عوارض مصرف زینک سولفات

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف زینک سولفات

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

سولفات روی به صورت کپسول در بازار دارویی ایران موجود است.  این دارو به عنوان مکمل برای پیشگیری و درمان کمبود روی در بدن م تجویز و مصرف می شود. رشد طبیعی و تقسیم سلولی، ترمیم بافتی، بلوغ جنسی و دستگاه تولید مثل، عادت به تاریکی و دید در شب، التیام زخم ها، دفاع ایمنی بدن، ادراک چشایی و احتمالاً بویایی از اعمال فیزیولوژیک وابسته به روی است.

 

جذب نمک های روی از مجرای گوارش ناچیز است. تقریباً 3-2 درصد از روی موجود در رژیم های غذایی از طریق دوازدهه و ایلئوم جذب می شود. این عنصر به طور کلی در گلبول های قرمز و سفید و همچنین عضلات، استخوان ها، پوست، کلیه ها، کبد، لوزالمعده، شبکیه و پروستات ذخیره می شود.

 

سولفات روی در درمان آکنه و آرتریت روماتوئید، به تأخیر انداختن شروع زوال عقل در بیمارانی که از نظر ژنتیکی در معرض این خطر هستند و نیز جهت بهبود پاسخ ایمنی در سالخوردگان مصرف می شود.عوارض مصرف زینک سولفات

 

نکاتی درباره نحوه مصرف این دارو

-روی جذب تتراسایکلین را مختل می کند.

 

-از مصرف غذاهای کلیسم دار (مانند لبنیات)، فسفر و فیتات با این دارو باید خودداری کرد.

 

-از عوارض جانبی دارو می توان به تهوع، استفراغ و مشکلات گوارشی اشاره کرد. در صورت بروز اسهال خفیف، بثورات پوستی، استفراغ شدید، از دست رفتن آب بدن و بیقراری، مصرف دارو باید کم شده و تا از بین رفتن علایم دارو قطع شود.

 

-دارو دست کم یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا (مگر در صورت تحریک گوارشی) مصرف گردد.

 

-مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای پسران و مردان بالغ 15 میلی گرم و برای دختران و زنان بالغ 12 میلی گرم است.

 

(طی یکی دو سال اخیر مکمل های دارویی محتوی روی مانند zinc plus و غیره وارد بازار دارویی ایران شده است).

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

داروه, مشروح اخبار

نیاز فرد بالغ به روی در روز 16 میلی گرم است ولی در افراد بیمار روزانه باید 22 میلی گرم سولفات روی تجویز شود. در ترمیم زخم پوست، بدن نیاز مبرم به روی دارد. تجویز پمادهای روی در بهبود زخم موثر است. امروزه به جای کپسول سولفات روی از سیترات و گلوکو نات روی استفاده می شود که مزیت بیشتری نسبت به کپسول سولفات روی دارد.

 به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، روی نقش بسیار ضروری در مراحل تولید مثل دارد. شیر مادران تنها منبع روی برای شیرخواران است. اگر چه به تدریج غلظت این عنصر در شیر مادر کمتر می شود. ولی این امر نباید باعث پیدایش کمبود روی در طفل شود.

زينک سولفات – ZINC SULFATE
 
 
  فارسى  زينک سولفات 
 
  انگليسى  ZINC SULFATE 
 
  تجارى دارو  Zinc 22 
 
  گروه دارويى  تأمين‌کننده روى 

اشكال‌ دارويي سولفات‌ روي‌:

عوارض مصرف زینک سولفات

Capsule: 22 mg
 
  مكانيسم اثر  براى ترميم کافى و تکامل استخوانى و مفصل (روى %23) مورد نياز است. 

مكانيسم‌ اثر سولفات‌ روي:

روي‌ براي‌ حفظ ساختمان‌اسيدهاي‌ نوكلئيك‌، پروتئين‌ها و غشاهاي‌سلولي‌ ضروري‌ است‌. به‌علاوه‌، رشدطبيعي‌ و تقسيم‌ سلولي‌، ترميم‌ بافتي‌، بلوغ‌جنسي‌ و دستگاه‌ توليد مثل‌، عادت‌ به‌تاريكي‌ و ديد در شب‌، التيام‌ زخمها، دفاع‌ايمني‌ بدن‌، ادراك‌ چشايي‌ و احتمالا بويايي‌از اعمال‌ فيزيولوژيك‌ وابسته‌ به‌ روي‌مي‌باشند.

فارماكوكينتيك سولفات‌ روي‌:

جذب‌ نمك‌هاي‌ روي‌ ازمجراي‌ گوارش‌ ناچيز مي‌باشد. تقريبا2-3 درصد از روي‌ موجود در رژيم‌غذايي‌ از طريق‌ دوازدهه‌ و ايلئوم‌ جذب‌مي‌شود. اين‌ عنصر اساسا در گلبولهاي‌قرمز و سفيد و همچنين‌ در عضلات‌،استخوان‌ها، پوست‌، كليه‌ها، كبد،لوزالمعده‌، شبكيه‌ و پروستات‌ ذخيره‌مي‌شود. راه‌ اصلي‌ دفع‌ روي‌ (تقريبا 9درصد) از طريق‌ مدفوع‌ است‌ و ميزان‌ كمي‌نيز از راه‌ ادرار و عرق‌ دفع‌ مي‌شود.
 

موارد مصرف‌:

موارد مصرف  جلوگيرى از کمبود روي، آرتريت روماتوئيد، آکنه آکرودرماتيت آنتروپاتيکا، ويلسون .  سولفات‌ روي‌ به‌عنوان‌مكمل‌ در پيشگيري‌ و درمان‌ كمبود روي‌مصرف‌ مي‌شود.

نياز به‌ اين‌ ماده‌ معدني‌در حالاتي‌ از قبيل‌ سوختگي‌ها، سيروزكبدي‌، ديابت‌، بي‌اشتهايي‌، گاستركتومي‌،اختلالات‌ ژنتيكي‌، نوزادان‌ نارس‌،عفونت‌هاي‌ مزمن‌، بيماريهاي‌ روده‌،بيماري‌ لوزالمعده‌، بيماري‌ كليوي‌،اختلالات‌ پوستي‌، استرس‌ و ضربه‌ ممكن‌است‌ افزايش‌ يابد.
   
 

 ميزان مصرف  مکمل غذائي، آکرودرماتيت آنتروپاتيکا:
بالغين: خوراکى ۲۲۰ـ۲۰۰ mg سه بار در روز.
کودکان: خوراکى ۳/۰ mg/kg/day
ويلسون:
بالغين: ۲۰۰ـ۱۰۰ mg روزانه خوراکي. 
 
 

 توضيحات دارو  عوارض جانبي:
گوارشي: تهوع، استفراغ، دل‌پيچه، سوزش سردل، تشکيل زخم.
مقدار مصرف بيش از حد: اسهال، راش، دهيدراتاسيون، بي‌قراري.

احتياطات:

در حاملگى (در گروه A قرار دارد) بااحتياط مصرف شود.

ملاحظات پرستاري:
پيگيرى آزمايشگاهي:
ـ سطح روى در طى درمان.
توصيه‌ها:
ـ براى کاهش دل‌آشوبه دارو را با غذا مصرف کنيد. از مصرف لبنيات خوددارى کنيد.
ارزيابى باليني:
پاسخ‌درماني: از بين رفتن کمبود روي.

آموزش به بيمار و خانواده:
ـ براى اينکه دارو مؤثر باشد بايد به مدت دو ماه داده شود.
ـ در صورت رخ دادن تهوع، استفراغ، راش، استفراغ شديد و بي‌قرارى فوراً گزارش دهيد.  
 
 

هشدارها:

1 ـ در صورتي‌ كه‌ بيمار دچاركمبود مس‌ باشد، مصرف‌ روي‌ ممكن‌ است‌كمبود مس‌ را تشديد كرده‌ يا سطح‌ سرمي‌آن‌ را كاهش‌ دهد.

عوارض‌ جانبي سولفات‌ روي‌: مصرف‌ مقادير زياد داروندرتا ممكن‌ است‌ باعث‌ بروز مشكلات‌گوارشي‌ به‌ويژه‌ اشكال‌ در هضم‌ و درداپي‌گاستريك‌، تهوع‌ و مشكلات‌هماتولوژيك‌ شود.

تداخل‌هاي‌ دارويي‌ سولفات‌ روي: مقادير زياد روي‌ ممكن‌است‌ جذب‌ مس‌ از طريق‌ روده‌ را مختل‌نمايد. نمكهاي‌ روي‌ ممكن‌ است‌ جذب‌تتراسيكلين‌ها را از طريق‌ ايجاد شلاتهاي‌غيرمحلول‌ كاهش‌ دهند. از اينرو فاصله‌زماني‌ حداقل‌ 2 ساعت‌ بين‌ تجويزمكمل‌هاي‌ روي‌ و تتراسيكلين‌ها ضروري‌مي‌باشد.

نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ دارو حداقل‌ يكساعت‌قبل‌ يا دو ساعت‌ پس‌ از غذا (مگر درصورت‌ تحريك‌ گوارشي‌) مصرف‌ شود.

2 ـ در صورت‌ لزوم‌ مي‌توان‌ محتويات‌كپسول‌ را روي‌ غذاي‌ سرد ريخته‌ ومصرف‌ كرد.

3 ـ از مصرف‌ غذاهاي‌ حاوي‌ كلسيم‌، فسفرو فيتات‌ با اين‌ دارو بايد خودداري‌ گردد.

4 ـ در صورت‌ ايجاد تهوع‌، اسهال‌، بثورات‌پوستي‌، استفراغ‌ شديد، از دست‌ رفتن‌ آب‌بدن‌ و بيقراري‌، مقدار مصرف‌ دارو بايدكاهش‌ يافته‌ يا تا كنترل‌ علايم‌ فوق‌ مصرف‌نشود.

* مقدار مصرف سولفات‌ روي‌:

به‌عنوان‌ مكمل‌ غذايي‌ روزانه‌25-5 ميلي‌گرم‌ روي‌ (11-22ميلي‌گرم‌ سولفات‌ روي‌) مصرف‌ مي‌شود.در درمان‌ كمبود روي‌ ابتدا تا mg/day 75روي‌ (درمان‌ كوتاه‌ مدت‌) تجويز مي‌شود وسپس‌برحسب‌ پاسخ‌ بيمار مقدار مصرف‌دارو كاهش‌ مي‌يابد.

عوارض مصرف زینک سولفات

اگر قورت دادن قرص‌هایی که مصرف می‌کنید سخت است، قبل از نصف کردن آن‌ها حتماً

بررسی‌ها نشان می دهد برخی داروهای دیابت خطر نقص عضو را در بیماران دو برابر

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *