عوارض متیل پردنیزولون در بارداری

بالغین: متیل پردنیزولون استات، روزانه 1 تا 8 میلی گرم به صورت عضلانی و یا 2 تا 6 میلی گرم داخل ضایعه تزریق می شود.

کودکان: متیل پردنیزولون استات، 14 تا 835 میکروگرم/کیلوگرم به صورت عضلانی هر 12 تا 24 ساعت تزریق می شود.

بالغین: متیل پردنیزولون سدیم سوکسینات، 1 تا 25 میلی گرم به صورت عضلانی یا وریدی هر 4 ساعت تزریق می شود.

بالغین: متیل پردنیزولون سدیم سوکسینات، 1 تا 25 میلی گرم به صورت وریدی در فواصل 2 تا 6 ساعت برای مدت 24 تا 48 ساعت، تزریق می شود.

بالغین: متیل پردنیزولون استات، روزانه 4 میلی گرم پیرامون ضایعه تزریق می شود.عوارض متیل پردنیزولون در بارداری

بالغین: متیل پردنیزولون استات، روزانه 1 تا 8 میلی گرم به صورت عضلانی تزریق می شود.

کودکان: متیل پردنیزولون استات،  117 میکروگرم/کیلوگرم به صورت عضلانی هر 3 روز یک بار تزریق می گردد.  

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پردنیزولون (Prednisolone) جزو دسته‌ای از داروها است که به آن‌ها استروئید یا کورتیکواستروئید می‌گویند. این داروها در بین مردم به کورتون هم معروف هستند. پردنیزولون مانند دیگر استروئیدها مانع از ترشح موادی در بدن می‌گردد که موجب بروز التهاب می‌شوند و به منظور درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی مختلف مانند آرتریت، لوپوس، پسوریازیس، کولیت اولسراتیو، اختلالات آلرژیک، ادم مغزی، بیماری‌های روماتیسمی، اختلالات غدد درون ریز، هیپرپلازی مادرزادی غده فوق كلیه و شرایطی که بر روی پوست، چشم، ریه، معده، سیستم عصبی یا سلول‌های خونی اثر می‌گذارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو انتشار سریع در عضلات کبد، پوست، روده‌ها و کلیه‌ها دارد. در کبد متابولیزه می‌شود و عمدتا در ادرار دفع می‌شود.


الف) درمان التهاب شدید یا سرکوب فعالیت سیستم ایمنی.


ب) تشدید حاد مولتیپل اسکلروزیس.

عوارض متیل پردنیزولون در بارداری

کودکان: mg/kg 2 خوراکی، به مدت یک هفته و به دنبال آن mg 8 یک روز در میان تا 1 ماه مصرف می شود.


پ) سندرم نفروتیک.

کودکان: 6، خوراکی در 3 دوز منقسم، به مدت 4 هفته و به دنبال آن یک روز در میان 4 به صورت تک دوز روزانه تا 4 هفته استفاده می شود.

ت) آسم کنترل نشده در بیمارانی که کورتیکواستروئیدهای استنشاقی و برونکودیلاتورهای طولانی اثر دریافت می کنند.

کودکان: mg/kg/day 2-1 خوراکی به صورت تک دوز یا منقسم مصرف می شود. درمان کوتاه مدت باید تا زمان کنترل علائم ادامه یابد که معمولاً 3 تا 1 روز طول می کشد. شواهدی در دسترس نیست که قطع تدریجی دوز مصرفی پس از بهبود، مانع عود علائم شود.


اثر ضد التهاب: پردنیزولون ساخت آنزیم های لازم برای کاهش پاسخ التهابی را تحریک می کند. این دارو با کاهش فعالیت و حجم سیستم لنفاوی (که سبب بروز لنفوسیتوپنی، کاهش غلظت ایمونوگلوبولینها و کمپلمان و کاهش عبور کمپلکس های ایمنی از غشاهای پایه می شود) و احتمالاً با کاهش واکنش مجدد بافتها نسبت به تداخل آنتی ژن ـ آنتی بادی موجب کاهش فعالیت سیستم ایمنی می گردد.

مینرالوکورتیکوئیدها از طریق اثر بر روی کلیه ها در توبولهای انتهایی کلیه باز جذب یونهای سدیم (و در نتیجه آب) از مایع داخل توبولی به داخل پلاسما و دفع یونهای پتاسیم و هیدروژن را افزایش داده و از این طریق هومئوستاز الکترولیتها را در بدن تنظیم می کنند.

پردنیزولون یک آدرنوکورتیکوئید با خواص گلوکوکورتیکوئیدی و مینرالوکورتیکوئیدی است. این دارو یک مینرالوکورتیکوئید ضعیف با نصف قدرت اثر هیدروکورتیزون و یک گلوکوکورتیکوئید قوی است که قدرت اثر آن چهار برابر هیدروکورتیزون هم وزن خود است. این دارو عمدتاً به عنوان یک داروی ضد التهاب و سرکوب کننده سیستم ایمنی به کار می رود. به دلیل دسترسی به داروهای قوی تر، از اثر مینرالوکورتیکوئیدی آن استفاده نمی شود.



موارد منع مصرف و احتیاط:

در صورت مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خوراکی، پردنیزولون به ندرت ممکن است اثرات داروهای فوق را از طریق مکانیسم های ناشناخته ای کاهش یا افزایش دهد.گلوکوکورتیکوئیدها متابولیسم ایزونیازید و سالیسیلاتها را افزایش داده موجب زیادی قند خون می شوند. مقادیر مصرف انسولین یا داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون در بیماران دیابتی باید تنظیم شود. این دارو ممکن است کاهش پتاسیم خون ناشی از مصرف مدرها یا آمفوتریسین B را تشدید کند. کاهش پتاسیم خون ممکن است خطر مسمومیت را در بیمارانی که گلیکوزیدهای دیژیتال مصرف می کنند، افزایش دهد.

باربیتوراتها، فنی توئین و ریفامپین ممکن است با افزایش متابولیسم کبدی کورتیکواستروئیدها موجب کاهش اثرات این دارو شوند.کلستیرامین و ضد اسیدها با جذب سطحی کورتیکواستروئیدها و در نتیجه کاهش جذب این دارو، اثر پردنیزولون را کاهش می دهند.مصرف همزمان با استروژنها ممکن است متابولیسم پردنیزولون را از طریق افزایش غلظت ترانس کورتین، کاهش دهد. نیمه عمر کورتیکواستروئید به دلیل افزایش پیوند پروتئینی طولانی می شود.مصرف همزمان با داروهای ایجاد کننده زخم، مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ممکن است خطر بروز زخم گوارشی را افزایش دهد.


در صورتی که علائم آلرژیک نظیر کهیر، تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو را داشتید سریعا به پزشک یا اورژانس مراجعه نمائید.

در صورتی که هر یک از علائم زیر در شما بروز کرد با پزشک خود تماس بگیرید:


نکاتی که باید در رابطه با مصرف قرص پردنیزولون بدانید

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

متیل پردنیزولون التهاب بخش های مختلف بدن را تسمین می دهد. این دارو برای درمان برخی شرایط، از جمله التهاب، حساسیت های شدید، مشکلات آدرنالین، آرتریت، آسم، مشکلات خونی یا مشکلات مغز استخوان، مشکلات بینایی یا چشمی، لوپوس، شرایط پوستی، مشکلات کلیوی، کولیت اولسراتیو و التهابات مربوط به ام اس استفاده می شود. متیل پردنیزولون یک داروی کورتیکواستروئید است. این دارو بر روی سیستم ایمنی کار می کند تا به رفع التهاب، قرمزی، خارش و واکنش های حساسیتی کمک کند. 
داروی متیل پردنیزولون فقط با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد و این دارو به شکل قرص در بازار موجود است. 

در تصمیم گیری برای مصرف یک دارو، خطرات مصرف آن با مزیت های مصرف دارو مقایسه می شوند. این تصمیم توسط بیمار و پزشک گرفته می شود. در مورد داروی متیل پردنیزولون  به نکات زیر توجه داشته باشید.

اگر تاکنون به این دارو یا هر داروی دیگری حساسیت نشان داده اید، با پزشک خود در میان بگذارید. به علاوه هر گونه حساسیت دیگری، مانند حساسیت های غذایی، حساسیت به رنگ و مواد نگهدارنده و حیوانات را نیز به پزشک خود اطلاع دهید. در مورد داروهایی بدون تجویز پزشک مصرف می کنید، حتما بسته بندی آن را مطالعه کنید.

در مورد ارتباط بین سن و تاثیر داروی متیل پردنیزولون در کودکان اطلاعات کافی در دسترس نیست. ایمنی و اثربخشی دارو تایید نشده است. 

در مورد ارتباط بین سن و تاثیر داروی متیل پردنیزولون در سالمندان اطلاعات کافی در دسترس نیست. عوارض متیل پردنیزولون در بارداری

بررسی های انجام شده بر روی نمونه های حیوانی تاثیرات معکوس نشان داده اند. در مورد داروی متیل پردنیزولون برای خانم های باردار بررسی های کافی انجام نشده است. 

بررسی هایی که در مورد داروی متیل پردنیزولون در دوران بارداری انجام شده نشان می دهند مصرف این دارو در دوران بارداری با خطراتی برای نوزاد همراه است. 

 
گرچه برخی داروها به هیچ عنوان نباید با هم مصرف شوند، اما در برخی موارد با وجود تداخل، دو دارو با هم مصرف می شوند. در این موارد ممکن است پزشک میزان مصرف دارو را تغییر دهد یا اقدامات احتیاطی دیگری را در پیش بگیرد. زمانی که داروی متیل پردنیزولون برای شما تجویز می شود، اگر هر داروی دیگری مصرف می کنید لازم است به پزشک اطلاع دهید. تداخلات دارویی زیر براساس خطرات بالقوه دارو انتخاب شده اند و لزوما اتفاق نمی افتند. 
مصرف این دارو با هر یک از داروهای زیر توصیه نمی شود. پزشک ممکن است تصمیم بگیرد فرد را با این دارو درمان نکند یا دیگر داروهای وی را تغییر دهد.

مصرف این دارو با هر یک از داروهای زیر معمولا توصیه نمی شود، اما در برخی موارد مصرف هر دو دارو لازم است. اگر هر دو دارو با هم تجویز شوند، پزشک میزان مصرف یا دفعات مصرف دارو و یا هر دو را تغییر می دهد.

مصرف این دارو با هر یک از داروهای زیر خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد، اما مصرف هر دو با هم ممکن است بهترین راه درمان باشد. اگر هر دو دارو با هم تجویز شوند، پزشک میزان مصرف یا تعداد وعده های مصرف دارو و یا هر دو را تغییر خواهد داد.

بعضی داروها نباید در زمان خوردن غذا یا فورا پس از آن مصرف شوند، چرا که احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. مصرف تنباکو و الکل نیز با بعضی داروها مشکلاتی را در پی خواهد داشت. در مورد مصرف داروی خود و چگونگی و زمان مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

وجود دیگر مشکلات پزشکی نیز بر روی مصرف این دارو تاثیر می گذارند. اگر دچار بیماری یا شرایط پزشکی خاصی هستید، حتما به پزشک اطلاع دهید، به ویژه هر یک از بیماری های زیر:

دارو را درست طبق دستورات پزشک مصرف کنید. از مصرف یا طولانی تر  دارو اجتناب کنید. مصرف دارو خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. 
اگر این دارو را مدت زیادی است مصرف می کنید، بدون مشورت با پزشک و به طور ناگهانی مصرف آن را متوقف نکنید. لازم است قبل از توقف کامل مصرف دارو به تدریج میزان آن را کاهش دهید. 

مقدار مورد استفاده از این دارو برای بیمارهای مختلف، متفاوت است. فرد بیمار باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی یا توصیه ی پزشک معالج خود عمل کند. اطلاعات زیر تنها حد متوسط مصرف دارو را نشان می دهد. به هرحال مقدار مصرف دارو را بدون اجازه ی پزشک تغییر ندهید.  مقدار مصرف دارو به قدرت دارو نیز بستگی دارد. به علاوه تعداد دفعات مصرف دارو در روز و فاصله ی بین هر دفعه به مشکل بیمار و شدت آن بستگی دارد.

در صورتی که یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید، می توانید هر لحظه ی ممکن آن را مصرف کنید. در صورتی که زمان مصرف وعده ی بعدی دارو رسیده، به هیچ وجه هر دو وعده را باهم مصرف نکنید. 

بهتر است دارو را در دمای اتاق و دور از گرما و رطوبت و نور نگهداری کنید.  دارو دور از دسترس کودکان باشد. در صورت گذشتن تاریخ مصرف دارو و یا نیاز نداشتن به آن، دارو را دور بیندازید. 

اگر مدت زیادی است داروی متیل پردنیزولون را مصرف می کنید، لازم است به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید تا هر گونه عارضه جانبی ناشی از دارو را مورد بررسی قرار دهد. آرمایش خون یا آزمایش ادرار نیز لازم خواهد بود. 
مصرف این دارو در دوران بارداری ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب بزند. در دوران مصرف داروی متیل پردنیزولون از روش های مطمئن کنترل بارداری استفاده کنید. اگر فکر می کنید باردار شده اید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. 
اگر مدت زیادی است داروی متیل پردنیزولون را مصرف می کنید، هر گونه استرس یا اضطراب اضافی خود را به پزشک اطلاع دهید، از جمله دیگر مشکلات جسمی و استرس های عاطفی. زمانی که دچار استرس می شوید، ممکن است میزان مصرف شما از دارو تا مدتی تغییر کند. 
مصرف زیاد این دارو یا مصرف آن برای مدت طولانی خطر بروز مشکلات غده آدرنالین را افزایش می دهد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در زمان مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید: تاری دید، سرگیجه یا ضعف، ضربان قلب سریع یا نظم، افزایش تشنگی یا میزان ادرار، ضعف یا خستگی غیرعادی. 
این دارو خطر بروز عفونت ها را از حد معمول افزایش می دهد. از قرار گرفتن در مجاورت افراد بیمار یا کسانی که دچار عفونت شده اند، اجتناب کنید و دست های خود را مرتب بشویید. اگر در مجاورت بیماری سرخک یا آبله مرغان قرار گرفتید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. در صورتی که دچار تب، لرز، گلو درد یا هر گونه علائم عفونتی دیگر شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 
در صورت مشاهده هر یک از این علائم در دوران مصرف داروی متیل پردنیزولون به پزشک مراجعه کنید: تاری دید، مشکل در خواندن، درد چشم یا هر گونه مشکل دیگری در بینایی.
در دوره درمان با داروی متیل پردنیزولون بدون مشورت با پزشک هیچ واکسنی نزنید. این دارو تحمل بدن را کاهش داده و واکسن به خوبی اثر نخواهد کرد و یا ممکن است به عفونتی دچار شوید که هدف از تزریق واکسن جلوگیری از آن بود. به علاوه نباید در مجاورت افرادی که واکسن زده اند قرار بگیرید، زیرا احتمال انتقال ویروس به شما وجود دارد. نمونه هایی از واکسن های زنده عبارتند از واکسن سرخک، اوریون، آنفلوآنزا، فلج اطفال، روتا و سرخچه. به افرادی که این واکسن ها را زده اند نزدیک نشوید و با آنها برای مدت طولانی در یک اتاق نمانید. اگر در این باره سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. 
داروی متیل پردنیزولون در برخی بیماران باعث تغییر در رفتار و خلق و خو می شود. در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: افسردگی، نوسانات خلقی، حس غیر طبیعی از خوب بودن، مشکل در خواب و تغییرات شخصیتی. 
این دارو اگر طولانی مدت مصرف شود، ممکن است باعث نازک شدن استخوان ها (پوکی استخوان) و یا کند شدن رشد کودک شود. اگر دچار درد استخوان شده اید یا مستعد ابتلا به پوکی استخوان می باشید با پزشک خود مشورت کنید. اگر کودک شما در حال مصرف این داروست و فکر می کنید رشد خوبی ندارد، به پزشک اطلاع دهید. 
اطمینان حاصل کنید که هر پزشک یا دندانپزشکی که شما را درمان می کند، از مصرف داروی متیل پردنیزولون آگاه است. این دارو بر روی نتایج برخی آزمایشات پوستی تاثیر می گذارد. 
در زمان مصرف این دارو بدون مشورت پزشک هیچ داروی دیگری مصرف نکنید، از جمله دار.های با نسخه، بدون نسخه، ویتامین ها و مکمل ها.

به همراه تاثیرات اولیه، هر دارویی عوارض جانبی ناخواسته ای نیز به دنبال خواهد داشت. گرچه همه ی این عوارض جانبی اتفاق نمی افتند، اما به هرحال در صورت بروز هر یک، نیاز به مراقبت های پزشکی خواهد بود. 
در صورت مشاهده ی هریک از عوارض زیر، فورا به پزشک خود مراجعه کنید:

برخی عوارض جانبی خیلی جدی نیستند و پس از اینکه بدن خود را با این دارو تطبیق دهد، این عوارض به خودی خود برطرف می شوند. پزشک نیز می تواند راهکارهایی برای پیشگیری یا از برطرف کردن این عوارض به بیمار ارائه دهد. به هرحال در صورت مشاهده ی هر یک از عوارض جانبی زیر، پزشک خود را مطلع سازید:

این دارو ممکن است باعث عوارض دیگری شود که در اینجا به آنها اشاره نشده است. در صورت مشاهده هر گونه عارضه بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. 

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

در این مقاله به بررسی کلی داروهای ادرار آور یا دیورتیک ها می پردازیم.

یکی از عناصر شیمیایی ضروری برای بدن ” ید ” است. بدن قادر به تولید این ریز مغذی نیست و باید از مواد غذایی و مکمل ها تأمین شود. 

ویتامین دی یکی از ویتامین های ضروری محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان ها کمک می کند.

ملاتونین یکی از هورمون های بدن است که در کنترل چرخه خواب و بیداری تاثیر بالایی دارد.

دکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) جزء پر اهمیت ترین مورد در انواع امگا 3، برای افراد باردار شناخته میشود؛ زیرا یک بخش اساسی و بنیادین در تشکیل مغز، شبکیه چشم و دستگاه عصبی بشمار میرود.

کربوهیدرات ها یکی از درشت مغذی های انرژی زای مورد نیاز بدن هستند که در بسیاری از مواد غذایی روزانه یافت می شوند. 

با شنیدن لغت “باکتری” به یاد بیماری و مریض شدن می افتیم. اما، برخی باکتری ها برای بدن بسیار مفید هستند. در این مقاله یکی از این باکتری ها به پرو بیوتیک معرفی می شود. 

شما هم این گفته رایج را شنیده اید که ” از یه سنی به بعد باید هر شب یه آسپرین بخوری!!!”. آیا شما هم از این نظریه پیروی می کنید؟ 
قبل از مطالعه این مقاله، من هم به مادر و پدرم تاکید می کردم که حتما هر شب یک آسپرین بخورند اما

 

هتراست بدانید که نوسانات سطح تستوسترون بررشد عضلانی تأثیری نمی گذارد.  البته که وقتی سطح تستوسترون ازحد نرمال بالاترمی رود موجب می شود احساس بهتری داشته باشید و تمایلات جنسی نیزافزایش می یابد اما تأثیری برروی رشد عضله ندارد.

ممکن است در دوران بارداری تصمیم بگیرید علاوه بر سایر مکمل ها، مولتی ویتامین نیز مصرف کنید. اما زمانیکه فردی بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین مصرف کند، دچار وضعیت اور دوز یا مصرف بیش از حد میگردد.

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

متیل پردنیزولون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می شود. این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات آلرژیک التهابی و برای سرکوب کردن سیستم ایمنی استفاده می شود. متیل پردنیزولون در هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیه، ادم مغزی و بیماری های روماتیسمی نیز موثر است.

با اتصال به نواحی خاصی از DNA موجب تحریک روند رونویسی mRNA و بدنبال آن ساخت آنزیم های مسئول اثرات سیستمیک کورتیکواستروئیدها می گردد. کورتیکواستروئیدها با جلوگیری از تجمع سلولهای التهابی در ناحیه التهاب، مهار فاگوسیتوز و آزاد شدن آنزیم های مسئول در التهاب و مهار ساخت و آزاد شدن واسطه های شیمیایی التهاب، اثرات ضد التهابی خود را اعمال می کنند.

فراهمی زیستی دارو حدود 8 – 9 درصد بوده و نیمه عمر آن 2 – 3 ساعت می باشد. متیل پردنیزولون بطور عمده در کبد و مقادیری نیز در کلیه و بافت ها به متابولیت های غیرفعال تبدیل می شود.

درمان دراز مدت با متیل پردنیزولون بیمار از جهت ابتلا به بیماری های عفونی مستعد می کند و از طرفی علائم عفونت را نیز پنهان می سازد، مصرف مقادیر زیاد این دارو می تواند اختلالات روانی را تشدید کند. آب مروارید، تکرر ادرار، پرنوشی، قرحه گوارشی، علائم شبه کوشینگ، آکنه و افزایش فشار خون از عوارض جانبی دارو هستند.

بزرگسالان:

عوارض متیل پردنیزولون در بارداری

متیل پردنیزولون استات به صورت داخل صفاقی، د اخل مفصلی یا تزریق در بافت نرم به میزان 4 – 8 میلی گرم استفاده می شود. در صورت نیاز این مقدار در فواصل 1 – 5 هفته تکرار می شود. مقدار مصرف شکل سوکسینات 1 – 4 میلی گرم به صورت داخل عضلانی یا وریدی است که در صورت نیاز تکرار می شود. مقدار مصرف شکل استات در تزریق عضلانی 4 -12 میلی گرم است که در صورت نیاز هر روز تا 2 هفته قابل تکرار است.

در موارد شدید مولتیپل اسکلروز مقدار 176 mg/day به مدت یک هفته از شکل استات و یا 16 mg/day از شکل سوکسینات مصرف می شود و سپس 71 میلی گرم از استات و یا 64 میلی گرم از سوکسینات یک روز در میان به مدت یک ماه تزریق می شود.

 

کودکان:

در نارسایی غده فوق کلیه .2 mg/kg/day یا 3.3 mg/m2/day در 3 مقدار منقسم تجویز می شود.

Powder for Injection (as Sodium Succinate): 5 mg/ml

Injection Methylprednisolone Acetate: 4mg/ml

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *