عوارض قطره بتامتازون برای نوزاد

بتامتازون یکی از داروهای شناخته شده برای عموم افراد است. این دارو جهت درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. سرطان خون یکی از بیماری هایی است که در طول درمان آن ممکن است بتامتازون برای فرد تجویز شود.

بتامتازون یکی از داروهای درمانی برای مشکلات مختلف پوستی می باشد. این دارو در درمان خارش, قرمزی, پوسته پوسته شدن, التهاب و دیگر اختلالات پوستی استفاده می شود. در این مطلب با این دارو و عوارض و اطلاعات دارویی آن آشنا می شویم.

بتامتازون یک کورتیکواستروئید است. عملکرد این دارو به این صورت است که پاسخ ایمنی بدن را در برابر شرایط مختلف تغییر می دهد و منجر به کاهش التهاب می شود. بتامتازون در درمان بیماری های مرتبط با کاهش عملکرد غده آدرنال استفاده می شود. همچنین این دارو جهت درمان التهابات شدید ناشی از برخی موارد خاص از جمله آسم و آلرژی شدید, آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو، اختلالات خاص خون، لوپوس، اسکلروز متعدد و برخی از شرایط پزشکی چشم و پوست تجویز می شود. علاوه بر این, بتامتازون ممکن است در طول درمان برخی از سرطان ها از جمله سرطان خون استفاده شود.

عوارض قطره بتامتازون برای نوزاد

در صورت حساسیت به هر عنصر موجود در بتامتازون, نباید از این دارو استفاده نمود. همچنین اگر فرد مبتلا به اختلال خونریزی خاصی می باشد نباید از بتامتازون استفاده کند. به علاوه از این دارو نباید به مدت طولانی استفاده شود چرا که موجب مهار رشد می شود.

تمام داروها دارای عوارض جانبی مختلفی می باشند. بتامتازون دارای عوارض جانبی جزئی است و اغلب افرادی که این دارو برای آن ها تجویز شده هیچ گونه عوارض جانبی جدی نداشته اند. برخی از عوارض جانبی شایع این دارو به شرح زیر می باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید.

در صورت مشاهده ی هر یک از این علائم, باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

بتامتازون در اشکال متنوعی موجود است. آمپول, قرص, قطره و پماد بتامتازون از اشکال این دارو می باشند. هر یک از این اشکال دارویی جهت درمان برخی از بیماری ها به کار برده می شود. مصرف بیش از حد این دارو جهت درمان افراد مسن و به خصوص خانم های یائسه, خطر ابتلا به پوکی استخوان و فشار خون بالا را افزایش می دهد.

با توجه به مطالب بیان شده, اگرچه بتامتازون ممکن است عوارض جانبی جدی نداشته باشد اما در طول مصرف این دارو نیاز به مراقبت های جدی می باشد. استفاده بیش از حد از این دارو و بدون تجویز پزشک ممکن است آسیب های جبران ناپذیری بر بدن وارد کند.

منبع : آرگا










قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *