عوارض کم خوابی و استرس

امید قنبری ۲۴ آذر ۱۳۹۷ سلامت

کم خوابی و استرس در دنیای پر مشغله امروز جزئی جدا نشدنی از زندگی افراد جامعه به خصوص شهرنشینان شده است. پوست بدن به ویژه صورت بسیار حساس است و نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا بتواند طراوت و شادابی خود را حفظ کند.

در این مطلب به موارد زیر اشاره خواهیم داشت:

در دنیای مکانیکی حال حاضر، اگر موارد مهم رفتاری و بهداشتی رعایت نگردد، پیری زود رس پوست رخ می دهد، امری که همه افراد و البته به خصوص بانوان را حتی می تواند از زندگی دلسرد کند چرا که آن ها همیشه به زیبایی ظاهری و سلامت پوست خود اهمیت می دهند. عموما افراد زیادی به دلیل مشغله های فکری و کاری، دچار  کم خوابی و استرس می شوند و به دنبال آن سلامت پوست خود را در معرض خطری جدی قرار می دهند.

کم خوابی و استرس عوارض جانبی زیادی بر بدن دارد و نه تنها باعث پیری زود رس پوست می گردد بلکه علاوه بر مورد تهدید قرار دادن سلامت جسم و روح، بر ظاهر فرد در کوتاه مدت نیز اثر گذار است و چهره فرد را خسته و بی حال نشان می دهد و فرد توان و حوصله کافی برای انجام کار نیز نخواهد داشت.

عوارض کم خوابی و استرس

در به اثرات مخرب کم خوابی و استرس بر سلامت پوست بدن انسان خواهیم پرداخت و نکات مهم را یادآور می شویم تا وقتی در آینده با این مسئله رو به رو شدید بتوانید آن را به زودی حل کنید و آسیب های کم خوابی و استرس بر بدن خود بکاهید.

کم خوابی و استرس از دشمنان اصلی و جدی پوست و اعضای صورت به شمار می روند.

چشم های قرمز و متورم هر شخص می تواند نشانگر سپری شدن یک شب کم خواب و یا بی خواب باشد. چشم ها و اطراف آن بلافاصله تحت تاثیر بی خوابی و استرس قرار می گیرند، به طوری که وقتی با فردی با چشم های قرمز رو به رو می شویم احتمالا اولین سوالی که از او خواهیم پرسید در مورد تغییر چشم و مسئله بی خوابی و استرس خواهد بود. البته بی خوابی خود می تواند نتیجه یک استرس هم باشد. تیرگی در زیر چشم ها زمانی رخ میدهد که رگ های خونی زیر چشم گسترش می یابد که نتیجه مستقیم کم خوابی است.

همان طور که پیش از این نیز ذکر شد، چشم و اطراف آن تحت تاثیر مستقیم کم خوابی هستند و تورم زیر چشم و گودی زیر چشم، دست در دست یکدیگر دارند. اگرچه آن ها کاملا شبیه هم نیستند. تورم زیر چشم تنها به علت کمبود خواب نیست و میتواند علت های زیادی داشته باشد. زمانی رخ میدهد که پوست زیر چشم گود می رود و متورم می شود و اغلب در نتیجه وجود مایعات اضافی در بدن ایجاد می گردند، اما اگر فرد از کم خوابی و استرس رهایی یابد، طی مدت زمان نسبتا کوتاهی، مجدد چشم ها و اطراف آن ها به حالت طبیعی خود باز می گردند.

از کمبود خواب چشم ها قرمز می شوندو این امر شبیه گودی زیر چشم که در بالا ذکر شد، به دلیل گسترش رگ های خونی است. این مسئله نیز با رفع کم خوابی بر طرف می گردد و به مرور بهبود می یابد.

بسیاری از افراد نسبت به ریزش مو های خود بسیار حساس می شوند و سریعا نگران می گردند. بهترین راه برای جلوگیری از ریزش مو، بر طرف کردن دلیل ایجاد این مشکل است. کم خوابی و استرس می توانند از دلایل اصلی بروز ریزش مو در افراد باشند. در این مورد ریزش مو به دلیل جریان تلوژن ها است. کم خوابی می تواند باعث افزایش سطح کلسترول ( به اصطلاح هورمون های استرس شناخته شده اند) شود و استرس و خستگی ناشی از کم خوابی با گذشت زمان، جریان تلوژن ها را افزایش می دهد و باعث ریزش مو می شود. بنابراین اگر از ریزش مو خسته شده اید بهترین راه این است که خواب کافی داشته باشید و با دوری از استرس و شرایط تنش زا، آرامش را به روح و جسم خود برگردانید.

جوش زدن نه تنها ظاهر انسان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه روحیه و اعتماد به نفس بسیاری از افراد را نیز کم می کند. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، کم خوابی و استرس صورت شما را بیش تر در معرض بروز آکنه قرار خواهد داد. کم خوابی و استرس را از زندگی خود حذف کنید تا حد زیادی سلامت پوست صورت خود را تامین نمایید.

کمبود خواب اغلب همراه با کاهش کلاژن و تضعیف قابلیت ارتجاعی پوست است. به این دلیل است که پوست چروکیده و سفت و سخت، باعث افسوس خوردن و نگرانی می شود. بر اساس پژوهش های صورت گرفته محققان در موسسه کارولینسکا در سوئد بیان داشتند که شرکت کنندگان در تحقیق روی مسئله میزان خواب، پس از چند شب بی خوابی ناراحت شدند و نمی توانستند آن را تحمل کنند.

چاقی و اضافه وزن خود مقدمه ای برای بسیاری از بیماری ها است و باید خیلی زود آن را درمان کرد. اما کم خوابی و استرس، دلیل بروز چاقی و اضافه وزن هستند و از این حیث سلامت بدن را مورد تهدید و خطر جدی قرار می دهند. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، بین افزایش وزن و کم خوابی و استرس رابطه مستقیم وجود دارد که حاصل یک مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ توسط دانشمندان در دانشگاه هاروارد انجام شده است، می باشد.

محققان دریافتند، کسانی که ۸ ساعت کامل می خوابند نسبت به کسانی که استراحت کافی نمی کنند دو برابر چربی می سوزانند. مطالعات دیگر نشان داد که کم خوابی باعث افزایش گرسنگی و کاهش میزان متابولیسم نیز می شود.

 اثرات کم خوابی بر روی پوست با بروز چین و چروک و جوش ارتباط دارد و از جمله آثار سوء کم خوابی در طولانی مدت به شمار می آید.

کمبود خواب پوست شمارا پیر می کند و از زیبایی آن به طور واضحی می کاهد.(حداقل از نظر دیگران این طور به نظر می رسد) خطوط و لکه هایی که بعد از کمبود خواب شبانه روی پوست شما ظاهر میشوند، دقیقا همان نوعی هستند که ممکن است با بالارفتن سن بر روی پوست ظاهر شود.

جالب است بدانید که درسال ۲۰۱۵ مطالعه بنسون درمورد خواب و گروهی از محققان ۳۰ زن را مورد بررسی قرار دادند:

همه این زنان پیش از آن که چهره آنها ثبت شود ۸ ساعت خواب کامل شبانه داشته اند محققان چروک ها، منافذ، لکه های قهوه ای و قرمز را شمارش کردند همین زنان پس از آن،۵ شب به مدت ۶ ساعت خوابیدند.

یک بار دیگر محققان این علائم پیری را شمارش کردند و نتیجه گرفتند که بعد از ۵ شب کم خوابی، افراد دارای دو برابر چین و چروک، گودی زیر چشم و بیش از ۳-۴ لکه ی قهوه ای در زیر چشم شدند.

بسیاری از افرادتلاش می کنند که به اندازه کافی بخوابند به عبارت دیگر آنها که هفته کاری سختی دارند،تعطیلات آخر هفته خود را با خوابیدن و استراحت کردن میگذرانند. افرادی که با کم خوابی رو به رو هستند، امیدوارند که در آخر هفته به اندازه کافی بخوابند که کم خوابی بدنشان را جبران کنند، در حالی که این مسئله یک تفکر اشتباه به حساب می آید و لازم است تا افراد باور های غلط خود را کنار بگذارند.

کهیر، آکنه، التهاب و قرمزی پوست و با کم خوابی و استرس تشدید می گردند و برای سلامت پوست بدن بسیار مضر هستند.

اگر شما استرس داشته باشید امکان دارد میزان مراقبت های پوستی شما کم شود که این قضیه می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شما و یا تشدید آنها شود.

تحقیقات جدید ارتباط بین تولید کورتیزول با استرس و کم خوابی و اثرات آن ها را روی پوست نشان می دهد. استرس باعث افزایش کورتیزول در بدن می گردد و چین و چروک، جوش، خشکی پوست و از جمله عوارض مهم کم خوابی و استرس بر سلامت پوست هستند که برای جلوگیری از بروز آن ها روش های کاربردی زیر پیشنهاد می گردد:

برچسب هااسترس بی خوابی سلامت پوست

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

فواید دویدن آن قدر زیاد و مهم است که با آگاهی از آن، هر فردی

فروشگاه عطر و ادکلن ایرانوس، گستره‌ای به وسعت عطر و ادکلن‌های مردانه (پرفیوم مردانه، عطر مردانه، ادو پرفیوم مردانه، ادو تویلت مردانه، ادکلن مردانه ، ادو فرش مردانه)، عطر و ادکلن‌های زنانه (پرفیوم زنانه، عطر زنانه، ادو پرفیوم زنانه ، ادو تویلت زنانه، ادکلن زنانه، ادو فرش زنانه)، عطر های اصیل دست ساز از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون عطر و ادکلن های برند هرمس (Hermes)، دیور (Dior)، شنل (Chanel)، آمواژ (Amouage)، بربری (Burbery)، بولگاری (Bvlgari)، دانهیل (Dunhill)، کرید (Creed)، کارولینا هررا (Carolina Herrera)، لالیک (Lalique)، مون بلان (Mont Blanc) و را خواهید دید که خوش ترین نمایندگان کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، آلمان، انگلستان، عمان، امارت و امریکا هستند. تلخ و تند یا شیرین و ترش، در این بخش رایحه مورد علاقه خود را بر اساس انواع پرفیوم (Parfum)، ادو پرفیوم (Eau De Parfum)، ادو تویلت (Eau De Toilette) و ادکلن (Eau De Cologne) انتخاب کنید. ایرانوس پس از 3 سال از آغاز فعالیت، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صدهزارتومان) پس از ثبت سفارش و خرید عطر و ادکلن فراهم کرده است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: اهمیت ندادن به خواب کافی برای افراد، عادی است. البته گهگاه دیر خوابیدن ایرادی ندارد اما وقتی عادت می‌کنید هر شب و هر شب دیر بخوابید، تبدیل به یک مسئله‌ی جدی خواهد شد. خواب ضروری است و کمبود آن هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روحی تاثیر می‌گذارد، که به مرور زمان می‌تواند موجب مشکلات مزمن برای سلامتی شده و تاثیر منفی بر کیفیت زندگی‌ بگذارد. شما همانقدر که به هوا و غذا نیاز دارید به خواب هم نیاز دارید. مقدار خوابی که هر فرد نیاز دارد می‌تواند متفاوت باشد.

طبق توصیه‌ی موسسه ملی خواب، بزرگسالان باید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند تا احساس هوشیاری و تندرستی کنند. اما این مقدار خواب بسته به ژنتیک و عوامل فیزیولوژیکی، سن، جنسیت و الگوهای خواب می‌تواند متغیر باشد و باید این فاکتورها را در نظر داشت. اگر به دلیل مشغله‌های کاری و خانوادگی معمولا کسر خواب دارید، باید بره‌ی خود را جوری تنظیم کنید که امکان خواب کافی را به شما بدهد تا بتوانید جلوی تاثیرات منفی کمبود خواب را بگیرید.

در ادامه عوارض جدی کمبود خواب را برای‌تان می‌گوییم:

1. تاثیر روی حافظه و مغز

عوارض کم خوابی و استرس

اگر در شبی که پشت سر گذاشته‌اید خوب و کافی نخوابیده باشید پس احتمال اینکه روز بعد به سختی بتوانید تمرکز روی کاری داشته باشید خیلی زیاد است. خواب مناسب برای سلامت ادراکی و شناختی ضروری است و نقش مهمی در فکر کردن و یادگیری دارد. کمبود خواب می‌تواند هوشیاری، دقت، تمرکز، منطق و حل مسئله را مختل کند و در نتیجه به توانایی یادگیری‌تان آسیب بزند و بر حافظه‌ی بلند مدت و کوتاه مدت‌تان اثر بگذارد.

2. آسیب به قلب

خواب و استراحت کافی برای سلامت قلب نیز ضروری است. کم خوابی، جدای از سن و وزن و سیگار و عادات ورزشی، شما را در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

خواب، نقش حیاتی در توانایی بدن برای ترمیم و بازسازی رگهای خونی و قلب دارد. در مطالعه‌ای به تاثیر کم خوابی بر کنترل جریان عصبی پرداخته شد و معلوم شد کم خوابی موجب افزایش فشار خون در حالت استراحت شده و از فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک عضله می‌کاهد.

مطالعه‌ای در سال 29 نشان داد کمبود خواب کوتاه مدت، فشار خون، التهاب، هماهنگی اتونومیک و هورمون‌ها را در جهتی تغییر دهد که منجر به بیماری قلبی و از همه مهمتر تصلب شرایین شود. بر اساس گزارش‌ها، افرادی که کمتر از 6 ساعت می‌خوابند در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هستند.

از سویی دیگر، زیاد خوابیدن نیز به سلامتی آسیب می‌زند.

3. ضعیف شدن سیستم ایمنی

کمبود خواب می‌تواند روی سیستم ایمنی نیز اثر بگذارد، سیستمی که قرار است از شما در برابر عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها محافظت کند. اگر سیستم ایمنی درست عمل نکند بدن شما مستعد حملات ویروس‌ها و باکتری‌ها شده و مریض خواهید شد.

وقتی که می‌خوابید سیستم ایمنی‌تان پروتئین‌هایی به سیتوکین‌ها و آنتی بادی‌های مبارزی تولید می‌کند که از بدن شما در برابر عفونت و التهاب مراقبت می‌کنند. کم خوابی باعث کاهش تولید سیتوکین‌ها شده و در نتیجه توانایی بدن برای واکنش نشان دادن به عفونت‌های باکتریایی کمتر خواهد شد.

مطالعه‌ای در سال 212 گزارش کرده است میزان گرانولوسیت و ریتم روزانه مستقیما تحت تاثیر کم خوابی‌های مزمن هستند. این تغییرات، واکنش فوری ایمنی بدن در مواجهه با استرس را ضعیف می‌کنند. کسر خواب می‌تواند شما را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بکند پس مهم است که برای تامین نیاز بدن‌تان به خواب، قدم‌های مفیدی بردارید.

4. دچار افسردگی شدن

کمبود خواب موجب افسردگی هم می‌شود زیرا تغییرات قابل توجهی در عملکرد فرارسان‌های عصبی مغز ایجاد می‌کند که یکی از دلایل افسردگی است. گاهی افسردگی می‌تواند توانایی فرد برای به خواب رفتن را ضعیف کند در نتیجه چرخه‌ای معیوب شکل خواهد گرفت. افرادی که دچار افسردگی هستند معمولا کمتر از 6 ساعت می‌خوابند، در واقع بیخوابی معمولا یکی از اولین علائم افسردگی است.در تحقیقی که در سال 29 انجام شد، 97 درصد از 531 نفری که افسردگی داشتند طبق اظهار خود دچار بیخوابی بودند. اگر دچار افسردگی هستید و برای خوابیدن هم مشکل دارید حتما با پزشک‌تان در این مورد صحبت کنید، چون می‌تواند موجب بیماری شود.

5. افزایش وزن

خواب منظم کمک‌تان می‌کند بره‌ی منظمی هم برای تغذیه‌تان داشته باشید. وقتی کمتر از نیاز بدن‌تان می‌خوابید، تولید هورمون گرلین در بدن‌تان می‌شود. این هورمون، گرسنگی را تحریک کرده و تولید لپتین را کاهش می‌دهد که سرکوب کننده‌ی اشتهاست. از این رو کم خوابی می‌تواند بر کنترل اشتها و سوخت و ساز انرژی تاثیر گذاشته و موجب افزایش وزن شود. مطالعات نشان داده کسر خواب سبب کاهش لپتین، افزایش گرلین و افزایش شاخص توده بدنی می‌شود.

اگر اشتهای خود را کنترل نکنید و به کم خوابی‌های‌تان ادامه دهید به مرور زمان چاق خواهید شد. چاقی نیز به خودی خود ریسک بیماری‌های گوناگونی را افزایش می‌دهد.

6. افزایش احتمال دیابت

کمبود خواب در بلند مدت و حتی بیش از حد خوابیدن، ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمنی چون دیابت را افزایش می‌دهد. کمتر از 6 ساعت یا از 9 ساعت خوابیدن موجب افزایش احتمال انواع دیابت‌ها شده و عدم تحمل گلوکز ایجاد می‌کند. مطالعه‌ای در سال 1999، تاثیرات منفی کمبود خواب را بر عملکرد متابولیسم و غدد درون ریز ثابت کرد. دیابت یک اختلال متابولیسمی است. واکنش بدن شما نسبت به کم خوابی مشابه مقاومت به انسولین است که فرد را در معرض دیابت قرار می‌دهد. ضمنا کمبود خواب با افزایش وزن ارتباط دارد که ریسک فاکتور بالقوه‌ای برای دیابت است.

7. آسیب به پوست

تنها یک شب کم خوابی می‌تواند باعث پف کردن چشمها، تیرگی پای چشم و رنگ پریدگی پوست شود، پس تصور کنید کم خوابی‌ها مزمن می‌توانند چه تاثیرات مخربی روی پوست‌تان بگذارند. کم خوابی، تاثیر مستقیم بر انعطاف پذیری پوست دارد. الگوهای نظم خواب منجر به افزایش استرس شده که بدن را وادار می‌کند کورتیزول بیشتری ترشح کند. این هورمون، پروتئین‌های پوست را که عامل نرمی و انعطاف آن هستند نابود می‌کند.

کاهش انعطاف پذیری پوست می‌تواند حلقه‌های تیره پای چشمهای‌تان ایجاد کند و خطوط چین و چروک واضح‌تر و عمیق‌تر به نظر برسند. ضمنا کسر خواب، توانایی پوست برای بازسازی بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای در سال 215 گزارش کرده است مکررا خواب‌های بی‌کیفیت داشتن با افزایش علائم پیری پوست، کاهش عملکرد دفاعی پوست و از دست دادن زیبایی و طراوت پوست ارتباط دارد. اگر دوست دارید جوان و سالم به نظر برسید، اهمیت خواب کافی را دست کم نگیرید.

8. مرگ زودرس

خواب مانند تنفس کردن، نیاز بنیادین انسان است. نمی‌توان بدون خواب مدت زیادی زنده ماند زیرا بیخوابی‌ها و کم خوابی‌های مزمن می‌تواند منجر به بیش از 7 تغییر ژنتیکی در بدن شده و تاثیر واقعا نابود کننده‌ای بر سلامتی بگذارد. آنهایی که به اندازه کافی نمی‌خوابند و استراحت نمی‌کنند نسبت به افرادی که به طور منظم خواب کافی دارند، آمار مرگ و میرشان است. مطالعه‌ای در سال 27 نشان داد هم کم خوابی و هم زیاد خوابیدن می‌تواند موجب افزایش احتمال مرگ شود، زیرا بر سلامت قلبی و عروقی و اثر می‌گذارد. پس اگر آرزو دارید عمر طولانی داشته باشید به خواب‌تان اهمیت بدهید.

9. افزایش احتمال تصادف ناشی از خستگی

بسیاری از تصادفات خطرناک به دلیل کم خوابی و خستگی رانندگان روی می‌دهند. رانندگی و خواب آلودگی و خستگی، ترکیب خطرناکی است که تصادفات مرگبار به دنبال دارد. کسر خواب، هماهنگی بدن را بهم می‌زند و موجب به تاخیر انداختن زمان عکس العمل می‌شود و حافظه و توانایی یادآوری اطلاعات را مختل می‌کند، همه‌ی اینها فاکتورهایی هستند که توانایی رانندگی را کاهش داده و ریسک تصادف را بالا می‌برند.

آکادمی طب خواب آمریکا گزارش می‌کند یک پنجم آسیب‌های ناشی از تصادف‌ها به دلیل خستگی ناشی از کم خوابی راننده روی می‌دهند.

توصیه می‌شود از جاده کنار بکشید و 15 تا 2 دقیقه عمیق بخوابید تا حالت خواب آلودگی‌تان برطرف شود. این کار تا حدود زیادی از احتمال تصادف می‌کاهد.

1. از دست دادن میل جنسی

کمبود خواب حتی علاقه و تمایل شما به روابط جنسی را نیز از بین می‌برد. کم خوابی تاثیر مستقمی بر سطح انرژی فرد داشته و موجب تنش می‌شود که تاثیر غیر مستقیم بر زندگی جنسی مردان و زنان می‌‌گذارد. ضمنا مردانی که دچار آپنه خواب هستند تستوسترون کمتری دارند که عاملی برای کاهش میل جنسی است.



مدل V2 بدون قابلیت پشتیبانی از تصاویر 3D پاناسونیک یک مدل بالاتر از سری G2 و یک مدل پایین تر از سری VT2/25 سه بعدی است. این مدل رنگ مشکی عمیقی را به نمایش گذاشته و کیفیت تصویر بسیار عالی به شما ارائه خواهد داد. آیا پرداخت هزینه و خرید V2 به جای G1 به صرفه تر است؟ برای مقایسه V2 و G1 به مراجعه بفرمایید.

بررسی ظاهری

تلویزیون های پلاسمای پاناسونیک در دو سایز 42و 5 اینچ موجود بوده و این مدل ها TX-P42V2E و TX-P5V2E می باشند. V2 دارای قاب نقره ای رنگ و لبه گرد است و ظاهری مشابه مدل VT2/VT25 دارد. پاناسونیک ظاهر شیشه ای جلوی صفحه تلوزیون را حذف کرده تا ازبازتاب نور در این مدل بکاهد.

عوارض کم خوابی و استرس

پاناسونیک V2 باریکتر از مدل های 29 این برند است. البته نه به باریکی پلاسمای B85  سامسونگ. حتما شنیده اید که یکی از ایرادات پلاسما داغ شدن آنهاست. V2 برای حل این مشکل،چند فن پشت این تلویزیون نصب کرده که البته خیلی هم بی صدا نیستند.

خروجی و ورودی های V2 در پشت آن تعبیه شده است که انتخاب متفکرانه ای از طرف پاناسونیک نبوده است.چراکه می توانست ورودی و خروجی ها را در لبه کناری دستگاه نیز تعبیه کند.

عملکرد

کنترل این دستگاه مانند کنترل مدل G2 بوده ولی از روکش نقره ای رنگ به جای مشکی استفاده کرده است. در مدل های اروپایی این مدل قابلیت های DVB و PVR recording و DLNA و USB media connectivity  وجود دارد که در ادامه درباره آنها توضیح داده خواهد شد. قابلیت دیگر نیز وجود تیونر ماهواره دیجیتال است. به این ترتیب بدون هیچ وسیله جانبی به ماهواره نیز دسترسی خواهید داشت(ممکن است این ویژگی در مدل های داخل ایران حذف شده باشد). تعویض کانال های در این حالت در مقایسه با دستگاه خارجی زمان بیشتری می برد. حدود 2 ثانیه. توسط خاصیت PVR نیز قادر خواهید بود بره های در حال پخش دستگاه خارجی را بر روی USB که به تلوزیون متصل می کنید ضبط کرده و Time Shifting را نیز اعمال کنید. وجود پورت USB برای ضبط بره ها ویژگی بسیار ارزنده ای است.  

مصرف انرژی 

طبق نتیجه بررسی های مختلف، میزان مصرف انرژی در این مدل از بسیاری از پلاسما ها کمتر است ولی هنوز هم نسبت به LCD ها و LED خیلی بالاتر است.

رنگ های تلویزیون پاناسونیک گرم هستند و گاما در تیره و روشن ترین نقاط این تلویزیون بین 1.95 تا 2.7 متغیر است. این مشخصه که بیانگر قدرت V2 است نشان می دهد تفاوت رنگ روشن و تیره در این تلویزیون بسیار زیاد است و رنگهای تیره به تیره ترین حالت ممکن و رنگ های روشن به روشن ترین حالت ممکن نمایش داده می شوند. این ویژگی یکی از بارزترین مشخصه های V2 است که در مدل های قدیمی کم رنگ تر به چشم می خورد. در تصویر زیر نمونه ای از تصویر این تلویزیون را مشاهده می کنید.

کالیبراسیون

حالت های مختلفی برای تعیین کیفیت این تلویزیون در نظر گرفته شده که حالت THX بهترین تصویر ممکن را ارائه می دهد. در این حالت تصویر بسیار خوبی خواهید داشت. در جدول زیر بهترین حالت تنظیم تلوزیون ذکر شده تا در صورت نیاز تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید. این تنظیمات همان حالت THX هستند البته با اندکی تغییرات.

همان طور که در جدول مشاهده می کنید از Profile یا حالت تصویر “Professional1” استفاده شده است. برای انتخاب این حالت و تنظیم Setting مورد نظرتان، ابتدا در زیرمنوی Setup حالت ISFccc را فعال نمایید تا بتوانید در کلیه تنظیمات دست ببرید.

بعد از کالیبراسیون

Profile

Professional1

Contrast

36

Brightness

Colour

3

Sharpness

Vivid Color

Off

Eco mode

On/Off

Intelligent Frame Creation

Off

P-NR

Off

Gamma

عوارض کم خوابی و استرس

2.2

R-Gain

-1

G-Gain

-1

 B-Gain

+6

R-Cutoff

 G-Cutoff

B-Cutoff

+1

کیفیت تصویر در V2 

تلویزیون V2 از پنلی  مشابه پنل G2 استفاده می کند. مشکل بازتاب و Reflex نور مشکلی است که همیشه همراه تلویزیون های پلاسما است. به همین دلیل این بار پاناسونیک فیلتر جدیدی روی V2 قرار داده که عملکرد این تلویزیون در روز را در مقایسه با G2 بهتر می کند. با وجود این فیلتر اثر منفی بازتاب نور خورشید و لامپ در صفحه نمایش بسیار کم شده است.

در عکس بالا مشاهده می کنید V2 هنوز هم در نقاط تیره رنگ دارای رفلکس نور است که در مقایسه با LCD  های صفحه براق LG85 و Sony NX7 بسیار ناچیز است. کیفیت تصویر V2  در اتاق پر نور در مقایسه با G2 بهتر است. البته G2 هم یکی ار بهترین پالاسماها است ولی V2 در زمینه رفلکس نور بی شک عملکرد بهتری دارد. تولید رنگ ها در V2 بسیار خوب بوده و کوچکترین جزئیات نیز قابل مشاهده هستند. حالت THX در تنظیم رنگ ها بسیار موثر بوده و رنگ های واضح تری را به تصویر می کشد.

در مقایسه با مدل G2 که قیمت کمتری نیز دارد تفاوت چندانی بین دو مدل نیست مگر در مورد مشکل رفلکس نور. V2 در طول روز رنگ های بهتری به معرض نمایش می گذارد ولی از نظر عملکرد کلی هر دو تلوزیون مشابه هستند.

نمایش تصاویر SD و HD بسیار خوب است. به دلیل Scaling خوب این تلویزیون تصاویر SD بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد. کیفیت HD در این تلویزیون بی نظیر است. حقیقتا یکی از بهترین تصویر های HD که تا کنون دیده ایم را ارائه می دهد. به علت Response Time پایینی که دارد نیز برای مشاهده فیلم و بازی یکی از بهترین گزینه هاست. Response Time یا زمان پاسخ دهی یکی از مهمترین گرینه هایی است که برای مشاهده مسابقات پخش مستقیم و یا تصاویر HD اکشن و بسیار اهمیت دارد. در صورتی که زمان پاسخ دهی بالا باشد ممکن است بسیاری از جزئیات را از دست بدهید. TX-P5V2 با زمان پاسخ دهی بسیار پایینی که دارد، تقریبا همه جزئیات را به شما نمایش می دهد.

V2 تصاویر 18P را نیز به خوبی نمایش می دهد. فرکانس را از 24 هرتز بالاتر می برد ولی ترتیب Frame ها را تغییر نمی دهد. به شما توصیه می کنیم برای مشاهده فیلم های HD و بازی های کنسول مانند PS3  و XBOX، حالت IFC را از منوی Setup غیر فعال کنید. IFC به تصویر لطافت می بخشد ولی کمی آن را مصنوعی نشان می دهد. عمق رنگ مشکی در این مدل از G2 و حتی VT2 نیز است.

زاویه دید

زاویه دید V2 در مقایسه با پلاسما های سال گذشته بسیار وسیع تر است. اعمال فیلتر جلوگیرنده بازتاب نور، خود دلیلی است که در زاویه های مختلف، تغییر رنگ تصویر V2 بسیار ناچیز باشد و این به معنای زاویه دید گسترده پاناسونیک V2 است. در تصاویر زیر صفحه نمایش این تلوزیون و تصویر آن در زاویه های مختلف را مشاهده می کنید.

کیفیت صدا

اسپیکر های V2 مانند VT2/VT25 است یعنی دو اسپیکر و یک ساب. در G2 فقط 2 اسپیکر وحود داشت. بدون ساب. وجود ساب یعنی شما جزئیات بیشتری را خواهید شنید ولی کیفیت صدا هنوز هم خیلی خوب نیست. به شما پیشنهاد می شود از اسپیکرهای جدا استفاده کنید.

نتیجه وجود سه ویژگی زیر، دید ما نسبت به این تلویزیون را بسیار مثبت کرده است:

V2 در حالت تنظیم THX دارای رنگ های بسیار زیبایی است. زمان پاسخ دهی این تلویزیون پایین بوده و به همبن علت مناسب بازی های کنسول است. عمق رنگ مشکی نیز در این تلویزیون زیاد است. فیلتر جدیدی نیز که در این تلویزیون تعبیه شده از رفلکس نور می کاهد. در کل V2 تلویزیونی است که می توان گفت بهترین تصویر را تولید می کند. G2 قیمت ارزان تری نسبت به V2 دارد در حالیکه کیفیت تصویر این دو به هم نزدیک است. ولی اگر قصد خرید تلویزیون برای حال و پذیرایی نورگیر منزل خود را دارید، به شما V2 را پیشنهاد می کنیم. 

مشخصات مدل V2 در یک نگاه

 سایز های 5 و 42 اینچی در یک نگاه(اعداد نوشته شده به میلیمتر هستند)

منبع: FlatpanelsHD

[italic]www.zoomit.ir[/italic]

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

کمی از تکنولوژی فاصله بگیرید

زومیت توسط سرورهای آسیاتک میزبانی و پشتیبانی می‌شود تولید و توسعه نرم‌افزار زومیت توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را درمان کرد؟ حیوانات به میزان فوق العاده ای می توانند حمایت احساسی ارائه دهند. فراتر از رابطه با حیوانات خانگی که بسیاری از ما آن را  تجربه کرده ایم، گاهی اوقات حیوانات از طریق به چالش کشیدن تجربیات عاطفی درمان جویان در تنظیمات درمانی شان، به آن ها کمک می کنند. در این مقاله از بخش روانشناسی

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

عوارض کم خوابی و استرس

فیبروآدنوم سینه چیست؟ احتمال سرطانی شدن این کیست ها چقدر است؟ آیا با روش های درمان آن آشنایی دارید؟ عوارض آن چیست و از کجا تشخیص دهیم که

با پروستاگلاندین (Prostaglandin) آشنایی دارید؟ چرا بدن به این ماده نیاز دارد؟ آیا تولید بیش از حد این ماده برای بدن ضرر دارد؟ تقریباً تمامی اندام های بدن

آیا اجازه می دهید که کوچک ترین اعضای خانه تان از تلفن همراه شما استفاده کند؟ آیا فرزند شما ساعت های طولانی را صرف صحبت کردن با تلفن

در مورد لیفت باسن یرزیلی چقدر اطلاعات دارید؟ آیا این روش همان بالا کشیدن باسن است یا مزایای دیگری هم برای فرد کاندید دارد؟ در مقاله لیفت باسن

بسیاری از مردان و زنانی که تغییر جنسیت می ­دهند و در اصطلاح ترنس جندر هستند، به داشتن فرزند، به طور بیولوژیکی علاقه مند هستند. اینکه چقدر دشوار

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را درمان کرد؟ حیوانات به میزان فوق العاده ای می توانند حمایت احساسی ارائه دهند. فراتر از رابطه با حیوانات خانگی که بسیاری از ما آن را  تجربه کرده ایم، گاهی اوقات حیوانات از طریق به چالش کشیدن تجربیات عاطفی درمان جویان در تنظیمات درمانی شان، به آن ها کمک می کنند. در این مقاله از بخش روانشناسی

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

عوارض کم خوابی و استرس

فیبروآدنوم سینه چیست؟ احتمال سرطانی شدن این کیست ها چقدر است؟ آیا با روش های درمان آن آشنایی دارید؟ عوارض آن چیست و از کجا تشخیص دهیم که

با پروستاگلاندین (Prostaglandin) آشنایی دارید؟ چرا بدن به این ماده نیاز دارد؟ آیا تولید بیش از حد این ماده برای بدن ضرر دارد؟ تقریباً تمامی اندام های بدن

آیا اجازه می دهید که کوچک ترین اعضای خانه تان از تلفن همراه شما استفاده کند؟ آیا فرزند شما ساعت های طولانی را صرف صحبت کردن با تلفن

در مورد لیفت باسن یرزیلی چقدر اطلاعات دارید؟ آیا این روش همان بالا کشیدن باسن است یا مزایای دیگری هم برای فرد کاندید دارد؟ در مقاله لیفت باسن

بسیاری از مردان و زنانی که تغییر جنسیت می ­دهند و در اصطلاح ترنس جندر هستند، به داشتن فرزند، به طور بیولوژیکی علاقه مند هستند. اینکه چقدر دشوار

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *