folic Acid) می تواند باعث زایمان زودرس و نارسایی های جنینی بشود. یک لیتر آبجو از حد نیاز بدن به آن مواد را تامین می کند. “نوشیدن آبجوی بدون الکل در این مورد توصیه می شود”.

گازکربنیک و الکل آبجو باعث تحریک اشتها می شوند.

مصرف یک لیتر و نیم آبجو در هفته سدی در مقابل باکتری هایی است که باعث ترش کردن معده می شوند.

مواد آبجو کمک می کنند که تشنگی شما بهتر و سریعتر از نوشیدن آب رفع شود.

تحقیقات نشان می دهد، مردمی که یا اعتدال آبجو می نوشند، به نسبت کسانی که نمی نوشند کمتر دچار اضافه وزن می شوند. یک گیلاس آبجو کالری کمتری هم به نسبت یک گیلاس آب میوه دارد.

مواد معدنی و ویتامین های آبجو از مو محافطت کرده و در زیبایی آن تاثیر می گذارند.

اما نهایتا باید بگوییم همیشه در خوردن حتی بهترین خوراکیها که سرشار از بهترین ویتامین ها و پروتئین ها نیز هستند باز هم باید تعادل رعایت شود و اغراق کردن در آن جایز نیست چرا که هر خوراکی میتواند علیرغم فواید خوب و بسیارش در مصرف مداوم و بیش از حد مشکلاتی را به بار بیاورد که آبجو نیز ازآن مستثنی نیست

و خوردن مداوم آن بخصوص مورد الکل دارش برای مردان میتواند به دلیل داشتن هورمون زنانه آنها را به سمت صفات زنانه بکشاند و ضعف شدید در نیروی جنسی آنها به وجود بیاورد که در مقابل آن میتواند برای خانم ها و در تقویت نیروی جنسیشان بسیار خوب و مفید بوده باشد .

نکته:

از مصرف مخمر نان یا مخمر آبجوی فعال خودداری کنید، چرا که مخمر فعال برخلاف مخمر غیر فعال، ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی را از بدن دفع کرده و نفخ ‌آور نیز می ‌باشد.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

آب جو یک نوشیدنی بدون الکل است که فرایند تخمیر را نمی گذراند و فواید زیادی برای بدن و سلامت دارد. در این جا به مهم ترین خواص آب جو اشاره می شود

در مواجهه با آب جو، برخی افراد ممکن است آن را با نوشیدنی مالت ارتباط دهند. اما آب جو فرآیند تخمیر را پشت سر نمی گذارد، از این رو فاقد الکل است و این تفاوت اصلی بین آنها محسوب می شود. دیر زمانی است که این نوشیدنی در فرهنگ های مختلف استفاده می شود.به گزارش اکتیو بیت، آب جو می تواند به صورت صاف کرده و صاف نکرده باشد که نمونه های صاف نشده سرشار از کالری، اما با محتوای چربی کم هستند. نسخه صاف شده دارای کالری و محتوای فیبر کمتر است. در ادامه با برخی از فواید مصرف آب جو آشنا می شویم.

اگر می خواهید بدانید : آشنایی با خواص جو

آب جو می تواند به واقع در پاکسازی بدن از طریق دستگاه ادراری مفید واقع شود. گروهی از قندها به بتا-گلوکان ها  B-Glucan که در دیواره های سلولی جو وجود دارند، عامل کلیدی در این زمینه هستند. بر همین اساس، آب جو به پاکسازی سیستم درونی بدن انسان کمک می کند. همچنین، این نوشیدنی می تواند به عملکرد درست کلیه ها کمک کند که اندام هایی کلیدی در پاکسازی بدن هستند.

شواهد علمی قطعی و محکم درباره این که آب جو بهتر از چای های سالم و طبیعی دیگر به درمان عفونت دستگاه ادراری کمک می کند، وجود ندارند. با این وجود، جو دارای فواید سلامت بسیاری است و گزینه ای بی خطر، ارزان و سالم برای کمک به پاکسازی دستگاه ادراری که اندکی تحریک شده محسوب می شود. اگر با عفونتی دردناک و شدید مواجه هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک است.

فواید خوردن ابجو

آب جو می تواند به حفظ سلامت و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک کند. محتوای فیبر محلول و حلول موجود در این نوشیدنی و همچنین ماهیت قلیایی آن عوامل موثر در این زمینه هستند.اگر با مشکلات گوارشی مانند یبوست، هموروئید، یا گاستریت مواجه هستید، امتحان کردن آب جو شاید مفید باشد.اگر به اسهال مبتلا هستید، مصرف آب جو می تواند به احیای مایعات و الکترولیت های بدن کمک کند.

در شرایطی که آب جو می تواند به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند، یکی دیگر از فواید آن کمک به کاهش وزن است. آب جو احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در شما ایجاد می کند، زیرا روند گوارش آن آهسته‌تر است. همچنین، آب جو از کالری زیاد و چربی کم برخوردار است. این عوامل نوشیدن آب جو را به راهبردی موثر برای رفع گرسنگی و پیشگیری از پرخوری تبدیل می کنند.

نوشیدن آب جو یا چای جو می تواند بر سطوح کلسترول تاثیر مثبتی داشته باشد. به نظر می رسد مواد شیمیایی موجود در جو به توکول ها به سرکوب کلسترول بد (LDL) کمک می کنند. همچنین، بتا فیبر موجود در جو می تواند برای بهبود شرایط بیماری قلبی و کلسترول مفید باشد.

بدانید : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

نوشیدن آب جو ممکن است به پیشگیری از بیماری به واسطه تقویت سیستم ایمنی کمک کند. محتوای بالای ویتامین C آب جو عامل کلیدی در این زمینه محسوب می شود. این ماده مغذی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش می دهد. همچنین، جو حاوی آهن است که می تواند به پیشگیری از کم خونی کمک کند.

آب جو می تواند به درمان سنگ های کلیه کمک کند که به مشکلی شایع در دنیای امروز تبدیل شده است. افزایش فشار مثانه ای برای تخلیه راحت‌تر و همچنین کمک به تنظیم تعادل pH برای پیشگیری از شکل گیری سنگ های کلیه از جمله عواملی هستند که در این زمینه موثر هستند. همچنین، جو دارای ویتامین B6 کافی برای تجزیه توده های اگزالات کلسیم تشکیل شده در کلیه ها است.سنگ های کلیه اساسا ترکیبات کلسیمی هستند که تجزیه نشده اند.

بدانید : هر آنچه باید در مورد سنگ کلیه بدانید

نوشیدن آب جو برای حفظ سطوح ویتامین ها و مواد مغذی ضروری در بدن انتخابی خوب است. آب جو سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله فیبرهای غذایی است. همچنین، این نوشیدنی حاوی کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، و ویتامین های C و B6 است. تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت کلی بدن انسان ضروری هستند.

مصرف منظم آب جو برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند ایده خوبی باشد. این نوشیدنی دارای تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله فیبر محلول بتا-گلوکان است که آهنگ جذب گلوکز را کند می سازد. این نوشیدنی می تواند در کاهش سطوح گلوکز و انسولین در افراد مبتلا به مقاومت به انسولین نقش داشته باشد. کاهش وزن نیز برای کنترل دیابت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد آب جو می تواند به این کار کمک کند.

پیش‌تر به این نکته اشاره شد که مصرف منظم آب جو می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، اما مشخص شده این شرایط می تواند فوایدی فراتر از عدم ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا داشته باشد و به مبارزه با سرطان نیز کمک کند.آب جو به واسطه محافظت از روده بزرگ و همچنین محتوای اسید فولیک که به نظر می رسد می تواند ار رشد تومورها جلوگیری کند، ممکن است مبارزی قوی در برابر سرطان باشد. نتایج یک پژوهش نشان داده است که مصرف آب جو می تواند از تکثیر سلول های سرطان روده بزرگ به لطف خواص آنتی اکسیدانی جو جلوگیری کند.

بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ + منابع آنتی اکسیدان

در شرایطی که کاهش کلسترول نکته مثبتی برای قلب محسوب می شود، آب جو می تواند از شرایطی به آترواسکلروز Atherosclerosis تصلب شرایین نیز پیشگیری کند. آترواسکلروز خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.نیاسین یکی از اعضای خانواده ویتامین B به لطف اثرات ضد التهابی و تغییر دهنده لیپید در این زمینه نقش دارد. آب جو می تواند به کاهش فشار خون نیز کمک کند که این ویژگی نیز به کاهش فشار روی قلب و خطر سکته مغزی کمک می کند.

به لطف سلنیوم موجود در آب جو، این نوشیدنی می تواند به بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کند و از شل شدن آن جلوگیری کند.آنتی اکسیدان های موجود در آب جو نیز به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که می تواند برای پوست مضر باشد، کمک می کنند. همچنین، سطوح کافی سلنیوم به کاهش خطر سرطان های پوست، روده بزرگ، پروستات، معده و پستان کمک می کند.

اگر می خواهید بدانید : مقابله با آرتروز با صبحانه سرشار از فیبر و جو دوسر

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : asriran.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

زمانی كه خانمی احساس می كند همسرش خودارضایی دارد، اول باید از این ماجرا مطمئن شود. گاهی اوقات خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند كه همسرشان خودارضایی می‌كند

سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است. زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

در اینجا از خودم، عقایدم و از هلند می نویسم

سلامیه سوال دارم که البته مطمئن نیستم شما بتونید بهش جواب بدیدآیا واژه آبجو، آبجوی غیر الکلی با همون ماالشعیر خودمون رو هم شامل میشه، یعنی این خواصی که ذکر کردید منحصر بوجود الکل هست یا اینکه ابجوی غیرالکلی هم برخی این خواص رو میتونه داشته باشهالبته فرنگی جان انتظار ندارم که جواب این سوال رو داشته باشی اما خوب سوال پرسیدن من هم که ضرری نداره، داره؟

من از خوانندگان دائمی بلاگ شما هستم البته از طریق فید وبلاگتاندرباره دو مطلب اخیرتان خیمی همدل نیستمقبلی که کلا درباره مفهوم افتخار بحث دارم اما درباره مورد اخیر جدای از اینکه در هر حال قطعا الکل هم برای خودش هم فوایدی دارد و هم ضررهایی، اما این نکاتی که درباره آبجو گفتید روشن نیست که به تاثیر الکل برمیگردد یا به تاثیر مواد دیگری که در آبجوست بنابراین اگر مساله به خود آبجو برگردد می‌توان با حذف الکل آن از حواشی دیگر اجتناب کرددر واقع این پست شما ضرورتا نمیتواند دفاعی از آبجو همراه با الکل باشد بلکه نهایتا میتواند برای هر آبجویی اعم از اینکه الکلی باشد و یا نباشد مطرح باشد و در این صورت آیا ترجیح ندارد که این مطلب در پستتان منعکس می‌شد؟

پس آبجو خطراتی هم داره که میگید بچه های زیر 18 نبایستی که استفاده کنن!مطلب کامل مطلبیه که همه ی جوانب موضوع مطرح شده رو مورد بررسی قرار بدهمثلا همیشه در کنار فواید یک دارو باید مضراتش هم گفته بشه یا حتی در کنار فواید ماده ی مفیدی مثل ماست و دوغ بایستی گفته بشه که در صورت مصرف بیش از حد با “کمبود آهن” مواجه خواهید شد.(توجه کنید که “به صورت واضح” ضررش هم گفته شد)مرسی از مطلب جالبتون

برای دوستان عزیز حمیدی و جلیل.دوستان عزیز تا اینجایی که من می دانم بسیاری از این خواص فقط در خود آبجو هستند و براحتی نمی توان آنها در در صرف داشتن الکل (و یا نداشتن الکل) خلاصه کرد.(البته بعضی از این خاصیت ها در آبجو بدون الکل هم وجود دارد).در سمینار ژنیتک بودم پرفسوری(که اتفاقا ایرانی بود) در سخن رانی خود از تحقیقی گفت که (بطور خلاصه) اثبات می کند که گوشت قرمز(باربیکیو کردن) فرایندی را درگوشت ایجاد می کند که برای بدن مضر و سمی است. و اینکه عنصری در آبجو وجود دارد که دقیقا پادزهر این سم می باشد و نتیجه گیری این که از قدیم آبجو پای ثابت باربیکیو بوده بی علت نیست و بسیاری از رسوم قدیمی ما معنی در خود دارند که ما بدون دانستن آنها آنها را انجام می دهیم وووودکتری پرسید: آیا این ماده در آبجو بدون الکل هم وجود دارد؟جواب: نه. بدون ارتباط مستقیم با الکل آبجو این ماده فقط در آبجو الکل دار یافت می شود(و نه حتی در دیگر مشروبات الکلی. فقط آبجو) این پادزهر در فرایند ساخت آبجو الکل دار ایجاد می شود و اینکه ما سرانجام توانسته ایم بفهمیم که (احتمالا) چگونه می شود این ماده را جدای از آبجو تولید نمود ولی نیازمند سالها کار و بودجه ای هنگفت است که هیچ کس علاقه ای به آن در حال حاضر ندارد.امیدوارم که اندکی جواب سوال شما دوستان عزیز را داده باشم.

فواید خوردن ابجو

[کسی که یک تا دو گیلاس آبجو در روز می نوشد، عمر طولانی تری خواهد داشت.مخلص فرنگی عزیزتوی مملکت شما آبجو رو با گیلاس می خورند؟:) 7. Bier laat je langer levenWie een of twee glazen bier per dag drinkt, leeft langer.این همون لیوان میشه، گیلاس رو فکر کنم توی ایران برای آنچه که اینجا باهاش شراب یا زکت می خورند بگن

dar morede 19:yek ghooti abjo (33 cc) bish az 3 calory daradhamoonghadr abmive TABIEE kamtar az 2 calorybebakhshid ping neveshtam, font nadashtamdar payan inke in tip dalayel ye joori hastan mesle hamoon dalayeli ke baraye asarate mosbate rooze miganbara abjo khori bayad deli kaar kard!


ارسال یک نظر

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

فواید خوردن ابجو

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

در این بره شمارا به 1 فواید آبجو معرفی میکنیم که 1 قسمت دیگر آن در ویدیو بعدی به نشر میرسد!——————————————————————با ما در بپیوندید!https://www.facebook.com/top5dari——————————————————————منابعhttps://www.organicfacts.net/health-bhttp://beersmith.com/blog/214/8/5/http://www.lifehack.org/articles/lifehttp://www.lifehack.org/articles/lifehttp://farangi.blogspot.co.at/29/4

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

فواید خوردن ابجو

محققان دانمارکی می‌گویند احتمال ابتلای افرادی که اصلا الکل نمی‌نوشند به دیابت نوع دوم، از کسانی است که هفته‌ای سه یا چهار بار الکل می‌نوشند.

با این حال متخصصان تاکید کرده‌اند که نتیجه این تحقیق به هیچ وجه به معنای چراغ سبز برای نوشیدن الکل نیست و همواره الکل باید به اندازه و مسئولانه نوشیده شود.

برای این پژوهش که در نشریه دیابت‌شناسی منتشر شده میزان و دفعات نوشیدن الکل هفتاد هزار نفر بررسی شده است.

پس از پنج سال پیگیری افراد شرکت کننده در تحقیق، ۸۵۹ مرد و ۸۸۷ زن مبتلا به دیابت شدند، از هر دو نوع اما نوع دوم بیشتر.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که نوشیدن معتدل الکل، سه یا چهار بار در هفته در زنان ۳۲ درصد و در مردان ۲۷ درصد خطر ابتلا به دیابت را در مقایسه با کسانی کمتر از هفته‌ای یک روز یا کمتر الکل می نوشیدند پایین می‌آورد.

این پژوهش شراب را بخصوص از این نظر مفید دانسته و احتمال داده که در تنظیم قند خون نقش مثبتی داشته باشد.

در مورد آبجو، مردانی که هفته‌ای یک تا شش آبجو می‌خوردند ۲۱ درصد احتمال ابتلایشان به دیابت کمتر از مردانی بود که هفته‌ای یک آبجو یا کمتر می‌نوشیدند، ولی در مورد زنان تفاوتی وجود نداشت.

اما از طرف دیگر نوشیدن زیاد الکل‌های تقطیری (یا اسپریت، مثل ودکا، عرق، ویسکی، تکیلا، جین) احتمال ابتلای زنان به دیابت را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد در حالی که در مردان چنین تاثیری دیده نشد.

بر خلاف تحقیقات مشابه، این پژوهش رابطه مستقیمی بین افراط در نوشیدن الکل و دیابت نوع دوم مشاهده نکرد.

به گفته دکتر امیلی برنز یکی از مدیران انجمن دیابت بریتانیا، مردم باید توجه داشتند که تاثیر الکل در ایجاد دیابت نوع دو از فردی به فردی دیگر فرق می‌کند و همچنان مردم باید به راهنمای رسمی نوشیدن الکل توجه کنند.

بر اساس این راهنما، مردان و زنان نباید بیش از هفته ای ۱۴ واحد الکل بنوشند – معادل شش لیوان (پاینت) آبجو با الکل متوسط یا ده گیلاس شراب با الکل کم- و حداقل دو روز بدون الکل داشته باشند.

روزانا اکانر میر دفتر مواد مخدر، الکل و سیگار اداره بهداشت عمومی بریتانیا می گوید: “این که فقط درباره تاثیر الکل بر دیابت صبحت کنیم کار مفیدی نیست.”

به گفته اداره بهداشت عمومی بریتانیا نوشیدن الکل با شمار زیادی از بیماری‌های جدی مثل برخی سرطان‌ها، بیماری قلبی و کبدی مرتبط است.

اما پروفسور یان تولستروپ، پژوهشگر موسسه ملی سلامت عمومی دانشگاه دانمارک جنوبی که این تحقیق را سرپرستی کرده تاثیر الکل بر بیماری‌های دیگر هم را با روشی مشابه مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده که هفته‌ای چند بار نوشیدن معتدل الکل، با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مثل سکته قلبی و مغزی مرتبط است.

با این حال نوشیدن الکل – به هر مقدار- خطر بیماری‌هایی مثل بیماری کبد الکلی و پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) را افزایش می‌دهد.

پروفسور یان تولستروپ، دفعات و میزان نوشیدن الکل تاثیر مستقل از یکدیگر دارند از این رو “نوشیدن الکل در چهار قسمت تاثیر بهتری دارد تا نوشیدن یک جا.”

او همچنین تاکید کرد که “الکل با پنجاه بیماری مرتبط است بنابراین ما اصلا نمی‌گوییم بروید الکل بنوشید.”

توجه: ۳ کاربر بر این باورند که این لینک مشکل خبر غیرواقعی دارد.

آخه قربونت برم .منظورش مخمر آبجو بوده چرا اطلاع دقیق نمیدی؟

اتفاقا همین الان یک دونه آبجو خوردم شنیده بودم خوبه. البته آبجوی بدون الکل بود. مارک “ایستک” خوشمزه ترین آبجو ها رو داره

سلام بر آقای تشیعی. عزیزم اگه با الکل هم بنوشی، هیچ مسئله ای نیست. من گناهش را به گردن می گیرم. شما حالتو بکن.

har ki nadoone man ke midoonam abjooye 5% mikhuri :). hoze! to ke too hoze hamishe masti. zahedan kin jelve bar mehrabo menbar mikonand chon be khalvat miresand aan kaare digar mikonand.

فواید خوردن ابجو

وقتی بی الکلش در سوپر مارکتها 45 تومنه خودمون رو به زحمت بندازیم بریم با الکلش رو پیدا کنیم!!با اینم خیلی حال می ده. میریزی در لیوان روش کف می کنه رنگشم زرده! مثل فیلمها!

مگه خبر نداری وزیر ارشاد شدی حوزه جون؟! زشته آبجو خوری!

حق با شماست. اما چون تیتر مطلب این بود به همین صورت لینک کردم. البته توجه داشته باشید که آبجو الکل دار علاوه بر خواص بالا هم کلیه را هم شستشو می دهد و هم روحیه را در جهت مثبت تغییر می دهد.

حوزه جان. من قلیون شما را کم دارم و شما آبجو مرا. این دو تا اگه به هم برسن دنیا و آخرت با هم یکی می شوند.

خدایا بهشت را از ما دریغ مکن!

محض اطلاع آبجوی بدون الکل نه تنها سودمند نیست بلکه تا حدی مضر هم هست فرایند تولید آبجو به همراه الکل است و در نهایت به آن موادی اضافه می‌شود تا الکل خنثی شود این پروسه خنثی‌سازی باعث میگردد موادی در آبجوی بدون الکل باشد که حتی باعث سنگ کلیه می‌شودو نکته دیگر اینکه هیچگاه الکل بطور کامل خنثی نمی‌شود و هرچه سعی در این امر شود مواد مضر بیشتری در آبجو باقی می‌ماند

قیلون را کنار گذاشتم مدتی ست کاپیتان بلک می کشم روحیه ام را در جهت مثبت تغییر می ده 🙂

البته من به توصیه پزشک برای مخمرش می خورم. روی معده ام که خیلی تاثیر خوبی گذاشته

ضمنا مثل اینکه کارخانه ایستک ماده ای نمی ریزه مثل اینکه با شک حرارتی از درست شدن الکل جلوگیری می کنه.

ایول! من هم سیگار را کنار گذاشته ام. می دونی چیه؟ اگه الله دخالت نمی کرد، وجوه اشتراک زیادی با هم داشتیم.

البته الله را که نمی توان در جهان بینی شما خط زد. بهتر است بگوییم اگر دین از سیاست جدا می بود، وجوه اشتراک زیادی می داشتیم.

من یه رفیق دارم که قبلا خیلی سیگار میکشیدیه روز سیگار رو ترک کردالان فقط وقتی سیگار میکشه که آب جو میخوره، واسه همین هر روز بعد از ظهر که میشه هوس آب جو میکنه :))

کلن ابجو مزاياي بيشتري داره نسبت به مضراتش. حوزه جان من نمي فهمم چرا سيگار که انقدر ضرر داره حروم نيست اما آبجو حرومه. مخصوصن اينکه ابجو را تقريبن ميشه از نوشيدنيهايي که مستي ايجاد ميکنه و هشياري را از بين ميبره جدا کرد. نميدونم اما از ديد من يک پدر کشتگي با آبجو توي دين ما وجود داره که با سيگار و مخدرات نيست.

البته اگه ميخواهي پاسخي بدي به سوال من لطفن نگو که با الکل موجود در ابجو دين مخالفه. قبول نميکنم اين دليل را چون علم اثبات کرده که نوشيدن الکل هم براي بدن مفيده .

خبری قدیمی در همین زمینه، که نشون داده بود مردها با خوردن آبجو به زن تبدیل میشوند! -)

http://www.tonyrogers.com/humor/images/beerguysintogirls_

در مورد این قضایا از چند جهت میشه نظر داد ولی هیچ کدوم اونها مربوط به علوم تجربی نمیشه .در این قضایا منطق کسانی که به دین اعتقاد دارند با منطق کسانی که به دین اعتقاد ندارند خیلی فرق داره .

تقابل منطق معتقدین و غیر معتقدین روی قضیه شراب بخاطر همین اثر وضعی معنویه!

حوزه؟! این چه دودیه اونوقت؟ ببین خودت پشت سر آخوندا حرف در میاری.

پیپ

الکل 96 درصد فایده ای داره؟

آره. به درد خودکشی می خوره.

ویکی هم خوب نوشته در مورد ابجو

اگه با آب آلبالو یا آب انار باشه ، خودکشی اش یه 3 سالی طول میکشه ، گویا !!

اسلام به جای آبجو ، صدقه رو ارائه می دهد که فواید آن است !

خیلی باهال بود کلی خندیدم. lol

© 219 Balatarin, LLC


رمز عبور را فراموش کرده‌ام

 

 

فواید مصرف ماء الشعیر

 

فواید خوردن ابجو

بسیاری از کسانی که به مصرف ماء الشعیر میپردازند از مزایای مصرف آن ناآگاهند ، ماء الشعیر یا آبجوی بدون الکل نوشیدنی ای مفید برای بدن محسوب می شود ، این نوشیدنی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که فواید بسیاری برای بدن دارند.

 

تا به حال مطالعات بسیاری نشان داده اند آبجو توان پیشگیری از رشد سلول های سرطانی را دارد ، در سال 25 در مطالعاتی که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اوکایاما در ژاپن انجام شد تعدادی موش آزمایشگاهی در معرض مواد شیمیایی سرطان زا قرار گرفتند که برخی از آنها با آب و بقیه با آبجوی بدون الکل تغذیه شدند ، در نتایج بدست آمده مشخص شد موش هایی که با آبجو سیراب شده بودند نسبت به بقیه موش ها تا 85 درصد در برابر آسیب های کبد ، کلیه و ریه مقاومت بیشتری نشان دادند.

 

محققان این دانشگاه دلیل بروز مقاومت برخی موش ها را با ترکیبات خاص آبجو مرتبط می دانستند ، ترکیباتی که مانع رسیدن سلول های سرطانی به بافت های سالم بدن می شود اما به اعتقاد دکتر کوبایاشی نتایج این مطالعه دلیلی بر اثر مشابه در آبجوهای الکل دار نیست.

 

در سال 29 مطالعه ای در رابطه با فواید مصرف آبجوی بدون الکل در نشریه های علمی منتشر شد ، در این تحقیق میزان مقداری ماء الشعیر برای مدت 45 روز به رژیم غذایی روزانه 29 راهبه اسپانیایی اضافه شد ، در طی 45 روز راهبه ها فعالیت روزانه خود را طبق روال قبل انجام میدادند و هیچ عارضه و مشکلی از سمت آنها گزارش نشد ، همچنین پس از اتمام دوره آزمایش نتیجه آزمایش خون از راهبه ها نشان داد که سطح آنتی اکسیدان در خون آنها افزایش چشمگیری داشته است.

 

آبجو نوشیدنی ای ساخته شده از تخمیر جو و مالت به همراه برخی افزودنی های خاص است که بیش از 2 ماده شیمیایی را شامل میشود ، در این ترکیب پیچیده اسید فولیک ، ویتامین های گروه ب ( B1-B2-B12 ) و پلی فنل ها وجود دارند که همه برای بدن مفید هستند.

 

همچنین بر طبق مطالعات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا مصرف یک آبجوی الکلی در روز منجر به بروز مشکلات قلبی در افراد میشود و این در حالی است که مصرف ماء الشعیر بدون الکل علاوه بر رساندن آنتی اکسیدان های مفید و ضد سرطان منجر به حذف خطرات مصرف الکل در آبجوهای معمولی و کاهش فشار خون و احتمال بیماری های قلبی در آینده نیز می گردد ، به علاوه، ماء الشعیر به دفع سنگ کلیه و ضدعفونی دستگاه گوارش نیز کمک میکند.

 

به هر حال حتی اگر طعم و مزه مطبوع آبجوی بدون الکل در برابر آبجوهای الکل دار نیز در نظر گرفته نشود مشخص است که تاثیر مصرف ماء الشعیر بر افراد می تواند علاوه بر سلامتی عاملی برای افزایش توان مقابله با بیماری ها نیز به حساب آید.

 

مصرف نوشابه های الکلی در برخی کشورهای غربی عامل اصلی بروز یا پیشرفت 6 درصد تمامی سرطان ها است و این در حالی است که مصرف آبجوی بدون الکل نتیجه ای برعکس داشته و علاوه بر خاصیت ضد سرطان به عنوان عاملی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز توصیه میشود.

 

 

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبره ما شوید.

افزایش قدرت جسمی با ماء الشعیر, درمان بیماری ها با ماء الشعیر, دفع سنگ کلیه با ماء الشعیر, فواید دلستر, فواید ماء الشعیر, فواید مصرف اب جو, فواید مصرف ابجو, فواید مصرف ماء الشعیر, ماء الشعیر

این مطلب برای من کاملا مفید و جالب بود
ممنونم از مطالب زیباتون

آبجو بدون الکل چطوری درست میشود؟؟

من ازمصرف کنندگان ابجوبدون الکل هستم واقعن نتایج خیلی خوبی بربدن دارد.من ازابجوی شیشه ای بهنوش استفاده میکنم .عالیه.هم طعمش نسبت به بقیه بهترههم تاثیراتش بربدن.

سلام ..خسته نباشید من سه ماه یک روز در میان اب جو بدون الکل استفاده میکنم یبوستم برطرف شده ..پوستمم شفاف شده مخصوصا زیره چشمام که قبلا خیلی سیاه بود ..وزنمم ایده آل شده ..کبدم میض بوده ولی حالا نه .خواب راحتم دارم نسبت به قبل ..خلاصه اینکه خیلی مفیده ..بهتون توصیه میکنم از آب جو بالتیکا که از کشور روسیه وارد میشه استفاده کنید کمی نمک بریزید داخلش که گازش از بین بره بعد میل کنید

یه تحقیق در سایت گاردین داشتم که میگفت مصرف نوشابه های الکلی کاملا مضر هستش .
نوشته بود : الکل بطور کلی واسه بدن سم محصوب میشه و اگه تاحالا نخوردین اصلا مجبور نیستید شروع کنید !
این سایت فرانسوی نوشته بود : مصرف نوشابه های الکلی بخاطر تبلیغات گسترده و سود سرشارش هستش و شما
نباید به این تبلیغات مضر اهمیت بدین .
باز هم نوشته بود : شاید مصرف کم الکل برای قلب و رگها مفید باشه ولی مصرف اون بیش از مقدار معین (حتی یه کم بیشتر)
دقیقا اثر معکوس روی قلب میذاره و باعث بیماریهای مختلف میشه !

میگم پس چه مرضی هستش که آدم این زهره مارالکل رو بخوره ؟؟!
وقتی خوده غربی ها هم به مضر بودنش اذعان دارن متاسفانه برخی از دوستانمان دائم از فواید میسارگی و مستی و شراب خواری می گن !!

ممنون از مطالب عالی در مورد آبجو بدون الکل . خوده من آبجو بالتیکا بدون الکل رو به تمام آبجوهای بازار ترجیح میدم . خصوصا واسه اینکه بدون قنده و
کیفیت بالایی داره . هرچند که یه خورده گرونه .

از مطلب مفیدتون بسیار ممنونم دوست عزیز!

خواهش می کنم

ملت دوست دارن بخورن، نه از جیب شما میخورن نه به شما ضرر میزنن دوست نداری نخور برای بقیه تعیین تکلیف نکنید

این مطلب برای من کاملا مفید و جالب بود
ممنونم از مطالب زیباتون

کامل و مفید بود

(ضروری)

(منتشر نخواهد شد) (ضروری)

فواید خوردن ابجو

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 216 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *