عوارض چربی سوز اکسی الایت


معاون بهداشتی وزیر بهداشت از خطرناک بودن پودر و کپسول «اکسی الیت» خبر داد و از مردم خواست از خرید و مصرف آن خودداری کنند. کپسول اکسی‌الیت که ساخت آمریکاست و برای کاهش وزن و انرژی‌زایی کاربرد دارد، به نارسایی حاد کبد منجر می‌شود.




عوارض چربی سوز اکسی الایت

دکتر علی اکبر سیاری در جمع خبرنگاران از مرگ آور بودن دارویی که در بره های شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود خبر داد و گفت:

 

کپسول و پودری به اکسی الیت در آمریکا ساخته شده که برای کاهش وزن استفاده می شود. همچنین عنوان می شود که این کپسول و پودر انرژی زا است، اما تحقیقات و مطالعات نشان داده که این کپسول باعث 5 مورد نارسایی حاد کبد در دنیا شده است و استفاده از این دارو در آمریکا ممنوع شده است.

 

وی افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی فروش و مصرف این دارو را ممنوع اعلام کرده و سازمان غذا و داروی ایران نیز از داروخانه ها خواسته است که «اکسی الیت» را جمع آوری و از فروش آن خودداری کند.

 

هر چند دستور جمع آوری این دارو صادر شده، اما باید به مردم اطلاع رسانی شود تا برای کاهش وزن و انرژی زایی از این دارو استفاده نکنند، چرا که باعث نارسایی کبدی می شود.


نارسایی کبد که در پی مصرف این دارو گزارش شده است یا منجر به مرگ می شود، یا بیمار را به پیوند کبد که جراحی پرهزینه ای است، نیازمند می کند.


 

سیاری تصریح کرد: متأسفانه در ایران مثلثی تشکیل شده از ماهواره، باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه که آموزش های نادرست را ارائه می دهند.

 

دکتر علی اکبر سیاری از فروش مواد و داروهایی با محتویات آمفوتامینی، شیشه و مواد جدید صنعتی در برخی آرایشگاه ها و سالن های بدن سازی خبر داد و گفت: این داروها و مواد به عنوان لاغر کننده، زیبایی اندام و انرژی زایی به جوانان معرفی و در بره شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود.


 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: وقتی یک خانم برای انجام کارهای زیبایی به آرایشگاه مراجعه می کند، آرایشگر برای کاهش وزن این دارو را تجویز می کند یا اگر افراد به باشگاه های بدنسازی مراجعه می کنند تا عضلات قوی تری داشته باشند، کپسول و پودر این دارو را با دز 1 برابر توصیه می کنند که خطر مصرف این دارو حتی از دیابت است.

 

 

وی گفت: ثابت شده است ترکیبات آمفوتامینی که ماده خطرناک شیشه نیز از جمله آنهاست، در کوتاه مدت موجب نشاط، کاهش وزن و ایجاد انرژی می شود، اما در مدتی بعد می تواند به نارسایی کبد، نارسایی کلیه، بی نظمی ضربان قلب و مرگ ناگهانی مصرف کننده منجر شود.

 

سیاری ادامه داد: متأسفانه تعداد زیادی از جوان ها که دنبال زیبایی، بهبود وضعیت جسمانی و نشاط زندگی هستند، بدون آگاهی از عوارض این دارو از این کپسول و پودر استفاده می کنند و خطر بزرگی سلامت جوان ها را تهدید می کند.

 

گه گاه خبرهایی از مرگ ناگهانی برخی جوانان می شنویم. بسیاری از این مرگ ها ناشی از اختلال ناگهانی ضربان قلب و فشار خون است که در مصرف کنندگان این مواد به وجود می آید.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

فارس

واحد مرکزی خبر

 

مطالب مرتبط:

دارو های تقلبی روی امواج ماهواره

داروهایی که به جای شفا، بلا می‌آورند!

داروهای لاغری غیر مجاز

عوارض چربی سوز اکسی الایت

هشدار به چاق ها درباره قرص و کپسول افکتور (Effector)

آدامس ‌های مُخدر در مدارس

ریزش مو و تبلیغات ماهواره‌ای دروغین

عوارض چربی سوز اکسی الایت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

در دو هفته گذشته بعد از گزارش موارد زیادی از بیماری‌های خطرناک کبدی در مصرف‌کنندگان داروی لاغری «اکسی الیت» و گزارش چند مورد بستری و انجام دو مورد پیوند کبد و یک مورد مرگ مصرف‌کنندگان، مسئولان وزارت بهداشت جلسه‌ای تشکیل دادند و این داروی «مرگبار» را بررسی کردند. با هم نظر چند نفر از مسئولان را می‌خوانیم.

«اکسی الیت» (OXYELITE) کپسول و پودری اســت کـه در ایالات‌متحــده ساخته شده و برای انرژی‌زایی و کاهش قند خون مصرف می‌شود، ولی باعث 5 مورد نارسایی کبد در دنیا شده است و سازمان‌های جهانی برای جمع‌آوری آن اقدام کرده‌اند.

از مصرف این دارو که متأسفانه در برخی باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها تجویز می‌شود، به‌شدت پرهیز کنید.

نارسایی کبد موجب مرگ افراد یا از دست رفتن کبد شده که نیاز به پیوند می‌شود.

تبلیغات ماهواره‌ای خطری جدی در زمینه تبلیغ و افزایش مصرف چنین داروهایی هستند و مردم نباید به این تبلیغات گوش کنند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز طی بخشه‌ای به داروخانه‌های سراسر کشور دستور جمع‌آوری این دارو را ابلاغ کرده است.

مثلث مرگ جوانان ایرانی!

تبلیغات ماهواره‌ای، باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌های زنانه سه ضلع مثلثی است که من آن را مثلث مرگ می‌م.

در برخی آرایشگاه‌ها و سالن‌های بدنسازی، ترکیبات آمفتامین به‌عنوان داروی لاغری، زیبایی اندام و داروی انرژی‌زا به فروش می‌رسد و در بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ آن پخش می‌شود.

بسیاری از موارد مرگ ناگهانی جوانان ناشی از اختلال ناگهانی ضربان قلب و فشار خون است که از مصرف این مواد ایجاد می‌شود.

در ماده مخدر شیشه چنته می‌ریزند

از داروهای مرغوب در شیشه استفاده نمی‌کنند، بلکه از اسید‌هایی که دارویی نیست مانند اسید لوله‌باز‌کن (چنته) استفاده می‌کنند که آسیب‌ها بسیاری و حتی مرگ‌ومیر این افراد را به‌دنبال داشته است.

در گذشته شیشه گران بود، اما چون دست زیاد شده با قیمت ارزان هم یافت می‌شود و مثل مواد‌مخدر معمولی به فروش می‌رسد.

اینکه می‌گویند جوانان و زنان برای لاغری به آن رو می‌آورند درست است، چون اشتها را کور می‌کند.

18 هزار آرایشگاه غیرمجاز در تهران

کمیسیون بهداشت و درمان، جلسه‌ای در مورد توزیع شیشه در آرایشگاه‌های زنانه داشته است.

به گفته مقامات وزارت بهداشت در حال حاضر حدود 18 هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز فقط در شهر تهران فعالیت می‌کنند.

به دلیل غیرمجاز بودن این آرایشگاه‌ها امکان توزیع انواع مواد‌مخدر در آنها وجود دارد.

در این جلسه بحث‌های جدی در این باره صورت گرفت و بر این نکته تاکید شد که نظارت‌های جدی‌تری در آرایشگاه‌ها انجام شود تا شاهد توزیع مواد‌مخدر در آنها نباشیم.

عوارض چربی سوز اکسی الایت

برخی زنان ایرانی برای کاهش وزن و زیبایی با چای و قهوه آلوده به مواد روانگردان معتاد می‌شوند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد 15هزار زن 15 تا 45 ساله در پایتخت زندگی می‌کنند که حداقل یک‌بار شیشه را تجربه کرده‌اند.

درمورد داروها، کرم‌ها و چای و قهوه‌هایی که ادعا می‌شود در زمان کوتاهی، به‌طور مثال طی یک هفته، چهار کیلو لاغری به همراه دارند باید نسبت به وجود شیشه در آنها شک کرد، زیرا لاغری در مدت زمان کوتاه در شرایط عادی اتفاق نمی‌افتد.

مواد محرک در این گونه محصولات لاغری، چربی و پروتئین‌های بدن را آب کرده و موجب از دست رفتن طراوت پوست و چروکیدگی آن می‌شود. این مواد حتی منجر به تشنج افراد نیز خواهد شد.

مصرف شیشه حتی به میزان کم نیز خطرناک است و از نظر سلامت روان نیز می‌تواند منجر به پرخاشگری، افسردگی، بی‌قراری و مصرف زیاد آن منجر به جنون ناشی از مصرف مواد محرک شود.

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی



از مزایای چربی سوز اکسی الایت پرو  میتوان به کاهش سطوح چربی در دور شکم و پهلو ها و افزایش انرژی پایدار در طول روز اشاره کرد.چربی سوز های بسیاری هستند که توانایی ترموژنیک و افزایش متابولیسم را دارنداما علت قوی بودن چربی سوز اکسی الایت پرو، مهار آلفا 2 در نقاط حساس جذب کننده چربی ها(شکم،باسن) است.علت تجمع چربی ها و سخت به چرخه سوخت در آمدن چربی ها در این نقاط که بیشترین تجمع چربی در آن دیده میشود، گیرنده های آلفا 2 هستند که باعث میشوند چربی ها در این نواحی به دام افتاده و مانند خرس قطبی در زمستان به خواب عمیق و طولانی بروند.در اصطلاح به این قسمت( لکه مشکل) میگویند که سخت ترین قسمت کار در چربی سوزی میباشد.

یکی از توانایی های مکمل اکسی الایت مهار گیرنده های آلفا 2 و بتا 2هست،با این کار چربی های قفل شده در قسمت های شکم و اطراف آن به راحتی شکسته و وارد جریان سوخت و ساز بدن میشوند.برای تقویت عملکرد این چربی سوز از مواد دیگری با توانایی چربی سوزی استفاده شده است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود عملکرد تیروئید میشوند.

پریروز یک مراجعه داشتم برای رزیم لاغری  وسط حرفاش گفت که یکماه قبل از داروی ضداشتها استفاده میکرده که بعد دوهفته استفاده همه سیستم گوارشش را بهم ریخته و قاعدگی طولانی مدت پیدا کرده

قوطی دارو را نشونم داد:

من که اطلاعی  نداشتم از این دارو و بهش گفتم  مجوز دارها رامیشناسم و این جزوش نیست و

خلاصههههه  امروز اس ام اس اومد برام که داروی اکسی لیت که به صورت قرص و پودر عرضه میشه را استفاده نکنید مصرف این دارو باعث 5 موردنارسایی حادکبد شده است.عوارض چربی سوز اکسی الایت

یاد مراجعه م افتادم و دیدم بیچاره هم جزو همین عوارضیها بوده

تو نت سرچ کردم دیدم چه تبلیغات خفنی  در موردش هست:

پرطرفدارترین و چالشی ترین مکمل های غذایی, چربی سوز ها و کاهش دهنده های وزن میباشند.به دلیل استقبال فراوان از این دست محصولات, کمپانی های مکمل سازی سرمایه گذاری های کلانی برای تولید و عرضه مکملی کار آمدتر و ارتقا یافته تر از نمونه های موجود در بازار را انجام میدهند.رقابت میان شرکت های معروف و صاحب در زمینه چربی سوزها به قدری فشرده و سر سختانه ادامه دارد که جایی برای عرض اندام برای محصولات دیگر شرکت ها نمی ماند.و هر از چند گاهی با تغییر فرمول مکمل های قدیمی خود, محصول را به روز تر میکنند .oxyelite-pro محصول شرکت usp labs مدت زیادی نیست که به این بازار رقابتی عرضه شده اما در همین زمان کوتاه توانسته است خود را در صدر مکمل های چربی سوز قرار دهد و محصولات شرکتهای قدر را که سالها ست این عنوان را در اختیار داشته اند، کنار بزند .اما این موفقیت اتفاقی نبوده,این محصول با ترکیبات خاص خود انتظارات مصرف کننده را بر عکس محصولات دیگر به خوبی برآورده مبکند.

واقعأ؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *