عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه


سیم انلاکر ایفون      
انلاک ایفون


خرید ساعت هوشمند

 

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

 

قرص کلسیم 5 حاوی پودر سفید رنگ آماده، یک شکل طبیعی حاصل شده از کربنات کلسیم است.

حساسیت به کلسیم

در صورت بارداری و شیردهی

استفاده در افراد مسن و کودکان

در صورت استفاده از داروهای دیگر بخصوص سلولز سدیم فسفات، گلیکوزیدهای دیژیتال، اتیدرونت، نیترات گالیم، سولفات منیزیم تزریقی، فنی توئین، تتراسیکلین های خوراکی و دیگر داروهای حاوی کلسیم.

در صورت ابتلاء به بیماری بخصوص هیپرکلسمیا، هیپر کلسی اوریا، سنگ کلسیم کلیه، سارکوئیدوز، دهیدراتاسیون، اسهال، سوء هاضمه، نارسائی کلیه، عدم ترشح یا کاهش اسید معده.

قرص کلسیم را طبق دستور پزشک یا مقدار توصیه شده در برگه راهنما مصرف کنید.

هر چند مطالعات کامل در دوران بارداری و شیردهی در انسان انجام نشده است ولی مشخص شده که کلسیم وارد شیر میشود.

در دوران بارداری و شیردهی طبق دستور پزشک و با احتیاط مصرف شود.

مقدار مصرف روزانه توصیه شده کلسیم به قرار زیر است:

آقایان نوجوان و بالغ:  11 – 8 میلی گرم

خانمهای نوجوان و بالغ: 11 – 7 میلی گرم

دوران بارداری: 15 – 12 میلی گرم

دوران شیردهی: 15 – 12 میلی گرم

کودکان: مصرف این شکل دارویی مناسب نیست.

بعد از هر قرص یک لیوان پر از آب یا آبمیوه میل کنید.

قرص را یک ساعت یا یک و نیم ساعت بعد از غذا میل کنید.

در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف، به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید ولی اگر زمان نوبت بعدی فرا رسیده باشد، مقدار مصرف بعدی را دو برابر نکنید و فقط آن نوبت را مصرف کنید.

عوارض زیر نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد:

عوارض شایع: هیپوتانسیون، فلشینگ، احساس گرما یا حرارت زیاد، ضربان نظم قلب، حالت تهوع و استفراغ، قرمزی پوست، کهیر، تعریق، احساس سوزش (مورمور)، کاهش متوسط فشار خون.

عوارض نادر: هیپرکلسمی حاد، سنگ کلیه، اشکال در دفع ادرار و یا دردناک بودن دفع ادرار.

علائم زودرس هیپر کلسمی: یبوست شدید، خشکی دهان، سردرد ممتد، تشنگی زیاد، تحریک پذیری، از دست دادن اشتها، زوال عقلی، احساس طعم فلز، خستگی و ضعف غیر طبیعی.

علائم دیررس هیپرکلسمی: گیجی، خواب آلودگی، افزایش فشار خون، افزایش حساسیت چشم و پوست به نور بخصوص در بیماران همودیالیزی، ضربان نظم قلب (شدید یا آهسته)، حالت تهوع یا استفراغ، افزایش غیر طبیعی ادرار.

مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی بیش از حد، بیمار را سریعا به بیمارستان منتقل کنید.

قرص را دور از نور، رطوبت و در دمای کمتر از 3 درجه سانتیگیراد نگهداری نمائید.

قرص را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

از مصرف قرصهای تاریخ گذشته خودداری نمائید.

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

فرآورده به صورت 5 بلیستر 1 عددی در یک جعبه مقوایی به همراه برگه راهنمای دارو بسته بندی می گردد.

تهیه و تنظیم: زهرا صـانعی


 

 

 


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

*  

*


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
&lt!–
name &quotcontact&quot domain &quotyadbegir.com&quot.write(&#39‘).write(name + ‘@’ + domain + ”)// –&gt
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP




نصفه و نیمه رها کردن درمان بیماری، یکی از خصلت‌های بد ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود، ویژگی ناخوشایندی که موجب می‌شود تا وقتی درب هر قفسه و کابینت آشپزخانه را باز می‌کنیم با انبوهی داروی سرگردان مواجه شویم که بسیاری از آنها تاریخ مصرفشان گذشته است.داروهایی که خودسرانه و بی‌توجه به عوارض احتمالی شان، آنها را مصرف می‌کنیم.

 

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

اما آیا می‌دانید مصرف داروی تاریخ گذشته چه عوارضی دارد و با داروهای تاریخ گذشته چه باید کرد؟

 

دکتر هاله بخشنده، عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و متخصص داروساز در این باره می‌گوید:

«تاریخ انقضای داروها یکی از مواردی است که به دلیل اثراتی که می‌تواند روی بدن داشته باشد، بسیار مهم است.

 

طبق تعریف علمی، تاریخ انقضا زمانی است که اثربخشی داروها تا آن زمان کاهش پیدا نمی‌کند.

 

تاریخ انقضایی که برای هر دارو در نظر می‌گیرند، بسته به فرم و نوع دارو، متفاوت است.

 

بسیاری از اقلام دارویی، با گذشت زمان و تمام شدن تاریخ مصرف شان، اثربخشی خودشان را از دست داده و غیرقابل مصرف می‌شوند، مثل تتراسایکلین‌ها که با گذشت تاریخ مصرفشان می‌توانند موجب امراض کلیوی شوند.

 

ممکن است با انقضای تاریخ مصرف یک دارو، خاصیت استریلیزه بودن فرآورده‌های استریل از بین برود و یا حتی ممکن است در ترکیبات شیمیایی مواد و ساختار آنها تغییراتی ایجاد شود که موجب پدیدآمدن نگرانی‌هایی برای مصرف‌کننده گردد.»


دکتر بخشنده درباره شرایط استاندارد نگهداری هر دارو می‌گوید:


«معمولا روی اغلب داروها، شرایط استاندارد نگهداری دارو نوشته شده است، اما برای داروها شرایط مطلوب، نگهداری در هوای خشک و خنک و اجتناب از یخ زدگی است. بنابراین بدترین جا برای نگهداری داروها، مکان‌های مرطوب مانند حمام است.

 

اگر دارو زیر نور آفتاب بماند و بیش از حد داغ شود، بهتر است آن را دور بریزید، حتی اگر تاریخ انقضای آن تمام نشده باشد.

 

داروها با گذشتن عمرشان، خاصیت خود را از دست می‌دهند. البته نه به این معنی که با گذشت یک روز از تاریخ انقضا، دارو کلا خواص خود را از دست بدهد.

 

متخصصان دارو‌سازی معتقدند که قرص ها معمولا بیشترین میزان عمر را در بین داروها دارند، اما عمر داروهای مختلف با هم فرق می‌کند.

 

هر نوع دارو بسته به جامد یا مایع بودن و مواد نگهدارنده‌ای که در آن وجود دارد، عمر خاصی دارد.»

 

دکتر ابراهیم امینی فرد، متخصص داروسازی نیز می‌گوید:

«عمر داروها با یکدیگر متفاوت است. عمر شربت‌ها به نسبت دیگر فرآورده‌های دارویی نظیر قرص‌ها بسیار اندک است.

 

باید دقت داشته باشیم، وقتی در شربت را باز می‌کنیم، تنها مدت زمان اندکی برای مصرف آن مهلت داریم و تاریخ انقضای شربت ها شامل آنهایی که درب آن باز شده نمی‌شود، چرا که شربت به سرعت فاسد می‌شود.

 

تاریخ انقضای بعضی از فرآورده‌های بیولوژیک و بعضی از واکسن‌ها، بین شش تا نه ماه و نهایتا تا یک سال تعیین شده است.

 

برای بسیاری از فرآورده‌های جامد مثل قرص‌ها، تاریخ انقضا را تا پنج سال در نظر می‌گیرند.

 

کارخانه سازنده دارو موظف است تاریخ تولید و انقضا را روی دارو ثبت کند تا مصرف‌کننده از وضعیت دارو و انقضای آن باخبر شود.

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

 

بعضی از داروها با گذشت زمان انقضای شان، مواد سمی از خود تولید می‌کنند و استفاده از آنها بسیار خطرناک است.

 

در واقع فقط پزشکان و داروسازان می‌توانند بگویند کدام دارو خواصش را از دست می‌دهد و کدام دارو سمی می‌شود و شما به عنوان مصرف‌کننده بهتر است داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید.»

 

دکتر علی مصباح متخصص بیماری های داخلی معتقد است:

«اگر داروها در جای مرطوب و یا در مقابل نور آفتاب، در سرما یا گرمای زیاد نگهداری شوند، تجزیه شده و فاسد می شوند و بعضی داروها وقتی كه تجزیه می شوند، فقط اثرشان كمتر می شود، اما برخی دیگر بعد از تجزیه به تركیب كاملا متفاوت و خطرناكی تبدیل می شوند.

 

از این رو استفاده از داروهای تجزیه شده و تاریخ گذشته می تواند برای بیمار، عواقب ناگواری را در برداشته باشد و حتی به مرگ منجر شود.

 

شهروندان باید هنگام خرید دوا به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشند.

 

همچنین خانواده ها نباید از دواهای که در خانه دارند، برای درمان بیماری های دیگر استفاده کنند، زیرا برخی از بیماری ها علایم مشابهی دارند، اما درمان آنها متفاوت می باشد.

 

برای جلوگیری از بروز مسمومیت های دارویی بهتر است كه داروها در جایی به دور از دسترس کودکان نگهداری شوند و هرگز نباید شربت هایی كه درب آنها باز و مقداری از آنها مصرف شده اند را نگه داشت.»

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

روزه ایران

سایت انسجام

 

مطالب مرتبط:

جعبه داروهایتان را چک کنید

داروهای ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

دارو دادن به کودک به این راحتی ها نیست

9 دارویی که نباید خودسرانه به فرزندتان بدهید

علل مسمومیت کودکان در خانه

مسمومیت دارویی چیست؟  



آشپزخانه، فقط محل پخت و پز نیست. جایی است که دوا و درمان هم از آن سر در می‌آورد. از دوا و درمان گیاهی و طبیعی گرفته تا داروهایی که در یخچال نگاه می‌دارید‎.

در خانه خیلی از ما داروهایی پیدا می‌شود که مدت‌هاست کسی از آنها استفاده نکرده است. این داروها آنقدر در یخچال می‌مانند تا تاریخ مصرفشان می‌گذرد. آیا می‌دانید مصرف داروی تاریخ گذشته چه تاثیری بر بدن دارد؟

حداکثر طول عمر داروها ۵ سال است و داروها با گذشت این زمان خاصیت خود را از دست داده یا با گذشت زمان خاصیت آنها کاهش پیدا می‌کند. برای مثال اگر از تاریخ انقضای دارویی که مصرف می‌کنید یک سال گذشته باشد، آن دارو ممکن است ۲۰ درصد خواص خود را از دست داده باشد. این کاهش هرسال با یک ضریب خاص صورت می‌گیرد. این قانون مربوط به قرص‌هاست. داروهای مایع زودتر خراب می‌شوند‎.

در حالی که برخی داروها با گذشتن تاریخ مصرفشان بی‌خاصیت و خنثی می‌شوند، بعضی از داروها هم هستند که با گذشت زمان انقضای‌شان مواد سمی تولید می‌کنند و استفاده از آنها بسیار خطرناک است. فقط پزشکان و داروسازان می‌توانند بگویند کدام دارو خواصش را از دست می‌دهد و کدام دارو سمی می‌شود و بهترین کار برای شما این است که داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید. خانواده تتراساکلین‌ها در صورت تاریخ گذشته بودن تبدیل به یک فرآورده شیمیایی سمی می‌شوند و مصرف آنها باعث پیدایش سندرم فانکونی می‌شود که کلیه‌ها را از کار می‌اندازند و باعث اختلال رشد در بچه‌ها هم می‌شود‎.

عوارض مصرف قرص کلسیم تاریخ گذشته

تاریخ مصرف هر دارو فقط وقتی صدق می‌کند که در شرایط استاندارد نگهداری شود. یعنی در هوای خشک و خنک و به دور از یخ‌زدگی. اگر دارو زیر نور آفتاب ماند، در جریان رطوبت قرار گرفت، یخ زد یا بیش از حد داغ شد، بهتر است آن را دور بریزید حتی اگر تاریخ انقضای آن تمام نشده باشد‎.

برای دیدن تاریخ مصرف دارو، باید به حاشیه آلومینیومی قرص نگاه کنید. این تاریخ روی پمادها، در انتهای تیوب نوشته شده و در قطره‌ها و شربت‌ها، روی در بطری دیده می‌شود. برچسب دور آمپول هم جایی است که تاریخ انقضای آن نوشته می‌شود. البته یک نکته مهم را باید به خاطر بسپارید. قطره‌ها به خصوص قطره‌های چشمی تا یک ماه بعد از باز شدن قابل استفاده هستند. اگر بیش از این مدت آنها را نگهدارید، ممکن است باکتریایی شوند و از محیط آلودگی جذب کنند‎.

داروهایی که به صورت ژل هستند چون با آب ترکیب شده‌اند زودتر خراب می‌شوند. بنابراین باید آنها را حداکثر سه ماه نگه دارید و بعد دور بیندازید. اما شاید ندانید که داروهای ترکیبی که در داروخانه ساخته می‌شوند کمترین طول عمر را دارند. این داروها را باید حداکثر در مدت ۳ تا ۴ هفته مصرف کرد‎.

ویتامین‌ها، داروهای مکمل یا تقویتی هم از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از انقضای تاریخ انقضایشان باید آنها را دور ریخت‎.

با داروهای تاریخ گذشته معلوم است چه باید بکنید. باید آنها را دور بریزید. اما درباره داروهای مازاد بر مصرف که تاریخ مصرفشان نگذشته چطور؟ شاید مایل باشید آنها را به داروخانه اهدا کنید اما عموما داروخانه‌ها تمایلی به دریافت آنها ندارند چرا که از شرایط نگهداری آن دارو مطمئن نیستند. جالب است بدانید در بعضی کشورها مثل آمریکا، پس گرفتن دارو، حتی اگر نو باشد، ممنوع است. در ایران هم داروخانه‌ها نباید داروها را پس بگیرند اما در بعضی مواقع خاص، بعضی داروهای گران قیمت مانند داروهای شیمی‌درمانی را ممکن است بعضی مراکز یا بیمارستان‌ها قبول کنند. داروخانه بیماری‌های خاص هم در شرایط ویژه داروهای مازاد مربوط به این بیماری‌ها را دریافت و به طور رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد‎.

بنابراین چنانچه داروهای تاریخ مصرف گذشته زیادی دارید، بهتر است آنها را در پلاستیک بپیچید و دور بریزید. شربت‌ها و قطره‌ها را اول در فاضلاب خالی کنید بعد شیشه‌های آنها را دور بریزید. قرص‌ها را هم باید قبل از دور ریختن کاملا خرد کنید تا دیگر قابل استفاده نباشند. کپسول‌ها را هم خالی کنید و بعد پوسته شان را دور بیندازید. ‏

code

نسخه مناسب چاپ

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *