عوارض کم کاری تیروئید مردان

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– علل کم کاری تیروئید در مردان ،  ممکن است آسیب به تیروئید و یا حذف تیروئید در طول عمل جراحی برای تومورهای تیروئید و درمان تیروئید بیش از حد فعال است که منجر به تیروئید غیر فعال می شود. به طور کلی 8 درصد از هیپوتیروئیدیسم (کم کاری تیروئید) ناشی از بیماری های خودایمنی است و بیماری های خود ایمنی در زنان شایع تر است.

بیماری خود ایمنی در سیستم ایمنی بدن زمانی اتفاق می افتد که سیستم دفاعی بدن شما، قسمت های طبیعی بدن شما را با مهاجمان خارجی اشتباه گرفته و به آنها حمله می کند. یعنی در این زمان، سیستم ایمنی بدن شما به غده تیروئید شما حمله می کند و بیماری کم کاری یا پرکاری تیروئید معمولا در زنان و درصد کمتری از مردان مشاهده می شود.

عوارض کم کاری تیروئید مردان

غده تیروئید همانند منبع انرژی بدن شما به شمار می رود. هنگامی که این بخش از کار می افتد، کارکرد بدن دچار اختلال شده و کند می شود. بیماری کم‌کاری تیروئید نوعی بیماری است که  بر اثر آن، میزان هورمون تیروئید در بدن کاهش پیدا می کند.

عملکرد اصلی هورمون تیروئید،  نظم بخشیدن به عمل متابولیسم  بدن است و افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند، معمولا با مشکلاتی از قبیل کندی متابولیسم و سوخت و ساز بدن مواجه می شوند.

معمولا ده درصد از زنان دچار اختلال کمبود هورمون تیروئید و به اصطلاح کم کاری تیروئید هستند و حتی ممکن است خیلی از افراد به این بیماری مبتلا بوده و از آن باخبر نباشند. کم کاری تیروئید  ممکن است چندین علت داشته باشد که یکی از آنها، تقریبا  شایع تر بوده و به دلیل التهاب غده تیروئید است.

این نوع التهاب باعث از بین رفتن اکثر سلول های تیروئید می شود. زمانی که به این سلول ها آسیب وارد می شود، هورمون کافی ترشح نشده و مشکلات تیروئیدی  ایجاد می شود. یکی از مهم ترین علل اختلالات تیروئیدی بروز التهاب در این بخش است که بر اثر اختلال در سیستم خود ایمنی ایجاد می شود.

یکی دیگر از دلایل بروز کم کاری تیروئید، برخی از درمان های پزشکی است که هنگام درمان اختلالات تیروئیدی و یا جراحی حذف غده تیروئید در بیماری های خاص مانند سرطان تیروئید ایجاد می شود. به این ترتیب،  سلول های غده تیروئید کاهش پیدا کرده و بیماری کم کاری تیروئید ایجاد می شود.

هر چند که عارضه کم کاری تیروئید در زنان شایع تر است، اما در مردان هم مشاهده می شود. عملکرد غده تیروئید با ترشح هورمون تیروئید است که این هورمون به خون خود منتقل می شود تا بتواند به تمام اعضای بدن شما توزیع شود.

علائم، تشخیص و درمان کم کاری تیروئید در مردان تقریبا مانند زنان است. هیپوتیروئیدی(کم کاری تیروئید) کل متابولیسم را متوقف می کند، بنابراین علائم هم می توانند بر روی هر یک از اعضاء و سیستم بدن تاثیر بگذارند.

شایعترین علایم  عبارتند از:

همچنین، از دست رفتن تمایل به مقاربت جنسی و مشکل در نعوظ از علائمی است که برخی از مردان ممکن است داشته باشند. اگر خسته و کم  انرژی هستید، تعجب آور نیست که علاقه ای به رابطه زناشویی نداشته باشید.

در بخش ارولوژی،  24 مرد مبتلا به کم کاری تیروئید و 66 مرد بدون عارضه کم کاری تیروئید بررسی شد. اختلال نعوظ با استفاده از پرسشه بین المللی و شاخص عملکرد  ناباروری  بررسی شده و ارزیابی گردید.

مردان مبتلا به کم کاری تیروئید، به طور متوسط  در مقایسه با مردان بدون  مشکل کم کاری تیروئید، دارای امتیاز هفتاد و یک تا هفتاد و پنج بودند که میانگین سنی آن ها بیست تا هشتاد و یک سال بود.

بیماری کم کاری تیروئید می تواند در قدرت باروری مردان تاثیرات منفی بگذارد که علل رایج  آن معمولا کمبود ید و بیماری های خودایمنی است. علائم احتمالی کم کاری تیروئید هم عبارتند از:  درد در استخوان ها و مفاصل، احساس خستگی و گاه افسردگی، اختلال در حافظه ، افزایش وزن و کاهش متابولیسم بدن.

بیماری کم کاری تیروئید که بر قدرت جنسی مردان تاثیر گذار است، می تواند باعث اشکال در عمل نعوظ فرد شود. زمانی که مردی دچار کم کاری تیروئید است، این مشکل می تواند بر کارکرد و شکل اسپرم های او هم اثر گذاشته و گاه اسپرم ها کیفیت خوبی نداشته و در نهایت ممکن است سبب ناباروی در مرد شود.

در تحقیقات اخیر، شیوع انزال زودرس در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید بررسی شده و تغییرات مربوط به آن ارزیابی شده است. با بررسی رابطه بین کم کاری تیروئید و مشکل زود انزالی، زمان تاخیر انقباض داخل عضلانی قبل و بعد از درمان کم کاری تیروئید هم مورد بررسی قرار گرفته است.

بیماران مبتلا به هیپوتیروئیدی(کم کاری تیروئید)،  و بدون سابقه درمان پرکاری تیروئید در این مطالعه ثبت شدند.  پس از به دست آوردن نتایج،  عملکرد نعوظ و معیار ارزیابی بیمار با مشکل زود انزالی مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق مشخص شد که رابطه مستقیمی بین کم کاری تیروئید و زود انزالی در مردان وجود دارد.

رابطه بین نعوظ و اختلالات تیروئید را در این مطلب بخوانید.

البته باید گفت که بیماری تیروئید که شامل کم کاری و پرکاری تیروئید می شود، هر کدام می توانند تاثیر زیادی در میل جنسی و حتی باروری  مرد داشته باشند. این نکته واضح است که زمانی که مرد قادر نباشد به نعوظ کامل برسد، در انجام رابطه جنسی هم دچار مشکل می شود.

گاه مردان در نعوظ دچار مشکل هستند اما مشکلی در رابطه زناشویی ندارند و مشکل در نعوظ، همیشه به دلیل کم کاری تیروئید نیست و تنها زمانی که اختلال در کارکرد تیروئید باعث مشکلات مربوط به قدرت جنسی مرد شود، اختلال نعوظ و یا زود انزالی ایجاد می شود.  بنابراین یکی از دلایل زود انزالی در مردان می تواند مشکل پزشکی از جمله کم کاری تیروئید باشد.

به منظور درمان کم کاری تیروئید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا پس از انجام آزمایشات لازم، درمان مناسب برای شما در نظر گرفته شود.

تیم ترجمه نبض ما

علل و درمان ضعف غدد آدرنالین

همه آنچه درباره اسکن تیروئید باید بدانید

این افراد قند خون می گیرند؟!

وقتی که کف دست و پا عرق می کند

با عرق زیر بغل چه کنیم؟

علل بیماری هاشیموتو و راه درمان

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

عوارض کم کاری تیروئید مردان

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلام علایم افسردگی شامل خلق یا روحیه غمگین ،لذت نبردن از چیزهایی که خوشحال کننده بوده احساس نا امیدی مشکلات خواب و حافظه و اشتهاو هست.چیزهایی که گفتید در مورد خودتون دقیق نیست،پس اگر در عملکرد روزانه تون مشکلی پیش اومده حتما به روانشناس مراجعه کنید تا بررسی بیشتری انجام شه و تشخیص و درمان مناسب انجام شه.ممنونم

با سلام خیر حکم منی نداره و درمانش ازدواج و تخلیه منی است

غده تیروئید یک ساختار کوچک است که در جلو گردن درست بالای استخوان ترقوه قرار گرفته است. اندازه این غده در سلامت بدن اهمیت بسیاری دارد. تیروئید هورمون هایی را تولید می کند که در تنظیم سوخت و ساز مواد مغذی سلول ها و عملکردهای مختلف بدن نقش دارند. زمانی که تیروئید، کم کار(هیپوتیروئیدیسم ) و یا پرکار(هایپرتیروئیدیسم ) می شود بر بسیاری از عملکردهای بدن تاثیر می گذارد. اگر چه تغییرات ایجاد شده توسط مشکلات تیروئیدی در زن و مرد یکسان است اما در مردان می تواند سبب تجربه برخی علائم متفاوت از زنان  شود.

در کم کاری و پرکاری تیروئید ممکن است مردان مشکلات باروری را تجربه کنند. هنگامی که یک مرد پرکاری تیروئید دارد ممکن است اسپرم هایی را تولید کند که فاقد تحرک کافی باشند، که این مسئله می تواند با پدر شدن آن مرد تداخل داشته باشد. بر طبق تحقیقات صورت گرفته این تغییرات بر روی اسپرم در بسیاری از موارد با درمان به وضعیت طبیعی بر می گردند.

کم کاری تیروئید نیز می توانند سبب مشکلات باروری در مردان شود زیرا ممکن است باعث افزایش تولید یکی از هورمون های هیپوفیز ب پرولاکتین شود. پرولاکتین بالا سبب کاهش تولید تستوسترون می شود که در واقع تولید اسپرم را حمایت می کند.

بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله اورولوژی در زمستان سال 212 میلادی، مردان مبتلا به کم کاری تیروئید تعداد اسپرم کمی تولید می کنند که این موضوع بر باروری آنها تاثیر می گذارد.

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله بالینی متابولیسم و غدد درون ریز سال 25 میلادی، تغییر عملکرد تیروئید می تواند اثرات قابل توجهی بر عملکرد جنسی مردان مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید بگذارد.عوارض کم کاری تیروئید مردان

در یک گروه از 34 مرد مبتلا به پرکاری تیروئید، 5 درصد انزال زودرس را تجربه می کردند، درحالیکه حدود 15 درصد اختلال نعوظ داشتند که باعث عدم توانایی آنها در حفظ نعوظ می شد.

در یک گروه از 14 مرد مبتلا به کم کاری تیروئید، در حدود 65 درصد تجربه اختلال نعوظ، انزال دیررس و میل جنسی کم را داشتند.

اگر چه مکانیسم های دقیق نحوه تاثیر کم کاری یا پرکاری تیروئید بر عملکرد جنسی مشخص نشده اما این علائم در مردان مبتلا، پس از درمان بهبود یافت.

علاوه بر مشکلات موثر بر عملکرد تولید مثلی، مردان مبتلا به مشکلات تیروئیدی علائم مشترکی با زنان مبتلا به اختلال تیروئید دارند:

سرطان تیروئید در ابتدا ممکن است بدون علائم پیشرفت کند اما در مراحل آخر می تواند باعث گرفتگی صدا یا مشکل در بلع شود.

کم کاری و پرکاری تیروئید در زنان نسبت به مردان شایع تر است.

بر طبق اعلام انجمن سرطان امریکا:

شیوع هایپرتیروئیدیسم در مردان .2 درصد و در زنان 2 درصد است.

شیوع کم کاری تیروئید در زنان: 4-5 نفر از 1 زن و در مردان .6-.9  در هر 1 مرد است.

سرطان تیروئید نیز درزنان 3 برابر از مردان اتفاق می افتد.

اگر شما مشکلات نعوظ و یا انزال و یا هر یک از علائم مربوط به اختلالات تیروئید را تجربه می کنید به پزشک مراجعه کنید.



بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کم کاری تیروئید چیست و چه عوارضی برای بدن دارد؟ آیا درمان کم کاری تیروئید به روش‌های طبیعی امکان‌پذیر است؟ در ادامه شما را با ۱۳ روش طبیعی برای کاهش و رفع عوارض کم کاری تیروئید،‌ پیشگیری و درمان آن آشنا می‌کنیم.عوارض کم کاری تیروئید مردان

اگر از خستگی مداوم و بی‌دلیل رنج می‌برید شاید بهتر است مراقب عملکرد غده‌ی تیروئید خود باشید. این غده‌ی پروانه‌ای شکل که در جلوی گردن و زیر سیب آدم قرار دارد، با ترشح هورمون، سوخت‌وسازِ بدن را کنترل می‌کند. از جمله بیماری‌های مرتبط با این غده، کم کاری تیروئید است. این بیماریِ خاموش ممکن است سال‌ها در بدن فرد مبتلا باقی بماند ولی به درستی تشخیص داده نشود، چرا که علائم آن پراکنده و مبهم است و به همین دلیل پزشک در تشخیص بیماری گمراه می‌شود.

مواقع کم کاری تیروئید، به مشکلات تیروئيد مربوط نمی‌شود، بلکه عملکرد ناسب سیستم ایمنی بدن، این بیماری را ایجاد می‌کند. آزمایش آنتی‌بادی،‌ راه مناسبی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و تشخیص کم کاری تیروئید است. به گفته‌ی دکتر داتیس خرازیان (Dr. Datis Kharrazian) نود درصد افرادی که کم کاری تیروئید دارند مبتلا به هاشیموتو هستند. هاشیموتو یک بیماری خودایمنی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌های غده‌ی تیروئيد حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. بنابراین برای درمان بیماری‌های تیروئید یا هر بیماری خودایمنی دیگر، ابتدا باید منشاء بیماری کشف شود و نباید علائم بیماری را با دارو سرکوب کرد. برای درمان کم کاری تیروئید و یا پیشگیری از بروز آن، در این مقاله ۱۳ روش ساده و طبیعی ارائه شده است.

اولین خط دفاعی برای درمان کم کاری تیروئید تغییر رژیم غذایی است. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از خستگی مفرط و کدر شدن مغز (Brain fog) -گیجی، فراموشی و عدم تمرکز رنج می‌برند. برای رفع خستگی و کسب انرژی، افراد به استفاده از قند و کافئین رو می‌آورند. این دو ماده بسیار مضر هستند و علاوه بر ایجاد سایر بیماری‌ها و نوسان در قند خون، عملکرد تیروئید را نیز دچار مشکل می‌کنند.

یک رژيم غذایی مناسب، فاقد کافئین و قند (کربوهیدرات) است. مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده مثل آرد نیز باید کاهش پیدا کند چرا که این مواد عملکردی شبیه قند در بدن دارند. همچنین باید استفاده از کربوهیدرات‌هایی که به غلات مربوط می‌شوند را به حداقل رساند و از سبزیجات غیرنشاسته‌ای استفاده کرد.

چون هورمون تیروئید برای انتقال به تمام بافت‌های بدن نیاز به پروتئین دارد، باید در هر وعده‌ی غذایی از پروتئین استفاده کنید. این ماده به عملکرد طبیعی غده‌ی تیروئید کمک می‌کند. مغزها، کره‌ی مغزها، محصولات دامیِ بدون آنتی‌بیوتیک ( ارگانیک، گوشت دام‌های محلی و علف‌خوار، تخم مرغ و ماهی‌های پرورشیِ سالم) و حبوبات حاوی پروتئین هستند.

سویا و مشتقات آن مانند توفو (پنیر سویا)، شیر سویا، گوشت جایگزین (گوشت مصنوعی)،‌ خوراکی‌های انرژی‌زا و حاوی پروتئین هستند، اما این محصولات حتی اگر به صورت ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی باشند باز هم در عملکرد گیرنده‌های هورمونی و چرخه‌ی بازخورد در سیستم غدد درون‌ریز اختلال ایجاد می‌کنند.

چربی دوست شما است و کلسترول ماده‌ی سازنده‌ی مسیرهای هورمونی بدن است. اگر به میزان کافی چربی و کلسترول مصرف نکنید، عدم تعادل هورمونی در بدن تشدید می شود. با مصرف چربی‌های طبیعی و سالم مانند روغن زیتون، روغن حیوانی، آووکادو، تخم کتان، ماهی، مغزها، کره‌ی مغزها، پنیر و ماست پرچربِ بدون هورمون و آنتی‌بیوتیک و شیر نارگیل، در میزان هورمون‌های تیروئید بدن خود، تعادل ایجاد کنید.

شاید کمبود مواد مغذی در بدن منجر به کم کاری تیروئید نشود، اما اگر میزان این ریزمغذی‌ها و مواد معدنی در بدن کافی نباشد علائم این بیماری تشدید می‌شود. مواد مغذی در درمان کم کاری تیروئید عبارتند از ویتامین D، آهن، اسید چرب امگا۳، سلنیوم، روی، مس، ویتامین A ،B و یُد.

ترکیب مولکولی بافت تیروئید تقریبا به ترکیب گلوتن شبیه است. در افرادی که مبتلا به هاشیموتو هستند، مصرف گلوتن ممکن است باعث افزایش حملات دستگاه ایمنی بدن به بافت تیروئيد شود.

گواتر بیماری تورم غده‌ی تیروئيد است. به آن دسته از مواد غذایی که در ایجاد گواتر نقش دارند، گواترزا یا گواتریژن (Goitrogens) گفته می‌شود. این مواد عبارتند از: انواع کلم (بروکلی، بروکسل، گل کلم، کلم پیچ، کلم قمری)، شلغم، ارزن، اسفناج، توت فرنگی، هلو، شاهیِ آبی، بادام‌ زمینی، تربچه و سویا. استفاده از این مواد به صورت پخته منعی ندارد چون پخت‌وپز مواد گواترزا را غیرفعال می‌کند، همچنین می‌توان از تربچه و شاهیِ آبی در حد اعتدال استفاده کرد.

گلوتاتیون (Glutathione) یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در کاهش علائم هاشیموتو موثر است. این آنتی‌اکسیدان با تنظیم سیستم ایمنی بدن به کاهش بیماری‌های خودایمنی کمک می‌کند، بافت تیروئید را التیام می‌بخشد و از آن محافظت می‌کند.

غذاهای کمی حاوی گلوتاتیون هستند، اما برخی از مواد غذایی به تولید گلوتاتیون در بدن کمک می‌کنند: مارچوبه، کلم بروکلی، هلو، آووکادو، اسفناج، سیر، کدو، گریپ فروت و تخم مرغ خام از این جمله‌اند. ماده‌ی گیاهی موجود در کلم بروکلی، گل کلم و کلم (خوراکی‌های گواترزا) به افزایش ذخیره‌ی گلوتاتیون کمک می‌کند.

همانطورکه در بیماری هاشیموتو، سیستم ایمنی به غده‌ی تیروئید حمله می‌کند، غذاهایی که باعث التهاب می‌شوند، در بدن به عنوان مهاجم شناخته شده و واکنش‌های خودایمنی را در بدن افزایش می‌دهند. برای کاهش علائم بیماری‌های خودایمنی، مراقب حساسیت‌های غذایی خود باشید.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در روده‌ی ما زندگی می‌کنند. در حدود ۲۰٪ از عملکرد تیروئيد به میزان کافی این باکتری‌ها در روده بستگی دارد. برای حفظ میزان این باکتری‌ها باید از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید.

التهاب سیستمیک، پاسخ التهابی بدن به برخی از عوامل بیماری‌زا است. مصرف موادغذایی فرآوری‌شده، یکی از عوامل ایجادکننده‌ی این نوع التهاب در بدن است. اغلب التهاب‌های سیستمیک و بیماری‌های خودایمنی به یکدیگر مرتبط هستند. کاهش مصرف موادغذایی فرآوری‌شده از ابتلا به این نوع التهاب و بروز بیماری‌های خودایمنی جلوگیری می‌کند.

سندروم خستگی آدرنال در نتیجه‌ی کاهش فعالیت غده‌ی آدرنال ایجاد می‌شود. ارتباط تنگاتنگی میان تیروئید و غده‌ی آدرنال وجود دارد و معمولا در درمان کم‌کاری تیروئید، عملکرد این غده نیز بررسی می‌شود.

غده‌ی تیروئيد بسیار حساس است و به عوامل استرس‌زا واکنش نشان می‌دهد. تمرینات آرام‌بخشی مثل یوگا با کاهش استرس و ایجاد تعادل در انرژی و افزایش سوخت‌وساز بدن، علائم کم کاری تیروئید را کاهش می‌دهند.

تیروئيد به اشعه حساس است. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مربوط به غده‌ی تیروئيد، در مطب دندان‌پزشکی از یقه‌ی محافظ استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عوارض کم کاری تیروئید مردان

مرسي توضيحاتتون اميد بخش و كامل بود بسيار سپاس❤️❤️❤️

بند ۶ و ۷ با هم در تضاد هستند

درود بر شما
خیلی هم در تضاد نیستن، کلم بروکلی و اسفناج رو می‌تونید به‌صورت آب‌پز و بقیه رو متعادل یا خیلی کم مصرف کنید.

سلام من حنانه هستم ۱۴ سالمه از قم
من دچار بیماری کم کاری تیروئید شده ام و این کم کاری من را چاق کرده است
سه ماهه که دارم قرص لووتیروکسین میخورم ولی اصلا به بدنم اثر نزاشته و بدتر شده
رژیم غذایی ام را کنترل و هرچقدر هم که ورزش میکنم نمیتونم کاهش وزنم را ببینم و ۴ کیلو اضافه کرده ام
در این هفته های آخر سرگیجه ی شدید داشته ام واین سرگیجه ها دچار سر درد شده اند
لطفا یه نظری به من بدهید تا بتونم این کم کاری را درست کنم
با تشکر

سلام حنانه عزیز
بهتره نکاتی رو که در این مقاله بهشون اشاره شده در نظر داشته باشید و روند درمان‌تون رو تحت نظر پزشک مجرب ادامه بدین. براتون آرزوی سلامتی دارم.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

درمان سردرد با ماساژ؛ ۶ روش ماساژ و آموزش استفاده از نقطه های فشار

آموزش جامع ثبت آزمون GRE جنرال ۲۰۱۹ و کسب آمادگی برای آن

درمان کیست تخمدان؛ انواع روش‌های درمان و درمان خانگی

قانون ۲۰/۸۰ برای بهبود بهره وری و مدیریت زمان


علت درد پشت سر و راه‌های درمان آن

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

“),t.close},t.write(‘

غده تیروئید همانند منبع انرژی بدن شما به شمار می رود. هنگامی که این بخش از کار می افتد، کارکرد بدن دچار اختلال شده و کند می شود. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض کم کاری تیروئید مردان

از نشاسته ذرت را روی پاها بریزید. اگرچه قدرت ضد قارچی آن مانند پودرهای ضد قارچ نیست . 4 ) استفاده از ضد عرق ها: میزان غدد عرقی پاها در هر سانتی متر مربع از پاها به نسبت دیگر بخش های بدن است. به طوری که در هر پا حدود 125 هزار غده عرقی وجود دارد. دئودورانت های ضد عرق درمانی آسان برای تعریق پاهاست. این محصولات به طور موقت غدد عرقی را مسدود می کنند. بر اساس توصیه آکادمی پوست ایالات

شروع کنید. معرفی رنگ سبز سبز، رنگ چاکرای قلب است. سبز، رنگ طبیعت است. این رنگ انرژی های ما را تنظیم می کند و حالت حساسیت و ترحم ما را می کند. این رنگ، سنبل، پاکی و هماهنگی است. سبز، به خصوص در حالات التهابی بدن، یک اثر آرام بخش دارد و به دستگاه عصبی آرامش می دهد. سبز یک ترمیم کننده قوی است و باعث بازسازی سلول های عضلات، استخوان ها و سایر بافت ها می شود.

ا گر لایه اپیدرم پوست خشک و خارش دار باقی بماند و با استفاده از لوسیون ها برطرف نشود، نشان دهنده ابتلا به مشکلات جدی سلامت است. دیابت: یکی از تظاهرات بیماری دیابت، تظاهرات پوستی است. هنگامی که سطح قند خون شما بیش از حد بالا می رود، بدن دچار کم آبی می شود. دیابت همچنین منجر به دخالت در فرایند تعریق معمول و کاهش رطوبت پوست می شودد. خشکی و ترک پوست و آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و

را دنبال نکند – کمتر اتفاق می افتد – اما باز هم به همان الگو نزدیک است. اگر متوجه شدید عادت ماهیانه تان به شدت سنگین شده و یا اینکه متوقف شده حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در ادامه 4 چیز را که عادت ماهیانه تان می تواند درباره شما بگوید را شرح می دهیم: عادت ماهیانه نشدن می تواند نشانه ی: سندرم تخمدان پلی کیستیک، چربی بدنی کم، اختلال عملکرد تیروئید، استرس

شما را زنده کرد، سپس شما را می میراند، آن گاه دوباره زنده تان می دارد، بی گمان انسان ناسپاس است (حج آیات 6664). در مثال های این کتاب می بینیم که خداوند متعال بیش از 1 تریلیون سلول، غده، تعداد زیادی اندام و بافت در بدن انسان آفریده است. خداوند انسان ها را به همراه تمام ویژگی های جسمانی شان می آفریند و شواهد این امر را نشان می دهد تا به آن اجازه دهد او را بشناسند. خداوند در قرآن فرموده

روش های پیشگیری از سرطان سر و گردن زهرا رحمانی فلوشیپ جراحی سرو گردن و متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: افراد باید توجه کنند توده ای که در گردن خود به خود وجود می آید ممکن است غده سرطانی باشد و حتما نیارمند ارزیابی و معاینه شود؛ به خصوص اگر فرد بالای 45 سال باشد و سابقه مصرف سیگار و الکل یا سابقه فامیلی سرطان داشته باشند، حتما باید معاینه شود. ارزیابی و معاینه سرطان به این

بالا و کلسترول بالا هم کمک می کند. کاهش کلسترول بد خون با 7 ماده ی غذایی یکی از مشکلاتی که مواد غذایی مضر برای بدن ایجاد میکنند کلسترول بد خون می باشد. در این مطلب شما را با چند ماده غذایی و میوه ها آشنا میکنیم که برای کاهش دادن کلسترول بد خون بسیار موثر می باشند.مواد غذایی برای کاهش کلسترول بد خون به شرح ذیل می باشند: 1. کاهش کلسترول بد خون با روغن زیتون

دیگری از کیست است که در نتیجه مواد باقی هنگام رشد جنین، شکل می گیرد. کیست بارتولن غده بارتولین نزدیک به نقطه باز واژن روی لبهای واژن (لابیا) قرار دارد. اگر یک تکه پوست روی این غده رشد کند، مایع می تواند داخل غده برگردد و یک کیست را تشکیل دهد، این کیست معمولا بدون درد است. اگر کیست عفونی شود می تواند یک آبسه ایجاد کند. علائم کیست واژن چیست؟ معمولا هیچ

قطره متوکلوپرامید برای نوزادان در صورت داشتن هر گونه واکنش غیرمعمول یا آلرژیک به متوکلوپرامید یا یکی از ترکیبات موجود در دارو از مصرف آن خودداری کنید. اگر فرزند شما یکی از شرایط زیر را دارد، پیش از مصرف دارو با پزشک یا داروساز صحبت کنید. تشنج فئوکروموسیتوم (تومور در غده فوق کلیوی) خونریزی گوارشی سوراخ یا انسداد در دستگاه گوارش نحوه مصرف قطره متوکلوپرامید برای نوزادان

و غذای آماده، خورده شده باشد، فرد به این بیماری دچار می شود. افرادی که از آب های طمئن و غیربهداشتی استفاده می کنند خطر ابتلا به بیماری حصبه در آن ها محتمل تر است. تب شدید برای چند روز متوالی ازجمله علائم ابتلا به حصبه است . بیماری های چشم: در صورت نوشیدن آب آلوده یا شستن بدن با آن، مشکلات چشمی ازجمله قرمزی، ورم و ورم ملتحمه چشم فرد را تهدید می کند . گلو درد: با نوشیدن آب آلوده ممکن است فرد دچار تورم بافت اطراف گلو شود که این تورم به تدریج بزرگ شده و ممکن است به شکل غده در بدن فرد ظاهر شود . لینک کوتاه

آنلاین و دریافت پاسخ سوالات خود به صورت رایگان به ثبت نظرات مراجعه و سوال خود را به راحتی ثبت کنید تا تیم پزشکی ما پاسخ سوالات شما را ارسال کنند. از هم اکنون می توانید همه سوالات خود در زمینه غده های چربی زیر پوست را تا ساعت 24 دوشنبه ارسال و پاسخ سوالات خود را راس ساعت 17 سه شنبه از تیم پزشکی ما دریافت کنید. انتهای پیام/ طرح سوال از کلینیک آنلاین

15 گونه از آن در کشور عزیزمان ایران وجود داردکه در واقع بومی ایران است و مشابه اش را در هیچ جایی نمی توان یافت. لاله واژگون ایرانی از راسته سوسن سانان می باشد. علمی لاله واژگون FRITILLARIA می باشد و لاله واژگون ایرانی در بین سایر لاله های ایرانی شهرت جهانی دارد از اصفهان گرفته تا لرستان در دشت لاله های واژگون شما می توانید لاله های واژگون ایرانی را ببینید که سرتاسر دشت را با رنگ های زیبای خود

تشخیص بیماری از روی پوست روشی است که احتمالا بسیار شنیده اید. خشکی پوست شاید از نظر خیلی ها طبیعی به نظر برسد اما پوست سپر حفاظتی بدن است و با هر بیماری که بدن به آن مبتلا می شود علائمی را از خود بروز می دهد. داشتن پوست خشک شاید بی ضرر به نظر رسد. فقط کافی است یک مرطوب کننده استفاده کنید تا مشکل برطرف شود. نت نوشت قصد ندارد شما را بترساند ولی اگر حتی با استفاده از مرطوب کننده سریع پوست شما خشک می

موجود در کامبوجا گرفتگی عروق را برطرف و با کاهش سطح کلسترول خون باعث سلامت قلب و رگ ها و عروق می شود. بخوانید: خواص انواع چای و مضرات هر کدام چیست؟ کبد عضور پرکار و مظلومی است که هر چند وقت یک بار نیاز به سم زدایی دارد. این غده بزرگ که غده فداکاری است بسیاری از سموم را در بدن ذخیره می کند تا مانع از صدمه زدن سموم به بدن شود. کامبوچا یک نوشیدنی مفید برای پالایش کبد است

، حالا نوبت آقایان است که در مقابل این همه زحمتی که آن ها کشیدند و محبتی که آن ها کردند و فداکاری ها که آن ها کردند، حالا نوبت آقایان است نوبت شماست که باید این دِین را به این مردمی که شما را نشاندند به این مسند، دِین خودتان را عمل بکنید، ادا کنید به مردم و در جایی دیگر فرمودند: این ها (مردم) حق دارند به ما و به شما، خیلی حق دارند. وقتی دولتی پیش می آید، آن هم دولتی است که مردم به آن حق

که برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می کند. نارگیل، یکی از خوراکی های محبوب در کشور هایی مانند تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار می رود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی مختلف استفاده می شود. شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی های

که تشخیص بیماری از پاها چگونه ممکن است و چرا سلامت پاها را نباید دست کم بگیریم و به پا و ناخن های پا باید توجه بیشتری داشته باشیم تا بسیاری از بیماری ها را از خود دور نگه داریم. بخوانید: علت شکنندگی ناخن ها کمبود این ماده در بدن است! یکی از راه های تشخیص بیماری از پاها توجه به پوست و ناخن پا است. اگر پوست پاها خشک و ناخن آن ها شکننده است و استفاده از انواع نرم کننده و

یکی از سرطان های شایع بین مردان سرطان بیضه است به طوری که می توان گفت از هر 263 مرد یکی از آن ها به سرطان بیضه مبتلا می شه. بهتره برای پیشگیری از این سرطان نشانه های اونو بشناسید و در حفظ سلامت خودتون بکوشید. یکی از نشانه های سرطان بیضه وجود غده ای بدون درد درون بیضه مردان است. این غده ها چون بدون درد هستن باید هر چند وقت یبار بیضه های خود رو لمس کنید و مطمئن بشید که هیچ برآمدگی و

در کشور زیاد است، شاید هیچگاه این افراد حاضر به مراجعه به پزشک نباشند، در حالی که مشکل اختلالات جنسی نه تنها مرتبط با سلامت است، بلکه یک مشکل اجتماعی نیز به شمار می رود و به طور کلی یک اختلال فراگیر در دنیا است. دبیر انجمن علمی داروسازان ایران تاکید کرد: زندگی در جوامع صنعتی ماشینی، استرس بالا در شهرهای بزرگ، آلودگی هوا و افزایش مصرف دارو می تواند شیوع اختلالات جنسی را در جامعه افزایش

حتما برای شما جالب است که بدانید علت شکنندگی ناخن ها کمبود منگنز در بدن است. هر بیماری یا نشانه می تواند یک آلارم از طرف سیستم بدن در برابر کمبود یک ماده باشد. هنگامی که شما ناخن های دستتان مدام می شکند و رشد مناسب و صحیحی ندارد یک علامت از بدنتان دریافت می کنید. در ادامه با علت شکنندگی ناخن ها آشنا خواهیم شد، با نت نوشت همراه باشید. بخوانید: دلایل و درمان ناخن جویدن در

. بی حسی numb ممکن است در اطراف دهان یا هر قسمت دیگری از بدن وجود داشته باشد. این احساس می تواند دامنه وسیعی را از مورمور و سوزن سوزن شدن گرفته تا یک بی حسی کامل نسبت به محرک های خارجی داشته باشد. خواب رفتگی دست ها و پاها ممکن است بی خطر بوده و به خودی خود رفع شود مانند زمانی که دست شما در معرض سرما یا گرمای شدید قرارگرفته و انگشتان آن بی حس می شوند. همچنین برخی از افراد به هنگام اضطراب و

. در ادامه با برخی از دلایل احتمالی خستگی و چگونگی درمان آن به صورت طبیعی آشنا می شویم. شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید (یا بیش از اندازه دریافت می کنید) در حالت پایه، آن چه ما می خوریم انرژی بدن را تامین می کند. از این رو، اگر به میزان کافی از خوراکی های سالم و خوب مصرف نکنید، احساس خستگی و بیحالی چندان جای شگفتی نخواهد داشت. عادات غذا خوردن خود را

حفظ کنیم. علاوه بر این رعایت نکردن این شاخص ها می توانند صدمات جبران ناپذیری به مصرف کنندگان داخلی وارد کند و در نتیجه هزینه های سرسام آوری را به دولت تحمیل کند، از همین رو انتظار می رود هرچه سریعتر دولت به امر پیشگیری بپردازد و از استفاده بیش از اندازه کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات کشاورزان جلوگیری کند. عودت محصولات صادراتی به دلیل وجود نیترات رئیس ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی و

دهد که برای زنده ماندن به آب نیاز دارد. در هر صورت توجه به میزان آب بدن همیشه ضروری است چون بدن اغلب متوجه تشنگی خود نمی شود تا زمانی که 1 تا 2 درصد از آب بدن خود را از دست داده باشد. 4- شکایت مداوم از کار همه ی ما گهگاه از شغل خود شکایت می کنیم اما اگر این کار همیشگی شما است، مشکل دیگری را هم به مسائل شغلی تان اضافه می کنید. طبق تحقیقات، بدبینی و منفی بافی در مقایسه با ابراز

گل مژه برآمدگی بیرون از چشم می باشد. اگر گل مژه داخل چشم باشد شالازیون دارد. در این خبر همراه ما باشید تا راهکارهای درمان گل مژه را با شما در میان بگذاریم. این برآمدگی میتواند همانند یک جوش در انتهای مژه ها ظاهر شود. گل مژه زیر پلک ممکن است در ابتدا کمتر قابل توجه باشد. اما هر دو نوع می توانند پلک شما را قرمز، متورم و حساس به لمس کنند. چشم ممکن است احساس خارش و درد داشته باشد.

ایران آنلاین / اغلب زمانی که اولین بار ریزش موهایتان آغاز می شود، دقیقا یادتان نیست، با این حال زمانی متوجه از بین رفتن بسیاری از موهایتان می شوید که قسمت عمده ای از موهایتان را از دست داده اید و احساس می کنید که کف سرتان دیده می شود. دکتر حسن صیرفی، متخصص بیماری های پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این باره می گوید: افزایش فعالیت غده پاراتیروئید به ریزش موها منجر شده و

کننده برسانند، فلسفه وجودی خود را به کلی نقض کرده و تبدیل به یک غده سرطانی اقتصادی و وسیله ای برای استثمارشده اند. به تعبیر دیگر واسطه ها باید از کار توزیع سود ببرد، نه از نگهداری و انتظار گرانی. این در حالی است که هریک از خانواده ها به تناسب نیاز خود ممکن است برای خرید به بازار مراجعه کند اما در میان همه این خانواده ها، زوج های جوان در شرف ازدواج، بیشترین نیاز را به این اقلام داشته و البته

، کولیت زخمی روده، اختلالات غده ی تیروئید و دیگر بیماری ها باشند. 7- افزایش یا کاهش وزن بعضی از بیماری های خود ایمنی بر غده ی تیروئید تأثیر می گذارند. این غده بسیاری از فعالیت های متابولیمک بدن را کنترل می کند. اگر غده ی تیروئید هورمون اضافی تولید کند یا به مقدار کافی هورمون تولید نکند، شخص دچار کاهش یا افزایش وزن می شود. 8- بی حسی یا سوزش دست و پا احساس سوزش در

راه سوم جمع بین علم و عبادت است و آن راه دعا و نیایش است. مهم ترین کار این راه؛ دعا و نیایش است، که تقریباً ضعیف ترین بره های ماست، ما آنچه برای آن حساب قائل نیستیم دعاست. این دعا؛ یک وقت انسان دعا می خواند که ثواب ببرد، این یک گوشه کار است، این دعا نیست. یک وقت به کسی گفتند: شما فلان مشکل را داری، این دید الآن لاعلاج است، به بیماری صعب العلاج و به غدّه بدخیم دچار است، این چه طور ناله می

این زمینه مراجعه کرد و باید توجه داشت که داروها و موادی که در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها در این زمینه تبلیغ می شود کاملاً کذب بوده چرا که نه تنها اثرات درمانی آنها تأیید نشده است بلکه قدرت جنسی را می تواند کاملاً به صورت برگشت ناپذیر از بین ببرد. وی خاطرنشان کرد: اگر اختلال جنسی ناشی از مشکلات روانی باشد با مراجعه به روانپزشک می توان آن را درمان کرد و اگر کاهش هورمون تستسترون در مردان

“),t.close},t.write(‘

پرکاری تیروئید یکی از بیماری های مربوط به غده تیروئید است. پرکاری تیروئید مربوط به غده تیروئید است که در قسمت مرکز و طرفین گردن وجود دارد. این غده کنترل سرعت قلب شما را بر عهده دارد. همچنین کمک میکند تا به سرعت کالری ها را بسوزانید. در واقع تنظیم متابولیسم بدن از کار های اصلی غده تیروئید است. در ادامه با علت و علائم پرکاری تیروئید آشنا شوید.

پرکاری تیروئید (Hyperthyroidism) یکی از بیماریهای مربوط به غده تیروئید است. تیروئید، غده پروانه ای شکل و کوچکی است که در جلوی گردن قرار دارد. این غده هورمون هایی به های تترا یدوتیرونین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) ترشح میکند، این دو، هورمون های اولیه ای هستند که وظیفه کنترل انرژی سلولهای بدن را برعهده دارند.

غده تیروئید با ترشح این هورمون ها، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را تنظیم میکند. پرکاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که غده تیروئید، بیش ازحد تترا یدوتیرونین (T4) یا تری یدوتیرونین (T3) یا هردوی این هورمون ها را ترشح کند. تشخیص به موقع و درمان مناسب، میتواند علائم پرکاری تیروئید را از بین ببرد و از عوارض جانبی آن جلوگیری کند.

اگر به اطرافیان خود نگاه کنید شاید کسی را با این بیماری بیابید که این موضوع گواهی از شیوع بالای پرکاری تیروئید میدهد. درواقع پرکاری تیروئید مشکلی است که تمام گروه های سنی را میتواند درگیر کند.

هنگامی که تیروئید، بیش از حد فعال است، میتواند مشکلات جدی مانند عصبانیت، اضطراب، ضربان قلب سریع، لرزش دست و عرق بیش از حد را ایجاد کند. پرکاری تیروئید تعدادی علت دارد و عوارض اما خوشبختانه راههای درمانی کمی ندارد و قابل درمان است.عوارض کم کاری تیروئید مردان

همانطور که در بالا گفته شد، پرکاری تیروئید علل زیادی دارد اما شایع ترین علت آن، بیماری گریوز است. پرکاری تیروئید یک نوع بیماری سیستم ایمنی است که سبب تولید غده‌ تیروئید میشود. این بیماری در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد؛ اما از دیگر علل پرکاری تیروئید میتوان موارد زیر را برد:

شایان ذکر است با دانستن علائم پرکاری تیروئید، میتوان به سرعت وارد عمل شد و پرکاری تیروئید را کنترل و درمان کرد.

بیماری پرکاری تیروئید در بین افرادی که سابقه خانوادگی دارند، اتفاق می افتد. بنابراین اگر خویشاوندانی دارید که به این بیماری مبتلا هستند، حتما به پزشک خود بگویید.

فعالیت بیش از حد غده تیروئید، میتواند متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بر هم بزند. باعث کاهش وزن و بد‌خوابی یا بیخوابی شود. همچنین پرکاری تیروئید سبب لرزش دست و افزایش سرعت ضربان قلب میشود. قاعدگی نظم در زنان مبتلا و همچنین حرکات مکرر روده، از جمله علائم شایع زنانه پرکاری تیروئید است. 1 مورد از دیگر علائم پرکاری تیروئید عبارتند از:

علائمی که نیازمند مراقبت های پزشکی هستند:

پرکاری تیروئید همچنین میتواند موجب فیبریلاسیون دهلیزی شود. فیبریلاسیون دهلیزی، یکی از شایعترین انواع آریتمی قلبی است که میتواند منجر به سکته مغزی و نارسایی احتقانی قلب شود.

از آنجا که پرکاری تیروئید سبب افزایش متابولیسم بدن میشود، تعریق بیش از حد به دلیل حرارت بالای بدن از علائم خسته کننده این بیماری است. همچنین علامتی با عنوان کاهش وزن تقریبا تمام بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید را در بر گرفته است. این علامت هم به دلیل سوختن انرژی و چربی ها در اثر متابولیسم بالا است.

تشخیص پرکاری تیروئید، بر اساس نگاه به علائم، آزمایشات خون، معاینات فیزیکی و اندازه گیری سطح هورمون تحریک کننده تیروئید انجام میشود. برای تشخیص اینکه آیا غده بیش از حد فعال است، پزشک شما میتواند یک سونوگرافی یا آزمایش شیمی درمانی انجام دهد.

همچنین پزشک شما میتواند تست کلسترول را انجام دهد؛ زیرا کلسترول پایین میتواند نشانه ای از متابولیسم بالا باشد که بدن شما به سرعت کلسترول را سوزانده است. سطح تری گلیسرید شما نیز ممکن است آزمایش شود. مثل کلسترول کم، تری گلیسیرید پایین می تواند نشانه ای از میزان متابولیسم بالا باشد.

اولین قدم برای تشخیص این بیماری، بررسی سابقه پزشکی بیمار و معاینه اوست. با معاینات پزشکی این علائم قابل مشاهده اند:

ممکن است آزمایش های دیگری هم برای تشخیص پرکاری تیروئید انجام شود که عبارتند از:

از آنجا که بیش از 2 درصد زنان در طول زندگی خود، دچار پرکاری تیروئید میشوند، پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی پیدا کرده است. در واقع راههای پیشگیری از پرکاری تیروئید، شباهت زیادی به راه های پیشگیری سایر مشکلات تیروئیدی دارد. از این رو موارد زیر بهترین راههای پیشگیری از پرکاری تیروئید هستند:

رژیم غذایی متعادل یکی از اصلی ترین عوامل در پیشگیری از پرکاری تیروئید است. در واقع داشتن رژیم غذایی متعادل روده ها را سالم نگه میدارد. به نقل از دکتر گوپتا:

7 درصد از سیستم خود ایمنی بدن در روده ها قرار دارند و اگر مخاط روده متورم یا ملتهب شود، شروع پاسخ ایمنی را تجربه خواهید کرد. بر اساس تحقیقات، این امر در ابتلا به بیماری های تیروئیدی نقش زیادی دارد.

به طور طبیعی شما باید از غذاهای حاوی چربی، شکر و مواد نگه دارند و رنگ های خوراکی پرهیز کنید. این غذاها میتوانند موجب التهابات روده ای و روشن کردن ناگهانی سیستم خود ایمنی در روده ها شوند.

استفاده از سبزی ها و گیاهانی مانند: گلم کلم، کلم، کلم بروکلی و شاهی، میتواند کلید رمزگشایی درب پیشگیری از پرکاری تیروئید باشد. در واقع سبزی ها برای تمام بیماری ها و بدن مفید هستند.

مکمل هایی که بعضی عناصر مانند ید را در بدن افزایش میدهند، اگر درست مصرف نشوند میتوانند باعث بیماری هایی نظیر پرکاری تیروئید شوند. همچنین کمبود ید، میتواند موجب بیماری مانند کم کاری تیروئید نیز شود. پس باید در مصرف این مکمل ها دقت کرد و با پزشک خود مشورت.

سخن پایانی: پیشگیری را همیشه انجام دهید تا نه تنها از یک بیماری بلکه از صدها بیماری نجات پیدا کنید.

15 نشانه ی حیرت انگیز از سرطان که باید بدانید

این 5 سرطان قابل درمان هستند!

پایین آوردن قند خون؛ 15 روش طبیعی کاهش قند خون

آیا مطلب ” پرکاری تیروئید؛ علت و علائم پرکاری تیروئید چیست؟ ” برای شما مفید بود؟

پوسیدگی دندان می‌توان دلایل مختلفی داشته باشد، اما مهمترین عامل پوسیده شدن دندان‌ها غذایی []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *