عوارض واریکوسل سمت چپ

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

فهرست موضوعات

واریکوسل به معنای اتساع وریدهای بیضه و طناب بیضه می باشد که معمولا به دلیل ناکارآمد شدن دریچه های لانه کبوتری در وریدها و در نتیجه برگشت خون به داخل بیضه ایجاد می شود. از آنجایی که این خون حاوی دی اکسید کربن و مواد زائد ناشی از سوخت و ساز سلول های بیضه هست، لذا برگشت خون باعث افزایش دمای بیضه و افزایش غلظت مواد دفعی و متابولیت ها در بیضه شده و بدین ترتیب می تواند در عملکرد بیضه که تولید اسپرم و هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون می باشد، اختلال ایجاد کند.

واریکوسل به سه درجه یا گرید تقسیم می شود:

عوارض واریکوسل سمت چپ

بهترین روش تشخیص واریکوسل گرید ۱ معاینه هست که توسط متخصص ارولوژی انجام می شود. این کار نیاز به تجربه و تبحر دارد؛ لذا تشخیص واریکوسل گرید ۱ چپ توسط خود بیمار امکان پذیر نیست و حتما نیاز به معاینه توسط ارولوژیست می باشد. در مواردی که پزشک صلاح بداند، بویژه در افراد چاق یا افرادی که بیضه ها بخوبی لمس نمی شود، توصیه به انجام سونوگرافی برای تشخیص دقیق تر می کند.

هرچه درجه و گرید واریکوسل شدید تر باشد، اثر بخشی آن بر روی کاهش تولید اسپرم و اختلال در حرکت و شکل اسپرم و در نتیجه کاهش توان باروری در مردان و بروز بارداری است؛ ولی حتی واریکوسل گرید چپ هم می تواند باعث کاهش شانس باروری و بارداری  شود. کم شدن تعداد اسپرم یا ضعف در حرکت اسپرم و بدشکلی اسپرم ها در واریکوسل گرید ۱ چپ می تواند توانایی آن ها را در رسیدن به محوطه داخلی رحم و ممزوج شدن با تخمک زن و وقوع لقاح کم کند و بدین ترتیب شانس بارداری  را کاهش دهد.

به عنوان یک قاعده ی کلی، واریکوسل گرید ۱ چپ همیشه نیاز به درمان ندارد و فقط در مواردی توصیه به درمان می شود که:

⚠ در مردان متاهلی که اقدام به بچه دار شدن کرده اند، ولی بعد از گذشت شش تا دوازده ماه در این امر وفق بوده اند و البته در بررسی هایی که برای همسرشان انجام شده است، همه چیز نرمال بوده و به عبارتی مشکل از همسر نباشد.

⚠ در مردان مجردی که در حداقل دو آزمایش اسپرم که به فاصله ی دو تا سه هفته انجام می شود، کاهش تعداد اسپرم یا اختلال در کیفیت اسپرم شامل کاهش حرکت اسپرم یا بدشکل اسپرم مشاهده شود.

⚠ در پسران نوجوانی که در سن بلوغ هستند و واریکوسل باعث کاهش رشد بیضه شده است.

درمان های دارویی شامل داروهای شیمیایی و گیاهی نقشی در درمان واریکوسل گرید ۱ چپ ندارند. حتی زالو درمانی که توسط برخی از افراد توصیه می شود باعث بهبود واریکوسل گرید یک چپ نمی شود.

وقتی صحبت از بهترین روش جراحی واریکوسل گرید ۱ چپ می شود، منظور روشی است که بیشترین موفقیت و کمترین عوارض را داشته باشد. لذا قبل از آنکه بخواهیم در مورد بهترین روش جراحی واریکوسل گرید یک چپ توضیح دهیم، بهتر است اطلاعاتی در مورد عوارض احتمالی جراحی واریکوسل داشته باشیم.

شایع ترین عارضه ی جراحی واریکوسل عود می باشد و دیگر عوارض واریکوسل شامل درد، آسیب عروق لنفاوی بیضه و در نتیجه تجمع آب در پرده ی پیرامون بیضه که اصطلاحا به آن هیدروسل می گویند، آسیب مجرای انتقال دهنده اسپرم، آسیب سرخرگ خون رسان به  بیضه و در نتیجه تحلیل بیضه می باشد. سه روش کلی برای جراحی واریکوسل گرید ۱ چپ وجود دارد که شامل روش سنتی، روش لاپاروسکوپی و روش میکروسکوپی است.

بهترین روش درمانی واریکوسل گرید ۱ چپ، جراحی به شیوه میکروسکوپیک می باشد. در این روش، برش عمل برابر یا کمی کوچک تر از روش سنتی است ولی از آنجایی که طناب بیضه زیر میکروسکوپ و با درشت نمایی بالاتری دیده می شود و وقت بیشتری برای پیدا کردن وریدها صرف می شود، لذا به مراتب از دقت بالاتری برخوردار است و در نتیجه باعث بالا رفتن میزان موفقیت عمل و کاهش عوارض آن می شود.

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام

آيا آلت من اندازش نرماله يا كوچك است ؟..نرمالهعلت پوست پوست بودن سر كلاهك آلتم براي چيست؟.خشکی پوسته، چربش کنید

ارسال به تلگرام

ارسال به

ارسال به توئیتر

ارسال به

ارسال به گوگل پلاس

عوارض واریکوسل سمت چپ

آدرس لینک

واریکوسل (Varicocele) واژه ای است که به اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه ها دور طناب اسپرم بر اتلاق میشود به عبارت دیگر به واریکوز (واریس) سیاهرگهای داخل کیسه ی بیضه واریکوسل میگوییم.

واریکوسل هنگامی شکل میگیرد که دریچه های درون سیاهرگهایی که اطراف طناب بیضوی پیچ خورده اند، نتوانند جریان خون را به درستی بازگشت دهند. این مساله باعث میشود تا خون در ناحیه ی دریچه های لانه کبوتری عبور کرده و به عقب بازنگردد که نتیجه ی این عمل تورم و بزرگتر شدن سیاهرگها است. مشابه این موضوع در واریس (به خصوص در پاها) نیز مشاهده میشود.

واریکوسل معمولا به آرامی تشدید شده و وسعت پیدا میکند و در مردان بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال رخ میدهد و عمدتا عروق بیضه ی چپ درگیر میشود. واقعه در افراد مسن تر ممکن است به دلیل تومورهای کلیوی، که باعث انسداد جریان خون سیاهرگی میشوند رخ دهد. به طور کلی واریکوسل در سمت چپ کیسه ی بیضه ( وریدهای بیضه ی چپ) بسیار شایعتر از سمت راست است.

علائم واریکوسل زیاد نیستند و شامل موارد زیر میباشند:

همچنین ممکن است علامت خاصی نیز مشاهده نشود.

گرید ۱ : وریدها هنگام زور زدن قابل لمس می‌باشند گرید ۲ : وریدها در حالت ایستاده قابل لمس می‌باشند گرید ۳ : وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده‌اند واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

اگر شما برای این بیماری نزد پزشک مراجعه کنید، پزشک احتیاج دارد تا ناحیه ی کشاله ران و بیضه ها را معاینه کند، در ملامسه ی کیسه ی بیضه، حالتی شبیه کیسه ای پر از کرم لمس میشود که به دلیل تورم و جداتر شدن رگها میباشد. با اینحال اگر در حال دراز کشیده باشید امکان دارد نتوانید چنین حالتی را تشخیص دهید. همچنین بیضه ای که در سمت واریکوسل قرار گرفته است کوچکتر از بیضه ی دیگر است.

با استفاده از نگهدارنده ها و یا پوشیدن لباس زیر مناسب (شرتی که تنگ نباشد) میتوان تا حدی از درد و ناآرامی کاست. در صورتی که با رعایت این شرایط درد کاسته نشود و یا علائم دیگری مشاهده شود باید درمانهای دیگری را مد نظر قرار داد.

به جراحی اصلاح کردن واریکوسل، واریکوسلکتومی (Varicocelectomy) گفته میشود و معمولا فرد در همان روز بعد از جراحی از بیمارستان ترخیص میشود. عمل واریکوسلکتومی در نیاز به بی حسی دارد و حتی میتوان آن را تحت بیهوشی عمومی انجام داد. اورولوژیست یا جراح برشی در قسمت تحتانی شکم ایجاد میکند و عروق سیاهرگی معیوب را میبندد. با اینکار خون فقط در عروق سالم و طبیعی جریان میابد. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی کیسه یخی بر روی ناحیه قرار دهید تا میزان تورم کاهش پیدا کند.

تکنیک آمبولیزه کردن (مسدود کردن) واریکوسل، روش جایگزین جراحی است. این روش نیز نیاز به استراحت در بیمارستان ندارد و بیمار چند ساعت بعد از عمل، ترخیص میشود. برش ایجاد شده در این روش کوچکتر از روش جراحی است بنابراین بهبودی سریعتر حاصل میشود. حفره ی کوچکی توسط کاتتر در ناحیه گردن یا کشاله ایجاد میشود و کاتتر (لوله ی پلاستیکی) را وارد سیاهرگ میکنند.

با کمک و راهنمایی اشعه X کاتتر را وارد واریکوسل میکنند، سپس حلقه ی کوچکی از درون کاتتر عبور داده میشود و درون واریکوسل جاسازی میشود. با اینکار، سیاهرگهای معیوب مسدود شده و خون فقط از طریق سیاهرگهای سالم منتقل میشود. بعد از اتمام کار به شما توصیه میشود تا از کیسه یخ استفاده کنید و از حمایت کننده ی بیضه ها استفاده کنید.

واریکوسل عموما بدون عوارض است و نیازی به درمان ندارد. در صورت انجام جراحی میزان اسپرم شمارش شده افزایش میابد ولی این بدان معنی نیست که شانس بارور کردن در شما افزایش یافته است. در اکثر موارد، تحلیل بیضه ها اصلاح نمیشود مگر اینکه جراحی در مراحل ابتدایی و در دوران نوجوانی انجام شود.

مهمترین مشکلی که بواسطه ی واریکوسل ایجاد میشود عقیمی است. در صورت اقدام برای درمان، برحسب نوع واریکوسل و درمان انجام شده ممکن است موارد زیر حادث شوند:

برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و تشخیص سریع باید بیضه ها را به صورت منظم معاینه کنید (» نحوه انجام معاینه بیضه ها) و در صورتی که بر روی بیضه ها توده ی متورم و یا غیر طبیعی لمس کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب در همین رابطه

سلام من مامور راهنمایی هستم یکسال ازدواج کردم واریکوسل گرید ۲ دارم که قصد بچه دتر شدنم هم دارم ایا میتوانم دکتر رفتم گفتش که مشکلی نداره و نمیخواد عمل کنی ایا واقعا نیاز به عمل هست ؟ایا عمل نکنم مشکل پیش میاد ؟ ممنون اگر توضیح بدید به م

.سلام پسری ۲۴ ساله هستم درسونوگرافی واریگوسل گراید۲ نشان داده شده ایابرای استخدام مشکلی بوجودمیاد.هیچ گونه دردی هم ندارم .راهنمایی کنید

در پاسخ به ناشناس

سلام خیر معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

سلام/ بیضه چپم پایین تر از بیضه راسته. هیچ درد و یا دیگر علایم واریکوسلو ندارم.میترسم تو آزمون استخدامی دردسر ساز بشه😑

در پاسخ به ناشناس

سلام طبیعی است.

سلام خسته نباشین. من واریکوسل دارم و یه بارم عمل کردم ولی دوباره برگشته و بدترم شده و از نظر بدنی کمبود وزن دارم. میخواستم بدونم ایا این بیماری در کمبود وزن شدید من تاثیری داره؟

سلام من ۲۴ سالمه برای بارداری اقدام کردیم ولی نتیجه نگرفتیم من ازمایش اسپرم دادم تعداد اسپرمام ۶۵ میلیون توی هر سی سی بود ولی سرعت اسپرمام کم بود دکتر قرص پروفرتیل نوشت بعد از یک ماه سرعت اسپرمام خوب شدن ولی تعداد اسپرمام شده ۴ میلیون تو هر سی سی مشکلم چیه؟ایا واریکوسل دارم ؟ یا موقتیه؟

سلام وقتتون بخیر من حدود یه سال پیش برای واریس درجه۲ رفتم اورولوژی و گفتن که عمل لازم نیس گفتم یکمی درد دارم گفتن مشکلی نیس گاهی دردا زیاد اذیت میکنه آیا امکانش هست ک درجه سه شده باشه چون دوباره درداش شروع شده و در این مواقع شکلش واضح تر میشه؟ آیا اگه بعد از مشکل بارداری عمل کنم از الان تا اونموقع امکان مشکل جدی ای هست؟

سلام خسته نباشد میتوانید توضیح دهید چجور باید فهمید واریکوسل داری من ی خورده مشکوک شدم

سلام اقای دکتور من از بچگی دوری بیضه سمت چپم چیزی مثل رگ هستیش درد اینا ندارم خیلی فکرمو مشغول کرده به نظری شما اون یه مریضی هست یا تبیعیه

سلام اقای دکتر من هنگام ورزش کردن زیر شکمم درد گرفت رفتم دکتر آزمایش کلیه و واریکسل گرفت که معلوم شد دردم از گرفتگی ماهیچه بود ولی تو ازمایشم معلوم شد واریکسل ۳ دارم .قبلش من هیچ درد یا علایمی نداشتم و تمام علایمم طبیعی است میشه راهنمایی بکنید مشکلی دارم یا احتیاج به عمل جراحی هست چون تازه ازدواج کردم میترسم مشکلی پیش بیاد ترسیدم ممنون از شما

سلام اقای دکتر من واریکوسل ۴mmدر بیضه چپم دارم ایا خطرناکه ۲۴ سالمه از عوارض بعد عمل میترسم

سلام اقای دکتر من واریکوسل ۴mm در بیضه چپم داره خطرناکه؟

سلام آف ای دکتر من ۲بارعمل واریکوسل انجام دادم دفعه اول که پارسال بود طرف چپ و امسال هردوطرف عمل کردم ولی بازدرددارم ودرسنوگرافی رنگی بازواریگوسل دوطرف میگه طرف چپ ۳٫۳وطرف راستم ۲٫۸دکترم میگه ایناابعدعمل عادیه می خواستم بدونم بازهم واریکوسلم عودکرده یانه

سلام خسته نباشید من ۳۲ سالمه الان یک هفته از ناحیه سمت راست بیضه احساس درد میکنم الان اتفاقی دیدم رگ زیر همون بیضه سیاه شده . ممکنه منم واریکوسل داشته باشم اگه آره باید چیکار کنم ممنون.عوارض واریکوسل سمت چپ

من وایکوسل گرد ۱سمت چپ عمل کردم کهبعد از دو روز اسپرم ازم آمد میخواست بدونم ظرر دارد

با سلام آیا پایین تر بودن بیضه راست بر گرایش به جنس موافق تاثیرگذار است؟

در پاسخ به غلام

سلام خیر

با انجام چه کار هایی عود میکنه؟

سلام خسته نباشیدتورخداکمکم کنیدمن داخل خاب شهوتی شدم دستموگرفتم که شورتم کثیف نشه احساس کردم یک چیزی ریخت داخل بیضام بیضام دردمیکردرفتم دکترکلیه گفت بایدبادوربین نگاه کنم رفتم کلنیک نگاه کردگفت خوبه بدازچندوقت بیضام شل شدوترسیدم که بیضام بزرگ نشده باشه ویک تیرمیکشیدبغل بیضه چپم ومیزدبه کف پام رفتم سونوگفت وارگوسل خیف داری حالا ۵روزه عمل کردم بیضام شل هسته دکترم گفت هر۵رگوبرات گرفتم گفت عملت خوب بودمن میخام بدونم شل شدن بیضام خوب میشه رگای داخل بیضم سفت هسته خوب میشه نگرانم تورخداکمکم کنیددکتری که منوعمل کرده رفته تهران وبدازتهران خارج گفت میره یاحق منتظرجوابتون هستم

سلام ببخشید من عمل واریکسل کردم ۶سال پیش دوباره رفتم دکتر بهم گفته واریکسل سمت چپ بیضه دارم آیا مهم هست دوباره برم عمل کنم

سلام ممنون از زحماتتون خسته نباشین.

سلام ممنون از زحماتتون خسته نباشین.

سلام، خسته نباشید من شوهرم ۶ ساله که عمل واریکسل دو طرفه انجام داده امکان اینکه دوباره برگرده هست .

سلام آقاي دكترتقريبا ٢سال كه فهميدم بيماري واريكوسل دارم عمل هم كردم ولي خوب نشده ميشه راهنماييم كنيد چيكاركنم ممنون ميشم

باسلام خدمت اقایه دکتر یسوال داشتم ممنون میشم جواب بدید من و همسرم ۴ماهه ک اقدام ب بارداری کردیم و بی نتیجه بود ب همین دلیل ب دکترمراجعه کردیم و متوجه شدیم ک همسره من ازواسپرم هستن ب دکتر ناباروری مردان مراجعه کردیم بدون سونوگرافی گفتن ک همسرم واریکوسل نداره و توصیه ب عمل بیوپسی کردن و خودشون این عمل راانجام دادن و بعد درجواب عمل گفتن ک اصلا اسپرمی وجود نداره و پیشنهاد اهدای جنین راکردن سوال من اینه ک ممکنه همسرم واریکوسل داشته باشن و دکترتشخیص نداده باشن ؟ چون سال هاپیش با سونوگرافی گفته بودند ک واریکوسل دارن و هردکتری یجی میگه ممنون میشم از راهنماییتون

با درود و احترام ۳۲ ساله هستم. چندین ساله درد در هر دو بیضه دارم. در آخرین سونوگرافی ورید بیضه چپ ۷.۵ و بیضه راست ۷ میلیمتر بوده. درد در کشاله بسیار زیاده طوری که گاهی راه رفتن هم مشکل میشود ولی تمایلی به عمل ندارم و مسکن در هنگام درد استفاده میکنم و آخرین آزمایش اسپرم هم نرمال بوده. آیا عمل برای من واجبه؟

سلام اقای دکتر، من واریسکول دارم درجه دو هم هست، چه مدت بعد درجه سه میشه. درجه سه بشه چه مشکل حاد تری بوجود میاد که از سربازی معاف میشن ؟ لطفا کمکم کنین

سلام وقت بخیر اقای دکتر من در حالت ایستاده متوجه چیزی نمیشم .ولی پاین بیزه سمت چپم گره رگ به دستم میخوره به صورت دایره هست به نظرتون چیه؟

سلام آقا دکتر بعد دو روز عمل واریکوسل بیضه چپم ورم کرده وحدود ده روز است هنوز خوب نشده لطفا راهنمایی کنید آیا احتمال عمل جراحی دوباره وجود داره

سلام آقای دکتر برای واریکوسل نوع ۱ که گفتین درمان لازم نیس.برای بهتر شدن یا چطور بگم برای تاحدی از بین رفتن این بیماری چه راه و روشی دارو یا اصلا هرچی.راستش من میرم دانشگاه افسری اونجا دکترا اشکال میگیرن.جوابو به جمیلم ارسال کنید باتشکر.

سلام علیک خسته نباشی دکتر جان مجردم ۲۲سال دارم فعلا هم متاهل نمیشم با مراجعه به دکتر وآزمایش های سونگرافی که از بیضه هام انجام داده دکتر گفت واریکوسل گرید ۱ داری واریکوسل طرف چپ باسم عمل جراحی نوشته منم از عمل جراحی میترسم آیا درمان هست که واریکوسلم رفع بشه؟

سلام دکتر در عمل واریکوسل بیمار رو بی حس میکنن یا بیهوش و چقد طول میکشه

اقای دکتر سلام ایا بیضیه سمت راست کار اسپرم سازی میکنه؟ یا فقط بیضیه سمت چپ اینکاررو میکنه؟اگه چنینه پس سمت راستی کارش چییه؟

در پاسخ به ناشناس

سلام هر دو بیضه فعالیت اسپرم سازی را انجام می‌دهند و در صورتی که یکی از دو بیضه آسیب ببینند معمولا مشکلی از جهت باروری ایجاد نمی‌شود.

اسماعیل هستم

ممنونم اقای دکتر ازراهنماییهای خوبتون یه هفته صبر میکنم بعد ازمایشمو میدم خداکنه انچیزی که فرمودید که افراد بعداز عمل واریکوسل قدرت باروریشون برمیگرده برامنم صحت پیدا کنه بینهایت از شما و ایجاد این گفتگویمون متشکرم خداوند راشاکرم که دکترای خوبی وجود دارند مانندتان به امید پیروزی وموفقییت روزافزونتون

سلام دوباره ممنونم از راهنماییهای خوبتون فقط یسوال مونده شما تو این ادرس که منو فرستادید(آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن) اونجا گفته تعداد اسپرم باید بالای ۲۰میلیون باشه اخرین ازمایش اسپرمی که من دادم پارسال بود با ۲۵میلیون ولی دکتر بادیدن ازمایش گفتند ۲۵میلیون کمه حتما باید حداقل به پنجاه میلیون برسه ومنو ناامید کردند ..ممنونم از اینکه وقت میزارید وحرفهای مارو میخونیدو پاسخ میدهید لطفا راهنماییم کنید ?????

در پاسخ به ناشناس

سلام ۲۰ میلیون در واقع مرز عقیمی است (البته شانس وجود دارد) و هرچه تعداد اسپرم باشد شانس باردار کردن افزایش خواهد یافت.

سلام؟من بار دوممه عمل میکنم می خاستم ببینم بچه دار م یشم مجردم فعلا ۲۴ سالمه

من دوسال پیش عمل واریکوسل انجام دادم قبل عمل تعداد اسپرمم درحد عقیمی بود ۲۰۰۰تا اسپرم یسال پیش ازمایش اسپرم دادم تعدادش رسید به ۲۵میلیون و دیگه ازمایش ندادم ایا میتونیم بچه دار بشیم؟۴۰سالمه خانمم شرایت باردارشدنش طبق ازمایشاتش بسیار بالاست تعداد اسپرم یه مرد باید چندتا بشه تا باروری انجام بشه؟ جوابمو بدید لطفا باتشکر????

در پاسخ به اسماعیل

با سلام در مطلب زیر پاسخ سوال شما داده شده است: » آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن

خیلی عالی بود امیدوار شدم بخودم ممنونم از شما چطور میتونم سوال بپرسم ازمتخصصینتون؟

سلام اقای دکتر.پارسال شوهرم بخاطر واریکوسل نوع دو عمل کرد.امروز که سونو دیگه انجام داده که دوبار واریکوسل نوع یک داره.گفتم ببینم دوباره باید عمل کنه یه نه با دارو مشکلش حل میشه.اخه مشکل نازایی براش ایجاد کرده

در پاسخ به ناشناس

سلام واریکوسل نوع ۱ معولا نیاز به اقدام درمانی ندارد.

دکتر دستم ب دامنت من ی مدت بیضه سمت چپم متورم شده و قابل لمس است چ کار کنم؟؟

سلام دکتر من چند وقتی هست که احساس سنگینی تویه بیضه هام میکنم ازمایش سونوگرافی هم انجام دادم ولی مشکلی نداشتم .ولی همچنان احساس سنگینی وگاهی هم تیر میکشن میشه راهنماییم کنین .درضمن من ورزش بدنسازی هم میکنم

سلام خسته نباشید من وقتی بچه بودم سه بار عمل واریکوسل انجام دادم و الان ۲۵ سالمه و درجه ۲ دارم بازم هم باید عمل کنم یا نیاز به عمل نداره؟الان هم نه درد دارم و نه مشکل خاصی؟

سلام دکتر من دو روز میشه که فهمیدم سمت راست بیضه هم سه تا از رگهای نازکش کلفت سیاه شدن میشه راهنمایی کنین ممنون

سلام آقای دکتر دیگه خسته شدم هر مطلبی که بخواینو خوندم دارم کلافه میشم بیضه درد دارم بعد احساس میکنم پروستاتم یکم مشکل داره نه تکرر ادرار دارم نه چیزه دیگه ای فقط یکم سنگینی پایین شکمم همراه با درد و درد در مقعد خیلی کم دارم بعد الان که داشتم بیضمو معاینه میکردم یه چیزی روی بیضه شپم مشاهده کردم که تا دیروز مشاهده نمیکردم یه چیز متحرک بودش نرم رو بیضه چپم موقع نعوظ دردام میشن ولی خودم که مطلب زیاد خوندم فکر میکنم مشکلم پیازی میرزاییه چپه همون چیزی که قبل منی میاد و یه چیط خوندم که اون باعث سرطان پروستات میشه، به خدا امتحان دارم فکرم همش به ایناس دیگه کلافه شدم همه نمره هامو بد دادم لطفا کمک کنین میخوام دکتر برم دنبال خوبشم در ضمن ۲ ماه پیشم درد داشتم سونوگرافی کردم مشکلی نبود ۱۷ سالمم هست آیا ممکن سرطان پرستات یا بیضه باشه؟! ):

در پاسخ به ناشناس

با سلام درد بیضه عوامل متعددی دارد از فشارهای فیزیکی ساده، نشستن طولانی مدت، پیاده روی طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین تا عواملی مثل سنگ کلیه، سنگ مثانه و سایر مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی-ادراری. اگر درد مداوم دارید سریعتر به اورولوژیست مراجعه کنید تا معاینه کنند.

آقا من دیگه نمیدونم چیکار کنم کلافه شدم ۱ ماه پیش بیضه هام درد گرفت در اثر بلند کردن اجسام هم دردش میشد تا اینکه رفتم دکتر سونوگرافی کردم مرد موقع سونوگرافی گفت شما مشکلی ندارین و بعد جوابو داد رفتم بیرون دیدم زده واریکوسل خفیف درجه یک دارین تعجب کردم رفتم دکتر معاینه کرد گفت شما مشکلی ندارین الان باز دردش شده خودم چک کردم دیدم بالا بیضه چپم یه چیزایی حس کردم آیا واریکوسل دارم؟ لازمه دوباره برم دکتر؟؟

در پاسخ به امیر

سلام وجود طناب‌ و رگ‌ بالای بیضه‌ها کاملا طبیعی است و مربوط به رگ‌های خونرسانی و مسیر انتقال اسپرم می‌باشد. برای کسب اطلاعات مطلب زیر را مطالعه فرمایید: » آناتومی دستگاه تولید مثل مردانه

سلام من ۳۴ ساله و متاهل هستم و تا چند وقت پیش هیچ اطلاعی از این بیماری نداشتم تا اینکه پسرخاله کوچکم از وجود چنین بیماری در خودش و داییم خبر داد که عمل کرده بود و من پس از وارسی متوجه بزرگتر بودن بیضه چپم نسبت به بیضه راست شدم تقریباً ۱و نیم برابر حتی در حالت نشسته و خوابیده و جدیدا گاهی با درد خفیف همراهه و گاهی هم اصلا درد نداره دقت نکرده بودم چند ساله این مشکلو دارم چون هیچ اطلاعی از وجود همچنین بیماری نداشتم و هیچ مشکلی در نزدیکی نداشتم ولی برای بچه دار شدن هیچ اقدامی تاحالا انجام ندادم چون بیکار شدم و از نظر مالی مشکل دارم ميخواستم زمانی که وضعیت کاریم مساعد شد اقدام کنم احتمالا چند ماه آینده پسرخالم بدجور منو از این بیماری ترسوند میگفت دایی کوچیکم کلا عقیم شده بود با توجه به اطلاعاتی که از اینترنت در مورد این بیماری گرفتم فکر کنم از نوجوانی این بیماری رو داشتم و ازش بیخبر بودم چون یک رگ بزرگ یادمه از دوران نوجوانی به بیضه چپم میرفت که همون زمانها ۱۸ سال پیش به دایی بزرگم پزشک بود نشون دادم گفت رگ اسپرمه و مشکلی نیست و من هم دیگه پیگیر نشدم و دقت نکردم تا چند ماه پیش که پسرخالم منو آشنا کرد با این بیماری ميخواستم بپرسم نکنه من چون دیر فهمیدم سالهاست کلا عقیم شدم و خودم خبر ندارم خواهشا راهنماییم کنین از نگرانی دربیام خیلی فکر منو مشغول کرده ممکنه من کلا عقیم باشم؟؟؟؟ آیابعد از عمل هم ناباروری ممکنه درمان نشه و من تا آخر عمر بچه دار نشم؟؟؟

در پاسخ به رضا

با سلام معمولا عقیمی حاصل از واریکوسل پس از درمان برطرف می‌شود و قدرت باروری فرد برمی‌گردد.

سلام و خستخ نباشیو بابت سایت خیلی خوبتون ممنونم من ۲۳ سالمه و ۵ ماهی میشه ک درد بیضه سمت راست داشتم مراجع کردم دکتر با معاینه گفت ک با استراحت و نرفتم ب ورزش بدنسازی خوب میشم چند ماهی گذشت رفته رفته بهتر شدم ت این ک دوباره رفتم باشگاه و قرص متان استفاده کردم امروز یه کیست توده لخته گی یا هرچیزی دقیقا تو رگ بالای بیضه سمت چپم ایجاد شده ک نمیتونم تکان بخورم فردا دوباره مراجعه میکنم ولی خواستم از شما هم راهنمایی بگیرم من چ کنم

میخواستم بدونم کسی که واریکسل نوع۱ داره ایا میتونه رابطه جنسی برقرار کنه براش خطری نداره یا مشکلی پیش نمیاد؟

در پاسخ به ناشناس

خیر مشکلی ندارد.

سلام من پسر ۳۱ساله متأهل هستم رگ خونی بالای بیضه سمت راستم کمی قرمز شده و مقدار کمی درد بیضه دارم لطفا راهنمای بفرمایید.تشکر

من ۳۲سال دارم وواریکسول درجه ۲دارم آزمایش اسپرم دادم دکتر گفت نیازی ب عمل نیس ت ولی در محل بیضه هادرددارم.راهنمایی کنید

سلام آقای دکتر. من بر روی کیسه بیضم یک برجستگی دارم که اولا کوچک بود ولی الان اندازه یک نخود است

سلام،من ۳۶سالمه۲۰سال قبل عمل واریسو انجام دادم،درجه سه یا شدید بود،الان بزرگیو اویزان بودن بیش ار حد بیضه ها خیلی ازار و اذیتم میکنه،لطفا اگه راهی برا تخلیه رودهای درون کیسه بیضه ها و کوچک و جمعو جور کردن اونها وجود داره راهنمایی بفرمایید. سپااااسگذارم.

خون مردگی بیضه چیست

با سلام و خسته نباشید،من ۲۲سال دارم،اگر بعد از عمل عقیم شدم درمان دارد؟؟

سلام من ۳۵سال هستم رفتم دکتر معاینم کرد گفت واریس بیضه در سمت چپ داری باید عمل بشي آیا درمان دیگری دارد اگر عمل کنم مشکلی به وجود نمياد لطفا راهنمايم کنید متشکرم

سلام من شوهرم عمل واریکسول انجام داده چقد طول میکشه تا نتیحه بگیریم و بچه دار شیم

در پاسخ به ناشناس

,..منم شوهرمو ۸ماهه عمل کردم هنوز بچه دار نشدیم ..حدود ۶ماه بعد از عمل امکان بچه دارشدنه مهیاست

سلام من ۲۷ سالم رگهای اطراف بیضع سمت چپ متورم شده ویک رگ روی بیضع سمت چپ با چشم دیده میشود و از بزرگتر است و وقتی بیضه جمع میشود از بین میرود.مشکل خاصی دارد.ممنون

سلام من ۲۲سال دارم. من تو سن ۱۳سالیگی درد داشتم اون موقع درد میگرفت خوب می شد ولی الان دیگه نه فرق میکنه بیضه چپم درد میکنه باشگاه هم رفتم فشار اوردم بتر شد لطفا در این مورد راهنماید فرمایید مممنون!

با سلام و ارض ادب خدمت شما ، من ۲۱ سال دارم و دو هفته است که عمل واریکوسل انجام دادم ، من هم واریکوسل چپ داشتم و هم راست که چپ شدیدتر بود و راست خفیف(mild).در واقع جراح فقط سمت چپ را جراحی کرده است. میخواستم بدانم واریکوسل راست تاثیری در قدرت باروری دارد یا خیر؟ آیا وجود رگ های گشاد و حالت کشیدگی در بیضه بعد از عمل نشانه عود بیماری است یا خیر؟ من سفالکسین مصرف کردم که چند روزی است که تمام شده اند و در محل عمل چرک بیرون میاید و هنگام انزال بیضه چپ یک روز درد میگیرد. ایا نیازی به مصرف دوباره دارو است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

باعرض ادب بنده یبار بیضه سمت چپو عمل کردم ولی بعد سه ماه سونو گرفتم میگه هنوز الانم هردو بیضه هام گرفتن.چپ۵٫۹راست۲٫۹هستن الان باید چکنم خیلی اذیت شدم

سلام خدمت شما اقاي دكتر من ٢٦ سال دارم و حدود ۱ سال شايدم بيشتر متوجه درد و يه توده در بالاي بيضه سمت چپ جايي كه رگ هاي خوني وصل هستن شدم به دكتر مراجعه كردم دكتر با معاينه به وجود كيست پي برد و سونوگرافي نوشت در سونوگرافي چيزي ديده نشد و همه چي نرمال بود به دكتر مراجعه كردم گفت چيزه جدي نيست ولي شديدا درد دارم و امكانش چي ميتونه باشه ايا امكان داره سونوگرافي اشتباه كرده باشد لطفا راهنمايي كنيد در ضمن تا زيره شكمم درد ميزند ممنون از سايت خوبتون

سلام من ۲۳ سال عمر داردم و در معاینات که انجام دادن گفتن من واریکوسیل درچه ۴ دارم ولی بیضه من درد نداره فقت مهم ایسنا که در وقت نشستن درد احساس میکنم لطفا جواب بدهید ممنون میشم

سلام من ۲۲ سالمه و واریکسل در جفت بیضه هام دارم گرید ۳ بیش از ۹ پیش رفتم دکتر و گفت باید عمل کنی و آزمایش اسپرم بدی ولی نتونستم برم دوتا سوال دارم آیا مشکلی برای باور شدنم ایجاد شده تو این مدت ؟ و اینکه بعد از عمل چند وقت باید استراحت کرد یا کار ستگین نشش ماه گذشت از وقتی که فهمیدم واریکسل دارم

سلام من ۲۱سال دارم وعمل جراحی انجام دادم ولی بعد از سه ماه عمل احساس میکنم هنوز علائم واریکسل رو دارم بایدچکار کنم لطفا راهنمایی کنید

در پاسخ به ناشناس

سلام اقای دکتر من واریکوسل نوع چهارم دارم که با سنو گرافی قابل تشخیص هست درد در ناحیه بیضه دارم و سه سال هست ازدواج کرده ام در صورتی که اصلا جلوگیری نکرده ام همسرم باردار نشده دکتری که بهش مراجعه کرده ام گفته باید عمل بشم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

سلام. همسرم واریکسل داشت و۵ ماهه که عمل کرده ولی بچه دار نشدیم هنوز ایا نیاز به مراجعه ی مجدد پزشک ویا داری خواصی هست .تورو خدا زود جواب بدین

در پاسخ به ناشناس

سلام واریکوسل بعد از عمل بهبودی دارد. باردار نشدن شما میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که یکی از اونها مربوط به واریکوسل یا عمل باشه. زمان نزدیکی، شرایط اون و . بهتره به پزشک معالج مراجعه کنید تا و دقیقتر شما را راهنمایی کنند.

سلام آیا میشود درمان واریکوسل را به تعویق انداخت

در پاسخ به Amir

سلام در هر زمانی میشود درمان کرد ولی اگر زودتر اقدام شود بهتر است.

خیلی خوب بود.خیر ببینی

سلام . ۲۵ سال سن دارم . ۴ یا ۵ روز پیش موقع رانندگی , بیضه سمت راستم دو بار تیر کشید که فکر کنم به خاطر لباس زیرم بود که به بیضه ها فشار اورد . از اون موقع تا حالا بیضه سمت راستم درد و سوزش خفیفی داره و دردش تا آلت تناسلی هم میاد . وقتی که آلتم نعوظ پیدا میکنه احساس میکنم که این دردها میشه . انگار به اعصاب بیضه ها فشار اومده باشه . یکسال پیش از بیضه سونوگرافی کردم و واریکوسل گرید ۱ داشتم . چه توصیه ای می فرمایید ؟؟

در پاسخ به میثم

سلام در صورتی که درد برای چند روز ادامه داشته است حتما به پزشک مراجعه کنید.

سلام من واریکوسل درجه ی ۳ دارم برای درمان می خوام از زالودرمانی استفاده کنم شما چه پیشنهادی دارید ؟

در پاسخ به حمید رضا

آیا در ۴۰سالگی عمل صورت گیرد.درجه۳ امکان دارد جهت بچه دار شدن.

در پاسخ به رضا آقابور

سلام بله ممکن است.

سلام خسته نباشید من دو سال پیش درد در بیضه سمت چپم به وجود اومد اولاش زیاد اهمیت ندادم بعدا که فهمیدم واریکوسل چیه رفتم دکتر برام سونوگرافی نوشت جواب سونوگرافی گفت درجاتی از واریکوسل گرید ۲ مشاهده شده البته من روز سونوگرافی اصلا درد نداشتم بیضه هم تورم نداشت بعدش واسم ازمایش اسپرم نوشت ازمایش اسپرم که دادم همه چی نرمال بود تعداد سرعت و کوچیک بزرگی اسپرم ودکتر گفت نیازی به عمل نداری ولی من گفتم درد دارم گفت نباید بذاری اسپرم جمع بشه تو بیضه هات هرموقع احساس درد داشتی تخلیه کن حالا من چیکار کنم در ضمن مجردم ۲۳ سالمه میخوام ازدواج کنم ممنون میشم جواب بدین!!!

در پاسخ به ناشناس

سلام،خسته نباشيدواريکوسل داشتم سه باردرتبريزعمل کردن دوباره بخاطردردونرم شدن بيضه چپم به سونوگرافي رفتم جواب واريکوسل بيضه چپ نشون دادلطفاراهنمايي کنيدمتشکر

در پاسخ به آي هان

پاسخ جواب آی هان مونده

باسلام ایامیشه گرید ۲ روتشدید کردتابشه گرید ۳ واینکه باید گرید ۳ چطوربایدباشه تامعافیت پزشکی بدن ممنون ازلطف شما

در پاسخ به رامین

سلام تا جایی که بنده اطلاع دارم معافیت پزشکی به دلیل واریکوسل دیگر وجود ندارد. شما را ارجاع میدهند برای عمل کردن و بعد از بهبودی به خدمت اعزام میشوید. برای کسب اطلاعات باید به نظام وظیفه مراجعه کنید.

با عرض سلام و خسته نباشيد بنده واريكسل گريد ۲ داشتم كه بعد از تشخيص دكتر عمل جراحي انجام دادم . اما پس از عمل يك توده ي سفت و هم اندازه بيضه همراه با درد و سوزش زير بيضه چپ ايجاد شده . دكتر جراح اين توده را مشاهده كرد و گفت چيزي نيست و پس از مدتي از بين ميره . اما الان يك ماه گذشته و همچنان اين توده هست و باز هم دكتر ميگه چيزي نيست و از بين ميره از شما خواهشمندم كه منو راجع به اين توده راهنمايي كنيد . با تشكر فراوان

سلام من وخانمم برا بچه دار شدن نزد پزشک زنان رفتیم .پزشک ازمایش اسپرم برای من نوشت .و جواب ازمایش کم تحرکی اسپرم بودو ازمایش وارکوسل انجام دادم ک جوابش واریکوسل گرید ۱ بود ایا برای درمان کم تحرکی اسپرم نیاز به عمل واریکوسل دارم؟ممنون

سلام عرض شد. میبخشید بالای بیضه سمت راستم تورم زیادی داره. رفتم دکتر گفت باید خودت رو تخلیه کنی تا خالی شه. من این کار رو میکنم تورمش از بین میره ولی باز دوباره ایجاد میشه. میخاستم ازتون بپرسم چه دارویی رو مصرف کنم تا تورم کم بشه؟؟؟

سلام و خسته نباشید همسر من برای چکاب آزمایش اسپرموگرام داد همه موارد نرمال بودند اعم از تعداد ،مورفولوژی و حرکت و فقط زمان liquefacation بالا بود تقریبا ۹۰ دقیقه .دکتر احتمال واریکوسل داده ولی همسرم هیچ علایمی نداره آیا نیاز به جراحی است و یا احتمال ناباروری هست؟ چون قصد بارداری دارم .ممنون

سلام خسته نباشید من واریکاسل گرید ۲ دارم و تشخیص ان توسط سونگرافی بود .تازگیا بعد ۱۰ دقیقه میاده روی احساس درد در ناحیه ران و بیضه دارم یعنی بدتر شده؟

در پاسخ به ناشناس

سلام معمولا واریکوسل همراه با درد نیست، حتی واریکوسل گرید ۳ دردناک نیست. باید بررسی بشود که عامل درد چیست.

سلام من حدودا یه سال پیش عمل کردم و بیضه سمت چپم رو از دست دادم الان بیضه سمت راستم بعضی مواقع متورم میشه ب دکتر مراجعه کردم مسکن نوشت گفت بعد از چن ماه برطرف میشه ولی الان بعضی مواقع متورم میشه بعضی مواقع هم به حالت عادی بر میگرده البته وقتی گرم میشه و عرق میکنه تورمش خیلی زیاد میشه بنظرتون داروی گیاهی میتونه کمک کنه زود تر برطرف بشه؟؟

سلام.شغل من زنبورداری است.به تازه گی متوجه شدم واریکسل گرید ۱ دارم.من به خاطر شغلم مجبورم بار سنگین زیادی بردارم.جایی مطلبی خوندم که زور زدن واریکسل رو تشدید میکنه.آیا واقعیت داره؟؟؟لطفا راهنمایی کنید.

در پاسخ به علی

سلام بله، نباید اجسام سنگین جابجا کنید و به خودتون فشار وارد نکنید.

سلام من ۱۸ سالمه توی بیضه راستم چند وقته درد دارم سونوگرافی انجام دادم میگن واریکوسل سمت چب دارید من به طور حرفه ای والیبال انجام میدم اما چند روزه این درد مانع شده می خوام بدونم بعد از درمان می تونم والیبال رو ادامه بدم ممنون از سایت خیلی خوبتون

در پاسخ به حسین

سلام معمولا واریکوسل باعث ایجاد درد نمیشود. باید به متخصص مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

سلام من ۱۹سالمه.واریکوسل درجه ۳دارم. سربازم.معاف ندادن.خیلی نگرانم میخام اینروزا عمل کنم.به نظرتون بعد عمل چنددرصد احتمال باروری هست؟

در پاسخ به مسعود

سلام همونطور که در کامنتهای قبلی گفتیم بعد از عمل واریکوسل بهبودی حاصل میشود و اگر فرد به واسطه ی واریکوسل عقیم شده باشد، بعد از عمل کاملا خوب میشود.

سلام خواهش ميكنم جواب سوالام رو بدين خيلي نگرانم. من در واريكوسل دارم ولي در حالت عادي چيز خاصي مشخص نيست ولي گاهي اوقات درد خيلي شديد تو قسمت بيضه ها ايجاد ميشه كه وقتي اين درد شروع ميشه در ٢ طرف بيضه ورم هايي بزرگتر از نخود قابل مشاهده است هم در حالت خوابيده و هم ايستاده،در جواب سونوگرافي هم نوشته شده قطر واريكوئيل ٣.٨ است. متاسفانه هنوز بعد از سونوگرافي نتونستم برم دكتر ،سوالم اينه كه اين واريكوسل درجه چنده؟ اگر عمل نكنم به مشكل ميخورم؟ و راهي هست كه بدون عمل از درده بيضه جلوگيري كرد؟ چون خيلي اذيتم ميكنه اين درد.

در پاسخ به آرش

سلام واریکوسل عقیمی برگشت پذیر میدهد. در صورت عمل کردن بهبودی حاصل میشود. تنها راه عمل کردن است.

سلام. ۲۱ سالمه به دکتر مراجعه نکردم تا حالا برای معاینه ی بیضه هام. ولی بیضه چپم رگ های پیچ در پیچ متورم دارد که در حالت ایستاده متورم است. من میدونم که واریکوسل دارم چون انقدر مطلب از اینترنت خوندم که یه پا متخصص شدم واسه خودم. خواهشم اینه که بهم بگین با طب سنتی و زالو درمانی میشه درمان شم؟؟؟؟ من به هیچ وجه حاضربه عمل نیستم. راستی طحالم هم بزرگ است آیا ربطی به هم دارند؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید متشکرم

سلام من ۲۱ سالمه و از ۱۵ سالگی فهمیدم که واریکسول دارم ولی درمان نکردم با توجه به تمام مطالبی که اینجا خوندم ایا واریکسول از نوع ۳ اگه درمان نشه مشکلی ایجاد میشه یا نه؟ اضافه بر اون دکتری که من رفتم میگفت حتما زودتر بیا تا عمل بشی وگرنه برا آینده و بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه ..اصلا به هیچ دکتری نمیشه اعنماد کرد.. نظر شما چیه .جواب بدید ممنون میشم

در پاسخ به پویا

سلام واریکوسل موجب عقیم شدن به صورت برگشت پذیر میشود. در صورت عمل جراحی فرد بهبود خواهد یافت.

خیلی ممنون از اطلاع رسانی خوبتون

سلام من چند وقط پیش به اورولوژیست بسیار عالی کشورمان مراجعه کردم ایشان گفتند واریکسل شما تنها با جراحی درست میشود ولی عملت فورس و اجباری که همین الان انجام بشود نیست حال دو سوال دارم..۱٫تنها واریکسل درجه ۳ با عمل درست میشود یا واریکسل درجه ۲ هم نیاز به عمل دارد چکن متاسفانه فراموش کردم از دکتر درجه واریکسل رو سوال کنم و۲٫ اینکه آیا واریکسل اگر هرچه زودتر عمل نشود باعث عقیم شدن میشود یا خیر ممنون میشم جواب رو به م هم بفرستید Mostafaantij@gmail.com

در پاسخ به مصطفی

سلام واریکوسل درجه ۲ را هم عمل میکنند. واریکوسل اگر منجر به عقیم شدن بشود قابل برگشت است یعنی فرد پس از عمل جراحی قدرت باردار کردن را بدست خواهد آورد.

سلام به همه دوستان من ۱۷ سلامه و چند روز پیش عمل واریکوسل سمت چپ کردم واریکوسل من درجه ۳ بود و حالا بعد عمل اون رگ های پیچ در پیچ که در بیضه هستند بازم وجود دارند واز بین نرفتند مگه نباید بعد عمل از بین برن؟؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید. تشکر

در پاسخ به Mohammad

سلام رگهای پیچ در پیچی که فرمودید باید باشند ولی نباید متورم و بیش از حد بزرگ باشند.

سلام من متاهل هستم فرزند ندارم واریکوسل نوع یک داشتم دو بار عمل کردم دوباره عود کرده آزمایش اسپرم چندین بار انجام دادم حرکت اسپرم آهسته هست ۱۵ می باشد اطفا راهنمایی کنید چکار بکنم روشی غیر عمل برای خوب شدن دارم تشکر

در پاسخ به سهراب

سلام من علائم واریکوسل گرید یک دارم چجوری درمان کنم

در پاسخ به ناشناس

سلام حدود ۸۰٪ مردها واریکوسل گرید ۱ را دارند و نیازی به درمان ندارد.

سلام من واریکوسل گرید ۱ دارم به دکتر که مراجعه کردم گفتند با جراحی هم خوب نمیشه آیا من جراحی را انجام بدهم خوب میشه یا نه؟

سلام.خسته نباشید..ببخشیدمن میخوام ازدواج کنم طرف همین بیماری واریکوسل دارهاگه عمل کنه خوب میشه یاممکنه اینده بچه دارنشیم؟خواهش میکنم بگین ؟اونجوری خدانکرده زندگی بدون بچه سخت میشهازدواج کنم یانه؟؟؟

در پاسخ به پریسا

سلام واریکوسل درجات بالا باعث عقیمی قابل برگشت میشود به این معنی که پس از عمل جراحی فرد قادر به بچه دار شدن خواهد بود.

سلام خواهشا پاسخگو باشید بندها دکتر رفته و واریکوسلم درحالت ایستاده کاملا مشهود است و در سونوگرافی قطر رگ بین ۲٫۵ تا۳٫۵ مشخص شده بنده متاهال می باشم وبسیار نگرانم واقعا هیچ راهی غیر از عمل وجود ندارد

در پاسخ به امیر

سلام دوستان من واریکوسل گرید دو نزدیک به سه داشتم حتی در بیضه چپ هم گرید یک بود ولی به وسیله زالو در مانی و طب سنتی درمان شد شما هم از این روش استفاده کنید نتیجه خواهید گرفت عمل عوارض زیادی دارد ولی این روش بی خطر هست

سلام من بعضی موارد بیضه ام بالا پایین می رود و بعضی موارد هم یک بیضه ام پایین تر از بیضه دیگرم است ویک چیز هایی دور بیضه ام هست لطفا جواب دهید

باسلام من حسین هستم واریکوسل گرید ۳داشتم الان ۴ماهه که عمل کردم اما بیضمم هنوز روم وباددداره گواهی هم تیر می‌کشه ممنون میشم اگه علت این موضوع روبهم بگیدالبته قابل ذکره واریکوسل واریکوسلم مربوط به بیضه چپم بود که این عوارض روپیداکرده جواب بدید ممنون میشم

در پاسخ به حسین

سلام باید به پزشکتون مراجعه کنید تا مجددا معاینه کنند.

با سلام بنده حدد ۵ الی ۶ ساله که خود ارضایی میکنم و به نظرم بیماری واریکوسل دارم به نظرتون باید چکاری انجام بدم منظورم درمان اونه تو رو ب جان عزیزتان جواب منو بدین ممنون

در پاسخ به فرید

سلام خودارضایی ارتباطی با واریکوسل ندارد. برای واریکوسل به پزشک عمومی مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین من ۲۱ سالمه و دو ماه پیش واریکوسل گرید ۳ چپم رو عمل کردم ۱۰ -۱۲ روز بعد عمل متوجه شدم رگهای چپم شده و احساس سنگینی میکردم از جراحم پرسیدم گفت مشکلی نداره ولی وقتی کیسه بیضم آویزون میشه توده بزرگی از رگای به هم پیچیده بعد ۲ ماه میبینم نمیدونم عود کرده یا طبیعیه خواهش میکنم راهنمایی کنین منو (وقتی کیسه بیضم جمعه زیاد معلوم نیست تورم رگا جراحم همین حالتو معاینه کرد) با تشکر فراوان

سلام من دو سه ساله واریکسل دارم و ورزش هم میکنم ولی تازگیا فهمیدم که واریس درجه ۳ گرفتم خواستم بدونم بعد از عمل میتونم به ورزشم ادامه بدم یا نه؟؟؟۱۸سال

سلام آیا واریکوسل گرید ۳ باعث ناباروری میشه???? دکتر رفتم گفته معاف میشی و باید عمل کنی

بسلام ببخشيد من ۲۳ سالمه ودوسالي هست ك بيضه چپم واريكوسل داره رفتم سونوگرافي گفتن نوع ۲ هستش و گاهي وقتا احساس درد ميكنم خيلي نگرانم ايا باعمل خوب ميشم؟ ايا مشكلي براي بچه دار شدن پيش مياد؟ شمارو بخدا جواب بديد ممنونم

با سلام من سمت چپم کمی بزرگتر از سمت راستمه و اویزون تره.سمت چپمم رگش به هم پیچیده وقشنگ معلومه ولی هیچ دردی ندارم به جز موقعی که پیاده روی طولانی مدت می کنم موقع استراحت دردی تو بیضه هام احساس می کنم. اینا از علائم واری کسل هستن یا نه؟ با توجه به این که سمت چپم بزرگتره

سلام من واريكوسل دارم دكتر قرص داده ولي گفته بايد عمل كني يكي از دوستام زير عمل بر اثر داروي بيهوشي فوت كرد آيا امكانش هست بيهوش نكنن؟ بجز عمل راهي وجود داره؟ نگرانم

به خدا سلام من حدود دو ساله که درد دارم و همچنین سوزش در قسمت ورید ها سونو انجام دادم در حد گرید یک تشخیص دادن با معاینه هم همینو گفتن ولی دردم شاید از یک کسی که گرید سه هست هم باشه انقدر سونو انجام دادم و پیش دکترهای مختلف رفتم خسته شدم چون گرید پایینه عمل نمیکنن بعضی ها هم میگن دردت به این دلیل نیست ورزش رزمی که دو سال پیش انجام میدادم حرکات ژیمناستیکم با وزن بالا برای اولین بار انجام دادم از اون وقت این طور شد الان نزدیک۲۳سالمه

در پاسخ به حامد

سلام معمولا واریکوسل فاقد درد است. احتمالا درد دلیل دیگری دارد.

سلام حدودشش ماه قبل بیضه های من تورم کردطوری که نمیتونستم راه برم به دکترمراجعه کردم اون گفت که دربیضه هات عفونت داری ویک هفته هم بستری شدم میخواستم بپرسم که این ربطی به واریکوسل دارد؟؟؟؟خواهش میکنم جواب دهید

در پاسخ به yosef

سلام بدون انجام سونوگرافی نمیشه اظهار نظر کرد.

سلام مدتی هست مقاله ی جدید در این بخش منتشر نکردید. لطف کنید این بخش رو هم به روز رسانی کنید

در پاسخ به فرش دستباف

سلام حتما در این خصوص مطلب منتشر میکنیم.

سلام اسمم عماده منم واریکوسل داشتم اولش از زالو استفاده کردم بعدشم یه ماه قرص کارنی تین ۲۵ خوردم درمان شدم بهتون قول میدم بی تاثیر نباشه اینم شمارمه۰۹۱۸۵۲۲۹۷۸۵

در پاسخ به عماد

دروغ نگو بابا تو اولش با سیرفون وگل گاو زبان درمان شدی اما حالا بازالو وکارنی تین درمان شدی ۰۰۰۰۰۰لال شه زبون دروغگو۰۰۰۰۰۰۰۰۰

باسلام من مدتی بعد تز ورزش در بیضه چبم احساس درد میکنم و تعداد دفعاتی که جنب میشم خیلی کم شده ورگ های بیضه چبم کمی ورم کرده لطفا بهم کمک کنید باید چیکار کنم ممنون

در پاسخ به سهیل

سلام باید به پزشک مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید من در دوران اوایل نوجوانی حدود ۱۳ یا ۱۴ سالگی زیپ شلوار به بیضه سمت راست گیر کرد و فقط مقداری از پوست کنده شد حال که من ۱۸ سال دارم این پوست کنده شده به اندازه نصف یک بند انگشت کوچک شده است و دردی احساس نمیشود و مثل این که تورم کرده ولی قرمز نیست ایا این مشکلی ایجاد میکند؟ شرمنده

در پاسخ به محمد

سلام اختلالات پوست کیسه ی بیضه مشکلی ایجاد نمیکنند و دلیلی برای نگرانی وجود نداره.

سلام . من۱سال پیش عمل درجه سه کردم{یک طرفه} اما هنوز رگ های واریکوسل داخل کیسه بیضه ام دیده میشه{سمت چپ}بیضه سمت راستم مدتی هست که درد میکنه .ربطی به واریکوسل داره یا نه اینو هم بگم که بیضه سمت راستم بزرگ تر از اون یکی هست. توراخدا پاسخ بدید.نگرانم!

در پاسخ به علی

سلام باید به پزشک مراجعه کنید تا شما رو معاینه کنند.

به نظر دوستان ،دوست عزیزمون عماد راست می گن؟

سلام من واریکوسل درجه۱ دارم آیا میتونم بعد از درمان آن به ورزشم ادامه بدم یا نه

در پاسخ به ali

سلام تقریبا تمام آقایون واریکوسل درجه ۱ دارند و نیازی به درمان ندارد و از نظر ورزش هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

خب وقتی علم پزشکی در این زمینه خیلی خوب عمل میکنه و با یه جراحی ساده مشکل حل میشه چرا سراغ کارهای غیر پزشکی بریم ! هزینه زیادی هم نداره

این دوستممون راست میگه یا نه؟؟ کسی امتحان کرده؟دکتر چی میگه؟؟

درمان ۱۰۰% واریکوسل بدست خودم کشف شد و خوبم شدم: مخلوط گیاه سیرفون و گل گاوزبان را روزی ۲ یا ۳ بار دم کرده و میل فرمائید و در کنار آن ۱۰ روز اول را یخ درمانی نیز کنید بدین صورت که یخ را در قسمت رگهای واریکوسل از بالای بیضه تا بغل ناف بکشید تا طرد و جمع شود این کار را هم روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید بعد از ۱۰ روز درد بطور کامل از بین میرود سپس یخ درمانی دیگر لازم نیست و جوشونده را تا ۲ ماه ادامه دهید بطور کامل درمان خواهید شد (خوب شدید منو فراموش نکنید emad27)

در پاسخ به عماد

دادا ش واقعا ر است میگی دستت درد نکنه امتحان میکنم اگه خوب شدم دعا به جونت میکنم نصف نگرانیام حل شد داشتم سکته میکردم.؟/.و./

در پاسخ به عماد

سلام اقاعماد سیرفون یا زیرفون؟ خواهش میکنم جواب بدین

اگه ممکنه مطلبی هم در مورد بیماری همجنس گرایی بزارید و این که درمانی داره یا نه

ممنون

خیلی عالی بود

سلام. سایتتون عالیه ولی راحت نمیشه عضو شد باوارد کردن صفحه ای باز میشه که معلوم نمیشه عضویت تأیید شده یا نه، ممنون اگه کاملترین مطلب در باره کبودی های بی علت بدن به م بفرستین.

در پاسخ به مریم صفاری

سلام احتمال زیادی وجود داره تا در سیستم عضویت تجدید نظر کنیم ولی فعلا تصمیمی در این مورد گرفته نشده، عضویت تنها در صورتی تایید میشه که شما ی از طرف ما دریافت کنید و بر روی لینکی که درون اون هست (لینک فعالسازی) کلیک کنید. اینکار برای اینه که مطمئن باشیم فردی فرد دیگری رو وارد نکرده باشه. در خصوص موردی که فرمودید هم تحقیق میکنیم و نتایج رو در سایت منتشر میکنیم.

فقط گزینه‌ی وسط را تیک بزنید. »مشاهده قوانین

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با دوره‌های آموزشی کاربردی عصرعلم مهارت کسب کنید و برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌ه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد.


(چاپ)


منبع :

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *