بهترین داروی گیاهی برای پا درد

خواص دارویی و گیاهی

درد پا یکی از شایع ترین بیماری ها در زندگی مردم در هر گروه سنی است که می تواند در هر نقطه از جمله انگشتان پا ، مچ و کف پا باشد ، با درمان پا درد با ما همراه باشید .

پا درد ممکن است به دلایل متعددی از قبیل : پیری ، پوشیدن کفش های ناراحت کننده ، پیاده روی بیش از حد ، ایستادن روی پای خود برای مدت طولانی ، کمبود مواد معدنی ، دیابت یا غیره باشد .

روش های خانگی معتددی برای مراقب و درمان پا درد وجود دارد که چند مورد آن را برای شما خواهیم گفت

 

 

بهترین داروی گیاهی برای پا درد

لیست مطالب :

درمان داغ و آب سرد می تواند در درمان درد پا موثر باشد . آب داغ سبب افزایش جرایان خون و آب سرد سبب کاهش التهاب می شود .

سرکه برای درمان های مختلف از جلمه درمان پا درد استفاده می شود و می تواند سبب کاهش التهاب و درد آن شود .

 

 

یخ درمانی یک راه خوب برای کاهش درد و تورم پا می باشد .

روغن گل میخ در درمان سر درد ، درد مفاصل ، قارچ ناخن و نیز درمان پا درد به دلیل افزایش گردش خون بسیار موثر است .

فلفل قرمز یک منبع عالی از کپسایسین است که می تواند در درمان درد پا ، فشار عضلانی و کمر درد به شما کمک کند .

دانه های خردل می تواند برای درمان پا درد استفاده شود زیرا آنها کمک می کنند که آب سمی از بین رود .

همچنین سبب افزایش گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه سبب رهایی از درد می شوند .

انجام حرکات کششی و نرمشی در صورتی که درد پای شما ناشی از گرفتگی عضلات و کشیدگی آنها باشد می تواند بسیار موثر واقع شود و سریع به پا درد شما بهبود بخشد .

مارچوبه یک روش خوب برای درمان پا درد می باشد زیرا به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می کند و باعث می شود مایع اضافی از بدن شما خارج شده و سبب کاهش التهاب شود .

روغن های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس ، روغن نعناع و روغن رزماری باعث کاهش خستگی ، درد و درد مفاصل می شود .

شما همچنین می توانید به یک متخصص ماساژ مراجعه کرده و از ماساژ درمانی برای درمان درد پا خود استفاده کنید

دفعه بعدی که از درد پا رنج می برید می توانید از هرکدام از روش های بالا دوباره استفاده کنید اگر درد شما بیش از حد و غیر قابل تحمل می باشد برای درمان پا درد خود لازم است حتما به یک پزشک مراجعه کنید

 

نظر



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

 درد پا یک مشکل رایج در میان بزرگسالان است. با توجه به مطالعات انجام شده می توان گفت که تقریبا 19 درصد مردان و 25 درصد زنان درد پا را تجربه می کنند که اغلب توانایی آنها را محدود می کند. درمان پا درد در زنان بسیار مهم است،  چرا که از هر 1 زن، هفت نفر شرایطی مانند انحراف شست یا سایر تغییرات و مشکلات دردناک در ناحیه  پا را تجربه می کنند. درمان پا درد در زنان به علائم درد در نواحی مختلف بستگی دارد.

اولین گام در رفع درد پا مزمن و درمان درد پا در زنان این است که به دنبال علل و عوامل ایجاد کننده آن باشید. در این مرحله، اولین نکته می تواند مشکل رایج پا درد بعد از پیاده روی باشد. ناحیه پا، بخشی از اندام است که فشار حاصل از بدن را بر عهده دارد.بهترین داروی گیاهی برای پا درد

در بسیاری از مواقع ما به این عضو حساس کمتر توجه داشته و تنها زمانی که مشکل خاصی به وجود می آید، به دنبال رفع و درمان هستیم. به هر ترتیب، اولین موضوعی که باید در نظر بگیریم این است که ناحیه درد را شناسایی کنیم.

کلینیک درد دکتر عباس زارعی  متخصص درد و بیهوشی

آمادگی مشاوره و درمان برای درد زانو – کمردرد – دیسک کمر – تزریق داخل ستون مهره را دارد

جهت مشاوره رایگان و تعیین وقت با شماره های زیر تماس بگیرید

2285999  –  93185554

به منظور تسکین درد و کاهش میزان تحریک پذیری آن در مرحله اول می توان پا را در یک وان آب سرد قراردهید. بعد از 5 دقیقه، از آب گرم استفاده کنید. این “هیدرو ماساژ به طور متناوب باعث  انعطاف پذیری و تحریک رگ های خونی در پای شما و افزایش گردش خون می شود.

به این ترتیب می توانید کمی از درد پا را تسکین دهید. همچنین شما می توانید از نوعی غلتک به خصوص برای ماساژ کف پاها  استفاده کنید. یکی از روش های موثر در کاهش درد پا این است که چند مداد را بر روی زمین قرار داده و سپس، با انگشتان پا آن ها را بردارید.

این تمرین کوچک کمک می کند تا درد پا  کمی آرام شود. همچنین می توانید به جای استفاده از آب گرم و سرد، از کمپرس آب یخ استفاده کنید.

با توجه به اینکه فعالیت های زنان در منزل معمولا حالت ایستاده است، این گونه موارد و تمرینات مشابه برای درمان پا درد در زنان در منزل موثر است. همچنین از راهکارهای موثر در  آرام کردن عضو تحت فشار محسوب می شود.

همانطور که اشاره شد، درد پا در زنان شایع تر از مردان بوده و این موضوع به سبب ساختار بدنی و عوامل متعدد دیگری است که  بر این افزایش این آمار در زنان موثر است.

به طور کلی، فعالیت بیش از حد در ناحیه پا یا آسیب دیدگی ممکن است باعث التهاب تاندون، رباط و همچنین استخوان  پای شما  شده و باعث درد پا می شود.

علاوه بر این، می توان گفت که یکی ازشایع ترین علل درد پا آرتریت است. عوامل مختلفی وجود دارد که باعث درد پا می شوند. آنها عبارتند از: شروع یائسگی، نشانه پوکی استخوان، واریس، دوره های قاعدگی.

در موارد کلی:

متاتارسالژی یا درد زیر پنجه

 به منظور بهبود درد در ناحیه پا، شما می توانید از درمان های گیاهی بهره برده و مانع از آسیب های احتمالی در آینده شوید.

استفاده از روغن نعناع، اوکالیپتوس و رزماری می تواند در درمان درد پا در زنان موثر باشد. به این منظور، در یک کاسه آب گرم، دو قطره روغن نعناع را اوکالیپتوس و رزماری مخلوط کنید و 1 دقیقه پاهایتان را در آن قرار دهید. اگر این روغن ها را در اختیار ندارید می توانید از یک فنجان چای نعناع  استفاده و مصرف کنید.

روش بعدی  به این صورت است که پاهای خود را در آب گرم فرو برده و یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر تنتور آرنیکس به آب اضافه کنید. با استفاده از این داروی گیاهی، جریان خون بهبود یافته  و تقریبا بلافاصله باعث کاهش درد در ناحیه پا و درمان درد پا در زنان می شود.

روش بعد استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون، تقویت کننده گردش خون  است. به این منظور، یک قاشق روغن زیتون را با  3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) روغن کنجد مخلوط کرده و با استفاده از آن ناحیه پا را ماساژ دهید. دستورالعمل موثر دیگر در درمان پا درد در زنان شامل استفاده از 3 قطره روغن اسطوخودوس، و یک قاشق غذاخوری روغن کرچک است. روغن مروارید و روغن نخود فرنگی هم می تواند به صورت درمان گیاهی مورد استفاده قرار گیرد.

به منظور کاهش درد در ناحیه پا، پس از مراجعه به پزشک متخصص می توانید بر طبق داروهای تجویزی و روش درمان، روند بهبودی را طی کنید. دارو درمانی برای کاهش درد، تسکین التهاب، کاهش سرعت پوکی استخوان، تغییر مسیر بیماری التهابی یا جلوگیری از آسیب های مفصلی، به کار رفته و بخش مهمی از روند درمانی در بسیاری از مشکلات پا هستند.

انواع داروهایی که معمولا در درمان آرتریت و درمان پا درد در زنان استفاده می شود عبارتند از:

– داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): برخی از آنها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کمک به درد آرتریت و التهاب استفاده می شود. آنها برای تمام انواع آرتریت مورد استفاده قرار می گیرند و می توان در درمان پا درد در زنان موثر باشد.

کورتیکواستروئیدها (کورتون): این داروها، سرعت عمل بالایی در رفع درد داشته و ساختار و ترکیب آن مانند کورتیزون است که برای کنترل التهاب استفاده می شود. اگر التهاب ناشی از بیماری التهابی سیستمیک باشد، پزشک ممکن است کورتیکواستروئیدهای دهانی را تجویز کند. اگر التهاب به یک یا چند مفاصل محدود شود، پزشک ممکن است کورتیکواسترویید را به طور مستقیم به مفصل تزریق کند.

– داروهای ضد درد Analgesics: یکی از رایج ترین داروها برای بسیاری از انواع آرتریت داروهای ضد درد است. ممکن است این داروها برای از بین بردن درد و مشکلات پا و جراحی استفاده شوند. برخلاف NSAID ها که هر دو درد و التهاب را هدف قرار می دهند، ضد درد ها صرفا برای تسکین درد هستند. به همین دلیل، ممکن است برای افرادی که به علت آلرژی و مشکلات معده ، قادر به مصرف داروهای ضدالتهاب نباشند، تجویز نشود.

– داروهای موضعی: در صورتی که درد پا در بافتی نرم  ایجاد شده باشد، ممکن است از یک داروی مسکن به صورت پماد استفاده شود. در صورتی که شما قادر به مصرف داروهای خوراکی نبوده و یا اثر گذاری داروها برای از بین بردن درد یا کاهش آن به سطح قابل قبولی نرسند، شما می توانید از این داروهای موضعی استفاده کنید که به شکل پماد های موضعی در دسترس هستند و سریعترین روش در درمان پا درد در زنان است.

داروهای ضد روماتیسمی (DMARDs): داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده هایی هستند که به آرامی به تغییر روند بیماری التهابی منجر می شوند. ممکن است داروهای ضد روماتیسمی مختلف در انواع بیماریهای آرتریت، از جمله آرتریت روماتوئید و لوپوس مفید باشد و می تواند بر روی مفاصل کوچک پا تاثیر بگذارد.

داروهای مقاربتی: برخی داروها ی مربوط به درد نقرس به منظور کاهش میزان اسیداوریک در خون استفاده می شود تا از حملات بعدی درد و التهاب مفصل جلوگیری شود.

نض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

بهترین داروی گیاهی برای پا درد

سلام .اگر در بلند شدن نیاز به کمک و استفاده از دیگری دارد از نظر بیماری های نوروماسکولار یعنی عصبی عضلانی همراه با آزمایشات آنزیمهای عضلانی و گاهی E.M.G. ضروری میشود.متخصص روماتولوژی بهتر کمک میکند.

سلام و عرض ادببا توجه به علائم بهتره همه چیز رو به استرس ربط ندیمشاید بهتر باشه یه بررسی و معاینه کامل بشین و در صورت نیاز ام ار ای کنین

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

تفسیر آزمایش مدفوع

علل و پیشگیری از ابتلا به انواع انگل روده

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

بخش فارسی وب سایت

English Blog section

قسم المدونة العربية

برخی از خدمات تیم طراحی ما در اینجا معرفی شده اند

پشتیبانی و نگهداری شما شامل تولید و مدیریت محتوا، بک آپ گیری روزانه، آپدیت، اشکال گیری و بروزرسانی و کلیه سرویس های مربوط را به شرکت ها و صاحبان کسب و کار ارائه می دهیم.بهترین داروی گیاهی برای پا درد

امروزه مهمترین مبحث دنیای اینترنت، افزایش بازدید و ارتقای رنکینگ در الکسا و موتورهای جستجو می باشد. موقعیت بالای سایت باعث بهتر دیده شدن آن توسط کاربران می گردد.

طراحی سایت به صورت حرفه ای طبق استاندارهای W3C با لایسنس معتبر بین المللی، گرافیک اختصاصی، شش ماه پشتیبانی رایگان و یک سال گارانتی با اجرای ده ها پروژه موفق در این عرصه.

این پکیج بازدیدکنندگان سایت شما را به شکل کاملا رویایی و باورنکردنی افزایش خواهد داد که باعث افزایش رتبه و در نتیجه، در هنگام جستجو سایت شما سریعتر به نمایش در خواهد آمد.

اداره شبکه های اجتماعی شامل تولید محتوا و معرفی محصولات شما با استراتژی جدید، ارتباط با مشتری، تبلیغات هدفمند، افزایش فالوئر و لایک های واقعی و سایر سرویس ها قابل ارائه هستند.

با ورود فعالیتهای تجاری به اینترنت و فضای مجازی، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد.

کلیه کاربران عزیز میتواند از سیدرضا بازیار به مدت 1 دقیقه مشاوره رایگان بگیرند. آن دسته از مشتریانی که قبلا از خدمات سایت بهره مند شده اند، محدودیت 1 دقیقه ای نخواهند داشت.

این سرویس برای تدریس خصوصی، گروهی و مجازی فراهم شده است تا دانش پژوهان در زمینه مهارت مورد نظر خود و در هر زمان و مکانی به یادگیری بپردازند و از افراد متخصص کمک بگیرند.

طراحان گرافیک ما، دارای تخیلی حدود و مهارتی برجسته در ارائه طرحی گرافیکی در خور نیاز و پیغام مورد نظر شما می باشند. ما از فناوری بهمراه خلاقیت برای ساخت طرح ها بهره میگیریم.

با ارسال مطالب آموزشی خود در مجموعه وب سایت های ما، کسب درآمد کنید.

همه شما عزیزان می توانید با ارسال آموزش های اختصاصی خود در سایت های ما کسب درآمد کنید.

آموزش نویسندگی در سایت و کسب درآمد

برخی از ابزار های مفید ساخته شده توسط سیدرضا بازیار در فضای مجازی

ماشین حساب مهندسی آنلاین دارای توابع پیشرفته، اعداد مختلط و محاسبات علمی و مهندسی

این ابزار نتایج جستجوی شما در ویکی‌پدیا، با استفاده از موتور جستجوگر ویکی‌پدیا در اختیار شما می گذارد

ابزار آنلاین ساختن کد رنگ هِگزادِسیمال بر پایه شانزده شانزدهی همراه با نمایش آنلاین رنگ

تست کردن آنلاین کد های اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوااسکریپت و کد های قالب سایت و وبلاگ

بهینه سازی و فشرده سازی کد های سی اس اس به صورت آنلاین همراه با آموزش استفاده از ابزار

علاقه زیادی به بره نویسی تحت وب، سئو و بهینه سازی، هک و امنیت دارم. بره نویسی یکی از سرگرمی های من می باشد و در اوقات بیکاری به تمرین بره نویسی می پردازم. معمولا همیشه بیش از نیمی از درآمد های خود را صرف گرفتن کلاس های بره نویسی، خرید وسایل کمک آموزشی و یادگیری پیش نیاز های بره نویسی مانند زبان انگلیسی، لینوکس و می کنم.

به یادگیری و اشتراک گذاشتن آموخته های خود با دیگران علاقه زیادی دارم. همیشه همه سعی خود را میکنم تا آموزش هایی که به افزایش تخصص من کمک میکنند را یاد بگیرم و بعد از افزودن تجربیات خود، آنها را به دیگران هم انتقال بدهم.

یکی از بزرگترین آرزو های من در زندگی، کار آفرین شدن است. کارآفرین شدن شغلی است که برای آینده خود می بینم! دوست دارم یک کارآفرینی خلق کنم تا علاوه بر خدمت به مردم عزیز کشورم، به وطن خودم و حتی به جهان هم خدمت کرده باشم و در کنار سایر علاقه مندان ایده های خود را عملی کنیم تا بتوانیم جهان را تغییر بدهیم.

We created Total with valid, semantic code and have taken the time to optimize every single bit.
This theme is super fast and full of great features you’re sure to love.

Total has been coded for optimum speed. Scripts are loaded only when necessary and the code is optimized to output as little and as slim as possible to ensure your site is fast.

Watch your Google rankings grow with Total. This theme has been SEO optimized and uses the best practices to ensure your on-page SEO is up to par. The built-in breadcrumbs are also coded to display on Google snippets.

With over 3 theme options (and counting) this WordPress theme makes it easier then ever to tweak and better fit your client needs without having to get down and dirty with the code.

The only way you’ll get the support you deserve from a theme is if the support is coming straight from the developer. We made the theme so we know how it works and can truly help you with any issues.

شما میتوانید برخی از نمونه کار های تیم تخصصی ما را در اینجا مشاهده کنید

همواره دستیابی به رویاهای فردی و کاری، از دغدغه های ما انسانها بوده و یافتن مجموعه ای که در آن اهداف افراد و سازمان با هم به تعالی برسد، هدفی نیست که به آسانی میسر شود.

ما همیشه در جستجوی بهترین ها هستیم. بهترین ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی های خود را توسعه میدهند.

ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود. شما نیز اگر به شایستگی های خود اعتقاد دارید، به ما بپیوندید تا دستان قوی تری داشته باشیم.

در صورت تمایل به همکاری با تیم تخصصی ما، از شما عزیزان دعوت می شود فرم مخصصوص همکاری را از طریق لینک زیر تکمیل و ارسال فرمایید.

در اینجا به کلیه سوالات کاربران پاسخ داده شده است. لطفا قبل از ارسال پیام، این بخش را مطالعه نمایید.

لطفا در جهت بهتر شدن کیفیت خدمات وب سایت، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

کلیه کاربران قبل از خرید، در طول خرید و بعد از خرید می توانند از سامانه پشتیبانی مشتریان استفاده نمایند.

این سایت حاصل تلاش شبانه روزی سیدرضا بازیار می باشد که بدون وابستگی مادی و معنوی به هیچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سیاسی فعالیت خود را ابتدا بر اساس قانون الهی و سپس قانون اساسی ایران بنا نهاده است. کلیه هزینه های این سایت با هزینه شخصی پرداخت می شود که امیدوارم از این پس از طریق تبلیغات تامین شود و همواره سعی می کنم تا مطالب آموزشی جدید و خواندنی را برای شما به ارمغان بیاورم.

عارضه پا درد یک مشکل عمومی است و بسته به سن و سال خاصی نمی باشد. هرکسی در هر سنی به دلایل مختلف می تواند به این مشکل دچار شود. ما در این مقاله از درمان خانگی پا درد می کوییم.

درد پا یک بیماری رایج است که سن و سال نمی شناسد و هر قسمتی از پا را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. نشریه اینترنتی آرگا از درمان خانگی پا درد با راهکارهعای ساده اما موثر می گوید. برای از بین بردن درد پاهای خود با ادامه این مقاله همراهی کنید.

استفاده از خواص سرکه یکی از موثرترین راه های درمان خانگی پا درد می باشد, یک تشت را از آب جوش پر کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه را به همراه نمک طعام و یا نمک دریایی به آن بیفزایید و پاهای خود را به مدت بیست دقیقه در آن بگذارید. در دو ظرف هم اندازه دو قاشق غذا خوری سرکه بریزید و در یک ظرف آب سرد و در ظرف دیگربه همان اندازه آب گرم بریزید و یک حوله یا دستمال را در ظرف آب گرم قرار دهید و به تایم پنج دقیقه دور پای خود بپیچید و این عمل را با آب سرد حاوی سرکه نیز انجام دهید. تکرار این عمل با حوله حاوی آب سرد و گرم سرکه دار به مدت سه تا چهار بار در روز به درمان پا درد شما کمک می کند.

بهترین داروی گیاهی برای پا درد

روی یک صندلی راحت بنشینید و در دو ظرف جدا گانه آب سرد و یخ و در دیگری آب جوش قابل تحمل بریزید. پای خود را درون ظرف آب جوش به مدت سه دقیقه بگذارید و بعد همان پا در به مدت یک دقیقه در آب سرد قرار دهید. این عمل را سه بار برای هر پا تکرار کنید و بعد در حمام پاهای خود را با آب سرد بشویید.

در یک وان آب داغ مقداری نمک طعام یا نمک فرنگی اصل بریزید و پاهای خود را به مدت زمان ده تا پانزده دقیقه درون آن بگذارید و بعد پاهای خود را آبکشی کنید و با کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست پا, چرب کنید.

برای درمان خانگی پا درد می توان از تکه های یخ استفاده کرد, تکه های یخ را برای کاهش درد و تورم در یک نایلون پلاستیکی بریزید و در نقاطی که درد دارید به شکل حرکت دایره ای شروع به ماساژ کنید. به یاد داشته باشید از ده دقیقه از کمپرس یخ استفاده نکنید زیرا به اعصاب پا آسیب می رساند.

در هر کجا از پا که احساس درد دارید می توانید از روغن میخک به عنوان یک درمان خانگی پا درد در خانه استفاده کنید. به این منظور همان نقطه را با روغن میخک ماساژ دهید و اگر پوستتان حساس است بهتر است روغن میخک را با روغن نارگیل و زیتون و یرجین, رقیق کنید و سپس از آن استفاده بفرمایید.

از دیگر راه های درمان خانگی درد پا استفاده از ادویه فلفل قرمز می باشد, برای این منظور در جوراب خود کمی فلفل قرمز بریزید و بعد آن را بپوشید تا پای شما گرم بماند یا اینکه در یک ظرف حاوی آب جوش مقداری فلفل قرمز بریزید و پاهای خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه در آن بخوابانید و بعد بشویید.

در درمان خانگی درد پا از روغن اکالیپتوس, رزماری و نعناع می توان بهره برد. برای این مورد, در یک تشت حاوی آب داغ از هر یک از قطره های برده شده به مقدار چهار قطره بریزید و پاهای خود را برای تسکین پیدا کردن درد, به مدت ده دقیقه در آن بگذارید.

برگ های گیاه مریم گلی را به همراه نصف استکان سرکه سیب بجوشانید و با یک پنبه به نقاط آسیب دیده پا که رگ به رگ شده یا درد می کند, بمالید. تکرار این حرکت به مدت چندین بار به تسکین پیدا کردن درد شما کمک می کند.

یک مشت دانه خردل را بکوبید و با نصف تشت آب داغ مخلوط کنید و پاهای خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه درون آن قرار دهید.

وقتی که درد پای شما ناشی از التهاب باشد می توانید مقداری مارچوبه را بخار کنید و میل بفرمایید, این گیاه ادرار آور است و با دفع مایعات اضافی از بدن به کاهش درد های ناشی از التهاب کمک می کند.

روش های موثر گفته شده در درمان خانگی پا درد را امتحان کنید اما اگر درد پای شما شدید و نفسگیر است حتما به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

منبع : آرگا



آشنایی با بهترین جزایر تایلند



آشنایی با لگو لند دبی یک پارک تفریحی متفاوت



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید






نشانی شما منتشر نخواهد شد.

بهترین داروی گیاهی برای پا درد





9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *