فواید استفاده از ال ارژنین

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما- آرژنین که با ال آرژنین هم شناخته می شود، ماده ای است که به عنوان مکمل برای بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله به بررسی اثرات این مکمل بر بدنسازی و عوارض جانبی آن می پردازیم.

ال آرژنین به رشد عضلات کمک می کند، زیرا برای سنتز پروتئین ها لازم است. زمانی که توده عضلانی افزایش می یابد، ال آرژنین به سلول های عضلانی سیگنال می دهد که هورمون رشد را تولید کند متابولیسم چربی را افزایش دهد. نتیجه کلی رسیدن به توده عضلانی خوش فرم و ملایم است که توسط بدنسازان دنبال می شود.فواید استفاده از ال ارژنین

ال آرژنین با ساخت و ترشح اکسید نیتریک، استقامت و شرایط عضلات را تقویت می کند. هنگامی که اکسید نیتریک آزاد می شود، رگ های خونی را با آرام کردن ماهیچه های دیواره های آن باز می کند. این موضوع فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون را به عضلات در طول تمرین افزایش می دهد.افزایش جریان خون به این معنی است که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی برای ماهیچه ها و برای مدت زمان بیشتری فراهم می شود. این می تواند به کاهش آسیب عضلانی، بهبودی بهتر و به حداکثر رساندن عملکرد آن ها کمک کند.

این ماده به وسیله تقویت سیستم ایمنی به حفظ سلامت کلی کمک می کند. بدین صورت که رادیکال های آزاد را از بین می برد و اثربخشی سلول های سیستم ایمنی را افزایش می دهد.از آنجا که بدنسازی از طریق تنش های فیزیکی مکرر حاصل می شود، شانس عفونت و آسیب عضلانی نیز افزایش می یابد، لذا مهم است که اطمینان حاصل شود که سیستم ایمنی همیشه تقویت شده می ماند.

ال آرژنین آمینو اسیدی است که به ساخت پروتئین کمک می کند.  بدن شما معمولا تمامی ال آرژنین مورد نیاز را با مصرف مواد غذایی که سرشار از ال آرژنین نظیر ماهی ، گوشت قرمز ، سویا و است، می سازد. برخی از افراد از ال آرژنین به عنوان مکمل استفاده می کنند.

مقدار استاندارد مورد نیاز برای افرادی که ورزش می کنند، قبل از تمرین ۳ الی ۶ گرم است. برای بالا بردن سطح ال آرژنین در تمام روز می بایستی در سه وعده روزانه ال آرژنین مصرف کرد که در مجموع به ۱۵ الی ۱۸ گرم افزایش می یابد.

معمولا برای ورزشکاران مقدار مشخصی از ال آرژنین توصیه نشده و بهتر است ابتدا با دوز های پایین مثل ۳ الی ۵ گرم روزانه قبل و بعد از تمرین مصرف کرد و بعد از یک هفته برای حداکثر کردن بازده ، دوز مصرف را بالاتر برد.

معمولا دو ماه به دو ماه از ال آرژنین استفاده می کنند. پس از مصرف ۲ ماه ال آرژنین می بایستی ، دو ماه مصرف را قطع نموده و سپس مجددا مصرف را شروع کنیم

ال آرژنین در تعدادی از عملکردهای مختلف در بدن دخیل است که عبارتند از:

این ماده آمینو اسیدی است که بدن به صورت طبیعی قادر به ساخت آن نیست و از این جهت باید از طریق منابع غذائی که سرشار از این آمینو اسید هستند، باعث می شوند که دستگاه گوارش انسان بتواند به درستی  کار خود را انجام دهد.

نکته: این ماده در بزرگسالی یک آمینو اسید غیر ضروری است اما این ماده برای بهبود و گسترش دستگاه ایمنی کودکان در بزرگسالی ضروری است.

با توجه به اینکه این ماده باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود، در ورزشکارانی که تمرینات سخت و شدیدی احتمال ابتلا به بیماری های ناشی  از فعالیت های بدنی بیش از حد را  بسیار کاهش می دهد.

همچنین در درمان افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند، موثر است.

با توجه به قابلیت ایجاد انبساط در عروق توسط آرژنین این آمینو اسید می تواند توسط افرادی که دچار اختلالات جنسی یا اختلال در نعوظ هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد و به این طریق باعث می شود خون بیشتری به مناطق مورد نیاز جریان پیدا کند.

این مکمل با توجه به برندهای مختلفی که دارد، قیمت های متفاوتی را هم شامل می شود.

برای مثال ال آرژنین ۵۰۰ میلی گرمی Karen 315 تومان، Weider 67 تومان، Life Plan 53 تومان است.

همچنین Mina Lab 393 تومان، Puritan 5 تومان و Jalinous نیز ۳۳۰۰۰ تومان قیمت دارند.

آیا قرص L Arginine کشنده است. برای آشنایی با عوارض قرص روی لینک زیر کلیک کنید:

عوارض قرص L Arginine 

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

منابع:

nootriment،livestrong،web md

انواع حرکت اسکات برای بانوان و فواید آن

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

آیا فواید ورزش سی ایکس ورکس را می دانید؟

مزایای 3 دقیقه ورزش سبک در روز

چند نکته مهم درباره ورزش کودکان

فواید و مضرات طناب زدن

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.فواید استفاده از ال ارژنین

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

با تشکر درباره ی لطفا درباره ی گاسترین صحبت کنید

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم قدم ۱۵۷ و وزنم ۷۰ هست از نظر ژنتیکی وضعیت خوبی دارم همه فامیل ها قد بلندن پدرم ۱۸۵ هستس .کوتاهی قدم اعتماد بنفسمو گرفته میخام قرص ال ارژنین مصرف کنم ولی میترسم برا کبد و کلیم درضمن دکترم رفتم گفتن قد نمیکشم ولی اعتقادی ب ص رشد ندارم بنظر شما از این قرصا استفاده کنم ترخدا راهنمایی کنید

سلام ارژنین داروخانه تاثیری نداره ولی اگه از کسانی که مکمل های اصل میارن بخری قد میکشی من دوتا ارژنین از باشگاه بدنسازیمون خریدم ۶ سانت کشیدم اما دوبسته مصرف کردم بسته ای 14تومان

نه مهسا جان مطمعن باشید ناراحتیهای کبدی براتون ایجاد نمیکنه به شرط اینکه یه دوز مشخص با اب فراوان استفاده کنید در ضمن عوارض ارزنین میتونه تب عرق شدید اسحال نفخ شدید و یوبوست دوره ایی شدید باشه همچنین برعکس عمل کردن یعنی شما سیستم دفاعیت نه تنها قوی نشه بلکه ضعیفم بشه باز این هم در دوزهای بالا وشرایط خاص پیش میاد مثل خود بنده که برای بدنسازی استفاده کردم و بعد یک دوره ۱ ماهه سه بار سرما خوردم که بعد از تحقیق دوز داروم و کم کردم و خوب شدم شما هم خیالت راحت باشه اب فراوان یادت نره قبل از خواب و بعد از صبحانه قرصهای ۵۰۰ میلی گرمی استفاده کن نه ۱۰۰۰ به صرفه ترینشم شرکت ایرانی حیاتی کارن ، پی ام سی هست که از کانادا وارد میشه و اینجا تفکیک میشه با قیمت معقول نزدیک ۴۵۰۰۰ هزار تومن

ممنون ،ولی نمیدونم هزینه کنم نتیجه میگیرم یا ن. چون احساس میکنم دیگه قد نمیکشم خیلی ناامیدم اصلا افته تحصیلیم کردم

ببخشید این قرص جویدنی است

باید جویده بشه یا با اب بخورم

درود بر همه بزرگوارانمیزان مصرف آرژنین در این نوشتار روزانه ۳_۵ گرم ذکر شده درحالیکه روی بسته بندی ای که خریدم نوشته شده روزانه دو قرص ۵۰۰mg که معادل میشه با ۱gr خواستم ببینم که با توجه به اینکه تمرینات ورزشی انجام میدهم روزانه چند قرص مصرف کنم؛ آیا دوز توصیه شده توسط سازنده رو رعایت بکنم یا خیر.

سوال آخرم در مورد بازه های زمانی مصرف هستش؛ شنیدم که آرژنین رو در بازه های دوماهه مصرف میکنند و دوماه استراحت میدند به بدن؛ ممنون میشم راهنماییم کنید عزیزان

5mg doz daroe na mizan masrafsh rozi 2ta qabl tamrin bokhor

سلام ببخشید شما گفتید ۵ الا۳. میلی گرم واسه پودرش من قرصش می‌خوام استفاده کنم چطور باید مصرف کنم،تا کم ترین عوارضش هم برام داشته باشه.

سلامخسته نباشید. من قدم 185 و وزنم 64kg. 2 ماهی میشه باشگاه رو شروع کردم مکمل گینر استفاده میکنم و از اون دسته افرادی هستم که خیلی سخت وزن میگیرم می خوام بدونم آرژنین استفاده کنم جلوی افزایش وزنم رو میگیره؟!

سلاممن میخوام یدوره حجم خوشک بردارم چه مکملی استفاده کنم بهتره .

با سلام اگر بعد از مصرف قرص ال آرژنین لبنیات بخورم مشکلی پیش نمی آید ?

با سلام ببخشید من بنا بر توصیه مربی باشگاهم و دکتر ال آرژنین و گلوتامین رو دارم مدتی هست که مصرف میکنمفقط میخواستم بدونم این دو ماده برای من که کلیم سنگ ساز هست مشکلی پیش نمیاره.از دکترم که پرسیدم جواب قانع کننده ای ندادفقط گفت این دو ماده به سلامتیت آسیبی نمیرسونه ولی کراتین مصرف نکناز شما میخوام که راهنماییم کنید که ضرری برای کلیم داره آیا با نه؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

جشنواره 37/ معرفی فیلم سمفونی نهم اثر محمدرضا هنرمند

جشنواره 37/ معرفی فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

آرژنین در بدنسازی یا ال‌ آرژنین یک آمینو اسید است که در بدن ساخته می شود و به عنوان یک مکمل در شرایط مختلفی از میگرن تا التهاب به بدن کمک می‌کند. آرژنین (ال‌ آرژنین) در بدنسازی نقش بسزایی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

از آنجایی که رگهای خونی را شل میکند، آرژنین ممکن است مزایای قلبی عروقی برای برخی از افراد داشته باشد.
مطالعات نشان می دهد که ممکن است علائم آنژین و بیماری سرخرگ محیطی را کاهش دهد.
به نظر می رسد سلامت افراد مبتلا به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد. اغلب در صورتی که همراه با مکمل های ورزشی دیگری مانند پیکنوگنول استفاده شود، ممکن است به اختلال نعوظ کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که باعث افزایش ایمنی بدن نیز می‌شود.

این مکمل همچنین به نظر می رسد که علائم التهاب کلیه را بهبود می بخشد وبرای افرادی که پیوند کلیه انجام داده اند به عملکرد کلیه ها بعد از پیوند کمک می کند.
مطالعات نشان می‌دهد که آرژینین می تواند باعث کاهش میگرن، بهبود فشار خون و کاهش زمان بهبودی پس از جراحی شود.

همه مطالعات نتیجه مثبت نداشتند از عوارض این مکمل هم باید گفت . به نظر می رسد که آرژنین در بدنسازی به بهبود حمله قلبی، پره اکلامپسی، بهبود زخم، و یا تحمل ورزش در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمکی نمی‌کند و به نظر می رسد که آسم را هم بدتر می‌کند.

فواید استفاده از ال ارژنین

آرژینین به عنوان درمان برای بسیاری از بیماری‌های بیشتری مانند جنون، فشار خون بالا، سرطان، ناباروری مردان، دیابت و چاقی مورد مطالعه قرار گرفته است،  اما نتایج شخص بوده و تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

این مکمل به یک مکمل مشهور در آمریکا تبدیل شده است. با این حال، به نظر می رسد که اکثر مردم آرژنین کافی در بدن خود دارند و سود چندانی از مکمل نخواهند برد.

چه مقدار باید مصرف کنید؟

هیچ مقدار استانداردی برای این مکمل وجود ندارد. در مطالعات از مقادیر مختلفی برای شرایط مختلف استفاده کرده‌اند.  یک دوز معمولی دو تا سه گرم سه بار در روز است، گرچه دوزهای پایین و بالاتر نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند. بی خطر بودن مصرف مکمل آرژنین در دراز مدت معلوم نیست. با دکتر خود مشورت کنید.

در برخی موارد پزشکان آرژنین در بدنسازی را توصیه می کنند. افراد مبتلا به سوء تغذیه پروتئینی، سوختگی، عفونت و سایر شرایط ممکن است نیاز به این مکمل داشته باشند.

آیا می توانید آرژینین  را به طور طبیعی از غذاها دریافت کنید؟

بسیاری از غذاها منبع طبیعی از سطوح پایین اسن ماده هستند مانند آجیل (مثل گردو، فندق، گردوی آمریکایی، بادام زمینی، بادام، بادام هندی و آجیل برزیلی)، دانه ها (مانند کنجد و آفتابگردان)، جو، ذرت، غلات، گندم سیاه، برنج قهوه ای، محصولات لبنی، گوشت، مرغ و شکلات.

عوارض جانبی: برای اکثر مردم مصرف آرژنین در بدنسازی چند عوارض جانبی دارد. می تواند باعث تهوع، گرفتگی عضلات، اسهال، واکنش های آلرژیک و علائم آسم شود. همچنین می‌تواند موجب فشار خون پایین و تغییرات در میزان گلوکز و سطح شیمیایی خون شود.
برخی فکر می‌کنند که نسبت لیزین به آرژینین در رژیم غذایی (یا مکمل ها) می‌تواند تاثیری بر ظهور یا عدم ظهور ویروس‌های تبخال نهفته داشته باشد. برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که افزایش لیزین و کاهش آرژنین به جلوگیری از رویداد مجدد علائم مرتبط با ویروس هرپس سیمپلکس کمک می‌کند.

خطرات: اگر مریضی از قبیل سرطان، آسم، آلرژی، مشکلات کبدی یا کلیه، فشار خون پایین، بیماری کم‌خونی داسی‌شکل ، اختلال خونریزی دارید و یا تا کنون حمله قلبی داشته‌اید، آرژنین در بدنسازی را قبل از صحبت کردن با پزشک، مصرف نکنید.

فعل و انفعالات: اگر هر دارو یا مکمل را به طور مرتب مصرف می‌کنید، قبل از شروع استفاده از آرژنین با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند با داروهای کنترل زایمان، داروهای هورمونی، رقیق کننده های خون، برخی داروهای ضد درد و داروهای اختلال نعوظ، سوزش سر دل، فشار خون بالا و دیابت  فعل و انفعال کنند. آرژنین همچنین می تواند با مکمل هایی مانند ژنکگو بیلوبا ، سیر، جینسنگ آسیایی و پتاسیم هم فعل و انفعال داشته باشد.

با توجه به خطرات شخص، آرژنین نباید توسط کودکان یا زنان باردار یا شیرده بدون تایید پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین نمونه عفونت روده ای هستند که توسط انگل رودهی ایجاد می شوند. این کرم ها هر ساله میلیون ها انسان را مبتلا می کنند که کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان والدین کودک باید به این موضوع توجه کنید. اما نگران نباشید زیرا راحت شدن از دست این عفونت زیاد زمان بر نیست! این

آیا تا به حال به بوتاکس کردن موهایتان فکر کرده اید؟ آیا می دانید کراتین مو بهتر است یا بوتاکس؟ بوتاکس مو درمانی برای جوان سازی مو است که باعث کاهش فر بودن و بهبود سلامت مو می شود و برای همه نوع مویی مناسب است. بوتاکس مو نسبت به درمان کراتینی (شیمیایی) اطمینان بخش تر است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید و مزایای بوتاکس مو می پردازیم و تفاوت آن را با کراتین مو مورد فواید استفاده از ال ارژنین

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

در پستانداران و انسان ها، گوش به صورت طبیعی ماده ای مومی شکل ب جرم گوش تولید می کند. تمیز کردن جرم گوش در کودکان و بزرگسالان در

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

ال آرژینین یکی از آمینو اسیدهای ضروری است، بدین معنی که بدن شما خودش آنرا تولید می‌کند. این آمینو اسید برای عملکرد جسمانی مناسب ضروری است، و مزایای بسیاری به خصوص در ورزش بدنسازی دارد. با اینحال، ممکن است بخاطر یک آسیب دیدگی یا شرایط خاص سلامتی، دچار کمبود ال آرژینین شوید.

علائمی که نشان دهنده‌ی نیاز شما به مصرف ال آرژینین بعنوان مکمل غذایی هستند، شامل کاهش سرعت بهبود زخم، ریزش مو، یبوست، و خارش‌های پوستی هستند.

به یاد داشته باشید مانند هر نوع مکمل دیگر، خیلی مهم است که در مورد میزان مصرف ال آرژینین با پزشک خود مشورت نمایید. مخصوصا اگر سابقه‌ی کلسترول بالا، فشار خون بالا، یا ضعف جسمانی دارید.

ال آرژینین، فعالیت غده‌ی تیموس که تولید کننده‌ی لنفوسیت تی است را تحریک می‌کند. لنفوسیت‌های تی برای سیستم ایمنی بدن حکم سرباز را دارند. هر چه لنفوسیت تی بیشتری در بدنتان داشته باشید، سیستم ایمنی قوی‌تری خواهید داشت که می‌تواند به بیماری‌ها حمله‌ور شده و زخم‌ها را به سرعت ترمیم کند.

تاثیر تحریک کنندگی لنفوسیت تی ال آرژینین، می‌تواند رشد تومورها، و بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند (همچون HIV و AIDS) را کند کرده، و دوره‌ی درمان و ترمیم پس از سوختگی یا آسیب‌دیدگی را تسریع کند.فواید استفاده از ال ارژنین

ال آرژینین به سنتز نیتریک اکسید، که برای گشادسازی عروق از آن استفاده می‌شود کمک می‌کند. هنگامی که رگ‌ها گشاد باشند، جریان خون به اندام‌های بدن، از جمله مغز و قلب افزایش پیدا می‌کند. بنظر می‌رسد مکمل‌های ال آرژینین، برای اشخاصی که مشکل عروق خونی یا قلبی داشته، با آسان کردن گردش خون و در نتیجه جلوگیری از کار زیاد قلب، مفید واقع می‌شوند.

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که حتی ال آرژینین می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌های قلبی موثر باشد، چرا که نه تنها بخاطر گشادسازی عروق، فشار خون را کاهش می‌دهد، بلکه برای کاهش کلسترول‌های بد نیز مفید است.

ال آرژینین یک مکملهای غذایی محبوب بین بدنسازان، و عموما آنهایی که می‌خواهند چربی سوزی کنند است. ال آرژینین، تعادل نیتروژن را در بدن برقرار می‌سازد، و بدن را قادر می‌سازد تا پروتئین بیشتری را در عضلات بگنجاند.

داشتن عضلات خالص به سوزاندن چربی کمک خواهد کرد، حتی در شرایطی که فعالیتی نداشته باشید. بنابراین به شما کمک خواهد کرد تا در تمام ساعات شبانه روز چربی سوزی‌تان ادامه داشته باشد. بخاطر داشته باشید که هیچ قرص جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد.

اگر از هر نوع مکملی به درستی استفاده نکنید، می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد. هیچگاه ال آرژینین را از میزانی که تولید کننده‌اش توصیه کرده مصرف نکنید. همچنین مکمل‌هایی که جهت چربی سوزی مصرف می‌نمایید را با یک رژیم غذایی و بره‌ی ورزشی منظم همراه سازید.

بدلیل اینکه ال آرژینین سنتز نیتریک اکسید را تحریک کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد، برای اختلال نعوظ، و افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی نیز بکار می‌رود. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که ال آرژینین می‌تواند در افزایش تعداد اسپرم‌ها و افزایش میل جنسی نیز مفید واقع گردد. بنابراین ممکن است این مکمل برای ضعف جنسی و ناباروری نیز مفید باشد.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

با خوردن میان وعده ها و وعده های مناسب در بعد از ظهر و قبل از خواب می توانید در حالی که خواب هستید به رشد عضلانی خودتان کمک کنید. اگر ساعت ۶ یا ۷ یا ۸ یک شام سبک می خورید و دیگر قصد ندارید چیزی بخورید تا روز بعد، داشتن وعده صبحانه ایده بدی نیست.

به دنبال محدودیت های خود باشید و ببینید در تمرین انفرادی چه چیزی می توانید بدست بیاورید؟ این نکات به شما نشان خواهد داد که چگونه برای دستاوردهای بزرگتر خودتان را کمی به جلو هل دهید.

کسانی که یک بره بدن‌سازی یا لاغری استاندارد را دنبال می‌کنند دیر یا زود با یک دشمن مشترک مواجه می‌شوند: گرسنگی و اشتهای کاذب.

اگر شما نیز به دنبال افزایش حجم خود هستید شاید در انتخاب مکمل‌های مورد نظر خود کمی‌ سردرگم شوید. در زیر برای شما بهترین مکمل‌هایی که شما می‌توانید در دوره حجم خود از آنها استفاده کنید را برای معرفی‌ خواهیم.

فیزیک، نو پاترین شاخه بدنسازی است. این رشته چند سالی است که به دنیای بدنسازی معرفی شده و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است.فواید استفاده از ال ارژنین

هیچکس نمی تواند مناسب ترین رژیم غذایی را برای شما طراحی کند بجز خودتان! این خود شما هستید که با داشتن اطلاعات کافی نسبت به نوع تغذیه و عادات غذایی تان می توانید بهترین رژیم غذایی را برای خود طراحی کنید. اما قبل از آن لازم است تا الفبای کار را یاد بگیرید.

یکی از آرزوهای افراد داشتن بدن زیبا و خوش فرم است که به همین دلیل اقدامات گوناگونی انجام می‌دهند تا به عضله سازی و رسیدن به بدنی زیبا دست پیدا کنند،حال در این مقاله می‌خواهیم شما با بهترین رژیم غذایی به منظور افزایش وزن در افراد لاغر آشنا کنیم.  

اگر شما نیز به دنبال افزایش حجم خود هستید شاید در انتخاب مکمل‌های مورد نظر خود کمی‌ سردرگم شوید. در زیر برای شما بهترین مکمل‌هایی که شما می‌توانید در دوره حجم خود از آنها استفاده کنید را برای معرفی‌ خواهیم.

اکثر افراد گمان می‌کنند که تنها کافی‌ است رژیم بگیرند تا عضلات شکم آنها نمایان شود، اما داستان واقعی این است که اکثر این افراد حتی به اندازه کافی‌ عضله‌ در ناحیه شکم ندارند که بخواهند چیزی را نمایان کنند.

آب ضروری ترین ماده مورد نیاز بدن می‌باشد که حجم زیادی از بدن را در اختیار دارد. این ماده بنیادی برای ورزشکاران که با تمرینات ورزشی، از طریق مصرف و تعرق مقدار زیادی از آن را از دست می‌دهند باید در حالت تعادل قرار گیرد و از کاهش آن از سطح استاندارد خود به شدت جلوگیری شود.

توانایی و آمادگی بدن برای انجام حرکات ورزشی جزء مهمترین رکن‌‎های پرورش اندام است، تازمانی که شما توانایی انجام حرکات را نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی تمرین کنید و با عدم تمرین صحیح و مناسب هرگز به پرورش عضلات دست نمی‌یابید پس بالا بردن آمادگی جسمانی خود را امری مهم بشمارید.

از ال آرژنین در بدنسازی برای تقویت عضلات و ماهیچه‌ها استفاده می‌شود، اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از این مکمل می‌تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

ارتباط با دفتر هیئت بدنسازی و پرورش اندام

21776332

2177521412

موبایل:

912747724

کانال تلگرام: TehranBBa@

ای دی تلگرام جهت طرح سوال، انتقادات و پیشنهاد: tehranbba217@

آدرس: میدان سپاه – خیابان پادگان ولیعصر(عج) – خیابان بوشهر – پلاک 9

 

© کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد

طراحی و پیاده سازی :
ایران
دروپال

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *