عوارض مصرف شیشه در زنان باردار

مصرف مواد مخدر در بارداری به صورت تخصصی توسط سایت سلام مادر بررسی شده است.هر وقت یک فرد مواد مخدر را مصرف می کند، او به طور بالقوه باعث آسیب جدی جسمی و روحی بدن او در دوران بارداری می شود. در کنار اثرات رایج سوء مصرف مواد مخدر در بارداری مانند آسیب اندام، او همچنین خطر ابتلا به وابستگی فیزیکی و یا اعتیاد به مواد مخدر یا مصرف بیش از حد آن را در بارداری به خطر می اندازد. این خطرات مصرف مواد مخدر به اندازه کافی برای یک بالغ عادی قابل ملاحظه است اما برای زنان باردار، جنین ها و نوزادان از نظر آماری است,حتما توصیه مبشود که اطلاعات کافی در مورد تغذیه در دوران بارداری داشته باشید.

 

بخشی از همه چیزهایی که یک زن باردار مصرف می کند به سمت تغذیه و رشد جنین می رود. در نتیجه، در هر زمان او از مواد مخدر استفاده می کند، بدن او برخی از این مواد شیمیایی را به جنین می فرستد. جفت، که بعدها یک مانع محسوب می شود که جنین را از هر چیز مضر مانند مواد اعتیاد آور که مادر ممکن است مصرف کند، شبیه یک فیلتر است که اجازه می دهد مواد مخدر و دیگر مواد مضر عبور کنند. لذا اثرات سوء مصرف مواد مخدر در بارداری نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نابالغ نیز می تواند شدید باشد.

در حالی که عوامل متعددی بر توسعه جنین و یک کودک جوان تاثیر می گذارد، مصرف مواد مخدر در بارداری باعث ایجاد اثرات مضر و گاه درازمدت بر کودک می شود. در ادامه به موارد زیر اشاره می شود که عوارض احتمالی مصرف مواد  غیرقانونی در دوران بارداری.

زنان باردار باید تغییراتی در شیوه زندگی ایجاد کنند تا شانس حاملگی سالم را افزایش دهند. آنها باید از غذاها، نوشیدنی ها و فعالیت هایی که ممکن است آنها را به خطر انداخته اند، اجتناب کنند. آنها باید مکمل های روزانه را مصرف کنند، مقدار زیادی استراحت و تمرین را به آرامی انجام دهند. حتی زمانی که زنان اقدامات احتیاطی را انجام می دهند، ممکن است هنوز در معرض خطر عوارض باشند.عوارض مصرف شیشه در زنان باردار

اگر به مواد مخدر یا الکل معتادید یا قبل از اینکه باردار شوید یا در دوران بارداری خود، کمک در دسترس است. گرفتن کمک در اولین فرصت ممکن شانس خود را برای داشتن یک کودک سالم و حفظ سلامت و سلامت خود را افزایش می دهد.شما تعدادی از گزینه های درمان را انتخاب کنید. هر گزینه نشان دهنده یک مجموعه منحصر به فرد از مداخلات ارائه شده در تنظیمات است که در شدت و مدت زمان است. بهترین درمان ها اعتیاد شما، سلامت روان، سلامت جسمی و وضعیت تولید مثل را در بر می گیرد.

اولین گام در جهت درمان برای بسیاری از افراد، سم زدایی و برداشت از نظر پزشکی است. در طول این فرایند، یک تیم متخصصان پزشکی، مراقبت های لازم را به شما خواهد داد و در صورت نیاز، داروها را به شما و فرزندتان اضافه می کند، در حالی که این ماده بدن شما را ترک می کند.  بسته به نوع مصرف دارو و شدت اعتیاد، می توانید در یکی از انواع تنظیمات، که در زیر توضیح داده شده است، می توانید سم زدایی کنید.

مصرف مواد مخدر در بارداری، الکل و یا تنباکو در دوران بارداری، نه تنها زن بلکه جنین در حال رشد آن را نیز در معرض مواد قرار می دهد و می تواند اثرات بالقوه زیان آور و حتی دراز مدت بر روی کودکان در معرض خطر داشته باشد. سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند خطر مرگ نوزادان، مرگ و میر نوزادان، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، زایمان زودرس، مشکلات تنفسی، رشد جنین و کاهش وزن هنگام تولد را افزایش دهد. نوشیدن در دوران بارداری می تواند به اختلالات طیف الکل جنین منجر شود که با وزن کم هنگام تولد و مشکلات مداوم و شناختی و رفتاری همراه است.

 

استفاده از بعضی از مواد مخدر، از جمله مواد مخدر در بارداری ممکن است باعث ایجاد یک سندرم برداشت در نوزادان شود که به سندرم اختلال نارسایی نوزاد (NAS) شناخته شده است. نوزادان مبتلا به نارسایی احتقانی بیشتری در معرض تشنج، مشکلات تنفسی، مشکلات تغذیه ای، وزن کم هنگام تولد و حتی مرگ هستند.

تحقیقات ارزش درمان مبتنی بر شواهد برای زنان باردار (و نوزادان آنها)، از جمله داروها را تعیین کرده است. به عنوان مثال، اگرچه هیچ دارویی برای تأمین وابستگی به مواد افیونی در زنان باردار تایید نشده است، نگهداری متادون همراه با مراقبتهای قبل از زایمان و یک بره جامع درمان دارویی می تواند بسیاری از پیامدهای ناشی از سوء مصرف هروئین را درمان کند.با این حال، نوزادانی که در دوران بارداری در معرض متادون قرار دارند.

 

همچنان برای درمان علائم برداشت نیاز به درمان دارند. به تازگی، یکی دیگر از گزینه های دارویی برای وابستگی به مواد مخدر، بوپرنورفین، نشان می دهد که نشانه های نشانه کمتر در نوزادان نوزادان نسبت به متادون است، که باعث می شود در بیمارستان بستری کوتاه تر شود. به طور کلی، مهم است که از زنان مراقب مصرف مواد مخدر در دوران بارداری مراقبت کنید و در صورت لزوم به درمان بپردازید.

وقتی یک زن باردار مواد مخدر را مصرف میکند، به طور بالقوه هر دو خود و کودکش را در معرض خطر قرار می دهد. جنین ها و نوزادان تازه متولد می تواند تاخیرهای شدید رشد همراه با سوء مصرف مواد در طول بارداری را تجربه کند. علاوه بر این، بعضی از داروها می توانند به جنین آسیب برساند و به شدت آن را می میراند. اگر شما یا یکی از عزیزان باردار هستید و در مورد اثرات داروها در دوران بارداری نگران هستید، لطفا خط تلفن رایگان خود را در حال حاضر تماس بگیرید. هماهنگ کنندگان پذیرش ما ۲۴ ساعته در دسترس هستند تا با شما درباره راه هایی که داروها بر حاملگی تاثیر می گذارد صحبت کنند. آنها همچنین می توانند به شما در پیدا کردن یک بره درمان که می تواند به شما در بارداری کمک کند. امروز برای اطلاعات با ما تماس بگیرید.

 

استفاده از مواد مخدر یا نوشیدن الکل در هنگام بارداری می تواند شماری از مسائل بهداشتی را برای مادر و کودک ایجاد کند. افزایش خطر ابتلا به مرگ و زایمان و سقط جنین به عنوان دو نمونه از نتایج بالقوه مواجهه زنان باردار که در حال مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر هستند، خدمت می کنند.
افزایش خطر ابتلا به مرگ و زایمان و سقط جنین به عنوان دو نمونه از نتایج بالقوه مواجهه زنان باردار که در حال مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر هستند، خدمت می کنند.

 

 

طبق گفته موسسه ملی سوء مصرف الکل و مشروبات الکلی، حتی مقدار کمی الکل مصرف شده در دوران بارداری می تواند نوزاد خطرناک را در معرض خطر قرار دهد .
نوشیدن الکل می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد و ممکن است بعضی از مشکلات توسعه در کودک شما مانند سندرم الکل جنین (FAS)، که به عنوان مثال شدید ترین در مورد اختلالات الکل جنین است، منجر شود.  تمامی اختلالات طیف الکل جنین شامل پیامدهای منفی می شود که بر سلامت جسمی، روحی و رفتاری فرزند شما تأثیر می گذارد که می تواند عمر طولانی خود را ادامه دهد .

سیگارهای حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که می توانند مغز کودک را در معرض آسیب قرار دهند و می توانند میزان اکسیژن دریافتی جنین را محدود کنند. همچنین تأثیر نیکوتین بر رشد کودک از تأثیر روی مادر است. طبق گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد، غلظت نیکوتین در خون نوزاد به میزان ۱۵٪ از مادر است.
قرار گرفتن نوزاد نوزاد شما در قندها، نیکوتین و مونوکسید کربن در دود سیگار همچنین می تواند در برخی از مسائل بهداشتی پس از زایمان، از جمله مسائل تنفسی، فلج مغزی و مشکلات بینایی و شنوایی ایجاد شود.

متاسفانه، خودتان سیگار نکشید، ایمنی کودک شما را به طور کامل تضمین نمی کند. حتی در مورد دیگران که سیگار می کشند می توانند فرزند شما را تحت تأثیر قرار دهند، که باعث کاهش وزن هنگام تولد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری تنفسی و افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می شود.

ردیابی اثرات منفی مصرف کوکائین در دوران بارداری یک کار دشواری است، به این دلیل است که زنان متاهل کوکائین اغلب دارای مواد غذایی ضعیف و مراقبت های قبل از زایمان ناکافی هستند. مصرفکنندگان کوکائین همچنین تمایل دارند که این دارو را در ترکیب با مواد دیگر مانند الکل بکار ببرند و دشوار بودن دقیق تعیین اینکه چه ماده مسئولیت اثرات مضر روی جنین را دشوار می کند، سخت است.شناخته شده است که کوکائین تغییرات قلب و عروق طبیعی شما را در دوران بارداری تجدید می کند. زنان مصرف کننده دارویی خطر ابتلا به فشار خون بالا، تشنج، میگرن و جداسازی جفت از رحم را در معرض خطر قرار می دهند که توانایی مادر برای حمل نوزاد را به خطر می اندازد .

اگر هروئین را در دوران بارداری مصرف کنید، احتمال خونریزی، به خصوص در سه ماهه سوم و همچنین پره اکلامپسی (شدید فشار خون بالا) را افزایش می دهد. شما همچنینجنین در حال توسعه خود را در معرض خطر زایمان زودرس ، وزن بالاتری از وزن تولد و مرگ قرار داده اید. استفاده از داروهای غیرقانونی مانند هروئین همچنین خطر ابتلای نوزادان به سندرم سقط جنین نوزادان را کوتاه می کند و همچنین سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را نیز افزایش می دهد که همچنین به عنوان مرگ نوزاد خوانده می شود.

نوزاد شما نیز ممکن است پس از تولد نوزاد مبتلا به سندرم اختلال نارسایی (نارسایی احتقانی) را تجربه کند، به طور مداوم در معرض هروئین در داخل رحم قرار می گیرد. ۱NAS یک سندرم برداشتن پس از زایمان است که نوزاد را با اثراتی از جمله تحریک پذیری، گریه بیش از حد، مشکلات تنفسی، مشکلات دستگاه گوارش و مسائل تغذیه مواجه می سازد. NAS نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد.

بر خلاف باور عمومی، ماری جوانا می تواند مضر باشد و در هنگام تلاش برای تزریق، بارداری و شیردهی باید از آن اجتناب شود.  در حالی که مدارک محدودی در مورد نحوهاستفاده از ماری جوانا بر روی یک جنین در حال رشد وجود دارد ، مطالعات متعدد نشان می دهد که استفاده از آن ممکن است با اختلال رشد جنین، فرم های نادر سرطان، زود هنگام و وزن کم هنگام تولد همراه باشد.استفاده از ماری جوانا در دوران بارداری ممکن است با مشکلات ناخودآگاه، نقص در مهارت های تصمیم گیری و عملکرد ضعیف علمی مرتبط باشد.

مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض MDMA جنینی در سه ماهه اول می تواند مشکلات حافظه بلند مدت و اختلال یادگیری، و همچنین مشکلات حرکت و هماهنگی در کودک را ایجاد کند. مواردی نیز وجود دارد که نوزادان در معرض MDMA قرار می گیرند در حالیکه در ناحیه رحم عوارض قلبی عروقی و مشکلات اسکلتی عضلانی ایجاد می شود.

گزارش شده است که افشای جنین به مته می تواند منجر به چندین مشکل بهداشتی درازمدت شود ، از جمله مسائل مربوط به مهارت های شناختی، مهارت های فیزیکی و رفتار.کودکان مبتلا به مسمومیت در رحم گزارش شده است که مشکلات روانی شامل افزایش افسردگی، اضطراب و انزوای اجتماعی گزارش شده است. بعضی از مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف مواد مخدر در بارداری ممکن است با ناهنجاری های مادرزادی مانند گاستروکسیزی- نقص ساختاری همراه باشد که می تواند نوزاد را در روده خود خارج از دیواره شکم متولد شود.زنان باردار که از مت استفاده می کنند در معرض خطر فشار خون بالا، انقباض جفت و زایمان زودرس هستند.

هنگام استفاده از داروهای ضدافسردگی هنگام بارداری، حتی اگر این داروها قبل از بارداری توسط پزشک شما تجویز شده باشد ، می تواند برای جنین در معرض خطر باشد. قرار گرفتن در معرض مواجهه با مصرف مواد مخدر در بارداری در یک جنین ممکن است به مایع بیش از حد در مغز کودک، نقص دیواره شکمی، گلوکوم و نقایص مادرزادی قلب مرتبط باشد.
از آنجایی که بسیاری از داروهای ضد درد به لحاظ شیمیایی شبیه هروئین هستند، مادر و کودک می توانند بسیاری از خطرات مشابه را تجربه کنند. کودکان ممکن است از NAS متولد شوند و پس از تولد علائم برداشتن دردناک را تجربه کنند.

سقط جنین به مرگ یک کودک قبل از تولد قبل از هفته ی ۲۴ بارداری اشاره دارد. بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از همه حاملگی ها به سقط جنین پایان می دهد. سوانح ناشی از انواع مختلف بیماری های بهداشتی، از جمله مشکلات کروموزوم، عفونت ها، بیماری های مختلف، مصرف مواد مخدر در بارداری و اختلالات خوردن می باشد. تولد نوزاد هنگام تولد بدون نشانه ای از زندگی پس از هفته ی ۲۴ اتفاق می افتد و اغلب ناشی از اختلالات جسمی می باشد، اما سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر و الکل می تواند به نیش زدن منجر شود.

انقباض پلاسیک زمانی اتفاق می افتد که جفت جدا از دیوار رحم قبل از زایمان. این به ندرت به علت مستقیم، مانند سقوط، تصادف اتومبیل یا تاثیر بر روی شکم، بوجود می آید.این به خاطر سیگار کشیدن، مصرف الکل یا سوء استفاده از داروهای دیگر است.این وضعیت به ندرت کشنده است اما می تواند منجر به مشکلات رشدی شود.

نوزاد قبل از هفته شانزدهم بارداری یا حدود سه هفته قبل از تاریخ تولد زود هنگام در نظر گرفته می شود. زایمان زودرس معمولا به علت مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا اعتیاد به مواد مخدر است.
نوزادان نارس به دشواری تنفس، حفظ دمای ثابت بدن و خوردن یا نوشیدن مشغول هستند.اندام های آنها توسعه نیافته اند و معمولا برای هفته ها یا ماه ها نیاز به حمایت شدید پزشکی دارند.

اختلالات طیف الکل جنین یک گروه از اختلالات است که توسط مصرف مواد مخدر در بارداری  از جمله الکل ایجاد می شود. هنگامی که یک زن باردار الکل مصرف می کند، الکل از طریق بند ناف به نوزاد منتقل می شود. مقدار قابل توجهی از الکل مصرفی که زن می تواند در دوران بارداری بنویسد وجود ندارد و الکل می تواند FASD ها را در هر زمان در دوران بارداری ایجاد کند.

سندرم رهایی نوزادان به تعدادی از عوارض ناشی از نوزادان متولد شده در مادران معتاد به مصرف مواد مخدر در بارداری اشاره دارد. داروها از طریق جفت عبور می کنند و کودک به آنها وابسته می شود. نوزاد پس از تولد، داروها را از بین می برد.

NAS نیز می تواند کار زودرس، وزن کم و اندازه کوچک بدن را ایجاد کند. نوزادان مبتلا به ناسازگاری باید به تدریج با استفاده از دارو مخلوط شوند. نوزادانی که از داروهای اعتیاد آور مانند نیکوتین، آمفتامین یا کوکائین متولد می شوند، می توانند از مشکلات سلامتی درازمدت رنج ببرند، اما نشانه ای از آن وجود ندارد که از ناسا رنج می برند.

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عوارض مصرف شیشه در زنان باردار

کلیه حقوق این وب سایت برای “های مادر” محفوظ است.

نا گفته های دوران بارداری را می دانید؟

“),t.close},t.write(‘

الان یکساله که شیشه مصرف می کنم. حامله هستم و الان در هفتده هفته ازبارداری هستم لطفا بگید چیکار کنمش؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض مصرف شیشه در زنان باردار

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت ا روحانی(ره) بابل ، دکتر زهرا بصیرت متخصص زنان و زایمان این مرکز و استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : سقط مکرر از دست رفتن دو یا محصولات حاملگی در قبل از هفته 2 حاملگی بوده که برای یک تا پنج درصد از زوج ها در سنین باروری اتفاق می افتد. وی با اشاره به اینکه خداوند برای نگهداری جنین در رحم مادر، تمهیدات و مکانیسم های بسیاری

. کارشناسان می گویند، شیوه ای که الآن زندگی می کنیم اصالتی ندارد و نشأت گرفته از نیازها و توانایی های زندگی ما نیست. یعقوب رشتچیان، کارشناس ارشد معماری معتقد است: معماری بومی گرگان ویژگی هایی بسیاری دارد که حتی امروز هم جوابگوی زندگی ماست و بخش هایی از مردم جامعه که زمینه فرهنگی سنجیده تری دارند به راحتی می توانند در این نوع معماری زندگی کنند و نیازهای آن تأمین شود. یکی

به گزارش ستاره ها؛ یحیی گل محمدی در خصوص شایعه مذاکره اش با چند تیم لیگ برتری گفت: بعد از جدایی از ذوب آهن با هیچ تیمی مذاکره نکرده ام و این خبرها فقط در حد شایعه است. چند بار هم گفته ام که اگر با تیمی مذاکره کنم خیلی راحت در رسانه ها آن را عنوان می کنم. من منتظر اخراج مربی دیگری نیستم و تا الان هم با هیچ تیمی صحبت نکرده ام. او در مورد جدایی از ذوب آهن و نتایج خوب این تیم در هفته های اخیر

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: سوال کاربر: سلام، من مدت طولانی قرص دیان مصرف میکردم و دچار آمبولی شدم. الان چند ماهه که بعد از درمان آمبولی هم وارفارین مصرف میکنم و بطور همزمان مصرف قرص هورمونی قطع شده. 2-3 بار پریود نرمال داشتم و شاید 2-3 روز به زمانش اضافه شد اما این بار 3 هفته ست که پریودم و قطع نمی شود.حجمش خیلی کمه و مشکلی برام ایجاد نکرده و آی ان آرم هم تغییر

، انتظارها را از هفت جیرانی بالا برده بود. حضور فراستی در این بره به عنوان منتقد ثابت و شکل گیری بحث های جنجالی درباره فیلم ها و باعث شد تا محبوبیت بره هفت روز به روز و هفته به هفته شود. نقدهای فراستی در دوره نخست این بره گاهی جنبه آموزشی هم داشت و همین موضوع باعث شده بود تا دانشجویان رشته های مختلف سینما و تئاتر نیز پایه ثابت دیدن این بره در شامگاه جمعه ها باشند. به هر

تهران در مسابقات کشوری شرکت می کند، یک جنگ روانی علیه آنها خواهد بود. همه فکر می کنند چون از تهران آمده ایم، امکانات مان هم زیاد است ولی نمی دانند ما در کجا تمرین می کردیم! من از همان اول به بچه ها می گفتم که درگیر این جنگ روانی نشوید. روحیه تان را حفظ کنید. خوشبختانه با این شعاری که برای گروهمان گذاشتیم، روحیه مان را حفظ کردیم. الان برای مسابقات لیگ، به دنبال زمین مناسب این ورزش هستم تا تمرینات گروهی

سوریه مسائلی را مطرح می کند تا تکلیف ما را روشن کند. این حرف اصلا برای من جدید نیست چون از این تهدیدها قبلا هم توسط آقای اسدی شده ام و دوست دارم بدانم بعد از بازی با سوریه چه اتفاقی می افتد. زمان حل مساله الان است نه روز دیگر. من هیچ وقت با این تهدیدها مدارا نمی کنم و منتظر هستم عابدینی مثل یک مرد به فدراسیون بیاید و درست راس ساعت 18 و 2 دقیقه روز پنجشنبه این حرف را اعلام می کنم که از جایم تکان نمی

حفاظت از محیط زیست نرسیده است دکتر اردکانی در پاسخ به این سوال که آیا بین افزایش مصرف محصولات تراریخت و شیوع سرطان همبستگی وجود دارد اظهار داشت: کشور ایران هنوز در قسمت تحقیقات به جایی نرسیده است در صورتیکه چندسال پیش این محصولات را تجاری سازی می کردند و اسنادش موجود هست، اما الان می گویند که برای تولید این محصولات آمادگی نداریم؛ این بازگشت به عقب خوب است، چراکه دوستان متوجه شدند که

زمین بازی نکرده و باید با شرایط موجود آشنایی پیدا کرد. وی ادامه داد: به خوبی یادم است که بازی خداحافظی من در نقش جهان برگزار شد. برای این بازی قرار بود الجیش سوریه به ایران بیاید که این تیم نیامد و در اولین بازی سال 82 در هفته اول مقابل سایپا 1 دقیقه نمادین به میدان رفتم و برای همیشه از میادین خداحافظی کردم. برای این دیدار دادکان که رئیس این فدراسیون بود به اصفهان آمد و با اهدای کادو و

، به فرد باردار توصیه می کند که هر شش هفته یک بار آزمایش تیروئید بدهد تا میزان هورمون تیروئید در خون مشخص شود. متخصص بیماری های غدد و داخلی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته احتمال ابتلا به سرطان کبد در زنان مبتلا به کم کاری تیروئید است لذا اگر کم کاری تیرویید دارید حتما سبزیجات را پخته مصرف کنید و برای درمان مراجعه به پزشک را جدی بگیرید.

داروهای شیمیایی می توانند دارای عوارض جانبی باشند لذا با توجه به اینکه داروهای لاغری به طور معمول از انواع داروهای ترکیبی و عمدتا شامل ترکیبات مسهل قوی هستند، می توانند برای برخی از مصرف کنندگان دارو مشکلات بسیاری را ایجاد کند. وی با تاکید بر اینکه تجویز داروهای گیاهی، گیاهان دارویی و فراورده های طبیعی و سنتی باید توسط پزشک معالج صورت گیرد، تصریح کرد: استفاده خودسرانه این داروها و بی توجهی

به گزارش بلاغ ، خداداد عزیزی در خصوص آخرین شرایط سیاه جامگان مشهد و اولین حضورش روی نیمکت این تیم صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانید. چطور شد از تیم سوم جدول با یک هفته اعتصاب امتیاز گرفتید؟ واقعیت امر این است که بازیکنان از جمعه تا چهارشنبه در تمرینات شرکت نمی کردند و ما فقط دو روز تمرین کردیم. من وقتی بازیکنان را در جلسه اول دیدم متوجه شدم بعضی از آنها حال راه رفتن

در همین کانال اعلام شد که قرار است این مجموعه از کانال مجازی مذکور در تلگرام پخش شود اما مشروط به این که تعداد اعضای کانال به بیست هزار نفر عضو برسد. در پایان این پست هم آمد که درصورت پیوستن بیست هزار نفر به این مجموعه تا هفته دوم آبان ماه پخش کلاه قرمزی آغاز خواهد شد. باتوجه به شک و شبهه های زیادی که از این متن ها دستگیرمان شد برآن شدیم تا با حمید مدرسی؛ تهیه کننده تلویزیونی این بره

توانسته ام مسیر اتاق خود تا حیاط خانه را هموار کنم تا بتوانم با ویلچر عبور و مرور داشته باشم اما این ها هیچ کدام به عنوان یک مشکل در زندگی من به حساب نمی آیند و تنها دغدغه ام تامین هزینه های سنگین داروهایی است که مصرف می کنم. وی به الطاف خداوند در حق خود و خانواده اش اشاره می کند و می گوید: اگر چه برای انجام بسیاری از کارهایم با مشکل مواجه هستم و حتی برای نماز خواندن هم همسرم به من کمک می

بالای سر خانواده ام نباشم. وی اظهار کرد: امروز یک هفته از نصب اطلاعیه می گذرد، 3 نفر با موبایلم تماس گرفته اند، از این میان عده ای احساس همدردی می کنند و برخی دیگر پیشنهاد کار می دهند اما خود دارای شغل هستم و فقط اوضاع شغلی ام در چند ماه اخیر کساد بوده است. این فروشنده کلیه با بیان اینکه تعدادی از خریداران کلیه مبلغ 1 تا 15 میلیون تومان را پیشنهاد دادند که این مبلغ مشکل

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: سوال کاربر: سلام چندسالی هست دچار شوره شدید سر شدم. زیاد تحت نظر دکتر بودم اما دوباره برمیگردد.نظر یک دکتر اگزما و دکتر دیگر سه بورین بود. الان تقریبأ 1 الی 12 سال دچار این مشکل هستم کمکم کنید چون الان چهارسال است ازدواج کردم و شوهرم خیلی به این مسئله حساس شده . پاسخ پزشک: درماتیت ِسبورئیک همان اگزما و

را نمی دانم. من واقعا آماده بازی بودم. تنها دروازه بانی هم هستم که تا الان هیچ گلی از استقلال نخوردم. چه در دیدار مقابل استقلال و چه در دیدار مقابل پرسپولیس همیشه بهترین عملکرد را داشتم. من واقعا دوست داشتم در مقابل استقلال خودم را نشان بدهم. * بعد از اینکه تیم شکست خورد، چه اتفاقی رخ داد؟ همه تقصیرها به گردن من افتاد. می گفتند تو تیم ما را به هم ریخته ای و حاشیه ساخته ای. در

آسیب های اجتماعی در مدارس و به ویژه مصرف موادمخدر توسط دانش آموزان بوده ایم ولی با وجود هشدارهای پیاپی ستاد مبارزه با مواد مخدر، واقعا تلاشی برای مقابله با این موضوع نشد و حتی هرگاه از آقای فانی در این باره می پرسیدیم، ایشان می گفت که دانش آموز معتاد وجود ندارد و آنها جای دیگری معتاد می شوند! شما فکر می کنید آقای دانش آشتیانی در این حوزه جسارت بیشتری خواهد داشت؟ و به نظر شما او باید در این مدت

استقلال خوزستان یک هفته فرصت ریکاوری داشتیم که این یک هفته به خوبی سپری شد و به همراه تمرین، استراحت خوبی هم داشتیم. برای این بازی آنالیز خوبی از صنعت نفت داشتیم و می دانستیم آنها تیم خوب و مربی کاربلدی دارند. روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده بودیم و خوشبختانه توانستیم در بازی از آنها به خوبی استفاده کنیم. باید از هواداران هم تشکر کنم که به خوبی ما را حمایت کردند و وقتی ما وارد زمین شدیم و حضور آنها

دقیقه ای بازی را به حریف ببازد. بختیاری زاده می گوید: واقعا که از اتفاق پیش آمده ناراحت و عصبانی هستم اما نمی دانم این دلخوری را به که بگویم و به کجا شکایت کنم. شاید بهتر باشد من هم مثل خیلی های دیگر فوتبال را رها کنم و به بره ریزی روی داور بپردازم یا خودم یا دستیارهایم، داور را تخریب کنیم تا فضا برای هفته بعد ما آماده باشد. من یک کلمه درباره داوری حرف نزدم و الان تیمم پایین جدول

را نمی دانم. من واقعا آماده بازی بودم. تنها دروازه بانی هم هستم که تا الان هیچ گلی از استقلال نخوردم. چه در دیدار مقابل استقلال و چه در دیدار مقابل پرسپولیس همیشه بهترین عملکرد را داشتم. من واقعا دوست داشتم در مقابل استقلال خودم را نشان بدهم.دروازه بان موفق پرسپولیسی ها که از این ادعا بعنوان یکی از موفقیت های تاریخی اش برد به نظر می رسد بخشی از خاطره تاریخی دیدارهایش مقابل استقلال را از یاد

ظهرها می رفتیم بیرون. حتی ده دقیقه هم کافی بود. بیرون حواسش را به دیدن جزئیات جلب می کردم. گربه ای که زیر ماشین کز کرده یا گلی که از لای دیوار یک خانه بیرون آمده. یا هر چیز دم دستی دیگر. گاهی هم می رفتیم پارک. اما الان که سرد شده در خانه هستیم. در هفته سه روز فعالیت بدنی داریم و بدو بدو، حداقل نیم ساعت. این به هر سه ما انرژی می دهد. روزهای دیگر بستگی به حال خودم دارد. هر روز یک کتاب داریم

بازی نکردنم را نمی دانم. من واقعا آماده بازی بودم. تنها دروازه بانی هم هستم که تا الان هیچ گلی از استقلال نخوردم. چه در دیدار مقابل استقلال و چه در دیدار مقابل پرسپولیس همیشه بهترین عملکرد را داشتم. من واقعا دوست داشتم در مقابل استقلال خودم را نشان بدهم. دروازه بان موفق پرسپولیسی ها که از این ادعا بعنوان یکی از موفقیت های تاریخی اش برد به نظر می رسد بخشی از خاطره تاریخی دیدارهایش

ما در 37 سال پیش چه بوده است که حالا بگوییم روستا توانسته نقش خود را به خوبی بازی کند یا خیر؟ * در حوزه روستا “نقشه راه نداریم آیا تا حالا نقشه راه و بره کلانی در حوزه روستا داشته ایم؟ مسلمی :خیر ما این نقشه راه را نه تنها در بحث روستا بلکه درکل اقتصاد نداشته ایم . ما الآن در اقتصادمان به نقطه ای رسیده ایم که باید سال 136 به آن می رسیدیم. یعنی اقتصادی که به

هورمونی و افزایش استروژن و پروژسترون عوض می شود و خود نوزاد به تدریج میلی به نوشیدن آن نخواهد داشت، ولی ترکیب شیر برای نوزاد مضر نیست.مادران شیرده و باردار باید بعد از هفته دوازدهم، غیر از اسیدفولیک، ریزمغذی و ویتامین های لازم را حتما دریافت کنند، تغذیه مناسب داشته باشند و به اندازه کافی مایعات مصرف کنند. مصرف کلسیم و ویتامین D موجود در مینرال مولتی ویتامین ها برای خانم های شیرده باردار کافی

تمام مشکلات اقتصادی من در عرض یک هفته در آلمان از بین می رفت من همیشه پاسپورت ایرانی را نگه داشتم. در حال حاضر دو پاسپورت ایرانی و آلمانی دارم و البته پاسپورت آلمانی خود را به این جهت حفظ کردم زیرا بیش از 28 سال است که آلمان زنگی میکنم و در حال رفت و آمد هستم. *کمی از فعالیتهای بین المللی خود با انجمنها و مراکز دانشگاهی مرتبط بفرمایید: هر سال تعداد کنفرانس هایی که به عنوان

با آب و تاب فراوان می گوید که با روغن گیاهی سدر، دارویی ساخته اند که برای موهای تان معجزه می کند و برای توضیح این ادعای شان، فیلم کوتاهی را مثلاً با حضور یکی از مصرف کنندگان این محصولات پخش می کنند تا چگونگی اثرات طبی شامپو یا دارو را روی فولیکول و ساقه مو شرح دهد. شاید برای کسانی که مشتری پر و پا قرص خریدهای اینترنتی هستند پخش تبلیغات پر زرق و برق و وسوسه کننده محصولات بهداشتی و

تئوری های طرفداران هستم. به نظرم اینطور که مردم را درگیر کرده خیلی خوب است. خوشحالم که می بینم چطور به آن واکنش نشان دادند و توانسته تمام این بحث ها را به وجود بیاورد. به نظرم مردم تا پایان فصل اول جواب هایی که می خواهند را به دست می آورند. خیلی از جواب هایی که مردم الان درباره شان صحبت می کنند. آیا تعدادی درست حدس زده اند؟ تئوری های زیادی وجود دارد و در بعضی از آن ها من خیلی

سوال مخاطب نی نی بان: سن بارداری من 28هفته و 5روزه. از اول بارداری عفونت ادراری داشتم که با دو سری سفکسیم خوب نشدم و پزشکم قرص نیترو فورانتوئین تجویز کرد و گفت باید تا آخر بارداری روزی یکی مصرف کنی. خواستم بدهفونم برای جنین ضرر نداره؟ و اینکه این عفونت ب جنین منتقل نمیشه وقت تولد؟ پاسخ زهره حاجی واحدی، کارشاس مامایی: دوست عزیز، به دلیل عود مجدد این عفونت این نوع دارو برای شما تجویز شده است. عفونت به جنینتان منتقل نمی ود و باعث کم وزنی جنین هم نمی شود. نگران نباشید.

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *