عوارض قرص remeron

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص remeron
عوارض قرص remeron

میرتازاپین (با نام‌های تجاری رمرون یا سولتاب) یک داروی ضد افسردگی سروتونرژیک از گروه نوراپی‌نفرین است که برای اختلالات خواب نیز تجویز می‌شود.[۷] میرتازاپین در واقع به انسداد گیرنده آدرنرژیک آلفا ۲، گیرنده 5-HT2A وگیرنده 5-HT2C می‌پردازد و باعث بهبود خلق‌ و خو و رفتار می‌شود. این دارو در سال ۱۹۹۶ در ایالات متحده مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت و به صورت کلی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. از این دارو همچنین به عنوان داروی ضداضطراب، خواب‌آور، ضد تهوع یا محرک اشتها استفاده می‌شود.

از آنجا که حق ثبت اختراع آن در سال ۲۰۰۴ تمام شد، نسخه‌های عمومی آن در دسترس است.[۸]

از مهمترین عوارض جانبی آن می‌توان به افزایش وزن و اشتها و همچنین گیجی یا خواب‌آلودگی اشاره کرد که بیشتر در طی هفته‌های اول ظاهر می‌شود. منگی، سردرد، ادم و افزایش آنزیمهای کبدی نیز با شیوع کمتری گزارش شده‌اند، یرقان نیز ممکن است رخ دهد. سایرعوارض جانبی نادر شامل هیپوتانسیون وضعیتی، اگزانتم، کابوس شبانه، آشفتگی، مانیا، هالوسیناسیون، پارستزی، تشنج، ترمور، میوکلونوس، سندرم پاهای بی قرار، درد مفاصل و عضلات، آگرانولوسیتوز برگشت پذیر، لکوپنی و گرانولوسیتوپنی، هیپوناترمی نیز ممکن است بدنبال ترشح نامتناسب هورمون ضد ادراری، بخصوص در افراد مسن دیده شود. از عوارض دیگر آن می‌توان به ایجاد علائم خارج هرمی از جمله آکاتیژیا و همچنین سندرم سروتونینی اشاره کرد.[۹]

بر اساس علم کالبدشناسی، دهان حفرهٔ ابتدایی لوله گوارش است که نقش اصلی آن شروع فراید گوارش و صدور اصوات است. آرواره‌ها، زبان و دندان‌ها درون حفره دهان قرار دارند.

ساده‌ترین دهان در دهان‌نخستیان دیده‌می‌شود، در مورد جانوران پیش‌از آن‌ها نمی‌توان به سادگی تعریف مشخصی از دهان ارائه داد.

قُرص‌هاّ یا کُلیچه[۱] اشکال دارویی جامدی هستند که از فشرده شدن گرده‌ها و ریزدانه‌ها به وجود می‌آیند و شامل انواع زیر می‌باشند:

مانند آ.اس. آ (ترکیب استامینوفن- کافئین- آسپیرین)

۳. قرص‌های با پوشش قندی (S.C.) (Sugar coated Tab):

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرص‌های S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرص‌های S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی مسکن است.

۴. قرص‌های دارای پوشش لایه نازک (Film coated Tab)(F.C.):

عوارض قرص remeron

در این نوع قرص‌ها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

.۵ قرص‌های دارای پوشش روده‌ای (Enteric coated Tab)(E.C):

در این نوع قرص پوشش قرص در pH اسیدی نامحلول و در pH قلیایی محلول است لذا این‌گونه قرص‌ها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت pH در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل (Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

۶. قرص‌های گونه‌ای و زیرزبانی:

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل باکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. تری نیتروگلیسیرین (T.N.G) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرص‌های زیر زبانی است.

۷. قرص‌های جویدنی:

قرص‌هایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرص‌های ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

۸. قرص‌های جوشان:

قرص‌های جوشان، قرص‌هایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرص‌های جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرص‌های جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

۹. قرص‌های پیوسته‌رهش (Sustained Release Tab)(S.R):

قرص‌های پیوسته‌رهش یا طولانی‌اثر قرص‌هایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده‌است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: Food and Drug Administration) مشهور به اف‌دی‌اِی (FDA) یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

FDA مسئول حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکویی، مکمل‌های غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های ساطع اشعه الکترومغناطیس (ERED)، محصولات دامپزشکی و لوازم آرایشی است.
مدرک FDA یک گواهینامه بین‌المللی است که از طریق سازمان دارو و غذای آمریکا جهت تولیدکنندگان محصولات غذایی، دارویی و پزشکی سر تا سر جهان صادر می‌شود. این مدرک به منزله به رسمیت شناختن شرکت تولیدکننده توسط FDA، در خصوص بهداشتی بودن و سلامت عمومی محصولات آن شرکت بوده و حکم مجوز ورود محصولات آن شرکت را به آمریکا دارا است.

همچنین این گواهینامه با توجه به شناخته شده بودن نام FDA آمریکا برای کلیه کشورهای جهان و جایگاه این سازمان در تبیین و ارائه استانداردهای مربوط به محصولات غذایی و دارویی می‌تواند نقش بسزائی در جلب نظر مشتریان خارجی و داخلی جهت صادرات و فروش داشته باشد.[۳]
حتما تایید اصالت محصولات را با ورود کد رجیستر بر روی کالا در سایت https://fda.codes بررسی نمایید

https://fda.codes وبگاه تایید کد اصالت محصول

چنانچه در خصوص “میرتازاپین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

2 روز قبل

4 روز قبل

5 روز قبل

6 روز قبل

1 هفته قبل

عوارض قرص remeron

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

4 هفته قبل

4 هفته قبل

4 هفته قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:

من را به خاطر بسپار


کاربر جدید هستم!

0

موضوعات داغ

رمرون (میرتازاپین) یک داروی ضد افسردگی است. طریقه کارکرد میرتازاپین هنوز به طور کامل شناخته نشده است. تصور می‌شود که این دارو تاثیری  مثبت بر ارتباط بین سلول‌های عصبی در سیستم عصبی مرکزی و / یا بازگرداندن تعادل شیمیایی در مغز دارد.

از داروی رمرون برای درمان اختلال افسردگی اساسی استفاده می‌شود.
همچنین این دارو  ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که  در این راهنمای دارویی ذکر شده،  استفاده  شود.
اگر شما در حال مصرف تریپتوفان (گاهی اوقات با نام ال-تریپتوفان خوانده می‌شود) هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.
همچنین اگر شما یک مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO) در ۱۴ روز گذشته مصرف کرده‌اید از این دارو استفاده نکنید. ممکن است که یک تداخل دارویی خطرناک  رخ دهد. پس از توقف مصرف این دارو، شما باید حداقل ۱۴ قبل از اینکه شما شروع به مصرف مهار کننده‌های  مونوآمین اکسیداز (MAO) کنید، صبر کنید.  مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO)  شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین، سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند.
برخی از افراد جوان زمانی که برای اولین بار از یک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند دچار افکار مربوط به خودکشی می‌شوند. پزشک شما نیاز به بررسی کردن شما در ویزیت‌های منظم برای پیشرفت در روند بهبود در حین مصرف این دارو دارد.  شما و همچنین خانواده یا ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به شما در مورد  تغییرات در خلق و خوی و یا علائم در شما باید هشیار باشند.
هر گونه علائم  جدید یا تشدید علائم مانند: خلق و خوی یا تغییرات رفتاری، اضطراب، حملات هراس، مشکلات خواب، و یا اگر شما احساس می‌کنید ضربه پذیر، تحریک پذیر، آشفته، دارای رفتار خصمانه، پرخاشگری، بی قرار، بیش فعال (ذهنی یا جسمی)، بیش افسردگی یا افکار مربوط به خودکشی یا صدمه زدن به خودتان را دارید، را به پزشک خود اطلاع دهید.

هرگز این دارو را  به افراد  کمتر از ۱۸ سال سن بدون مشاوره با  یک پزشک ندهید. این دارو  مورد تأیید FDA در مورد استفاده برای کودکان  نیست.
تا زمانی که علائم بیماری در شما بهبود بیاید، ممکن است چندین هفته طول بکشد. پس مصرف این دارو را براساس توصیه‌ها و دستورالعمل  پزشک خود ادامه داده و اگر نشانه‌ها و علائم بیماری در شما بهبود نمی‌یابند، به پزشک خود اطلاع دهید.
مصرف الکل یا نوشیدنی‌های الکلی  می‌تواند بعضی از عوارض جانبی این   دارو را افزایش دهد.
مصرف داروی رمرون  ممکن است تفکر یا پاسخ دهی شما را مختل کند. اگر شما در حال رانندگی و یا در حین انجام هر کاری هستید که نیاز دارد که به گوش باشید، هوشیار باشید.

اگر شما به داروی رمرون حساسیت دارید و یا اگر شما در حال مصرف تریپتوفان (گاهی اوقات با نام ال-تریپتوفان خوانده می‌شود) هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.

در این موارد برای اینکه مطمئن شوید مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:

بیماری‌های کبدی یا بیماری‌های کلیوی.
گلوکوم با زاویه؛
اختلال دو قطبی (افسردگی – شیدایی).
تشنج یا صرع؛
فشار خون پایین و یا احساس سرگیجه؛
سطح کلسترول و یا تری گلیسرید بالا در خون؛
بیماری‌های قلبی، از جمله آنژین صدری (درد قفسه سینه).
سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی؛
سابقه مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی.

مشخص نیست که آیا این دارو به جنین آسیب می‌رساند یا نه.  اگر شما باردار هستید یا در حین استفاده از این دارو قصد باردار شدن دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
معلوم نیست که آیا این دارو از طریق شیر مادر به کودک شیرخوار انتقال می‌یابد یا نه  و یا اینکه به کودک شیرخوار آسیب برساند یا نه. اگر در حال شیردادن یک نوزاد هستید، به پزشک خود اطلاع دهید.

شکل خوراکی حل شده قرص رمرون ممکن است اسید آمینه فنیل آلانین باشد. اگر شما  مبتلا به بیماری فنیل کتونوری (PKU) هستید،  با پزشک خود قبل از استفاده از این شکل از این دارو مشورت کنید.

داروی رمرون را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید. راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. این دارو  را در دوز های بیشتر  و یا کمتر از مقادیر  توصیه شده، مصرف نکنید.
این دارو معمولاً  به صورت یک بار در روز  قبل از خواب مصرف  می‌شود. دستورالعمل‌های پزشک  خود را در این زمینه دنبال کنید.
این قرص را به همراه آب مصرف کنید.
برای مصرف فرم خوراکی حل شده‌ی این دارو:
بسته را باز کرده و فویل پشت آن را بردارید. هرگز  یک قرص از طریق فویل فشار ندهید، چون  ممکن است این کار به قرص آسیب برساند.
از دست خشک برای برداشتن قرص  و گذاشتن در دهان استفاده کنید.
هرگز  تمام قرص را قورت ندهید. اجازه دهید که این قرص  در دهان شما بدون جویدن حل شود. اگر خواستید، شما شاید بهتر باشد که کمی  نوشیدنی برای کمک به بلع و حل شدن قرص مصرف کنید.
استفاده از این دارو را به طور ناگهانی و یا اگر شما دچار علائم ناخوشایند ترک مصرف این دارو می‌شوید، متوقف نکنید. برای توقف بدون عوارض استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید.
این دارو باید در دمای اتاق به دور از گرما، رطوبت و همچنین نور خورشید نگهداری شود.

به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دوز بعدی است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید. برای جبران دوز از دست رفته قبلی در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.

با مراقبت‌های پزشکی اورژانس و یا کمک‌های اضطراری برای مسمومیت، تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از ممکن است شامل گیجی، مشکلات حافظه، خواب آلودگی، و ضربان سریع قلب باشد.

مصرف الکل یا نوشیدنی‌های الکلی  می‌تواند بعضی از عوارض جانبی این   دارو را افزایش دهد.

عوارض قرص remeron

مصرف داروی رمرون  ممکن است تفکر یا پاسخ دهی شما را مختل کند. اگر شما در حال رانندگی و یا در حین انجام هر کاری هستید که نیاز دارد که به گوش باشید، هوشیار باشید.

اگر شما نشانه‌هایی از یک واکنش آلرژیک به این دارو مانند: راش پوستی یا کهیر (با یا بدون تب یا درد مفاصل)؛ اشکال در تنفس؛ تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو، را مشاهده کردید، با اورژانس پزشکی تماس بگیرید.

هر گونه علائم  جدید یا تشدید علائم مانند: خلق و خوی یا تغییرات رفتاری، اضطراب، حملات هراس، مشکلات خواب، و یا اگر شما احساس می‌کنید ضربه پذیر، تحریک پذیر، آشفته، دارای رفتار خصمانه، پرخاشگری، بی قرار، بیش فعال (ذهنی یا جسمی)، بیش افسردگی یا افکار مربوط به خودکشی یا صدمه زدن به خودتان را دارید، را به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید:

• مسابقه افکار، کاهش نیاز به خواب، غیر معمول رفتار پرخطر، احساس شادی شدید و یا غم و اندوه، بیش از حد معمول پر حرف بودن.
• تاری دید، دوبینی، درد چشم و یا تورم، یا دیدن هاله در اطراف چراغ دیدن؛
• درد غیر معمول استخوان یا حساسیت به لمس، تورم یا کبودی؛
• تغییرات در وزن یا اشتها؛
• ضعف ناگهانی و یا احساس ناخوشی، تب، لرز، گلودرد، زخم دهان، قرمز ویا تورم لثه‌ها، مشکل در بلع؛
بثورات جلدی، تاول، ترشح، یا درد شدید در کف دست و یا کف پا؛
• علائم سطوح بالای سروتونین در بدن مانند: بیقراری، توهم، تب، ضربان قلب سریع، رفلکس بیش از حد فعال، تهوع، استفراغ، اسهال، از دست دادن هماهنگی، غش؛
• علائم سطوح پایین سدیم در بدن مانند: سردرد، گیجی، لکنت زبان، ضعف شدید، از دست دادن هماهنگی، احساس ناپایدار بودن؛
• نشانه‌های واکنش شدید سیستم عصبی مانند: عضلات بسیار سفت (سفت و سخت)، تب بالا، تعریق، گیجی، ضربان قلب سریع یا ناهموار، لرزش، غش.
• واکنش شدید پوست، تب، گلو درد، تورم صورت و زبان شما، سوزش در چشم، درد پوست و به دنبال آن بثورات پوستی قرمز یا بنفش که  (به خصوص در صورت و یا قسمت بالای بدن) منتشر شده است و  تاول و پوست انداختن.

عوارض جانبی شایع این دارو شامل:

خواب آلودگی، سرگیجه؛
رویاهای عجیب و غریب؛
تغییرات بینایی؛
دهان خشک؛
یبوست؛
افزایش اشتها؛
افزایش وزن.

این یک لیست کامل از عوارض جانبی این دارو نیست و موارد  دیگری  ممکن است رخ  دهد. برای توصیه‌های پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت  مشاهده عوارض جانبی به FDA این موارد را گزارش کنید.

دوز معمول مصرفی در بزرگسالان برای افسردگی:
دوز اولیه: ۱۵ میلی گرم به صورت خوراکی و  یک بار در روز قبل از خواب.
دوز نگهدارنده: ۱۵ تا ۴۵ میلی گرم در روز.

مصرف  این دارو همراه با داروهای دیگر شما را خواب آلود و یا سرعت تنفس شما را  کاهش می‌دهد  . قبل از مصرف این دارو  همراه با یک قرص خواب، داروهای ضد درد مخدر، یک شل کننده‌ی عضلانی، یا یک دارو برای اضطراب یا تشنج، با دکتر خود مشورت کنید.

با دکتر خود در مورد تمام داروهای مصرفی فعلی خود و یا داروهایی که شروع و یا متوقف کرده‌اید، به ویژه موارد زیر مشورت کنید:
سایمتیدین (تاگامت)؛
دیازپام (والیوم)؛
کتوکونازول؛
مخمر سنت جان؛
ترامادول؛
تریپتوفان (گاهی اوقات با نام ال-تریپتوفان خوانده می‌شود)؛
داروهای مصرفی  برای درمان اختلالات خلقی، اختلالات، یا بیماری‌های روانی فکری  مثل لیتیوم، سایر داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد روان پریشی؛
داروهای مصرفی برای درمان سردرد میگرنی مانند سوماتریپتان، zolmitriptan، و ….
داروهای ضد تشنج مانند: کاربامازپین، فنی توئین

ممکن است داروهای دیگری با این دارو تداخل داشته باشند. به پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید اطلاع دهید. این داروها شامل داروهای تجویزی یا بدون نسخه، ویتامین‌ها، و محصولات گیاهی است. هرگز یک داروی جدید را بدون اطلاع به پزشک خود، شروع نکنید.

منبع: drugs.com

این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفاً نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کپی شد

تازه‌های دنیای مد

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۲۹ مرداد ۱۳۹۸

۲۶ مرداد ۱۳۹۸

۲۵ مرداد ۱۳۹۸

دنیای مد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

401,419

290,089

271,901

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

علت دقیق افسردگی شناخته شده نیست. این بیماری می‌تواند بدون هیچ دلیل روشن و یا توسط یک رویداد تلخ در زندگی و یا بیماری خاصی ایجاد ‌شود. افراد مبتلا به افسردگی خلق و خوی پایینی دارند و آن‌قدر بی روحیه هستند که برای انجام فعالیت‌های روزانه‌شان نیز با مشکل روبرو می‌شوند. میرتازاپین سطح برخی مواد شیمیایی مغز (به نام سروتونین و نور آدرنالین / نور اپی نفرین) را افزایش می‌دهد که ممکن است در ایجاد علائم افسردگی نقش داشته باشند. علائم افسردگی با کنترل سطح سروتونین و نور آدرنالین بهبود می‌یابد.

در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارویی را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. مصرف داروی میرتازاپین در دوران بارداری ممکن است برای جنین خطرناک باشد.

میرتازاپین می‌تواند باعث سرگیجه و خواب آلودگی در شما شود، تازمانی که این علائم بر طرف نشدند، از رانندگی کردن بپرهیزید.

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

میرتازاپین با مهارکننده‌های MAO تداخل دارویی جدی ایجاد می‌کنند، این تداخل ممکن است حتی منجر به مرگ شود، همراه با این دارو از مهارکننده‌های MAO (ایزوکاربوکسازید (isocarboxazid) ، لینزولید (linezolid)، متیلن بلو (methylene blue)، موکلوبماید (moclobemide)، فنلزین (phenelzine)، پروکاربازین (procarbazine)، رازاگیلین (rasagiline)، سلجیلین (selegiline) ، ترانیل سیپرومین (tranylcypromine)) استفاده نکنید. اکثر مهارکننده‌های MAO حتی نباید تا ۲ هفته قبل و بعد از شروع استفاده از داروی Mirtazapine ، استفاده شوند.

عوارض قرص remeron

اگر داروهای افزایش دهنده سروتونین را به همراه داروی Mirtazapine استفاده نمایید ، خطر سمیت به سروتونین در شما افزایش می‌یابد. اگر در حال استفاده از این داورها هستید ، به پزشک خود اطلاع دهید. این داروها عبارت‌اند از : داروهای خیابانی مانند MDMA / “اکستازی” ، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله SSRIها مانند فلوکستین/پاروکستین ، SNRIها مانند ونلافاکسین (venlafaxine)). در نظر داشته باشید خطر ابتلا به سندرم سمیت به سروتونین زمانی افزایش می‌یابد که دوز این داروها را افزایش دهید و یا استفاده از این داروها را آغاز نمایید.

اگر داروهایی مصرف می‌کنید که باعث خواب‌ آلودگی می‌شوند، به دکتر یا داروساز خود بگویید، از جمله: الکل، ماری جوانا، آنتی‌ هیستامین‌ها (از قبیل ستیریزین (cetirizine)، دیفن هیدرامین (diphenhydramine))، داروهای خواب و یا اضطراب (مانند آلپرازولام (alprazolam)، دیازپام (diazepam)، زولپیدم (zolpidem))، شل‌کننده‌های عضلانی و داروهای ضد درد و مسکن (مانند کدئین).

برچسب بر روی تمام داروهای خود را (مانند داروهای آلرژی یا سرفه و سرماخوردگی) بررسی کنید چرا که برخی از آن‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که باعث خواب‌ آلودگی می‌شوند. از داروساز خود در مورد استفاده از آن‌ها سؤال کنید تا با خیال راحت بتوانید از این داروها استفاده کنید.

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی میرتازاپین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود.


اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی Mirtazapine می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

مشاوره پزشکی

کاربران عزیز شما می‌توانید از منوی وب سایت به بخش ” پزشکان مشاور ” مراجعه کرده و سوالات پزشکی خود را از کارشناسان و پزشکان مشاور ما بپرسید. پرسش های شما در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می شود و لینک آن از طریق پروفایل سایت ، ایمیل یا شماره تماس شما ارسال خواهد شد.

مشاهده صفحه ” مشاوره پزشکی و سلامتی “

سامانه دارویی ۱۴۹۰

کاربران عزیز ، سامانه اطلاعات دارویی کشور با عنوان سامانه دارویی ۱۴۹۰ به عنوان مهم‌ترین راه جهت جستجوی دارو است که می‌توان از سه طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی به طور رایگان با آن تماس برقرار کرد تا سامانه نام دو داروخانه را که دارو مدنظر در آن موجود بوده را به شما معرفی کند.

لازم بذکر است که جهت جستجوی داروهای کمیاب یا تهیه داروهای خارجی نیز از همین سامانه دارویی ۱۴۹۰ می توانید استفاده کنید در برخی موارد نیز مرکز اطلاعات دارویی ۱۳ آبان گزینه مناسبی برای جستجو دارو یا یافتن دارو است.

جستجوی دارو در سایت سلامتی Drsosha

کاربر گرامی شما می‌توانید در قسمت بانک اطلاعات دارویی ، داروی مورد نظر خود را جستجو کنید . برای شناخت دارو در بانک جستجوی داروی وب سایت دکتر سوشا میتوانید اسامی دارو ها ، اطلاعات داروها ، خواص داروها و … را مطالعه کنید و می‌توانیم بگوییم که *اطلاعات این دارو توسط کارشناسان این حوزه با حداکثر دقت و از بهترین مراجع خارجی ترجمه و گردآوری شده است*

منبع داروی ترجمه شده :

نقش کبد در بدن انسان

رشد ابرو و مژه در سه روز

۲۰ تا از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی رگ های قلب

درمان موهای زیر پوستی

دانلود رایگان کتاب “راهنمای کامل بارداری هفته به هفته”

result

ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام

result

اگر قبلا در دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت عضو شده اید، وارد شوید. ورود

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

عوارض قرص remeron

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

یافته‌های یک تحقیق گسترده نشان می‌دهد که قرص‌های ضد افسردگی کارا و نتیجه‌بخش است. دانشمندان می‌گویند که این یافته یکی از بزرگترین مباحث دارویی را حل و فصل کرده است.

مطالعه ۵۲۲ آزمایش که در آن ۱۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر شرکت کرده بودند دریافت که ۲۱ نوع معمول قرص‌های ضد افسردگی بیشتر از دارونماها (قرص‌های ساختگی) در کاهش علایم افسردگی حاد در بزرگسالان موثر بوده است. در این مطالعه همچنین تفاوت‌های زیادی در تاثیر انواع داروها مشخص شده است.

نویسندگان این گزارش که در مجله پزشکی لنست منتشر شده، می‌گویند این نشان می‌دهد که افراد بیشتری می‌توانند از این داروها بهره ببرند.

در سال ۲۰۱۷ در انگلستان بیش از ۶۴.۷ میلیون نسخه از این داروها تجویز شده است که این دو برابر موارد تجویز (۳۱ میلیون) ۲۰۱۶ است. اما مباحثی درباره تاثیر آنها وجود داشت و برخی آزمایش‌ها نشان دهنده این بود که این داروها بیشتر از پلاسیبوها (دارونما) تاثیر ندارند.

کالج سلطنتی روان‌شناسان در بریتانیا می‌گوید “بالاخره جنجال درباره قرص‌های ضد افسردگی پایان یافت”.

این مطالعه همچنین دریافته که میزان تاثیر قرص‌های ضد افسردگی نسبت به دارونماهای پلاسیبو از بیش از یک سوم تا بیش از دو برابر بوده است.

دکتر آندریا کیپرانی، پژوهشگر ارشد در دانشگاه آکسفورد به بی‌بی‌سی گفت:”این تحقیق پاسخ نهایی به یکی از مباحث طولانی درباره نتیجه‌بخش بودن قرص‌های ضد افسردگی است.”

او می‎گوید:”ما دریافتیم که معمول‌ترین قرص‌های ضد افسردگی برای افسردگی متوسط تا حاد نتیجه‌بخش است و فکر می‌کنم این خبر خوشی برای بیماران و پزشکان است.”

کریستین تالبوت، کمدین بریتانیایی می‌گوید که او اولین بار سه و نیم سال پیش بعد از این که “صحبت درمانی” را بی‌تاثیر یافت، شروع به استفاده قرص‌های افسردگی کرد.

دکتر به او گفته بود که افسردگی‌اش به خاطر کمبود میزان سروتونین است که تصور می‌شود در کنترل خلق و خو، عواطف و خواب تاثیر دارد.

کریستین می‌گوید که او در اول برای استفاده قرص‌های ضد افسردگی میلی نداشت به دلیل این که نگران بود که مبادا این داروها حواس او را “بی‌حس” و یا کند بسازد.

اما او می‌گوید زمانی که شروع به گرفتن این دارو کرد، نتیجه‌اش “به طور آنی سودمند” بود.

او می‌گوید: “آنطور نبود که احساس کنم تغییر بزرگی در من به وجود آمده ولی واقعا احساس کردم که باری از دوشم کم شده. اضطراب کمتری داشتم و احساس آرامش می‌‎کردم.”

او می‌گوید که احساس کرده که “داغ ننگی” در گرفتن این داروها در میان مردم وجود دارد.

او می‌افزاید:”نمی‌دانم چرا مردم از آن می‌ترسند و یا درباره آن احساس شرمساری می‌کنند، چرا که این دارویی مثل دیگر داروهاست، تفاوتش فقط این است که این داروها برای سلامتی روان است نه برای مشکلات فیزیکی.”

قرص‌های ضد افسردگی – با بیشترین و کمترین میزان تاثیر

موثرترین:

با کمترین میزان تاثیر:

نویسندگان این تحقیق می‌گویند یافته‌های آنها می‌تواند برای تجویز داروی درست به پزشکان کمک کند اما به این معنا نیست که داروی همه باید تغییر کند.

به این دلیل که در این مطالعه کارایی آن در افراد مختلف با سنین و یا جنسیت متفاوت و یا شدت علایم و دیگر مشخصات نه بلکه اوسط اثر داروها در نظر گرفته شده است.

دلیل آن است که این تحقیق، بر تاثیر دارو بر افراد به طور متوسط تمرکز داشت و گروه سنی آنها یا جنسیتشان، شدت علائم بیماری و عوامل دیگر را در نظر نمی‌گرفت.

محققان می‌افزایند که بیشتر اطلاعات حاصل از این مطالعه، دوره زمانی هشت هفته‌ای درمان را در نظر گرفته است، به همین دلیل ممکن است این یافته‌ها برای استفاده درازمدت از قرص‌های افسردگی صدق نکند.

آنها می‌گویند این یافته به این معنا هم نیست که داروهای ضد افسردگی همیشه باید نخستین گزینه درمان باشد.

دکتر کیپرانی می‌گوید:”درمان دارویی همیشه باید در کنار گزینه‌های دیگر مثل روان‌درمانی – اگر میسر باشد – در نظر گرفته شود.”

مطالب مرتبط به افسردگی:

پروفسور کارمینه پریانته از کالج سلطنتی روانشناسان می‌گوید:”این مطالعه بالاخره جنجال قرص‌های ضد افسردگی را حل کرد و به طور واضح نشان داد که این داروها در بهتر کردن خلق و خو و کمک به افراد دارای افسردگی نتیجه‌بخش است.”

او می‌گوید:”به خصوص این مطالعه، اطلاعات منتشر نشده‌ای را بررسی کرده که در اختیار شرکت‌های دارویی است، و نشان می‌دهد که موضوع تامین بودجه‌ تحقیقات توسط این شرکت‌ها، در نتیجه تحقیقات دخیل نبوده، و کارآمدی بالینی داروها، تحت تاثیر حامیان مالی آنها نیست.”

گلیان لوئیس استاد اپیدمیولوژی روانپزشکی در دانشگاه کالج لندن می‌گوید که این تحقیق “عالی” “شواهدی قانع‌کننده” برای تاثیر قرص‌های ضد افسردگی ارایه کرده است.

او می‌افزاید:”درباره داروهای ضد افسردگی غالبا تبلیغات بدی شده است اما این مطالعه نشان می‌دهد که این داروها در مهار افسردگی افراد نقش دارد.”

عوارض قرص remeron
عوارض قرص remeron
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *