عوارض مصرف زیاد قرص b2

داروی بوپرنورفین (buprenorphine)، که با عمومی بیوترانز (Butrans) نیز شناخته می‌شود، یک داروی مسکن یا ضد درد است. این دارو، برای درمان دردهای متوسط تا بسیار شدیدی که به وسیله‌ی داروهای دیگر قابل کنترل نیست، استفاده می‌شود. از بوپرنورفین برای بهبود دردهای معمولی و کم، استفاده نمی‌گردد. با مجله دلگرم همراه شوید تا با موارد مصرف و عوارض بوپرنورفین آشنا شوید.

بوپرنورفین جز داروهای مخدر تحت عنوان آگونیست آنتاگونیست‏های ترکیبی قراردارد و با تاثیرگذاری بر روی مغز سبب توقف علائم ترک ناگهانی مخدر‏ها می‏شود.

بوپرنورفین (بوپرکسین) دارویی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر در کلینیک های درمان اعتیاد است. بوپرنورفین به سبب ماهیت خود از سایر مواد مخدر متفاوت است چرا که یک نوع آگونیست است . این خاصیت از بوپرنورفین سبب آثار ذیل در مقایسه با آگونیست های کامل (مانند هروئین و oxycodone ) میشود؛


عوارض مصرف زیاد قرص b2


بوپرنورفین (بوپرکسین B2 ) یک ماده مخدر نیمه صنعتی مشتق از تبائین (thebaine) است که خود از آلکالوئیدهای خشخاش Papaver somniferum بدست آمده است. بوپرنورفین (بوپرکسین) یک آگونیست نسبی partial agonist است. این به این معنی که، اگر چه بوپرنورفین (بوپرکسین) یک ماده مخدر است، و به طبع آن می تواند عوارض معمول مواد مخدر و عوارض جانبی آنرا مانند افت تنفسی و نئشگی را سبب شود، امّا ماکزیمم اثر آن کمتر از آگونیست های کامل مانند هروئین و متادون است. در دوزهای پایین بوپرنورفین، اثرات آگونیستی کافی برای توانا ساختن افراد معتاد به مواد مخدر، به قطع سوء استفاده از داروهای مخدر را بدون نشانه های ترک فراهم میکند. اثرات آگونیستی بوپرنورفین (بوپرکسین) بطور خطی با افزایش دوز دارو افزایش می یابد، تا زمانی که به یک پلاتو (کفه) برسد و در آنصورت با افزایش در دوز، این آثار افزایش نمی یابد. این مسأله ب سقف اثر یا ceiling effect موسوم است. بنابراین، بوپرنورفین (بوپرکسین) حامل پتانسیل خطر کمتری از سوء استفاده ، اعتیاد و عوارض جانبی در مقایسه با مواد مخدر آگونیست کامل است. در واقع ، بوپرنورفین (بوپرکسین) می تواند اثر آگونیست های کامل را بلوک کند و در نتیجه سبب بروزعلایم ترک شدید در یک بیمار مصرف کننده مواد مخدر شود. این در حقیقت نتیجه میل بالای بوپرنورفین (بوپرکسین) به گیرنده های مخدر است. بوپرنورفین (بوپرکسین) در مقایسه با مواد مخدرمیل بالاتری برای اتصال به گیرنده های مواد مخدر دارد. این مسأله منتج به غلبه بر سایر مخدر و پیروزی در رقابت برای اتصال به این گیرنده ها میشود

دارو به شکل قرص در سه دوز .4، 2 و 8 میلیگرم موجود است که با تشخیص پزشک تجویز می‏گردد.
هر جعبه حاوی 1 بلیستر و هر بلیستر حاوی 1 عدد قرص زیرزبانی است.

بوپرنورفین جهت درمان وابستگی فیزیکی و یا اعتیاد به مواد مخدر کاربرد دارد. این دارو جزئی از درمان جامع سوء مصرف مواد مخدر است.

بوپرنورفین می‏بایست کاملا مطابق و با دستور پزشک مصرف شود.
مصرف معمول دارو به صورت یک بار در روز است. دارو را برای مدت 3 تا 5 دقیقه زیر زبان قرار داده و اجازه دهید به آرامی حل شود.
جهت بیشترین اثرگذاری بوپرنورفین به صورت معمول باید 48 ساعت پس از آخرین مصرف سایر مخدرها استفاده شود. مصرف دارو با فاصله زمانی کم‏تر از 4 ساعت از مصرف سایر مخدرها می‏تواند سبب بروز شدید علائم ترک ناگهانی مخدرها مانند بی‏قراری، آبریزش چشم و بینی، حالت تهوع، تعرق و درد ماهیچه‏ای شود. دوز دارو متناسب با شرایط بیماری و روند درمان تجویز می‏شود، بنابر این از افزایش دوز، تعداد دفعات مصرف در طول روز و طول مدت مصرف خودداری نمایید. مصرف طولانی مدت دارو و یا افزایش دوز آن می‏تواند سبب بروز علائم ترک ناگهانی مخدرها شود، در این شرایط ممکن است پزشک شما دوز مصرفی را به تدریج کاهش دهد. در صورت مشاهده علائم ترک، پزشک خود را مطلع کنید.


اگر در زمان بارداری، از داروی بوپرنورفین استفاده کنید، ممکن است کودک شما به این دارو اعتیاد پیدا کند. این امر ممکن است باعث ایجاد علائم خطرناکی در نوزاد، در هنگام تولد او شود. نوزادانی که با اعتیاد دارویی به دنیا می‌آیند، ممکن است چندین هفته لازم باشد تا درمان‌های لازم بر روی آن ها اعمال گردد. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.

این دارو می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد آسیب‌ها و مشکلاتی برای نوزاد شود. بنابراین، در دوره‌ی مصرف داروی بوپرنورفین، از شیردهی به نوزاد بپرهیزید.

پیش از مصرف دارو پزشک خود را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید. از جمله بیماری‏های مهم می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:
• هرگونه آلرژی؛
• بیماری‏های مغزی همچون آسیب مغزی، سابقه جراحی مغز، تومور و تشنج؛
• بیماری‏های تنفسی مانند آسم و COPD؛
• بیماری‏های کبدی و کلیوی؛
• بیماری‏های اعصاب و روان مانند افسردگی؛
• بیماری‏های دستگاه گوارش مانند انسداد روده و یبوست؛
• بیماری‏های قلبی،
این اطلاعات به پزشک شما جهت تجویز موثر دارو بسیار کمک خواهد کرد.
از آنجا که این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی شود، به هنگام مصرف دارو (به ویژه در چند ساعت ابتدایی) از انجام فعالیت‏هایی که نیازمند هوشیاری کامل است مانند رانندگی و استفاده از ابزارآلات خودداری فرمایید. از مصرف همزمان الکل و دارو اکیدا خودداری نمایید. الکل می‏تواند سبب تشدید بروز مشکلات تنفسی گردد. دارو را به صورت زیر زبانی مصرف نموده و از جویدن و یا بلعیدن آن خودداری فرمایید. تزریق دارو می‏تواند به شدت خطرناک باشد و سبب بروز علائم ناخواسته شدیدی همچون ایست تنفسی گردد. از تزریق دارو خودداری فرمایید. پیش از جراحی پزشک خود را از مصرف دارو مطلع کنید. مصرف دارو را پیش از بارداری متوقف نمایید. در شرایط شیردهی دارو باید با احتیاط و تحت نظارت دقیق پزشک مصرف شود.

با مصرف بوپرنورفین احتمال بروز سردرد، سرگیجه، تهوع، سرخوشی، یبوست، احتباس ادراری و دپرسیون تنفسی وجود دارد. در دزهای بالای 5 میلی گرم به صورت نادر احتمال تشنج (آوردوز) نیز وجود دارد.

بله , مصرف بوپرنورفین اعتیاد آور است ضمناً خشگی گلو نیز در مصرف این دارو شایع است.

بوپرنورفین همانند سایر داروها عوارض جانبی دارد. باید توجه داشته باشید پزشک شما به این دلیل که فواید دارو برای شما از عوارض جانبی آن است، تشخیص به تجویز دارو داده است. با این وجود اطلاع از عوارض جانبی بوپرنورفین می‏تواند در روند درمان و کاهش این علائم مفید باشد. رایج‏ترین عوارض دارو به شرح زیر است:
یبوست: استفاده از رژیم غذایی حاوی فیبر، نوشیدن مداوم آب و ورزش در رفع یبوست بسیار موثر است.
سرگیجه: جهت کاهش این علامت، حالت بدن خود را به هنگام برخواستن از حالت درازکش و یا نشسته به آهستگی تغییر دهید.
سردرد: این علامت در ابتدای مصرف دارو ممکن است دیده شود. در خصوص استفاده از مسکن‏ها با پزشک خود مشورت نمایید.
این عوارض معمولا با مصرف مداوم دارو بر طرف می‏شوند. در صورت تشدید علائم پزشک خود را مطلع نمایید.
در صورت بروز علائمی چون تنگی نفس، ضربان تند قلب، تغییر خلقیات و یا مشکلات ذهنی مانند گیجی شدید و توهم، درد نواحی شکمی، بیهوشی، سرگیجه شدید و یا هرگونه علائم غیر طبیعی شدید دیگر پزشک خود را به سرعت مطلع نمایید.



در این رابطه بخوانید:

فواید و مضرات پودر و کپسول گیاهی ترک اعتیاد دتای هندی


فواید مصرف مکمل گیاهی آلاله (ترک اعتیاد)


چگونه به آسانی اعتیاد به شیشه را ترک کنیم؟


موارد مصرف قرص ترامادول و عوارض این دارو

بوپرنورفین آگونیست نسبی گیرنده‌های مو و آنتاگونیست قوی گیرنده کاپا است، آگونیستهای نسبی گیرنده مو، به گیرنده مو متصل شده و آن را فعال می‌کنند، اما این فعال کردن کمﱰ از آگونیستهای کامل صورت می‌پذیرد، به این معنا که با وجود اپیوئید بودن و داشتن عوارض خاص اپیوئیدها همچون سرخوشی و تضعیف سیستم تنفسی، حداکثر اثر آن کمتر از آگونیستهای کامل اپیوئید مانند هروئین و متادون است.

به دلیل میل ترکیبی زیاد به گیرنده مو، با اپیوئیدهای دیگر رقابت می‌کند و اثرات آنها را بلاک می‌کند، و موجب جدا شدن مورفین، متادون و اپیوئیدهای دیگر از گیرنده می‌گردد؛ لذا در بیماری که در بدنش مورفین وجود دارد، ایجاد علائم ترک می‌کند، دیگر آگونیستهای گیرنده مو نمیتوانند بوپرنورفین را از گیرنده جدا کنند، بنابراین نمی‌توانند اثر آگونیستی اپیوئید روی گیرنده‌های داشته باشند که قبلاً توسط بوپرنورفین اشغال شده است.

بوپرنورفین در دوزهای بالاتر، مانند یک آنتاگونیست عمل می‌کند، یعنی گیرنده‌ها را اشغال می‌کند، ولی آنها را فعال نمی‌کند، و همزمان آگونیستهای کامل را از گیرنده‌های خود جدا می‌کند یا آنها را بلاک می‌کند، بیشترین تأثیر درمانی بوپرنورفین در محدودهٔ ۱۶ تا ۳۲ میلیگرم می‌باشد.





تهیه و گرد آوری
بخش سلامت مجله دلگرم


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض مصرف زیاد قرص b2

دومین دوره مراسم اعطای جایزه ملی نشان تجاری (برند) برتر ایران، هفتم اسفند 1397 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و

با موارد استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی آشنایی دارید؟ می دانید کاربردهای جوش شیرین چیست؟ جوش شیرین تنها مورد استفاده آشپزی نیست. شاید شما از

با 13 وضعیت هایی که به دندان هایتان آسیب می رساند، آشنایی دارید؟ اگر شما هم از دسته آدم هایی هستید که در هنگام خشم و عصبانیت دندان هایتان

روش های زیبایی دندانپزشکی را می شناسید؟ با کدام یک از روش های زیبایی و بازسازی خط خنده آشنایی دارید؟ آیا می خواهید لبخندتان را زیباتر کنید؟ ببینید

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض مصرف زیاد قرص b2

دومین دوره مراسم اعطای جایزه ملی نشان تجاری (برند) برتر ایران، هفتم اسفند 1397 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و

با موارد استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی آشنایی دارید؟ می دانید کاربردهای جوش شیرین چیست؟ جوش شیرین تنها مورد استفاده آشپزی نیست. شاید شما از

با 13 وضعیت هایی که به دندان هایتان آسیب می رساند، آشنایی دارید؟ اگر شما هم از دسته آدم هایی هستید که در هنگام خشم و عصبانیت دندان هایتان

روش های زیبایی دندانپزشکی را می شناسید؟ با کدام یک از روش های زیبایی و بازسازی خط خنده آشنایی دارید؟ آیا می خواهید لبخندتان را زیباتر کنید؟ ببینید

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

“),t.close},t.write(‘

قرص بوپرنورفین(Buprenorphine) یا b2 داروی مسکن با احتمال اعتیاد مانند مورفین، کدئین، هروئین و متادون است. عوارض و روش ترک بوپرنورفین را بشناسید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض مصرف زیاد قرص b2

48

در دوران بارداری، جنین بسیاری از ذخائر بدن مادر را مصرف می کند و اگر مادر در دوران شیردهی تغذیه ناسبی داشته باشد، به مرور زمان، استخوان هایش پوک می شود، ریزش مو پیدا می کند و بسیاری از عوارض را متحمل می شود. پس بسیار اهمیت دارد که مادر دقیقاً بداند چه میزان انرژی و مواد مغذی نیاز دارد. امید است در ایام نوروز با بره ریزی مناسب، موارد ذکر شده تا حد امکان رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، اورنگ ایلامی در هفتمین جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی که در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شدبا بیان اینکه بیماران آسیب مواد مخدرتحت بیمه درمانی قرار می گیرند،گفت: کلیه بیماران مراکز متادون درمانی دولتی و مراکز درمانی گذری DICتحت حمایت بیمه درمانی سلامت قرار می گیرند. وی افزود:1درصد بیماران مراکزمتادون

بود و می گفتم خدایا مرگ مرا برسان که برایم تولد است، اما الان پاکم و آرزویم زندگی است. همسر و پسرم هم مرا پذیرفته اند و گاهی به دیدنم می آیند. البته فعلا مشکل مسکن و کار دارم و هنوز هم خانواده ام آمادگی ندارند که باهم زندگی کنیم. او حال و هوای عیدهایش را اینگونه بیان می کند: در زمان کارتن خوابی، در روزهای عید به گذشته فکر نمی کردم. چون دغدغه فکری ام فقط مواد بود و نسبت به این مساله بی

برای چند ماه پس از توقف مصرف مکمل ها نیز ادامه یابد. مسمومیت ویتامین D نادر است و تقریبا برای افرادی رخ می دهد که در طولانی مدت دوز بسیار بالا از مکمل ها را بدون زیر نظر داشتن سطوح این ویتامین در خون مصرف می کنند. همچنین، امکان مصرف بیش از اندازه ویتامین D به صورت تصادفی در نتیجه مصرف مکمل هایی که حاوی مقدار بسیار از این ماده مغذی نسبت به آنچه روی برچسب محصول ذکر شده است، رخ دهد

سرویس اجتماعی – استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: روش های سوداگران و شبکه های مافیایی مواد مخدر در حال به روز شدن و تغییر است، بنابراین باید آگاه سازی درباره رفتارهای اعتیاد آوردر دستور کار مسئولان قرار گیرد. به گزارش فانوس ، بهناز منوریانی به مهر افزود: سوداگران با تغییر اساسی مواد جدید سعی می کنند تا انواع مواد مخدر اعم از صنعتی، شیمیایی و روان گردان ها را با جلوه های تازه تری به فروش

جلوگیری از تشدید اگزمای دست شامل پوشیدن دستکش نخی در طول روز و پوشیدن دستکش لاستیکی روی آن در زمان کار و شست وشو با آب و مواد شوینده و مصرف مکرر مرطوب کننده ها پس از خشک کردن دست ها بعد از تماس با آب می باشند. همچنین ضروری است در زمان گردگیری و پاک کردن سبزی و گوشت و ماهی نیز فرد از دستکش استفاده کند. نکته مهم آن است که پوشیدن دستکش های سوراخ از نپوشیدن آن وضعیت را بدتر می کند و

خون و سطح روده وجود دارد که افزایش آن باعث بروز علائم افسردگی می شود. Alban Gaultier مدیر بخش تحقیقات، بر روی این نکته تاکید دارد که بیماران افسرده در مراجعه به پزشک با انبوهی از قرص ها و دارو ها مواجه می شوند که هیچ کمکی به فرد بیمار نمی کند. تنها با دقت در مصرف مواد غذایی و استفاده از تحلیل های میکروبیولوژی می توان راه حل بسیار ساده تری برای حل مشکل افسردگی پیدا کرد. وی در ادامه افزود

نیست که حساب کالری ها از دستتان در رفته است. این مسئله می تواند به خاطر وجود مشکلی باشد که تنظیم طبیعی سیستم بدنتان را به هم زده است. به عنوان مثال بالا بودن انسولین در بدن ناشی از این است که مواد غذایی شیرین زیادی مصرف می کنید. بنابراین لازم نیست خودتان را با شمردن کالری مصرفی زجر دهید کافی است که از دریافت کالری بیهوده خودداری کنید. تصور می کنید لاغر شدن کیفیت زندگی تان را بهتر می کند

، دارای تقریباً 5 کالری است. مقایسه نوع ساده و طعم دار -ماست ساده در مقایسه با انواع طعم دار، کم کالری تر است. هر دو از شیر کامل، کم چرب و بدون چربی تهیه می شوند. شما می توانید ماست ساده را به تنهایی یا به صورت مخلوط با چاشنی های مورد علاقه تان مصرف کنید. اضافه کردن یک قاشق سوپ خوری عسل یا مربای خانگی یا نصف فنجان میوه تازه به ماست ساده، خیلی بهتر از استفاده ماست های طعم دار

برابر از زنان احتمال مصرف مواد مخدر را دارند و احتمال وابستگی مردان به مواد مخدر 1.2 برابر است. بین آنهایی که با معضل استفاده از مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند، مردان با مشکلات جدی تری مواجه می شوند که به دفعات استفاده، تعدد مواد مخدر مورد استفاده که به از یک نوع مواد ختم می شود و رفتارهای پر خطری مانند تزریق برای استعمال مواد برمی گردد. در عین حال مردان با

وزارت اطلاعات سبب شده بود که افراد مجرم و خطاکار توانسته بودند از زیر بار قانون و مجازات و حکم اولیه دادگاه فرار کنند. شرکت لبنی سه جرم مشخص قاچاق کالا، جعل و استفاده از مواد تاریخ مصرف گذشته داشت و فقط برای قاچاق در دادگاه محکوم شده بود و در واقع معاون وزیر محملی را فراهم کرده بود که این شرکت از زیر بار خطا فرار کند و گمرک شکایتش را پس بگیرد. حساس شدیم و دنبال کردیم، چون

گزارش کرده اند، اما این مورد تایید نشده است. از آنجایی که شنبلیله سطوح قند خون را کاهش می دهد، خوردن آن در صورتی که فرد داروهای دیابت یا دیگر مکمل های کاهنده سطوح قند خون را مصرف می کند باید با احتیاط صورت بگیرد. پیش از این که مصرف مکمل جدیدی را آغاز کنید همواره با پزشک خود مشورت کنید. مهمتر از همه حصول اطمینان از دریافت دوز امن و سالم است. مصرف شنبلیله می تواند با برخی عوارض

پوستی که دارید قرار دهید. یکی دیگر از روش های درمان حساسیت پوستی استفاده از خواص دارویی گیاه آویشن است. آویشن یک ضد باکتری قدرتمند محسوب می شود. مالیدن آن بر روی اگزما که ناشی از حساست پوستی است مفید و موثر می باشد. گاهی علائم حساسیت های پوستی با برخی از بیماری های پوستی یکسان است و سهل انگاری فرد در مراجعه به پزشک ممکن است باعث وخیم شدن بیماری شود، پس در صورت شدید شدن این علائم، برای درمان حساسیت پوستی به پزشک و متخصص پوست مراجعه نمایید. منبع: آرگا

و قرمز حاوی ریزوراترول هستند. ریزوراترول حاوی آنتی اکسیدان های قوی و مواد ضدالتهابی است. مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که مصرف انگور جلوی نوعی آسیب که باعث تشدید سرطانی شدن سلول ها می شود را می گیرد. البته این مشاهدات برای گفتن اینکه خوردن انگور یا آب انگور یا شراب از سرطان پیشگیری می کند یا باعث درمان سرطان می شود کافی نیست. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان مصرف نوشیدنی های الکلی را محدود

استفاده می شده و همچنین بخاطر ریشه هایی قوی در حصار باغات و مزارع برای جلوگیری از سیلاب کاشته می شده ، اما علمی این درختچه Vitex agnus-castus بوده ودر ایران بعلت برگ های آن پنج انگشتی یا درخت جادویی زنان معروف است قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن می باشد. اولین مورد گزارش شده از مصرف آن توسط بقراط بوده که از خوابانده آن در شراب در جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است. برگ این گیاه

چهارشنبه سوری را تحریف کرده اند. پس امیدوارم دوستان عزیز با خواندن این مطالب، زیبایی این رسم کهن ایرانی را با انجام کارهای خطرناک و استفاده از وسایل خطرناک آتشبازی خراب نکنند . آسیب شناسی چهارشنبه سوری: سوختگی: در یک مراسم آتش بازی اولین مشکلی که به ذهن هر کسی می رسد سوختگی است. سوختگی در اثر بوته های خشک خیلی شدید نیست. اما سوختگی چهارشنبه سوری این روزها که انواع مواد محترقه

. وی خاطرنشان کرد: اعتبارات پذیرش مسئولیت اجرای این ماده نیز تامین شده و ستاد مبارزه با مواد مخدر قول داده تا بابت پذیرش هر یک از معتادان متجاهر ، هزینه های آن را تامین کند. از ناشنوایی 6 هزار نفر پیشگیری شد رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با غربالگری شنوایی سنجی در سال 93 و 94 از ناشنوایی 6 هزار نفر پیشگیری شد. محسنی بند پی افزود: 14 درصد جمعیت افراد دارای

اتاق خبر 24 : رژیم غذایی ورزشکاران همیشه حاوی میزان زیادی گوشت قرمز است چون این ماده غذایی حاوی میزان زیادی پروتئین است و این ماده مغذی در بین دیگر مواد، کمک بیشتری به افزایش حجم عضلانی می کند. اما اگر کسی اهل ورزش باشد و نخواهد به هر دلیل گوشت قرمز زیادی مصرف کند تکلیف چه می شود؟ باید گفت که مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر جهانگیر نیک بخت، رئیس اداره تشخیص و درمان اظهار داشت : در بازدید انجام شده از شرکت های پخش استانی ، 44 قلم دارو ، واکسن های دامی و مواد بیولوژیک تاریخ گذشته جمع آوری شد . وی ارزش ریالی این میزان کشفیات را 8 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن ها و سموم مورد استفاده در دام و

های لاغری با منشا گیاهی می باشند که به دلیل بروز عوارض جانبی خطرناک به هیچ عنوان مصرف آنها توصیه نمی شود. هر گونه اشاره ای به بی خطری این قرص های لاغری به دلیل گیاهی بودن آن، کذب محض می باشد. چرا که داروهای با منشا گیاهی مانند داروهای با منشا شیمیایی هردو به یک اندازه می توانند خطرناک باشند. آیا باید قرص های لاغری را کنار گذاشت؟ تصمیم درباره مصرف قرص های لاغری حتی با داشتن

، امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی مرتبط با خونریزی را افزایش دهد. بنابراین در مورد مصرف دوز مناسب با پزشک تان مشورت کنید. – مطالعات نشان می دهد که امگا 3 از درد و خشکی مفاصل در مبتلایان به آرتریت می کاهد. رژیم غذایی سرشار از این چربی ها اثربخشی داروهای ضد التهابی را افزایش می دهد. – اینطور ثابت شده در کشورهایی که میزان مصرف امگا 3وجود دارد، خطر ابتلا به افسردگی

، شدیدتر از سوختگی با آب جوش است زیرا حرارتی که در اثر انفجار بنزین ایجاد می شود، به مراتب از حرارت ایجادشده توسط آب جوش، خواهد بود. شدت و ضعف سوختگی در اثر انفجار گازهای مختلف هم به عوامل متعددی مانند حرارت ایجادشده، مدت زمان تماس با حرارت و حریق بودن یا نبودن ارتباط دارد. با این حساب، نمی توان یک دستور کلی صادر کرد و گفت که هر کدام از انواع مواد سوزاننده، می توانند باعث بروز چه درصدی از

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: آزاد گذاشتن تاسیس داروخانه با هدف افزایش رقابت بین داروخانه ها، حاصلی جز رشد تقاضای القایی برای مصرف دارو در کشور نخواهد داشت. سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه مصرف منطقی دارو سعی در کاهش مصرف بی رویه دارو در کشور دارد

هستند که مانند کافئین محرک است و بهتر است مصرف آنها نیز محدود شود. قند مصنوعی: اثر قندهای بدون کالری و محصولات شیرین و بدون قند بر نوزاد شخص می باشد. پس بهتر است مصرف این مواد در شیردهی محدود شود. ادویه جات زیاد: مصرف زیاد ادویه طعم شیرمادر را عوض می کند که بهتر است در شیردهی ادویه کمتری مصرف شود. عدس 75 گرم قرص عصاره سبزیجات 2 عدد آب گرم 75

مهدی پیرصالحی، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: کالاهای قاچاق در همه زمینه ها اقتصاد کشور را مورد تهدید قرار می دهد ، اما در زمینه سلامت علاوه بر بحث های اقتصادی، بحث سلامت جامعه نیز با تهدید مواجه می شود. در واقع اگر از سلامت فرآورده های سلامت محور (مانند دارو ، مواد غذایی ، لوازم آرایشی بهداشتی و یا مکمل ها) مطمئن نباشیم، ممکن است به جای

، کما و یا حتی مرگ کودک و نوزاد شود. داروهای ضد مالاریا داروهای مورد استفاده برای درمان این نوع از بیماری های کودکان تقریبا مانند بزرگسالان است اما دوز های مصرف آن متفاوت است. داکسی سایکلین برای کودکان زیر 8 سال به علت لکه دار شدن دندان ها تجویز نمی شود. آتوواکون پروگوانیل نیز برای کوکان کمتر از 5 کیلوگرم توصیه نمی شود. کلروکین، مفلوکوئین و

های خود آشنا کنند به این امید که این شناخت منجر به تغییر رفتار وی شود. هدف درمان این است تا به فرد کمک کنند به خودبینی بهتری دست یابد، اعتماد به نفسش بالا رود و انتظارات واقعی تری از دیگران داشته باشد. دارودرمانی جز روش های موثر در درمان اختلال های شخصیتی محسوب نمی شود اما ممکن است از داروها برای بهبود علائم آزاردهنده مانند مشکلات رفتاری استفاده کنند . اگر فرد خود شیفته به مواد مخدر و یا الکل اعتیاد داشته باشد، بسیار مهم است که به دنبال درمان اعتیاد نیز باشید. گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

موقع زایمان کنند و بچه هایی سالم به دنیا بیاورند. درمان آن عبارتند از کورتیکوستروئیدهای جایگزین با یا بدون داروهای اضافی برای جایگزینی آندروژن می باشد. اغلب زنان در مورد مصرف استروئیدها در دوران بارداری نگران هستند، اما باید متذکر شد که استروئیدها جایگزین چیزی است که بدن شما از دست داده است.زنان در طول بارداری به افزایش استروئیدها نیاز دارند. برای اینکه مطمئن شوید با پزشک خود مشورت کنید.

سوختگی شده، از آتش را دور کنیم و از تماس هرچه فرد با ماده سوزاننده (آتش، بخار آب، یا سایر مواد) جلوگیری کنیم. جواهر آلات، کمربند و لباس های تنگ و سوخته را از فرد دور کنیم (اگر پوشش به پوست چسبیده باشد، پوشش را ببرید). اقدامات درمانی عمومی برای درمان سوختگی ها 1- خنک کردن محل سوختگی: محل سوختگی را زیر آب خنک (نه خیلی سرد) نگه دارید یا در یا در آب خنک غوطه ور

پروبیوتیک مانند ماست پروبیوتیک یا دوغ کفیر نیز کمک می کند تا بار میکروبی روده به تدریج اصلاح و اسهال درمان شود، اما هرگز از لبنیات فله ای و باز که هیچ شناسه ای ندارد استفاده نکنید و خود را در معرض ابتلا به تب مالت قرار ندهید. 8- اگر با تمام آنچه گفته شد، نتوانستید میزان کالری دریافتی تان را در حد تعادل حفظ کنید، می توانید با ورزش و فعالیت بدنی روزانه کالری های اضافه را بسوزانید. ایام تعطیلات فرصت مناسبی برای پیاده روی های تند، دویدن، انواع بازی های توپی، دوچرخه سواری، شنا و است. همه این فعالیت ها کمک می کند تا تناسب اندامتان حفظ شود.

“),t.close},t.write(‘

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *