عوارض چرک خشک کن سفکسیم

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید عوارض چرک خشک کن سفکسیم

آفتاب سوختگی لب ‌ها نسبت به سایر قسمت ‌های بدن، دردناکتر است. آفتاب سوختگی لب ‌ها، دارای علائم خاصی بوده و تشخیص زود هنگام این علائم، مهم است.

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

سفکسیم چیست؟
سفکسیم یک آنتی بیوتیک قوی می باشد که بر روی طیف وسیعی از میکروب ها موثر می باشد .این دارو جهت درمان کوتاه مدت عفونت های حاد باکتریایی مانند مجاری ادراری،عفونت قفسه ی سینه و عفونت های گوش و حلق تجویز می گردد.این دارو با مهار ساخت دیواره سلولی باکتری ها ،آنها را از بین می برد .
برخی از افرادی که به پنی سیلین ها حساسیت دارند ،ممکن است به این دارو نیز حساسیت داشته باشند .به همین دلیل پیش از شروع درمان در صورت حساسیت به هرگونه آنتی بیوتیک ، آن را به پزشک خود یادآوری نمایید.

پیش از شروع مصرف سفکسیم
_در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی (خصوصا حساسیت به آنتی بیوتیک ها )و مشکلات کلیوی به پزشک خود اطلاع دهید.
_باا وجود اینکه تا کنون مصرف سفکسیم برای جنین مضر اعلام نشده ،در صورت بارداری،اقدام به بارداری یا شیردهی پزشک خودرا مطلع نمایید.
_از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.

نحوه ی مصرف سفکسیم
-آنتی بیوتیک ها را دقیقاً مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی می کنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت ميكروبی را افزایش می دهد.
مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و ناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زماني كه اين داروها بدون تجويزپزشك ،با مقدار ناسب يا طول درمان ناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب براي خود فرد ندارند بلكه منجر به عدم ريشه كن شدن باكتري هاي موجود در بدن آن فرد مي شوند و علاوه بر اين،باكتري هايي كه در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بين نرفته اند، نسبت به اين دارو مقاومت پيدا مي كنند.اين مسأله منجر به ايجاد نسل جديد و مقاومي از ميكروب ها مي شود كه ديگر به سادگي به داروهاي آنتي بيوتيكي موجود ،پاسخ نمي دهند.
از آنجا كه عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بي رويه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها براي خود فرد بيمار بلكه براي ساير افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد.
_مصرف این دارو معمولا در بزرگسالان و کودکان بالای ده سال ،۱ تا ۲ قرص یا (۲۰-۱۰میلی لیتر شربت) در روز میباشد.یعنی روزانه یک قرص یا روزانه یک قرص صبح و یک قرص عصر در ساعت مشخص برای شما تجویز میشود.
_مقدار مصرف دارو در کودکان کوچکتر با توجه به سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود .در این موارد در هر نوبت مصرف دارو لازم است مقدار دارو را به دقت اندازه گیری نمایید و دقیقاً به اندازه ی تجویز شده به کودک بدهید.
_ دوره ی درمان با این دارو معمولا کوتاه می باشد و حداکثر ممکن است تا ۱۴ روز برای بیمار تجویز شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
-این دارو به صورت قرص و کپسول خوراکی ۲۰۰ و ۴۰۰میلی گرم و سوسپانسیون خوراکی ۱۰۰میلی گرم موجود می باشد.

توصیه ها سفکسیم
-در برخی افراد با مصرف آنتی بیوتیک ها ضایعات قرمز همراه با خارش در دهان یا واژن ایجاد می شود.در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید.
-خانم ها در صورتی که از قرص های جلوگیری از بارداری همزمان با دوره ی درمانی سفکسیم استفاده می کنید، در صورت ابتلا به هر بیماری که همراه با اسهال و استفراغ که از 24 ساعت طول بکشد باشد، لازم است از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری(مانند کاندوم) جهت احتیاط همراه با قرص ضدبارداری استفاده نمایید.
_در صورتی که قصد عمل جراحی یا شروع درمان دارویی برای بیماری دیگر دارید،درمان گر خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید زیرا سفکسیم می تواند برروی پاسخ برخی آزمایشات (مانند مقدار قند موجود در ادرار )موثر باشد.
-در صورت اقدام به هرگونه واكسيناسيون پزشك خود را از مصرف اين دارو مطلع نماييد.

عوارض شایع سفکسیم
_اسهال خفیف در ابتدای درمان از عوارض شایع سفکسیم می باشد که خود به خود برطرف می شود .در صورت وقوع آن مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید اما در صورت ادامه دار شدن اسهال از ۲۴ ساعت و شدید تر شدن یا حاوی خون بودن آن به پزشک خود مراجعه کنید.
_احساس تهوع،درد شکمی و سوء هاضمه ممکن است در مدت درمان با این دارو ایجاد شود ،برای بهبود آن مصرف غذاهای سبک و ساده و مصرف دارو پس از وعده ی غذایی می تواند کمک کننده باشد
_سردرد عارضه ایست که ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد ،در این موقعیت آب به مقدار کافی در روز مصرف نمایید و از داروساز خود جهت انتخاب ضد درد مناسب مشاوره بگیرید.با این حال در صورتی که سردرد شدید و طولانی شد ،به پزشک مراجعه نمایید .
_مصرف این دارو ممکن است احساس سرگیجه ایجاد کند لذا تا از بین رفتن اثر دارو ،از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط دارند خودداری نمایید.
عوارض خاص اما مهم
_در صورتی که علائم حساسیت دارویی از جمله ضایعات قرمز و خارش دار پوستی ،تنگی نفس،ورم صورت یا لبها مصرف دارو را قطع نموده و به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کنید.
-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم وبروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.
_در صورتی که ۲ تا۳ هفته پس از مصرف این دارو دچار اسهال آبکی ادامه دار شدید به پزشک خود مراجعه نمایید.

نگهداری
سوسپانسیون آماده شده ی دارو را حداکثر ۱۰تا۱۴روز در یخچال نگهداری نمایید.

 

تداخلات دارویی سفیکسیم عبارت است از:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

از جمله عوارض جانبی سفیکسیم (عوارض شربت سفکسیم) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

 قرص سفیکسیم یا سفکسیم Cefixime یکی از آنتی بیوتیک های پرمصرف در ایران است که در ادامه با جزئیات به معرفی این دارو پرداخته می شود

سفکسیم یا سفیکسیم Cefixime برای درمان انواع عفونت های باکتریایی استفاده می شود. این دارو به عنوان یک آنتی بیوتیک سفالوسپورین cephalosporin معروف است و با متوقف کردن رشد باکتری ها اثر بخشی می کند. این آنتی بیوتیک فقط عفونت های باکتریایی را درمان می کند و برای درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا موثر نیست. مصرف هر نوع آنتی بیوتیک زمانی که نیاز به آن نیست، باعث ایجاد مقاومت در بدن شده و در نتیجه هنگام بروز عفونت به خوبی اثر نکند. 

 بدانید : آنتی بیوتیک ها و حقایقی در مورد آنتی بیوتیک

قرص سفیکسیم باید به طور کامل بلعیده شود. این دارو همراه با غذا یا بدون غذا – طبق دستور پزشک عمل کنید – و معمولا یک بار در روز مصرف می شود. در کودکان ممکن است قرص سفکسیم دو بار در روز مصرف شود. اگر قرص جویدنی سفکسیم را مصرف می کنید، آن را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. میزان مصرف دارو به شرایط بیماری و پاسخ بدن به دارو بستگی دارد. در کودکان میزان مصرف سفکسیم بر اساس وزن کودک تعیین می شود. برای اینکه دارو به بهترین شکل اثر بخشی خود را داشته باشد، دارو را به طور منظم و سر وقت مصرف کنید. تا اتمام میزان تجویز شده از دارو مصرف آن را ادامه دهید، حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کرده باشند. متوقف کردن زودهنگام مصرف سفکسیم منجر به رشد رشد باکتری ها و عود بیماری می شود. اگر با وجود مصرف دارو شرایط شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شده است، به پزشک اطلاع دهید. 

در زمان مصرف سفکسیم مشکلات زیر ممکن است رخ دهند: عوارض چرک خشک کن سفکسیم

اگر هر یک از این علائم ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید پزشک با آگاهی از عوارض جانبی دارو آن را تجویز کرده و مزیت های دارو برای شما از عوارض آن است. افراد بسیاری از سفکسیم مصرف می کنند، بدون اینکه هیچ عارضه جانبی در خود مشاهده کنند. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض نادر اما جدی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: 

سفکسیم به ندرت ممکن است منجر به بروز بیماری شدید روده با کلستریدیوم دیفیسل Clostridium difficile می شود کهاین بیماری با اسهال شدید در ارتباط است و به علت مقاومت باکتری بروز می کند. این بیماری ممکن است چند ماه یا چند هفته بعد از قطع مصرف دارو بروز کند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر داروهای ضد اسهال یا ضد افسردگی مصرف نکنید، چرا که شرایط بیماری را بدتر می سازند: 

مصرف طولانی مدت یا مداوم سفکسیم ممکن است منجر به بروز برفک دهانی یا عفونت قارچی واژن شود (عفونت قارچی دهانی یا واژینال). در زمان مصرف سفکسیم در صورت مشاهده زخم های دهانی یا تغییر در ترشحات واژن یا هر نوع علائم جدید حتما به پزشک اطلاع دهید. واکنش حساسیتی شدید نسبت به سفکسیم به ندرت رخ می دهد، با این حال در صورت مشاهده علائم مربوط به واکنش حساسیتی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. علائم واکنش حساسیتی به سفکسیم عبارتند از: 

عوارض بیان شده لیست کاملی از عوارض سفکسیم نیستند، در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی دیگر به پزشک اطلاع دهید. 

قبل از مصرف قرص یاشربت سفیکسیم چنانچه داروی دیگری مصرف می کنید، داروی با نسخه یا بدون نسخه یا مکمل ها و ویتامین ها، حتما به پزشک اطلاع دهید. به علاوه اگر به این دارو یا هر گونه دارویی حساسیت دارید و یا به پنی سلین یا سایر آنتی بیوتیک های سفالوسپورین (به عنوان مثال سفالکسین) حساسیت دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از شروع مصرف دارو به پزشک اطلاع دهید، به ویژه اگر به هر یک از موارد زیر مبتلا هستید: 

سفکسیم ممکن است باعث شود باکتری های زنده واکسن ها (مانند واکسن تیروئید) به درستی عمل نکنند. در زمان مصرف دارو سفکسیم از انجام هر گونه ایمن سازی با واکسن اجتناب کنید، مگر اینکه با دستور پزشک انجام شود. قبل از انجام هر گونه جراحی به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید از چه داروهایی مصرف می کنید. شکل جویدنی قرص سفکسیم ممکن است حاوی آسپارتام باشد. اگر به فنیل کتونوری phenylketonuria یا هر بیماری دیگری مبتلا هستید که لازم است آسپارتام را دررژیم غذایی خود محدود یا حذف کنید، در مورد مصرف داروی سفکسیم با پزشک مشورت کنید. 

در دوران بارداری تنها در صورت نیاز باید این دارو مصرف شود. در مورد خطرات و مزیت های مصرف سفکسیم در بارداری با پزشک مشورت کنید. 

این مسئله مشخص نیست که آیا سفکسیم وارد شیر مادر می شود یا خیر. در مورد مصرف سفکسیم در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید. 

بدانید : زمان مصرف آنتی بیوتیک و بعد از آن چه بخوریم؟ چه نخوریم؟

بدانید : 7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

بدانید : درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این بره های غذایی روزانه

بدانید : آموکسی سیلین و هر آنچه باید در مورد آموکسی سیلین بدانید

 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ seemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

بیماری قلبی یکی از مشکلات حاد است که باید مراقب آن بود، برخی علائم بیماری قلبی کمی عجیب به نظر می رسند که در ادامه به برخی از نشانه های بیماری قلبی اشاره می شود

از خوراکی ها می‌توان برای کاهش قند خون استفاده كرد. این سه خوراکی در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *