فواید خوردن آب پیاز خام




خانه

موبایل

 

 

فواید خوردن آب پیاز خام

 

 

پياز گياهي است دو ساله داراي برگهاي توخالي و استوانه اي شكل . ساقه پياز تا ارتفاع يك متر هم مي رسد كه آن هم استوانه اي و توخالي است . گلهاي پياز برنگ سفيد يا بنفش بصورت چتر در انتهاي ساقه ديده مي شود .

 

پياز انواع مختلف دارد مانند پياز سفيد ،‌پياز بنفش ، پياز قرمز و يا مخلوطي از قرمز و بنفش .

 

پياز در حال حاضر در تمام مناطق دنيا كشت مي شود ولي گفته مي شود كه منشاء آن از ايران و افغانستان بوده است و از آنجا به ديگر نقاط دنيا راه يافته است .

 

پياز از زمانهاي ماقبل تاريخ وجود داشته است . مردم مصر و كلده از آن در غذاهايشان استفاده مي كرده اند .

 

مخصوصا در مصر پياز در مراسم مذهبي بكار مي رفته و احترام خاصي داشته است . يونانيان و روميان نيز آنرا مي شناخته و مصرف مي كرده اند

 

 

تركيبات شيميايي:

پياز داراي تركيبات گوگردي ، قند ، كلسيم ، املاح سديم و پتاسيم ، يد ، سيليس ، آهن ، فسفر و يوتامينهاي A.B.C مي باشد . پياز داراي اسانس مخصوصي مي باشد كه در اثر پختن از بين مي رود .

 

پياز خام فعاليت معده را زياد مي كند و در نتيجه ترشح اسيد كلريدريك را تشديد مي كند . بنبراين كسانيكه ناراحتي معده دارند ممكن است سوزش و درد در معده خود حس كنند . اينگونه اشخص بايد پياز پخته مصرف كنند كه ترشحات دستگاه هاضمه را منظم كرده اشتها رازياد و دل درد و نفخ معده را درمان مي كند .

 

 

 

خواص داروئي:

پياز از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است و داراي خواص بسياري است كه در يك مقاله نمي توان گنجانيد .

 

1-پياز ادرار آوري قوي است و خام و پخته آن هر دو اين اثر را دارند .

 

2-براي رفع گاز معده از تنتور پياز مي توان ساتفاده كرد . مقدر مصرف آن 1تا 15قطره است كه بايد در آّ حل كرده و مصرف نمود .

 

3-براي رفع دردهاي عصبي شربت پياز بهترين دارو است شربت پياز به اين صورت تهيه مي شود :

1 گرم پياز خام را با 4 گرم آب مخلوط كرده و بپزيد تا له شود سپس 4 گرم قند روي آن بريزيد و بگذاريد كه جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف كنيد و در يخچال قرار دهيد .

 

4- همانوطر كه گفته شد پياز داراي انسولين گياهي است و استفاده از آن قند خون را پائين مي آورد . بيماران مبتلا به مرض قند بايد حتما هر روزه از آن استفاده كنيد .فواید خوردن آب پیاز خام

 

5- اگر پياز را له كنيد و در زير شكم شخصي كه مبتلا به احتباس ادراري است قرار دهدي ادرار را باز مي كند .

 

6-پياز نيم پز براي سوختگي ها نيز موثر است .

 

7-پياز خام محرك قلب است .

 

8-پياز باكتري كش است .

 

9-پياز تقويت كننده و نرم كننده سينه است .براي اين منظور پياز را آب پز كرده و بخوريد .

 

1-پياز سنگ كليه را خرد مي كند .

 

11- پياز پخته ملين است .

 

12-براي رفع خارش چشم چند قطره آب پياز را در چشم بچكانيد .

 

13-براي درمان سنگيني گوش آب پياز را در گوش بچكانيد .

 

14-ماسك پياز روي صورت خون را بطرف صورت مي كشاند و رنگ صورت را درخشان مي كند

 

15-پياز چون گرم است براي كسانيكه طبع گرم دارند مضر است و اسراف در خوردن آن موجب فراموشي و سردرد مي شود .

 

16-پياز لثه ها را محكم مي كند .

 

17-پياز كلسيم درد دندانها و استخوانها را تقويت مي كند و از نرمي استخوان جلوگيري مي كند .

 

18-پياز معالج عفونتهاي مجاري تنفسي از قبيل ورم گلو ، برنشيت ، گريپ و آسم مي باشد

 

19-براي رفع سموم بدن پياز توصيه مي شود .

 

2- براي آنكه پياز زود هضم شود و آنهايي كه معده حساس دارند بتوانند آنرا بخورند و از خواص آن ساتفاده كنند بايد موقع پختن پياز مقداير شكر روي آن بريزيد و اين عمل هضم پياز را آسان تر خواهد كرد .

 

21- براي درمان اسهال از پوست پياز استفاده كنيد بدين صورت كه پوست پياز را بشوئيد و در مقدري آب به مدت ده دقيقه بجوشانيد ، سپس آنرا در داخل دستمالي ريخته و فشار دهيد تا شيره آن گرفته شود . بعدا اين شيره را با شكر شيرين كنيد و روز ي چند فنجان از آن را بشوئيد تا اسهال كاملا از بين برود .

 

22- اگر پشه يا زنبور شما را گزيد فورا يك پياز را بريده و روي محل گزيدگي بگذاريد درد و خارش فورا ساكت مي شود .

 

23- پياز ترشي را براي از بين بردن يرقان و تقويت معده و روده و زياد شدن اشتها مصرف مي كنند .

 

24-اگر از بوي پياز ناراحت مي شويد مي توانيد بعد از خوردن پياز براي رفع بوي آن باقلا پخته و يا گردوي پخته و يا نان سوخته بخوريد .

 

25-تخم پياز گرم و خشك است و براي ازدياد نيروي جنسي مصرف مي شود .

 

36-اگز از تخم پياز پمادي درست كنيد و روي سر ببنديد از ريختن مو جلوگيري مي كند .

 

37-حتما شنيده ايد كه در قديم براي اينكه كسي از اسرار علمي سر درنيآورد آنها را با مركب رئي مي نوشتند و مركب رئي چيزي غير ازآب پياز نيست .

 

38-در خاتمه براي اينكه بوي پياز شما را ناراحت نكند و اشك از چشمان شما جاري نشود مي توانيد پياز را زير آب شير پوست بگيريد يا اينكه پياز را در داخل ظرف بزرگ آب قرار دهيد و درآب آنرا پوست بكنيد .


خوراکی های پرخاصیت

اسباب بازی های فکری و جالب

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

ویژه تبلیغات در بیتوته

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

تخفیف های ویژه /سوپر مارکت اینترنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم فواید خوردن آب پیاز خام

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

پیاز که به عنوان پیاز معمولی هم شناخته می شود یکی از سبزیجات پرکاربرد جهان از تیره نرگسیان است که به سه رنگ پیاز قرمز، پیاز سفید و پیاز زرد در طبیعت یافت می شود.

پیاز فواید درمانی زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص پیاز خام و پخته شده را برای سلامتی، سرماخوردگی، کبد چرب و پوست و مو شرح داده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

پیاز حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و کورستین می باشد که خواص ضد چروک دارند و با افزایش کلاژن پوست و بهبود الاستیسیته پوست به جوان سازی پوست صوت کمک می کنند.

ماسک پیاز برای پوست صورت

فواید خوردن آب پیاز خام

2 قاشق غذاخوری آرد نخود، 1 قاشق غذاخوری آب پیاز و 1/2 قاشق چای خوری شیر را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک پیاز و عسل

یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیاز می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد. همچنین گفته می شود که ماساژ صورت با آب پیاز به درمان جای جوش کمک می کند.

ماسک پیاز و روغن زیتون برای جوش صورت

1 قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

پیاز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و یک روش طبیعی عالی برای از بین بردن لک های پوستی می باشد.

ماسک پیاز و ماست

مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست تازه را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 1 دقیقه بر روی لک های پوستی به صورت دایره ای ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

ماسک پیاز و زردچوبه

یک قاشق پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه ترکیب کنید و روزانه صورت خود را با آن ماساژ دهید.

ماسک پیاز و آبلیمو

یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه را با دو قاشق چای خوری آب پیاز ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 1 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

پیاز خواص ضد التهابی دارد و می تواند برای درمان زخم و درمان نیش حشرات مفید باشد.

مقادیر بالای ترکیبات گوگردی موجود در پیاز با افزایش تولید کلاژن باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک پیاز برای رشد سریع مو

آب یک پیاز را بگیرید و بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

آب پیاز برای از بین بردن باکتری هایی که باعث شوره سر می شوند، مفید می باشد.

ماسک پیاز و شنبلیله برای مو

3 قاشق غذاخوری شنبلیله را یک شب در آب بخیسانید و روز بعد له کنید و با آب یک پیاز ترکیب کنید. مخلوط را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید 3 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

گفته می شود که پیاز چخته برای درمان سفیدی مو مفید می باشد.

ماسک پیاز برای سفیدی مو

5 پیاز متوسط خرد شده را به یک لیتر آب اضافه کنید و حدود 1 دقیقه بگذارید بجوشد، پس از سرد شدن آن را به موهای خود بمالید و بگذارید یک شب بر روی موها بماند، سپس موها با آب گرم و شامپو بشویید.

این ماسک در 2 ماه به درمان سفیدی مو کمک می کند.

اگر آب پیاز را بر روی موها بمالید به عنوان براق کننده و درخشان کننده موی سر عمل می کند.

گوگرد موجود در پیاز کبرای درمان شپش سر مفید می باشد.

ماسک موی آب پیاز

4 تا 5 پیاز را رنده کرده و آب آن ها را بگیرید، آب پیاز را بر روی موها ماساژ دهید و بگذارید 2 ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک را بر ای دو ماه روزی سه بار استفاده کنید تا شپش سر را درمان کند.

پیاز حاوی مقادیر بالای سلنیوم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و برای پیشگیری و درمان تب، سرماخوردگی و آنفلونزا مفید است.

شربت پیاز برای سرماخوردگی : یک پیاز سفید را خرد کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید، نصف فنجان عسل به آن اضافه کنید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید. هر 3 تا 4 ساعت یک قاشق چای خوری از این شربت را بخورید تا سرماخوردگی و آنفلونزا زودتر درمان شود.

گفته می شود که اگر یک پیاز را کف پا بگذارید و جوراب بپوشید می تواند عفونت را از بین ببرد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود.

گفته می شود که در کشور های جهان آب پیاز را برای درمان گوش درد استفاده می کنند، یکی از روش ها این است که پیاز را به مدت 15 دقیقه بپزید و آب آن را با فشار دارد بگیرید، چند قطره در گوش بچکانید تا درد و عفونت گوش را درمان کند.

پیاز حاوی مقادیر بالای کورستین بوده که خواص ضد التهابی  دارد و می تواند برای درمان آسم مفید باشد.

گوگرد موجود در پیاز تولید پروتئینی به گلوتاتیون که نوعی آنتی اکسیدان است را تحریک می کند، گلوتاتین خطر ابتلا به گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.فواید خوردن آب پیاز خام

نتایج یک مطالعه در ایران نشان داده که پیاز ی تواند برای درمان عفونت و قرمزی چشم ها مفید باشد.

اسید فولیک موجود در پیاز خام خطر ابتلا به بیماری های کبدی از جمله کبد چرب را کاهش می دهد.

پیاز سرشار از کورستین و فلاونوئید هاست که از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند و به درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب و سرطان کبد کمک می کند.

دی سولفید موجود در انواع پیاز ها باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد.

پیاز یکی از داروهای گیاهی مورد استفاده برای درمان ناتوانی جنسی و اختلالات نعوظ در مردان محسوب می شود.

تحقیقات نشان داده که کورستین و آنتی اکسیدان های موجود در پیاز خام باعث کاهش فشار خون بالا می شوند.

یک مطالعه ثابت کرده است که عصاره پیاز به دلیل مقادیر بالای ترکیبات گوگردی و کورستین می تواند به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

در تحقیق دیگری پلی فنول های موجود در پیاز نقش مهمی در کنترل گلیسمی داشتند.

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه گولف نشان داده که پیاز ها به ویژه پیاز قرمز به دلیل مقادیر بالای کورستین و آنتوسیانین ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها دارند.

همچنین مشخص شده افرادی که بیشترین میزان مصرف پیاز را دارند، کمتر به سرطان مبتلا می شوند.

فلاونوئید ها موجود در پیاز خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند.

کورستین موجود در پیاز خواص ضد التهابی قوی دارد که باعث تقویت قلب شده و خطر آترواسکلروزیس، حمله ی قلبی و سکته ی قلبی را کاهش می دهد.

پیاز همچنین می تواند سطح کلسترول بالای خون را کاهش داده و به این ترتیب به سلامت قلب کمک کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در پیاز خطر ابتلا به زخم معده را کاهش داده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

فیبر و پرو بیوتیک های طبیعی موجود در پیاز با بهبود حرکات روده به درمان اسهال و یبوست کمک می کنند، همچنین گفته شده که پیاز برای دفع کرم های روده نیز مفید است.

تحقیقات اولیه نشان داده که پیاز به دلیا مقادیر بالای کورستین می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

علاوه بر این کورستین موجود در پیاز می تواند فعالیت های لکو تریژن، پروستاگلاندین ها و هیستامین هایی که باعث التهاب می شوند را مهار کند و به درمان درد مفاصل، آرتروز و روماتیسم کمک کند.

آهن موجود در پیاز با افزایش تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین به درمان افسردگی، استرس و درمان بی خوابی کمک می کند.

پیاز خام حاوی ترکیبات گوگردی است که با کاهش باکتری های دهان از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کند. پیاز همچنین دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C است که می تواند به سلامت دهان و دندان ها کمک کند.

انواع پیاز ها یک اثر مهاری بر علیه میکروب ایجاد کننده بیماری وبا دارند و می توانند به درمان وبا کمک کنند.

پیاز حاوی ترکیبی به روتین است که می تواند از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کند.

فیبر اینولین موجود در پیاز هضم را بهبود می بخشد و باعث افزایش سطح انرژی در ورزشکاران که تمرینات بدنسازی انجام می دهند، می شود.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات گوگردی و آنتی اکسیدان های موجود در پیاز خام برای تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید هستند.

مقادیر بالای آهن موجود در پیاز باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون شده و به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و آنمی کمک می کند.

پیاز ممکن است باعث کاهش شدید سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود، بهتر است افراد دیابتی قبل از مصرف پیاز قند خون خود را بررسی می کنند.

گرچه پیاز در درمان بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث استفراغ، تهوع و سوزش سردل شود.

دوران بارداری و شیردهی : زنان باردار و شیرده بهتر است از مصرف زیاد پیاز خودداری کنند چون می تواند باعث نفخ و سوزش سردل شود.

مقادیر بالای گوگرد موجود در پیاز می تواند باعث بوی بد دهان شود.

پیاز ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به شدت کاهش دهد، بنابراین افرادی که دارو های فشار خون را مصرف می کنند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

طبیعت پیاز گرم و خشک می باشد. پیاز حاوی مقادیر بالای ترکیبات سولفوریک و کورستین، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، گوگرد، ویتامین C، ویتامین B6 و فیبر غذایی می باشد.

گیاه پیاز دارای برگ های سبز و گل های سفید رنگ می باشد. گفته شده که خاستگاه اولیه پیاز ایران و افغانستان هستند، در حال حاضر چین، هند، آمریکا، مصر و ایران بزرگترین تولید کنندگان پیاز در جهان هستند.

پیاز را معمولا به صورت پیاز خام برای تهیه انواع سالاد و ترشی و پیاز پخته برای تهیه انواع خورش، خوراک، آش، پیاز کباب شده، پیاز داغ، پیاز سوخاری و سوپ پیاز استفاده می کنند.

پیاز خام حاوی مقادیر بالاتر ترکیبات گوگردی بوده و بیشترین غلظت فلاونوئید ها را دارا می باشد.

پیاز پخته یک منبع خوب فیبر و مس می باشد.

پیاز زرد یا پیاز قهوه ای : این نوع پیاز ها که به پیاز قهدریجان هم شناخته می شوند دارای پوستی زرد و در برخی قسمت ها قهوه ای هستند دارای بوی قوی تری بوده و مقادیر بالاتری سولفور و گوگرد دارند.

پیاز سفید : این نوع پیاز دارای پوستی سفید بوده و طعمی شیرین تر و بوی ملایم تری دارد.

پیاز قرمز : پیاز قرمز که به های پیاز بنفش و پیاز صورتی هم شناخته می شود بسیار شیرین بوده، بوی ملایم تر و مقادیر بالاتری فیبر دارد. این نوع پیاز در تمام فصل ها در دسترس بوده و از پوست آن برای رنگ آمیزی استفاده می شود.

وقتی که پیاز خرد می شود مقداری اسید سولفوریک را آزاد می کند که باعث سوزش چشم ها و اشک می شود.

روش های جلوگیری از سوزش چشم ها توسط پیاز

منابع : stylecraze – organicfacts

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *