عوارض کمبود فریتین در کودکان

عوارض کمبود فریتین در کودکان
عوارض کمبود فریتین در کودکان


URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-703-fa.html

    زمینه و هدف: کمبود آهن و کم خونی فقر آهن، جزء مهم‌ترین مشکلات بهداشت عمومی در دنیا هستند که با عوارض متعددی همراه هستند. کمبود آهن، مهم‌ترین علت کم خونی‌های تغذیه‌ای در کشورهای در حال توسعه است. این مطالعه با هدف بررسی کمبود آهن در کودکان سنین مدرسه در مدارس شهر تهران صورت گرفت. روش بررسی: در یک مطالعه مقطعی، 1779 نفر از دانش‌آموزان دبستانی از 19 منطقه آموزش و پرورش استان تهران به طور تصادفی انتخاب شدند و یک نمونه خون جهت اندازه‌گیری فریتین، از آنها گرفته شد. پس از حذف 122 نفر، مقایسه سطوح فریتین در بین گروه‌های سنی و جنسی(1655 نفر) و در مناطق مختلف شهر، صورت گرفت. از تستهای آماری Chi-square و T Test برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد. یافته‌ها: کمبود آهن(فریتین کمتر از 12 میکروگرم در لیتر)، در 6/4% دانش‌آموزان وجود داشت که 8/46% آن را، دختران و 2/53% آن را، پسران تشکیل می‌دادند. میانگین سن کودکان دارای فریتین پایین، 54/1±10/9 سال(12-6 سال) بود. شیوع کمبود آهن در پسران، بیش‌تر از دختران بود(7/5% در برابر8/3%) اما این تفاوت، معنی‌دار نبود(07/0 P=). در مناطق مختلف جغرافیایی به ترتیب در منطقه شمال، 2/6%، جنوب، 7/3%، شرق، 1/3% و غرب، 8/4% موارد، کمبود آهن داشتند؛ بیش‌ترین درصد کمبود سطح فریتین، در منطقه شمال و کمترین درصد کمبود سطح فریتین، در منطقه غرب بود که اختلاف معنی‌دار بین مناطق وجود نداشت(1/0 P=). نتیجه‌گیری: شیوع کمبود آهن در کشور در مقایسه با مطالعات قبلی، کاهش یافته است که می‌تواند به علت افزایش سطح اطلاعات و فرهنگ در جامعه و بهبود وضعیت تغذیه باشد. عوارض کمبود فریتین در کودکان

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Razi Journal of Medical Sciences

صفحه اصلی » سرگرمی » فال و طالع بینی » فال PMC : فال پی ام سی نایریکا (انواع فال و طالع بینی روزانه، ماهانه و سالانه)

فال PMC (فال پی ام سی) مدتی است که جزو محبوب ترین فال ها بین علاقمندان به فال و طالع بینی به شمار می رود.

نایریکا فال PMC را در قالب ۲ فال، یعنی بصورت هفتگی و همچنین بصورت فال شخصی شما فراهم کرده است.

در ابتدا فال هفتگی PMC را خوانده و در پایان آن فال پی ام سی شخصی خود را در نایریکا انتخاب کرده و بخوانید.

با ما همراه باشید.

عوارض کمبود فریتین در کودکان

فال PMC, فال pmc, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته, فال هفتگی, فال هفته pmc, فال هفته بعد pmc, فال هفته آینده pmc, فال هفته میلادی

فال pmc متولدین فروردین, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : در مورد مسئله ای کاری با اعتبارتان شوخی نکنید و حرفی نزنید که از پس انجام آن بر نیایید. گاهی لازم است برای شادی خودتان وقت و پول هزینه کنید، خساست به خرج ندهید شما استحقاقش را دارید. برای خرید یک کادو سلیقه به خرج بدهید و به دنبال کادوی تکراری نباشید.

فال pmc متولدین اردیبهشت, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : آماده شدن برای یک امتحان یا گرفتن نتیجه امتحانی پریشان خاطر و کلافه تان کرده، نگران نباشید شما به راحتی از پس آن بر خواهید آمد. به جایی خواهید رفت و از دیدن مکانی بسیار لذت خواهید برد. قدر لحظه هایتان را بدانید. شنیدن یک موسیقی شما را یاد خاطرات خوب گذشته می اندازد.

فال pmc متولدین خرداد, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : وقت آزادتان را با خواندن کتاب یا دیدن فیلم پر کنید تا هم سرتان گرم شود و هم فکر و خیال بیهوده نکنید. در مورد یک مسئله کاری بدون مطالعه جواب مثبت یا منفی ندهید. برای دوستی که امتحانش را بارها به شما پس داده و این روزها درگیر مشکلاتی شده هر کاری که از دستتان بر می آید انجام بدهید.

فال pmc متولدین تیر, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : شما بهتر از هرکس می دانید فکر و خیالات واهی شما را فلج می کند. بدون برنامه ریزی قبلی به جایی خواهید رفت و با شخصی روبرو خواهید شد که برایتان بسیار مهم است، بهتر است مراقب باشید و خونسردی تان را حفظ و دست و پایتان را گم نکنید. این فرصت فقط یکبار پیش می آید حواستان را جمع کنید.

فال pmc متولدین مرداد, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : برای پذیرفته شدن در جمعی تظاهر به چیزی می کنید که نیستید و قبولش ندارید. شخصی حرفی به شما می زند که آتش به جانتان می اندازد و بسیار ناراحتتان می کند، تقصیر خودتان است پایه های دوستی تان را صادقانه نمی گذارید و این دیوار تا ثریا کج می رود. بهتر است همین حالا به خودتان تکانی بدهید.

فال pmc متولدین شهریور, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : به در بسته ای چشم دوخته اید و از تمامی درهای باز اطرافتان غافلید. به همین سادگی روزهای با ارزش زندگی تان را تلف نکنید. تمرین کنید تا در لحظه زندگی کنید و از شادی های کوچک لذت ببرید. تغییرات بزرگی در راه است. در خرج کردن بیشتر احتیاط کنید حواستان باشد به هیچکس باج ندهید.

فال pmc متولدین مهر, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : با شخصی در اطرافتان که زیاد حرف می زند، اما بسیار مهربان است با خوش خلقی رفتار کنید. مبادا که با تندی دلش را بشکنید. کارهایتان را بنویسید تا از اضطرابتان کم شود. تلاشتان در مورد کاری جواب داده و دری به رویتان باز شده که می تواند آینده روشنی را برایتان رقم بزند.

فال pmc متولدین آبان, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : به شخصی که با قصد یا بدون قصد شما را جلوی دیگران تحقیر می کند، تذکر بدهید و برخورد کنید. اگر باز این کار را تکرار کرد، او را سریع کنار بگذارید. ملاحظه نکنید. با خودتان مهربان تر باشید. سرزنش دایمی خودتان جلو پیشرفتتان را می گیرد. برای گرفتن یک تصمیم مهم با شخصی ملاقات خواهید. کرد.

فال pmc متولدین آذر, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : در مورد مسئله ای که ناراحتتان کرده و از سرتان بیرون نمی رود، بهتر است به جای آنکه وقتتان را به دنبال پیدا کردن مقصر تلف کنید، صرف پیدا کردن راه حل کنید. به شکرانه خبر خوبی که خواهید شنید، دیگران را در شادی تان سهیم کنید. در مورد پیشنهاد کاری یا سرمایه گذاری ای که به شما می شود، هوشیار عمل کنید و دستپاچه نشوید.

فال pmc متولدین دی, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : این روزها اتفاقات مهمی با سرعت بالایی در زندگی تان رخ می دهند. سرعتتان را بالاتر ببرید یا از دیگران کمک بخواهید. اگر نمی خواهید حرفی بشنوید که دلتان را بشکند، در بحثی که به شما ربطی ندارد، وارد نشوید. برای رسیدن به نیتتان باید ثابت قدم باشید و پا پس نکشید، شما به خواسته تان می رسید.

فال pmc متولدین بهمن, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : برای گشایش در کارتان از ایده آلیستی فکر کردن دست بردارید و به جای انتظار دست به کار شوید. شما از این سوراخ بارها گزیده شده اید. حواستان به شخصی که در روزهای نا امیدی به شما امید داده بیشتر باشد. خودخواهی را کنار بگذارید. فراموشی و حواس پرتی این هفته کار دستتان خواهد داد.

فال pmc متولدین اسفند, فال PMC, فال پی ام سی, فال هفتگی pmc, فال هفته pmc

فال pmc : حواستان باشد خود را درگیر یک رابطه احساسی یک طرفه نکنید. برای کسی بمیرید که برای شما تب و ادعاهایش را ثابت می کند. همه بلدند اظهار علاقه بکنند. هوشیار باشید. در جمعی تازه با شخصی که نمی شناسید با احتیاط بیشتری صحبت کنید و شوخی نکنید، وگرنه شما را دست خواهند انداخت.

منبع : پورتال رنگی

%PDF-1.4
3 0 obj
>>>]
/Group >
/Contents 4 0 R>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xUO0+J[4x TC{[fg3+!zrRcq]N?:Ė-G,$섃4֯сQ!uC}O[;^au#KC2$VCS,?8Fuwjh”‘Ayx_ 9@{ 9D
endstream
endobj
5 0 obj
>>>]
/Group >
/Contents 6 0 R>>
endobj
6 0 obj
>
stream
xmO0sCK[4xP “T Lv;+Xzk”a88A0 8KTi1Mmt/eeR VXΔtDHP3[i@^(?q]AAЁ1USUos촪P^.7″h^’Lyz#xt=@0
!˟/,lL
endstream
endobj
7 0 obj
>>>]
/Group >
/Contents 8 0 R>>
endobj
8 0 obj
>
stream
xmOI0sC,]
|,@[T{R,Fy-μ

عوارض کمبود فریتین در کودکان
عوارض کمبود فریتین در کودکان
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *